برترین شوتر‌های اول شخص پلی استیشن 4
کیوان آمیرزاده

برترین شوتر‌های اول شخص پلی استیشن 4

کیوان آمیرزاده 26 شهریور 1400 2 دیدگاه
1,773 بازدید

سبک شوتر اول شخص، یکی از محبوب‌ترین سبک‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است و سالانه، عناوین بسیار متعددی در این سبک روانه بازار می‌شود. در اوایل کار این سبک، صرفا رایانه‌های شخصی به عنوان پلتفرم اصلی، از این بازی‌ها میزبانی می‌کردند اما امروزه بر روی کنسول‌ها نیز می‌توان نهایت لذت را از تجربه بازی‌های شوتر اول شخص برد. در این مقاله می‌خواهیم برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 را معرفی کنیم.

برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن

تنوع شوتر‌های اول شخص در پلتفرم‌های سونی، بسیار بالا است و شما چه به بازی‌های آنلاین و چه به بازی‌های داستان‌محور علاقه داشته باشید، می‌توانید چندین بازی متناسب با سلیقه خود را در این لیست پیدا کنید. دقت داشته باشید که بازی‌های این لیست صرفا بر اساس حروف الفبا مرتب شده‌اند.

برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 4

1- Apex Legends

سازنده سری مشهوری Titanfall در سال 2019، دست به ساخت یک بازی بتل‌رویال در دنیای همان سری زد که با موفقیت‌های چشم‌گیری مواجه شد. در آن سال، صرفا دو بازی PUBG و Fortnite بودند که بازار سبک بتل‌رویال را به دست داشتند اما Apex Legends با ارائه قهرمانان مختلفی که هریک توانایی‌های خاص خود را دارند، توانست جذابیت جدیدی را به این سبک پرطرفدار، اضافه کند. بر خلاف بتل‌رویال‌های سنتی، ایپکس لجندز تمرکز خود را بر روی بازی تیمی قرار داده است و بازیکنان در قالب تیم‌های سه نفری به تجربه این بازی می‌پردازند.

همچنین شما می‌توانید از بین سلاح‌های بسیار زیادی که در بازی وجود دارد، متناسب با سلیقه خود، نحوه مبارزه کردنتان را مشخص کنید. با انتشار هر آپدیت، سلاح‌های بیشتری به بازی اضافه می‌شود که باعث جذاب ماندن بخش تیراندازی بازی می‌شود. بدون شک Apex Legends‌ با توجه به رایگان بودن و سبک بازی متفاوتش، جزو بهترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 4 است.

برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 4

2- Battlefield 1

مگر می‌شود از عاشقان سبک شوتر اول شخص باشید و اسم سری «بتلفیلد» به گوشتان نخورده باشد؟ سری بتلفیلد از مصر باستان تا کنون، در کنار سری «کالاف دیوتی»، جزو محبوب‌ترین سری بازی‌های سبک شوتر اول شخص بوده است! Battlefield 1، بازیکنان را به دوران جنگ جهانی اول می‌برد و در هر دو بخش داستانی و چندنفره، کاملا موفق ظاهر می‌شود. بخش داستانی این بازی، چندین داستان مختلف از کشورهای درگیر جنگ جهانی اول را روایت می‌کند که هریک از این داستان‌ها، جذابیت‌های خاص خودش را دارد اما واقعیتش را بخواهید دلیل اصلی مشهوریت این سری، بخش چند نفره آن است که بتل‌فیلد کاملا موفق در آن ظاهر می‌شود.

بخش چند نفره این بازی، همانند دیگر نسخه‌های آن، در مقیاس بزرگ 64 نفره جریان دارد. بازیکنان در دو گروه 32 نفره، به جنگیدن در برابر یکدیگر می‌پردازند. وجود انواع ماشین‌های جنگی، باعث می‌شود تا بازیکنان یک میدان جنگ واقعی را حس کنند و با آدرنالین بالایی به تجربه این اثر بپردازند. این بازی در سال 2016 روانه بازار شد و به همین دلیل، شاید پیدا کردن یک سرور شلوغ، سخت و زمان‌بر باشد اما همچنان بخش داستانی بازی ارزش تجربه کردن بالایی دارد. بتلفیلد 1 را به عنوان یکی از برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 4 از دست ندهید.

برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 4

3- BioShock: The Collection

«بایوشاک» جزو آن سری بازی‌هایی است که هم از نظر کیفیت داستانی کم‌رقیب است و هم از نظر گیم‌پلی تجربه‌ای فراموش نشدنی را به بازیکنان ارائه می‌دهد. در این کالکشن، سه نسخه اصلی سری بایوشاک همراه با تمام بسته‌های الحاقی، قرار گرفته است و تجربه کردن آن به هر بازیکنی با هر سلیقه‌ای پیشنهاد می‌شود. نسخه اول بایوشاک با گذشت 14 سال از زمان انتشارش، هنوز جزو یکی از برترین بازی‌های ساخته شده تا به امروز به حساب می‌آید که بازیکنان را به دنیای خیالی «رَپچِر» که در زیر آب قرار دارد می‌برد. رپچر فضایی همانند دهه چهل میلادی دارد اما به دلیل وجود نداشتن هیچ محدودیتی در آن، تبدیل به دنیایی خطرناک و پرآشوب شده است. بازیکنان علاوه بر تیراندازی با سلاح‌های مختلف بازی، توانایی استفاده از عناصر طبیعی مختلفی مثل آتش را دارند که هیجان خاصی را به گیم‌پلی بازی تزریق می‌کند.

نسخه دوم بازی، یک ادامه برای نسخه اول است که سازندگان اصلی، آن را توسعه نداده‌اند و به غیر از پیشرفت‌هایی در گیم‌پلی بازی، چیز جدیدی را نسبت به نسخه اول ارائه نمی‌دهد اما همچنان تجربه آن سرگرم‌کننده است. در نهایت به نسخه آخر، «بایوشاک اینفینیت» می‌رسیم که این دفعه شما را به شهر خیالی کلمبیا که در آسمان قرار دارد می‌برد. این بازی با حفظ هسته و المان‌های اصلی نسخه اول، گیم‌پلی بازی را به شدت وسعت می‌دهد و یک تجربه فراموش نشدنی دیگر را به شما ارائه می‌دهد. داستان این بازی به طرز باورنکردنی قوی است و پس از به اتمام رساندن آن، مطمئنا شما دوباره بازی را از اول شروع خواهید کرد تا داستان عمیق و جذاب این بازی را با یک طرز دید جدید پیش ببرید.

Borderlands 3

4- Borderlands 3

با اینکه سومین نسخه اصلی از سری «بوردِر لَندز» ویژگی‌های جدید زیادی نسبت به نسخه‌های پیشین ندارد اما با پیشرفت دادن تقریبا تمام بخش‌های جذاب نسخه‌های قبلی، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را به شما ارائه می‌دهد. برخی از این پیشرفت‌ها، کوچک هستند اما تاثیرات زیادی بر روی بازی دارند؛ برای مثال نقشه بازی با چند پیشرفت ساده، بسیار کارآمدتر از نسخه‌های پیشین شده است. پیشرفت‌های بزرگ نیز در بازی به چشم میخورند؛ برای مثال بازیکنان به یک کشتی پرنده دسترسی دارند و توانایی پرواز کردن به نقاط مختلف نقشه را دارند که جا به جایی را در دنیای بسیار بزرگ این بازی، راحت‌تر می‌کند. محیط‌های بازی، تنوع بسیار بالایی دارند که گشت و گذار در آنها را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند. بخش تیراندازی بازی نیز پیشرفت‌های قابل قبولی نسبت به نسخه‌های پیشین داشته است و مبارزات سریع و پرتعداد بازی، همچنان آدرنالین شما را بالا می‌برد!

برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 4

5- Call of Duty: Modern Warfare Remastered

بدون اقرار می‌توان گفت که نسخه اول Modern Warfare بود که باعث شهرت بسیار بالای سری کالاف دیوتی شد. این بازی یک انقلاب بزرگ در بازی‌های شوتر اول شخص به وجود آورد و نشان داد که برای ساخت یک بازی شوتر، لزومی ندارد که به سراغ جنگ جهانی دوم و ساحل نورماندی رفت. این بازی نشان داد که یک بازی شوتر، می‌توان در زمان مدرن جریان داشته باشد و در عین حال، داستانی زیبا و فراموش نشدنی را روایت کند. نسخه بازسازی شده این اثر بی‌نظیر، بهترین فرصت ممکن برای بازیکنانی است که تا به امروز نتوانسته‌اند این بازی جذاب را تجربه کنند. تنوع مراحل بالا در کنار داستانی قوی و تیراندازی‌های جذاب، همگی باعث می‌شوند تا تجربه کردن این بازی برای علاقه‌مندان به سبک شوتر اول شخص، واجب باشد!

Warzone

6- Call of Duty: Warzone

تا به اینجای مقاله، زیاد در مورد بازی‌های شوتر داستان محور صحبت کردیم پس بهتر است سراغ معرفی یک شوتر اول شخص آنلاین دیگر برویم. کالاف دیوتی وارزون، یک اثر بتل‌رویال دیگر است که یکی از مهم‌ترین دلایل مشهوریت آن، بخش تیراندازی به شدت جذابش است. علاوه بر آن، این بازی یک ویژگی کاملا جدید به اسم Gulag را به بازی اضافه کرده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا پس از کشته شدن، وارد یک زندان شوند و پس از انجام یک دوئل، در صورت پیروزی، دوباره زنده شوند. نحوه پول در آوردن و خرید اسلحه در بازی نیز نسبت به دیگر بازی‌های بتل‌رویال تفاوت‌های قابل توجهی دارد که آن را تبدیل به یک بازی بتل‌رویال خاص و جذاب کرده است.

بازی Call of Duty Warzone با توجه به رایگان بودن و آپدیت‌های غنی و مداوم، یکی از برترین شوترهای اول شخص برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 به حساب می‌آید. تجربه‌ی این اثر را به هیچ وجه از دست ندهید.

Destiny 2

7- Destiny 2

یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این بازی، استفاده زیاد از المان‌های سبک MMO-RPG و ترکیب آن با شوتر اول شخص است. با اینکه دنیای بازی در اوایل انتشارش اصلا به وسعت MMOهای معروف مثل World of Warcraft نبود، اما با انتشار بسته‌های الحاقی و آپدیت‌های متعدد، وسعت این بازی تا حد بسیار زیادی بالا رفته است. همانند دیگر بازی‌های این سبک، این اثر نیز بخش داستانی جذابی دارد که برای دسترسی داشتن به تمام بخش‌های آنلاین بازی، تمام کردن آن اجباری است. محیط‌های بازی در قالب سیاره‌های مختلفی هستند که هرکدام، زیست‌بوم‌های خاص خود را دارند و تنوع خوبی را به بازی تزریق می‌کنند.

اگرهم علاقه خاصی به جنگیدن با دشمنان بازی همراه با بازیکنان دیگر ندارید، می‌توانید وارد بخش PvP بازی شوید که مصداق بخش چندنفره در بازی‌های شوتر دیگر است. در این حالت، بازیکنان در حالت‌های مختلف، به مبارزه کردن در برابر بازیکنان دیگر می‌پردازند و پاداش‌های مختلفی را می‌توانند دریافت کنند. با توجه به اینکه استودیوی مشهور «بانجی» این بازی را توسعه داده است، بخش تیراندازی بازی، بسیار قوی و باجزئیات طراحی شده است. Destiny 2 با وجود آپدیت‌های مداوم و بسته‌های الحاقی پرمحتوا، جزو برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 4 و 5 است.

برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 5

8- Doom

دو نسخه اول سری بازی Doom را می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل بالا رفتن محبوبیت سبک شوتر اول شخص دانست. در این سری، بازیکنان وارد جهنم می‌شوند و با کشتن موجودات شیطانی با سلاح‌های مختلف، یک گیم‌پلی سریع و پرهیجان را تجربه می‌کنند. متاسفانه نسخه سوم این سری، کاملا با ریشه‌های اصلی این سری، کاملا فاصله گرفت و نتوانست تجربه‌ای که طرفداران انتظار داشتند را به آنها ارائه دهد. سرانجام یک ریبوت در سال 2016 روانه بازار شد که توانست تبدیل به بهترین هدیه ممکن برای طرفداران این سری بعد از 12 سال شود.

این نسخه، دوباره یک گیم‌پلی سریع و خشن ناب را به بازیکنان ارائه می‌دهد و تمام چیزی است که می‌توان از یک نسخه از این سری انتظار داشت. با اینکه بخش چند نفره این عنوان نتوانست موفق ظاهر شود، اما بخش تک‌نفره آن همچنان تجربه‌ای هیجان‌انگیز است که آدرنالین شما را به بالاترین حد ممکن می‌برد. اگر داستان در یک بازی شوتر برایتان اهمیت خاصی نداشته باشد، این اثر می‌تواند به شدت شما را سرگرم کند.

Doom Eternal

9- Doom Eternal

Doom Eternal ادامه‌ای برای نسخه 2016 این سری است و از همه نظر سعی کرده است تا تجربه‌ای پیشرفته‌تر و عمیق‌تری را نسبت به نسخه قبلی به شما ارائه دهد. گیم‌پلی بازی، پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است؛ برای مثال شما با شلیک کردن به شیاطین جهنم و آسیب رساندن به آنها، متوجه جدا شدن بخش‌هایی از بدن آنها می‌شوید. المان‌های پلتفرمر زیادی نیز به این نسخه اضافه شده است که شاید در ابتدا کمی گیج‌کننده باشد اما با گذشت کمی زمان، این بخش از بازی نیز لذت‌بخش خواهد بود.

محیط‌های بازی وسیع و از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند که ارزش تکرار کردن این اثر را بالاتر می‌برد. سازندگان سعی کرده‌اند تا محتویات داستانی بیشتری را نسبت به نسخه قبلی به این بازی تزریق کنند که تا حدی موفق بوده‌اند. اگر دنبال یک شوتر اول شخص برتر برای پلی استیشن می‌گردید، دوم اترنال را به هیچ وجه از دست ندهید.

Fallout 4

10- Fallout 4

کمپانی «بتسدا» به ساخت آثار جذاب نقش‌آفرینی، مشهور است و سری «فال‌اوت» نیز جزو سری بازی‌های نقش‌آفرینی بسیار جذاب و سرگرم‌کننده آن‌ها است. این سری در آینده‌ای جریان دارد که توسط جنگ‌های اتمی، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. در فال‌اوت، بازیکنان توانایی آن را دارند تا زاویه دوربین خود را تنظیم کنند و کل بازی چه به صورت اول‌ شخص و چه به صورت سوم‌ شخص، قابل تجربه کردن است. Fallout 4 پیشرفت‌های بسیار زیادی را در بخش دوربین اول شخصش اعمال کرده است و تیراندازی با استفاده از اکثر سلاح‌های بازی در قالب دوربین اول شخص، جذاب‌تر از دوربین سوم شخص این بازی شده است.

برعکس نسخه‌های پیشین، بازیکنان به تعداد تیرهای بسیار زیادی دسترسی دارند و دیگر نگران کم آوردن تیر در مبارزات نیستند. این مسئله با اینکه باعث شده است تا این عنوان از ریشه‌هایش فاصله بگیرد، اما خبر خوبی برای طرفداران بازی‌های شوتر است. همانند دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی، انتخاب‌های شما تاثیرهای اساسی بر روی روند داستانی و دنیای بازی دارد و طولانی بودن زمان مورد نیاز برای به اتمام رساندن بازی، باعث می‌شود تا شما با تعداد بسیار زیادی از این انتخاب‌ها مواجه شوید.

برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 5

11- Far Cry 5

اگر نسخه‌های سوم و چهارم سری «فارکرای» را تجربه کرده‌اید، احتمالا می‌توانید روند کلی فارکرای 5 را هم حدس بزنید. در این بازی، شما نقش یک کلانتر را ایفا می‌کنید که به دنبال شکار یک فرقه دینی هستید که در حال انجام جنایت‌های زیادی در مونتانا هستند. همانند نسخه‌های پیشین، شما باید به دنبال از بین بردن پایگاه‌های دشمنان چه به صورت مخفیانه و چه با استفاده از سلاح‌های مختلف باشید و اگر با تکرار این فرمول برای سومین بار در این سری بازی مشکلی نداشته باشید، مطمئنا تجربه‌ای بسیار سرگرم‌کننده و پرآشوب را خواهید داشت. همانند نسخه‌های قبلی این سری، بازیکنان به سلاح‌های بسیار مختلفی دسترسی خواهند داشت که استفاده از هرکدام، جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 5

12- Metro Exodus

Metro Exodus سومین و آخرین نسخه از سه‌گانه مشهور «مترو» است که برای باری دیگر شما را در نقش شخصیت محبوب این سری، «آتریوم» قرار می‌دهد. محیط‌های بازی نسبت به نسخه‌های پیشین، وسیع‌تر شده است و حس یک بازی نیمه جهان آزاد را به بازیکنان می‌دهد اما در نهایت، مراحل بازی به صورت خطی است و با تمام کردن یک مرحله، توانایی بازگشت به محیط آن را نخواهید داشت. این نسخه شما را به مناطق یخ‌زده شوروی سابق می‌برد و داستان زیبای این سه‌گانه را به اتمام می‌رساند. اگر نسخه‌های قبلی این سری را تجربه نکرده‌ باشید، شاید شروع کردن این بازی ایده خوبی نباشد اما اگر داستان بازی اهمیت خاصی برایتان ندارد، می‌توانید نهایت لذت را از گیم‌پلی جذاب و چالش‌برانگیز این بازی ببرید.

بازی Metro Exodus به تازگی یک آپدیت گرافیکی برای پلی استیشن 5 دریافت کرده و کیفیت را به بالاترین حد ممکن رسانده است. این بازی قطعا جزو بهترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 5 است که می‌توانید همین حالا تجربه کنید.

برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 5

13- Overwatch

فکر نکنم بتوانید بازیکنی را پیدا کنید که تا به امروز هنوز نام این بازی به گوشش نخورده باشد! این بازی که در سبک شوتر آنلاین است، در سال 2016 روانه بازار شد و توانست جایزه بهترین بازی‌ سال را از هر سه مراسم بزرگ صنعت بازی‌های ویدیویی، دریافت کند. این عنوان، شخصیت‌های مختلفی را برای بازی کردن ارائه می‌دهد که هریک از آنها علاوه بر داشتن یک سری توانایی عادی، یک توانایی آلتیمیت نیز دارند که برای شارژ شدن آن باید به دشمنان آسیب وارد کنند. Overwatch عملا دو سبک MOBA و شوتر اول شخص را با یکدیگر ترکیب کرده است و تجربه‌ای ارائه می‌دهد که شاید به غیر از بازی «تیم‌فورتِرِس 2»، هیچ بازی دیگری تا زمان عرضه‌اش در پیاده‌سازی این ایده، موفق ظاهر نشده بود.

در این بازی، دو تیم 6 نفره باید برای انجام یک هدف مشخص، با یکدیگر به رقابت بپردازند و در نهایت انجام دادن هدف نقشه است که منجر به پیروزی می‌شود. در بازی سه نقش تانک، هیلر و دمیج وجود دارد که قهرمانان هر نقش، توانایی‌های خاص خود را دارند. حتی اگر شما در بازی‌های شوتر اول شخص نمی‌توانید نشانه‌گیری دقیقی داشته باشید، می‌توانید قهرمانانی را انتخاب کنید که یا هیلر هستند و یا برای آسیب رساندن به حریف، نیازی به نشانه‌گیری دقیقی ندارند. شاید تنها مشکلی که برخی از بازیکنان با این بازی دارند، گرافیک هنری آن است و اگر مشکلی با قضیه ندارید، تجربه کردن این بازی شدیدا پیشنهاد می‌شود.

Prey

14- Prey

شاید این بازی به وسعت و هیجان‌انگیزی دیگر بازی‌های این لیست نباشد؛ اتفاقا بازیکنان می‌توانند بدون شلیک حتی یک تیر، تقریبا کل بازی را پیش ببرند. دلیل اصلی حضور این بازی در لیست، طراحی‌ زیبای محیط‌های فضایی بازی است. این بازی در دنیایی خیالی جریان دارد که مبارزه بین دو گونه مختلف، انسان‌ها و موجودات فضایی را به تصویر می‌کشد. از آنجایی که سازندگان سری «دیس آنِرد»این بازی را توسعه داده‌اند، المان‌های مشابه زیادی از آن سری در این بازی مشاهده می‌شود که مهم‌ترین آن، باز بودن دست بازیکن در نحوه پایان رساندن یک مرحله است.

برای مثال این اثر به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از قابلیت‌های خود، تبدیل به هر شی از محیط که دوست دارید بشوید و در قالب آن شی به پیشروی در مرحله بپردازید. پس اگر به دنبال یک بازی شوتر اول شخص هستید که آدرنالین خون شما را بالا ببرد، شاید Prey انتخاب خوبی نباشد اما تجربه کردن این اثر خالی از لطف نیست.

Rage 2

15- Rage 2

Rage 2 در آخرالزمانی شبیه به مدمکس جریان دارد، تجربه‌ای دیوانه‌وار و خون‌آلودی همانند سری دوم را به شما ارائه می‌دهد. با اینکه این عنوان کاملا جهان آزاد است، اما تمرکز زیادی بر روی طراحی دنیای بازی نشده است و صرفا توجیهی برای بازیکن است تا با استفاده از وسایل نقلیه مختلفی که در بازی وجود دارد، به محل مورد نظر بعدی برود. از طرفی مبارزات و تیراندازی بازی به شدت سریع و پر از خشونت است که تجربه‌ای سرگرم‌کننده را به طرفداران سبک شوتر اول شخص می‌دهد. البته لازم به ذکر است که شاید بخش تیراندازی بازی است که از جذابیت کافی برخوردار است و نباید انتظار داستان خاصی را از این بازی داشته باشید.

Rainbow Six Siege

16- Rainbow Six Siege

Rainbow Six Siege اثری در سبک شوتر تاکتیکی است که پس از انتشارش در سال 2015، هنوز هم طرفداران و بازیکنان بسیار زیادی دارد. در این بازی آنلاین، بازیکنان در قالب دو تیم در برابر یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و تیمی که بتواند هدف نقشه یا کل بازیکنان تیم حریف را از بین ببرد، برنده بازی خواهد بود. مطمئنا می‌توان این بازی را یکی از بهترین شوترهای اول شخص که تا به امروز در بازار عرضه شده است دانست و پشتیبانی‌های قوی کمپانی «یوبی‌سافت» باعث شده است تا جذابیت این بازی در طول این 6 سال حتی یک ذره هم کم نشده باشد.

به جرئت می‌توان گفت که شما نمی‌توانید حتی یک بازیکن که عاشق سبک شوتر اول شخص است را پیدا کنید که از تجربه این اثر لذت نبرد. وجود اپراتورهای مختلف در بازی که هریک توانایی خاصی دارند، تنوع بسیار بالایی به بازی تزریق کرده است و یوبی‌سافت مدام در حال انتشار اپراتورها و نقشه‌های جدید است که باعث تازگی و جذابیت این بازی می‌شود. تمام این مسائل باعث می‌شود که شما حتی پس از صدها ساعت نیز از بازی کردن این اثر خسته نشوید. اگر دنبال برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن می‌گردید، حتما نگاهی به رینبو سیکس بیندازید.

Superhot

17- Superhot

بازی Superhot یک فلسفه ساده دارد؛ دشمنان زمانی حرکت می‌کنند که شما حرکت کنید و زمانی تیر می‌زنند که شما تیراندازی کنید! با اینکه این قضیه در دید اول بسیار ساده به نظر می‌آید، اما در عمل باعث می‌شود تا شما قبل از انجام کوچک‌ترین حرکتی، به کارهایی که می‌خواهید انجام دهید فکر کنید چراکه در صورت دریافت حتی یک ضربه از دشمن، کشته خواهید شد. این بازی در قالب یک سری مرحله است که در هر مرحله، بازیکنان باید دشمنانی که در محیط بازی حضور دارند را از بین ببرند که در سطوح بالاتر، نحوه از بین بردن دشمنان تبدیل به یک پازل چالش‌برانگیز می‌شود. البته لازم به ذکر است که جذابیت اصلی این بازی هنگامی است که شما از هدست‌های واقعیت مجازی برای تجربه آن استفاده کنید.

برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 4

18- Titanfall 2

Titanfall 2 علاوه بر ارائه دادن یک بخش چند نفره به شدت جذاب، در ارائه بخش داستانی خود نیز بی‌نقص عمل می‌کند. چه شما بخواهید با بازیکنان دیگر در تایتان‌های عظیم خود رقابت کنید و چه بخواهید داستانی نسبتا طولانی اما بسیار جذاب را تجربه کنید، تایتان‌فال 2 بهترین تجربه ممکن را در هر دو بخش به شما ارائه می‌دهد. گیم‌پلی بازی بسیار سریع است و بازیکنان درحین تیراندازی، توانایی دویدن روی دیوار و اسلاید کردن‌های سریع روی زمین را دارند.

علاوه بر این، بازیکنان توانایی سوار شدن بر روی تایتان‌های بسیار بزرگی دارند که آسیب جدی را به بازیکنان و تایتان‌های دیگر می‌رسانند و سبک و سیاق گیم‌پلی را کاملا تغییر می‌دهند. به دلیل آنکه سازندگان تایتان‌فال و اِیپِکس لِجِندز یکی هستند، گیم‌پلی این دو بازی شباهت‌های قابل توجهی به یکدیگر دارند و به لطف محبوبیت بالای ایپکس لجندز، سرورهای تایتان فال 2 دوباره شلوغ شده است و شما به راحتی می‌توانید بخش چند نفره بازی را تجربه کنید.

Wolfenstein New Order

19- Wolfenstein: The New Order

اگر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم برنده جنگ می‌شد، دنیا به شکلی در می‌آمد؟ این نسخه از سری «ولفشتاین» می‌تواند جواب نسبتا دقیقی را به این سوال بدهد! این بازی شما را به روسیه پس از جنگ جهانی دوم می‌برد که پس از شکست خوردن از آلمان نازی، کاملا زیر سلطه آنها قرار دارد. پیشرفت‌های تکنولوژی بسیار چشم‌گیر بوده‌اند و نازی‌ها از ربات‌های غول‌پیکر و سلاح‌های بسیار قدرتمندی برای سرکوب کردن شورشی‌های روسی استفاده می‌کنند.

شما در قالب یک شورشی روس به اسم «بی‌جِی بلازکوویچ»، قصد آزادسازی روسیه و مبارزه با نیروهای نازی را دارید.گیم‌پلی Woflenstein The New Order، بسیار خشن است و هیجان بسیار بالایی را در مبارزه با دشمنان پرتعداد به شما ارائه می‌دهد. با اینکه بخش تیراندازی بازی پس از 7 سال از انتشار این اثر شاید قدیمی شده باشد، اما داستان و اکشنی که این اثر به شما ارائه می‌دهد، از جذابیت بالایی بهره می‌برد و تجربه کردن آن پیشنهاد می‌شود.

Wolfrenstein II

20- Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein 2 The New Colossus، ادامه مستقیم نسخه «نیو اُردِر» است و اگر آن را تجربه نکرده‌ باشید، بخش‌های قابل توجهی از داستان بی‌نظیر این نسخه را از دست خواهید داد. این بازی عملا هیچ نقصی ندارد و از همه نظر می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های شوتر شما شود. داستان بازی از عمق و جذابیت بسیار بیشتری نسبت به نسخه قبلی بهره می‌برد و دیالوگ‌های فوق‌العاده سنگین بازی، به عمق این داستان می‌افزایند. شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های داستان بازی، روند صعودی آن است و با اینکه از همان ابتدا داستان بازی بسیار جذاب است، با پیشروی در بازی، داستان بازی هیجان‌انگیزتر می‌شود و اجازه بلند شدن از پای کنسول را به شما نمی‌دهد.

گیم‌پلی و بخش تیراندازی بازی نیز به اندازه داستان آن جذاب است. تمام سلاح‌های بازی قابل ارتقا دادن هستند که برخی از این ارتقاها، سبک و سیاق تیراندازی با آن سلاح را به کلی تغییر می‌دهند. هر بازیکن با توجه به سبک بازی خودش، سلاح‌های دلخواهش را برای انجام یک مرحله با خود می‌برد که تنوع بسیار بالایی را به مراحل بازی تزریق می‌کند. سیستم پاداش بازی نیز به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند که گشت و گذار در محیط‌های نسبتا بزرگ مراحل بازی را بسیار ارزشمند و سرگرم‌کننده می‌کند. حتی اگر از طرفداران سرسخت بازی‌های شوتر نباشید، مطمئن باشید از تجربه این بازی، لذت بسیار بالایی را خواهید برد.

به پایان مطلب برترین شوترهای اول شخص پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 رسیدیم. اگر فکر می‌کنید گزینه‌های بهتری را می‌شناسید و بازی‌های معرفی شده مناسب نیستند، حتما نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

شوتر اول شخص چیست؟

سبکی در بازی رایانه‌ای است که خود زیرمجموعه سبک‌های تیراندازی و اکشن قرار می‌گیرد، گیم‌پلی بازی به صورتی طراحی شده که بازی‌کننده فقط دست‌ها و اسلحه شخصیت بازی و محیط بازی را می‌تواند مشاهده کند.

۱
برترین شوتر اول شخص پلی استیشن چیست؟

بازی های زیادی را می‌توان معرفی کرد و بهتر است تمام 20‌ بازی معرفی شده در لیست و به خصوص Doom Eternal را تجربه کنید.

۲
آیا بازی‌های معرفی شده را می‌توانم روی پلی استیشن 5 تجربه کنم؟

تمامی بازی‌‌های معرفی شده برای پلی استیشن 5 نیز در دسترس هستند و می‌توانید با گرافیک ارتقا یافته و ویژگی‌های جدید آنها را دریافت کنید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    علیرضا

    مهمان

    سلام به شدت باهاتون موافقم صرفا وسعت بازی زباده و انگار اصلا رو گرافیک و جزئیات کار نکردن گیمپلی هم نصفش کلا بیایونه فقط درسته که حادثه اتمی صورت گرفته ولی دیگه انقدر خلوت هم بعد یه مدت حوصله سربر میشه کلی مشکل دیکم داره از جمله مصنوعی بودن کارکترا حین حرف زدن بی هدف بودن این که اصلا نمیدونی چیکار میکنی فقط راه میفتی ربات و ادم بکشی بدون هیچ هدفی خلاصه هر کسی که وقتش براش ارزشمند نیس میتونه پلی بده ?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Eh gamer

    مهمان

    سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
    (نظر کاملا شخصی ) واقعا فا اوت نباید جزو برترین ها باشه بخاطر چند دلیل ‌.
    ۱. گرافیک بازی با توجه به سالی که در اون منتشر شده خجالت آوره و باید روی تکسچر های محیط ، چهره ها و حرکات بیشتر کار میشد.
    ۲.مراحل بازی ( میشه گفت به راحتی ۹۰ درصدشون ) اینطور هستن که باید برید به جایی ، یه آیتم یا یه بنده خدایی رو پیدا کنید و باهاش حرف بزنید یا بکشیدش و در بین راه هم یه سری دشمن وجود داره که طی حدود ۲۰ ، ۲۵ ساعت گیم پلی ای که از این بازی داشتم روندش کاملا عادی شده بود و هیچ انتظار دیگه ای جز کشتن یه سری ادم و غول و … نداشتم .
    ۳. دیالوگ های داخل بازی بیخودی زیاد و طولانی هستن و در واقع به وقت من و شما بی احترامی میشه که سریع به مساعل مهمتر پرداخته نشه و یه گفت و گوی طولانی رو باید برای یه مرحله اصلی یا حتی فرعی بشنوید .
    ۴. مراحل فرعی بازی روندشون مثل مراحل اصلی اند فقط مزخرف تر از اصلی هان . خیلی مزخرف تر .
    ۵. از یه جایی به بعد روند پیشرفت شما و لول اپ هاتون تو بازی خیلی کند میشه و میزان xp که از مراحل اصلی و فرعی میگیرید کافی نیستد و کم کم شما رو از این لحاظ دلزده میکنه .
    ۶.داستان بازی کلیشه هست و لحظه حماسی هم در کار نیست که شمارو به هیجان بیاره و برای شما انگیزه ایجاد بکنه که واقعا تاسف اوره .
    ۷.نقشه بازی بیش از حد بزرگه نسبت به فعالیت هایی که در بازی وجود داره . ( بازی تنوع فعالیت خیلی کمی داره . خرید و فروش ، قتل ، مراحل فرعی و اصلی ، صحبت با شخصیت ها سفر ، مرگ و قتل و قتل و قتل …. )و این روند ادامه داره .
    احتملا خیلی از افراد با حوصله نشستن و از تک تک لحظات گیم پلیشون سر این بازی لذت بردن و من هم به نظر تک تک شما عزیزان احترام میزارم . اما بماند که کمی انتظاراتم بالاست و سخت پسندم .
    امیدوارم نظرم تونسته باشه به شما کمکی بکنه.

    پاسخ دهید