PS5_AMD-Radeon-Navi
یحیی رحیمی

PS5 از کارت گرافیک AMD Radeon Navi با معماری RDNA استفاده خواهد کرد

یحیی رحیمی 6 خرداد 1398 بدون دیدگاه
681 بازدید

سونی قرار نیست امسال در کنفرانس E3 حضور داشته باشد و به جای آن هر روز یک سری اطلاعات ریز از کنسول بعدی خود به نام PS5 منتشر می کند. برای نمونه ماه پیش بود که اطلاعات سخت افزاری اولیه این کنسول منتشر شد و دریافتیم که این کنسول از حافظه های SSD استفاده می کند. به تازگی اطلاعات جالبی منتشر شده است و به نظر می رسد که نسل بعدی کنسول های سونی از کارت گرافیک AMD Radeon Navi با معماری 7 نانومتری به نام RDNA استفاده خواهد کرد.

معماری RDNA باعث شده که عملکرد این کارت گرافیک ها نسبت به قبل حدود 1.5 برابر در هر کلاک بهتر شوند و همچنین طراحی واحد پردازشی این قطعه ها نیز تغییر پیدا کرده است و این به معنی افزایش بهره وری این قطعات در طول عمر استفاده شان است. با توجه به اینکه پهنای باند این قطعه ها با استفاده از سلسله مراتب چند حالته حافظه کش بالاتر رفته است، قطعا زمان تاخیر در پردازش و همچنین مصرف آن‌ها پایین آمده است.

این خط از کارت های گرافیک برای سرعت های بالا و عملکرد سریعتر طراحی شده است و در نوع خودش بسیار قدرتمند است. این در حالی است که هنوز زمان زیادی تا عرضه PS5 مانده است و این کنسول ممکن است در پاییز 2020 به بازار عرضه شود؛ اما فناوری مورد استفاده در این کنسول واقعا دیوانه کننده به نظر می رسد. تنها فکرش را کنید که در کنار حافظه SSD، یکی از کارت گرافیک ها نیز باشد و باید دید که PC پلیرها آن موقع چه کار خواهند کرد!

این موضوع توسط یکی از خبرنگاران در توییتر بیان شده است و او قول داده است که در E3 2019 از این موضوع بیشتر بشنویم و ممکن است AMD اطلاعات بیشتری را کف دست ما بگذارد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.