بازی های برتر پلی استیشن 5 در سال 2021
علی ناجی مقدم

10 بازی برتری که می‌توانید در سال 2021 برای کنسول پلی استیشن 5 تجربه کنید

علی ناجی مقدم 2 مرداد 1400 بدون دیدگاه
1,422 بازدید

از زمان عرضه رسمی کنسول پلی‌استیشن 5 چند ماه بیشتر نمی‌گذرد و هنوز چندان جایگاه خودش را پیدا نکرده است؛ اما بااین‌حال لیست بلند بالایی از بازی‌های جذاب دارد که می‌توان آن‌ها را تجربه کرد. البته به لطف پشتیبانی این کنسول از بازی‌های پلی‌استیشن 4، در این برهه زمانی هم انتخاب‌های زیادی برای شما در دسترس هستند. برای کمک به شما در این کوه عظیم از بازی‌ها، لیست بهترین بازی‌های PS4 را نیز منتشر کرده‌ایم که پیشنهادهای جالبی در آن وجود دارد.

در این مقاله، تمرکز ما بر بازی‌های مخصوص کنسول جدید سونی (که در حال حاضر تعداد کمی از آن‌ها در دسترس هستند)، بازی‌هایی که به‌طور هم‌زمان برای هر دو کنسول PS4 و PS5 منتشرشده‌اند و همچنین بازی‌های قدیمی PS4 که با به‌روزرسانی‌های جدید برای کنسول نسل جدید آماده‌شده‌اند، است. به دلیل سن کم این کنسول جدید، ما فعلاً 10 گزینه را برای معرفی انتخاب کرده‌ایم اما قطعاً انتظار گسترش این لیست را با انتشار بازی‌های جدید برای این کنسول نسل جدید داشته باشید.

بازی های برتر پلی استیشن 5 در سال 2021

Demon’s Souls

Demon’s Souls

این بحث که کدام عنوان استودیو From Software بهترین عنوان منتشرشده آن است همچنان ادامه دارد و ادامه خواهد داشت. اما همه ما اولین بازی‌ای که این سبک جدید را به ما معرفی کرد می‌شناسیم. بازی Demon’s Souls که در سال 2009 منتشر شد نه‌تنها یک ژانر جدید را متولد کرد، بلکه سطح انتظار و توقع را از بازی‌های ویدیویی به‌جای بالاتری برد و ما را با عنوانی با داستانی عمیق و قوی که به زیبایی روایت می‌شود، مبارزات بی‌نظیر که شمشیر و زره را روبه‌روی هم قرار می‌دهد و همچنین اتمسفر قوی و فراموش‌نشدنی آشنا کرد.

حالا که می‌بینیم تمامی این موارد دوباره در کنسول پلی‌استیشن 5 جان گرفته است بسیار جذاب است و از بسیاری از جنبه‌ها یک بازی ایدئال برای عرضه کنسول و همراهی مناسب برای اولین باری که دسته کنسول جدید خود را برمی‌دارید خواهد بود. این یک بازی کلاسیک و زیبا است که در خارق‌العاده بودن آن شکی نیست و با بازسازی بی‌نظیری که استودیو Bluepoint برای آن پیاده‌سازی شده در کمال صداقت در اختیار شما قرارگرفته است. آیا عنوان اصلی From Software بهتر بود؟ این بحث هرگز به نتیجه نمی‌رسد اما بی‌شک این بازی جدید شگفت‌انگیزترین عنوانی است که می‌توانید آن را تجربه کنید.

Astro’s Playroom

Astro’s Playroom

نرم‌افزارهایی که به‌صورت باندل در کنار کنسول‌ها عرضه می‌شدند گویا امری هستند که فقط درگذشته به آن‌ها پرداخته می‌شد. این داستان برای عنوان Astro’s Playroom از استودیو Team Asobi هم صادق است. این بازی – که یک پلتفرمر کلاسیک و خلاقانه است-به صورت پیش‌فرض در کنسول پلی‌استیشن 5 نصب‌شده و از گذشته دیرینه این کنسول که به‌عنوان نسخه Demo در کنار اولین کنسول سونی عرضه شد تا به امروز در کنار عناوین کلاسیک جدید مانند Ape Escape، Gravity Rush و Bloodborne حضورداشته است.

زمانی که گیم پلی کوتاه و 6 ساعته بازی به اتمام می‌رسد، جایگاه خودش را به‌طور کامل در کنار سایر عناوین کلاسیک پلی‌استیشن به دست آورده است. بیشتر از آنکه این بازی یک تجربه نوستالژیک باشد، یک پلتفرمر مبتکرانه و ملموس است که به‌خوبی قابلیت‌های کنسول پلی‌استیشن 5 را به نمایش می‌گذارد و به این نکته اشاره می‌کند که استودیو Team Asobi یکی از بهترین دارایی‌های کمپانی سونی در امر تولید و ساخت بازی به‌حساب می‌آید.

Spider-Man: Miles Morales

Spider-Man: Miles Morales

چه چیزی می‌تواند بهتر از یک عنوان پرفروش بزرگ باشد؟ یک عنوان پرفروش کوچک‌تر. مشابه عنوان Lost Legacy که برای سری Uncharted منتشر شد، بازی Spider-Man: Miles Morales از استودیو Insomniac یک‌قدم بزرگ روبه‌جلو محسوب شده و که بسیاری از موارد اضافی بازی‌های پرهزینه مدرن را حل کرده است و منجر به ساخت یک بازی ماجراجویی OpenWorld شده که به‌اندازه لباس‌های قهرمان‌های افسانه‌ای مرتب و آراسته است.

یکی از مواردی که بازی را موفق کرده است، برجسته شدن نقش Miles Morales در دنیای Spider Man است و –با عذرخواهی از Peter Parker-او تمام جوانب داستان را به سطح بالاتری می‌برد. اضطراب عجیب او که با کشف کردن قابلیت‌های جدید ابرقهرمانی‌اش همراه است و او را در محله‌های مختلف منهتن و هارلم سرگردان می‌کند همگی از نکات مثبت این بازی هستند؛ و این مورد را نیز باید بدانید که این بازی به‌شدت در کنسول PS5 زیبا و چشم‌نواز است. یک عنوان پرفروش ویژه برای یک کنسول پرفروش.

Control Ultimate Edition

Control Ultimate Edition

Cor این چه فونتی است؟ این چراغ سقفی‌ها را از کجا گرفتی؟ آیا آن گیاه مونسترا است که در گلدان سفالی پنهان کرده‌ای؟ بازی Control یک بازی منحصربه‌فرد است. این عنوان با گیم پلی سریع و اکشن خود که توسط سازندگان بازی Max Payne طراحی‌شده و درعین‌حال تمام دنیایش را در قالب یک دفتر فنی زیبا، مرموز و امروزی به تصویر می‌کشد. شما با قدرت ذهنی خود اشیا مختلف را به اطراف پرتاب می‌کنید، با تفنگی که می‌تواند به شکل‌های مختلف تبدیل شود به زامبی‌ها شلیک می‌کنید و همین‌طور اتاق‌های مرموز مختلفی را در آن کشف خواهید کرد.

بهترین چیزی که راجع به بازی Control می‌توان گفت این است که همه‌چیز در آن با جدیت پیاده‌سازی شده است. انیمیشن‌ها و فیزیک عالی اشیا مختلف در هنگام برخورد با یکدیگر و داستان عجیب و مرموزی که به‌خوبی دنیای بازی را حول خودش می‌سازد همه در کنار هم قرار دارند. با ارتقاء جدیدی که برای کنسول پلی‌استیشن 5 برای آن انجام‌شده، این بازی را نمی‌توان زیباتر از چیزی که هست تصور کرد.

God of War

God of War

سونی گاهی آن‌قدر عاشق ساخت عناوین باکیفیت است که شما فراموش می‌کنید که حتی بازی‌های تاریک و تراژدی آن هم می‌تواند تا چه حد سرگرم‌کننده باشد. آیا بازی God of War غم‌انگیز است؟ بازی شما را با شخصیت اصلی‌ای آشنا می‌کند که درگیر چالش‌های پدر بودن و میان‌سالی است، اما درعین‌حال او با مارهای غول‌پیکر هم دوست می‌شود و گاهی هم شخصیت Faraday از سریال Lost (اشاره به شخصیت Baldur) با مشت از بالای کوه به پایین پرتاب می‌کند.

بازی به‌شدت زیبا و چشم‌نواز است و اکنون به لطف به‌روزرسانی‌ها با 60 فریم بر ثانیه و به‌صورت کاملاً روان روی PS5 اجرا می‌شود. دنیای افسانه‌ای و زیبای بازی که با جزییات بسیار بالا پیش چشمان شما شکل‌گرفته‌اند و جلوه‌های اکشن و سینمایی مبارزات بازی همگی در کنار هم تجربه بسیار جذاب و به‌یادماندنی‌ای را برای شما رقم خواهد زد. دست‌مریزاد سونی! فقط ممکن است یک عنوان جدید Sly Cooper هم داشته باشیم؟

WRC 9

WRC 9

کیفیت سری بازی‌های WRC در میان طرفداران بازی‌های مسابقه‌ای کاملاً مشهود است. باوجوداینکه انتظار زیادی از این سری بازی‌ها تا شماره 5 ام آن نمی‌رفت اما پس‌ازآن، مسیری که در ساخت و طراحی بازی توسط استودیو Milestone در پیش‌گرفته شد کاملاً قابل‌تحسین بوده است.

با تبدیل بازی از سبک کلاسیک و آرکید مسابقه‌ای به یک شبیه‌ساز دقیق و زیبا از مسابقات رالی و نشان دادن عصر طلایی این ورزش با اتومبیل‌های زیبا و قدرتمند، تغییرات بسیاری در این سری بازی‌ها ایجاد گردید. بازی WRC 9 تجلی تمامی این موارد در کنار یکدیگر است و از بسیاری از جنبه‌ها می‌تواند حتی از عنوان Dirt Rally 2 هم برتر باشد. نسخه PS5 بازی با استفاده بهینه و خارق‌العاده از ویژگی‌های دسته این کنسول و همین‌طور اجراشدن با 60 فریم بر ثانیه، حجت را تمام کرده است.

Destiny 2

Destiny 2

بازی Destiny 2 از آن عنوان‌هایی نیست که به‌سادگی بتوانید درگیر آن شوید. اگر نسخه رایگان آن را تجربه کرده باشید، اولین سؤالی که به ذهن شما می‌رسد این است که از کجا شروع کنید؟ با طی کردن مراحل اولیه بازی، ایده خوبی از اینکه برای بعد چه‌کاری باید انجام دهید در دسترس خواهید داشت اما اینکه کدام‌یک بهترین انتخاب است چندان مشخص نیست.

برای افرادی که در حال حاضر این بازی را تجربه کرده و درگیر آن شده‌اند، بازی در بهترین وضعیت خودش قرار دارد و با بسته الحاقی Beyond Light و به‌روزرسانی نسل جدیدش که همه جوانب بازی را بهبود بخشیده است. زمان بارگذاری کمتر و حل شدن مشکلات فنی و ظاهری که دنیای زیبای بازی را بهتر از قبل به تصویر می‌کشد همگی از ویژگی‌های این به‌روزرسانی‌ها هستند.

اینکه این عنوان Bungie را امتحان کنید ارزشش را دارد.(اگر چنین قصدی دارید پیشنهاد می‌کنیم که بخش اولیه New Light را بازی کنید و سپس بخش داستانی بازی را قبل از ورود به Raid ها به ترتیب کامل کنید) به لطف قابلیت انتقال فایل‌های ذخیره‌سازی میان پلتفرم‌های مختلف، ورود به دنیای بازی ساده‌تر از همیشه شده است.

Devil May Cry 5 Special Edition

Devil May Cry 5: Special Edition

در ادامه انتشار بازی DmC (که بازی بسیار موفقی هم بود) استودیو Capcom به ریشه‌های خودش برگشت و عنوانی اکشن، مبارزه‌ای و خارق‌العاده که بسیار شبیه به بازی محبوب Devil May Cry 3 بود را به وجود آورد. شخصیت‌های محبوب Nero و Dante که آن‌ها را از دوران پلی‌استیشن 2 به خاطر داریم در کنار شخصیت جدید V، سه مدل متفاوت از گیم پلی را در دسترس ما قرار می‌دهند که سبک مبارزه هرکدام متفاوت بوده و پنجره‌های جدیدی را برای ما در این دنیای جذاب بازکرده‌اند.

بازی Devil May Cry 5 یکی از بهترین بازی‌هایی است که بر پایه موتور Resident Evil ساخته‌شده و موضوع وقتی بازی را در کنسول پلی‌استیشن 5 تجربه می‌کنید که قابلیت بازی کردن باکیفیت 4k با 60 فریم بر ثانیه را در دسترس بازیکن قرار می‌دهد، زیبایی آن دوچندان می‌شود. اگر می‌خواهید این جزییات را کمی بالاتر ببرید، قابلیت پشتیبانی از Ray Tracing هم برای کنسول PS5 وجود دارد. دیدن اینکه یک بازی قدیمی و کلاسیک با چنین جزییات بالا و مدرنی منتشر شود امر بسیار لذت بخشی است و با عمق گیم پلی و مبارزاتی که دارد، یکی از بهترین عنوان‌هایی است که می‌توانید برای PS5 انتخاب کنید.

Hitman 3

Hitman 3

این سری بازی‌ها که بیشتر شما را درگیر چیدن نقشه‌ای دقیق برای ترور یک شخصیت مهم می‌کنند و کمتر به اکشن بودن و مبارزات شلوغ تأکید دارد، در طول سال‌های متوالی مخاطب‌های بسیاری را برای خود جذب کرده‌اند و طرفداران دوآتشه بسیاری در سرتاسر دنیا به این بازی علاقه دارند.

حتی اگر عنوان‌های قدیمی‌تر را تجربه نکرده‌اید، شماره سوم بازی بهترین عنوان برای شروع تجربه این سری موفق است. بازی Hitman 3 یکی از متنوع‌ترین و گسترده‌ترین طراحی مراحل را دارد که هرکدام سبکی متفاوت را برای پیشروی می‌طلبند. گاهی باید از میان انبوهی از جمعیت داخل یک کلوپ عبور کنید و گاه باید راز یک قتل را در امارت انگلیسی برملا کنید. همچنین این قابلیت وجود دارد که مراحل بازی‌های قبلی را نیز به این شماره منتقل کنید (که احتمال اینکه آن‌ها را توسط PS Plus داشته باشید زیاد است) که بازی را بیشتر تبدیل به یک پکیج کامل کرده است تا شماره‌ای جدید برای این سری بازی‌ها.

یکی از مواردی که در مورد Hitman 3 در کنسول‌های نسل جدید دیده می‌شود، زمان بارگذاری بسیار کوتاه بازی است و در عنوانی که آزمون‌وخطا کردن یکی از عناصر اصلی گیم پلی به‌حساب می‌آید بسیار مهم است. این عمل که بخواهید امری خطرناک و با ریسک بالا را انجام دهید و در صورت شکست خوردن دوباره بازی را بارگذاری کنید- مانند انداختن لوستری بزرگ بر روی هدف- بسیار در Hitman عادی است. اینکه بدانید می‌توانید به لطف وجود SSD بارگذاری را در کمتر از چند ثانیه انجام دهید بسیار لذت‌بخش است.

بازی های برتر پلی استیشن 5 در سال 2021

Fortnite

به‌تازگی بازی Fortnite یک جشنواره اجرا کرد که در آن می‌توانستید به سمت صفحه گوجه‌فرنگی پرتاب کنید درحالی‌که شخصیت اصلی فیلم Predator در کنار صحنه در حال پخش پیتزا بود. این یک بازی عجیب است اما چیزی که مشخص بوده این است که Fortnite محلی برای وقت‌گذرانی و تفریح در کنار یک Battle Royale کلاسیک در دل آن است.

با به‌روزرسانی نسل جدید آن، بازی به‌شدت زیبا و با جزییات شده و نورپردازی‌های جذاب و مناظر که با سبک کارتونی خاص بازی تلفیق‌شده‌اند، به‌نوعی سلاح مخفی بازی برای جذابیت آن به‌حساب می‌آیند. این یک بازی است که در آن‌همه چیز در حال اتفاق افتادن است و هر چیزی را می‌توان از آن انتظار داشت. بهتر است از شخصیت Predator این موضوع را جویا شوید!

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا عناوین قدیمی PS4 ارزش تجربه در کنسول جدید PS5 را دارند؟

بله.تمامی این عناوین با به روزرسانی هایی که برایشان منتشر شده، برای اجرا در کنسول جدید سونی بهینه سازی شده اند و تجربه ای متفاوت و چشم نواز از آنها را در اختیارتان قرار خواهند داد.

۱
تفاوت بازی های قدیمی در نسخه PS5 با نسخه اصلی چیست؟

روان تر اجرا شدن و همچنین امکان اجرای بازی ها با رزولوشن بالاتر و 60 فریم بر ثانیه.

۲
بهترین بازی برای تجربه دوباره با PS5 چیست؟

قطعا بازی God of War ساعات مفرحی برای شما خواهد ساخت و می‌تواند بهترین بازی باشد که همین حالا می‌توانید روی کنسول دوست داشتنی سونی تجربه کنید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.