Sony CEO Kaz Hairi
یحیی رحیمی

بازنشستگی ناجی پلی‌استیشن؛ کاز هائیری از سمت مدیریت سونی کناره‌گیری کرد

یحیی رحیمی 9 فروردین 1398 بدون دیدگاه
505 بازدید

کاز هائیری، مدیرعامل کمپانی سونی به‌تازگی از تصمیم خود برای کناره‌گیری از سمت مدیریت این کمپانی خبر داده است و قرار است که روز هجدهم ژوئن، برای همیشه با این کمپانی ژاپنی خداحافظی کند.

گفتنی است که هائیری هنوز به‌عنوان مشاور اعظم کمپانی سونی به تیم مدیریتی کمک خواهد کرد و هر زمان که به تجربه او نیاز باشد، آماده خدمت و کمک‌رسانی خواهد بود. کنیچیرو یوشیدا که سال گذشته به‌عنوان جایگزین هائیری انتخاب شد، قرار است که پست ریاست سونی را به‌طور کامل به دست بگیرد. هائیری در مورد تصمیم خود گفته است:

Kaz Hairiاز آوریل سال پیش که پست مدیرعاملی را به یوشیدا اهدا کردم، به‌عنوان رئیس‌کل سونی این شانس را داشتم که بتوانم انتقال مدیریت را به‌آسانی انجام دهم و همچنین پشتیبانی مناسبی برای تیم مدیریت سونی نیز ایجاد کنم.
من مطمئنم که تمام کارکنان سونی تحت مدیریت و رهبری قدرتمند یوشیدا، خود را نظم خواهند داد و برای ساخت حتی یک آینده بسیار روشن‌تر برای سونی قدم بر خواهند داشت. به همین دلیل تصمیم به جدایی از سونی گرفتم و برای 35 سال است که سونی بخش اصلی زندگی من بوده است و من کمال سپاس گذاری را از تمام کارکنان و سهامدارانی که من را در این مسیر حمایت کردم دارم.

کاز هائیری از سال 2012 به‌جای Howard Stringer به صندلی ریاست سونی دست‌یافت و تقریباً 6 سال است که این وظیفه مهم را بر عهده دارد و توانسته سونی را به یک کمپانی ابرقدرت تبدیل کند. هائیری کار خود را با بخش موسیقی سونی آغاز کرد و موفق شد که این بخش را به سوددهی برساند و بعدازآن بود که به بخش کامپیوتر و بازی‌های ویدیویی منتقل شد و با انتشار PlayStation 2 در سال 2000، موفقیت‌های هائیری نیز شروع شد.

او در ساخت بازی‌هایی مانند Jax and Daxter و Sly Cooper نقش مهمی داشت و باعث شد که سونی بتواند سوددهی بسیار بالایی در نسل ششم کنسول‌های بازی داشته باشد. در سال 2006 او به ریاست بخش کامپیوتر و بازی سونی دست‌یافت و بعدازآن نیز به پست‌های فوق‌العاده زیادی رسید و در بهبود بخش‌هایی مانند Xperia و Vaio نقش مهمی داشت. بالاخره اول آوریل 2011 به بالاترین مقام این کمپانی رسید و حالا قرار است که صندلی خود را به دوست قدیمی‌اش یوشیدا بدهد.

نظر شما چیست؟
منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.