epic-vs-apple
یحیی رحیمی

پاسخ اپل به دادخواهی Epic Games: شما تنها به دنبال یک معامله شخصی هستید

یحیی رحیمی 2 شهریور 1399 بدون دیدگاه
497 بازدید

رابطه میان اپل و Epic Games شکرآب شده است و نه تنها بازی Fortnite از اپ استور حذف شده است، بلکه اجازه استفاده از ابزارهای توسعه iOS توسط اپیک گیمز هم برچیده شده است. اپل در واکنش به دادخواهی اپیک گیمز، یک ایمیل شخصی برای مدیرعامل این کمپانی ارسال کرده است و ادعای مطرح شده توسط اپیک را رد کرده است و باور دارد که این کمپانی به دنبال یک معامله شخصی است تا دادخواهی برای تمامی توسعه دهندگان.

بر اساس جوابیه اپل، Tim Sweeney به دنبال یک قرارداد خاص بوده است که سهم سود اپل از خریدهای درون برنامه ای فورتنایت کاهش یابد. بر اساس قراردادی که اپیک ارایه کرده است، اپل باید اجازه کنترل خریدهای درون برنامه ای را به اپیک بدهد و بازیکنان Fortnite توانایی خرید مستقیم را داشته باشند. این در حالی است که اپل قوانین ثابتی برای تمام توسعه دهندگان دارد و نمی تواند برای یک توسعه دهنده استثنا قائل شود.

Tim Sweeney در جواب به ادعای اپل گفته است که این کمپانی هیچ گاه به دنبال منافع شخصی نبوده است و درخواست آن‌ها در مورد تمامی توسعه دهندگان بوده است و بحث قرارداد شخصی مطرح نیست:

امیدواریم که اپل قوانین سخت گیرانه اش را مورد بررسی قرار دهد و تغییرات تاریخی در این مورد انجام دهد و حقوق و آزادی لازم را به کاربران iOS بر اساس استانداردهای موجود ارایه کند.

بر اساس گفته اپل، آپدیت جدید بازی Fortnite قوانین اپ استور را زیر پا گذاشته است و چنین چیزی مورد قبول نیست. در صورتی که تغییرات انجام شده از بازی حذف شوند، فورتنایت به اپ استور بازخواهد گشت و نیازی به دادخواهی نیست. افرادی که بازی را هنوز روی آیفون نصب دارند، می توانند از آن استفاده کنند اما چند روز دیگر با انتشار فصل جدید بازی، نسخه موجود روی آیفون های آن‌ها از کار خواهد افتاد.

اپیک در سوی دیگر مایل به قبول درخواست اپل نیست و باور دارد که این کمپانی بخش زیادی از درآمد توسعه دهندگان را به جیب خود می ریزد و چنین چیزی قابل قبول نیست. باید منتظر نتیجه نهایی دادخواهی بود.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.