Halo-Infinite-Game
یحیی رحیمی

7 نکته که از تریلر معرفی کمپین Halo Infinite فهمیدیم

یحیی رحیمی 5 آبان 1400 بدون دیدگاه
343 بازدید

ایکس باکس روز گذشته یک تریلر پرمحتوا از بخش کمپین Halo Infinite منتشر کرد و جزئیات بی‌شماری را به طرفداران نشان داد. تازه‌ترین شماره از مجموعه هیلو که روز 17 آذر منتشر می‌شود، بازگشتی طوفانی به دوران طلایی هیلو خواهد بود. بخش چندنفره بازی که ماه پیش در دسترس اینسایدرها قرار گرفت، بازخورد مناسبی دریافت کرد و به نظر می‌رسد که بخش داستانی نیز در نوع خود، مثال‌زدنی خواهد بود. در ادامه به تشریح جزئیات تریلر معرفی کمپین Halo Infinite خواهیم پرداخت.

جزئیات زیادی در تریلر بازی یافت می‌شود که فهم تمام آن‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود و لازم است چند بار ویدیو را تماشا کرد تا تمامی ویژگی‌های جدید مستر چیف را فهمید. برای نمونه یک گاراژ برای وسایل نقلیه طراحی‌شده، سر و کله یک کورتانا جدید پیدا شده و البته سیستم ارتقاء مستر چیف نیز در نوع خود انقلابی است.

کمپین Halo Infinite

«The Weapon» کورتانا جدید

همان ابتدای تریلر کمپین Halo Infinite، مستر چیف را می‌بینیم که یک دستیار هوش مصنوعی را در دست دارد که رنگ آن، یادآور کورتانا در بازی Halo: Combat Evolved است. راوی تریلر به ما می‌گوید که یافتن دستیار جدید، اولین مأموریت چیف در هیلو خواهد بود. پس از آن است که یک نمونه جدید از کورتانا پیدا می‌شود و می‌فهمیم که وظیفه‌ی او، متوقف کردن نمونه‌ی اولیه است و در ذهن مستر چیف قرار دارد. او از افرادی است که اطلاعات لازم را به بازی‌کن خواهد داد.

برای افرادی که از بازی خبر ندارند، باید بگوییم که کورتانا قبلاً دستیار چیف بود، اما بعدها به یک فرد شرور تبدیل شد. به نظر می‌رسد که «The Weapon» بر اساس دکتر هلسی خلق شده و با تمامی خطرات موجود نیز آشنا است و از نظر رفتاری نیز تفاوت زیادی با کورتانا دارد و چیزهای متفاوتی را می‌بیند.

بازی Halo Infinite

مستر چیف یک گاراژ در اختیار دارد

مستر چیف مدت‌هاست که آن شور و احساسات پدری را در خود حس می‌کند و جالب است که حالا یک گاراژ هم برای وسایل نقلیه عجیب خود پیدا کرده است. تریلر کمپین Halo Infinite با نمایش مستر چیف، نحوه‌ی انتخاب میان وسایل نقلیه را تشریح می‌کند و می‌بینیم که او قید Mongoose ( یک موتورسیکلت دونفره که اولین بار در Halo 3 دیده شد) را می‌زند و یک جت را برمی‌گزیند.

پس از آن می‌بینیم که یک پلیکان (هواپیمابر هیلو) پیدا می‌شود و جت را در اختیار چیف قرار می‌دهد. اسپارتان‌ها سپس وارد جت می‌شوند و تصمیم می‌گیرند به سوی مقر حریف پرواز کنند. به نظر می‌رسد که بازی‌کنان می‌توانند وسایل نقلیه مختلفی را پیدا کنند و از آن‌ها به بهترین نحو استفاده کنند.

کمپین Halo Infinite

مقرهای جدید Halo Infinite

یکی از ویژگی‌های معرفی شده کمپین Halo Infinite که هوش از سر ما برد، مقرهایی مشابه بازی فارکرای بود. این مقرها که با نام FOB‌ شناخته می‌شوند، امکان ردگیری دشمنان را در منطقه فراهم می‌کنند و همچنین مکانی مناسب برای جابه‌جایی سریع است. برای نمونه می‌توان تفنگ‌ها و وسایل نقلیه را در این مقر قرار داد و سپس برای استفاده از آن‌ها، سریعاً در نقشه جابه‌جا شد. جالب است که چندین مقر وجود دارد که باید تصرف شوند و مکانیسمی مشابه فارکرای را شاهدیم.

هنگامی که وارد یک منطقه جدید در هیلو خواهید شد، اولین قدم تصرف نزدیک‌ترین مقر FOB است تا بتوانید گاراژ را دریافت کنید و سلاح‌های خود را ذخیره کنید. این مقرها کارایی بسیار بالایی دارند و همچنان قابلیت انتقال سریع را فراهم می‌کنند.

هیلو اینفینیت

یورش به مقر دشمن

هنگامی که چیف نیاز به مبارزه با The Banished ( دشمن اصلی بازی) داشته باشد، باید به مقر دشمن یورش ببرد و حتی امکان نابودی کامل مقر نیز وجود دارد. انجام چنین کاری، امتیاز مناسبی به بازی‌کن می‌دهد و اهمیت زیادی در بازی دارد. تریلر یک مقر نظامی به نام Ransom Keep را نمایش می‌دهد که نابودی آن، یکی از مأموریت‌های بزرگ چیف است. بازی یک توضیح کوتاه از تمامی مقرها ارائه می‌دهد و همچنین آیتم‌های نزدیک را هم تشریح می‌کند.

اگرچه تنها یک تصویر کوتاه از مقرهای دشمن را مشاهده کردیم، به نظر می‌رسد که این بخش برای پر کردن اوقات خالی بازی‌کن در دنیای وسیع هیلو طراحی شده و می‌توانید آن را به عنوان یک مأموریت فرعی انجام دهید. تصرف یک مقر با نابودی آن تفاوت دارد و در حالت دوم، امتیاز بیشتری برای بازی‌کن آماده شده است.

Master-Chief-Upgrade

مستر چیف آپگرید می‌شود!

توسعه‌دهندگان Halo Infinite المان‌های نقش‌آفرینی را وارد بازی کرده‌اند و باعث شده‌اند تا این شوتر اول شخص، مرزهای خود را بشکند و به نقاط تازه‌ای برسد. برعکس آنچه فکر می‌کنید، آپگرید تنها برای تجهیزات وجود دارد و قرار نیست شیوه‌های جدید مبارزه را یاد بگیرید، بلکه می‌توانید زره مستر چیف را ارتقاء دهید یا تجهیزات مورداستفاده او را بهتر کنید.

تجهیزات موجود در کمپین Halo Infinite شباهت بسیار زیادی به هیلو 3 دارد؛ اما برعکس بخش چندنفره، این تجهیزات عمر کوتاهی ندارند. می‌توانید با دریافت امتیاز، عملکرد تجهیزات و سلاح‌ها را بهتر کنید و جالب است که می‌توان این کار را وسط مبارزه انجام داد. در آخر ویدیو پیامی مبنی بر «دریافت تجهیزات» را دیدیم و مشخص نیست آیا تمامی آیتم‌ها در دسترس خواهند بود یا اینکه باید تلاش کرد تا ابزارهای نو به دست آورد؟‌

کمپین Halo Infinite

غول‌آخرهای خطرناک Halo Infinite

یکی از بخش‌هایی که بازی هیلو در آن لنگ می‌زند، نبود غول‌آخرهای باهوش و جذاب است، اما Halo Infinite این تصور را تخریب کرده است. انواع و اقسام هیلوها و دشمنان مختلف وارد میدان نبرد می‌شوند و حتی یک دشمن قدرتمند با میزان جان را می‌بینیم که نشان‌دهنده‌ی تغییرات زیاد نسبت به نسخه‌های پیشین است. غول‌آخرهای هیلو، اندکی ما را به یاد بازی دووم می‌اندازد.

تریلر همچنین ما را با دشمنان تازه‌ای آشنا می‌کند. برای نمونه یک نوع سرباز مخصوص ایجاد شده که تبحر زیادی در شکار اسپارتان دارد، دیگری شباهت زیادی به Promethean‌های مؤنث دارد و البته Escharum که مطرودها (Banished) را هدایت می‌کند و فعلا بزرگ‌ترین آنتاگونیست بازی شناخته می‌شود.

هیلو

اهداف و مأموریت‌های کمپین Halo Infinite

در آخر ویدیو، اطلاعات مهمی در مورد ساختار و پلات داستان بازی دریافت می‌کنیم. اشاره‌ی به اهداف در بالای نقشه وجود دارد و چندان اطلاعاتی از آن در دست نیست. به نظر می‌رسد که سیستمی مشابه آساسینز کرید استفاده‌شده که باید دشمنان بزرگ و سردسته‌ها را پیدا کنید و سپس آن‌ها را حذف کنید. این بخش یادآور مأموریت‌های کلاسیک بازی Crackdown بود و حس و حال دوران هیلو 3 را داشت.

اگر با این سیستم‌ها آشنایی ندارید، باید بگوییم که بخش اهداف، دشمنان بزرگی را در بر دارد که مستر چیف باید آن‌ها را پیدا کند و کارشان را تمام کند. ممکن است آن‌ها بخشی از داستان اصلی باشند یا مراحل فرعی، بدون شک بروت (Brute) یکی از این دشمنان است که قرار است نبردی افسانه‌ای با او داشته باشیم.

نقشه همچنین بخش مأموریت‌ها را نمایش می‌دهد و بدین معنی است که دنیای جهان باز Halo Infinite، دارای یک ساختار مشخص است. در آخر باید بگوییم که تأخیر بازی باعث افزایش گرافیک شده و طرفداران از کیفیت بازی اظهار رضایت کرده‌‌اند. منتظر انتشار هیلو اینفینیت در تاریخ هشتم دسامبر برابر با 17 آذر برای ایکس باکس و کامپیوتر باشید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Halo Infinite چه زمانی منتشر می‌شود؟

منتظر انتشار هیلو اینفینیت در تاریخ هشتم دسامبر برابر با 17 آذر برای ایکس باکس و کامپیوتر باشید.

۱
کورتانا جدید Halo Infinite کیست؟

همان ابتدای تریلر کمپین Halo Infinite، مستر چیف را می‌بینیم که یک دستیار هوش مصنوعی را در دست دارد که رنگ آن، یادآور کورتانا در بازی Halo: Combat Evolved است. راوی تریلر به ما می‌گوید که یافتن دستیار جدید، اولین مأموریت چیف در هیلو خواهد بود. پس از آن است که یک نمونه جدید از کورتانا پیدا می‌شود و می‌فهمیم که وظیفه‌ی او، متوقف کردن نمونه‌ی اولیه است و در ذهن مستر چیف قرار دارد. او از افرادی است که اطلاعات لازم را به بازی‌کن خواهد داد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.