بلیزکان 2022
یحیی رحیمی

بلیزکان 2022 در میان اتهامات جدی اکتیویژن بلیزارد لغو شد

یحیی رحیمی 5 آبان 1400 بدون دیدگاه
179 بازدید

رویداد بلیزکان 2022 که قرار بود به صورت فیزیکی برگزار شود، بنا بر اعلام شرکت بلیزارد لغو شده است. اکتیویژن بلیزارد با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از تغییر روند برگزاری بلیزکان صحبت کرده و قرار است تغییرات اساسی در روند برگزاری ایجاد شود و از سال آینده شاهد فرمت جدیدی باشیم. این خبر در حالی اعلام می‌شود که پرونده‌ی حقوقی اکتیویژن بلیزارد همچنان در جریان است و تلاش‌های این شرکت برای متوقف سازی آن، بی‌نتیجه بوده است.

سخنگوی شرکت بلیزارد در مورد تصمیم اخیر می‌گوید: « بر آن شدیم که قدمی به عقب برداریم و برنامه‌های قبلی خود را برای رویداد BlizzConline سال آینده را متوقف کنیم. این تصمیم سختی برای ما بود، اما باور داریم که تصمیم درستی گرفته‌ایم» اگرچه بلیزکان 2022 برگزار نمی‌شود، اما معرفی تعدادی از بازی‌های جدید لغو نشده و بلیزارد به معرفی ساده‌تری بسنده کرده است.

با در نظر گرفتن لغو بلیزکان 2022، این سومین بار پیاپی است که بلیزارد از برگزاری رویداد سالانه خود طفره می‌رود. هر دو بلیزکان‌های سال 2020 و 2021 به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شدند و قرار بود که برنامه‌ی امسال به صورت هیبرید آنلاین و حضوری برگزار شود. برنامه‌ریزی برای رویداد امسال به صورت مناسبی پیش می‌رفت، اما پرونده‌ی حقوقی علیه مدیران سابق و همچنین شروع به کار تیم مدیریتی جدید بلیزارد، باعث ایجاد تغییرات گسترده‌ای در دورنمای این شرکت شده است.

متن بیانیه منتشرشده، اشاره‌ای به اتهامات وارده و تغییر در فضای سمی استودیوها نمی‌کند و مشخص نیست آیا پرونده‌ی حقوقی تأثیری روی برنامه‌‌های قبلی داشته است یا خیر؟ اکتیویژن اخیراً تلاش کرده بود تا روند دادگاه را به مدت مشخصی متوقف کند تا بازی‌های جدید این شرکت از جمله Call of Duty Vanguard تحت تأثیر قرار نگیرند، قاضی ایالتی اما درخواست آن‌ها را رد کرده و روند بررسی و دادخواهی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. بلیزارد ادامه می‌افزاید:

برگزاری هر گونه رویدادی نیازمند تلاش تک‌تک کارکنان است و نیازمند انرژی زیادی برای نمایش آنچه خلق می‌کنیم به جامعه‌ای از بازی‌کنان است که برایمان باارزش هستند. در حال حاضر، حس می‌کنیم که این انرژی باید صرف حمایت از تیم‌های ما و پیش راندن روند توسعه‌ی بازی‌ها شود. هدف ما آن است که بلیزکان تا حد امکان به رویدادی امن، پذیرا و فراگیر تبدیل شود.

لغو بلیزکان 2022

16 سال آزار در بلیزکان

اتهامات وارده به مدیران سابق بلیزارد بسیار جدی است و این شرکت متهم به آزار جنسی و کلامی کارکنان و ایجاد فضایی ناامن، آکنده با آزار و اذیت در بلیزکان‌های سابق بوده است. برای نمونه کارمندان ارشد بلیزارد در حاشیه بلیزکان، یک اتاق مخصوص در هتل کرایه می‌کردند و آن را «سوییت کازبی» می‌نامیدند و سپس به نوشیدن و تمسخر روی می‌آوردند. این اتاق با تصویری از بیل کازبی، تجاوزگر سریالی آمریکایی، تزئین شده بود و این اتاق، نمایی کوتاه از فرهنگ سمی بلیزارد بود.

اکتیویژن بلیزارد اخیراً 20 کارمند مورد اتهام را اخراج کرده و همچنین تمام مدیریت خود را تغییر داده است. در سوی دیگر اسم مک‌کری از بازی اورواچ نیز به کول کسیدی تغییر یافته تا هیچ‌کدام از بازی‌های این شرکت، با کارمندان و توسعه‌دهندگان مورد اتهام ارتباطی نداشته باشد. بلیزکان 2022 نیز تا زمان تغییر رویکرد و ایجاد فرمت جدید، برگزار نخواهد شد. نظر شما چیست؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.