Sony-PlayStation
یحیی رحیمی

سونی به دنبال عرضه مدلی جدید از کنسول پلی استیشن 5 است؛ تولید در 2022

یحیی رحیمی 15 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
283 بازدید

گزارش‌های اخیر حاکی از بازطراحی کنسول پلی استیشن 5 و عرضه یک سخت‌افزار جدید به‌منظور حل مشکل تقاضای بالا توسط سونی است. روند عرضه کنسول پلی استیشن 5 به‌کندی پیش می‌رود و این باعث شده تا مدیران سونی به فکر شیوه‌هایی به‌منظور حل مشکل تقاضای بالا باشند و بازطراحی دوباره کنسول، یکی از همین شیوه‌هاست.

مدیر مالی سونی به نام هیروکی توتوکی در حاشیه کنفرانس مالی این کمپانی از روند فروش کند پلی استیشن 5 صحبت کرده و دلیل مشکلات پیش‌آمده را اعلام کرده است. چند روز پیش فهمیدیم که میزان فروش PS5 از PS4 پیشی گرفته و سونی می خواهد این روند را در سال دوم هم ادامه دهد. آقای توتوکی در این مورد می‌گوید:

Hiroki Totokiکمبود نیمه‌رساناها و چیپ های رایانه‌ای باعث شده تا میزان تولید کنسول پایین بیاید و در حجم کمتری به تولید ادامه دهیم. در حال حاضر هدف ما شکست رکورد فروش کنسول پلی استیشن 4 در سال دوم است که میزان آن 14.8 میلیون واحد است.

PlayStation-5

بازطراحی پلی استیشن 5

شکستن رکورد فروش پلی استیشن 4 در سال دوم نیازمند استراتژی جدید و تغییرات در زمینه تولید کنسول، به‌منظور تأمین تقاضای بالاست. آقای توتوکی یکی از راه‌های رسیدن به چنین هدفی را بازطراحی کنسول پلی استیشن 5 و عرضه یک محصول جدید می‌داند. او گفته:« برای نمونه می‌توانیم یک منبع دوم توسط تغییر طراحی کنسول ایجاد کنیم.»

این به معنی آن است که سونی به‌طور رسمی در حال بررسی ایده بازطراحی کنسول فعلی به‌منظور تأمین تقاضای بالا است. مشخص نیست آیا چنین ایده‌ای می‌تواند مشکلات فعلی را رفع کند و عده‌ای باور دارند که عرضه چنین کنسولی هم نمی‌تواند به تقاضای فعلی بازار کمک کند زیرا که باید مدت بیشتری تا عرضه آن صبر کنیم.

انتشار یک مدل دیگر از کنسول پلی استیشن 5 می‌تواند به نفع افرادی باشد که موفق به خرید کنسول نشده‌اند. البته مدیرعامل پلی استیشن قول داده که میزان تولید PS5 را بالا ببرد و دستور افزایش تولید را به کارخانه اصلی داده است. در حال حاضر هیچ ایده از ظاهر جدید پلی استیشن 5 نداریم و ممکن است با یک دستگاه کوچک‌تر نسبت به مدل اصلی روبه‌رو باشیم.

بر اساس گزارش دیجی تایمز، مدل جدید پلی استیشن 5 دارای وزن پایین و اندازه کوچکتری خواهد بود. این کنسول از پردازنده 6 نانومتری AMD استفاده می کند که نسبت به آنچه در پلی استیشن 5 اصلی دیده ایم، ارزان قیمت تر است. قرار است تولید این کنسول از اوایل سال 2022 شروع شود.

  1. آنالیز تمامی تغییرات بزرگ آپدیت ماه آوریل پلی استیشن 5

منبع: T3

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.