بهترین مراحل مجموعه هیتمن
هادی اسماعیل‌زاده

مراحل به‌یادماندنی سری بازی هیتمن که در خاطرمان مانده است

هادی اسماعیل‌زاده 27 آذر 1400 3 دیدگاه
4,020 بازدید

سری Hitman، مجموعه‌ای از بازی‌های ویدئویی در سبک مخفی‌کاری است که توسط استودیوی دانمارکی IO Interactive توسعه یافته است. این مجموعه تا به حال بر روی پلتفرم‌های مختلفی شامل ویندوز، لینوکس، مک و کنسول‌های مختلف عرضه شده است. اولین اثر این مجموعه با نام Hitman: Codename 47 در سال 2000 عرضه شد. بعدها در سال 2016، مجموعه‌ای سه‌گانه از ریبوت سری بازی های Hitman، تحت عنوان The World of Assassination معرفی شد که می‌توان آن را یکی از بزرگترین دستاوردهای اخیر صنعت بازی دانست. این سه‎‌گانه تعدادی از بهترین مراحل مجموعه هیتمن را در خود دارد.

اگر چه این سه‌گانه با تحسین منتقدان همراه بود، با این حال به نظر می‌رسد استودیوی IO Interactive، هرگز آنطور که لایقش است با اقبال گسترده از سوی مخاطبان مواجه نمی‌شود. جدیدترین سه‌گانه آن‌ها، شما را در نقش یک آدمکُش تمام‌عیار قرار می‌دهد. حوادث بازی در مکان‌هایی بزرگ و شبه جهان‌باز دنبال می‌شود. در هر کدام از این مکان‌ها، یک یا چندین هدف ترور در نظر گرفته شده است و این کاملا به شما بستگی دارد که آن‌ها را چگونه از پای درآورید.

بهترین مراحل مجموعه هیتمن

شخصیت اصلی بازی با نام Agent 47 شناخته‌ می‌شود؛ شخصیتی که برای از میان برداشتن اهدافش، به جای جای جهان سفر کرده است؛ از تاریک‌ترین نقاط جهان زیرزمینی خلافکاران گرفته تا بلندترین و لاکچری‌ترین ساختمان‌هایی که به چشم خود دیده‌اید. مراحل این فرنچایز به قدری از لحاظ اکشن و معمایی بودن جالب هستند، که انتخاب از میان آن‌ها دشوار است. به هر حال در این مطلب، تعدادی از بهترین مراحل مجموعه هیتمن را انتخاب کرده و نگاهی به آن‌ها داشته‌ایم. با پارسی گیم همراه باشید.

بهترین مراحل بازی Hitman

TRADITIONS OF THE TRADE (بازی HITMAN: CONTRACTS)

این مرحله در اصل متعلق به بازی Hitman: Codename 47 است اما بعدها نسخه بازسازی‌شده آن (در کنار تعدادی مرحله دیگر) در سومین اثر این فرنچایز با نام Hitman: Contracts ارائه شد. این بازی فرصتی دوباره در اختیار سری Hitman قرار داد تا از دل نسخه اول و پر ایراد فرنچایز، تعدادی مراحل جذاب را بیرون بکشد و بازسازی کند. یکی از بهترینِ این مراحل، Traditions of the Trade بود که در فضای یک هتل جریان داشت.

این مرحله نسبت به نسخه اصلی، با بهبودهای فراوانی همراه بود. از جمله این تغییرات می‌توان به تغییر زمان مرحله از روز آفتابی به شبی دلگیر، بهبود امنیت هتل و افزایش خطرات پیش روی شخصیت بازی اشاره کرد. این تغییرات به نحوی اعمال شده بودند تا با استاندارهای جدید سری، سازگاری بیشتری داشته باشند.

اگر چه روش‌های کشتن اهداف بسیار مشابه بودند ولی تفاوت اصلی آن‌ها در نحوه برنامه‌ریزی بود. چیدن نقشه و نحوه نزدیک شدن به هدف، از لازمه‌های یک Hitman با کیفیت است و در بازی Hitman: Contracts  نیاز داشتید تا زمان بیشتری را به نقشه کشیدن و فکر کردن به استراتژی خود برای کشتن هدف اختصاص دهید. در نسخه اول فرنچایز می‎‌توانستید به راحتی و بدون هیچ زحمتی به هدف نزدیک شوید؛ بنابراین ظرافت و درگیرکنندگی بازی‌های بعدی این سری، در نسخه اول وجود نداشت. یک بازسازی خوب باید نکات مثبت و منفی اثر پیشین را در نظر بگیرد و Traditions of the Trade، به خوبی از عهده این کار برآمد.

بهترین مراحل بازی Hitman

THE FINISH LINE (بازی HITMAN 2)

معرفی دوباره Agent 47  در شروع بازی Hitman 2، اگر با همان فرمت رایج ارائه می‌شد، ممکن بود تبدیل به انتخابی درجه دوم شود اما در واقع این مرحله توانست خود را به عنوان یکی از بهترین مراحلِ نسخه دوم سه‌گانه The World of Assassination معرفی کند. رویدادهای این مرحله در مسابقه‌ای شبیه به رقابت‌های ناسکار جریان دارد که زیر سایه یک شرکت بزرگ حوزه تکنولوژی برگزار می‌شود.

ماموریت شما، کشتن وارث این شرکت است که به مسابقات سریع با هیجان بالا علاقه دارد؛ همچنین کشتن پدر او که قصد دارد در جریان این رویداد، جدیدترین دستاوردش در حوزه سخت‌افزارهای نظامی را به نمایش بگذارد. ماموریت The Finish Line به خوبی نشان می‌دهد که سری Hitman در تکامل مراحل خود تا چه حد پیشرفت داشته است. هر کجای نقشه بازی را نگاه می‌کنید، پر از NPCهای بی‌خطر یا خطرناک است. هر قدم خود را در این ماموریت، باید به دقت و با احتیاط بردارید تا ریسک گیر افتادن را به جان نخرید.

سه‌گانه جدید هیتمن، ویژگی جدیدی را ارائه داد که در آن مسیرهای احتمالی کشتن هدف را به بازیکنان نشان می‌دهد. این سیستم به شما کمک می‌کند تا در مسیر دستیابی به هدف، مدام در حال حدس زدن شرایط باشید؛ بدون آن که لطمه‌ای به لذت تکمیل ماموریت وارد شود. The Finish Line تنوع بسیار خوبی در تعداد این مسیرهای احتمالی دارد. این ماموریت را به راحتی می‌توان لذت‌بخش‌ترین ماموریت بازی Hitman 2 که خود پر از مراحل فوق‌العاده است دانست؛ ماموریتی که برای کامل کردن آن، باید نقشه‌ای هوشمندانه طراحی کنید.

بهترین مراحل بازی Hitman

A NEW LIFE (بازی HITMAN: BLOOD MONEY)

یکی از ویژگی‌های مراحل باکیفیت سری Hitman، وجود نقاط دسترسی فراوان در لوکیشن‌های بازی است. اما در مرحله A New Life، همه چیز در یک محیط سندباکس کوچک خلاصه می‌شود و تمام اتفاقات این مرحله، در یک خیابان خلوت حومه شهر روی می‌دهد. هدف شما داخل یک خانه است و زیر نظر تعدادی از ماموران محافظ امنیت شهود قرار دارد. نقاط دسترسی شما به هدف، محدود است. شاید این موضوع در هر مرحله دیگری از هیتمن، تبدیل به یک مشکل می‌شد اما A New Life آن را به نقطه قوت تبدیل کرده است. اگر نقشه آنطور که باید پیش نرود، مکان‌های خیلی محدودی برای مخفی شدن در اختیار دارید. تعداد ماموران مسلح هم به اندازه‌ای بالا است که شرایط را برایتان بسیار سخت‌تر کند. این عناصر سبب می‌شوند که دائما گوش به زنگ باشید و تک تک حرکات خود را به دقت و برنامه‌ریزی شده انتخاب کنید.

فضای محدودی که در این مرحله ارائه شده است، تبدیل به مانعی در برابر خلاقیت شما برای از بین بردن هدف نمی‌شود. در کمال تعجب، تعداد روش‌هایی که برای وارد شدن به خانه در اختیار دارید بالا است. حتی می‌توانید هدف را به پای پنجره کشانده و با استفاده از یک اسنایپر و از خانه همسایه، او را از پای درآورید. تنوع بالای نقاط دسترسی در عین استفاده از یک محیط کوچک، A New Life را به یکی از بهترین مراحل مجموعه هیتمن تبدیل می‌کند.

بهترین مراحل بازی Hitman

THE MURDER OF CROWS (بازی HITMAN: BLOOD MONEY)

مراحل Hitman شبیه به یک ساعت دقیق تنظیم‌شده هستند؛ در هر مرحله، اجزای مستقل بسیاری وجود دارند که در کنار هم و به عنوان یک هدف واحد عمل می‌کنند. این اجزا مدام در حال چرخش هستند؛ بنابراین زمانی که شروعِ یک فرصت را از دست می‌دهید، باید به دنبال روش دیگری باشید و یا صبر کنید تا چرخه دوباره تکرار شود. هر چند در برخی مراحل، چرخه‌ای برای فرصت‌های از دست رفته وجود ندارد. در ماموریت The Murder of Crows، اجزای این چرخه، تبدیل به یک بمب ساعتی فعال می‌شوند.

رویدادهای بازی در جریان یک رژه پر سروصدا در نیواورلئان جریان دارد. گروهی از مزدوران، در جایی از نقشه بازی هستند و خود را آماده می‌کنند تا یک سیاستمدار آمریکایی را به قتل برسانند؛ او سوار بر یک جسم شناور، در خیابان‌های شهر می‌گردد و Agent 47 ماموریت دارد تا قاتلان را قبل از دست یافتن به او، از پای درآورد. شرایط به گونه‌ای است که فشار روی دوش شما چند برابر می‌شود؛ صدای سوت اعصاب خوردکن قاتل‌ها در جای جای خیابان که در حال برنامه‌ریزی برای کشتن هدف هستند، مدام به شما یادآوری می‌کند که در حال رقابت با زمان هستید.

این مرحله از لحاظ زمینه‌چینی و برنامه‌ریزی، فاصله بسیار زیادی با سخت‌ترین مراحل سری دارد و در واقع جزو آسان‌ترین ماموریت‌های بازی Hitman Blood Money از حیث طراحی نقشه به شمار می‌رود. چالش این مرحله در جایی است که باید مطمئن شوید، زمان‌بندی شما دقیق و سر وقت باشد. فرصتی برای از دست دادن ندارید؛ نمی‌توانید ریسک کشته شدن هدف را با برنامه‌ریزی‌ و طراحی نقشه، به جان بخرید. حتی می‌توانید با کامل کردن اهدافی مشخص، کارها را سریع‌تر پیش ببرید. با این تفاسیر، این مرحله را می‌توان یکی از منحصر به فردترین مراحل سری Hitman از حیث ساختار نامید.

بهترین مراحل بازی Hitman

ANATHEMA (بازی HITMAN 2: SILENT ASSASSIN)

این ماموریت را به راحتی می‌توان یک نمونه اولیه عالی برای یک مرحله باکیفیت هیتمن دانست؛ یکی از بهترین مراحل اولیه در یک بازی که تا به حال به چشم دیده‌اید. بازی پر ایراد Hitman: Codename 47 به عنوان اولین نسخه هیتمن، هواداران را از شروع یک فرنچایز با کیفیت ناامید کرد. اما ماموریت Anathema در نسخه دوم سری، توانست تا به سرعت، امیدها را به دل طرفداران هیتمن بازگرداند.

لوکیشن چندلایه این ماموریت، از امنیتی بالا و طیف وسیعی از نقاط دسترسی برخوردار بود. این ماموریت را صرف‌نظر از این واقعیت که بیش از 18 سال از عمر آن می‌گذرد، می‌توان یکی از به‌یادماندنی‌ترین ماموریت‌های هیتمن دانست. در واقع رشد سری Hitman  و شکل‌گیری ساختار آن در طول 21 سال گذشته، از ماموریت Anathema شروع شد. این مرحله تاثیری ماندنی بر مجموعه Hitman گذاشت و تا امروز نیز همچنان به عنوان یکی از نقاط عطف این سری و یکی از بهترین مراحل مجموعه هیتمن شناخته می‌شود.

بهترین مراحل بازی Hitman

SITUS INVERSUS (بازی HITMAN)

اختتامیه بازی Hitman در سه‌گانه ریبوت فرنچایز، نه تنها یک مرحله فوق‌العاده است بلکه بهترین اختتامیه بازی در کل تاریخ سری Hitman به شمار می‌رود. رویدادهای این مرحله در یک بیمارستان خصوصی فوق پیشرفته در قلب کوهستان‌های هوکایدو در ژاپن جریان دارد. لایه‌های بسیاری در نقشه بازی وجود دارد که راه‌های دسترسی به هر یک از آن‌ها محدود است. کارت‌های کلیدی ورود به این مناطق، به شکلی در تاروپود لباس شخصیت‌ها قرار گرفته است؛ بنابراین باید سریع عمل کرده و خود را برای تعداد زیادی تعویض لباس آماده کنید. هر چه بیشتر در دل این ساختمان پیش بروید، باید احتیاط بیشتری هم به خرج دهید.

این مرحله را می‌توان یک سندباکس عالی با طراحی هنرمندانه دانست. روش منحصر به فرد دسترسی به مناطق کلیدی بازی، چالشی مضاعف در پی دارد؛ به گونه‌ای که باید مدام در نقشه بازی گشت و گذار و اهداف مناسبی را برای از پای درآوردن و تعویض لباس انتخاب کنید. تنوع بالای روش‌هایی که برای کامل کردن اهداف وجود دارد، بسیار لذت‌بخش است و نحوه دسترسی به اهداف در هر یک از آن‌ها، بسیار متفاوت از یکدیگر است.

از این مرحله در کمپین اضافی بازی با نام Patient Zero نیز به خوبی استفاده شده است که در آن وظیفه دارید با نفوذ به بخش‌های مختلف تاسیسات، از انتشار ویروسی کشنده جلوگیری کنید. این ماموریت به خوبی انعطاف‌پذیری نقشه هوکایدو را نشان می‌دهد اما ماموریت اصلی بازی، یکی از بهترین نمونه‌های فرنچایز با ساختاری بهتر و دنباله‌ای پیچیده از اهداف مختلف است.

بهترین مراحل بازی Hitman

THE SHOWSTOPPER (بازی HITMAN)

The Showstopper، ماموریتی فوق‌العاده مهم برای سری Hitman بود؛ اولین قسمت در اثر اپیزودی جدید Hitman، که پا در مسیر بازی Hitman: Absolution می‌گذاشت و اهمیت بالای آن، ادامه‌ی حیات فرنچایز هیتمن را به خود وابسته کرده بود. فرمول به کار رفته در بازی Hitman: Absolution که ساختاری خطی‌تر، مبتنی بر مخفی‌کاری و داستان‌ محور داشت، چندان به مذاق طرفداران خوش نیامد. صرف‌نظر از ماموریت Chinatown، بازی Absolution را نمی‌توان یک هیتمن واقعی دانست و بازگشت کامل به ساختار آن، می‌توانست تبدیل به یک فاجعه شود. اما خوشبختانه ماموریت The Showstopper، بازگشتی باشکوه برای سری جدید هیتمن بود.

در عین حال که یک مهمانی مجلل و فشن شو در طبقه همکف ساختمان برگزار می‌شود، معامله‌ای بزرگ در طبقه بالا شکل می‌گیرد. دو هدف موردنظر شما، در بخش‌هایی مختلف از این ساختمان قرار دارند و گزینه‌های جالب و متنوعی برای از پای درآوردن آن‌ها دارید. نسخه جدید بازی با ماهیت اپیزودی، در سال 2016 عرضه شد؛ بنابراین ماموریت‌های بازی نیاز به قابلیت تکرار بالا داشتند تا قبل از عرضه اپیزود جدید، بتوانید آن‌ها را چندین بار تجربه کنید. مرحله The Showstopper با روش‌های متنوع و منحصر به فردی که برای کشتن هدف در اختیارتان قرار می‌داد و یک سیستم رتبه‌بندی گسترش‌یافته (که اولین بار در بازی Blood Money معرفی شد) شما را به تجربه چندین باره این اپیزود، ترغیب می‌کند و تبدیل به یکی از بهترین مراحل مجموعه هیتمن می‌شود.

Instinct Mode یکی از ویژگی‌های هوشمندانه‌ای بود که در بازی Hitman: Absolution ارائه شد؛ این سیستم به شما اجازه می‌داد تا محیط پیرامون خود را اسکن کنید و از محل NPCها قبل از کاوش در نقشه، اطلاع یابید. The Showstopper  که سندباکسی بزرگ و پیچیده بود، به خوبی از ویژگی Instinct Mode بهره برد. The Showstopper به عنوان مرحله‌ای که به سری هیتمن در بازتعریف فرنچایزی ضروری برای صنعت گیم کمک می‌کرد، سرشار از ویژگی‌های جدید و اصلاح یافته و بهترین شروع برای سه‌گانه جدید هیتمن بود.

بهترین مراحل بازی Hitman

Death in the Family (بازی HITMAN 3)

شاید این مرحله در بین ماموریت‌های جدیدترین نسخه سری Hitman، بیشترین تکرارپذیری را نداشته باشد اما اولین تجربه شما از این ماموریت، تقریبا بی‌نظیر است. اکثر بازیکنان از همان شروع مرحله، در نقش یک کارآگاه قرار می‌گیرند که در تلاش است تا معمای قتل یکی از اعضای مسن و انزواطلب یک خانواده ثروتمند بریتانیایی را کشف کند. بعد از این که قاتل را پیدا کردید، با خیال راحت‌تر می‌توانید کار خود را شروع کنید و رئیس خانواده را به قتل برسانید.

پیدا کردن سرنخ‌های این معما در یک عمارت بسیار بزرگِ حومه شهر، تنها بار اول لذت‌بخش است اما شاید این ماموریت را به یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌ها در سه‌گانه جدید این فرنچایز تبدیل کند. در واقع ویژگی‌های کارآگاهی این مرحله چنان به زیبایی پیاده‌سازی شده است که می‌توان یک بازی لذت‌بخش و کامل را بر اساس آن توسعه داد.

بهترین مراحل بازی Hitman

A HOUSE OF CARDS (بازی HITMAN: BLOOD MONEY)

در مرحله Traditions of the Trade، برای اولین بار با مفهوم ماموریت هتل در سری هیتمن آشنا می‌شویم. اما به مانند بسیار از مراحل دیگر فرنچایز، بازی Hitman: Blood Money به کامل کردن این مفهوم کمک کرد. ماموریت A House of Cards در کازینو و هتلی بزرگ در لاس وگاس جریان دارد. شما باید سه هدف را در بخش‌های مختلف این مجموعه بزرگ از پای درآورید و به این منظور، راه‌های متنوعی در اختیارتان قرار دارد. می‌توانید به طبقه همکف کازینو بروید؛ وارد دل و روده ساختمان شوید، طبقات مختلف هتل را جستجو کنید، وارد اتاق‌های مختلف شوید و در نهایت ببینید کدام بالکن، یک نقطه کمین مناسب به شما می‌دهد.

بازی Blood Money سرشار از مراحل کوچک و بزرگ با طراحی عالی است و A House of Cards، بهترین مثال از نقشه‌ای بزرگ بود که تک تک عناصر آن در جهت کمک به استراتژی شما، به خوبی طراحی شده بودند. در نسخه جدید بازی Hitman، ماموریت هتل دیگری با نام Club 27 ارائه شد که در نوع خود، از طراحی بسیار خوبی برخوردار است اما هیچ چیز نمی‌تواند به A House of Cards برسد.

بهترین مراحل بازی Hitman

Golden Handshake (بازی HITMAN 2)

این ماموریت در قالب یک بسته الحاقی به بازی اضافه شد. در مرحله The Golden Handshake، مامور 47 به ساختمان بزرگ بانک نیویورک نفوذ می‌کند و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا قبل از کشتن هدف اصلی، نقشه یک دزدی بی‌نقص را اجرایی کنید. بخش لذت‌بخش این ماموریت آن است که چگونه به طرزی هوشمندانه و با استفاده از قدرت فکر خود، به گاوصندوق نفوذ کنید.

کارهایی که می‌توانید انجام دهید هم، بسیار سرگرم‌کننده است؛ می‌توانید برای یک موقعیت شغلی مصاحبه کنید و با توجه به جواب‌هایی که می‌دهید، موقعیت شغلی بهتر یا بدتری را در شرکت به دست می‌آورید. حتی می‌توانید مصاحبه‌کنندگان را قانع کنید که شما را به عنوان یک مدیر اجرایی معرفی کنند تا بلافاصله به طبقات آخر بانک دسترسی پیدا کنید.

خود گاوصندوق نیز از بخش‌های جالب ماجرا است؛ می‌توانید با خرابکاری در سرورهای امنیتی بانک، نگهبانان را به تله بیاندازید و سپس آن‌ها را با استفاده از سیستم تهویه، بیهوش کنید. به محض این که اتاق نگهبانان خالی از گاز بیهوش‌کننده شد، می‌توانید در اتاق را شکسته و گاوصندوق را باز کنید. سر در آوردن از تمامی راه‌های نفوذ به گاوصندوق، یکی از ویژگی‌های به یادماندنی این ماموریت است و در تبدیل شدن آن به یکی از بهترین مراحل مجموعه هیتمن ، نقش به سزایی دارد.

بهترین مراحل بازی Hitman

The Farewell (بازی HITMAN 3)

این ماموریت را از لحاظ ارزش تکرار بالا، می‌توان یکی از بهترین‌ ماموریت‌های Hitman 3 دانست زیرا لوکیشن آن بسیار بزرگ است و به چندین ناحیه، با حال و هوای متفاوت تقسیم می‌شود. در واقع این ماموریت، تنها مورد در بازی جدید Hitman 3 است که از نظر پراکندگی، با نقشه‌های Sapienza، Miami یا Mumbai قابل مقایسه است. شما در اصل به یک مهمانی مجلل در یک باغ انگور دعوت شده‌اید؛ جایی که سازمانی شرورانه به سبک فیلم‌های جیمز باند در آن مخفی شده است. راه‌های خنده‌داری برای کشته شدن دو هدف شما در این مرحله وجود دارد.

این ماموریت برای استودیوی IO Interactive، شبیه به یک دور پیروزی به افتخار سه‌گانه The World of Assassination می‌ماند. یک نمونه عالی از مسیری که این سندباکس شبیه‌سازی در راه تبدیل شدن به یک عنوان مخفی‌کاری پشت سر گذاشته است تا ماجراجویی‌های Agent 47 را به این سطح از کیفیت امروز برساند.

بهترین مراحل بازی Hitman

CURTAINS DOWN (بازی HITMAN: BLOOD MONEY)

Curtains Down تا مدت‌ها، در صدر بهترین مراحل مجموعه هیتمن قرار می‌گرفت. یک جواهر برجسته در عنوانی که خود پر از ماموریت‌های فوق‌العاده‌ی پشت سر هم بود. Curtains Down از حیث فضاسازی، درست نقطه مقابل A House of Cards بود زیرا در محیطی نسبتا فشرده و خودمانی‌تر جریان داشت.

وقایع این قسمت در یک خانه اُپرای در حال بازسازی جریان دارد که قرار است به زودی میزبان یک نمایش باشد و ماموریت شما کشتن ستاره این نمایش و سیاستمداری است که برای تماشای اجرای او آمده‌اند. Curtains Down از لحاظ حجم لوکیشن، محدودیت دارد اما راه‌های فراوانی برای کشتن اهداف، پیش پای شما می‌گذارد.

این ماموریت را می‌توان یکی از خلاقانه‌ترین موارد در مجموعه Hitman دانست. روش‌های کشتن اهداف، طیفی وسیع از حوادث اتفاقی گرفته تا قتل مستقیم را شامل می‌شود. برای کامل کردن ماموریت خود، نیاز به نقشه‌ای حساب شده و زمانبندی دقیق دارید. یکی از گزینه‌های شما، طراحی یک قتل تصادفی در صحنه، با عوض کردن اسلحه تقلبی با سلاح واقعی است؛ بنابراین هنگام وقوع جرم، می‌توانید بسیار دور از صحنه باشید. شاید هم بخواهید خودتان را به چالش بکشید؛ می‌توانید در لحظه شلیک شدن اسلحه تقلبی و با یک زمانبندی دقیق، هدف را با اسنایپر از پای درآورید.

بهترین مراحل بازی Hitman

THE WORLD OF TOMORROW (بازی HITMAN)

مرحله Curtains Down تا قبل از عرضه مجدد سری Hitman در سال 2016، بهترین ماموریت این فرنچایز به شمار می‌رفت. اما The World of Tomorrow توانست این جایگاه را به نام خود ثبت کند. این مرحله بعد از اپیزود درخشان و پر اهمیت The Showstopper عرضه شد ولی به هر حال توانست در تمامی زمینه‌ها، عالی و بی‌نقص عمل کند و از زیر سایه آن اپیزود بیرون آید. اگر مرحله The Showstopper ثابت کرد که استودیوی IO Interactive هنوز در روزهای اوج خود قرار دارد، ماموریت The World of Tomorrow نشان داد که هنوز استعداد و هنر آن‌ها را کامل ندیده‌ایم.

ماموریت The World of Tomorrow که در خیابان‌های ایده‌آل و آفتابی ساپینزای ایتالیا جریان دارد، یکی از بهترین مراحل مجموعه هیتمن و جزو بزرگترین و متنوع‌ترین سندباکس‌هایی است که این فرنچایز به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید در خیابان‌های سنگفرش‌شده و کوچه‌های فرعی شهر، محوطه‌ی زیبای اسکله، کلیسایی قدیمی با ظاهری زیبا، عمارتی بزرگ در قلب شهر و یک تاسیسات مخفی زیرزمینی به گشت و گذار بپردازید.

چندین هدف برای شما تعیین شده است و همچنین نابود کردن یک سلاح ویروسی خطرناک؛ که The World of Tomorrow به شما اجازه می‌دهد تا از تمام نقشه برای کامل کردن این اهداف بهره ببرید. می‌توانید تمام اهداف را با محدود شدن به عمارت و پناهگاه کامل کنید یا می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج داده و از شهر و کلیسا برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. حتی یک فانوس دریایی قدیمی نیز پشت عمارت وجود دارد که ممکن است به دردتان بخورد.

لازمه یک مرحله با کیفیت سری هیتمن، ترکیبی بی نقص از طراحی جهان بازی و ساختار ماموریت‌ها است؛ به این معنی که هر نقطه‌ای از جهان بازی، در تکمیل ماموریت شما کاربرد دارد. The World of Tomorrow  این موازنه را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی می‌کند و هیچ محتوای به دردنخوری در آن به چشم نمی‌خورد. چه از لحاظ زیبایی‌شناسی و چه میزان اهمیت استراتژی، تنوع بسیار خوبی در این ماموریت وجود دارد؛ به نحوی که آن را تبدیل به بزرگترین شاهکار استودیوی IO Interactive کرده است.

نظر شما در مورد بهترین مراحل مجموعه هیتمن چیست؟ کدام یک از مراحل این لیست، برایتان لذت‌بخش‌تر بوده است؟ شما چه مراحل با کیفیت دیگری از سری هیتمن می‌شناسید که در این لیست قرار نگرفته است؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: Thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

مجموعه Hitman شامل چه عناوینی می‌شود؟

مجموعه Hitman به ترتیب سال انتشار شامل عناوین Hitman: Codename 47 (2000)، Hitman 2: Silent Assassin (2002)، Hitman: Contracts (2004)، Hitman: Blood Money (2006)، Hitman: Absolution (2012)، Hitman (2016)، Hitman 2 (2018 و Hitman 3 (2021) می‌شود.

۱
سه‌گانه World of Assassination بر روی چه پلتفرم‌هایی عرضه شده است؟

این سه‌گانه شامل سه نسخه آخر عرضه شده در مجموعه هیتمن است. دو نسخه اول آن بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد در حالی که نسخه آخر این سه‌گانه علاوه بر این سه پلتفرم، بر روی پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/اس، گوگل استیدیا و نینتندو سوییچ نیز عرضه شده است.

۲
مجموعه Hitman شامل اسپین‌آف می‌شود؟

بله؛ دو عنوان Hitman Go و Hitman: Sniper به عنوان اسپین‌آف‌های سری هیتمن عرضه شده‌اند.

۳
آیا Hitman 3 آخرین نسخه این فرنچایز خواهد بود؟

در مصاحبه‌های مختلفی که با استودیوی IO Interactive انجام شده است، آن‌ها تائید کردند با وجود آن که بازی Hitman 3 آخرین نسخه در سه‌گانه World of Assassination است ولی این بازی پایان کار این فرنچایز نخواهد بود.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    V

    مهمان

    خیلی هم مراحل اعصاب خرد کن و حال بهم زنی بود

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ALI

    مهمان

    واقعا مرحله چین هم یکی از بهترین مراحل هست
    و به نظرم جاش خالی است داخل این مراحل

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Abbas

    مهمان

    یکی از بهترین قسمت ها که از نظر بنده جا مونده کشتن راهبه ها در Absolution است.
    کلا یکی از بهترین هیتمن هایی است که بازی کردم

    پاسخ دهید