بازی Far Cry
یحیی رحیمی

یوبی‌سافت چطور سیر زمانی بازی‌های Far Cry را به هم پیوند زد؟

یحیی رحیمی 27 دی 1400 1 دیدگاه
1,928 بازدید

بازی Far Cry 6 دارای محتوای پس از انتشار جالبی است که بازی‌کنان را در قالب هماوردها و شخصیت‌های منفی این مجموعه قرار می‌دهد. واضح است که پشتیبانی از این بازی تمام می‌شود و استودیو شروع به ساخت بازی Far Cry 7 خواهد کرد. درصورتی‌که یوبی‌سافت روند بازی‌های پیشین را ادامه دهد؛ احتمال انتشار یک بازی فرعی مانند Blood Dragon وجود دارد و پس از آن شاهد معرفی بازی جدید خواهیم بود. سؤال بزرگ آن است که متصل کردن جهان بازی‌های فارکرای در قالب یک بازی؛ چه پیامدی برای نسخه بعدی می‌تواند داشته باشد؟

بسیاری باور دارند که یوبی‌سافت باید Far Cry 7 را مانند بازی Assassin’s Creed Infinity بسازد؛ بدین معنی که تمامی بازی‌های قبلی و محتوا در قالب یک سرویس آنلاین ارائه شود و دیگر نیازی به انتشار یک نسخه سالانه وجود نداشته باشد. بازی فارکرای 6 نشان داد که می‌توان این کار را انجام داد. استفاده از مأموریت‌های ویژه، اشاره‌ای به این سبک بازی داشت؛ اما معرفی بسته‌ الحاقی‌های بازی با تمرکز روی شخصیت‌های شرور و کاریزماتیک و پیوند دادن این بازی‌ها به یکدیگر، نشان داد که فارکرای جدید، پتانسیل زیادی برای تبدیل‌شدن به یک سرویس زنده و آنلاین دارد.

بازی Far Cry

سیر زمانی وقایع Far Cry

شرکت یوبی‌سافت هیچ‌گاه پیوند بازی‌های مجموعه به یکدیگر را تائید نکرده است و حتی زمانی که صحبت از حضور واس در Far Cry 6‌ بیان شد؛ بازهم دیدیم که پیوند بازی‌ها به یکدیگر تکذیب شد. هرکدام از شماره‌های این مجموعه در جهان‌هایی متفاوت دنبال می‌شوند و اثری مستقل از یکدیگر هستند. نسخه فرعی Far Cry 5 را در نظر بگیرید که آمریکا را پس از یک جنگ هسته‌ای به تصویر می‌کشد و البته پایان مخفی Far Cry 6 که فرار دنی به آمریکا را داریم و در نهایت می‌بینیم ایالات‌متحده در سلامت کامل به سر می‌برد.

یوبی‌سافت هیچ‌گاه تلاش نکرده تا شماره‌های مختلف را به یکدیگر ربط دهد و هر بار یک داستان متفاوت با درون‌مایه‌ای یکسان در مورد نبرد علیه شر و جلوه‌های مختلف یک حکومت دیکتاتوری کلاسیک را روایت می‌کند. این روند با معرفی بسته الحاقی «دیوانگی واس» تغییر پیدا کرده است و احتمال پیوند دادن آن‌ها در بازی Far Cry 7 وجود دارد.

واس Far Cry 6

بسته ‌الحاقی Vaas، آغاز پیوند بازی‌های Far Cry

هنگامی‌که یوبی‌سافت از بسته الحاقی «دیوانگی واس» رونمایی کرد؛ بسیاری باور داشتند که با یک محتوای ضعیف و بی‌هدف روبه‌رو هستیم. پس از اتمام Far Cry 6‌ و شروع بسته الحاقی جدید به این نتیجه رسیدیم که یوبی‌سافت به‌عمد در حال دست بردن در داستان است و به دنبال یافتن ارتباط میان این بازی‌ها است تا یک سیر زمانی پیوسته بسازد. بگذارید برای ادعای خود یک مثال بزنم: پس از آنکه بخش داستانی فارکرای 6 تمام می‌شود؛ می‌توانید صدای واس را بشنوید که در حال صحبت کردن با Juan در مورد قاچاق سلاح شیمیایی ویویرو است. بدون بسته الحاقی جدید، امکان فهمیدن این دیالوگ سخت بود و نمی‌دانستیم آیا وقایع فارکرای 6 قبل از Far Cry 3 رخ می‌دهند یا خیر؟

بسته الحاقی Vaas نشان داد که او زنده از بازی سوم فرار کرده است و جیسون برودی او را به قتل نرسانده است. بسیاری از طرفداران باور داشتند که واس مرده است و امکان بازگشت او وجود ندارد. در صورتی که وقایع پایان بازی را به همدیگر ربط دهید؛ خواهید دید که زنده ماندن واس و فرار کردن او منطقی است. البته او از وقایع پیشین درس نگرفته است و بار دیگر به قاچاق رو آورده است.

پاگان مین فارکرای

پیوند فارکرای 4 و 5 با دی‌ال‌سی Pagan Min

خط روایی Far Cry 6 نشان می‌دهد که انتخابات در جزیره یاران و برگزیدن آنتون کاستیو به‌عنوان رئیس‌جمهور با وقایع Far Cry 4 هم‌زمان است. همان‌جا حدس می‌زنید که یوبی‌ساعت عمداً در حال پیوند دادن این بازی‌ها به همدیگر است. پس از بسته الحاقی «دیوانگی واس» نوبت به پاگان مین می‌رسد و قطعه دیگر پازل تکمیل می‌شود. آنجا می‌بینیم که پاگان مین، مرده یا زنده، پیامی برای آجی گاله به‌جا گذاشته است. متن پیام نشان می‌دهد که پاگان مین سلاح هسته‌ای در اختیار دارد و آن را مستقیم به سمت مونتانا آمریکا هدف گرفته است.

یوبی‌سافت با این پیام به‌جامانده؛ خط روایی بازی Far Cry 4 و Far Cry 5 را پیوند داده است و بعدها که موشک هسته‌ای به سمت موتانا شلیک می‌شود؛ تمامی ابرقدرت‌ها به جنگ می‌پیوندند. به‌عبارتی‌دیگر، پاگان مین مسئول اتفاقات بازی Far Cry 5 است.

بازی Far Cry 7

Far Cry 7 یک اثر آنلاین

حال که یوبی‌سافت تصمیم به اتصال بازی‌های مختلف مجموعه فارکرای گرفته است. واضح است که بسته الحاقی جوزف سید نیز پایان‌بندی مخفی خواهد داشت و سیر زمان بازی‌های قبلی را به یکدیگر مرتبط خواهد کرد. ممکن است این محتوا، زمان‌بندی Collapse و جنگ هسته‌ای را هم توضیح دهد؛ اما این محتوا با هدف مشخصی توسعه یافته است و آن‌هم اتصال تمام بازی‌ها در Far Cry 7 خواهد بود. شایعات و گزارش‌ها حاکی از ایجاد یک سرویس آنلاین برای بازی فارکرای 7 است و ویژگی‌هایی مانند بازی آنلاین و گروهی اضافه می‌شود.

بسیاری از بازی‌کنان خواهان چنین بازی نیستند و نمی‌خواهند که Far Cry‌ به سمت بازی آنلاین با هدف سودآوری کشیده شود؛ اما یوبی‌سافت به چنین انتقاداتی توجه نمی‌کند و به‌شدت خواهان افزودن NFT و معاملات آیتم‌ در بازی‌های محبوب است. این استراتژی به‌زودی در Assassin’s Creed و فارکرای پیاده خواهد شد.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Far Cry 7 یک اثر لایو سرویس خواهد بود؟

شایعات و گزارش‌ها حاکی از ایجاد یک سرویس آنلاین برای بازی فارکرای 7 است و ویژگی‌هایی مانند بازی آنلاین و گروهی اضافه می‌شود. یوبی سافت پشتیبان چنین ایده‌ای است و احتمال رخ دادن آن بسیار زیاد است.

۱
آیا واس در بازی Far Cry 6 حضور دارد؟

بسته الحاقی «دیوانگی واس» نشان داد که او در فارکرای 6 حضور دارد و جهان این بازی با فارکرای 3 ارتباط دارد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    یه گیمر عاشق Red Dead 2

    مهمان

    درود .

    پس از گند زدن یوبی سافت به سری اساسین کرید با اساسین کرید اینفینیتی ، امیدوارم فارکرای ۷ رو سرویس محور نکنن که واقعا اعصابم خورد میشه .

    FARCRY : Infinity 🙁

    البته سری فارکرای همینطوری رو به پسرفت هستش ( فارکرای ۵ و نیو داون و ۶ )

    ولی دیگه نابودش نکنن توروخدا .

    دو روز دیگه راک استار میاد جی تی ای رو سرویسی میکنه و میگه از GTA VI خبری نیست 🙁

    سرویسی شدن بازی ها بدترین کار توی صنعت گیمه .

    حیف که شرکت ها پولی شدن و برای پول حاضرن به فرنچایز های شاهکار خودشون آسیب برسونن .

    پاسخ دهید