بهترین بازی های PS4
هادی اسماعیل‌زاده

بازی های برتر پلی استیشن 4 که باید تجربه کنید

هادی اسماعیل‌زاده 17 دی 1400 3 دیدگاه
13,000 بازدید

از عرضه پلی استیشن 5 در بازار، مدتی می‌گذرد اما باتوجه‌به شرایط بازار و مشکلات اقتصادی، ممکن است خیلی از گیمرهای ایرانی، موفق به خرید پلی استیشن 5 نشده باشند؛ بنابراین، الان بهترین زمان برای تجربه بازی‌های برتر پلی استیشن 4 و عناوینی است که از تجربه آن‌ها عقب افتاده‌اید. از بازی The Last of Us گرفته تا Marvel’s Spider-Man، سونی به سختی تلاش کرده است تا پلتفرم پلی استیشن را به عنوان مکانی برای ماجراجویی‌های تک‌نفره معرفی کند.

بازی های برتر پلی استیشن 4

حتی اگر کنسول خود را به پلی استیشن 5 ارتقا داده‌اید، بازی‌های پلی استیشن 4 که در این لیست معرفی شده‌اند، به‌عنوان ستونی برای بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 عمل می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را به کمک فناوری پشتیبانی از عناوین نسل قبل، بر روی پلی استیشن 5 خود بازی کنید. بسیاری از این بازی‌ها، حتی به عنوان بخشی از بازی‌های مجموعه PlayStation Plus، برای مشترکین PS Plus در پلی استیشن 5، به صورت رایگان در دسترس هستند. نسخه ارتقایافته برخی از این بازی‌ها نیز به صورت رایگان برای پلی استیشن 5 منتشر شده است؛ پس بدون معطلی، برویم به سراغ بازی های برتر پلی استیشن 4 که باید تجربه کنید.

بازی Fortnite

30- Fortnite

بازی Fortnite سرگرم‌کننده‌ترین تجربه‌ای است که می‌توانید در پلی استیشن 4 به صورت رایگان تجربه کنید و منظورم کاملاً رایگان است زیرا حتی برای تجربه آنلاین بازی، نیازی به اشتراک PS Plus ندارید. حالت بتل‌رویال فورتنایت، با ارائه سیستم ساخت‌وساز و ترکیب آن با شوتری مهیج، جهانی را خلق کرده است که در آن باید 100 بازیکن به نبرد با هم بپردازند. به‌روزرسانی‌های مداوم و هفتگی توسعه‌دهندگان، سلاح‌ها، حالت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را به مکانیزم‌های اساسی بازی اضافه می‌کند و حتی اگر همین حالا نیز چند باری در بتل‌رویال پیروز شده باشید، بازی را تازه نگه می‌دارد. اگر تمایل به همکاری گروهی دارید، حالت Save the World را فراموش نکنید؛ هرچند برای تجربه آن، در حال حاضر باید پول بپردازید.

بازی Death Stranding

29- Death Stranding

Death Stranding با سروصدای زیادی منتشر شد. حتی اگر از روایت‌های داستانی عجیب‌و‌غریب هیدئو کوجیما لذت نبرید و یا نتوانید با گیم‌پلی «شبیه‌ساز پیاده‌روی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا» ارتباط برقرار کنید، درهرصورت این عنوانی است که گرافیک آن، نهایت قدرت پلی استیشن 4 را نشان می‌دهد. شما در نقش Sam Porter Bridges، یک پستچی پسا آخرالزمانی در دنیایی پر از بازماندگان هستید؛ دنیایی با باران‌های Timefall  که شما را پیر می‌کنند و ارواح مردگانی که قادر به گذر از این دنیا نیستند و با نام Beached Things یا BTs شناخته می‌شوند. البته نباید راهزنانی به نام Mules، ویلن‌های کابوس‌واری مانند Cliff و Higgs و البته BB را فراموش کرد؛ BB  یا همان Bridge Baby به شما کمک می‌کند تا از گزند BTها در امان بمانید. آخرین ساخته کوجیما، پر از بازیگران و سلبریتی‌های مشهور هم است؛ از نورمن ریدوس در نقش سم گرفته تا مارگارت کوالی در نقش ماما. شاید تجربه این بازی، باب میل همه نباشد اما می‌توانید مطمئن باشید که هرگز چیزی شبیه به آن را بازی نکرده‌اید.

بازی Final Fantasy 15

28- Final Fantasy 15

بازی Final Fantasy 15 به عنوان یکی از بازی های برتر پلی استیشن 4 ، در مورد چهار جوان سرشار از آدرنالین است که سفری را شروع کرده‌اند اما این ماجراجویی، هیچ شباهتی به یک سفر جاده‌ای معمولی ندارد. روایت نقش‌آفرینی شاهزاده ناکتیس و گروه مفرحش، مشخصه‌های جهانی فانتزی و واقعی را با ظرافتی در حد نمایش یک رقص باله، در هم می‌آمیزد و هیولاهایی غول‌پیکر را به جان شما می‌اندازد؛ دراین‌بین مکالماتی که بین شخصیت‌ها ردوبدل می‌شود، محیط‌های بازی و حتی آب‌وهوا نیز به شدت شما را به یاد فضاها و نوستالژی‌های آمریکایی می‌اندازد. داستان Final Fantasy 15 اندوه‌آور است و مقصد نهایی آن، به یک غافلگیری هوشمندانه ختم می‌شود اما درعین‌حال، تجربه آن هنوز هم به مثابه جاده پر پیچ‌وخم و لذت‌بخشی است که امضای استودیوی اسکوئر انیکس به شمار می‌رود. به این معجون خوشایند، مبارزات بلاک باستری و ترکیبی از ماموریت‌های متنوع را بیفزایید تا به محصولی برای جذب بازیکنان جدید به دنیای فاینال فانتزی دست یابید.

بازی Wolfenstein 2

27- Wolfenstein 2: The New Colossus

Wolfenstein 2 با قوی‌تر کردن هوش مصنوعی، تاکید دوچندان بر حس سازش‌ناپذیری و‌ کشتار مبهوت‌کننده، گاهی خنده‌دار و گاهی بی‌رحم نازی‌ها که نقشی اساسی در تبدیل نسخه قبلی به یک تجربه خاص داشتند، تبدیل به عنوانی می‌شود که خیلی سخت‌تر می‌شود به آن ایراد گرفت. Wolfenstein 2: The New Colossus نبرد شخصی لازکوییچ را با یک آمریکای دهه شصتی تحت مالکیت نازی‌ها جایگزین می‌کند اما در کنار ارائه مفاهیم جدید، همان تمرکز اساسی را بر روی مبارزات و شخصیت‌پردازی دارد. مبارزات پرریسک و پرجنب‌وجوش ولفنشتاین با معرفی سیستم سلاح‌های دو دستی و تاکید بیشتر بر داشتن استراتژی، حتی بهتر و مهیج‌تر از قبل هستند و دراین‌بین، استفاده از سلاح‌ها و قابلیت‌های جدید، بر بار مخفی‌کاری بازی نیز افزوده است. MachineGames با انتشار این بازی نشان داد که هنوز هم یکی از هوشمندانه‌ترین و منحصربه‌فردترین شوترهای اول‌شخص بازار را به مخاطب ارائه می‌دهد.

بازی Doom

26- Doom

این بازی همان ریبوت مدرنی است که شایسته یدک کشیدن نام Doom را دارد؛ تجربه‌ای که می‌توانیم آن را به یک بدن ورزیده و آماده تشبیه کنیم؛ به همان اندازه سریع، قدرتمند و با ضرباتی محکم و به شدت دردآور. این بار نیز در نقش همان شخصیت کلاسیک قرار می‌گیرید تا دوباره به نسل‌کشی شیاطین در یک مستعمره مریخی بپردازید. البته این بار، یک خط داستانی جذاب و غافلگیرکننده را هم اضافه کنید که توضیح می‌دهد چگونه به ماشین کشتار شیاطین تبدیل شده‌اید. تجربه شلیک با یک شاتگان قوی، منفجر کردن یک ایمپ و فرستادنش به برزخ و سپس اجرای یک Glory Kill بسیار سریع و خشن روی اهریمنی که ترکش‌هایی بر پشت خود دارد، همان چیزی است که از یک Doom عالی انتظار داریم. طیف سلاح‌های کلاسیک و تنوع دشمنان، با سیستم‌های جدیدی مانند آپگریدها و پرش دومرحله‌ای همراه شده است تا Doom را به یکی از لذت‌بخش‌ترین و دیوانه‌وارترین شوترهای تاریخ تبدیل کند.

بازی Dishonored 2

25- Dishonored 2

Dishonored اول به قدری عالی بود که همه تصور می‌کردند نسخه دوم، فضای چندانی برای مانور دادن در اختیار ندارد اما این بار نیز با یک ماجراجویی پر از آپشن و مملو از روایت‌های داستانی ماهرانه در دنیایی کاملاً باورپذیر مواجه شدیم. حوادث Dishonored 2 به عنوان یکی از بازی های برتر پلی استیشن 4 ، پانزده سال پس از نسخه اول اتفاق می‌افتد و این بار، دو شخصیت قابل بازی به شما پیشنهاد می‌دهد؛ می‌توانید در نقش همان شخصیت قبلی، بازی را پیش ببرید و یا ترجیح دهید در نقش یک هیروی فوق‌العاده قدرتمند به نام امیلی بازی کنید. توانایی‌های ماوراءالطبیعی مانند Far Reach که عملکردی مشابه قلاب در بازی‌های دیگر را دارد، دوباره یک تجربه سرگرم‌کننده و لذت‌بخش را ارائه می‌دهد و دراین‌بین، یک تغییر کوچک اما اساسی در مبارزات تن‌به‌تن، دفاع به‌موقع را به گزینه‌ای مناسب برای طرفداران مخفی‌کاری تبدیل کرده است. تنها ایراد قابل‌توجه بازی (اگر بشود آن را ایراد دانست)، مربوط به داستان است و اگر نسخه اول را بازی نکرده باشید، احتمالاً از داستان Dishonored 2 سردرنخواهید آورد.

بازی Rise of the Tomb Raider

24- Rise of the Tomb Raider

دقیقاً دو دهه پس از معرفی اولین بازی تام رایدر، لارا کرافت دوباره بازگشته است تا دور دیگری از مبارزات مهیج و معماهای چالش‌برانگیز اما لذت‌بخش خود را به مخاطب ارائه دهد؛ به همین خاطر است که نسخه پلی استیشن 4 بازی، با پسوند «سالگرد بیستمین سال» همراه شده است. شاید خط داستانی بازی Rise of the Tomb Raider با لارا کرافتی که در تلاش است تا کار نیمه‌تمام پدرش را در شهر گمشده Kitezh در سیبری تکمیل کند، اصالت را فریاد نزند اما غافلگیری‌های جالبی به همراه دارد و دراین‌بین، گیم پلی بازی نیز با مکانیزم‌های پلتفرمینگ و استفاده از زیپ‌لاین، لارا را به ارتفاعاتی می‌رساند که تابه‌حال هیچ‌وقت در خواب هم ندیده بود. با خرید بازی برای پلی استیشن 4، تمام بسته‌های الحاقی قبلی، یک گزینه Co-op Endurance جدید و یک محتوای تک‌نفره به نام Blood Ties را دریافت خواهید کرد.

بازی Fallout 4

23- Fallout 4

نیروی اتمی یک Fat Boy، سیستم‌های گان پلی و مکانیزم عالی ساخت‌وساز در بازی Fallout 4 می‌تواند به یک نقش‌آفرینی پیچیده ختم شود اما نگران نباشید، Stimpak اینجاست که حال شما را جا بیاورد. کارهای زیادی برای انجام دادن در این بازی پسا آخرالزمانی وجود دارد که گاهی اوقات حجم زیاد آن‌ها وحشتناک است. شاید بارها برایتان پیش بیاید که برای تکمیل یک ماموریت اصلی به راه بیافتید و در بین راه، یک ماموریت فرعی، حواس شما را کاملاً پرت کند. دادن یک صدای مناسب به شخصیت اصلی، لایه‌ای از پرداخت بیشتر را به بازی اضافه می‌کند و در کنار آن، مجموعه‌ای گسترده از همراهان و گزینه‌های شخصی‌سازی فراوان، کاملاً شما را در دنیای بازی فرو می‌برد. البته بازی بدون ایراد نیست اما جهان وسیع بتزدا، تا مدت‌ها شما را به خود سرگرم می‌کند. نسخه کامل بازی Game of the Year با بسته‌های الحاقی پرمحتوای خود، گزینه مناسبی برای سپری کردن اوقات فراغت است.

بازی Titanfall 2

22- Titanfall 2

Titanfall 2 را می‌توان به یک باس غول‌پیکر بزرگ در دنیای بازی‌های ویدئویی تشبیه کرد. این بازی یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های سال 2016 بود زیرا علاوه بر ارائه یک کمپین هوشمندانه، بخش چندنفره بازی از نسخه اصلی (که فقط برای Xbox منتشر شد) را بهبود بخشید. داستان بازی مملو از پیچش‌های منحصربه‌فرد است؛ آن هم در ژانری که مدت‌هاست در دریایی از تقلید و تکرار غرق شده است. کمپین بازی، یک حس آزادی عمل واقعی را ارائه داد و درعین‌حال، حس آشنای این ژانر را حفظ کرد. گشت‌وگذار و نبردهای بازی، به معنای واقعی کلمه سه‌بعدی است و نبرد با تایتان‌های غول‌پیکر بازی، آدرنالینی را ترشح می‌کند که حتی اپتیموس پرایم هم در مهار آن دچار مشکل می‌شود. یک بازی بسیار خاص که در عمل، چیزی بیش از یک تجربه صرفاً رباتیک و یکی از بازی های برتر پلی استیشن 4 است.

بازی Monster Hunter World

21- Monster Hunter World

از همان شروع معرفی بازی Monster Hunter World، همه می‌دانستیم که تجربه‌ای خاص در راه است اما هیچ‌کس انتظار این سطح از عمق و زیبایی را در یک اکشن نقش‌آفرینی به‌روز شده از Capcom نداشت؛ چه برسد به آن که بازی، به سرعت در لیست بازی های برتر پلی استیشن 4 هم قرار گیرد. علی‌رغم این که یاد گرفتن مکانیزم‌های این نسخه از شکارچی هیولا، آسان‌تر از نسخه‌های قبلی است اما هنوز هم باید آموزش‌های ترسناکی را پشت سر بگذرید تا آماده نبرد با هیولاها شوید؛ البته می‌توانید بخش آموزشی را راحت دور بزنید و ریسک ورود به جهانی بی‌رحم را در همان ابتدای بازی بپذیرید. انواع سلاح‌های بی‌پایان، موجودات بزرگ، محیط‌های زیبا و لوت‌هایی به شدت اعتیادآور به این معنی است که Monster Hunter از همان ابتدا، شما را در چنگال خود گرفتار خواهد کرد.

بازی Battlefield 1

20- Battlefield 1

با بازی Battlefield 1، مجموعه شوتر حماسی بتلفیلد به جنگ جهانی اول بازمی‌گردد و نتیجه آن، تجربه یکی از احساسی‌ترین و خونین‌ترین اکشن‌های اول‌شخصی است که تابه‌حال دیده‌اید. این قسمت دارای یک حالت داستانی عالی است که به روایت داستان چندین سرباز در جبهه‌های مختلف و در بحبوحه جنگ جهانی اول می‌پردازد اما وقتی صحبت از بتلفیلد است، بخش چندنفره حرف اول را می‌زند. تنوع نقشه‌ها و حالت‌ها در این بازی فوق‌العاده است؛ به خصوص با داشتن تمام محتویات اضافه شده از بسته‌های الحاقی مختلف (که اکثر آن‌ها در حال حاضر، برای همه کاربران کاملاً رایگان هستند). این که ترجیح می‌دهید یک سرباز بمانید یا راندن تانک و خلبانی هواپیما را تجربه کنید، کاملاً به عهده شما است و همیشه نقشی برای شما در جهان آنلاین بازی وجود دارد. نقطه قوت بخش آنلاین بازی، حالت Operations است که 64 بازیکن را به دل نبردهایی بزرگ در مپ‌های مختلف می‌کشاند و حس واقعی نبردهای رفت و برگشتی را به آن‌ها منتقل می‌کند.

بازی Detroit Become Human

19- Detroit: Become Human

بازی Detroit: Become Human از استودیوی توسعه‌دهنده Quantic Dream، یک تجربه داستانی جذاب است که حوادث آن در سال 2038 و شهر دیترویت به وقوع می‌پیوندد. انسان‌ها برای انجام مشاغل کم‌درآمد و سایر وظایف خود، اندرویدها را خلق کرده‌اند اما Detroit: Become Human به بررسی این موضوع می‌پردازد که چه می‌شود اگر اندرویدها به آگاهی برسند و کدهای برنامه‌نویسی خود را بشکنند. Detroit، یکی از بازی های برتر پلی استیشن 4 است که به جای تمرکز کامل بر روی اکشن، به دنبال روایت یک داستان است؛ بنابراین باید قبل از شروع بازی، خود را برای تجربه یک داستان گیرا و جذاب آماده کنید. کاری که باید بکنید این است که روایت داستانی دیترویت را در آغوش بگیرید و از تصمیماتی که مجبور به گرفتن آن‌ها هستید، لذت ببرید. تنها در این صورت است که این بازی می‌تواند به یکی از منحصربه‌فردترین و جالب‌ترین بازی‌هایی تبدیل شود که تاکنون بر روی پلی استیشن 4 بازی کرده‌اید. در اولین تجربه‌تان از بازی، شاید حتی نیمی از محتویات آن را هم تجربه نکنید و همین موضوع، ارزش تکرار دیترویت را بسیار بالا می‌برد.

بازی Assassin's Creed Odyssey

18- Assassin’s Creed Odyssey

بیش از 100 ساعت محتویات ارائه شده در یونان باستان و امکان انتخاب از میان دو شخصیت اصلی، ارزش تجربه بازی Assassin’s Creed Odyssey را بسیار بالا برده است. هرچند که شخصیت‌پردازی هر دو شخصیت (الکسیوس و کاساندرا) بسیار قوی است، بااین‌حال این طراحی جهان بازی است که به ستاره واقعی نمایش تبدیل می‌شود. فرقی نمی‌کند که در حال اسب‌سواری در جهان بازی باشید یا سکان کشتی پر از خدمه خود را به دست بگیرید؛ تنوع محتویاتی که می‌بینید و کارهایی که می‌توانید انجام دهید، شگفت‌انگیز است. یک سیستم نقش‌آفرینی کامل در این بازی پیاده‌سازی شده است که نسبت به آساسینز کریدهای قبلی، عمق بیشتری به بازی اضافه می‌کند. در کنار آن، یک سیستم مبارزات اصلاح‌شده ارائه شده است که تفاوت‌ بین گزینه‌های شخصی‌سازی شخصیت‌ها را برجسته می‌کند. هرچند ادیسه با استفاده از این فرمول، از سبک مخفی‌کاری خالص این سری، فاصله زیادی گرفته و تبدیل به اکشن‌ترین بازی Assassin’s Creed تا به امروز شده است، بااین‌حال، با وجود توطئه‌های پایان جهان و داستان‌های فرعی جذاب، قلب فرنچایز هنوز در این بازی می‌تپد. بازی Assassin’s Creed Odyssey یک تجربه برجسته در مجموعه بازی‌های Assassin’s Creed است که قطعاً شایستگی توجه شما را دارد.

بازی The Division 2

17- The Division 2

با The Division 2، یوبی سافت به طور کامل، روش درست ساخت یک دنباله را به سایر سازندگان آموزش داد. در واقع یوبی سافت، در کنار استفاده از نکات مثبت نسخه اول و بهتر کردن آن‌ها، توانست تمام مشکلات و دغدغه‌های بازیکنان را برطرف کند و یک بازی سرشار از محتویات متنوع، یک سکانس پایانی طولانی و ماموریت‌های داستانی کاملاً پیچیده‌ ارائه دهد. علاوه بر این، بازی مدام در حال بهتر شدن است؛ یک پشتیبانی کامل یک‌ساله در راه است که شامل ماموریت‌های داستانی جدید، تجربه هشت نفره و سایر محتویات هیجان‌انگیز دیگر می‌شود. این بازی، یک شوتر فوق‌العاده است که می‌تواند تا چندین سال شما را سرگرم نگه دارد.

بازی Persona 5

16- Persona 5

اگر با سری Persona آشنایی داشته باشید، احتمالاً انتظار حضور Persona 5 را به عنوان یکی از بازی های برتر پلی استیشن 4 در این لیست داشتید. اما اگر با این بازی آشنایی ندارید باید بگویم که در این بازی، شما یک دانش‌آموز دبیرستانی هستید که (در کنار حضور در کلاس و معاشرت با دوستان خود)، با هیولاها مبارزه و آن‌ها را اسیر یا متقاعد می‌کنید تا قدرت خود را در راه ماموریت شما به کار بگیرند. حال ممکن است بپرسید آن ماموریت چیست؟ مبارزه با جهانی که بزرگسالانی با قلب‌های سرد، آن را اداره می‌کنند! برای انجام این کار، باید وارد قلمروهایی شوید که به ناخودآگاه هر یک از آنتاگونیست‌های اصلی گره خورده است و با شیاطین واقعی آن‌ها روبرو شوید. در واقع بازی ترکیبی از پوکمون، شبیه‌ساز دبیرستان و بازی Psychonauts است که با یک موسیقی متن جذاب، همراه می‌شود.

بازی Resident Evil 7

15- Resident Evil 7: Biohazard

با نسخه هفتم، مجموعه‌ای در ژانر وحشت و بقا بازگشته است تا با یک ریبوت اول‌شخص، تاج‌وتخت خود را به عنوان یکی از بهترین و ترسناک‌ترین بازی‌های پلی استیشن 4 پس بگیرد. Resident Evil 7 یک ریبوت کامل برای این سری است که با دوربین جدید و پالت وحشتی که از فیلم‌های ترسناک مدرن الهام گرفته است، ترس و کابوس را به اوج خود می‌رساند. این بازی، داستان ایتن را دنبال می‌کند که در باتلاق‌های لوئیزیانا، به دنبال همسر گمشده‌اش می‌گردد؛ جستجویی که خیلی زود با حضور خانواده بیکر، تبدیل به کابوسی تمام‌نشدنی می‌شود. جنس این ترس نسبت به چیزی که در دو نسخه اکشن قبلی تجربه کردیم، زیرپوستی‌تر است و آرام‌آرام به جان مخاطب می‌افتد. اما با وجود این تغییرات اساسی، محتویاتی مانند مدیریت موجودی، پازل‌ها، سلاح‌ها و آیتم‌ها، هنوز هم همان حس به‌یادماندنی مجموعه رزیدنت را منتقل می‌کنند. این بازی، یک تجربه عالی در مجموعه رزیدنت اویل است اما مهم‌تر از آن، ارائه‌ای منحصربه‌فرد از ژانر وحشت به شمار می‌رود که با حال و هوای امروزی، سازگاری بیشتری دارد.

بازی Nier Automata

14- Nier: Automata

Nier: Automata ممکن است بزرگ‌ترین، پرمحتواترین یا جهان‌بازترین نقش‌آفرینی صنعت بازی (حتی این لیست) نباشد، اما قطعاً بهترین بازی برای ایفای نقش اندرویدی است که لباس گوتیک لولیتا به تن دارد و درعین‌حال، به مفاهیم فلسفی مانند ذات انسانیت، اخلاق و اراده آزاد می‌پردازد. مبارزات بازی سریع، روان و رضایت‌بخش است و درعین‌حال، موسیقی متن آن ترکیبی از منحصربه‌فرد بودن، هیجان، عرفان و الهام‌بخشی است. تجربه‌ای که در آن، لحظه‌ای در حال پرواز در قالب یک پاور آرمور و نبرد با هیولایی هستید که کاتاناهای 10 فوتی در دست دارد و لحظه بعد، ماموریت‌های خود را از رباتی می‌گیرید که خود را به شکل ژان پل سارتر، فیلسوف فرانسوی قرن بیستم درآورده است!

بازی What Remains of Edith Finch

13- What Remains of Edith Finch

مطمئناً تابه‌حال، بارها برای تجربه بازی‌های مختلف هایپ شده‌اید و حتی ممکن است عنوانی که بیشترین هایپ را برای آن داشته‌اید، به بدترین شکل شما را ناامید کرده باشد. اما در میان هیاهویی که این روزها در صنعت بازی شاهد هستیم، بازی What Remains of Edith Finch به ما یادآوری می‌کند که دلیل پیدایش بازی‌های ویدئویی از ابتدا چه بود؛ این که احساسی به بهترین شکل خود در وجود ما برانگیخته شود. ادیث فینچ با بازگشت به خانه خانوادگی‌اش، به تدریج با قصه و سرگذشت فینچ‌ها در طول زمان‌های مختلف و این که هر کدام چه داستان و سرگذشتی را پشت سر گذاشته‌اند، آشنا می‌شود. از سرک کشیدن به یک ماجراجویی ترسناک هالووینی در یک رمان گرافیکی گرفته تا به پرواز درآوردن یک بادبادک، هر کدام از بخش‌های بازی، شگفتی خاص خود را دارد. بازگو کردن هر کدام از این روایت‌ها در اینجا، به معنی اسپویل کردن این جادوی شگفت‌انگیز است اما می‌توانم این را بگویم که بازی به بهترین شکل ممکن، قلبتان را می‌شکند و شما را به گریه وامی‌دارد. آنچه از ادیث فینچ باقی می‌ماند، تجربه‌ای زیبا است که هرگز از نظر احساسی دچار نقصان نمی‌شود؛ این بازی به شکلی باورنکردنی، یک تجربه به شدت انسانی است و بازتابی تکان‌دهنده از داستان‌ها و روایت‌هایی که ما را به آنچه امروز هستیم، تبدیل کرده است. این عنوان بدون شک باید در لیست بازی های برتر پلی استیشن 4 قرار می‌‌گرفت.

بازی Metal Gear Solid 5

12- Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

کونامی ممکن است بتواند نام هیدئو کوجیما را از آخرین متال گیر حذف کند اما هرگز موفق به پاک کردن امضا و اثر انگشت او نخواهد شد. بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain با حفظ داستان‌سرایی متمایز و انتقال حسی شگفت‌انگیز که مجموعه‌های Metal Gear را توصیف می‌کند، سطحی از آزادی و خلاقیت را ارائه می‌دهد که تابه‌حال در هیچ سندباکسی ندیده‌اید. این بازی تجربه‌ای است که باید برای روزها، هفته‌ها و ماه‌ها به گشت‌وگذار در جهان آن پرداخت؛ در هر بخشی از بازی، رازی کوچک و تکه‌ای پنهان از گیم‌پلی، در انتظار کشف شدن است و بازیکنان را وادار می‌کند تا درباره نحوه برخوردشان با بازی، تجدیدنظر کنند. یک موسیقی متن فوق‌العاده دهه 80 و صداگذاری بی‌نظیر کیفر ساترلند را هم به بازی اضافه کنید. بزرگ، باشکوه و احساس‌برانگیز؛ این‌ها کلماتی است که این کلاسیک لذت‌بخش را توصیف می‌کند؛ یکی از بهترین بازی‌هایی که می‌توانید در پلی استیشن 4 خود تجربه کنید. این بازی با نام MGS5: The Definitive Experience، شامل پیش‌نمایش MGS5: Ground Zeroes و تمامی آیتم‌های DLC Metal Gear Online، مجدداً منتشر شده و الان بهترین زمان برای تجربه آن است.

بازی Dark Souls 3

11- Dark Souls 3

دارک سولز مجموعه‌ای است که به لطف تاکید بر گیم‌پلی دشوار اما منصفانه خود، به پدیده‌ای در صنعت بازی بدل گشت و صدها عنوان دیگر به تقلید از آن، به وجود آمدند. این مجموعه به بهترین شکل ممکن با بازی Dark Souls 3 به پایان رسید. دارک سولز 3 که محلی برای الهام‌بخشی به سایر توسعه دهندگان است، دقیقاً همان چیزی را ارائه داد که طرفداران انتظار داشتند و با الهام از بازی Bloodborne که یکی دیگر از ساخته‌های فرام سافتور است، بر سرعت و تنوع تاکید بیشتری داشت. Dark Souls 3 را در مجموع می‌توان نقطه اوج مجموعه سولز دانست؛ عنوانی که نه به اندازه Dark Souls 2 پراکنده است و نه مشکلات نسخه اول را دارد. اگر به تجربه بازی‌های سولز علاقه‌مند شده‌اید، پیشنهاد می‌کنم کار خود را از این بازی شروع کنید.

بازی Bloodborne

10- Bloodborne

Bloodborne اولین انحصاری واقعاً عالی و استثنائی پلی استیشن 4 بود. فرام سافتور یکی از بی‌نقص‌ترین جهان‌های خود را در Yharnam برای پلی استیشن ساخته است. شهری که وحشت از سر و روی آن می‌بارد و در هر گوشه‌ای از دالان‌های آن، یک هیولای عجیب‌وغریب با بک‌گراند داستانی پیچیده، پنهان شده است. اگرچه بازی بلادبورن به عنوان یکی از بازی های برتر پلی استیشن 4 ، نسبت به سری سولز، تنوع سلاح کمتری دارد اما انواع جدید Trick (قابلیت جابه‌جا شدن بین حالت‌های بلند و کوتاه) از قدرتمندترین ابزارهای سلاخی هستند که تابه‌حال در یک بازی دیده‌اید. بلادبورن با ارائه یکی از بهترین سیستم‌های مبارزات تن‌به‌تن سوم‌شخص، طراحی هنری ارزشمند و پیچیده هیولاها، یک بازی فوق‌العاده با سبک گوتیک است که حتماً برای به چالش کشیدن خودتان هم که شده، باید تجربه کنید.

بازی Uncharted 4

9- Uncharted 4: A Thief’s End

اصلی‌ترین دلیل موفقیت بازی Uncharted 4، در جزئیات آن نهفته است. مطمئناً سکانس‌های اکشن فوق‌العاده‌ای را می‌توان نام برد که این فرنچایز به آن‌ها معروف است؛ سکانس‌هایی که در آن‌ها هر چیزی که نیتن دریک لمس می‌کند، در کسری از ثانیه به تلی از ماسه تبدیل می‌شود. اما توجه به جزئیاتی مانند تکه‌تکه شدن چوب هنگام تیراندازی به آن یا کثیف شدن لباس نیتن در جریان یک تعقیب و گریز مهیج، از دلایلی است که چرا تجربه بازی تا مدت‌ها در یادتان باقی می‌ماند و چرا هر جا که می‌روید، از آن صحبت می‌کنید. همین توجه به جزئیات و لحظات به ظاهر کوچک است که Uncharted را به چنین تجربه فوق‌العاده‌ای تبدیل می‌کند. برای اولین بار در این فرنچایز، ناتی داگ به شخصیت‌های آنچارتد، فضایی برای رشد شخصی داده است و این هدف در جایی که انتظارش را ندارید، با جزئیات و توجه به روایت‌هایی جزئی کامل می‌شود که در نهایت باعث می‌شود تا سکانس‌های بزرگ‌تر بازی، تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند. Uncharted 4 در کنار آن که یک بازی اکشن و مهیج است، تجربه‌ای عمیقاً شخصی نیز به شمار می‌رود که تجربه آن بر روی پلی استیشن 4، کاملاً ضروری است.

بازی Ghost of Tsushima

8- Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima، از آساسینز کریدی ژاپنی با جهانی در حد و اندازه Red Dead Redemption 2 استفاده و آن‌ها را با حال و هوای فیلم‌های آکیرا کوروساوا ترکیب می‌کند تا شاهکاری بی‌بدیل را برای پلی استیشن 4 به ارمغان آورد. بازی به نحوی موفق می‌شود تا شما را به جهان فئودالی ژاپن علاقه‌مند کند؛ جهانی که با توجه به تنوع محتویات و فعالیت‌های قابل انجام خود، هر لحظه‌ای که در آن سپری می‌کنید، لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است. روح تسوشیما به مثابه یک آواز قوی زیبا برای پلی استیشن 4 و ادای احترام به فرهنگ ژاپنی است که به وضوح آن را تحسین می‌کند.

بازی GTA V

7- Grand Theft Auto 5

جادوی GTA 5 و تکرار مجدد آن بر روی سخت‌افزارهای نسل کنونی، در تکسچرهای بهبودیافته، ماشین‌های براق‌تر و یا حتی حالت اول‌شخص جدید و فوق‌العاده آن نیست. بلکه در روش و راهبردی است که در پیاده‌سازی هر کدام از ویژگی‌ها و سیستم‌های بازی به کار رفته تا شما را دوباره به یک تجربه 50 ساعته مفرح دیگر در لوس سانتوس تشویق کند؛ بدون این که حسی تکراری به شما منتقل شود. در کنار آن، GTA: Online با ارائه‌های دزدی‌های آنلاین بزرگ، شخصیت‌سازی بهبودیافته و پایان رمز و راز Mount Chiliad، مطمئناً شما را جذب خواهد کرد. دلیل محبوبیت زیاد GTA 5 به عنوان یکی از بازی های برتر پلی استیشن 4 ساده است؛ این بازی بزرگ‌ترین جهان ‌آزادی است که تاکنون ساخته شده و به خوبی می‌تواند شما را سرگرم کند.

بازی The Witcher 3 Wild Hunt

6- The Witcher 3: Wild Hunt

گرگ سپید سرانجام در بازی The Witcher 3: Wild Hunt به پلی استیشن 4 می‌آید و یکی از متنوع‌ترین و چالش‌برانگیزترین جهان‌های نقش‌آفرینی را که تاکنون دیده‌ایم، با خود به ارمغان می‌آورد. خداحافظی CD Projekt Red با گرالت که تماشای آن در قالب یک بازی، مسحورکننده و کاملاً جذاب است، نقطه اوج و استاندارد جدیدی برای این ژانر تعریف کرد. چیزی که بازیکن را واقعاً تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، مأموریت‌های به شدت سرگرم‌کننده و حضور شخصیت‌های پرداخت‌شده‌ای است که دنیای بازی را زنده و واقع‌گرایانه می‌کنند. مبارزات بازی در ابتدا ممکن است چالش‌برانگیز باشد اما با گذشت مدتی از تجربه بازی، با چنان سیستم عمیقی روبرو خواهید شد که شما را تا ساعت‌ها بر روی صندلی میخکوب می‌کند. ناگفته نماند که این معجون شگفت‌انگیز، با تعدادی از بهترین بسته‌های الحاقی صنعت گیم ترکیب شده است تا تجربه‌ای کامل و به‌یادماندنی را به مخاطب ارائه دهد.

بازی Marvel's Spider Man

5- Marvel’s Spider-Man

Marvel’s Spider-Man نقطه ورود ما به 5 بازی برتر این لیست است؛ یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و مفرح‌ترین بازی‌هایی که تابه‌حال در پلی استیشن خود تجربه کرده‌اید. بازی به نظر باورنکردنی و به شکل شگفت‌انگیزی، بزرگ است اما چیزی که بازیکن را بیش از همه تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، گشت‌وگذار در میان آسمان‌خراش‌های نیویورک در نقش اسپایدی محبوب است. کارهای زیادی برای انجام دادن در این جهان وجود دارد و تنوع محتویات غیرداستانی بازی چشمگیر است اما زیبایی واقعی بازی، در دل تاب‌خوردن‌های روان، آزاد و کاملاً شگفت‌انگیز مرد عنکبوتی، خود را نشان می‌دهد. این واقعیت که داستان بازی تمام ویژگی‌ها و طنز خاص جدیدترین اسپایدی مارول را دارد، به درخشش هرچه بیشتر این بازی ابرقهرمانی منجر شده است. Marvel’s Spider-Man با دارا بودن حالت Photo Editor و مجموعه‌ای غنی از بسته‌های الحاقی درخشان، تجربه‌ای کاملاً لذت‌بخش و به‌یادماندنی است.

بازی Horizon Zero Dawn

4- Horizon: Zero Dawn

Horizon: Zero Dawn به عنوان یکی از بازی های برتر پلی استیشن 4 ، عنوانی زیبا و به همان اندازه عمیق در دنیایی شگفت‌انگیز و غنی برای کاوش و گشت‌وگذار است. علاوه بر زیبایی پسا آخرالزمانی بازی، این گیم پلی و مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از موجودات مکانیکی با آناتومی دایناسورها است که به حلقه اصلی جذابیت بازی تبدیل می‌شود. استفاده از سلاح‌های کندتر مانند کمان، رویکرد تاکتیکی‌تری را در عمل ایجاد می‌کند؛ شما باید به استراتژی‌های خود فکر کنید و قبل از ورود به اکشن جذاب بازی، تمام جوانب را به خوبی در نظر بگیرید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه در جهانی غیردوستانه و متخاصم، گلیم خود را از آب بیرون بکشید و دراین‌بین، محتویات زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. انجام ماموریت‌های جانبی، ملاقات با جناح‌های جدید و تلاش برای کشف رمز و رازی در ورای این ماشین‌های دست‌کاری شده، بخشی از تجربه هورایزن است. هنگامی که بازی اصلی را تمام کردید، یک بسته گسترش‌دهنده بزرگ و چالش‌برانگیز با نام The Frozen Wilds، انتظار شما را می‌کشد.

بازی The Last of Us Part 2

3- Last of Us Part 2

The Last of Us 2 با تمام حرف‌وحدیث‌هایی که پشتش بود، سرانجام منتشر شد و باید گفت که بازی قطعاً ارزش این انتظار طولانی‌مدت را داشت. الی با یک داستان کاملاً جدید بازگشته است؛ داستانی که بارهاوبارها اشک در چشمانتان جمع می‌کند و احساسات شما را برمی‌انگیزد. خشونت وحشیانه بازی با یکی از جذاب‌ترین داستان‌هایی که تابه‌حال تجربه کرده‌اید، کاملاً همخوانی دارد. بازی سرشار از لحظاتی است که مخاطب را به شک و تردید وامی‌دارد و شما را با افکاری رها می‌کند که تا مدت‌ها ادامه خواهند داشت. Last of Us Part 2 یک حماسه بلندپروازانه بود که فراتر از تمام تصورات ما برای دنباله نسخه اول بازی پیش رفت و خود را در جایگاه یکی از عناوینی قرار داد که تا نسل‌ها از آن صحبت خواهیم کرد.

بازی God of War

2- God of War

God of War به عنوان یکی از بازی های برتر پلی استیشن 4 ، از بسیاری جهات، انقلابی در این فرنچایز به پا کرد. اگرچه کریتوس هنوز هم بسیار عصبانی است، اگرچه بازی هنوز هم دارای لحظات به شدت خشن است و اگرچه اکشن بازی همچنان بی‌رحمانه است، بااین‌حال ساختار بازی نسبت به عناوین گذشته، کاملاً تغییر یافته است. حال شما آزاد هستید که به گشت‌وگذار در جهان بازی بپردازید و اسرار آن را در حین کاوش‌های خود در جهان شگفت‌انگیز آن کشف کنید. این بازی دارای لایه‌های بسیار زیادی است؛ پازل‌ها فوق‌العاده هوشمندانه طراحی شده‌اند، ست زره‌های بازی شگفت‌انگیز است و شخصیت کریتوس نیز انعطاف بیشتری دارد؛ به خصوص زمانی که صحبت از آترئوس باشد. همه این موارد کمک می‌کنند که بازی به طرز چشمگیری عالی به نظر برسد، از صحنه‌های سینمایی آن گرفته تا جریان آزادانه مبارزات؛ همه این محتویات در دنیایی اتفاق می‌افتد که به شدت حس جهانی زنده را به مخاطب منتقل می‌کند. هیچ گزینه بهتری از خدای جنگ، برای قرار گرفتن در ویترین پلی استیشن 4 وجود ندارد. این بازی یک انحصاری فوق‌العاده است که یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های این کنسول را از نو شخصیت‌پردازی می‌کند. تجربه بازی بسیار سرگرم‌کننده است و تمام کاری که باید بکنید این است که بیشتر و بیشتر در عمق بازی پیش بروید تا تمام ویژگی‌های برجسته آن را کشف کنید.

بازی Red Dead Redemption 2

1- Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2 و دنیای جهان‌باز باشکوه آن را که مملو از محتویاتی متنوع برای انجام دادن و افرادی برای ملاقات کردن، دزدیدن و یا کشتن است، می‌توان شاهکار و الماس صنعت بازی دانست. دنیای بازی آن‌قدر واقع‌گرایانه است که ممکن است هنگام تماشای مه صبحگاهی یا پرتوهای خورشید از لابه‌لای ابرها، برای بازگشت به دنیای واقعی مجبور شوید خودتان را نیشگون بگیرید. و اما داستان؛ قطعاً نمی‌خواهم لقب نه چندان جالب اسپویلر را بر رویم بگذارید اما باید بگویم که داستان، همان چیزی است که از راکستار انتظار می‌رود حتی اگر چند ساعت افتتاحیه بازی، کمی کند سپری شود. Red Dead Redemption 2 دنیای شگفت‌انگیزی است که می‌توان هفته‌ها و حتی ماه‌ها در آن زندگی کرد.

به پایان لیست بازی های برتر پلی استیشن 4 رسیدیم. این لیست کاملاً بر اساس سلیقه شخصی نویسنده نوشته شده است و لزوماً به معنی خوب یا بد بودن یک بازی نیست. مطمئناً لیست بازی‌های برتر شما ممکن است متفاوت با این لیست باشد؛ بنابراین حتماً در بخش نظرات، لیست بازی‌های موردعلاقه خود را با دیگران در میان بگذارید.

منبع: Gamesradar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی‌های پلی استیشن 4 کدام‌ها هستند؟

در بین بازی‌های انحصاری، عناوینی همچون God of War، Last of Us Part 2 و Horizon: Zero Dawn بهترین‌های پلی استیشن 4 هستند و در بین عناوین مولتی‌پلتفرم نیز می‌توان Red Dead Redemption 2 را نام برد.

۱
آیا خرید پلی استیشن 4 در حال حاضر منطقی است؟

باتوجه‌به شرایط بازار و مشکلات اقتصادی و گران بودن کنسول نسل جدید سونی، در صورتی که به عناوین انحصاری پلی استیشن علاقمند و به دنبال پلتفرمی عالی برای تجربه بدون دغدغه بازی‌های نسل هشتم هستید، خرید پلی استیشن 4 را پیشنهاد می‌دهم.

۲
سونی تا چه مدت به پشتیبانی از پلی استیشن 4 ادامه می‌دهد؟

سونی در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران اعلام کرد که حداقل تا سال 2023، از پلی استیشن 4 پشتیبانی خواهد کرد. جیم رایان در جریان این جلسه گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که پلی استیشن 4، طولانی‌ترین و عمیق‌ترین تعامل را در بین پلتفرم‌های ما داشته باشد». با توجه به این موضوع، هنوز هم خرید پلی استیشن 4، منطقی به نظر می‌رسد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    DC fan

    مهمان

    پس مورتال کامبت 11 چی شد؟؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Ramin.zokaii

    مهمان

    همه بازی‌ها حداقل ارزش یک‌بار بازیرو دارن حتما تجربه کنید

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Aligr در پاسخ به Ramin.zokaii

      مهمان

      سلام خسته نباشید همشون عالی و لذت بخش فقط چند چیز جا گذاشتی days gone و hitman3و far cry6 و shodow of warو call of duty wwii با تشکر