بهترین بازی های مستقل سال 98
یحیی رحیمی

بهترین بازی های مستقل سال 98 که باید تجربه کنید

یحیی رحیمی 3 فروردین 1399 بدون دیدگاه
1,623 بازدید

سال 1398 با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان نزدیک شده است. امسال بازی‌های ویدیویی فراوانی را مشاهده کردیم و سعی داشتیم تا با آخرین کیفیت و در سریع‌ترین زمان آن را به دست شما عزیزان برسانیم. ممکن است با نگاه به بازی‌های امسال در میان خیل آن‌ها گم و سردرگم شوید، ما بهترین بازی‌های هر سبک را برای شما آماده کرده‌ایم و امروز تصمیم داریم بهترین‌ بازی‌های مستقل را ببینیم. پس با سفر اعجاب‌انگیز ما همراه باشید.

همه ما بازی‌های مستقل را با ایده‌های بزرگ و سبک خاص خودشان می‌شناسیم. درواقع بازی مستقل نتیجه‌ی یک روحیه‌ی ریسک‌پذیری است که شرکت‌های بزرگ حاضر به انجام آن نیستند. ممکن است زندگی یک غاز باشد یا ماجراجویی یک موجود عجیب در صحرایی دور، همه آن‌ها ما را ساعت‌ها جلوی صفحه‌نمایش میخکوب خودکرده‌اند. حالا همراه ما باشید تا بهترین‌ها این ژانر از شماره 7 شروع کنیم.

بهترین بازی های سال 98:

  1. بهترین بازی های اکشن سال 98
  2. بهترین بازی های ماجراجویی سال 98
  3. بهترین بازی های استراتژیک سال 98
  4. بهترین بازی های مسابقه ای سال 98
  5. بهترین بازی های ورزشی سال 98
  6. بهترین بازی های مستقل سال 98

Untitled Goose Game

7- Untitled Goose Game

قرار گرفتن در قالب یک غاز ایده عجیب و دیوانه کننده‌ای است نه؟ تنها در میان بازی‌های مستقل است که شبیه‌ساز مار و زنبور را می‌بینیم و این دفعه استودیو House House با این عجیب پا به بازار گذشته است. بازی Untitled Goose Game هیچ‌گونه داستانی ندارد و هدف تنها چشیدن زندگی یک غاز و البته اذیت کردن گروهی از مردم است. این غاز می‌تواند بدود، صدا دربیاورد و حتی آیتم‌هایی را به‌وسیله دهانش جابه‌جا کنید. پازل‌های آسان در نظر گرفته‌شده و ایده فوق‌العاده توسعه‌دهندگان بدون شک این بازی را در لیست ما قرار می‌دهد. حالا می‌توانید یک بز باشید!

My Friend Pedro

6- My Friend Pedro

همه ما تابه‌حال فیلم‌های هندی را تماشا کرده‌ایم و از قدرت عجیب‌وغریب شخصیت‌های آن جاخورده‌ایم. بالا رفتن از درودیوار و کشتن همه با یک موز؟ قطعاً صحنه‌های عجیبی را تماشا کرده‌ایم. سال 98 با عرضه بازی My Friend Pedro شاهد یک بازی به همین شکل بودیم، جای که رفیق موزی شکل ما به نام پدرو در محیط‌هایی عجیب قرارگرفته است و باید با سلاح خود و شارلاتان بازی همه را نیست و نابود کند. سبک تاکتیکی این بازی و همچنین خشونت بامزه و خنده‌دار آن بدون شک از نکاتی است که همان اول به ذهنتان خواهد رسید.

Katana Zero

5- Katana Zero

در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی سامورایی‌های زیادی را دیده‌ایم که شمشیر به دست به تکه و پاره کردن حریفان خود می‌پردازند. استودیو مستقل Askiisoft بعد از 6 سال دست‌وپنجه نرم کردن با چالش‌های مختلف بالاخره شاهکار خود را وارد بازار کرد. این Katana Zero است که چون ستاره‌ای در دل شب می‌درخشد. روایت عالی داستان یک آدم کش حرفه‌ای که درواقع مانند من و شما عاشق چای خوردن است، مدت‌ها در ذهنتان باقی خواهد ماند. شهر داخل بازی حس تاریکی عجیبی دارد و به‌خوبی می‌تواند برای مدت‌ها لبخند را روی لبان شما بنشاند.

Disco Elysium

4- Disco Elysium

استودیو ZA/UM در سال 98 با عنوانی به‌ظاهر کوچک اما فوق‌العاده وارد بازار شد. جایی که بازی Disco Elysium ما را در قالب زندگی یک کارآگاه قرار می‌دهد که دارای توانایی‌های خاص خودش است و به دنبال پاسخ به سؤالات مهم و بزرگش. می‌توانید از خودتان یک قهرمان ملی بسازید و یا اینکه بازی را به افتضاح‌ترین شیوه ممکن تمام کنید. بازی شمارا با دنیایی کاملاً باز و انتخاب‌های متعدد رها می‌سازد و آن‌قدر سناریو در دل بازی وجود دارد که شمارا سردرگم می‌کند. آزادی انتخاب و داستان فوق‌العاده خلاقانه از نکاتی است که قطعاً این بازی را در جایگاه چهارم قرار می‌دهد.

Children of Morta

3- Children of Morta

شیطان دم منزل دوست‌داشتنی ما کمین کرده است و می‌خواهد خانواده Bergsons را به فنا بکشاند. این نیروی شیطانی تمام دنیا را فراگرفته است و ترس در دل تمام آدم‌ها نفوذ کرده است. چه خوش‌شانسی که معبدی جادویی دقیقاً زیر خانه این خانواده قرارگرفته است و پسران به لطف مادربزرگشان، به مأموریتی مهم برای نجات این منطقه از دست شیطان گمارده شده‌اند. استودیو ایرانی Dead Mage توانست یکی از بهترین بازی‌های مستقل سال 98 را ارائه دهد و امتیازهای بسیار خوبی از جانب وب‌سایت‌های مطرح نیز دریافت کند. این بازی نبرد بزرگی را روایت می‌کند، نبردی با درون‌مایه فداکاری، شجاعت و عشق.

Journey

2- Journey

Journey از آن دسته بازی‌هایی است که حسابش با تمام بازی‌های دیگر جداست. این‌یک سفر فلسفی برای پیدا کردن خود است. جایی که ردا پوش قرمز جلوی چشم شماست و تا چشم کار می‌کند سنگ و شن و باد. سفری که مزه آن هنوز هم زیر دندان بسیار از طرفداران بازی‌های ویدیویی است. به‌ندرت یک بازی مستقل می‌تواند این‌چنین تأثیری روی فرد بگذارد اما موسیقی به‌کاررفته در آن و همچنین فضایی چنین زیبا و غنی تا آخر عمر با شما خواهد ماند. این دژاویی زیبا با رقص موسیقی است. شاید برایتان سؤال باشد که این بازی چرا در لیست 98 قرار دارد اما باید گفت نسخه PC آن و ریمستری که انجام‌گرفته است بدون شک آن را در این لیست وارد می‌کند.

Ori and the Will of the Wisps

1 – Ori and the Will of the Wisps

وقتی‌که به فرانچایز Ori نگاه می‌کنیم، بدون شک می‌فهمیم که با یک بازی ویدیویی مواجه نیستیم. این‌یک اثر هنری زیبا با جزئیاتی فوق‌العاده و پیچیدگی خاصی است که در کل سادگی زیبا را پدید آورده است. مدتی پیش با بازی Ori and the Will of the Wisps بار دیگر این فرصت را پیدا کردیم که غرق در دنیای فانتزی و زیبای Ori، این موجود کوچک و بامزه شویم. جلوه‌های بصری دل‌نشین و البته سیستم مبارزه‌ای که توسعه‌دهندگان حسابی از آن تعریف کرده‌اند و منتقدان نیز آن را ستوده‌اند، بدون شک این بازی را در صدر لیست امسال ما قرار می‌دهد. این بازی بازگشت Ori به چالش‌های همیشگی است. ترکیب معما و مبارزه معجونی خوش‌مزه تولید کرده است که برای سال‌ها در ذهن شما خواهد ماند. همان نیم ساعت اول این بازی کافی است تا تمام غم و درد خود را فراموش کنید. این دنیای زیبای Ori است.

شما نظر دیگری دارید؟ می‌توانید لیست خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.