بهترین بازی‌ های شبیه به Saints Row
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های شبیه به Saints Row که باید تجربه کنید

ارحام ادبخواه 14 شهریور 1401 2 دیدگاه
5,221 بازدید

بازی Saints Row که چند روزی از انتشار آن می‌گذرد واکنش‌های متوسطی از سوی منتقدان دریافت کرد و شروعی طوفانی نداشت. با این حال، بسیاری از گیمرها از آزادی عمل و جنون بی‌حد و مرز گیم پلی آن لذت بردند و خاطرات شهر Sano Ileso را ذهن خود نگه خواهند داشت. اگر شما هم جزو این دسته هستید و فکر می‌کنید که پس از تجربه اثر مذکور به Saints Row بیش‌تری در رگ‌های خود نیاز دارید، ادامه مقاله بهترین بازی‌ های شبیه به Saints Row را از دست ندهید.

بازی‌هایی که طرفداران Saints Row باید تجربه کنند

هنگامی که اولین نسخه Saints Row در سال 2006 منتشر شد، بسیاری از مردم آن را به عنوان یک کپی و کلون ساده از GTA در نظر گرفتند که سعی در ارائه تجربه‌ای مشابه دارد.هرچند که این نظریه دلایل محکم خود را هم داشت، اما مجموعه Saints Row خیلی سریع راه پیشرفت را در پیش گرفت و ارزش‌های خود را ثابت کرد. پس از عرضه چندین نسخه مختلف، این مجموعه از سایه جی تی ای خارج شد و هویت و شهرت مستقل خود را به دست آورد. این پیشرفت باعث شد که امروزه بازی Saints Row را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین IPهای تاریخ ویدیو گیم بشناسیم.

حالا و در دنیای امروزی، ارزش و احترام زیادی برای این فرنچایز وجود دارد که سازندگان با تلاش فراوان آن را به دست آورده‌اند. سری Saints Row پس از پیشرفت به وجود آمده کاری کرد که به جای مقایسه شدن با GTA، سایر مجموعه‌ها را با آن مقایسه کنند. در واقع پس از مدتی خود سینتز رو به یک منبع الهام تبدیل شد و ویدیو گیم‌های متعددی با الهام‌گیری از عناصر و مکانیک‌های آن به دست ساخت سپرده شدند. همین موضوع باعث به وجود آمدن آثار فوق‌العاده‌ای شد که می‌توانید چند عدد از آن‌ها را در ادامه این لیست مشاهده کنید.

با عرضه نسخه جدید بازی Saints Row و در دسترس قرار گرفتن آن، نام این مجموعه دوباره بر سر زبان‌ها افتاد تا بتواند به صورت مجدد خودنمایی کند. با اینکه نسخه جدید مخالفان متعددی را در مقابل خود می‌بیند، اما طرفدارانی هم دارد که از تجربه آن لذت بردند. اگر شما هم در زمره این طرفداران قرار می‌گیرید و به دنبال عنوان‌های مشابهی هستید، می‌توانید چند عدد از آن‌ها را در مقاله بهترین بازی‌ های شبیه به Saints Row که باید تجربه کنید، ببینید.

بازی Yakuza 0

بازی Yakuza 0

همان طور که به احتمال زیاد می‌دانید یکی از ایده‌های اصلی بازی Saints Row مربوط به گنگ‌ها و مبارزه آن‌ها با یکدیگر است. در این صورت باید بدانید که بازی Yakuza 0 هم ایده مشابهی را در پیش می‌گیرد و به مشاجره گروه‌های گنگستری ژاپنی با یکدیگر می‌پردازد. همان‌طور که از نام این بازی مشخص می‌شود، داستان مجموعه مذکور حول محور یاکوزاهای ژاپنی می‌چرخد که سیستم‌های خلافکاری پیچیده‌ای دارند. بازی Yakuza 0 هم که در واقع پیش درآمد سری یاکوزا به شمار می‌رود، شما در کنترل شخصیت‌هایی مانند کیریو کازوما (Kiryu Kazuma) و گورو ماجیما (Goro Majima) قرار می‌دهد که در بحث هنرهای رزمی و مبارات تن به تن استاد هستند. این دو شخصیت وارد یک درگیری همه جانبه و بزرگ می‌شوند تا بتوانند ملکی با ارزش را برای خود به دست آورند.

البته که نبردهای گنگستری تنها شباهت بازی Saints Row و Yakuza 0 با یکدیگر نیست و آن‌ها دست روی نقاط مشترک دیگری هم می‌گذارند. از جمله این نقطه‌های مشترک می‌توانید به شوخی طبعی روایت اشاره کنیم که حتی در جدی‌ترین لحظه‌ها، صحنه‌های متفاوتی را به وجود آورده و باعث تعجب مخاطب می‌شوند.

  • سال عرضه: 2015
  • توسعه دهنده: SEGA

بازی Borderlands 2

بازی Borderlands 2

 در این نقطه از لیست بهترین بازی‌ های شبیه به Saints Row، به بازی Borderlands 2 می‌رسیم. اگر بخواهیم سری Saints Row را با دو کلمه توصیف کنیم، احتمالا با واژه‌هایی نظیر «رنگارنگ» و «کمدی» برخورد خواهیم کرد. حال نکته جالب است که دو کلمه مذکور برای بازی Borderlands 2 هم صدق کرده و ایده‌های آن را به خوبی توصیف می‌کنند. شماره دوم که به اعتقاد بسیاری بهترین نسخه فرنچایز به حساب می‌رود، تعادل خوبی میان گیم‌پلی سرگرم کننده و شخصیت‌های جذاب به وجود می‌آورد تا یک تجربه جنون آمیز و خنده‌دار بزرگ خلق شود.

اما آن شخصیتی که داستان بوردلندز 2 را بیش از پیش برجسته می‌کند، هندسام جک (Handsome Jack) است؛ شخصیتی که شباهت به نسبت زیادی به کاراکتر Boss در سری Saints Roow دارد. هر دو چهره مذکور تخصص خوبی در آدم کشی و قتل دارند و می‌توانند با نقشه‌های هوشمندانه خود شما را تحت تاثیر قرار دهند. تنها تفاوت چشم‌گیری که میان هندسام جک و باس وجود دارد این است که جک به عنوان یک آنتاگونیست شناخته می‌شود و باس، یک پروتاگونیست به شمار می‌رود. علاوه بر این‌ها و همان‌طور که خودتان به احتمال زیاد خبر دارید، بازی Borderlands 2 درست مانند سینتز رو اکشن‌های جذاب و شلوغی دارد که در دل آن‌ها، می‌توانید به سلاخی دشمنان و قطعه قطعه کردن‌شان بپردازید.

  • سال عرضه: 2012
  • توسعه دهنده: استودیو Gearbox Sooftware

بازی Far Cry 6

بازی Far Cry 6

در بازی Far Cry 6 (و به طور کلی همه فارکرای‌ها) شما کنترل شخصیت قدرتمند و الهام بخشی را به دست می‌گیرید که سعی می‌کند با استفاده از قابلیت‌های خود، با نیروهای شرور بجنگد و مردم بی‌گناه را از دست مجانین نجات دهد. خب اگر با این فرمول کلی سری فارکرای آشنایی داشته باشید، عناصر آشنایی در سطح بازی Saints Row خواهید دید. شخصیت Boss به عنوان پروتاگونیست اصلی داستان ویژگی‌های مشابهی دارد و به عنوان یک رهبر و پیشگام، نیروهای خود را به سمت جلو راهنمایی می‌کند.

البته که تفاوت‌های فاحش و قابل توجهی هم میان بازی Far Cry 6 و Saints Row وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل شویم. برای مثال در فارکرای 6 خبری از گنگسترهای خیابانی نیست و شما یک جنبش انقلابی بر علیه نیروهای دیکتاتور را آغاز می‌کنید. در کنار این موضوع، داستان فارکرای پای خود را فراتر از این حرف‌ها می‌گذارد و به دعوای مافیاهای سطح شهر محدود نمی‌شود. بنا بر نکاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، شخصیت اصلی دو بازی مذکور اهداف و ایدئولوژی متفاوتی دارند؛ اما در این راه از روش‌های مشابه و آشنایی بهره می‌برند. یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک Far Cry 6 و Saints Row جدید به انفجارها و مواد منفجره باز می‌گردد. انگار سازندگان این دو بازی علاقه زیادی به منفجر کردن چیزهای مختلف و درست کردن آتش‌های بزرگ دارند.

  • توسعه دهنده: استودیو Ubisoft Toronto
  • سال عرضه: 2021

بازی Sleeping Dogs

بازی Sleeping Dogs

یکی دیگر از بهترین بازی‌ های شبیه به Saints Row که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، Sleeping Dogs نام دارد. مجموعه Saints Row (و به خصوص نسخه جدید) علاقه زیادی به زمین‌های بازی بزرگ داشته و شما را از همان ابتدا در رأس یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های گنگستری دنیا قرار می‌دهد. حال این پایان کار نیست و شما نقش به مراتب مهم‌ترین در دل روایت نسخه‌های مختلف سری ایفا خواهید کرد. اما بازی Sleeping Dogs که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، به هیچ وجه این گونه نیست و شما را در قالب شخصیتی نه چندان مهم و بزرگ قرار می‌دهد.

بازیکن در اسلیپینگ داگز کنترل یک پلیس مخفی با نام وِی شن (Wei Shen) را به دست می‌گیرد که باید در کف خیابان‌های هنگ کنگ، به دنبال نابودی گروه‌های خلافکاری باشد. این بازی از لحاظ گیم پلی شبیه به Saints Row است؛ تنها با این تفاوت که تمرکز بیش‌تری روی مبارزات تن به تن و هنرهای رزمی دارد. البته نگران نباشید، بازی Sleeping Dogs شامل یک نقشه آزاد و به نسبت بزرگ هم می‌شود که می‌توانید در سطح آن آشوب درست کرده و با خودروهای مختلف رانندگی کنید. همچنین اگر بخواهید ظاهر شخصیت اصلی را تغییر دهید و وی را به سلیقه خود درآورید، آزادی عمل به نسبت خوبی خواهید داشت. به طور کلی اگر از تجربه بازی Saints Row لذت برده باشید، عاشق Sleeping Dogs خواهید شد.

  • توسعه دهنده: استودیو United Front Games
  • سال عرضه: 2012

بازی Just Cause 2

بازی Just Cause 2

اگر از قتل عام‌های دسته جمعی و آشوب‌های بزرگ بازی Saints Row لذت برده‌اید، از تجربه بازی Just Cause 2 خسته نخواهید شد. نسخه دوم جاست کاز هم مانند سایر نسخه‌های مجموعه یک بازی با عناصر Sandbox است که می‌توانید در حین تجربه آن، انفجارها و صحنه‌های اکشن اغراق شده‌ای به وجود آورید. البته که بازی Just Cause 2 در کنار مسائل مربوط به گروه‌های گنگستری خط‌های داستانی دیگری را هم دنبال می‌کند که به حکومت و سیاست مربوط می‌شود.

جدا از این موضوع‌ها شاید با خود بپرسید که با وجود دو بازی Just Cause 3 و Just Cause 4 چرا باید به نسخه دوم اشاره کنیم؟ بازی Just Cause 2 علاوه بر اینکه از نظر برخی طرفداران بهترین شماره سری شناخته می‌شود، بلکه شما را با سه گروه گنگستری سازمان یافته هم روبرو می‌کند. شما در این بازی کنترل شخصیت معروف سری یا همان ریکو رودریگز (Rico Rodriguez) را به دست می‌گیرید که برای کشتن معلم و مربی خود (که بعدها متوجه دلایل آن می‌شوید) به شهری با نام Panau سفر می‌کند. حتی اگر نسخه اول را هم تجربه نکرده باشید به خوبی متوجه رویدادهای داستانی بازی Just Cause 2 می‌شوید و از این بابت جایی برای نگرانی وجود ندارد. علاوه بر این، جاست کاز 2 ارزش تکرار و تجربه به شدت بالایی دارد و می‌تواند ساعت‌های متوالی شما را سرگرم نگه دارد.

  • توسعه دهنده: استودیو Avalanche
  • سال عرضه: 2010

بازی Mad Max

بازی Mad Max

در این نقطه از مقاله «بهترین بازی‌ های شبیه به Saints Row که باید تجربه کنید» به اثر متفاوت‌تری با نام Mad Max می‌رسیم. بازی Mad Max محیط به شدت متفاوتی با سینتز رو دارد و داستان آن در یک آخر الزمان اتمی رخ می‌دهد؛ جایی که کنترل مکس دیوانه را به دست می‌گیرید و باید زنده ماندن را در اولویت‌های اصلی خود قرار دهید. بازی Mad Max به طور کلی محیط به شدت غمگینی دارد و در طی آن، خبری از شوخ طبعی‌ها و کمدی‌های لحظه‌ای Saints Row نیست. با این حال شما در طی ماجراجویی خود با شخصیت‌های احساسی و جذابی روبرو می‌شوید که حس خوبی به مکس منتقل می‌کنند. این پایان کار نیست و در برهوت پسا آخر الزمانی مد مکس با گروه‌های گنگستری و خبیث هم روبرو می‌شوید که یادآور عناصر مهم Saints Row هستند.

وقایع بازی مد مکس در نسخه آخر الزمانی کشور استرالیا جریان دارد که ناخودآگاه آدم را یاد فیلم Mad Max: Fury Road جرج میلر و فضای دیوانه وار آن می‌اندازد. در حالی که این بازی به هیچ وجه نمی‌تواند در حد Fury Road ظاهر شود، اما مکانیک‌های سرگرم کننده‌ای هم دارد. شما می‌توانید با ماشین قابل شخصی‌سازی خود به دل بیابان بزنید، از اسلحه‌های مختلف برای کشتن دشمنان بهره ببرید و با استفاده از مشت‌های خود، دندان رقیب‌ها رو خرد کنید. بازی Mad Max آن جنون خاص Saints Row را به یدک می‌کشد و در زمینه اکشن‌های جذاب، قدم پس نمی‌گذارد.

  • توسعه دهنده: استودیو Avalanche
  • سال عرضه: 2015

بازی Sunset Overdrive

بازی Sunset Overdrive

هنگامی که در مورد استودیو Insomniac Games صحبت می‌کنیم، ذهن‌مان سریع به سمت نام‌هایی مانند Marvel’s Spider-Man و Ratchet and Clank متمایل می‌شود؛ مجموعه‌هایی که در انحصار سونی و پلی استیشن قرار دارند. اما جالب است بدانید که شرایط همیشه بدین گونه نبوده و استودیو مذکور، برای کنسول مایکروسافت هم بازی فوق‌العاده‌ای منتشر کرده است. این بازی که Sunset Overdrive نام دارد در سال 2014 برای ایکس باکس وان عرضه شد تا یک اثر Sandbox و شلوغ را وارد کتابخانه آثار Xbox کند. در این بازی که سیستم جا به جا جالبی دارد (در واقع شما با اسکیت برد در سطح نقشه حرکت می‌کنید)، می‌توانید با استفاده از اسلحه‌های عجیب و غریب بازی آشوب بزرگی برپا کنید و کار دشمنان را با روش‌های متنوع به اتمام برسانید.

بازی Sunset Overdrive شوخ طبع است، صحنه‌های اکشنِ شلوغ زیادی دارد و جنون را در صدر مولفه‌های گیم‌پلی قرار می‌دهد. این موارد درست ویژگی‌هایی هستند که برای توصیف سری Saints Row استفاده می‌کنیم و با توجه به همین موضوع، Sunset Overdrive و Saints Row شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. شاید در لیست بهترین بازی‌ های شبیه به Saints Row، در اثر مورد بحث نقاط اشتراک بیش‌تری وجود داشته باشد.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو Insomniac Games

بازی GTA V

بازی Grand Theft Auto V

همان‌طور که در اوایل مطلب هم اشاره کردیم، نسخه‌های اولیه Saints Row با الهام مستقیم از سری GTA ساخته شده‌اند. با توجه به همین گفته، شباهت غیرقابل انکار این دو مجموعه نسبت به یکدیگر اصلا عجیب نیست. البته که Saints Row در طی زمان راه خاص خود را پیدا و مسیر متفاوتی را در پیش گرفت؛ اما نمی‌توانیم شباهت بنا و فرمول اولیه را نادیده بگیریم. هرچند توجه داشته باشید که سری GTA چندین سر و گردن از تک تک نسخه‌های سینتز رو بالاتر بوده و مقایسه این دو با هم کار زیاد پسندیده‌ای نیست.

با وجود تمامی این بحث‌ها باید بدانید که شباهت اصلی بازی Saints Row و GTA V در گیم‌پلی آن‌ها رقم می‌خورد؛ هرچند که فرنچایز جی تی ای همیشه روند واقع گرایانه‌تری دارد و سعی می‌کند از مکانیک‌ها و عناصر غیرواقعی فاصله بگیرد. علاوه بر این‌ها باید بدانید که در بازی Grand Theft Auto هم امکان ایجاد گروه‌های گنگستری و پرداختن به خلاف‌های بزرگ وجود دارد. این سیستم در بخش آنلاین (که هنوز هم به روز رسانی‌های جدید دریافت می‌کند) بازخورد جدی‌تری دارد و دست شما را در ساخت یک امپراطوری بزرگ از قانون شکنی باز می‌گذارد.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: استودیو Rockstar North

بازی Agents of Mayhem

بازی Agents of Mayhem

به احتمال زیاد در حین خواندن نام توسعه دهنده بازی Agents of Mayhem تعجب کردید؛ چرا که بازی Saints Row جدید هم توسط استودیو Volition ساخته شده است. اما خب باید بدانید که این اشتراک اتفاقی نیست و دلایل خاص خود را دارد. اگر بخواهیم به این مسئله دقیق‌تر اشاره کنیم باید بدانید که بازی Agents of Mayhem به نحوی Spin-off سری Saints Row محسوب می‌شود، اما به خاطر تفاوت‌های عمده موجود خیلی از افراد به این نکته پی نمی‌برند. جالب است بدانید در یکی از پایان‌های بازی Saints Row: Gat Out of Hell وقایع داستان به یک دنیای جدید ختم می‌شود که Agents of Mayhem در آن جریان دارد. این دو بازی حتی شامل شخصیت‌های مشترکی مانند Oleg و Pierce هم می‌شوند که با تفاوت‌های جزئی (مانند نام و پیش زمینه داستانی متفاوت) به نمایش در می‌آیند.

این پایان نقطه‌های مشترک نیست و خود شخصیت Johnny Gat هم در یکی از بسته‌های الحاقی Agents of Mayhem حضور پیدا می‌کند. در بازی مورد بحث دیگر خبری از یک پروتاگونیست واحد نیست و شما در قالب شخصیت‌های متفاوتی قرار می‌گیرید که هر یک از آن‌ها قابلیت‌ها و سبک مبارزه خاص خود را دارند. داستان بازی Agents of Mayhem هم در کره جنوبی و شهر سئول جریان پیدا می‌کند؛ جایی که شما باید با یک گروه شرور و مافیایی مبارزه کرده و شهر را از دست‌شان نجات دهید. این بازی تفاوت‌های چشم گیری با Saints Rowها دارد، ولی برخی ویژگی‌های برجسته مجموعه مانند شوخ طبعی و اکشن‌های پر زرق و برق را فراموش نمی‌کند.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Volition

بازی Crackdown

بازی Crackdown

اگر به تجربه بازی Saints Row 4 پرداخته باشید، از داستان آن خبر دارید. شما در این بازی کنترل یک ابرقهرمان را به دست می‌گیرید که در دنیایی ساختگی، با نیروهای بیگانه فضایی وارد مبارزه می‌شود. بازی Crackdown هم که در لیست انحصاری‌های ایکس باکس قرار می‌گیرد، شرایط مشابهی را برای مخاطب خود فراهم می‌کند که تجربه همسانی با سینتز رو را به وجود می‌آورد. در بازی Crackdown 1 شما کنترل یک مامور حرفه‌ای را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید گروه‌های گنگستری سطح شهر را نابود کنید.

این روند مبارزه با مافیاها با زندگی رهبران آن‌ها گره خورد و هنگامی که شخصیت‌های مهم گنگ‌ها را می‌کشید، یک قدم به هدف نهایی خود نزدیک‌تر می‌شوید. اما آنچه که Crackdown را بیش از پیش جذاب می‌کند، سیستم پیشرفت و Level-Up آن است. شما با پیشروی در روند بازی و ارتقا قابلیت‌های شخصیت خود، در نهایت به یک ماشین کشتار جمعی تبدیل می‌شوید که هیچ چیز قدرت جلوگیری از آن را ندارد. این ماشین کشتار جمعی طیف متنوعی از اسلحه‌ها را در اختیار دارد تا بتواند در رویه سلاخی دشمنان خلاقیت به خرج دهد.

  • سال عرضه: 2007
  • توسعه دهنده: Realtime Worlds

بازی Watchdogs 2

بازی Watch Dogs 2

نسخه اول Watch Dogs با اینکه ایده فوق‌الهاده جذابی داشت، اما نتوانست به خوبی از پس پیاده کردن آن‌ها برآید و به همین منظور، هیچ وقت آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفت. اما شرایط در شماره دوم سری بهبود پیدا کردن و سازندگان بازی در استودیو Ubisoft Montreal، اثر باکیفیت‌تری را در دسترس طرفداران خود قرار دادند. نتیجه بازی Watch Dogs 2 بود که می‌توانستید در سطح دنیای آن، به عنوان یک هکر به زندگی نگاه کرده و این فرمول را بهتر درک کنید.

این بازی کنترل یک شخصیت تیره پوست با نام مارکوس را در اختیار شما قرار می‌دهد که ید طولایی در فناوری و زمینه هک کردن دارد. مارکوس عضوی از یک گروه هکر است که شخصیت‌های آن، خلق و خو عجیب و به شدت جالبی دارند. حال شما می‌توانید در قالب شخصیت اصلی کارهای جذابی انجام دهید؛ از دستکاری کردن چراغ‌های قرمز گرفته تا خراب کردن ماشین پلیس‌ها و آشوب‌های متعدد دیگر. بازی Watch Dogs 2 دنیای رنگارنگ و زنده‌ای دارد که می‌تواند یادآور نقشه جذاب Saints Row 3 باشد. بنابراین اگر از تجربه شماره سوم سینتز رو لذت بردید، دلایل زیادی برای تجربه واچ داگز 2 خواهید داشت.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Ubisoft Montreal

بازی Mafia II

بازی Mafia 2

در این نقطه از لیست بهترین بازی‌ های شبیه به Saints Row به یکی از بهترین ویدیو گیم‌های مافیایی تاریخ می‌رسیم؛ اثری که انگار از دل فیلم‌های مافیایی و کلاسیک مارتین اسکوسیزی خارج شده است. سه‌گانه مافیا (که ساخت نسخه جدید آن هم تایید شده) هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و در زمینه‌های مشخصی قدرتمند عمل می‌کنند. اما در این میان بازی Mafia 2 تعادل بهتری در گیم‌پلی و داستان سرایی ایجاد می‌کند تا از دید بسیاری از طرفداران، بهترین نسخه سری شناخته شود.

همان‌طور که از نام آن مشخص است، بازی Mafia 2 شما را وارد جریان‌های مافیایی و گنگستری می‌کند. وقایع این اثر در دهه ۱۹۴۰ میلادی و در شهر نیویورک جریان دارد که واقعا فوق‌العاده به نظر می‌رسد. مافیا 2 کنترل شخصیتی با نام ویتو اسکالتا را در اختیار شما قرار می‌دهد که کار را از رده‌های پایین شروع می‌کند و کم کم به یک چهره مهم در بین گنگسترهای نیویورک تبدیل می‌شود. اگر جزو طرفداران دو نسخه اولی Saints Row هستید، از تجربه بازی Mafia 2 لذت خواهید بود.

  • سال عرضه: 2010
  • توسعه دهنده: استودیو 2K Czech

بازی Brutal Legend

بازی Brutal Legend

قبل از اینکه به سراغ این بازی برویم باید به یک نکته اشاره کنیم. مگر می‌شود جک بلک در یک اثر (حالا فلیم سینمایی باشد یا یک ویدیو گیم) حضور پیدا کند و با محصول جذاب و سرگرم کننده‌ای روبرو نشویم؟ جواب این سوال منفی است. جک بلک در بازی Brutal Legend حکم شخصیت اصلی و قابل کنترل را دارد که از قدرت موسیقی راک و متال برای شکست دشمنان بهره می‌برد. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چنین ایده‌ عجیبی توسط چه استودیویی به نتیجه‌ای مطلوب می‌رسد؟ پاسخ ساده است؛ استودیو Double Fine که به عنوان سازنده سری Psychonauts و بازی Grim Fandango Remastered (که نسخه اصلی آن هم توسط برخی از اعضای همین استودیو ساخته شده بود) شناخته می‌شود.

دنیای عجیب بازی Brutal Legends با متال هدها، گیتاریست‌ها و شیاطین مختلفی پر شده است که ظاهری شیطانی هم دارند. حال شما در این میان کنترل شخصیتی با نام ادی ریگز (Eddie Riggs) را به دست می‌گیرید که می‌خواهد در طی یک ماجراجویی حماسی، دنیا را از شر شیاطین آزاد کند. البته که ادی در این ماجراجوی تنها نیست و می‌تواند از گیتار و ماشین خود هم بهره ببرد. اسلحه اصلی گیمر در Brutal Legend گیتار شخصیت اصلی است که می‌توانید با استفاده از آن، گروه‌های بزرگ دشمن را از پا درآورید.

  • سال عرضه: 2009
  • توسعه دهنده: استودیو Double Fine

بهترین بازی های شبیه به Saints Row

جمع بندی

مجموعه Saints Row به مرور زمان مسیر خاص خود را ساخت و راه آن را دنبال کرد. حال این مسیر برای آثار دیگر هم به زمینه مناسبی تبدیل شد تا شاهد پیشرفت بازی‌های Sandbox در دو دهه اخیر باشیم. حال اگر شما به تجربه یکی از نسخه‌های سری پرداختید و از آن لذت بردید، بدیهی است که دنبال بازی‌های مشابهی بگردید. ما هم سعی کردیم در مقاله بهترین بازی‌ های شبیه به Saints Row به معرفی آثاری بپردازیم که بتوانند طرفداران این فرنچایز محبوب را راضی نگه دارند. ماحصل این تلاش به بازی‌هایی مانند Brutal Legend، GTA V و Sleeping Dogs ختم شد که بهتر است در تجربه آن‌ها درنگ نکنید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Agent of Mayhem یک نسخه فرعی از Saints Row است؟

بله، با وجود تفاوت‌های عمده میان دو بازی، Agent of Mayhem یک Spin-off محسوب می‌شود

۱
داستان بازی Mafia 2 در چه دوره‌ای جریان دارد؟

داستان نسخه دوم مافیا در دهه 1940 میلادی و در شهر نیویورک جریان پیدا می‌کند

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    کاربری که نظرش لایک خورد برای زیرنویس سنترو

    مهمان

    هیچ کدوم شبیه یا مثل سنترو نیستن
    سنترو به اشتباه با جی تی ای مقایسه میشه و این کار اشتباهیه،چون سنترو خودش سبکه،از اولین نسخه ی سنترو تا آخریش شما حالت شخصی سازی شخصیت،شوخی های زیاد و کم و بیش تاثیر انتخاب داستان رو دارین،برای همین میگم هیچ بازی ای مثل سنترو نیست،من تمام لیست بازی های بالایی رو بازی کردم،هیچ شباهتی با سنترو ندارن

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به کاربری که نظرش لایک خورد برای زیرنویس سنترو

      نویسنده

      خب در واقع بازی‌هایی که دقیقا شبیه هم باشن زیاد نیستن. منظور ما هم از این دست مقالات معرفی بازی‌هایی هست که طرفداران یه اثر خاص باید بازی کنن. برای مثال میگیم اگه از سینتز رو خوشتون میاد، بهتره سراغ Sleeping Dogs هم برید مثلا. منظور از «شباهت» در این مقاله کپی کردن یا کلون بودن نیست:)