بازی GTA 6
سید مسعود کاظمی

10 ویژگی که دوست داریم در بازی GTA 6 ببینیم

سید مسعود کاظمی 6 شهریور 1400 3 دیدگاه
6,379 بازدید

این‌طور که پیش می‌رود احتمالاً بشر سه چیز را هرگز نخواهد فهمید: کهکشان چقدر بزرگ است، زمان دقیق مرگ انسان کی است؟ و بازی GTA 6 چه موقع معرفی خواهد شد! شرکت راک استار کم‌کم دارد رکورد شرکت Valve در خصوص عذاب دادن طرفدارانش را می‌زند. هرسال شایعاتی مبنی برساخت و معرفی بازی GTA 6 یا Half-Life 3 به گوش می‌رسد که درنهایت فراتر از شایعات نمی‌رود. اما یک نکته را نمی‌توان نادیده گرفت. راک استار می‌داند با عرضه GTA 6 دوباره رکوردهای صنعت بازی‌های ویدئویی را دوباره می‌شکند و بیشتر از همیشه سود می‌کند. همین موضوع مهر محکمی است بر اینکه روزی بالاخره عنوان Grand Theft Auto VI معرفی خواهد شد.

ویژگی های بازی GTA 6

به‌جز چند شایعه و اطلاعاتی که اینسایدرها منتشر کرده‌اند، چیز دیگری از عنوان بعدی مجموعه بازی GTA نمی‌دانیم. قوی‌ترین شایعه مربوط به شهر اصلی بازی است و همه‌ بر این باور هستند که بعد از 15 سال، دوباره به شهر وایس سیتی باز خواهیم گشت. خیلی از اینسایدرها تأکید دارند که بازی‌کنان برای اولین بار، کنترل یک شخصیت زن را بر عهده خواهند داشت. هیچ‌کدام از این موضوعات به‌صورت کامل تائید نشده‌اند. برای همین در این مقاله 10 نکته‌ای که دوست داریم در عنوان بعدی مجموعه بازی GTA شاهدش باشیم را لیست کرده‌ایم. با پارسی گیم همراه باشید.

بازگشت باشکوه Jetpack

10 – بازگشت باشکوه Jetpack

یکی از بهترین چیزهایی که بازی GTA San Andreas را نسبت به مابقی عناوین این مجموعه متمایز می‌کرد، وجود وسیله‌ای بنام جت‌پک بود. جدا از قابلیت‌های مفیدی که خود جت‌پک دارد، مرحله دزدیدن آن از Area 51 نیز بسیار جذاب است. پرواز کردن و شلیک کردن در حال پرواز واقعاً جذاب و خیلی کارآمد است. باید یادآوری کنم که قضیه جت‌پک بازی جی تی ای وی در اوایل بسیار گل کرده بود. روی دیواری در کوه چیلیاد یک نقشه‌ای وجود دارد که یکی از مسیرهای ذکر شده، به جت‌پک منتهی می‌شود. تا چند ماهی تمامی طرفداران بازی GTA فکر و ذکرشان حل معمای چیلیاد و پیدا کردن جت‌پک بود. هیچ‌وقت این معما حل نشد و می‌شود حدس زد که راک استار بزرگ‌ترین شوخی ممکن را با طرفدارانش انجام داده است. بعدازاین همه داستان، خوب می‌شود اگر راک استار در بازی GTA 6 جت‌پک دوست‌داشتنی را برگرداند.

بازگشت سیستم خون (Health) قدیمی

9- بازگشت سیستم خون (Health) قدیمی

در بازی GTA V، امکان مرگ شما خیلی بیشتر از نسخه‌های قبلی این مجموعه بود. به دلیل واقع‌گرایانه‌تر بودن، سازنده‌ها سیستم خون جدیدی را معرفی کردند که بعد از چند شلیک کشته خواهید شد. احتمالاً با خودتان می‌گوید که واقع‌‌گرایانه‌ بودن که بهتر است؛ اما نکته اینجاست که کدام‌یک از کارهایی که در دنیای بازی GTA صورت می‌گیرد واقع‌گرایانه‌ بوده است که این باشد؟ در سیستم قبلی شخصیت اصلی یک مقدار مقاومت بیشتری داشت. با انجام دادن بعضی مأموریت‌های فرعی مثل رساندن پیتزا در GTA: Vice City یا انجام 12 مرحله از مأموریت آمبولانس در GTA: San Andreas می‌توانستید مقدار خون خود را افزایش دهید. در نسخه‌های اولیه مقدار خون با عدد نمایش داده می‌شد که باعرضه San Andreas جای خود را به نوار سلامت داد. امیدوارم این سیستم قدیمی بازگردد یا مابقی بخش‌های دنیای بازی GTA نیز همانند سیستم خون آن واقع‌گرایانه باشد.

سیستم تخریب پویا

8- سیستم تخریب پویا

سیستم تخریب پویا یکی از چیزهایی است که خیلی از طرفداران مجموعه GTA برای مدت‌زمان طولانی تقاضای آن را داشتند. ازآنجایی‌که بازی‌های GTA جهان باز هستند و خیلی از نقاط بازی روی داستان تأثیرگذارند، سیستم تخریب قوی برای تمامی ساختمان‌ها امکان‌پذیر نیست. جدا از آن پیاده‌سازی یک سیستم تخریب پویا برای چنین بازی‌های بزرگی فعلاً به لحاظ تکنیکی نیز امری غیرممکن است. اما بخش‌هایی از بازی GTA 6 قطعا این امکان را به سازنده‌ها می‌دهد تا سیستم تخریب بازی جی تی ای را بهتر سازند. به‌طور مثال هنگامی‌که شما نزدیک یک صخره نه‌چندان ثابت رانندگی کنید، قطعاً بعد از چند لحظه آن صخره فرو خواهد ریخت اما دربازی‌های GTA این‌طور نیست. یا نمونه‌ی دیگر می‌توان به دروازه‌های چوبی اشاره کرد که انگار ضدگلوله‌ هستند و حتی موشک نیز نمی‌تواند آنها را تخریب کند.

بهبود سیستم مبارزه تن‌به‌تن

7- بهبود سیستم مبارزه تن‌به‌تن

درست است که خیلی از قسمت‌های بازی‌ GTA را نمی‌شود با مبارزه تن‌به‌تن به پایان رساند؛ اما این دلیل خوبی برای ضعیف بودن این سیستم مبارزه نیست. بالاخره هرچه نباشد زدن چند تا مشت و لگد لذت خودش را دارد. در بازی GTA V آن‌چنان تنوعی در بخش مبارزه تن‌به‌تن ندیدیم. به‌جز گزینه جاخالی دادن و مشت و لگد که انیمیشن همه‌ی آن‌ها نیز یکسان بود، چیز دیگری وجود نداشت. ازآنجایی‌که راک استار عنوان Red Dead Redemption که یکی از بهترین سیستم‌های مبارزه تن‌به‌تن را دارد خلق کرده است، می‌تواند سیستم مبارزه بازی GTA 6 را خیلی راحت بهبود بخشد. حتی می‌توانند همانند San Andreas سیستمی خلق کند که بعد از انجام یک مبارزه با استاد یک باشگاه مقالات کند و از او فن‌های مختلفی مثل کشتی‌گیری یا کاراته را یاد بگیرد.

ایجاد فرمولی جدید برای مأموریت‌ها

6- ایجاد فرمولی جدید برای مأموریت‌ها

مأموریت‌های GTA به دلیل طراحی محیط و انتخاب محیط‌های مختلف جذابیت خاصی دارد؛ اما در ذات خود چیزی جز: «رانندگی، کشتن و برگشتن» نیست. خیلی از مأموریت‌های GTA همین فرمول را استادانه پیاده‌سازی می‌کند؛ اما باگذشت زمان تکراری خواهد شد. توقعی نیست که تمامی مراحل نسخه بعدی شاهکارهای طراحی مرحله باشد، اما ایجاد تنوع بیشتر قطعاً به جذابیت بیشتر بازی کمک خواهد کرد. یکی از بهترین کارهای که راک استار می‌تواند در مورد بازی GTA 6 انجام بدهد، استفاده از سیستم محیط پویای بازی Red Dead Redemption II است که اتفاقات به‌صورت تصادفی رخ می‌دهند اما تأثیرگذاری آن روی داستان و محیط بازی دائمی است.

ساختمان‌های پویای بیشتر

5- ساختمان‌های پویای بیشتر

یکی از بخش‌های که دوست داریم بهتر طراحی شود، ساختمان‌های پویا در بازی GTA 6 است. اکثر ساختمان‌های موجود در بازی فقط برای پر کردن نقشه طراحی‌شده‌اند و حتی نمی‌توانید وارد آن شوید. باعرضه هر نسخه نقشه بازی بزرگ‌تر می‌شد اما هیچ‌کدام توجهی به بیشتر کردن ساختمان‌های پویا نکرده بودند. در بازی بیش از هزاران ساختمان وجود دارد که گیمر فقط می‌تواند وارد چند ساختمان محدود شود. حتی نیازی نیست تک‌تک ساختمان دارای طراحی فوق‌العاده داشته باشند یا مربوط به مراحل مهمی باشد. وجود ساختمان‌های تصادفی که شما بتوانید وارد آن‌ها شوید به پویایی دنیای بازی بسیار کمک می‌کند.

قابلیت تجربه بازی به‌عنوان یک پلیس

4- قابلیت تجربه بازی به‌عنوان یک پلیس

باوجوداینکه مجموعه GTA عنوانی است که بر اساس دزدی و خلاف‌کاری ساخته‌شده است؛ اما تجربه بازی به‌عنوان یک پلیس می‌تواند بسیار جذاب باشد. همان‌قدر که دزدی و خلاف‌کاری در دنیای GTA لذت‌بخش است؛ قطعاً گرفتن سارقین و خلاف‌کاران نیز لذت‌های خود را دارد. لازم نیست که بازی به‌صورت کامل داستان و طراحی بازی را بر اساس تجربه‌ی پلیسی قرار بدهد. اضافه کردن چند مرحله‌ی فرعی، منتشر کردن یک بسته‌ الحاقی یا وجود داشتن یک بخش مخصوص می‌تواند جوابگو این تقاضا باشد. راک ستار حتی می‌تواند از سیستم بسته‌های الحاقی Episodes from Liberty City استفاده کند. در پایان این امکان را به گیمر بدهد که بعضی مراحل را از دید پلیس نیز تجربه کند.

NPCهای پویاتر

3- NPCهای پویاتر

وجود NPCهای پویا که شما می‌توانستید با آن‌ها تعامل داشته باشید، یکی از دلایلی که GTA V بسیار واقع‌گرایانه‌تر از نسخه‌های قبلی بود. برای زمان خود این نکته بسیار حائز اهمیت بود؛ اما برای عنوان بعدی قطعاً چیزی فراتر از آن را می‌خواهیم. احتمال وجود این سیستم در عنوان بعدی با در نظر داشت این نکته که راک ستار در Red Dead Redemption II سر پویا بودن دنیای بازی سنگ تمام گذاشت، بسیار است. وجود قابلیت گفتگو سطحی با شهروندها یا پرسیدن در مورد منطقه به‌خصوص می‌توانید کمک بسیاری به بازی کند.

اضافه کردن فعالیت‌های فرعی بیشتر

2- اضافه کردن فعالیت‌های فرعی بیشتر

بازی‌های GTA در کنار مراحل فرعی و اصلی تعداد زیادی فعالیت‌های جانبی بسیار جذابی نیز داشتند. متأسفانه در عنوان GTA V این فعالیت‌ها نسبت به نسخه‌ی قبلی کمتر شده بود. اگر عنوان GTA IV را تجربه کرده باشید می‌دانید که چه قدر فعالیت‌های مختلفی را می‌توانستید به‌تنهایی یا با دوستان خود انجام دهید. عنوان San Andreas نیز فعالیت‌های فرعی فراوانی داشت. مراحل داستانی و فرعی GTA V واقعاً عالی هستند، اما نبود فعالیت‌های کوچک دیگر به‌جز گلف بازی کردن در بازی کاملاً مشهود است.

اضافه کردن یک شهر کاملاً جدید

1- اضافه کردن یک شهر کاملاً جدید

یکی از چیزهایی که خیلی از ما دوست داریم در عنوان جدید مجموعه GTA ببینیم، وجود یک شهر جدید است. این مجموعه همیشه بین سه شهر لیبرتی سیتی، وایس سیتی و لوس سانتوس می‌چرخد. اما سال‌های اول GTA به سراغ لندن نیز رفته بود. طراحی و گشت‌وگذار در شهر لندن قطعاً می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده باشد به‌خصوص اگر راک ستار آن را بسازد. نه‌تنها لندن بلکه راک ستار می‌تواند کاملاً یک شهر جدید را به بازی اضافه کند. شهری با الگو از ایالت نوادا، داکوتا جنوبی یا حتی ویرجینیا غربی. امیدواریم راک ستار بعد از مدت‌ها یک شهر جدید را به‌عنوان محیط بازی استفاده کند.

شما دوست دارید چه ویژگی‌ هایی به بازی GTA 6 اضافه شوند؟ کدام‌یک از نکات ذکرشده را دوست دارید در عنوان بعدی مجموعه بازی GTA ببینید؟ به نظرتان کدام شهر می‌تواند برای عنوان بعدی GTA مناسب باشد؟ در بخش نظرات برایمان بنویسید!

منبع: Goliath

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی GTA 6 به‌صورت رسمی معرفی‌شده است؟

خیر. اما شایعات زیادی مبنی برساخت بازی توسط راک استار وجود دارد و افراد زیادی به انتشار آن در سال 2025 اشاره کرده‌اند.

۱
آیا راک استار از GTA Online هنوز پشتیبانی می‌کند؟

بله. راک استار مکرراً برای این عنوان محتوا و آپدیت جدید عرضه می‌کند.

۲
چطور می‌توانیم وارد بخش آنلاین GTA شویم؟

با رفتن به منو بازی و بخش Online می‌توانید وارد بخش آنلاین شوید.

۳
آیا GTA Online رایگان است؟

خیر. بازی GTA Online بخشی از GTA V است که برای تجربه آن باید نسخه اصلی آن را از فروشگاه کنسول بازی خود یا Steam خریداری کنید.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    حمید

    مهمان

    تصادف های واقعی و برخورد فیزیک واقع گرایانه
    مرگ واقع گرایانه ناشی از تصادف

    پاسخ دهید
    • Avatar

      MATIN GVR در پاسخ به حمید

      مهمان

      من چیزی که خیلی دوست دارم به جی تی ای ۶ اضافه بشه اینه که ساختمونها قابل تخریب باشن مثلا اگه چند تا بمب به یه ساختمون پرت کنیم ساختمون کج بشه یا بریزه

  • Avatar

    Gaems

    مهمان

    سلام جی تی ای6 رسید در apk gaems ولی رویpcهای معمولی اجرا نمیشه فقت روی کیس های نسل9 که رمشو32 گیگهست اینا و این کیس ها دویدی نمیخورن و همه چیز هاشون با دانلود کرد درapk gaemsا وبعد روی ویندوز11 اجرامیشه و ویندوز11 روی همین کیس ها هست نهpcهای معمولی با سپاس تازه فهمیدم راک استار خودش گفته

    پاسخ دهید