خرید اکتیویژن بلیزارد
یحیی رحیمی

احتمال نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد قوت گرفت

یحیی رحیمی 12 اسفند 1401 بدون دیدگاه
136 بازدید

رویترز گزارش داده است که اقدامات اخیر مایکروسافت در تغییر تصمیم کمیسیون اروپا به‌منظور نهایی کردن پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد تاثیرگذاشته است. موانع مختلفی در طی چند ماه اخیر بر سر راه مایکروسافت قرار داده شد و کمیته رقابت بریتانیا و همچنین کمیسیون تجارت فدرال ایالات‌متحده آمریکا از نهایی کردن قرارداد جلوگیری کردند. به نظر می‌رسد که روند تکمیل تصاحب اکتیویژن با موفقیت طی خواهد شد و ایکس‌باکس به هدف خود خواهد رسید.

رویترز مدعی است که با سه شخص مختلف که از روند مذاکرات آگاه هستند، به‌صورت مخفیانه صحبت کرده است. طبق گزارش، تعهد مایکروسافت مبنی بر انتشار کالاف دیوتی برای پلتفرم‌های دیگر مانند نینتندو باعث تغییر نظر کمیسیون اروپا شده است و این باعث می‌شود تا راه برای پذیرش قرارداد در اروپا هموار شود. مایکروسافت به‌تازگی با انویدیا و نینتندو قرارداد بسته است. بازی‌های Call of Duty قرار است برای کنسول نینتندو هم منتشر شوند، البته فیل اسپنسر می‌گوید که کیفیت آن‌ها در حد سخت‌افزار این کنسول خواهد بود.

ردموندی‌ها تحت قراردادی با انویدیا، متعهد به انتشار بازی‌های خود برای سرویس ابری GeForce Now شدند. این مسئله باعث می‌شود تا انحصار ایکس‌باکس در بازار بازی کامپیوتر از بین رود. مایکروسافت می‌گوید که این کار باعث می‌شود تا کالاف دیوتی در اختیار بیش از 150 میلیون نفر قرار گیرد. این در حالی است که سونی تنها برای انحصاری کردن Call of Duty تلاش کرده است و در صورتی که روند تصاحب تکمیل شود، قرارداد جدیدی با سونی بسته نخواهد شد.

خرید اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت

موانع خرید اکتیویژن بلیزارد

در صورتی که کمیسیون اروپا، متشکل از کشورهای اروپایی، اجازه تکمیل خرید را بدهد؛ مایکروسافت برگ برنده‌ای مهم در دست خواهد داشت. همچنان دو مانع مهم بر سر راه هستند. کمیته رقابت بریتانیا و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا باید در مورد قرارداد نظر دهند. کمیسیون اروپا پیشنهاد داده بود که کالاف دیوتی از قرارداد خرید حذف شود و مایکروسافت تنها به دیگر بازی‌های اکتیویژن بلیزارد دست پیدا کند. طبق گزارش رویترز، چنین کاری نیاز نیست و کشورهای اروپایی به نتیجه مهمی در مورد پرونده رسیده‌اند.

FTC یا کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، مهم‌ترین مانع بر سر راه نهایی شدن قرارداد است. این کمیسیون رسماً شکایت قضایی خود را ثبت کرده است و روند دادگاهی ممکن است سال‌ها طول بکشد و حتی در نهایت پرونده سر از دیوان عالی ایالات متحده دربیاورد. فیل اسپنسر در مصاحبه ماه گذشته گفته بود که نسبت به نهایی شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد خوش‌بین است. اتفاقات چند هفته اخیر باعث شد تا شایعاتی در مورد فروش ایکس‌باکس در صورت شکست پرونده منتشر شود.

کمیسیون اروپا تا روز 25 آوریل برای اعلام تصمیم نهایی فرصت دارد. گفتنی است مایکروسافت امکان دسترسی به قراردادهای انحصاری سونی را پیدا کرده است و می‌تواند اطلاعات محرمانه مربوط به 2019 به بعد را بررسی کند. نظر شما چیست؟ آیا خرید اکتیویژن بلیزارد نهایی خواهد شد؟

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.