PlayStation 5
یحیی رحیمی

میزان فروش پلی استیشن 5 از کنسول پلی استیشن 4 سبقت گرفت

یحیی رحیمی 8 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
275 بازدید

گزارش مالی سال گذشته شرکت سونی منتشرشده و بر اساس آن، میزان فروش کنسول پلی استیشن 5 در سال اول عرضه از کنسول پلی استیشن 4 سبقت‌گرفته است. بیش از 7.8 میلیون واحد از کنسول جدید به فروش رفته که رکورد بی‌نظیری برای برند پلی استیشن است.

گزارش مالی سونی شامل آمار و ارقام خوشحال‌کننده‌ای برای مدیران و طرفداران این کمپانی است. مهم‌ترین نکته اما سبقت میزان فروش پلی استیشن 5 از کنسول پلی استیشن 4 در سال اول است. فروش 7.8 میلیون واحد کنسول در حالی انجام‌شده که همه‌گیری کرونا بخش‌های مختلف دنیا را فلج کرده بود و مشکلات زیادی در زمینه تولید سخت‌افزار و عرضه مناسب آن پیش‌آمده بود.

جیم رایان، مدیر پلی استیشن، چند روز پیش از کمبود نیمه‌رساناها و چیپ های رایانه‌ای صحبت کرده بود و قول داد که تولید کنسول پلی استیشن 5 را با حمایت شرکت‌های تأمین سخت‌افزار افزایش دهد. فروش 7.8 میلیون واحد از کنسول بازی جدید سونی، اتفاق بزرگی است زیرا که تنها 7.6 میلیون واحد از پلی استیشن 4 با تبلیغات گسترده در سال اول فروخته شد.

PS5

اوضاع مناسب کسب‌وکار سونی

فروش فوق‌العاده کنسول پلی استیشن 5، تنها خبر خوب سونی برای طرفداران نبود. بخش گیمینگ این کمپانی توانسته 25 میلیارد دلار درآمد در طی سال گذشته کسب کند که نسبت به سال گذشته پیشرفت زیادی داشته است. این در حالی است که سال آخر عرضه کنسول، معمولاً با افت درآمد همراه است اما همه‌گیری کرونا ورق را به نفع کمپانی‌های تولید بازی برگرداند.

به گفته دانیل احمد، تحلیل‌گر عرصه بازی‌های ویدیویی، 20 درصد از 25 میلیارد دلار کسب‌شده مربوط به فروش سخت‌افزار بوده و 21 درصد هم مربوط به فروش دیجیتالی بازی‌ها بوده است. نکته مهم، سهم 34 درصدی فروش محتوای جانبی و آیتم‌های داخل بازی است که به دلیل محبوبیت بازی‌های مجانی مانند Fortnite و Warzone، افزایش شدیدی داشته است. همان‌طور که حدس می‌زنید، فروش فیزیکی بازی‌ها سهم کمی از درآمد سال پیش داشته و تنها 5 درصد از کل درآمد را شامل شده است.

تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس هم به 47.6 میلیون نفر رسیده و درنتیجه سرویس‌های آنلاین سونی هم سال خوبی را پشت سر گذاشته‌اند. مدیران سونی انتظار ادامه روند موفق اخیر رادارند و پیش‌بینی درآمد بالاتر را برای سال آینده کرده‌اند. سونی به‌منظور ادامه روند صعودی، باید رکورد فروش پلی استیشن 5 را در سال دوم جابه‌جا کند. ژاپنی‌ها انتظار فروش 14.8 میلیون واحد PS5 را در سال دوم دارند که کمی بلندپروازانه به نظر می‌رسد.

کاهش فروش پلی استیشن 4

همان‌طور که انتظار می‌رود، میزان فروش پلی استیشن 4 نسبت به سال گذشته کاهش پیداکرده است. امسال تنها 5.7 میلیون واحد PS4 به فروش رفته و این در حالی است که سال 2019 بیش از 13.9 میلیون واحد به فروش رفته است. توقف تولید مدل های مختلف از این کنسول بی ربط نبوده است. البته کاربران کنسول PS4 نباید نگران این آمار باشند زیرا که سونی قول پشتیبانی نرم‌افزاری تا سال 2022 را داده است.

در پارسی گیم بخوانید:

  1. آنالیز تمامی تغییرات بزرگ آپدیت ماه آوریل پلی استیشن 5
  2. چرا هنوز قادر به خرید کنسول های نسل نهم نیستیم؟

نظر شما در مورد آمار فروش خیره‌کننده پلی استیشن 5 چیست؟

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.