اکتیویژن بلیزارد
یحیی رحیمی

شرکت اکتیویژن بلیزارد متهم به آزار جنسی و کلامی کارمندان زن شد

یحیی رحیمی 31 تیر 1400 بدون دیدگاه
510 بازدید

دپارتمان بررسی وضعیت مشاغل و محیط کاری ایالات کالیفرنیا از شرکت اکتیویژن بلیزارد به دلیل محیط نامناسب استودیوها و فرهنگ آزار کلامی و جنسی کارمندان زن شکایت کرده است. بلومبرگ گزارش داده که شکایت دو روز پیش به ثبت رسیده و روند تشکیل آن بیش از دو سال طول کشیده؛ در این مدت تمامی شواهد و جوانب ماجرا بررسی‌شده و ادله‌ی مناسبی به‌منظور محکوم کردن مدیران اکتیویژن جمع‌آوری‌شده است. شکایت‌های مختلفی در طی یک سال اخیر از شرکت‌های بازی‌سازی ازجمله یوبی‌سافت شده و جزئیات هولناکی را از محیط کاری این شرکت‌ها شنیده‌ایم.

دپارتمان بررسی مشاغل کالیفرنیا که با DFEH شناخته می‌شود، مسئولان دولت فدرال مجبور کرده‌اند تا به پرونده ورود کنند و جلوی نقض قانون و حقوق اولیه کارمندان حاضر در استودیوهای اکتیویژن را بگیرند. ازجمله اتهاماتی که به ناشر بازی Call of Duty وارد است، نبود یک مدیر زن در رأس شرکت و پست‌های مدیریتی است و علاوه بر آن، میزان حقوق کارمندان زن هم با کارمندان مرد برابر نیست. گزارش‌های زیادی از رفتار نادرست و آزار کلامی و جنسی علیه بانوان منتشرشده و به نظر می‌رسد که روند ارتقاء رتبه‌ی کارمندان زن هم به‌ندرت انجام می‌شود و بیشتر خانم‌ها تا آخرین روز در پست خود باقی می‌مانند.

اکتیویژن بلیزارد

اکتیویژن سیاه‌چالی مخوف برای کارمندان زن

این دپارتمان، فضای کاری شرکت اکتیویژن را نامناسب نامیده که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای بانوان شده است. برای نمونه کارمندان مرد به‌طور مداوم، بانوان را با الفاظ زشت و ناشایست صدا می‌زنند و همچنین شوخی‌هایی بی‌مورد انجام می‌دهند. جای تأسف است که رفتارهای کارمندان مرد تماماً موردقبول مدیران قرارگرفته و حتی گزارش‌شده که بعضی از کارمندان مرد پس از مصرف الکل به سرکار می‌روند و ساعت‌ها پی‌در‌پی به بازی می‌پردازند و هیچ مدیری به آن‌ها اخطار نمی‌دهد، درحالی‌که همین افراد، با اعتمادبه‌نفس در مورد تجاوز به کارمندان زن شوخی می‌کنند. گزارش‌های آزار جنسی به حدی زیاد است که دپارتمان DFEH را مجاب به شکایت رسمی علیه مدیران اکتیویژن کرده است.

این رفتارهای ناشایست باعث خودکشی یکی از کارمندان زن اکتیویژن در حین یک سفر کاری شده است. خشونت سامانمند در سراسر استودیوهای اکتیویژن دیده می‌شود و اگر کارمندی به بخش نیروی انسانی هم شکایت کند، مدیران بالادست، هیچ عکس‌العملی از خود نشان نخواهند داد. دپارتمان DFEH امیدوار است که شکایت انجام‌شده، نه‌تنها منجر به شناسایی کارمندان خاطی و اخراج آن‌ها شود، بلکه قدم‌های جدی به‌منظور رفع تبعیض و رعایت اعتدال هنگام پرداخت حقوق و مزایا رعایت شود.

اکتیویژن در جواب به شکایت انجام‌شده، گزارش‌های بیان‌شده را مربوط به گذشته و بی‌اساس خوانده است. اکتیویژن در متن جوابیه، از فرهنگ کاری استودیوهای خود دفاع کرده و باور دارد که از سال گذشته، قدم‌های بزرگی برداشته‌شده و همچنین برنامه‌هایی به‌منظور آموزش کارمندان هم اجراشده است. مدیران این شرکت در متن جوابیه، تنها از اتهامات وارده فرار کرده‌‌اند و باور دارند که این دپارتمان تلاش آن‌ها به‌منظور ایجاد فضای کاری بهتر را نادیده گرفته و حتی به سؤالات آن‌ها جواب درستی نداده است. در آخر مأموران DFEH‌ به رفتار غیرمسئولانه متهم شده‌اند و Acitiviosn یک‌طرفه خود را از اتمام اتهامات تبرئه کرده است. نظر شما چیست؟

منبع: Kotaku

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.