بازی Red Dead Redemption 2
مهدی ملکی

رئیس تیک‌تو: تنها 10 سال با گرافیک واقعی فاصله داریم

مهدی ملکی 18 آذر 1399 بدون دیدگاه
1,039 بازدید

مدتی پیش بود که یکی از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی اظهار کرد که برای ساخت یک بازی با جلوه‌های کاملاً واقعی، نیاز به 40 ترافلاپس قدرت خام سخت‌افزاری خواهد بود. در آن اظهار نظر بیان شد که اکنون ساخت تصاویر کاملاً واقعی امکان‌پذیر شده است و ما در سال‌های آینده می‌توانیم منتظر تصاویر متحرک واقعی هم باشیم که تماماً به وسیله دست انسان ساخته شده‌اند. اما با توجه به گرافیکی که تا به حال در عناوینی نظیر The Last of Us Part 2 و یا Red Dead Redemption 2 دیده شده‌اند، آیا فرارسیدن گرافیک کاملاً‌ واقع‌گرایانه خیلی از ما دور است ؟ رئیس Take-Two Interactive این‌طور فکر نمی‌کند.

به تازگی Strauss Zelnick مدیر عامل اجرایی تیک‌تو طی یک کنفرانس در UBS Global TMT Virtual به اظهار نظر در مورد آینده بازی‌های ویدیویی پرداخته است. با اینکه او بیشتر به این مسئله پرداخت که در این زمینه تجارت به کدام سمت پیش می‌رود، به این مسئله هم اشاره کرده که چندان از گرافیک کاملاً واقعی فاصله نداریم:

برخی از کارهایی که ما اکنون انجام می‌دهیم، شبیه لایو‌اکشن به نظر می‌رسند اما با این حال هنوز هم انیمیشن هستند. 10 سال بعد شما اگر بخواهید این گزینه را در اختیار دارید که بدون توجه به پیشرفت‌های فناوری، چیزهای کاملاً واقعی که همه‌شان داخل کامپیوتر اجرا می‌شوند، بسازید.

احتمالاً مدیر عامل تیک‌تو به پلی استیشن و ایکس باکس بعدی فکر می‌کند اما به هر حال 10 سال خیلی سریع می‌گذرد. ما تا به حال هر چند کم اما تنها یک بازی را دیده‌ایم که از تمام مزایای سخت‌افزار جدید بهره برده است اما دور از انتظار نیست که به زودی موارد بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم. با این وجود، تصور ساخته‌های فرست پارتی سونی و مایکروسافت که در آخر نسل نه منتشر می‌شوند، می‌تواند این را به ما نشان دهد که چقدر تا گرافیک واقع‌گرایانه فاصله داریم؛ البته اگر فاصله‌ای باقی بماند!

مبنع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.