بهترین بازی های استراتژیک سال 98
یحیی رحیمی

بهترین بازی های استراتژیک سال 98 که باید تجربه کنید

یحیی رحیمی 28 اسفند 1398 بدون دیدگاه
2,978 بازدید

سال 1398 با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان نزدیک شده است. امسال بازی‌های ویدیویی فراوانی را مشاهده کردیم و سعی داشتیم تا با آخرین کیفیت و در سریع‌ترین زمان آن را به دست شما عزیزان برسانیم. ممکن است با نگاه به بازی‌های امسال در میان خیل آن‌ها گم و سردرگم شوید، ما بهترین بازی‌های هر سبک را برای شما آماده کرده‌ایم و امروز تصمیم داریم بهترین‌های ژانر استراتژی را ببینیم. پس با سفر اعجاب‌انگیز ما همراه باشید.

همه ما به‌نوعی یک حس مدیریتی داریم. دوست داریم جای ژنرال‌های تاریخی یا رهبران کشورها بودیم و ملتی را اداره می‌کردیم. ازآنجاکه چنین کاری از دست ما برنمی‌آید بازی‌های استراتژی بهترین گزینه برای ما هستند. استودیوهای مختلف در سال 98 بازی‌های زیادی را در این سبک عرضه کرده‌اند و حالا همراه ما باشید تا از شماره 7 شروع کنیم و بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

بهترین بازی های سال 98:

  1. بهترین بازی های اکشن سال 98
  2. بهترین بازی های ماجراجویی سال 98
  3. بهترین بازی های استراتژیک سال 98

Tropico 6

7- Tropico 6

دیکتاتور بودن هم آن‌طور که فکر می‌کنید کار چندان آسانی نیست! باید کنترل زیادی روی بخش‌های مختلف داشته باشید تا نتوانند نفس بکشند. چه ایده‌ای جالب‌تر از اینکه شما دیکتاتور یک جزیره باشید! سری بازی Tropico سال‌هاست با نسخه‌های مختلف طرفداران خود را سرگرم کرده است و در سال 98 نیز شاهد عرضه Tropico 6 بودیم. مانند نسخه‌های دیگر کنترل یک جزیره به شما داده می‌شود و باید آن‌قدر پول کسب کنید تا حق استقلال را از پادشاهی کل خریداری کنید. از ویژگی‌های جالب بازی می‌توان به کنترل چندین جزیره و هم‌چین برگشتن بازار سیاه و کارهای مافیایی اشاره کرد. کاخ پادشاهی در دستان شماست و می‌توانید تصمیم بگیرید به سمت آمریکا بروید یا اینکه نیروهای شوروی را وارد خاک خود کنید.

Fantasy General II

6- Fantasy General II

قطعاً عهد بربرها داستان‌های بسیار زیادی در پشت خود دارد. جایی که تنها سرگرمی شکستن سر همسایه و به راه انداختن جنگ و خون‌ریزی بود. چه ایده‌ای می‌تواند از به دست به گرفتن نقش یک بربر جوان جالب‌تر باشد؟ بازی Fantasy General II داستان جوانی است که می‌خواهد رفته‌رفته تاج پادشاهی را به سرش بگذارد و پادشاه تمام دنیا شود. استفاده از المان‌های جادویی و همچنین جنگ‌های فوق‌العاده هیجان‌انگیز از نقاط مثبت این بازی شناخته می‌شود. استودیو به‌خوبی ژانر استراتژی را درک کرده است و برای همین دنیایی فوق‌العاده خلق کرده است که هدف اصلی‌اش پادشاهی و رسیدن به اوج دنیاست. حالا وقت مبارزه است سلطان!

Anno 1800

5- Anno 1800

آنچه از یک بازی استراتژی انتظار داریم، سرگرم کردن ما با المان‌های مدیریتی و چالش‌های جذاب است به‌نحوی‌که هدف نهایی ایجاد یک شهر یا پیشرفت باشد. یوبی‌سافت سال‌هاست که فرمول طلایی را با بازی Anno کشف کرده است و حالا در Anno 1800 ما را به ا به جرگه‌های منتهی به انقلاب صنعتی می‌برد و جزیره‌ای گرم سیری در اختیار ماست و باید آن را از صفر بنا کنیم و شهر بزرگی را سرپا کنیم. بازی سناریوهای مختلفی را در اختیار ما قرار می‌دهد و وجود بحران‌های جدی و حتی خیانت به‌عنوان یکی از نقاط قوت بازی شناخته می‌شود. این بازی برعکس رقیبان خود تجربه‌ای تکراری و حوصله سر برندارد و با اضافه کردن بخش آنلاین و کاربران دیگر که هر آن ممکن است به شما حمله کنند تجربه‌ای فوق‌العاده را ارائه می‌دهد. این بازی ارزش چندین بار امتحان کردن را دارد و یوبی‌سافت به بهترین شیوه کارش را انجام داده است.

Unity of Command II

4- Unity of Command II

درحالی‌که سربازان سخت‌ترین بخش جنگ را به دوش می‌کشند اما این فرماندهان هستند که سرنوشت جنگ‌ها را تعیین می‌کنند. مدیریت جوخه‌های نظامی در جنگ‌های هیجان‌انگیز همیشه ایده‌ای جذاب برای ژانر استراتژی بوده است. استودیو 2×2 Games بعد از تجربه موفقش در سال 2011 این بار با بازی Unity of Command II برگشت و ما را درگیر جنگ جهانی دوم کرد. بازی با استفاده از داستان پویا و همچنین استفاده از المان‌های رئال مانند پیدا کردن دشمن و همچنین نابودی خط حمله و آنگاه حمله به سمت مقرهای نظامی، خودش را به لیست بهترین‌های استراتژی کشانده است و توانسته نظر منتقدان را نیز به خود جلب کند.

Age of Wonders: Planetfall

3- Age of Wonders: Planetfall

فانتزی و داستان‌های تخیلی مدت‌هاست راهشان را به بازی‌های استراتژی بازکرده‌اند. یکی از بهترین نمونه‌های آن‌ها سری بازی Age of Wonders است. در سال 98 شاهد برگشت این سری با نسخه جدیدی به نام Age of Wonders: Planetfall بودیم که برعکس تمامی بازی‌های استراتژی دیگر که تنها به دنبال تصرف یک دنیای جدید هستند، شمارا موظف به بازگشت به خانه و ساخت دوباره آن بعد از فاجعه عظیم اتفاق افتاده می‌کند. داستان بازی عمق عجیبی دارد و در مراحل مختلف، تاریخ انسان را به‌گونه‌ای روبه‌رو چشمان ما قرار داده است و اشتباهات بشری را به‌خوبی مشاهده می‌کنیم. استفاده از نژادهای مختلف در بازی و همچنین المان‌های ساخت‌وساز و کنترل معیشت مردم از نکاتی است که این بازی را نزد طرفداران و منتقدان دوست‌داشتنی کرده است.

Age of Empires II Definitive Edition

2- Age of Empires II: Definitive Edition

قرون‌وسطی ایده‌ای جالب برای داستان و فیلم و بازی است. قهرمان‌بازی‌های ملت‌های مختلف برای همیشه در طول تاریخ ثبت‌شده است. بسیاری از ما دوست داریم جای پادشاهان آن زمان چه صلاح‌الدین باشد و چه ویلیام والاس قرار بگیریم. مایکروسافت بعد از سال‌ها دستی به سر و روی بازی‌دوست داشتنی خود گرفت و این‌طور که بود که Age of Empires II: Definitive Edition به بازار عرضه شد. این بار با گرافیک فوق‌العاده‌ای سروکار داریم و البته گیم پلی به همان هیجان‌انگیزی خود باقی‌مانده است. استفاده از داستان‌های بسیار غنی و هوش مصنوعی فوق‌العاده باعث شده است که این بازی یکسر و گردن از دیگر رقیبان خود بالاتر باشد و چون جواهری درخشان در آسمان بازی‌های استراتژی بدرخشد.

Total War Three Kingdoms

1 – Total War: Three Kingdoms‎

بالاخره به برنده لیست امسال رسیدیم. استودیو Creative Assembly با در نظر گرفتن داستان غنی چین باستان غوغایی در زمینه بازی‌های استراتژی به پا کرد. این بار به امپراتوری هان سفر کردیم و با چالش‌های نبود یک قدرت متمرکز مواجه شدیم. جایی که هر گروهی در تلاش برای به دست آوردن قدرت کلی جنگ‌های بزرگی راه می‌انداخت. بازی دست شمارا باز گذاشته است و می‌توانید یک حکومت را انتخاب کنید و آنگاه شروع به ماجراجویی کنید. ممکن است راه پیشرفت از دراز کردن دست دوستی به سمت بقیه باشد یا اینکه واقعاً درگیر جنگ شد و این بار باید با تمام قوا وارد میدان شوید و حکومت دیگر را از کره زمین محوکنید. گیم پلی بازی فوق‌العاده روان است و توانسته نظر منتقدان را نیز جلب کند. این بازی بدون شک تجربه‌ای کامل از ژانر استراتژی ارائه می‌دهد و لایق هزاران بار بازی کردن است.

شما نظر دیگری دارید؟ می‌توانید لیست خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.