بازی Halo Infinite
یحیی رحیمی

نقدها و نمرات بازی Halo Infinite منتشر شد: مبارزی که پدر روحانی شد

یحیی رحیمی 16 آذر 1400 بدون دیدگاه
527 بازدید

بازی هیلو اینفینیت پس از سالها توسعه و ساخت بالاخره فردا هشتم دسامبر به صورت رسمی منتشر خواهد. تازه‌ترین ماجراجویی مسترچیف موردپسند منتقدان رسانه‌های بزرگ خارجی قرار گرفته است و هیلو جدید توانسته میانگین امتیاز رضایت‌بخشی در متاکریتیک ثبت کند. در ادامه مطالب بخش اخبار بازی به امتیازهای ثبت شده و همچنین نقد Halo Infinite خواهیم پرداخت.

آخرین شماره از مجموعه هیلو در سال 2015 منتشر شد که Halo 5: Guardians نام داشت. از آن موقع تابه‌حال طرفداران منتظر انتشار یک نسخه جدید بودند و این اتفاق بالاخره در اواخر 2021 رخ داد. بخش چند نفره Halo Infinite که دو هفته پیش به صورت رسمی منتشر شد، موردتوجه هواداران شوترهای اول‌شخص قرار گرفت و سریعاً به یکی از بهترین بازی‌های مایکروسافت در طی چند سال اخیر تبدیل شد. وقت آن است که کمپین داستانی بازی با ویژگی‌های نو از جمله دنیایی جهان‌باز منتشر شود. بیایید بخشی از بررسی‌های ثبت شده را با همدیگر بخوانیم.

نقد بازی Halo Infinite

نقد بازی Halo Infinite

رسانه‌های بزرگ از جمله IGN نمرات عالی برای هیلو جدید ثبت کرده‌اند و از فناوری‌ها و مکانیسم‌های به کار رفته تعریف کرده‌اند. امتیاز 86 نیز در حال حاضر برای بازی به ثبت رسیده‌ است که اگرچه از سه‌گانه اولیه کمتر است؛ اما نشان از بازی فوق‌العاده دارد.

GameSpot – امتیاز 9/10

بازی Halo Infinite تلاش می‌کند تا معنی و مفهوم بازی هیلو را تغییر دهد و برای این کار، مسترچیف را به پدری برای هوش مصنوعی جوان و ساده‌لوح تبدیل می‌کند و دروازه ورود به دنیایی جهان‌باز را می‌گشاید. در آخر مشخص شد که این ریسک بزرگ، ارزشش را داشت و Infinite یک بازی خارق‌العاده است. یک سری المان‌های داستانی باعث تضعیف بازی شده است. همچنین قلاب صخره‌نوردی باعث شده تا دیگر تجهیزات مسترچیف در مقایسه ضعیف‌تر باشند؛ اما این ایرادات کوچکی است که چندان به چشم نمی‌‌آید و حس می‌کنم یکی بهترین کمپین‌های داستانی هیلو در چند سال اخیر را تجربه کرده‌ایم و این دقیقاً همان مسیر تکاملی است که هیلو باید طی می‌کرد.

GamesHub – امتیاز 4/5

در دوره‌ی شوترهای مهیج اول‌شخص با ریتم بالا، بازی Halo Infinite بازگشتی شگفت‌‌آور به دورانی با بازی‌های تیراندازی ساده‌تر است. هیلو اینفینیت یک ریبوت معنوی از مجموعه به حساب می‌آید که با اصول اولیه یک اثر تیراندازی طراحی شده، اما ویژگی‌های تازه‌ای به آن اضافه شده است که در نهایت سناریوهایی را پیش می‌آورد که باعث استفاده از بهترین مکانیسم‌های بازی می‌شود. هر دو بخش‌های چندنفره و تک نفره فوق‌العاده هستند و بهبود حرکات و گان‌پلی باعث شده تا بازی حتی پس از چند ساعت اولیه نیز باز بی‌نظیر باشد.

WindowsCentral – امتیاز 5/5

در حالی که استودیو 343 Industries از سال 2012 با هیلو 4 تلاش می‌کرد تا این مجموعه را به مسیر تازه‌ای بکشاند؛ آن‌ها بالاخره موفق شدند تا مسیر تازه را با هیلو اینفینیت بیابند. این اثر کاملاً روایت، گیم‌پلی و میراث هیلو را به صورت موفقیت‌آمیز تجلیل می‌کند و در عین حال ایده‌های تازه‌ای در قالب بازی گنجانده است که جان تازه‌ای به این مجموعه 20 ساله می‌بخشد.

IGN – امتیاز 9/10

کمپین داستانی Halo Infinite دقیقاً همان چیزی بود که این مجموعه لازم داشت. شماره جدید استایل مبارزه رضایت‌بخش و مخصوص مسترچیف را به بهترین شکل نشان می‌دهد و در عین حال از ایده‌های قدیمی برای ایجاد لحظاتی نو و به‌یادماندنی استفاده می‌کند. اگرچه داستان با انتظارات بازی‌کنان کهنه‌کار و جدید سازگار نیست‌؛ اما ارزش 6 سال صبر را داشت.

نقد Halo Infinite هیلو اینفینیت

Game Informer – امتیاز 9.25/10

مانند بسیاری از طرفداران، باید بگوییم که عدم ارائه بخش کوآپ داستانی هنگام انتشار بازی ناراحت‌کننده است؛ زیرا که این حالت، هویت هیلو را تعریف می‌کند. واضح است که باید بازی که جلو چشم دارم را قضاوت کنم نه آن ویژگی‌هایی که دوست داشتم در بازی باشد. اگر این‌طور فکر کنیم، هیلو اینفینیت موفقیتی شگفت‌انگیز است. مهم نیست یک اثر ماجراجویی علمی تخیلی را بخواهید یا اینکه تنها فرصتی برای مبارزه همراه دوستانتان در بخش PvP را لازم داشته باشید؛ این بازی است که عملکرد مناسبی در تمام زمینه‌ها دارد و دوران تازه‌ای برای یکی از شناخته‌شده‌ترین مجموعه‌ها گیمینگ رقم می‌زند.

نمرات بازی هیلو اینفینیت

در پایان مطلب بررسی نقد Halo Infinite از سوی منتقدان خارجی به میانگین امتیازهای این اثر اکشن ماجراجویی می‌رسیم. فصل جدید ماجراجویی مسترچیف با دریافت میانگین امتیاز 86 از سوی 75 منتقد، شروع مناسبی بر اساس امتیازهای متاکریتیک داشته است. با این حساب هیلو اینفینیت در کنار Halo 4 از لحاظ امتیاز قرار می‌گیرد و هنوز به‌پای سه‌گانه اصلی نمی‌رسد. نگاهی به نمرات کلی در ادامه بیندازید:‌

VG247 – 100
TheGamer – 90
Pure Xbox – 90
GamesRadar+ – 90
Destructoid – 90
DualShockers – 90
Multiplayer.it – 85
Twinfinite – 80
Guardian – 80
VGC – 80
GAMINGbible – 70

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

میانگین امتیاز بازی Halo Infinite از سایت متاکریتیک چقدر است؟

فصل جدید ماجراجویی مسترچیف با دریافت میانگین امتیاز 86 از سوی 75 منتقد، شروع مناسبی بر اساس امتیازهای متاکریتیک داشته است. با این حساب هیلو اینفینیت در کنار Halo 4 از لحاظ امتیاز قرار می‌گیرد و هنوز به‌پای سه‌گانه اصلی نمی‌رسد

۱
آیا بازی هیلو اینفینیت ارزش خرید را دارد؟

بله شماره جدید مجموعه هیلو با توجه به بخش چند نفره رایگان بی‌نظیر و همچنین بخش داستانی با امتیاز بالا، ارزش خرید و تجربه را دارد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.