بازی رچت و کلنک
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Ratchet & Clank Rift Apart از دید رسانه‌های خارجی: بامز‌ه‌ و زیبا

یحیی رحیمی 19 خرداد 1400 بدون دیدگاه
1,322 بازدید

سونی امسال بازی‌های انحصاری مهمی برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر کرده و توانسته نظر همگان را به خود جلب کند. بازی Ratchet & Clank Rift Apart ازجمله مهم‌ترین انحصاری‌های امسال سونی است که بالاخره به دست منتقدان مطرح بازی‌های ویدیویی رسید. این بازی توانسته امتیاز‌های بسیار خوبی دریافت کند و بیایید ببینیم که بقیه در مورد آنچه می‌گویند و آیا استودیو اینسومنیاک گیمز (Insomniac) از پس ارائه یک اثر تماشایی بر آماده یا خیر.

رچت و کلنک به بلندای تاریخ

رچت و کلنکمجموعه رچت و کلنک یک مجموعه بازی بی‌نظیر در سبک سکوبازی و شوتر سوم شخص است که توسط شرکت انیسومنیاک گیمز توسعه‌یافته است. اولین نسخه از این بازی در سال 2002 و مخصوص کنسول پلی‌استیشن 2 منتشر شد و توانست برای همیشه به یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های انحصاری پلی استیشن تبدیل شود. تابه‌حال نسخه‌های مختلفی از این بازی منتشرشده و تقریباً سونی با شروع هر نسل، یک نسخه‌ی بی‌نظیر را به‌منظور نمایش قدرت کنسول جدید منتشر کرده و این بار هم به بازی Rift Apart میدان داده است.

بازی Ratchet & Clank Rift Apart برعکس نسخه‌های پیشین از دو شخصیت اصلی استفاده کرده است. این مجموعه معمولاً تنها کنترل شخصیت رچت را در اختیار بازی‌باز قرار می‌دهد اما این بار یک کاراکتر مؤنث هم به نام ریوت به کار گرفته است. شخصیت ریوت موردتوجه طرفداران قرارگرفته و بسیاری ظاهر بامزه و دوست‌داشتنی او را ستوده‌اند. ریوت تأثیر بزرگی روی داستان جذاب بازی می‌گذارد و او باید به همراه رچت، دنیای پر جزئیات بازی را از شر نیروهای شیطانی نجات دهد.

داستان بازی به‌نوعی ادامه‌ی وقایع نسخه‌ی Into the Nexus و Future Saga است و این بار قرار است به نبرد دکتر نفاریوس در دو بعد مختلف زمانی بروید. کنترل بعد اصلی در اختیار رچت قرار دارد و ریوت هم به‌صورت موازی در حال مبارزه با دشمنان دیگری است. توسعه‌دهندگان از حافظه‌ی اس‌اس‌دی کنسول به طرز شگفت‌آوری استفاده کرده‌اند و حرکت میان دودنیای موازی با محیط‌های کاملاً متفاوت، به‌راحتی و سادگی انجام می‌شود. این بازی را می‌توان سرآمد قدرت کنسول پلی‌استیشن 5 نامید و کمتر بازی در سال اول، موفق به نمایش قدرت سخت‌افزاری می‌شود اما بازی Rift Apart راه دورودرازی را پیموده تا همگان را به وجد آورد.

بررسی کوتاه بازی از دید رسانه‌های خارجی

IGN – 9/10

بازی Ratchet & Clank Rift Apart خیره‌کننده است. این بازی همچنان که قدرت سخت‌افزاری نسل جدید را به رخ می‌کشد‌، تجربه‌ای بی‌نظیر هم دارد. استودیو اینسومنیاک بارها ما را باشخصیت‌های رچت و کلنک سرگرم کرده اما کاراکتر ریوت(Rivet) هم توانسته این بازی را دلربا کند. این ویژگی‌ها در کنار گیم‌پلی اکشن سکوبازی و طراحی صدا و جلوه‌های بصری فوق‌العاده قرارگرفته و توانسته یکی از بهترین ماجراهای ممکن را ارائه دهد. ممکن است این اثر بزرگ‌ترین ماجراجویی ممکن را ارائه ندهد اما قلب بزرگ آن و سلاح‌های وحشی‌ و جزئیات خیره‌کننده، باعث شده تا با یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های چند سال اخیر روبه‌رو باشیم.

Ratchet-&--Clank-Rift-Apart

Gamespot – 9/10

بازی Rift Apart پرزرق‌وبرق است و ازلحاظ فنی یک اثر چشم‌گیر است. این نسخه هم مانند تمامی مجموعه‌ی رچت و کلنک، یک تجربه‌ی شیرین و درعین‌حال بچگانه است که به لطف سخت‌افزار نسل جدید، زیبایی آن دوچندان شده است. ارائه دنیاهای موازی و قهرمانان و اشرار جدید، ممکن است باعث ایجاد حس متفاوتی شوند اما بازهم می‌بینیم که شخصیت این مجموعه در اساس و قلب بازی حفظ‌شده است. این بازی همان یار قدیمی و قابل‌اعتمادی است که این بار شمارا به یک ماجراجویی بزرگ خواهد برد.

Game Informer – 9

تقریباً تمام مدتی که Ratchet & Clank Rift Apart را بازی می‌کردم، حس رضایت داشتم و لبخند روی لبانم بود. این بازی، ادامه‌ای بی‌نظیر برای مجموعه‌ای است که تجربه‌ی آن بسیار لذت‌بخش است. جلوه‌های بصری زیبایش، چشمان شمارا خواهد ربود و داستان آن، کاری می‌کند تا شما به شخصیت‌هایش بها دهید. مشخص است که استودیو اینسومنیاک تلاش زیادی برای این بازی انجام داده و در آخر ما را مشتاق دیدن ادامه‌ی این بازی و نسخه‌های بعدی کرده است.

ریوت از رچت و کلنک

نمره متاکریتیک بازی رچت و کلنک: شکاف جدا

در زیر نگاهی به امتیاز‌های دریافتی بازی از سوی وب‌سایت‌های مطرح دنیای بازی بپردازید.

PCMag – 5/5
IGN – 9
Game Informer – 9
GamesBeat – 5/5
Gamespot – 9
Videogamer – 8
EGM – 5/5
Press Start – 9.5
We Got This Covered – 5/5
COGconnected – 93/100
Paste – 9.7
Easy Allies [Video] – 8.5
Gameblog [French] – 8
Spaziogames [Italian] – 8.2

Ratchet-&-Clank-Rift-Apart-Meta

 

نظر شما در مورد امتیاز و نقد بازی Ratchet & Clank: Rift Apart چیست؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.