شرکت یوبی سافت NFT
محمد صادق شجاعی

شرکت یوبی سافت همچنان به استفاده از NFT در آثار خود اصرار دارد

محمد صادق شجاعی 4 دی 1400 بدون دیدگاه
331 بازدید

مدتی پیش شرکت یوبی سافت اعلام کرد که قصد دارد NFT را به بازی‌های خود اضافه کند. این خبر موجی از مخالفت‌ها و نار‌ضایتی‌ها را در بین بازیکنان به وجود آورد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، این شرکت فرانسوی همچنان روی تصمیم خود پا‌فشاری کرده و در‌صدد بهره‌گیری از ان‌اف‌تی در بازی‌های خود است.

دیدیه ژنووا، مدیر بلاکچین شرکت یوبی سافت، در مصاحبه با رسانه Decrypt گفته است که این شرکت برنامه‌های NFT خود را پیش برده و در عین حال به اصول خود وفادار باقی خواهد ماند. همچنین او اضافه می‌کند که اضافه کردن NFT به بازی‌های این شرکت به منظور «بررسی پذیرش و استقبال بازیکنان از گزاره ارزش تمرکززدایی انجام شده است. ما می‌دانیم که این امر تغییر بزرگی محسوب می‌شود که زمان‌بر خواهد بود، اما ما به سه اصل خود وفادار می‌مانیم». سه اصل اشاره شده توسط دیدیه ژنووا که مشخص نیست چگونه در حال اجرا هستند، عبارتند از:

  • استفاده مسئولانه از فناوری و ایجاد محیطی امن برای بازیکنان در راستای کشف مرزهای جدید NFT
  • بهره‌گیری از بلاک‌چین‌های گواه بر سهام با مصرف بهینه انرژی
  • تمرکز روی گزاره‌های ارزش معنا‌دار برای بازیکنانی که قصد دارند از تجربه گیمینگ خود سود ببرند

اولین تلاش شرکت یوبی‌سافت برای ورود به حوزه NFT، آغاز به کار پلتفرمی به نام Ubisoft Quartz است. به واسطه این پلتفرم ویژگی‌های رمز غیرقابل معاوضه به بازی‌های AAA اضافه خواهند شد. اولین اثری که دارای NFT خواهد بود، بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint است. در حال حاضر این تلاش یوبی سافت به هیچ عنوان با استقبال رو‌به‌رو نشده و عملکرد ضعیف‌تری نسبت به سایر بازار‌های NFT داشته است. در نتیجه به احتمال زیاد تلاش‌های شرکت Ubisoft برای کسب در‌آمد از NFT با شکست مواجه می‌شود. اما تمامی این موارد مانع از تصمیم یوبی سافت نشده و این شرکت همچنان اهداف خود را دنبال می‌کند.

شرکت یوبی سافت NFT

Ubisoft Quartz دروازه ورود یوبی سافت به NFT است

مشکلات شرکت Ubisoft در سال جاری تنها به مخالفت بازیکنان با اضافه شدن NFT ختم نمی‌شود. این شرکت در اوایل سال جاری، درگیر پرونده‌های متعددی در رابطه با تبعیض جنسی و سوءاستفاده‌های مختلف در محیط کار شد. این پرونده‌ها به طور رضایت‌بخشی مورد رسیدگی قرار نگرفته و همچنان بسیاری از کارکنان از شرایط کاری ناراضی هستند. علاوه بر این پاندمی کرونا مشکلات عدیده‌ای را برای تولیدات شرکت یوبی سافت به وجود آورده و در طی آن بسیاری از اعضای اصلی آن جدا شده‌اند.

نظر شما در مورد استفاده از NFT در بازی‌های یوبی سافت چیست؟ آیا این امر به ضرر بازیکنان و صنعت بازی‌های ویدیویی تمام می‌شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.