The Coalition x Epic Games
مبین نعمت‌اللهی

بازی The Matrix Awakens با همکاری استودیو The Coalition ساخته شده است

مبین نعمت‌اللهی 23 آذر 1400 بدون دیدگاه
465 بازدید

این روزهای اخبار متعددی در‌ رابطه با ساخت پروژه‌های بر بستر موتور گرافیکی آنریل انجین 5 به گوش می‌رسد، تا جایی که در جریان رویداد The Game Awards از بازی The Matrix Awakens به‌‌عنوان دموی این موتور گرافیکی قدرتمند توسط شرکت Epic Games در سالن مملو از تماشاچی Microsoft Theater پرده‌برداری شد.

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بازه‌های برگزاری مراسم برترین‌های سال جاری را می‌توان به معارفه‌ی بازی The Matrix Awakens به‌عنوان‌ دموی قابل‌بازی Unreal Engine 5 اختصاص داد. این اثر که بازطراحی دقیق شخصیت‌ها و صحنه‌های مجموعه فیلم‌های ماتریکس را در قالب یک عنوان کامپیوتری به نمایش می‌گذارد، توسط اپیک‌گیمز در همکاری با خالق عنوان تحسین‌شده‌ Gears 5 استودیو The Coalition ساخته و پردازش شده است.

The Matrix Awakens

نمایش‌ The Matrix Awakens در نگاه‌اول مجذوب‌کننده است

این خبر که به واسطه‌ی انتشار یک پست در بلاگ رسمی Xbox اعلام شده، به همکاری استودیو The Coalition در ساخت بازی Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience با اپیک‌گیمز اشاره می‌کند.

بازی The Matrix Awakens در همکاری اپیک‌گیمز و دیگر شرکت‌ها از جمله استودیو The Coalition ساخته و پردازش شده است. از همین‌رو و به واسطه‌ی تجربه‌ی ساخت مجموعه بازی‌های گیرز بر بستر آنریل انجین، استودیو کولیشن در اصلاح و بهینه‌سازی دموی قابل‌بازی The Matrix Awakens ایفای نقش کرده است. درواقع، آغاز چنین همکاری‌های مشترک به سال‌ها قبل و در پشتیبانی از موتور گرافیکی آنریل انجین 4 بر روی کنسول Xbox Series X در اوایل روزهای راه‌اندازی آن پلتفرم بازمی‌گردد.

آقای کیت رینر، مدیر فنی استودیو The Coalition در پاره‌ای از توضیحات خود در همکاری با اپیک‌گیمز می‌گوید:

ما برای نخستین‌بار‌ و در رابطه با پشتیبانی‌اولیه از موتور گرافیکی آنریل انجین 4 بر روی کنسول Xbox Series X در‌ ماه مارس سال 2020 میلادی همکاری داشته‌ایم. بازی Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience نمونه‌ای به‌تمام‌معنا از تمامی المان‌های آنریل انجین 5 بوده است که به شکلی قابل‌توجه همانند یک اثر مختص به نسل جدید پلتفرم‌ها و کنسول‌های خانگی به‌نظر می‌رسد. پتانسیل‌ لازم در جهت فناوری ری‌تریسینگ و سیستم‌های پارتیشن جهانی، همگی دست‌به‌دست یکدیگر می‌دهند تا بهترین تجربیات ممکن برای علاقه‌مندان بازی‌های کامپیوتری از گذشته تا به امروز فراهم شود.

جالب اینجاست که چندی‌پیش گزارشارتی مبنی بر دیگر پروژه‌های استودیو The Coalition در کنار ساخت بازی Gears 6 منتشر شده بود. پروژه‌هایی به مراتب کوچک‌تر از نسخه‌ی جدید مجموعه بازی‌های Gears که بسیاری، به‌عنوان دموی فنی و آزمایشی Alpha Point در کنار بهبودسازی عنوان Matrix Awakens از آن یاد می‌کنند.

همین‌حال، با انتشار فصل اول فورتنایت شرکت اپیک‌گیمز وعده داده بود که سرانجام اثر بتل رویال پرمخاطب این روزهای صنعت بازی‌های کامپیوتری را به آخرین نسخه از فناوری گرافیکی خود، آنریل انجین 5 مجهز خواهد کرد، اتفاقی که هرچند با وجود کمپین‌های تبلیغاتی متعدد در زمان مقرر به واقعیت تبدیل نشد. فورتنایت از زمان آغاز به کار خود همواره از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 بهره برده و بدون‌تردید توسعه‌ی فصل سوم بر روی نسل جدید خانواده‌ی آنریل انجین، جزئیات و جلوه‌های به‌مراتب بهتری را بر روی پلتفرم‌های هدف به نمایش می‌گذارد.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.