15 مرحله و مأموریت‌ مخفی بازی GTA V
علی ناجی مقدم

15 مرحله و مأموریت‌ مخفی بازی GTA V

علی ناجی مقدم 23 مرداد 1400 9 دیدگاه
37,774 بازدید

بازی GTA V همچنان یکه‌تاز عناوین جهان باز است و تا زمانی که شماره جدید آن منتشر نشود، طرفدارانش را سرگرم خواهد کرد. با توجه به اینکه به‌زودی قرار نیست خبری از شماره جدید این بازی محبوب باشد، بهتر است فعلاً در همین دنیای پر سن و سال گشت‌وگذار کنیم تا این زمان انتظار طولانی برایمان خوشایندتر باشد؛ آما شاید از مأموریت‌های تکراری بخش داستانی خسته شده‌اید و یا در بخش آنلاین بازی به بالاترین سطح رسیده‌اید و دیگر فعالیتی درون بازی برایتان جذابیت ندارد. در این مقاله 15 مرحله و مأموریت مخفی و جانبی را در بخش داستانی بازی به شما معرفی می‌کنیم که شاید اصلاً از وجودشان در بازی خبر نداشته‌اید. این مأموریت‌ها شاید دلیل مناسبی برای گذران وقت بیشتر در دنیای وسیع بازی باشند و تا مدتی شما را سرگرم نگه‌دارند.

مأموریت‌ های مخفی بازی GTA V

پیدا کردن مراحل مخفی بازی GTA V نیازمند دقت بالا به‌جزییات و سرنخ‌های مخفی در دنیای بازی خواهد بود و بسیاری از آن‌ها فعالیت‌های جانبی جذاب و سرگرم‌کننده‌ای هستند و ذوق و اشتیاق سازندگان بازی را نشان می‌دهند. بخش داستانی بازی شاید بعد از چندین بار تمام کردن خسته‌کننده شده باشد اما این مأموریت‌ها می‌تواند یک بار دیگر شما را به تجربه آن دعوت کنند.

مأموریت‌ های مخفی بازی GTA V

1-عضویت در یک فرقه مذهبی

برنامه اپسیلون که یک سایت مجازی در داخل بازی GTA V دارد یک سری مأموریت فرعی مخصوص به خودش را داشته که توسط کاراکتر مایکل باید آن‌ها را انجام دهید. برای شروع ابتدا باید توسط گوشی خود وارد سایت اپسیلون شده و در نظرسنجی آن شرکت کنید، پس‌ازآن علامت سؤالی در نقشه ظاهر می‌شود تا نقطه شروع این مأموریت را به شما نشان دهد.

مراحل ابتدایی این مأموریت، کارهای سخت و جزئی‌ای را بر عهده مایکل قرار می‌دهد، کارهایی که به رده‌های پایین‌تر اعضای فرقه داده می‌شود و به‌مرور با افزایش درجه خود، کارهای مهم‌تری را به شما می‌سپارند. در آخرین مأموریت، باید محموله‌ای که حاوی 2 میلیون دلار پول است را به یکی دیگر از اعضای فرقه برسانید، اینجا می‌توانید کار را به‌درستی انجام داده و یا طمع کنید و پول را برای خود برداشته و فرار کنید. مبلغ بالای پول قطعاً وسوسه زیادی را در دل شما ایجاد خواهد کرد.

Grand Theft Auto V

2-دزدیدن انسان‌ها برای یک گروه آدم‌خوار

یکی از مراحل مخفی بازی GTA V، مربوط به یک گروه آدم‌خوار است که در یکی از دورترین نقاط نقشه سکونت دارند. برای دسترسی به این مأموریت، ابتدا باید با شخصیت Trevor مأموریت Nervous Ron را تکمیل کرده باشید. پس‌ازاین کار، پیامکی دریافت کرده که راجع به فرقه‌ای در محدوده Blian County توضیح می‌دهد. قدم بعدی مراجعه به کمپ Altruist است که افراد فرقه، وظیفه دزدیدن انسان‌های زنده برای آن‌ها را بر عهده شما قرار خواهند داد. پس‌ازاینکه 4 بار این کار را انجام دادید، اعضای فرقه به شما خیانت کرده و سعی می‌کنند شما را به قتل برسانند. برای فرار از کمپ، باید بیشتر اعضای فرقه را بکشید و در طول این مسیر می‌توانید 5 عدد کیف حاوی 25هزار دلار پول را نیز بدزدید. این مأموریت یکی از تاریک‌ترین و آزاردهنده‌ترین مأموریت‌های مخفی موجود در GTA V است.

بازی GTA V

3-جمع‌آوری ضایعات اتمی

پس از اتمام مأموریت Merryweather Heist امکان خرید بندرگاه‌ها برای هر سه کاراکتر بازی میسر می‌شود. با خرید این بندرگاه‌ها، یک زیردریایی زردرنگ نیز در اختیار شما قرارگرفته که توسط آن می‌توانید بشکه‌های ضایعات اتمی را که در کف اقیانوس رهاشده‌اند را جمع‌آوری کنید. تعداد 30 عدد بشکه وجود داشته که با جمع‌آوری هرکدام، 23هزار دلار پول دریافت می‌کنید و درصورتی‌که تمام آن‌ها را جمع‌آوری کنید، پاداش 250هزار دلاری در انتظارتان خواهد بود. برای ردیابی آن‌ها می‌توانید از برنامه Trackify در گوشی موبایل خود استفاده کنید.

بازی GTA V

4-حل پرونده قتل لئونورا جانسون

پس‌ازاینکه مأموریت Repossession را که یکی از مأموریت‌های ابتدایی بازی است به پایان رساندید، هر 3 کاراکتر بازی می‌توانند تکه‌هایی از یک نامه را که در سراسر نقشه بازی پراکنده‌اند پیدا کنند. اگر به قسمت Social Club بازی دسترسی دارید، داخل لیستی محل هر 50 تکه نامه توسط استودیو سازنده نوشته‌شده است. زمانی که تمام تکه‌ها را پیدا کردید، فرانکلین نامه را خوانده و قاتل شخصیت لئونورا جانسون را که پیتر دریفوس نام دارد شناسایی می‌کند. او در منزل خود در Vinewood قرار دارد و فرانکلین می‌تواند او را بکشد یا بگذارد فرار کند. پاداشی به‌جز یک اچیومنت در انتهای این مأموریت انتظارتان را نخواهد کشید؛ اما قطعاً برای کسانی که می‌خواهند 100% بازی را تمام کنند، اتمام این مأموریت ضروری است.

15 مرحله و مأموریت‌ مخفی بازی GTA V

5-یافتن ماشین فضایی

بازی GTA V مجموعه گسترده‌ای از اتومبیل‌ها و وسایل نقلیه عجیب‌وغریب را در دل خود جای‌داده است. یکی از این اتومبیل‌ها Space Docker نام داشته و می‌توان مقام اول را به آن داد. تنها راه به دست آوردن این اتومبیل، جمع‌آوری 50 قطعه از سفینه فضایی است که در سراسر نقشه بازی پراکنده‌شده‌اند. شما زمانی که مأموریت Far Out را به پایان رساندید، می‌توانید برای این قطعات جست‌وجو کنید. زمانی که هر 50 قطعه را پیدا کردید، فرانکلین می‌تواند مأموریت The Final Frontier را شروع کند که در آن شخصیت Omega را در آزمایشگاهش ملاقات کرده و اتومبیل را به دست می‌آورد.

بازی GTA V

6-شکار پاگنده

این یکی از مراحل مخفی بازی GTA V است که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. برای دسترسی به این مأموریت ابتدا باید 100% بازی را تکمیل کرده باشید. زمانی که این کار بزرگ را انجام دادید، یک علامت سؤال در منطقه Raton Canyon روی نقشه ظاهر می‌شود که در آنجا یک شکارچی را ملاقات خواهید کرد. در این مأموریت، برای شکار پاگنده باید به این شکارچی کمک کنید. این مأموریت اشاره‌ای به یک شایعه در بازی GTA: San Andreas دارد که هیولایی مشابه را در طبیعت منطقه رؤیت کرده بودند.

مراحل بازی GTA V

7-شکار آهو!

شاید ریشه اصلی شکار در بازی Red Dead Redemption 2، در GTA V پایه‌گذاری شده باشد. زمانی که با شخصیت Trevor بازی می‌کنید، تماسی را از طرف Cletus دریافت خواهید کرد که از شما می‌خواهد تا در کلبه‌اش او را ملاقات کنید. زمانی که به کلبه چوبی او برسید، این دو برای شکار با یکدیگر همراه می‌شوند. این مأموریت به‌نوعی آموزش شکار کردن در بازی است و نحوه شکار کردن حیوانات مختلف، بررسی جهت باد در تیراندازی و همین‌طور تشخیص حیوان نر از ماده را به شما یاد خواهد داد. بعد از هر شکار می‌توانید عکس لاشه حیوان را برای Cletus یا هر شخص دیگری در لیست شماره‌های خود بفرستید و واکنش‌های متفاوتی را از آن‌ها دریافت کنید.

بازی GTA V

8-هیتمن وارد می‌شود

پس از اتمام مأموریت Fame or Shame اگر با کاراکتر فرانکلین بازی کنید، از طرف لستر تماسی دریافت خواهید کرد که اولین مأموریت قتل را که در هتلی جریان دارد فعال می‌کند. برای اتمام این سری مأموریت‌ها بهتر است به‌قدر خوبی در بخش اصلی داستان پیشروی کنید و آن‌ها را پس از اتمام مأموریت Big Score ادامه دهید. این مأموریت‌ها پاداش بسیار خوبی را برای شما خواهند داشت اما برای شروعشان ابتدا باید مبلغی را سرمایه‌گذاری کنید که بهتر است با پولی که در مأموریت انتهایی بخش داستانی به دست آورده‌اید این کار را انجام دهید. این یکی از مراحل مخفی بازی GTA V شما را به یک هیتمن درست و حسابی تبدیل می‌کند و حس و حال یک قاتل حرفه‌ای را به شما می‌دهد.

بازی GTA V

9-جمع‌آوری محموله‌های مخفی پول

یکی از مراحل مخلفی بازی GTA V یافتن محموله‌های پول است. در تمام نقشه بازی، 12 کیف پر از پول پراکنده‌شده‌اند که بازیکن می‌تواند آن‌ها را پیدا کند. برای پیدا کردن آن‌ها هیچ پیش‌نیازی لازم نیست و صرفاً باید چشمانی تیزبین و حواسی جمع داشته باشید. بیشتری مبلغی که در این کیف‌ها قرار دارد، 25هزار دلار است که برای آن باید به اعماق آب بروید. بهتر است یا حجم ریه بالایی داشته باشید یا از لباس غواصی برای این کار استفاده کنید. این کیف در شمال ساحل Vespucci و بالای یک زیردریایی غرق‌شده قرار دارد. بهتر است برای محافظت از خود یک سلاح سرد نیز همراه داشته باشید.

بازی GTA V

10-نجات دادن تلما و لوییس

در یکی از کوهستان‌های شمالی نقشه نزدیک دره Raton زمانی که ساعت بازی بین 7 تا 8 بعدازظهر باشد، بازیکن می‌تواند صحنه یک تعقیب و گریز پلیسی را ببیند که به دنبال یک خودروی کروک هستند. این صحنه از یکی از فیلم‌های کارگردان معروف، ریدلی اسکات، با نام Thelma and Louise که در سال 1991 ساخته‌شده الهام گرفته‌شده است. این صحنه درواقع آخرین سکانس فیلم است که در آن دو شخصیت اصلی داستان از دره به پایین پریده و کشته می‌شوند اما شما می‌توانید مسیر حرکت آن‌ها را مسدود کرده و سرنوشتی متفاوت با چیزی که در فیلم نشان داده شد را برایشان رقم بزنید.

بازی GTA V

11-حل معمای قتل در دریا

برای شروع این مأموریت کارآگاهی، بازیکن باید به نشانگر Strangers and Freaks در بندرگاه برود و با شخصیتی به اسم Abigail ملاقات کند. او از کشته شدن همسرش که به‌تازگی اتفاق افتاده است می‌گوید و از شما می‌خواهد که 30 قطعه از زیردریایی او را پیدا کنید و بفهمید که آیا این مرگ اتفاقی بوده یا قتلی مرموز رخ‌داده است. پیدا کردن این قطعات با هر سه کاراکتر قابل انجام است اما فقط مایکل می‌تواند مأموریت را تمام کند. درنهایت روشن می‌شود که زیردریایی شوهر Abigail از عمد دچار نقص فنی شده و دست‌هایی پشت پرده منجر به کشته شدن او شده‌اند. Abigail پاداشی ناچیز در کنار یک قطعه عکس را برای انجام این کار به شما می‌دهد.

بازی GTA V

12-دلالی آپارتمان

مراحل مخفی بازی GTA V واقعا متفاوت هستند ولی از یکی از جالب‌ترین آنها، مدیریت فروش خانه و آپارتمان است. مدیریت خانه خود از کارهایی است که باید در GTA V به آن توجه داشته باشید. هر خانه‌ای، خرج و مخارج و مزایای منحصربه‌فردی را برای هرکدام از 3 کاراکتر دارد و درمجموع 16 خانه مختلف را می‌توانید در بازی خریداری کنید. برای مثال زمانی که فرانکلین خانه جدیدش را می‌خرد، مدیرش Raul برای مأموریت‌های جزئی مانند رساندنش به نقاط مختلف شهر با او تماس می‌گیرد یا برخی دیگر برای محافظت از سارقان با شما تماس می‌گیرند که همگی بسته به تعداد و محل خانه‌ای که در اختیاردارید تغییر می‌کند. این مأموریت‌ها باوجوداینکه چندان حیاتی نیستند اما فعالیت فرعی سرگرم‌کننده و کوتاهی محسوب می‌شوند.

بازی GTA V

13-کمک به چرخاندن یک شرکت نظامی

برای پول درآوردن در GTA V راه‌های زیادی وجود دارد، برای کاراکتر Trevor یکی از این کارها فروش تجهیزات نظامی غیرقانونی است که با خریدن یک انبار مهمات در منطقه McKenzie Fields میسر می‌شود. در این انبار یک فرودگاه نیز وجود داشته تا محموله‌های خود را از طریق هوایی نیز بتوانید منتقل کنید. مأموریت‌های متنوعی از طریق این انبار در اختیار شما قرار می‌گیرد که برخی به رساندن محموله و برخی به حمله به سایر تجارت‌های رقیب خلاصه می‌شوند و با اتمام هرکدام پول نسبتاً قابل قبولی در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛ اما جنبه اصلی این مأموریت‌ها، چالش‌برانگیز بودن و سرگرم‌کننده بودن آن‌ها است.

بازی GTA V

14-دفاع در برابر حمله بیگانه‌ها

یکی از کارهای مایکل، کارگردانی فیلم است و یک استودیو بزرگ را نیز در دسترس دارد. یکی از فیلم‌هایی که او در حال ساختنش است مربوط به بیگانه‌ها و حمله آن‌ها است و در یکی از سناریوها، مایکل با شخصیتی به اسم Berry ملاقات می‌کند که تاجر مواد مخدر است. پس‌ازاینکه او مقداری از مخدرهایش را تعارف می‌کند، دنیا پیش چشمان آن‌ها تغییر کرده و توهم‌های ترسناکی به سراغ مایکل می‌آید. موجودات بیگانه عجیبی در جای‌جای شهر شروع به‌ظاهر شدن کرده و هرج‌ومرجی بزرگ را ایجاد می‌کنند. مایکل اینجا به سلاح Mini Gun خود با مهمات بی‌نهایت دسترسی داشته و درصورتی‌که موج بزرگ بیگانه‌ها را از بین ببرد به حالت عادی برگشته و تصمیم می‌گیرد که پیش یک روان‌پزشک برود.

بازی GTA V

15-مرزبانی

یکی از مأموریت‌های بازی The Civil Border Patrol نام دارد که با رفتن بازیکن با شخصیت Trevor به صحرای بزرگ Senora آغاز می‌شود. او در آنجا جوزف و جو را ملاقات می‌کند که از او می‌خواهند تا در محافظت از مرز به آن‌ها کمک کند. Trevor ابتدا قبول می‌کند اما زمانی که متوجه می‌شود قرار نیست پاداشی از این کار عایدش شود، به دنبال جوزف و جو رفته تا انتقامش را از آن‌ها بگیرد.
گستردگی و وسعت بازی GTA V بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اما شاید همین دنیای وسیع نیز روزی خسته‌کننده و تکراری شود. در این مقاله سعی شد به مأموریت‌هایی اشاره شود که شاید کمتر از آن‌ها اطلاع داشتید تا تجربه‌ای جدید و متفاوت را در این دنیای گسترده به خود هدیه دهید و از آن لذت ببرید.

منبع: Screenrant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا در بازی GTA V می‌توان عضو یک فرقه مذهبی شد؟

بله. در یکی از مأموریت‌های فرعی بازی کاراکتر مایکل درگیر کارها و فعالیت‌های یک فرقه می‌شود.

۱
آیا در بازی GTA V می‌توان به شکار حیوانات رفت؟

بله. یکی از مأموریت‌های فرعی بازی با شخصیت Trevor این امکان را به بازیکن می‌دهد که به شکار آهو برود.

۲
آیا در بازی GTA V می‌توان با موجودات فضایی جنگید؟

بله. یکی از مأموریت‌های بازی دنیایی خیالی و ناشی از توهم را برای مایکل می‌سازد که در آن با موجودات فضایی می‌جنگد.

۳
آیا در بازی GTA V می‌توان یک اتومبیل فضایی ساخت؟

بله. یکی از مأموریت‌های فرعی بازی با کاراکتر فرانکلین این امکان را می‌دهد تا پس از جمع‌آوری قطعات لازم به این وسیله نقلیه دسترسی پیدا کند.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 9 دیدگاه
  • Avatar

    عرفان

    مهمان

    چهارمی واقعی بود من تو یکی از ساین های جی تی ای وی پیداش کردن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Loki

    مهمان

    بیشترشون انلاین است

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Miusc bass

    مهمان

    بعضی هاشون موده

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ناشناس

    مهمان

    همین بازی برای موبایل هم هست؟ از کجا میشه دانلود کرد؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    پاکان بهمئی

    مهمان

    کجای نقشه هستن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    طاها

    مهمان

    لطفا مکان هاشونو هم بگید

    پاسخ دهید
    • علی ناجی مقدم

      علی ناجی مقدم در پاسخ به طاها

      نویسنده

      بیشتر این ماموریت ها رو به شکل علامت سوال روی نقشه با هر سه کاراکتر میتونید پیدا کنید.در واقع جزئی از ماموریت های فرعی برای کاراکترهای بازی هستن.

  • Avatar

    ایلیا

    مهمان

    جالب بود

    پاسخ دهید
    • Avatar

      طاها در پاسخ به ایلیا

      مهمان

      منظورم مکان مرحله ۱۲ دلالی پارتمان