بهترین بازی های گنگستری
کسری کاظمی

بهترین بازی های گنگستری که باید تجربه کنید

کسری کاظمی 25 بهمن 1400 4 دیدگاه
12,896 بازدید

گنگسترها همیشه یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها جهت خلق یک فیلم یا سریال هیجان‌انگیز بوده‌اند. گروهی تبهکار را تصور کنید که به هر کار خلافی دست می‌زنند و هیچ کسی از جمله پلیس نیز نمی‌تواند جلودارشان باشد. شاید پیش خود فکر کرده‌اید که آیا امکان کنترل یک تیم خلاف‌کاری در بازی‌های ویدئویی هم وجود دارد یا نه؟ خب خبر خوبی برایتان داریم؛ این شما و این هم لیستی از بهترین بازی های گنگستری که باید تجربه کنید.

موقعیت عمل کردن بر خلاف قانون و تبدیل شدن به رئیس گروه جنایتکاران سازمان یافته در دنیای واقعی خیلی به سراغ ما نمی‌آید. شاید خیلی از شما با تماشای فیلم‌های گنگستری مانند پدرخوانده، رفقای خوب و صورت زخمی، برای چند لحظه قرار گرفتن در نقش اصلی این آثار سینمایی را خیال پردازی کرده باشید. هیجان و خطرهایی که یک گنگستر را تهدید می‌کند، از دور برای خیلی‌ها که نقشی در آن زندگی ندارند، جذاب و لذت بخش به نظر می‌رسد. به واسطه پرداخت دقیق و با جزئیات در برخی از بازی‌های ویدئویی طی سال‌های اخیر، امکان لمس نزدیک‌تر زندگی دیوانه‌وار گنگسترها کمی آسان‌تر و البته کم‌خطرتر شده است.

بهترین بازی های گنگستری که باید تجربه کنید

بازی های گنگستری نه تنها موقعیت‌های مناسبی برای یک دنیای جهان آزاد خوب را فراهم می‌کنند، بلکه به شما این آزادی را می‌دهند تا به شکلی که برای هیچ کس خطرناک نیست، به انجام بی‌قانونی‌ها و جرم و جنایت دست بزنید. لازم به ذکر است که بازی های گنگستری فراوانی در طول تاریخ این صنعت ساخته شده‌اند و همه آن‌ها نیز از کیفیت لازم برای قرار گرفتن در همچنین لیستی برخوردار نیستند. با این حال برای شما 20 مورد از بهترین و خالص‌ترین عناوین این سبک را فراهم کرده‌ایم که قرار گرفتن در نقش یک خلاف‌کار خطرناک را آسان کرده‌اند. در ادامه می‌پردازیم به لیستی از بهترین بازی های گنگستری که باید تجربه کنید.

بازی Scarface

Scarface: The World Is Yours

این لیست را با اقتباسی از یکی از مهم‌ترین فیلم‌های گنگستری تاریخ سینما آغاز می‌کنیم. همه شما با اثر مهمی به نام صورت زخمی و شخصیت افسانه‌ای تونی مونتانا آشنایی کافی دارید. هسته این فیلم در رابطه با یک گنگستر خرده پا است که با انجام کارهای مختلف، به‌مرورزمان مسیر خود را به عنوان یکی از افسانه‌های قاچاق مواد مخدر در سواحل فلوریدا باز می‌کند. معمولاً مشکلات زیادی در رابطه با بازی‌های اقتباس شده از روی فیلم‌ها وجود دارد که ارزش این محصولات را تا حدودی پایین می‌آورد. بازی Scarface: The World Is Yours نیز به واسطه باگ‌ها و مشکلات فنی زیادش، شاید به خوبی با گذر زمان کنار نیامده باشد.

با اینکه بازی Scarface: The World Is Yours در زمینه گرافیک هنری و فنی تا حدودی با استانداردهای امروزی قدیمی به حساب می‌آید، ولی قسمت دیگری که در آن به خوبی می‌درخشد، شامل گیم پلی سرگرم کننده و البته روایت داستان نزدیک به فیلمش است. Scarface: The World Is Yours همچنین یکی از بهترین اقتباس‌های دنیای گیم از یک فیلم گنگستری است که تنها به استفاده از نام‌های شخصیت‌ها راضی نشده و شاهد روایتی خط به خط از روی فیلمنامه صورت زخمی هستیم. اگر از طرف‌داران پروپاقرص این فیلم بوده و می‌خواهید کنترل تونی مونتانا را به دست بگیرید و با دشمنان خود روبرو شوید، تجربه این بازی را از دست ندهید.

بازی Mafia 2

Mafia 2

همان‌طور که از نام این بازی و فرنچایزی که از آن می‌آید می‌شود حدس زد، قرار است با یکی از بهترین بازی های گنگستری تمام دوران مواجه شویم. بازی Mafia 2 به واسطه خلق اتمسفری فوق‌العاده نزدیک به اتفاقات واقعی مافیای ایتالیایی آمریکایی در دهه 30 و 40 میلادی، همواره یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بازی‌های چند نسل قبلی به حساب می‌آید. این بازی شما را در نقش کاراکتر ویتو قرار داده که به دلیل فقر و فشار جامعه به انجام کارهای خلاف دست زده و کم‌کم تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها و رؤسای مافیایی کشور می‌شود. از نکات مثبت و تأثیرگذار Mafia 2 می‌توان به گرافیک بی نظیر و شخصیت پردازی خوبش اشاره کرد.

زمانی که به گنگسترهای کلاسیک دهه 40 میلادی پرداخته می‌شود، معمولاً تصویر شخصی کت و شلوار به تن به همراه یک اسلحه تامی گان کلاسیک به ذهنمان می‌رسد که این موضوع هسته اصلی Mafia 2 را تشکیل داده است. تصویر سازی دنیای مافیایی و قدیمی، از جمله ماشین‌های کلاسیک، دیالوگ‌ها و الفاظ دهه 40 به همراه لباس‌های آن دوره، از این بازی یک پکیج بی نظیر را برای طرف‌داران این محصولات تشکیل داده‌اند. Mafia 2 همچنین دنباله یک بازی موفق‌تر است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. شاید این بازی به اندازه نسخه اولش، تأثیر گذار نباشد، ولی نمی‌توان از اهمیتش در کنار سایر بازی‌های مافیایی را دست کم گرفت.

بازی Empire of Sin

Empire of Sin

بازی Empire of Sin در سال 2020 منتشر شده و از خیلی جهات، با سایر بازی‌های این لیست متفاوت است. این محصول در ژانر استراتژیک نوبتی قرار گرفته و از نظر المان‌های گیم پلی، بسیار شبیه به فرنچایز XCOM و بازی Omerta است (تجربه Omerta را نیز به کسانی که به بازی های گنگستری در سبک استراتژیک علاقه دارند توصیه می‌کنیم). تفاوت Empire of Sin با دیگر بازی‌های مشابه خود، بودجه بالا و شباهت زیادش به عناوین AAA استودیویی است که به دلپذیرتر شدن محصول نهایی کمک بسیاری کرده است. در این بازی، شما نقش رئیس مافیایی را دارید که باید به کنترل کازینوها و کارهای خلاف مختلفی بپردازد.

خالقان بازی Empire of Sin بازی‌ساز افسانه‌ای یعنی جان رومرو به همراه همسرش هستند که در سال‌های اخیر به صورت مستقل به طراحی بازی‌های خود می‌پردازند و کمک ناشری بزرگ را به همراه خود ندارند. بازی در دوران ممنوعیت الکل در دهه 20 میلادی شهر شیکاگو جریان دارد و بازیکنان باید به گنگسترهای بدنام شهر کمک کنند تا قانون را دور زده و امپراطوری خونین خود را راه بیندازند. بسیاری از شخصیت پردازی و ظاهرسازی‌های Empire of Sin بر اساس داستان‌ها و گنگسترهای واقعی آن دوران طراحی شده و برای کسانی که به فیلم‌های گنگستری علاقه دارند، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های لیست باشد.

بازی The Godfather

The Godfather

امکان ندارد که لیستی در رابطه با بهترین بازی های گنگستری بنویسیم و به اقتباسی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم گنگستری تاریخ اشاره نکنیم. فیلم پدرخوانده مهم‌ترین عنوانی است که در رابطه با خانواده‌های گنگستر ایتالیایی آمریکایی و فعالیت‌های خبیثانه‌شان در دهه 1940 میلادی ساخته شده است. بسیاری از دیالوگ‌ها، سکانس‌ها و شخصیت‌های این فیلم با فرهنگ عامه گره خورده و تأثیر مستقیمی بر روی محصولات سرگرمی از جمله بازی‌های ویدئویی گذاشته است. بازی اقتباس شده از روی این فیلم‌ها نیز در سال 2006 منتشر شد و یکی از بهترین و سرگرم کننده‌ترین عناوین این لیست است.

همانند خیلی از عناوین جرم محور اوایل دهه 2000 میلادی، بازی The Godfather نیز در سبک جهان آزاد قرار گرفته و البته از این موضوع به بهترین شکل بهره می‌برد. دیگر قرار نیست شاهد یک دنیای بزرگ و خالی باشیم که وقت بازیکنان را تلف می‌کند و کلی مأموریت و فعالیت سرگرم کننده درون این محصول قرار گرفته که هم برای طرف‌داران سرسخت پدرخوانده و هم گیمرها لذت بخش خواهد بود. بسیاری از شخصیت‌ها و بازیگران فیلم‌های اورجینال در این بازی ایفای نقش کرده‌اند و البته خط داستانی نیز بر روی شخصیتی جدید تمرکز کرده است. مکانیک‌های گیم پلی و سیستم مبارزات از دیگر ویژگی‌های مثبت این بازی است.

بازی L.A Noire

L.A. Noire

L.A. Noire یکی از بهترین بازی های گنگستری تاریخ است که به جای قرار دادن بازیکنان در نقش گنگسترها، روند معکوس را پیش گرفته و شما را در قالب کارآگاهی می‌گذارد که باید به حل و فصل جرم‌های رخ داد بپردازد. این بازی از مشهورترین محصولات صنعت گیم در 2 دهه اخیر است که به واسطه بهره بردن از تکنولوژی جدیدی برای استفاده از صورت بازیگران، توانست زبانزد دنیای گیم شود. سیستم بازجویی از متهمان و شاهدان در L.A. Noire آن‌چنان طبیعی و هوشمندانه پیاده سازی شده که حس قرار گرفتن در نقش یک کارآگاه واقعی در دهه 40 میلادی و حل پرونده‌های جنایی را به خوبی تجربه خواهید کرد.

L.A. Noire ابتدا برای کنسول‌های نسل هفتمی در سال 2011 منتشر شد و در سال 2017 نیز مسیر خود را به کنسول‌های نسل هشتم پیدا کرد. دنیای لس‌آنجلس در دهه 40 و 50 به زیباترین شکل ممکن درون L.A. Noire قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید با نگاه به خیابان‌ها و طرز لباس پوشیدن مردم، درون این اتمسفر بی نظیر غرق شوید. L.A. Noire نه تنها سیستم خشن و کثیف گروه‌های گنگستری را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد، بلکه داستانی به شدت زیبا و سرگرم کننده را نیز تعریف کرده که شما را به یاد بهترین فیلم‌های نوآر کلاسیک می‌اندازد. تجربه این بازی را به طرف‌داران کارآگاه بازی و حل پرونده‌های جنایی توصیه می‌کنیم.

بازی Lost Judgment

Lost Judgment

بازی Lost Judgment یک نسخه فرعی از دنیای سری Yakuza (که جلوتربه آن سری نیز می‌پردازیم) به حساب می‌آید. این بازی شما را در دنیای جهان آزادی قرار می‌دهد که حال و هوای آشنای یاکوزا را داشته ولی تمامی شخصیت‌های بازی، جدید هستند. این موضوع باعث شده تا بازیکنانی که پیش از این محصول، با سری طولانی و سابقه داری مانند یاکوزا آشنایی نداشته‌اند، بدون نگرانی به تجربه Lost Judgment بپردازند. با اینکه از نظر داستانی، Lost Judgment از روایت تازه‌ای برخوردار است، ولی بسیاری از مکانیک‌های آشنای سری یاکوزا در آن خودنمایی می‌کنند. سیستم مبارزات و ارتقای شخصیت تعدادی از این المان‌ها هستند.

در زمینه داستانی، بازی Lost Judgment شما را در نقش یک وکیل سابق و کارآگاه خصوصی فعلی قرار می‌دهد و همانند L.A. Noire، این بار باید بر علیه گنگسترهای بدنام شهر مبارزه کنید. Takayuki Yagami به عنوان شخصیت اصلی وظیفه دارد تا با گروه‌های گنگستری یاکوزا روبرو شده و به‌مرورزمان رؤسا و اعضای گردن کلفت‌تر را شناسایی و نابود کند. داستان جنایی و هیجان‌انگیز Judgment به واسطه گرافیک خوب و صحنه‌های سینمایی‌اش، از این محصول یکی از جذاب‌ترین و بهترین بازی های گنگستری این لیست را ساخته است. در تمامی لحظات Lost Judgment باید با نفسی حبس شده و هیجانی لب ریز به تجربه آن بپردازید.

بازی Assassin's Creed Syndicate

Assassin’s Creed Syndicate

در زمانی که فرنچایز Assassin’s Creed از آوازه خوبی در صنعت گیم برخوردار نبود، بازی Assassin’s Creed Syndicate با انتشارش در سال 2015، موفق شد تا نظرات منفی زیادی را برگردانده و با به‌کارگیری از روایتی جذاب و شخصیت پردازی خوش پرداخت، یکی از بهترین بازی‌های فرنچایز را به مخاطب ارائه دهد. بر خلاف سایر نسخه‌های سری که شوالیه‌ها و تمپلارها را مرکز توجه خود قرار داده بودند، این بار شاهد ورود به عصر ویکتوریایی در کشور انگلستان هستیم. دو شخصیت اصلی بازی باید با کمک یکدیگر و سایر فرقه قاتلین، جنایات سازمان‌دهی‌شده لندن را از درون نابود کرده و به فعالیت شرورشان پایان دهند.

با کمی مطالعه در رابطه با تاریخچه گنگسترها در عصر ویکتوریایی لندن، به موارد و نکات جذابی بر می‌خورید که بازی Assassin’s Creed Syndicate به خوبی از آن‌ها در جهت خلق دنیای خود بهره برده است. هنوز به خلق اسلحه‌های گرم مشهور گنگسترهای مدرن نرسیده‌ایم و در این بازی سلاح سرد و مشت‌هایتان، اصلی‌ترین ابزار مبارزه با دشمنان به حساب می‌آیند. خلق یک گروه گنگستری برای مبارزه با یک گروه سازمان‌دهی‌شده دیگر، فضای نفس گیری را خلق می‌کند که طرف‌داران سریال‌هایی مانند Peaky Blinders می‌توانند به شدت از آن لذت ببرند. تجربه این بازی متفاوت در فرنچایز مشهور AC را از دست ندهید.

بازی GTA: Vice City

Grand Theft Auto: Vice City

بسیاری از بازی‌های این لیست الهام گرفته از زمان‌ها و مکان‌های متفاوتی از سازمان‌های گنگستری هستند و بازی Grand Theft Auto: Vice City (که آخرین بازی از این فرنچایز در لیست نیست) تصمیم به قرار دادن داستان خود در یکی از جذاب‌ترین دوران ممکن گرفته است. این بازی شما را درون دهه 80 میلادی در سواحل فلوریدای ایالات متحده قرار می‌دهد. اصلی‌ترین منبع الهام این عنوان، فیلم سینمایی صورت زخمی است که بالاتر به یکی از اقتباس‌های آن پرداختیم. با این حال GTA Vice City تاج پادشاهی بهترین بازی در به تصویر کشیدن جرم و جنایت در آن زمان به دست گنگسترها را بر سر گذاشته است.

کمپانی Rockstar Games و فرنچایز جی تی ای سال‌های سال است که عناوین باکیفیت و بی نظیری تحویل جامعه گیم داده‌اند و هر نسخه به شکل مختلفی می‌تواند به عنوان یکی از بهترین بازی های گنگستری در نظر گرفته شود. Vice City نیز به دلیل استفاده از المان‌هایی مانند دهه 80 و رواج مواد مخدر در سواحل شاد و گرم فلوریدا، توانسته دست به خلق اتمسفر بی نظیر و تکرار نشدنی ای بزند. برای تکمیل کردن حال و هوای این بازی، موسیقی‌هایی درونش گنجانده شده‌اند که شما را به راحتی درون فضاسازی دهه هشتادی غرق خواهند کرد. Vice City به همه طرف‌داران فیلم صورت زخمی و سریال تلویزیونی Miami Vice توصیه می‌شود.

بازی Max Payne 3

Max Payne 3

چه طرف‌دار بازی های گنگستری و جنایی باشید و چه یک گیمر معمولی، در هر صورت نامی از فرنچایز محبوب Max Payne به گوشتان رسیده است. سومین قسمت از سری Max Payne در سال 2012 توسط کمپانی Rockstar توسعه یافته و منتشر شد. Max Payne 3 در ژانر تیراندازی سوم شخص قرار داشته و شما را در نقش پلیس سابق و انتقام جوی فعلی یعنی مکس پین قرار می‌دهد. بر خلاف بسیاری از بازی های گنگستری که در این لیست حضور دارند، Max Payne 3 کاملاً استایلی خطی داشته و خبری از دنیای جهان آزاد بزرگ برای گشت و گذار نیست. روایت قدرتمند و سیستم تیراندازی بی نظیر، از نقاط قوت این بازی هستند.

شخصیت پردازی بی نظیر کاراکتر مکس پین، از وی یکی از قابل درک ترین و ترحم‌برانگیزترین کاراکترهای تاریخ را ساخته که درد سنگینی را بر روی شانه‌هایش حمل می‌کند. به واسطه قرار گرفتن در محیطی کوچک و خطی، بازی Max Payne 3 موفق شده تا از زیر فشارهای یک بازی بزرگ‌تر فرار کرده و در نتیجه تمرکز بالایی را در زمینه سیستم خلاقانه مبارزات و گرافیک خوب از این بازی شاهد هستیم. برای عنوانی که در سال 2012 منتشر شده، Max Payne 3 همچنان از زیباترین گرافیک‌های زمان خود بهره می‌برد و پتانسیل بالایی برای حضور مجدد این بازی حماسی و اکشن در نسل‌های فعلی کنسول‌ها وجود دارد.

بازی Sleeping Dogs

Sleeping Dogs

بازی Sleeping Dogs عنوانی در سبک اکشن و ماجراجویی است که در سال 2012 منتشر شد و بلافاصله توانست طرف‌داران فراوانی را برای خود کسب کند. نسخه‌ای تحت عنوان Sleeping Dogs: The Definitive Edition همچنین برای کنسول‌های نسل هشتمی وجود دارد که در زمینه گرافیکی و بصری ارتقای زیادی دریافت کرده است. این بازی همواره یکی از واقع‌گرایانه‌ترین و سرگرم کننده‌ترین بازی های گنگستری سال‌های اخیر است. این بازی شما را در نقش یک پلیس مخفی چینی آمریکایی به نام Wei Shen قرار می‌دهد. وی توانسته تا به سازمان‌های گنگستری هنگ کنگ نفوذ کرده و خود را به عنوان یک مجرم جا بزند.

روایت داستان در Sleeping Dogs به شکل قدرتمندی پیاده سازی شده و شاهد لحظات بسیار احساسی و غم انگیزی در طول قصه بازی هستیم. همچنین Sleeping Dogs بر خلاف بسیاری از بازی‌های جهان آزاد جنایی این لیست، از مبارزات تن به تن و هنرهای رزمی آسیایی در سیستم گیم پلی خود بهره‌مند است و تنها یک شوتر ساده دیگر نیست. همچنین این بازی از معدود عناوین صنعت گیم است که شما را درون یکی از خشن‌ترین و بدنام‌ترین گروه‌های گنگستری یعنی مافیای هنگ کنگ قرار می‌دهد. موسیقی متن و جلوه‌های بصری هیجان‌انگیز، از دیگر دلایل قرار گرفتن Sleeping Dogs در لیست بهترین بازی های گنگستری هستند.

بازی Saints Row the Third

Saints Row: The Third

تا بدین جای کار خیلی در رابطه با بازی‌های کمدی و فان تر صحبت نکردیم و تمرکز اصلی بر روی عناوین جدی و خشن گنگستری بوده و وقت آن رسیده که تغییر مثبتی ایجاد کنیم. فرنچایز Saints Row از آن دسته بازی‌های بود که با وجود قرار گرفتن در سایه سری بزرگ‌ترین یعنی GTA، موفق شد تا طرف‌داران خاص خود را پیدا کرده و به‌مرورزمان از پرچم نام بزرگ‌تر خارج شود. سومین نسخه این سری گل سرسبد فرنچایز است که با نام Saints Row: The Third در بازار منتشر شد. این بازی گنگستری به هیچ وجه خود و دنیای خود را جدی نگرفته و با دیالوگ‌ها و داستانی خنده دار، می‌تواند ساعت‌ها شما را جذب کند.

Saints Row: The Third گنگسترهایی را به شما معرفی می‌کند که آن چنان خشن و زمخت نبوده و در کنار دست زدن به جرم و جنایت، از حس شوخ طبعی خوبی برخوردار هستند. این بازی از دید بسیاری، بهترین نسخه سری به حساب می‌آید که کلی شخصیت دوست داشتنی و به‌یادماندنی را به دنیا معرفی کرد. تجربه قسمت قبلی سری Saints Row برای کسانی که بیشتر به دنبال اثری جدی‌تر در زمینه گنگسترها هستند به شدت پیشنهاد می‌شود. در Saints Row: The Third شما در نقش رئیس مافیای قدرتمندی قرار می‌گیرید که به‌مرورزمان باید رقیبان خود را از میدان حذف کرده و تبدیل به بزرگ‌ترین نیروی مطلق در دنیا شوند.

بازی Yakuza 0

Yakuza 0

فرنچایز Yakuza برای اولین بار در سال 2005 بر روی کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد و تا به امروز نیز بیش از هفت شماره و کلی نسخه فرعی را از این سری شاهد بودیم. تمامی عنواین این سری به شکل بازسازی شده بر روی نسل‌های جدیدتر وجود دارند و طرف‌داران می‌توانند هر زمانی که بخواهند از ابتدای آن را تجربه کنند. با این حال اگر تابه‌حال به تجربه سری یاکوزا نپرداخته‌اید، به شما توصیه می‌کنیم که از بازی پیش‌زمینه‌ای که تحت عنوان Yakuza 0 شناخته می‌شود این مسیر را آغاز کنید. Yakuza 0 را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین و حماسی‌ترین بازی گنگستری در زمینه روایت سینمایی و فانتزی در نظر گرفت.

بازی‌های فرنچایز یاکوزا در سبک اکشن و نقش آفرینی ساخته شده‌اند و به سختی می‌توان بازی‌های دیگری را شبیه به آنها پیدا کرد. این محصولات در نسخه‌ای خیالی و بازسازی شده شهر توکیو جریان دارند و هر قسمت از سری شما را در نقش شخصیت Kiryu قرار می‌دهد و داستانی متفاوت از سایر بازی‌ها را روایت می‌کند. Kiryu عضوی سابق از گروه‌های جنایتکار سازمان یافته توکیو است که بنا به دلایلی، هر باز به سوی این سازمان کشیده می‌شود. هر چقدر که Kiryu سعی کند تا از این زندگی منفور دوری کند، به نحوی به سوی آن کشیده می‌شود. علاوه بر Yakuza 0، تجربه تمامی نسخه‌های این فرنچایز فوق‌العاده را به همه توصیه می‌کنیم.

بازی The Warriors

The Warriors

فیلم کلاسیک The Warriors از آن دسته آثار دهه 70 میلادی است که به بهترین شکل ممکن تصویر گنگ‌های خیابانی واقعی را در قالب یک فیلم سرگرم کننده به تصویر کشید. این فیلم منبع الهامی برای بازی‌های GTA بود و جای تعجب ندارد که اعضای کمپانی راک استار از طرف‌داران این فیلم باشند. بازی The Warriors در سال 2005 توسط راک استار ساخته و بر روی کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد. ژانر این بازی در استایل بازی‌های بیت ام آپ قدیمی قرار گرفته که به شکل سه بعدی و جلوتر از زمان خود بود. طرف‌داران فرنچایزی مانند Streets of Rage به راحتی می‌توانند با این بازی زیبا و هیجان‌انگیز ارتباط برقرار کنند.

بازی The Warriors از نظر گیم پلی شاید شباهت زیادی به سایر عناوین این لیست نداشته باشد، ولی قصه و دنیایی که به تصویر کشیده، از خیلی جهات می‌تواند در میان بهترین بازی های گنگستری قرار بگیرد. داستان این بازی به طور مستقیم از فیلم سینمایی الهام گرفته و همچنین مقداری به آن اضافه می‌کند. در این بازی به عنوان رهبر یک گنگ خیابانی باید با سایر گنگ‌ها رقابت کنید و کنترل خیابان‌ها را به دست بگیرید. صداپیشگی The Warriors یکی از قوی‌ترین نکات مثبت آن بوده و استفاده از تیم بازیگری اصلی در نقش‌هایشان، به جذابیت بازی افزوده است. هم تماشای فیلم و هم تجربه بازی The Warriors را به شدت توصیه می‌کنیم.

بازی Saints Row 4

Saints Row 4

هر چیزی که در زمینه بازی Saints Row: The Third بالاتر مطالعه کردید، از جمله بار کمدی بالای بازی و موقعیت‌های دیوانه‌وارش را فراموش کنید. بازی Saints Row 4 ده‌ها برابر نسبت به نسخه قبلی خود در زمینه مسخره بازی و شوخی‌های کنترل نشده، موفق‌تر عمل کرده است. این بازی با اختلاف عجیب‌ترین عنوان در این لیست و در میان بازی‌های مافیایی است. شما در نقش رئیس جمهور آمریکا و رئیس مافیای قسمت قبلی سری Saints Row قرار می‌گیرید که باید از کره زمین در مقابل حملات بیگانه‌ها محافظت کند. در مسیرتان به مشکلات فراوانی بر می‌خورید که امنیت آینده نسل بشر و دوستانتان را به خطر انداخته‌اند.

از نقطه‌ای درون Saints Row 4 درجه سختی به طور کلی کنار رفته و خلق موقعیت‌های سینمایی خنده دار و قرار دادن شما در این موقعیت‌ها، تبدیل به اولویت اصلی بازی می‌شود. ارتقای اسلحه‌های دیوانه‌وار مانند تفنگی که موسیقی شلیک می‌کند و خبر کردن هواپیماهای بمب‌افکن برای حمله به دشمنان به شما داده می‌شود. الحق که نمی‌تواند هیچ عنوانی را مانند Saints Row 4 پیدا کرد که تا این حد خود را جدی نگرفته است و در عین حال یکی از سرگرم کننده‌ترین و البته بهترین بازی های گنگستری چندین سال اخیر است. اگر به دنبال یک تجربه بی مغز و البته بسیار لذت بخش از یک بازی گنگستری هستید، این عنوان را از دست ندهید.

بازی Hitman

Hitman

سری بازی‌های Hitman در کنار شهرت بی مانندی که در میان گیمرها دارند، تا حدودی با سایر بازی های گنگستری این لیست متفاوت هستند. در این بازی، گنگسترها هسته اصلی داستان و روایت را تشکیل نداده و در اصل شما در نقش یک قاتل حرفه قرار می‌گیرید که توسط سازمانی استخدام شده تا به‌مرورزمان، افراد مهم و تأثیر گذار سازمان‌های گنگستری را به قتل برساند. بازی‌های Hitman در هر نسخه تعداد زیادی مأموریت به شما می‌دهند که شامل از بین بردن رؤسای باند یاکوزا، کارتل‌های مکزیکی، مافیای روسیه و… می‌شود. شخصیت اصلی یعنی مأموری 47 باید راه‌هایی پیدا کند تا به شکل مخفیانه، دشمنان خود را نابود کند.

جدیدترین بازی‌هایی که از این فرنچایز منتشر شدند شامل سه بازی مختلف هستند که هر کدام به صورت اپیزودهای متفاوتی به بازار ارائه شده‌اند. هر کدام از این اپیزودها شما را در یک شهر مختلف در دنیا قرار داده که باید به نحوه مختلفی به سراغ اهداف بروید. مواجهه با گنگسترهای ایتالیایی و جنایات سازمان یافته چینی در شهرهایی بزرگ و متنوع، از ویژگی‌های مثبت این بازی زیبا است. فرنچایز Hitman بیش از بیست سال است که در صنعت بازی حضور پیدا کرده و اگر از تجربه سه بازی جدیدتر این سری لذت برده‌اید، به شدت توصیه می‌کنیم تا نسخه‌های اولیه این فرنچایز را که تعدادشان کم نیست را هم امتحان کنید.

بازی Mafia

Mafia

در ابتدای این لیست به بازی Mafia 2 اشاره کردیم. این محصول در کنار روایتی بی نظیر و خلق اتمسفری مناسب برای یک بازی گنگستری، در زمینه گیم پلی و دنیای جهان آزاد آن‌طور که باید و شاید موفقیتی کسب نکرد و تا حدودی زیر سایه یک فرنچایز بزرگ‌تر فرو رفته بود. با این حال نسخه اول فرنچایز Mafia که سال‌های قبل در بازار ویدئو گیم منتشر شده بود، نه تنها یکی از بهترین بازی های گنگستری بلکه یکی از مهم‌ترین عناوین زمان خود به حساب می‌آید. شخصیت اصلی بازی Tommy Angelo نام دارد. او یک راننده تاکسی ساده است که بنا بر اتفاقاتی، درگیر سازمان خلاف‌کار ایتالیایی آمریکایی و دردسرهای بزرگی می‌شود.

نسخه اول سری Mafia یک کلاسیک تمام عیار است که به بهترین شکل ممکن با زمان کنار آمده و همین امروز نیز می‌توانید آن بازی قدیمی را نصب کرده و لذت ببرید. هر چند که انجام این کار ضروری نبوده و به دلیل کیفیت بالای این محصول، امکان تجربه آن در قالب یک نسخه کاملاً بازسازی شده به نام Mafia: Definitive Edition وجود دارد. روایت داستان این بازی به شدت از روی فیلم‌هایی مانند پدرخوانده الهام گرفته و به خوبی می‌توانید حس تنش و هیجان را در قالب مرحله‌های این بازی تجربه کنید. هر نسخه‌ای را که انتخاب کنید، بازی کردن Mafia برای طرف‌داران داستان‌های گنگستری و جنایی، امری ضروری است.

بازی Yakuza: Like a Dragon

Yakuza: Like A Dragon

فرنچایز Yakuza همان‌طور که بالاتر به آن پرداختیم، برای مدتی طولانی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین سری‌های مبارزه‌ای و اکشنی بود که در سراسر دنیا به گیم پلی فان و بی منطقش مشهور است. با این حال زمانی که مشخص شد جدیدترین بازی این فرنچایز با نام Yakuza: Like A Dragon هم قرار است تا از شخصیتی جدید و داستانی متفاوت با سایر بازی‌ها بهره ببرد و هم گیم پلی‌اش به نقش آفرینی نوبتی تغییر پیدا کند، بسیاری از طرف‌داران نگرانی خود را ابراز کردند. با این حال Yakuza: Like A Dragon موفق شد تا تمامی نگرانی‌ها را با مراحل خوش ساخت و بی‌نظیر به همراه مبارزاتی تاکتیکی و سرگرم کننده به سرعت برطرف کند.

شخصیت جدید این بازی Ichiban Kasuga نام دارد و به اندازه کاراکتر قبلی این سری دوست داشتنی و بامزه است. همچنین داستان این بازی با به‌کارگیری المان‌های کمدی سیاه همیشگی فرنچایز و مخلوط کردنش با ویژگی‌های دنیای واقعی، باعث خلق یکی از پویاترین دنیاهای بازی در چند سال اخیر شده است. المان‌های نقش‌آفرینی‌های کلاسیک دهه 80 و 90، بهشتی را برای علاقه‌مندان به آن عنوانی به وجود آورده‌اند. نو و نوین بودن Yakuza: Like A Dragon از آن نه تنها یکی از بهترین و اورجینال‌ترین بازی‌های فرنچایز یاکوزا را ساخته، بلکه به راحتی شاهد حضور یکی از بهترین بازی های گنگستری تمام دوران هستیم.

بازی GTA: San Andreas

Grand Theft Auto: San Andreas

دهه 90 میلادی پدیده‌های به‌یادماندنی و همچنین ماندگاری را به جا گذاشت که امروزه می‌توان تأثیرات فراوانش را در سراسر فرهنگ عامه و دنیا مشاهده کرد. از موسیقی هیپ هاپ گرفته تا دنیای مد و فشن که جذابیت زیادی حتی برای افراد جوان امروزی دارند. یکی از چیزهایی که در دهه 90 شکل و شمایل جامعه آمریکا را حالت داده بود، حضور گنگ‌ها و گروه‌های خلاف‌کار خرده پا و خیابانی بود. این گروهک‌ها با ادبیات و فرهنگ خاص خود، باعث خلق جذاب‌ترین لحظات صنایع سرگرمی از جمله سینما بودند. این موضوع دقیقاً همان پدیده‌ای است که قرار است هسته مرکزی بازی بی نظیر Grand Theft Auto: San Andreas باشد.

San Andreas پنجمین نسخه رسمی از فرنچایز افسانه‌ای GTA است و بر اساس نظرات عامه، یکی از بهترین‌های این سری نیز به حساب می‌آید. خیلی از ما خاطرات بی نظیری با این بازی جهان آزاد نسل ششمی داریم که البته دلایل منطقی زیادی برای این موضوع وجود دارد. San Andreas شکل و شمایل جدیدی برای تعریف نقش گنگسترها در دنیای خود مطرح می‌کند. شما عضو گروه خلاف‌کاری هستید که رقبای فراوانی داشته و باید با کمک دوستانش، کنترل مناطق مختلف دنیای بازی را به دست بگیرد. San Andreas در به تصویر کشیدن دنیای گنگسترهای خیابانی دهه 90، بهترین نمونه موجود در تاریخ صنعت بازی محسوب می‌شود.

بازی Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

زمانی که صحبت از گنگ‌ها و گنگسترها به میان می‌آید، ذهن ما به سرعت به سوی مافیای ایتالیا و حتی یاکوزای ژاپن می‌رود. ولی چیزی که خیلی‌ها فراموش می‌کنند، تاریخ طولانی جنایت سازمان‌دهی‌شده است. حضور گاوچران‌هایی که به سرقت بانک و قطارها در غرب وحشی می‌پرداختند، باعث گسترش گنگسترها در قرن 18 بوده است. فرنچایز Red Dead Redemption در دنیای بازی‌ها به عنوان بهترین آثار غرب وحشی شناخته می‌شود. بازی اول کلی نکته مثبت و انقلابی درون خود پیاده سازی کرده، ولی حضور گنگ بزرگ و حماسی گاوچران‌ها در بازی Red Dead Redemption 2 است که شکل کاملی به خود می‌گیرد.

بازی Red Dead Redemption 2 در سال 2018 توسط کمپانی راک استار توسعه یافته و انتظاری کمتر هم از استودیوی پشت سری GTA برای ارائه یک بازی بی نظیر نمی‌رود. این بازی جهانی بزرگ از غرب وحشی آمریکا را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به انجام فعالیت‌های غیر قانونی مختلفی دست بزنید. از سرقت بانک‌های شهری گرفته تا حمله مسلحانه به قطارها و دلیجان‌هایی که از بیابان عبور می‌کنند. دنیای پر جزئیات و بی نظیر بازی Red Dead Redemption 2 به همراه محتویات مختلفی که درون آن قرار گرفته، از این اثر، یکی از بهترین بازی های گنگستری و یکی از بهترین عناوین نسل قبلی را به وجود آورده است.

بازی GTA: IV

Grand Theft Auto 4

زمانی که بحث بهترین بازی های گنگستری تاریخ و عناوینی که به واقعی‌ترین شکل ممکن دنیای پیچیده و مرموز جنایات سازمان‌دهی‌شده را به تصویر می‌کشند، هیچ کمپانی‌ای بهتر از راک استار نتوانسته در این کار موفق عمل کند. درباره بسیاری از بازی‌های این شرکت در بالا صحبت کردیم که هر کدام به نوبه خود یک کلاسیک محسوب می‌شوند. با این حال یک بازی خاص که در سال 2008 منتشر شد، به راحتی می‌تواند لقب بهترین را در بسیاری از زمینه‌ها کسب کند. بازی Grand Theft Auto 4 روایتگر پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین داستان و شخصیت پردازی ای بوده که این فرنچایز تا به امروز درون خود مشاهده کرده است.

بر خلاف تمامی نسخه‌های قبل و بعد خود، Grand Theft Auto 4 مسیری بسیار جدی و تاریک را دنبال کرده که پر از خشونت واقع‌گرایانه و محتویات بزرگ‌سالانه‌ای است که این بازی را تبدیل به قابل احترام ترین نسخه از فرنچایز خود کرده است. شخصیت اصلی بازی Niko Bellic نام دارد و به آمریکا آمده تا زندگی رؤیایی خود را بسازد. او به سرعت متوجه دروغ کثیف رؤیای آمریکایی شده و درگیر سازمان‌های جنایتکاری مختلفی می‌شود که نتایج بسیار دردناکی را برای وی فراهم می‌کنند. Grand Theft Auto 4 شاهکاری در زمینه داستان سرایی و دستاورد بزرگی در زمینه فنی است که تجربه آن به همه گیمرها پیشنهاد می‌شود.

بحث بازی‌های ویدئویی جنایی و گنگستری مبحثی بسیار گسترده و عمیق بوده که بسیار فراتر از آیتم‌های این لیست است. از ده‌ها شوتر سوم شخص جهان آزاد گرفته و حتی عناوینی که گنگسترها با زامبی‌ها مبارزه می‌کنند! شاید شما نیز تعدادی از بهترین بازی های گنگستری تاریخ را تجربه کرده باشید که در اینجا حضور ندارند. نظر خود را در مورد عناوین مطرح و شایسته با ما در میان بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی یکی از بدترین اقتباس از یک سریال گنگستری است؟

بازی The Sopranos: Road to Respect که از روی سریال مشهور The Sopranos ساخته شده، بازی ضعیفی است که به هیچ وجه به طرفداران سریال توصیه نمی‌شود.

۱
در کدام بازی شاهد مبارزه گنگسترها با زامبی‌های گوشت خوار هستیم؟

بازی Guns, Gore & Cannoli شما را در نقش گنگسترهایی قرار می‌دهد که به آخرالزمان زامبی‌ها برخوره اند و باید مسیر خود را از میان مردگان زنده به سوی پیروزی باز کنند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    چرا هر چه دنبال بازی the tarriors میگردم پیداش نمیکنم مگه نسخه کامپیوتر نداره؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    کاربر فعال

    مهمان

    خواهشا gta iv و mafia 2 رو ترجمه کنید قول میدم به شدت طرفدار جمع میکنه خواهش میکنم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امیر

    مهمان

    مافیایه ۲ که شاهکاربود بی مولا
    سری جی تی ای هم بهتر

    پاسخ دهید
  • Avatar

    حسین

    مهمان

    به خدا مردیم چرا مافیا 2 کلاسیک رو ترجمه نمی کنید خیلی نیاز به ترجمه داره لطفا ترجمه کنید

    پاسخ دهید