شرکت Activision Blizzard
هادی اسماعیل‌زاده

شرکت Activision Blizzard تغییرات را شروع کرد؛ اولین رئیس زن بلیزارد معرفی شد

هادی اسماعیل‌زاده 13 مرداد 1400 بدون دیدگاه
271 بازدید

در جریان یک جلسه مالی، مدیران شرکت Activision Blizzard متعهد شدند که در راستای ایجاد یک محیط کاری امن، تغییرات اساسی را در سازمان ایجاد کنند. یک از پنج مرحله ذکر شده توسط این شرکت، نشان می‌دهد همه مدیران و سرپرستانی که در روند تحقیقات مرتبط با سوءاستفاده جنسی مانع‌تراشی کرده‌اند، بلافاصله از کار اخراج خواهند شد.

مدیران شرکت Activision Blizzard قبل از بررسی عملکرد خود در سه‌ماهه اخیر مالی، به طور مختصر در مورد شکایت ایالت کالیفرنیا بحث کردند. شرکت Activision Blizzard قول پنج تغییر را با هدف تقویت محیط کار ایمن‌تر ارائه داده است که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. جنیفر اونیل (Jennifer Oneal) و مایک ایبارا (Mike Ybarra) مسئولیت این شرکت را بر عهده خواهند گرفت و به طور موقت جانشین جی. آلن برک (J. Allen Brack)، رئیس قبلی، خواهند شد.
  2. شرکت Activision Blizzard به بررسی تمام شکایاتی که ثبت خواهند شد، ادامه می‌دهد. کارکنان و منابع اضافی برای جبران این حجم کاری اضافه می‌شود.
  3. هر مدیر یا سرپرستی که مشخص شود مانع از صحت تحقیقات شده است، از کار اخراج خواهد شد.
  4. افزایش منابع برای بررسی نامزدهای احتمالی در پست‌های شغلی آزاد.
  5. بررسی و حذف هرگونه محتوای نامناسب درون بازی.

پس از اشاره‌ای مختصر به تغییرات فوق، جلسه مالی طبق برنامه‌ریزی قبلی ادامه یافت. همچنین صبح امروز جی. آلن برک (J. Allen Brack)، رئیس شرکت Activision Blizzard ، این شرکت را ترک کرد و اونیل و ایبارا برای ایفای نقش خود وارد عمل شدند. مشخص نیست موقعیت قبلی برک کِی به طور دائم پر می‌شود.

شرکت Activision Blizzard

شکایت ایالت کالیفرنیا علیه اکتیویژن بلیزارد

پس از یک تحقیق چندساله، اداره کار و مسکن کالیفرنیا علیه شرکت Activision Blizzard شکایت و این شرکت را به چندین مورد آزار و اذیت، تبعیض و سوءاستفاده جنسی در محل کار متهم کرد. این شرکت از آن زمان تاکنون چندین بیانیه عمومی داده است؛ بااین‌حال این اولین‌بار است که ما لیست مشخصی از تغییرات را مشاهده می‌کنیم که باهدف ایجاد یک محیط کار ایمن‌تر اعلام شده است.

یکی از زنانی که عضو تیم توسعه بازی World of Warcraft بود، در مصاحبه‌ای با اداره کار و مسکن کالیفرنیا، ادعا کرده بود که سرپرستان و کارکنان مرد، او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند و رفتارهای تحقیرآمیزی با او داشته‌اند. در اظهاریه دادگاه همچنین آمده است که یکی از کارکنان زن شرکت Activision Blizzard، در جریان یک سفر کاری با سرپرست خود، اقدام به خودکشی کرده است. ظاهراً او مدت‌ها مورد آزار جنسی سرپرست خود قرار داشته است.

اداره کار و مسکن به دنبال حکمی است که شرکت Activision Blizzard را مجبور به رعایت قانون حفظ ایمنی در محل کار، پرداخت دستمزدهای پرداخت نشده، تعدیل حقوق و پرداخت مزایای مربوط به کارکنان زن کند. حال Activision Blizzard پس از چندین بیانیه عمومی، اولین قدم را در اجرای خواسته‌های برحق کارکنان زن برداشته است.

منبع: THEGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.