فیلم GTA
ارحام ادبخواه

مدیرعامل تیک تو: ساخت فیلم سینمایی GTA ریسک زیادی دارد

ارحام ادبخواه 22 آبان 1402 بدون دیدگاه
262 بازدید

استراوس زلنیک که عنوان مدیرعامل شرکت تیک تو اینتراکتیو را به دوش می‌کشد، فکر می‌کند که ساخت فیلم جی تی ای از ریسک بالایی برخوردار است. او می‌خواهد در همان زمینه‌ای که در آن خوب هستند باقی بمانند و به سراغ ساخت فیلم سینمایی GTA نروند.

حالا که طلسم سینمایی و تلوزیونی اقتباس‌های ویدیو گیمی شکسته شده، شرکت‌های زیادی در حال تبدیل مجموعه‌های محبوب خود به فیلم‌های سینمایی هستند. از سریال The Last of Us که عملکرد چشم‌گیری داشت گرفته تا سریال God of War و فیلم The Legend of Zelda که در دست ساخت قرار دارند؛ فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی در حال ترجمه به هنر هفتم هستند. حال در این برهه که همه در حال دنبال کردن این سیاست هستند، همه ما انتظار داریم که بالاخره شاهد فیلم GTA روی پرده نقره‌ای سینماها باشیم.

اما برخلاف این حدس و گمان‌ها، مدیرعامل تیک تو اینتراکتیو که شرکت مادر راک‌استار گیمز محسوب می‌شود، چنین چیزی را در برنامه ندارد. استراوس زلنیک به عنوان مدیرعامل شرکت مادر راک‌استار، در جلسه ارائه گزارش‌های مالی به صحبت در این باره پرداخت. به گفته زلنیک ساخت یک فیلم سینمایی از ریسک بالایی برخوردار بوده و ممکن است که به سوددهی نرسد. این در حالی است که امکان موفقیت یک بازی ویدیویی بیش‌تر به نظر می‌رسد و به همین دلیل هم پروژه ساخت فیلم جی تی ای تا به حال چراغ سبز دریافت نکرده.

استراوس زلنیک در این باره توضیح می‌دهد:«فیلم و سینما بیزنس دشواری محسوب می‌شوند. آن‌ها فوق‌العاده چالش‌برانگیز هستند و این آن چیزی نیست که ما انجام می‌دهیم. ما ریسک کاری که در آن مشغول هستیم (ویدیو گیم) را به سینما و تلوزیون ترجیح می‌دهیم.»

فیلم GTA

ساخت فیلم GTA ممکن است با شکست همراه شود

به اعتقاد این فرد امکان موفقیت فیلم‌های سینمایی به مراتب از بازی‌های ویدیویی کم‌تر برآورد می‌شود. به گزارش زلنیک حدود 80 الی 90 درصد بازی‌های ویدیویی به آثار موفق یا اصطلاحا Hit تبدیل شده و آمدهای مالی خوبی به همراه دارند. این در حالی است که تنها 30 درصد از فیلم‌های سینمایی به موفقیت‌های بزرگ می‌رسند. مدیرعامل تیک تو از قضیه چنین برداشتی دارد که در حین ساخت فیلم‌های سینمایی باید منتظر ریسک 70 درصدی عدم موفقیت بود.

البته بر کسی پوشیده نیست که صنعت-هنر سینما و تلوزیون فوق‌العاده پولساز است و می‌تواند گردش‌های مالی میلیارد دلاری به وجود آورد. اما با این حال اگر یک حساب سرانگشتی کنید، متوجه می‌شوید سود حاصل از بازی‌های ویدیویی به مراتب گسترده‌تر و بیش‌تر از آثار سینمایی است. بنا بر همین صحبت‌ها عدم ساخت فیلم GTA کاملا منطقی به نظر می‌رسد. در حالی که راک‌استار و تیک تو ترکیب برنده را پیدا کرده‌اند و از جی تی ای پول غیرقابل تصوری تولید می‌کنند، نیازی به تغییر چشم‌گیر آن ندارند.

حالا هم که ساخت بازی GTA VI به صورت رسمی تایید شده و در ماه آینده شاهد اولین تریلر آن هستیم، همه چیز خوب و هیجان انگیز به نظر می‌رسد. توییتی که حاکی از معرفی جی تی ای جدید بود، در همان ساعات ابتدایی رکورد بیش‌ترین پست لایک شده در دنیای ویدیو گیم را برای خود تثبیت کرد. با این تفاسیر اصلا نیازی برای ساخت فیلم سینمایی GTA دیده نمی‌شود. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.