یحیی رحیمی

بهترین بازی های ماجراجویی سال 98 که باید تجربه کنید

یحیی رحیمی 27 اسفند 1398 بدون دیدگاه
2,939 بازدید

سال 1398 با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان نزدیک شده است. امسال بازی‌های ویدیویی فراوانی را مشاهده کردیم و سعی داشتیم تا با آخرین کیفیت و در سریع‌ترین زمان آن را به دست شما عزیزان برسانیم. ممکن است با نگاه به بازی‌های امسال در میان خیل آن‌ها گم و سردرگم شوید، ما بهترین بازی‌های هر سبک را برای شما آماده کرده‌ایم و امروز تصمیم داریم بهترین‌های ژانر ماجراجویی را ببینیم. پس با سفر اعجاب‌انگیز ما همراه باشید.

بهترین بازی های سال 98:

  1. بهترین بازی های اکشن سال 98
  2. بهترین بازی های ماجراجویی سال 98

موتور و محرک اصلی ما انسان‌ها روحیه ماجراجویی است. چه‌بسا افرادی را دیده‌ایم که کوله‌پشتی برداشته‌اند و مقصد ناکجاآباد را پیش‌گرفته‌اند. اگرچه زندگی امروزه به سمت ماشینی شدن رفته است و کمتر به روحیه ماجراجویی پرداخته می‌شود اما بازی‌های ویدیویی توانسته‌اند تا حدودی عطش ما را چون آب سردی خاموش کنند. بیایید از 7 شروع کنیم و بهترین بازی‌های سبک ماجراجویی سال 98 را ببینیم.

Days Gone

7 – Days Gone

یکی از بزرگ‌ترین ماجراجوی‌ها قطعاً بقا و نجات یافتن است. با ورود زامبی‌ها به دنیای بازی‌های ویدیویی تابه‌حال ماجراهای زیادی را بااین‌حال به همزن‌ها تجربه کرده‌ایم. سونی نیز امسال تصمیم گرفت تا بازی مخصوص را در این سبک ارائه کند. Days Gone در مورد یک شخصیت کلاسیک و عشق موتور است و ما را به قلب دنیایی پر از خطر و تاریکی می‌کشاند. واقعه‌ای وحشتناک برای بشریت رخ‌داده است و این دفعه تنها شما مانده‌اید و موتورسیکلت وفادارتان و البته یک دنیا زامبی‌ها و موجودات تشنه خون. گیم پلی روان و درگیر کننده و داستان جذاب از ویژگی‌های مثبت این بازی است. هرچند که بازی از عیب مبرا نیست اما به‌خوبی میان بهترین بازی‌های ماجراجویی سال 1398 قرار می‌گیرد. موتور خود را روشن کنید و به دل جاده بزنید.

A Plague Tale Innocence

6- A Plague Tale Innocence

ویروس‌ها بلای خانمان‌سوزی هستند و همین‌الان نیز ویروس کرونا کل جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است و بسیاری از کسب‌وکارها را به تعطیلی کشانده است. قطعاً ماجرایی بزرگ‌تر از فرار از ترس ویروس و زنده ماندن را پیدا نخواهید کرد. این شیوه‌ای بود که بازی A Plague Tale Innocence ما را سرگرم کرد. کوچه و خیابان‌های فرانسه بوی طاعون می‌دهد و بسیاری را زمین زده است. قرار گرفتن در نقش خواهر و برادری که تنها همدیگر رادارند بی‌نهایت دل‌نشین است و داستان جذاب آن بدون شک یکی از بهترین‌ها در میان نامزدهای امسال است. چنین داستان‌گویی بدون شک قرار گرفتن این بازی در لیست ما را تضمین می‌کند. دنیای بیرون ترسناک‌تر از همیشه است و اگر می‌خواهید پا به چنین جایی بگذارید، مواظب خود باشید که از زمین و زمان برایتان دشمن ریخته است.

The Legend of Zelda: Link's Awakening

5- The Legend of Zelda: Link’s Awakening

بدون شک برنده واقعی سال 2019 در زمینه سخت‌افزار و بازی، کمپانی نینتندو بود. کنسول Nintendo Switch هرماه پرفروش‌ترین کنسول معرفی می‌شد و با ارائه باز‌سازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening ثابت کرد که این جواهر هنوز بعد از سال‌ها می‌درخشد. دنیای عجیب در کنار داستان غیرقابل‌پیش‌بینی این بازی کاری کرد که پس از چندین سال هنوز داستان بازی ما را حیرت‌زده کند. جزیره‌ای ناشناس تنها امید ما برای زنده ماندن است و بعدازآن است که ماجراجویی در دل روستای زیبای مابی و آواز دل‌نشین طبیعت شروع می‌شود. این بازی نه‌تنها یکی از بهترین‌های سری زلداست بلکه می‌توان گفت که با یکی از شاه کارترین بازی‌های کنسول Switch طرف هستید.

Control

4- Control

هر عیبی روی استودیو Remedy Entertainment بگذارید هنوز نمی‌توانید از المان داستان‌سرایی بازی‌هایش خرده بگیرید. این استودیو بعد از مدت‌ها عنوان Control را ارائه داد و ما را با دنیای عجیبی روبه‌رو کرد. جایی که قدرتی متافیزیک شمارا برای اداره Control که یک واحد دولتی سحرآمیز است برمی‌گزیند. گیم پلی بازی با تمام عنوان‌های دیگر فرق دارد، اینجا قوانین فیزیک به سطح آشغال انداخته‌شده است و هر آنچه می‌بینید آدم‌هایی است که در هوا غلط می‌خورند و اشیائی است که خردشده‌اند و هر تکه آن‌ها درجایی از اتاق به پرواز درآمده است. این بازی تابه‌حال جوایز زیادی برده است و حسابی منتقدان را غافل‌گیر کرده است. استفاده از خلاقیت بی‌حد و شمار و ماجراجویی سحرآمیز کاری کرده که به یکی از بهترین بازی‌های سال 98 تبدیل شود.

Metro Exodus

3- Metro Exodus

چه ماجرایی می‌تواند جذاب‌تر از آن باشد که بخش بزرگی از بشریت توسط جنگ هسته‌ای نابود شود و عده‌ای که باقی‌مانده باشند نیز در زیرزمین و متروهای زیرزمینی زنده مانده باشند. سری بازی Metro با داستانی جنجالی و جذاب وارد شد و توانست با هر نسخه خود را به پله‌های دیگری برساند. بازی Metro Exodus بالاخره ما را به سطح زمین آورد و شاهد چهارفصل از بهار تا زمستان بودیم. بازی آن‌قدر حس ترس را به‌خوبی القا می‌کند که با دیدن هیولاها مو به تنتان نخواهد ماند. استفاده از المان‌های جدید در کنار داستانی شاهکار و البته جلوه‌های بصری دل‌نشین با جزئیات فوق‌العاده بدون شک این بازی را به یکی از بهترین عنوان‌های سال 98 تبدیل کرده است. همین‌الان تفنگ خود را تمیز کنید و ماجراجویی خود را شروع کنید، فقط مواظب هیولاها و موجودات عجیب‌وغریب باشید!

Star Wars Jedi Fallen Order

2- Star Wars Jedi Fallen Order

همین‌که به عناوین ماجراجویی نگاه کنیم ناخودآگاه اسم جنگ ستارگان به ذهنمان می‌آید. ماجراهایی که سر شخصیت‌های این سری می‌آید را هیچ جایی نمی‌توان پیدا کرد. Electronic Arts بعد از چندین نسخه آنلاین بالاخره نسخه‌ای باب میل کاربرانش را بیرون داد. Star Wars Jedi Fallen Order داستان آخرین Jedi است و سرنوشت برای او برنامه‌های زیادی دارد. امپراتوری با سربازان متعددش دربه‌در دنبال آخرین فرد می‌گردند و می‌خواهند برای همیشه آتش جنگ را سرد کنند و سلطه خود را روی تمام کهکشان‌ها بگسترانند. داستان گیرا در کنار گیم پلی معمایی و هک‌اند اسلش بدون شک ارزش تجربه بازی را چندین برابر کرده است. پرچم حالا از دست مبارزان قبلی پایین افتاده است اما شما قرار است بار دیگر آن را بردارید و مسیر و مرام Jedi را ادامه دهید.

Death Stranding

1 – Death Stranding

اول متن از کوله‌پشتی و موتور ماجراجوی انسان حرف می‌زدیم. انگار این دقیقاً همان چیزی است که کوجیما، دیوانه دنیای بازی‌های ویدیویی، در نظر داشته است. Death Stranding بزرگ‌ترین ماجراجویی تاریخ بازی است. با یک کوله بزرگ به سمت کوه‌های مرتفع و کوهستان‌های سرسبز راهی می‌شوید و این بار هدفی بزرگ در سردارید، قرار است انزوای بشری را در عصر فناوری بشکنید. ایجاد سبک جدیدی توسط کوجیما و به کار بردن جزئیاتی بسیار زیاد و البته گیم پلی که در هیچ بازی دیگری یافت نمی‌شود، بی‌شک مقام اول را به خود این بازی می‌دهد. خبری از بمب باران هسته‌ای و جنگ‌های عظیم نیست. این بار انزوا است که به‌آرامی در حال نابودی انسان است جلوی آن را بگیرید.

شما نظر دیگری دارید؟ می‌توانید لیست خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.