مهدی ملکی

دستور ساخت فصل اول سریال The Last of Us صادر شد

مهدی ملکی 2 آذر 1399 بدون دیدگاه
388 بازدید

در دنیای بازی‌های ویدیویی مسلماً هیچ‌کسی نیست که نامی از بازی The Last of Us نشنیده باشد؛ بازی که با عرضه در سال 2013 باری دیگر مفهوم داستان‌سرایی را در مدیوم صنعت بازی تغییر داد و به تمام بازیکنان یادآوری کرد که چه پتانسیل‌های بزرگی درون هنر هشتم وجود دارد. این عنوان استانداردهای جدیدی را در زمینه گرافیک، گیم‌پلی، داستان و حتی موسیقی به یادگار گذاشت که تا سال 2020 هیچ یک از بازی‌های دیگر تا این حد به آن‌ها نزدیک نشده‌اند؛ اما تنها بازی The Last of Us Part II دیگر می‌توانست این المان‌ها را از این مقطع هم بالاتر ببرد.

اکنون و پس از چند مدتی که رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر ساخت سریالی با الهام گیری از این بازی را می‌دادند، شبکه HBO به انتهای تصمیم‌گیری‌های خود رسیده است. این شبکه که بزرگ‌ترین شبکه کابلی دنیا شناخته می‌شود، به تازگی دستور ساخت تمام قسمت‌های فصل اول سریال را صادر کرده است. سریالی که با نام The Last of Us شناخته می‌شود و کارگردان بازی خود را هم به همراه خواهد داشت.

روند توسعه این پروژه ابتدا در ماه مارس میلادی اعلام و قرار شد که داستان سریال بر اساس قسمت اول مجموعه The Last of Us شکل بگیرد. داستانی که روایتگر یک جهان آخرالزمانی خواهد بود که تمدن 20 سال پیش در آن نابود شده است. جوئل شخصیت اصلی داستان و یک قاچاقچی محسوب می‌شود که طی یک سری مسائل مجبور به انتقال یک دختر 14 ساله با نام الی خواهد؛ این انتقال، داستان‌های زیادی را رقم می‌زند و داستان این دو نفر به خارج از منطقه قرنطینه دنیای بازی کشیده می‌شود. چیزی که در ابتدا به عنوان یک شغل آسان و کوچک شروع می‌شود، به صورت یک داستان عاطفی و سنگین ادامه می‌یابد. اتفاقاتی که داستان را رقم می‌زنند، این دو نفر را مجبور می‌کنند که از عرض آمریکا بگذرند و لحظات سختی را برای بقا سپری کنند.

کارگردان مینی سریال چرنوبیل Craig Mazin، وظیفه نویسندگی و تهیه‌کننده اجرایی سریال The Last of Us را در کنار نیل دراکمن عهده‌دار خواهد بود. کارولین استراوس و اوان ولز از سران استودیو ناتی‌داگ هم در این پروژه همکاری خواهند کرد. این سریال در همکاری با Sony Pictures Television مراحل تولید خود را طی خواهد کرد و از شبکه HBO پخش خواهد شد و همچنین لازم به ذکر است این سریال اولین سریالی محسوب می‌شود که توسط PlayStation Productions تولید خواهد شد.

آقای Craig Mazin با کارگردانی مینی سریال چرنوبیل، 10 جایزه امی و 2 جایزه گلدن گلوب را دریافت کرده است؛ همچنین بازی The Last of Us در حال حاضر پرافتخارترین بازی نسل هفتم و دومین بازی تاریخ بازی‌های ویدیوی از حیث دریافت جوایز است. قسمت اول این بازی تا به حال 20 میلیون نسخه فروش داشته است و نسخه دوم آن تنها در هفته اول به رکورد 4 میلیون نسخه فروش دست یافت. این اعداد همه حاکی از آن است که اگر همه چیز خوب پیش برود، با یکی از برترین سریال‌های تاریخ رو به رو خواهیم شد.

منبع: Variety

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.