راهنمای بازی GTA Online
سید مسعود کاظمی

راهنمای بازی GTA Online: آموزش مقدماتی و نکات بازی برای شروع

سید مسعود کاظمی 21 تیر 1400 5 دیدگاه
17,355 بازدید

با عرضه بازی Grand Theft Auto V در سال 2013 برای کنسول‌های پلی استیشن 3 و Xbox 360 بخش آنلاین این بازی نیز معرفی شد که سروصدای زیادی به‌پا کرد. با گذشت زمان، نه‌تنها از محبوبیت بخش آنلاین و چندنفره بازی GTA V به نام GTA Online کاسته نشد بلکه رفته‌رفته به محبوبیت آن افزوده شد. حال که حدودا 8 سال از عرضه بازی می‌گذرد، همچنان راک استار برای بخش آنلاین GTA V آپدیت و محتوا تولید و عرضه می‌کند. قطعا بازیِ که 8 سال از عرضه آن گذشته باشد بازیکن‌های حرفه‌ای و کهنه‌کار زیادی دارد که شروع و پیشرفت در بخش آنلاین را سخت‌ می‌کند. به همین دلیل مقاله‌ای ترتیب دادیم که در آن برای افرادی به که به دنبال تجربه‌ی بازی GTA Online برای اولین بار هستند، نکاتی را بیان کنیم تا تجربه‌ی بهتری داشته باشند. با راهنمای بازی GTA Online همراه باشید.

بازی Grand Theft Auto V به‌قدری محبوب و مشهور است که حتی افرادی که علاقه‌ی چندانی به بازی‌های ویدیویی ندارند با آن آشنا هستند. هنگامیکه این بازی برای کنسول‌های نسل نهم نیز عرضه شود، عملا به تنها بازی تبدیل می‌شود که برای 3 نسل مختلف عرضه شده است. نکته‌ی باورناپذیر این است که با گذشت 8 سال از عرضه بازی، عنوان GTA V همچنان جز 15 بازی پرفروش هفته و ماه است. تابه‌حال هیچ بازی نتوانسته اینقدر در فروش عملکرد عالی داشته باشد و بتواند هر هفته فروش خود را ارتقاء دهد. یک بخش عمده‌ی این محبوب برمی‌گردد به بخش آنلاین بازی GTA V.

راهنمای بازی GTA Online

در بخش آنلاین این بازی درکنار فعالیت‌های بخش داستانی صدها فعالیت ریز و درشت دیگر نیز وجود دارد که تجربه آن الزامی می‌کند. از سرقت‌های بزرگ به‌صورت چند نفره گرفته تا رول‌پلی و مسابقات عجیب‌و‌غریب خیابانی. در طول این 8 سال، راک استار با آپدیت‌ها و محتوای که برای بازی GTA Online عرضه کرده ، عملا این بازی همان بازیِ نیست که 8 سال پیش عرضه شد. خیلی از طرفداران این مجموعه بنابر دلایلی نتوانستد هنوز GTA Online را تجربه کنند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و قصد دارید تازه به دنیای GTA Online پا بگذارید، به جای درستی آمده‌اید. در این مقاله نکاتی را برایتان توضیح خواهم داد که قطعا باعث خواهد شد تجربه بهتری از GTA Online داشته باشید.

بازی GTA Online

چطور وارد بخش GTA Online شویم؟

ابتدا لازم است که مرحله Prologue بخش داستانی بازی را تمام کنید. این مرحله همان دزدی اول ماجراست که باعث جدایی شخصیت‌های مطرح بازی از هم می‌شود. بعد از آن می‌توانید با رفتن به منو بازی، وارد بخش Online شوید و گزینه Play GTA Online را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه شما مستقیما وارد بخش ساخت و طراحی آواتار بخش آنلاین GTA می‌شوید.

GTA Online Avatar Menu

چطور آواتار بازی را طراحی کنیم؟

هنگام شروع بازی GTA Online شما باید شخصیت یا همان آواتار خود را طراحی کنید. در قدم اول برای شخصیت‌تان نام و بعدا شجره او را انتخاب می‌کنید. از ترکیب شجره انتخاب شده چهره شخصیت‌تان طراحی می‌شود که می‌توانید آن را به‌صورت دستی نیز تنظیم کنید. یک نکته جالب هم اشاره کنم که می‌توانید شخصیت اصلی Red Dead Redemption یعنی John Marston را به عنوان شجره‌تان نیز انتخاب کنید.

لایف استایلتاثیر مثبتتاثیر منفیحداکثر زمان انجام(ساعت)
خواب

پایداری، قدرت، مخفی کاری، ظرفیت تنفسی

12
وقت‌گذرانی با دوستانپایداری، قدرتتیراندازی4
ورزش و باشگاهپایداری، قدرت، ظرفیت تنفسیتیراندازی، رانندگی8
انجام کارهای قانونیپایداری، مخفی‌کاری و پروازرانندگی10
نشستن روی مبلپرواز، رانندگیپایداری، قدرت، ظرفیت تنفسی8
مهمانیتیراندازی، مخفی‌کاری

ظرفیت تنفسی، قدرت، پایداری، پرواز

8
انجام کارهای غیرقانونیرانندگی، تیراندازیظرفیت تنفسی10

یکی از بخش‌های طراحی آواتار مربوط به Lifestyle یا همان سبک‌زندگی شما است. هرکدام از Lifestyleها مشخصات خاص خود را دارد. به‌طور مثال در یکی از این حالات آواتار شما رانندگی خوبی خواهد داشت اما نشانه‌گیر ماهری نیست یا برعکس. به طور کل در طراحی آواتار 6 لایف‌استایل وجود دارد که هرکدام محاصن و معایب خودشان را دارند. البته این نکته را درنظر بگیرید که این معایب و محاصن آنچنان زیاد نیستند و بعد از مدتی احتمال به‌چشم هم نمی‌‌آیند. پیشنهاد می‌کنم وقت بیشتری را روی شکل ظاهری آواتار تان صرف کنید. شخصیتی را طراحی کنید که واقعا از دیدن آن لذت می‌برید چون قرار است بیشتر اوقات او را ببینید.

GTA Online

آیا می‌توانیم بخش آموزشی بازی را رد کنیم؟

بعد از اینکه آواتار خود را ساختید، توسط یک هواپیما به شهر لوس سانتوس می‌روید و شخصیت Lamar Davis برایتان آموزش‌های اولیه را بازگو می‌کند. درک می‌کنم که آموزش‌‎های اولیه بازی خیلی خسته‌‌کننده است و می‌خواهید سریع وارد بازی شوید، اما ترجیحا آموزش اولیه این بازی را رد نکنید. در این آموزش Lamar برایتان تمام قوانین اولیه بازی، اینکه چطور در مسابقات شرکت کنید، چطور سرقت‌ها را ترتیب بدهید و چطور خرید انجام بدهید را کاملا توضیح می‌دهد.

GTA Online Jobsبعد از بخش آموزشی چه‌کار کنیم؟

بعد از اینکه بخش آموزشی بازی تمام شد، تمام نقشه بازی برای گشت‌و‌گذار برایتان باز است. در اوایل بازی سعی کنید کمی در شهر گشت و گذار کنید تا کمی با شهر آشنا شوید یا اگر در بخش داستانی با آن آشنا شدید، کوچه‌پس‌کوچه‌های آن را بلد شوید چون به‌دردتان می‌خورد. یکی از فعالیت‌های نسبتا خوب که همان اول بازی می‌توانید انجام بدهید، دزدیدن ماشین یا دیگر وسایل نقلیه است که می‌توانید به Simon بفروشید یا به گاراژ Los Santos Customs ببرید.

اگر به‌دنبال انجام دادن ماموریت‌های جدی‌تری هستید در گوشی‌تان بخشی وجود دارد با نام Job List. در این بخش شما می‌توانید انواع ماموریت‌های آسان و سخت را انتخاب کرده و انجام بدهید. با انجام دادن این ماموریت‌ها هم می‌توانید پول دربیاورید و همچنان خیلی سریع سطح (Level) تا را بالا ببرید.

آموزش بازی GTA Onlineدر صورتی که بقیه پلیرها می‌خواستند ما را بکشند چه کار کنیم؟

به‌صورت عموم پلیرهای GTA Online به بقیه بازیکن‌ها کاری ندارد و هر‌ فردی مشغول کار خودش است؛ اما به‌دلیل اینکه بازی کاملا آزاد است بعضی اوقات پلیرهای پیدا می‌شود که فقط می‌خواهند آشوب به‌پا کنند. بعضی مواقع که دوست دارید فقط رانندگی کنید یا در شهر گشت‌و‌گذار کنید این افراد می‌توانند اذیت کننده باشند. شما سرتان به‌کار خودتان است اما آن‌ها به‌صورت مداوم به شما شلیک می‌کنند و درنهایت قصد جان شما را دارند. اگر با چنین افرادی برخوردیم چه کار کنیم؟

در قدم اول Interaction Menu را با زدن دکمه M در کامپیوتر، نگه‌داشتن تاچ‌پد PS4 و زدن دکمه Xbox باز کنید. در منو باز شده حالت Passive Mode را فعال (Enable) کنید. در این حالت هیچ پلیر دیگری با شما برخورد نخواهد داشت اما در عوض شما قادر نخواهید بود هیچ اسلحه‌ی را انتخاب کنید یا به پلیر دیگری حمله کنید. اگر در حین انجام یک فعالیتی هستید که نمی‌توانید این حالت را فعال کنید در بخش Online –> Player رفته و بازیکن انتخاب شده را Kick کنید. اگر بازیکن‌های دیگر نیز این کار را انجام بدهند، پلیری که قصد آزار شما را دارد از Session بیرون می‌شود. یک راه دیگر که می‌توانید از شر این چنین افراد خلاص شوید، این است که به بخش Online رفته و Find New Session را بزنید یا یک ماموریتی را انتخاب کنید تا مکانی فعلا در آن حضور دارید را ترک کنید.

گلوله GTA Online

چطور سلامت، زره و مهمات پیدا کنم؟

در بازی GTA Online وضعیت آواتار شما با دو فاکتور اندازه‌گیری می‌شود، خون یا همان سلامت و زره که در پایین نقشه با نوارهای آبی رنگ (زره) و سبز رنگ (سلامت) نشان داده می‌شود. برای پر کردن نوار سلامت می‌توانید از دستگاه‌های فروش خودکار، اسنک تهیه کنید و با خوردن آن نوار سلامت شما پر خواهد شد. همچنان می‌توانید اسنک را از فروشگاه‌ها خریداری کنید. تفاوتی که خرید از فروشگاه با دستگاه دارد در این است که هنگام خرید از فروشگاه می‌توانید مواد خریداری شده را در Inventory خود ذخیره کنید تا بعدا نیز از آن استفاده کنید.

برای خرید زره هم می‌توانید به AmmuNation سر بزنید که همانند اسنک شما می‌توانید آن را همان لحظه استفاده کنید یا در Inventory خود ذخیره کنید. می‌توانید انتخاب کنید که کدام طرح زره را بر تن کنید که اینکه اصلا زره نمایش داده شود یا خیر. مهمات را هم می‌توانید از فروشگاه AmmuNation خریداری کنید و هم از منو Inventory. البته باید ذکر کنم که خرید از منو Inventory پول بیشتری تقاضا می‌کند.

آموزش بازی GTA Online

آیا خرید ملک الزامی است؟

در بازی املاک متفاوتی وجود دارد که هرکدام آن‌ها فایده منحصر به‌فرد خود را دارد. یک نوعی از این املاک گاراژها هستند. با خرید گاراژ می‌توانید ماشین‌های شخصی‌سازی شده خود را در آن ذخیره کنید. برای اینکه ببینید درکل چه‌نوع املاکی وجود دارد، به انترنت داخل بازی رفته و وارد بخش Money and Services شده و بخش Dynasty 9 Real Estate را پیدا کنید. بعد از اینکه در بازی کمی پول پیدا کردید سعی کنید یک آپارتمان کاملا مجهز خریداری کنید. این آپارتمان‌ها به شما اجازه می‌دهد لباس‌تان را عوض کنید، یک گاراژ جداگانه دارند که می‌توانید ماشین‌های مختلف را پارک کنید و همچنین اتاق مخصوصی دارد که در آن می‌توانید برای سرقت‌های تان برنامه‌ریزی کنید.

درکنار این‌ها، املاک تجاری نیز هستند که با خرید آن‌ها ماموریت‌های جدیدی برایتان باز می‌شود. دفترها (Office) که از طریق Dynasty 8 Executive Realty به‌فروش می‌رسند به شما اجازه انجام ماموریت‌های مربوط به وسایل نقلیه را می‌دهد. Maze Bank Foreclousure تقریبا همه‌چیزی را به شما می‌فروشد. باید یادآوری کنم که این فعالیت‌ها و خریداری املاک پول و زمان نسبتا زیادی لازم دارد پس در خریداری آن‌ها در اوایل بازی عجله نکنید.

مسابقات GTA

چطور در مسابقات ماشین سواری شرکت کنیم؟

در GTA Online مسابقات مختلفی وجود دارد که با انجام دادن آن‌ها یک مقدار پول دستگیرتان می‌شود و می‌توانید برای دوستان کری بخوانید که راننده بهتری هستید. محل برگزاری این مسابقات را می‌توانید با علامت پرچم شطرنجی روی نقشه پیدا کنید. درکل مسابقات بازی در چهار حالت برگزار می‌شود. مسابقات هوایی که با هواپیما صورت می‌گیرد، مسابقات جاده با ماشین، مسابقات جاده با موتور و مسابقات روی آب. بستگی به نوع و قوانین مسابقه، شما ماشین خود را انتخاب می‌کنید یا ماشین برای شما از قبل تعیین شده است. البته باید ذکر کنم که بعضی مسابقات از همان ابتدا قابل اشتراک هستند و برای اشتراک در بعضی مسابقات نیاز به سطح بالاتری دارید.

با درنظر گرفتن این نکات قطعا تجربه بهتری را در اوایل GTA Online خواهید داشت. بازی GTA Online به‌قدری بزرگ است که نمی‌شود آن را فقط با یک مقاله آموزشی جمع‌بندی کرد، اما این مقاله برای تمام افرادی که قصد دارند تازه وارد دنیای GTA Online شوند مفید خواهد بود.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی GTA Online رایگان است؟

خیر بازی GTA Online رایگان نیست و باید مبلغی به منظور خرید بازی بپردازید.

۱
چطور می‌توانم بازی GTA Online را دانلود کنم؟

می‌توانید بازی GTA Online‌ را با ترافیک نیم‌بها از پارسی گیم دانلود کنید.

۲
آیا GTA Online ارزش تجربه را دارد؟

بله GTA Online‌ با دریافت آپدیت‌های مداوم و انتشار نسخه‌ی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری، یک بازی زنده و پویا است که باید حتما آن را تجربه کنید.

۳
نسخه Premium Edition بازی GTA همراه چه آیتم‌هایی است؟

این نسخه علاوه بر بخش داستانی، دارای تمامی بسته‌های الحاقی منتشر شده در طی چند سال اخیر است و همچنین آیتم‌های مناسبی برای شروع هم دریافت خواهید کرد.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    سپهر

    مهمان

    سلام دوستان میشه بگید چطوری یک کاری کنم که در مپ پر پلیر شه چون الان فقط خودم هستم

    پاسخ دهید
    • Avatar

      موز احمدی نژاد گم شده در پاسخ به سپهر

      مهمان

      داداش باید بری سشن پابلیک
      گزینه استوپ قسمت Online وFind new session و public

    • Avatar

      طاها در پاسخ به سپهر

      مهمان

      داداش باید بری سشن پابلیک
      گزینه استوپ قسمت Online وFind new session و public

  • Avatar

    یه کی

    مهمان

    سلام ایا میشه جی تی ای انلاین رو از اول شروع کرد؟اخه مم از بعضی کارهام پشیمونم که نمیشه درستشون کرد ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ دهید
    • Avatar

      god در پاسخ به یه کی

      مهمان

      dadash to save ro rest kon dege