بهترین بازی های مخفی کاری تمام دوران
سارا هابطی

بهترین بازی های مخفی کاری تمام دوران را بشناسید

سارا هابطی 7 اسفند 1402 3 دیدگاه
2,024 بازدید

مخفی کاری یکی از بهترین ژانرهای دنیای بازی‌های ویدیویی است که از گذشته تا امروز طرفداران خاص خودش را دارد. اما متاسفانه به مرور زمان به ندرت در بین عنوان‌های محبوب امروزی دیده می‌شود، در حالی که در دهه نود میلادی جایگاه‌ ویژه‌ای را در قلب گیمرها تصاحب کرده بود. از بزرگ‌ترین آثاری که تا به حال سهم زیادی را در سبک مخفی کاری از آن خود کردند، می‌توانیم به عنوان‌هایی مثل Hitman، Splinter Cell و Metal Gear Solid اشاره کنیم. در ادامه با معرفی بهترین بازی های مخفی کاری همراه پارسی گیم باشید.

بهترین بازی های مخفی کاری؛ قاتلی پنهان در سایه‌ها

در بهترین بازی های مخفی کاری معمولا آزادی انتخاب زیادی دارید و این موضوع در دیگر سبک‌ها کم‌تر دیده می‌شود. شما می‌توانید همه چیز را برای انجام دادن ماموریت‌ها و گذراندن چالش‌ها امتحان کنید و تجربه‌های جدیدی داشته باشید. بعضی از تاکتیک‌ها را حتی خود تیم توسعه‌دهنده نیز پیش‌بینی نمی‌کند، اما بازیکنان در حین انجام ماموریت‌ها آن‌ها انجام می‌دهند. سبک مخفی کاری با این‌که محدودیت زیادی دارد، اما از جذابیت و محبوبیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. ما با تهیه لیستی از بهترین بازی های Stealth سعی کردیم شما را با آثار جذاب این ژانر آشنا کنیم. پس اجازه دهید بی‌وقفه به سراغ لیست جذاب و هیجان‌انگیزمان برویم.

29) بازی Mark Of The Ninja

بازی Mark Of The Ninja در لیست بهترین بازی های مخفی کاری

زمانی که در دوران Xbox Live Arcade زندگی می‌کردیم، واقعا فضای بازی‌ها حس متفاوتی داشتند. هر چند وقت یک بار عنوان قوی‌تری پس از یک شاهکار متولد می‌شد و در سال 2012 بود که عنوان Mark Of The Ninja عرضه شد. این بازی در اصل قرار بود یک عنوان انحصاری برای Xbox 360 باشد که به واسطه گیم پلی خودش شباهت‌های زیادی به عناوینی مثل Ninja Five-O یا GBA Splinter Cell دارد. با این حال پیشرفته‌تر شدن آن‌ها یک نقطه عطف بود که توجه بیش‌تر گیمرها را به خودش جلب کرد. استفاده از سیستم مخفی کاری تست شده و واقع‌گرایانه برای ماندن در تاریکی، یک ریسک واقعی بود که به خوبی جواب خودش را گرفت. گیم پلی همه چیز تمام بازی با یک گرافیک درجه یک تلفیق شده بودند تا یک شاهکار در دنیای بازی را خلق کنند. این اثر در حال حاضر برای بیش‌تر پلتفرم‌ها در دسترس است، بنابراین هیچ بهانه‌ای برای تجربه نکردن این اثر زیبا وجود ندارد.

28) بازی Assassin’s Creed: Brotherhood

بازی Assassin’s Creed Brotherhood از سری محبوب اساسینز کرید

در بین مجموعه Assassin’s Creed، نسخه اصلی از نظر عنوان مخفی کاری بهترین حالت ممکن را به نمایش می‌گذارد. از سوی دیگر، بازی Assassin’s Creed: Brotherhood یک تجربه مخفی کاری کاملا منحصر به فرد است که می‌توانید آن را به صورت چند نفره تجربه کنید. وظیفه شما ترور یک نفر خاص است و در این بین باید از جان خود در برابر خطرات احتمالی دفاع کنید. بعد از کشتن هدف مورد نظر باید از مناطقی که ماموریت را انجام دادید فاصله بگیرید؛ زیرا بعد از آن کسی متوجه شما نخواهد شد. اگر به دنبال امتیازهای بیش‌تری در بازی باشید، چالش‌های متنوع‌تری نیز به سراغتان خواهند آمد. با این‌که این اثر به عنوان یک شاهکار چند نفره شناخته نمی‌شود، ولی به خوبی می‌تواند بازیکنان را سرگرم خودش کند. به دلیل این‌که سرورهای اصلی بازی خاموش شده‌اند، متاسفانه دیگر دسترسی برای استفاده از حالت چند نفره بازی وجود ندارد. بنابراین فقط بخش کمپین‌ها و داستان اصلی بازی قابل اجرا هستند.

27) بازی Alien: Isolation

بازی Alien Isolation در لیست بهترین بازی های سبک مخفی کاری

بیش‌تر بازی‌های ترسناک برای جذاب‌تر شدن گیم پلی خودشان از حالت مخفی کاری استفاده کرده‌اند، اما این موضوع بعد از بازی Amnesia: The Dark Descent قوی‌تر شد و شکل دیگری به خودش گرفت. بازی Alien: Isolation به عنوان یکی از بهترین بازی های Stealth شناخته می‌شود، که اگر بیگانه شما را ببیند، کارتان تمام است. در سری بازی‌های Outlast، اگر مهاجم شما را ببیند می‌توانید از دست او فرار کنید یا در جایی از محیط پنهان شوید. در این اثر خبری از فرار یا پنهان شدن نیست و بلافاصله کشته می‌شوید.

بیگانه حضور شما را با غریزه خودش بو می‌کشد و هیچ شانسی برای پنهان ماندن یا استفاده از چاقو برای فرار کردن ندارید. البته راه‌هایی برای صدمه زدن به بیگانه و مخفی ماندن برای کوتاه مدت وجود دارد، اما بسیار محدود هستند و به دست آوردن آن‌ها نیز به این سادگی‌ها نخواهد بود. تمام این مشکلات باعث می‌شوند که در برابر هیولاها احساس ضعف کنید، این مورد در کم‌تر بازی دیده می‌شود. این اثر حالت مخفی کاری هاردکور نیز دارد و می‌توانید مهارت‌های مخفی کاری خودتان را با این حالت به چالش بکشید.

26) بازی Hitman: Blood Money

بازی Hitman Blood Money از بهترین بازی های مخفی کاری تمام دوران

در دهه 2000 یکی عنوان مخفی کاری منتشر شد و گرد و خاک زیادی به پا کرد، بله این اثر جنجالی، بازی Hitman: Blood Money بود. در این بازی همه چیز نسبت به آثار گذشته بهبود پیدا کرده بودند و با فهرستی از بهترین المان‌ها برای سبک پنهان کاری مواجه بودیم. برای ساخت محیط‌های بازی از بهترین المان‌های گرافیکی استفاده شده بود و شخصیت‌پردازی‌ها به خوبی به چشم می‌آمدند.

بازی Hitman: Blood Money به عنوان یکی از بهترین بازی های مخفی کاری، بهترین خصوصیات یک بازی ژانر پنهان کاری را به نمایش گذاشت.  نکته جالبی که در این نسخه توجه همه را به خودش جلب کند، دوربین اول شخص بود که در سری‌های قبلی وجود نداشت. این ویژگی به شما کمک می‌کرد که هدف‌گیری بهتری داشته باشید و ترفندهای بیش‌تری را برای از بین بردن باس فایت نهایی انجام دهید. این اثر منحصر به فرد را در حال حاضر می‌توانید روی تمام پلتفرم‌های نسل جدید تجربه کنید و به عنوان یک بازی سبک مخفی کاری کلاسیک از آن لذت ببرید.

25) بازی Hitman World Of Assassination

بازی Hitman World Of Assassination در لیست بهترین بازی های مخفی کاری

این اثر یک بازی خارق‌العاده و یک عنوان غنی از هر نظر شناخته می‌شود. در ابتدا این بازی از سه اثر جدا از هم ساخته شده بود و بعدا با هم یک بازی کامل را خلق کردند. در کل 22 نقشه در دست دارید و مناطق prologue area  و Ambrose Island نیز در دسترس هستند. این عنوان دست شما را برای انجام دادن امور مختلف باز می‌گذارد و ماموریت‌های هر نقشه را می‌توانید ده بار انجام دهید. در این میان بد نیست سری هم به حالت‌های اضافی مانند Sniper Assassin نیز بزنید.

گیم پلی بازی به نظر عالی طراحی شده است با این‌که این اثر قرار نبود یک عنوان قطعی از مجموعه هیتمن باشد. انجام ماموریت‌های کشتار به صورت آنلاین چالش‌های خودش را دارد و باید هویت اصلی خودتان را برای از بین بردن راحت‌تر سوژه‌ها جعل کنید. با این‌که اثری مثل بازی Hitman World Of Assassination از نظر ساختاری قدیمی شده، اما ارزش زیادی به عنوان یک اثر کلاسیک پنهان کاری دارد.

24) بازی Splinter Cell: Chaos Theory

بازی Splinter Cell Chaos Theory در لیست بازی های مخفی کاری

غیر ممکن است لیستی از بهترین بازی های Stealth تهیه کنیم و اسمی از بازی Splinter Cell: Chaos Theory در آن نباشد. دلایل زیادی برای قرار دادن این عنوان در لیست بهترین بازی های مخفی کاری وجود دارد و یکی از آن‌ها گیم پلی مخفی کاری این بازی فوق‌العاده است. برای انجام دادن ماموریت‌های مخفی‌کاری این اثر باید با بازی‌های نسل جدیدتر آشنا باشید، تا بتوانید در سطوح بالاتری ماموریت را به پایان برسانید. برای کنسولی مثل ایکس باکس این اثر یک جواهر به حساب می‌آید، همینطور نورپردازی آن هنوز تا مدت‌ها پس از عرضه تاثیر زیادی روی عنوان‌های هم سبک خودش گذاشته است. بخش چند نفره بازی محیط مناسبی را برای سرگرم شدن با دوستانتان فراهم می‌کند و یک تجربه زیبا را از یک عنوان مخفی‌کاری به ارمغان می‌آورد.

23) بازی Splinter Cell: Blacklist

بازی Splinter Cell Blacklist از بازی های نوستالژی در سبک Stealth

با این‌که عنوان لیست سیاه یکی از بهترین بازی‌های Splinter Cell محسوب می‌شود، هنوز امتیاز شایسته خودش را دریافت نکرده است. کمپانی Ubisoft تمام تلاش خودش را کرد تا از این بازی یک شاهکار بسازد و انصافا انرژی قابل توجهی روی انجام این پروژه گذاشته شد. بازی Splinter Cell: Blacklist یکی از نخستین عنوان‌هایی بود که به جای سیستم ذخیره‌سازی مرحله‌ای، از سیستم checkpoint برای ماموریت‌های خودش استفاده کرد. این موضوع در کم‌تر اثری در آن زمان دیده می‌شد و بیش‌تر بازی‌ها به صورت مرحله‌ای کار ذخیره را انجام می‌دادند.

برخلاف دو نسخه قبلی، بازی Splinter Cell: Blacklist دیگر حالت خسته‌کننده داستان‌های گذشته را ندارد. همچنین سیستم checkpoint به کمک گیمرها آمد تا مراحل مخفی کاری را با حس بهتری تجربه کنند. اگر مدام در ماموریت‌های پنهان کاری ببازید و دوباره به اول مرحله بازگردید، حس خوبی از بازی کردن پیدا نخواهید کرد. در بخش چند نفره نیز تیم توسعه‌دهندگان کم نگذاشتند و بهترین گرافیک را برای کنسول ایکس باکس 360 و PS3 تجربه می‌کردید. داستان و گیم پلی به زیباترین شکل ممکن پیش می‌رود و جای نقد خاصی را باقی نمی‌گذارد و یک تجربه به یادماندنی را برای هوداران مجموعه Splinter Cell به ارمغان می‌آورد.

22) بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

بازی Metal Gear Solid 5 The Phantom Pain در لیست بهترین بازی های مخفی کاری

Metal Gear Solid 5 بهترین بازی این مجموعه نیست؛ زیرا داستان آن نواقص زیادی دارد. با این حال از نظر مخفی کاری از تمام عنوان‌هایی که در این فرنچایز قرار دارند، قوی‌تر عمل کرده است. در مجموعه متال‌گیر گزینه‌های بهتری نیز وجود دارند که سرگرم کننده‌تر از این بازی باشند، ولی روی سبک مخفی کاری این اثر بیش‌تر کار شد. درگیر شدن با مهاجم‌ها حس هیجان زیادی را به گیمر القا نمی‌کند، فقط زمانی که باید به صورت مخفیانه وارد ساختمان‌ها شوید، بازی هیجان بیش‌تری پیدا خواهد کرد. این عنوان از نظر گیم پلی و خط داستانی مشکلات خاص خودش را دارد و طرفداران از کوجیمای نابغه انتظار بیش‌تری برای آخرین بازی متال‌گیر داشتند.

21) بازی Deus Ex: Mankind Divided

بازی Deus Ex Mankind Divided در لیست بازی های مخفی کاری و آینده گرایانه

بازی Deus Ex: Mankind Divided بهتر از عنوان آخر متال گیر نیست و تفاوت زیادی نسبت به نسخه قبل خودش نکرده است. با این حال نسبتا گیم پلی پنهان کاری خوبی را ارائه می‌دهد و گیمر را به راحتی سرگرم می‌کند. یکی از انتقادهایی که به روند اجرایی بازی می‌شود، بحث مناسب نبودن عنوان‌های مرتبط با کشتن باس فایت‌های آن است. توسعه‌دهندگان بازی سعی کردند مشکلاتی که باعث ناراضی بودن کاربرها هستند را تا حدودی برطرف کنند. از طرف دیگر بازیکن دیگر مثل قبل درگیر باس فایت‌های آزاردهنده نیست و جریان بازی روان‌تر شده است.

گزینه‌های زیادی برای انجام دادن حالت مخفی کاری وجود دارد، قطعا همین موضوع جذابیت گیم پلی را چندین برابر می‌کند. عنوانی که حالت مخفیانه داشته باشد، اساسا نسبت به دیگر بازی‌ها جذابیت بیش‌تری نیز دارد. بعد از انتشار نسخه اصلی بازی، یک بسته‌الحاقی جداگانه برای این اثر منتشر شد و متاسفانه کم‌تر کسی به آن توجه کرد. اگر DLC بازی را فراموش کرده‌اید، قطعا حس جدیدتری از بازی را از دست داده‌اید.

20) بازی Thief 2: The Metal Age

بازی Thief 2 The Metal Age در لیست بهترین بازی های مخفی کاری

عنوان Thief 2: The Metal Age یکی از بهترین بازی های مخفی کاری است که بیش‌تر گیمرها آن را تجربه کرده‌اند. به خاطر آوردن تجربه بازی می‌تواند حس خوبی را برای بیش‌تر بازیکنان به همراه بیاورد. در این عنوان از هیچ ابزاری برای دور ماندن از مهاجمان استفاده نمی‌کنید و امکان دارد هر لحظه توسط دشمنان دیده شوید. شما باید در این عنوان به خوبی از گوش‌هایتان استفاده کنید و بفهمید که دشمنان چقدر به شما نزدیک شده‌اند. بازی Thief 2: The Metal Age تنها عنوانی است که از صدای پا برای ردیابی دشمنان استفاده می‌کند و در هیچ عنوان دیگری این موضوع را نمی‌بینید. ماجراجویی و پیدا کردن اشیاء مختلف در این بازی را می‌توانید با شکل متفاوتی تجربه کنید، به نحوی که در کم‌تر اثری می‌توانید این فرصت را داشته باشید.

19) بازی Outlast

بازی Outlast در لیست بازی های مخفی کاری و ترسناک

بیش‌تر بازی‌سازها علاقه دارند عنوان‌های خودشان در سبک ترسناک را با چاشنی صدا و موسیقی دلهره‌آور تلفیق کنند، این موضوع انگار برایشان بیش‌تر اهمیت دارد تا یک گرافیک خیره‌کننده. با این‌که کم‌تر به المان‌های بصری در بازی Outlast توجه شده است، اما تاثیر موسیقی متن را روی لحظات ترسناک آن به خوبی حس می‌کنید. شخصیت اصلی این عنوان یک جنگجو نیست و باید از ترس موجودات بازی همیشه جایی را برای پنهان شدن انتخاب کند. بنابراین یا باید فرار کنید یا این‌که به دست موجودات مخوف به قتل می‌رسید. مهاجمانی که قصد جان شما را کرده‌اند، در اصل بیماران تیمارستان هستند و معمولا با یک سلاح سرد به شما حمله می‌کنند.

فضای تیمارستان کاملا تاریک است و اگر شانس بیاورید شاید بعضی اوقات چراغ روشنی سر راه خودتان پیدا کنید. برای پیدا کردن مسیر مناسب باید از یک دوربین فیلم‌برداری استفاده کنید و باید مدام مراقب تمام شدن باطری آن باشید. در تمام گیم پلی این اثر باید سعی کنید که زنده بمانید، در غیر این‌صورت داستان بازی را متوجه نخواهید شد. اگر در طول مسیر کشته شوید، دوباره به آخرین محل بارگذاری بازی باز می‌گردید، پس جای نگرانی برای این موضوع وجود ندارد.

18) بازی Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima یکی از بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن

استودیوی ساکرپانچ توانست بعد از 20 سال یک عنوان مستقل منتشر کند و بابت همین بازی حسابی سر و صدا به پا شود و این استودیو برای ساخت بازی شاهکار Ghost of Tsushima، 7 سال ناقابل را صرف کرده است. این اثر برای سیراب کردن گیمرها از هر عنوان سامورایی شناخته شد و بازیکنان به معنای واقعی کلمه می‌توانند از هر بخش بازی لذت کافی را ببرند. کاراکتر اصلی بازی جین ساکای نام دارد و خودش را مقصر مرگ پدرش می‌داند، نجات دادن سوشیما شاید به روح او کمک کند تا زودتر به رستگاری و آرامش برسد.

داستان گوست آو سوشیما روند زیبای خودش را دارد، در داستان بازی جین ساکای سعی می‌کند دوستان قدیمی خودش را در کنار هم برای دفاع از سوشیما جمع کند. در طول مسیر بازی ساکای با شخصیت‌های مختلفی مواجه می‌شود و هر کدام از آن‌ها داستان مرتبط با خودشان را دارند. شخصیت پردازی این اثر تمام سعی خودش را کرده تا کاراکترهای بازی به خوبی قابلیت برقراری ارتباط را با گیمر داشته باشند و روند گیم پلی را هیجان‌انگیزتر کنند. گیم پلی بازی از هر نظر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌توانید در حین انجام مبارزات بازی، دنیای فوق‌العاده زیبا و خیره‌کننده سوشیما را کشف کنید.

17) بازی Tenchu: Wrath of Heaven

بازی Tenchu Wrath of Heaven در لیست بهترین بازی های مخفی کاری

با این‌که این اثر در کنار بازی متال‌گیر عرضه شد، ولی اکثر افراد آن را به عنوان یکی از بهترین بازی های مخفی کاری می‌‌شناسند. متاسفانه از مجموعه متال‌گیر استقبال خوبی نشد، و زمانی که نوبت به بازی Tenchu: Wrath of Heaven شد؛ طرفداران کم‌تر شدند. با این‌که این بازی یکی از بهترین عناوینی است که می‌توانید در پلی استیشن 2 تجربه کنید، اما جای تاسف دارد که از آن استقبال خوبی به عمل نیامد.

ماموریت‌های این اثر به یادماندنی طراحی مهیج و جذابی دارد و هر دو شخصیت بازی داستانی عمیقی را پیش می‌برند. داستان بازی براساس داستان‌های چین ساخته شده و می‌تواند توجه هر گیمری را به خودش جلب کند. بیش‌تر نینجاها در اصل سامورایی‌هایی هستند که مبارزات خود را به صورت مخفی کاری انجام می‌دهند و هنر جنگیدن آن‌ها براساس شناسایی نشدن توسط دشمن انجام می‌شود. گیم پلی بازی Tenchu مبارزه‌های مخفی کاری و نینجایی را با بهترین مکانیزم نبرد به بازیکنان ارائه می‌دهد تا لحظات مبارزه‌ای خاطره‌انگیز را تجربه کنند.

16) بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands

بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands در سبک جهان باز و با قابلیت مخفی کاری

سری بازی‌های Ghost Recon تا به حال آثار تاکتیکی خوبی را ارائه داده‌اند و از یک الگوی مناسب برای ساخت یک عنوان جهان باز مخفی‌کاری استفاده کرده‌اند. در این اثر زیبا می‌توانید یک دنیای آزاد را تجربه کنید و از اصول تاکتیکی جنگی برای انجام ماموریت‌ها استفاده کنید. با این‌که ماموریت‌های جذابی را در روند گیم پلی تجربه می‌کنید که به مرور زمان جذاب‌تر هم می‌شوند، اما سیستم کاورگیری گاهی اوقات آزاردهنده خواهد شد. یوبی‌سافت عنوان‌های زیادی برای سبک مخفی کاری و نقش‌آفرینی مبارزه‌ای تولید کرده است، اما هنوز اشتباهات قبلش را در بازی‌های جدید نیز تکرار می‌کند.

داستان بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands می‌تواند در بعضی از شرایط پیچیدگی‌هایی نیز پیدا کند. یوبی‌سافت دست شما را برای انجام ماموریت‌های اصلی و فرعی باز گذاشته است، بنابراین اگر در انجام ماموریتی مشکلی دارید می‌توانید باقی چالش‌های بازی را تجربه کنید. بیش‌تر مراحل بازی برای به دست آوردن اطلاعات مناسب برای پیدا کردن فرمانده‌های ارشد کارتل انجام می‌شوند. تمام خراب کاری‌ها نیز به همین روال برای به هم ریختن ساختار کارتل سانتا بلانکا هستند.

15) بازی Assassin’s Creed Unity

بازی Assassin’s Creed Unity در لیست بهترین بازی های سبک مخفی کاری

وقتی صحبت از بهترین بازی های Stealth می‌شود امکان ندارد از فرنچایز Assassin’s Creed صحبتی نشود. تا به حال از این سری به عنوان بهترین بازی های مخفی کاری زیاد صحبت شده است، اما بازی Assassin’s Creed Unity جای خودش را بیش‌تر در این مجموعه باز می‌کند. تا به حال نسخه‌های به‌روزرسانی شده زیادی برای این عنوان منتشر شد و این آپدیت‌ها کمک کردند تا این بازی تبدیل به یک اثر خاص شود. داستان انقلاب فرانسه یکی از بهترین سوژه‌هایی است که می‌توان برای آن هزاران عنوان اکشن جذاب ساخت.

انتخاب این دوره برای ساخت یک بازی مخفی‌کاری، بهترین انتخابی است که می‌توانید برای ساخت یک اثر شاهکار داشته باشید. هر چقدر که به پایان داستان بازی نزدیک می‌شوید، حس انقلابی بودن مردم فرانسه را در خیابان بیش‌تر حس می‌کنید. فضای خیابان‌های پاریس در این عنوان به قدری خوب طراحی شده که دوست دارید ساعت‌ها بدون هیچ هدفی روی سنگ فرش‌های آن قدم بزنید. حس و حال انقلابی آن روزهای فرانسه به خوبی در روند گیم پلی و داستان بازی قابل لمس است. شخصیت اصلی بازی آرنو (Arno Victor Dorian) نام دارد و توسط پدر دوست کودکی خودش بزرگ می‌شود و می‌خواهد در آینده انتقام پدرش را بگیرد. حالا رابطه آرنو با دوست بچگیش یعنی الیزا حالت عاشقانه به خودش گرفته است و بخشی از داستان نیز حول این دو نفر می‌گذرد. البته جذاب‌ترین قسمت بازی در اصل زمانی است که برای اولین بار شخصیت ناپلئون بناپارت را از نزدیک می‌بینید.

14) بازی SOMA

بازی SOMA در ژانر بازی های ترسناک و مخفی کاری محبوب

احتمال این‌ که بتوانید با شخصیت اصلی داستان بازی SOMA ارتباط برقرار بسیار پایین است؛ زیرا کاراکتر بازی در یک زمان نامناسب قرار دارد. این بازی بدترین حالت را برای شخصیت‌پردازی خودش انتخاب کرده است. با این‌که از این اثر یک شخصیت‌پردازی ضعیف را می‌بینیم، اما در بخش داستان‌سرایی یک محتوای ترسناک غنی و فلسفی را می‌بینم که در کم‌تر عنوانی دیده می‌شود. تمام دنیای بازی در یک آزمایشگاه در اعماق اقیانوس قرار دارد و یک تیم آزمایش‌های عجیبی را برای اهداف خاصی انجام می‌دادند. سایمون قصد دارد تمام رازهایی که در این آزمایشگاه نهفته است را کشف کند. در عین حال که یک داستان ترسناک را باید پیش ببرید، با گیم پلی سبک مخفی کاری نیز سر کار دارید.

تمام پازل‌ و معماها به خوبی طراحی شده‌اند، فقط نباید انتظار معماهای بازی Amnesia: The Dark Descent را از این عنوان داشته باشید. در هر صورت معماهای سرگرم‌کننده‌ای در بازی وجود دارد که به بهترین شکل می‌توانند شما را درگیر خودشان کنند. بعضی از پازل‌های بازی کوتاه هستند، ولی برخی از آن‌ها طولاترند و باید زمان بیش‌تری برای حل کردن آن‌ها بگذارید. با این حال تمام روند این بازی با حل کردن معماها پیش نمی‌رود و گاهی اوقات این اثر شما را حسابی غافلگیر می‌کند.

13) بازی Batman: Arkham Knight

بازی Batman Arkham Knight از بهترین بازی های سری بتمن با المان های مخفی کاری

بازی Arkham Knight نیز شبیه به آخرین اثر متال گیر بهترین ماموریت‌های مخفی کاری را در اختیارتان قرار می‌دهد. تمام مکانیزم مبارزات بازی را باید به صورت نبردهای تن به تن یا از بین بردن مخفیانه دشمنان  انجام دهید. هر چقدر که در انجام ماموریت‌ها با موفقیت بیش‌تری روبرو شوید، توانایی شما برای آپدیت کردن گجت‌ها و تجهیزات بتمن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. پیشرفت همیشگی در روند گیم پلی بازی باعث می‌شود که بازیکنان انگیزه بیش‌تری برای به پایان رساندن ماموریت‌ها داشته باشند. در پایان سبک مبارزه‌ها آن‌قدر پیشرفته خواهد شد که حتی لازم نیست دیگر به سمت دشمن شلیک کنید.

در کنار ارتقای سیستم مبارزه‌ای بازی، این امکان را دارید که اتومبیل خودتان را نیز پیشرفته‌تر کنید. هر چقدر که Batmobile مجهزتر شود، امکان استفاده از برای ماموریت‌های پنهان کاری نیز افزایش پیدا می‌کند. بعدا این اتومبیل قابلیت این را دارد که نقطه ضعف دیگر وسایل نقلیه را پیدا کند و اطلاعات لازم را در اختیار بازیکن قرار دهد. بعضی از قسمت‌های این عنوان نیاز به فکر کردن دارد و همه چیز براساس نابودی دشمنان پیش نمی‌رود. شبیه به نسخه‌هایی که قبل از این اثر منتشر شده‌اند، برخی اوقات باید تمام محیط بازی را اسکن کنید.

12) بازی Dishonored 2

بازی Dishonored 2 از عناوین جذاب اول شخص مخفی کاری

اگر سختی مبارزه و درگیر شدن با باس فایت‌های گردن کلفت بازی دارک سولز را بی خیال شویم، به عنوانی مثل بازی Dishonored 2 می‌رسیم. سبک مخفی کاری شاید برای بعضی از گیمرها حوصله سربر باشید و باید صبر زیادی برای انجام ماموریت‌ها به خرج دهید. به همین خاطر بازی‌سازها دیگر برای بهترین بازی های Stealth (بهترین بازی های مخفی کاری) ماموریت‌های زمان‌بری را نمی‌سازند و معمولا چالش‌ها بازی در یک چشم به هم زدن به پایان خودشان نزدیک می‌شوند.

با درنظر گرفتن تمام این موارد، هنوز بازی Dishonored 2 پتانسیل لازم را برای ارائه تجربه واقعی از چالش‌های پنهان کاری را به گیمر دارد. فضای این اثر به طرز قابل توجهی وسیع است و امکانات مامورایی زیادی برای شرکت در نبردها در اختیار خواهید داشت. بیش‌تر افرادی که در نسخه اول بازی حوصله انجام دادن ماموریت‌های مخفی کاری را نداشتند، در سری دوم می‌توانند همه چیز را با سروصدای کامل انجام دهند. نسخه دوم بازی تمام کم و کاستی‌های سری قبل‌تر از خودش را جبران می‌کند و یک تجربه متفاوت و عمیق را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. کاراکتر بازی دیگر در نسخه دوم لال نیست و به اذن پروردگار زبان باز کرده است و خود را در داستان 15 سال پس از داستان اول پیدا می‌کند.

11) بازی Horizon: Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West از بازی های جذاب پلی استیشن در سبک Stealth

نسخه دوم این اثر نسبت به سری اول خودش تغییرات زیادی کرده است و حس بهتری را می‌توانید از این عنوان بگیرید. درگیر کردن دنیای مدرن با فضای باستانی باعث شد چالش جدیدی وارد دنیا گیم شود و نکته بینی و حساسیت در مورد گوریلا گیمز نیز افزایش پیدا کند. اگر گیمری هستید که به داستان بازی خیلی اهمیت می‌دهید و دوست دارید یک داستان عمیق و قانع‌کننده را بشنوید، تجربه بازی Horizon: Forbidden West را از دست ندهید. در حین سفر در داستان بازی Horizon: Forbidden West حس می‌کنید که در حال خواندن یک رمان مهیج و جذاب هستید.

اگر نسخه اول بازی را تجربه نکرده باشید، امکان دارد ارتباط گرفتن با شخصیت اصلی داستان کمی برایتان سخت باشد. این که بازی از نظر محتوایی وابستگی زیادی به سری اول خودش دارد مشکل خاصی به حساب نمی‌آید. با این حال برای کسانی که سری اول را بازی نکردند ممکن است حس واقعی قسمت دوم را تجربه نکنند. در قسمت نبردهای بازی می‌توانید انتخاب کنید که یک کمان‌گیر باشید یا شمشیر زن. هر کدام از این مهارت‌ها آیتم‌های مربوط به خودشان را دارند که از آن‌ها می‌توانید برای انجام ماموریت‌های مخفی کاری و از بین بردن سریع دشمنان استفاده کنید. با این حال مشکلات فنی مربوط به گرافیک بازی متاسفانه باعث کم شدن امتیاز این اثر زیبا شدند که از عظمت و شکوه بازی Horizon: Forbidden West کم کرد.

10) بازی Watch Dogs 2

بازی Watch Dogs 2 در سبک جهان باز

بیش‌تر هکرها دوست ندارند کسی از حضور آن‌ها خبردار شود و معمولا تمام فعالیت‌های خودشان را به صورت مخفیانه انجام می‌دهند. نسخه دوم بازی Watch Dogs توانایی‌های یک هکر را برای گیمرها افزایش داده است و به راحتی می‌توانید هر کسی را گمراه کنید و به هدف اصلی خودتان برسید. کاراکتر اصلی بازی مارکوس نام دارد و تمام سعی خودش را می‌کند تا بدون استفاده از سلاح گرم به دشمنانش آسیب بزند.

مارکوس برای این‌که بتواند وارد گروه DedSec شود، باید تمام مهارت خودش را با یک پروژه ثابت کند. بیش‌تر مردم شهر این گروه خراب کار را می‌شناسند و از آن‌ها با تمام توان خود حمایت می‌کنند. رهبران اصلی این گروه در اصل پنج نفر هستند که هر کدام قابلیت‌ها و وظایف خاص خودشان را دارند. رفتار شخصیت‌های اصلی بازی دقیقا شبیه به نوجوانان است و اگر گیمر قدیمی باشید زیاد با این سبک شخصیت‌ها ارتباط چندانی برقرار نمی‌کنید. متاسفانه ماموریت‌های بازی بعد از گذشتن چندین حالت رو به تکراری شدن می‌رود و ممکن است گیمر را خسته کند.

9) بازی Hitman: Absolution

بازی Hitman Absolution در فهرست بهترین بازی های مخفی کاری که باید تجربه کنید

یکی از سخت‌ترین کارها در زمان ساخت بازی، راضی نگه‌داشتن مخاطب قدیمی و گیمر راحت‌طلب امروزی است. بازی Hitman: Absolution عنوانی بود که با این چالش به خوبی دست و پنجه نرم کرد و سعی نمود که گیمر قدیمی و جدید را راضی نگه‌ دارد. اما باید گفت که بازیکنان قدیمی از این‌که بعضی از امکانات برای گیمرهای جدید راحت‌تر شده‌اند، رضایت زیادی نداشتند. در این سری ارتباط بهتر و عمیق‌تری با شخصیت مامور 47 می‌گیرید.

گیم پلی بازی در واقع یکی از دوست‌داشتنی قسمت‌هایی است که در این اثر تجربه می‌کنید؛ زیرا این عنوان آزادی عمل زیادی برای انجام ماموریت‌ها به شما می‌دهد. برای چگونه به پایان رساندن بازی دستتان کاملا باز است و همین ترفند ساده برای ساختن این اثر باعث شده تا بازیکنان بخواهند داستان را چندین بار تجربه کنند. در طول انجام مراحل می‌توانید بدون کشتن حتی یک نفر به هدفتان برسید، البته اگر کوچک‌ترین اشتباهی انجام دهید؛ همه چیز به این سادگی تمام نمی‌شود. برای این‌که بازی Hitman: Absolution در بهترین حالت ممکن به پایان برسانید، باید حوصله به خرج بدهید و بدون هیچ جلب توجهی فقط فرد مورد نظر را از بین ببرید.

8) بازی The Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay

بازی The Chronicles Of Riddick Escape From Butcher Bay در فهرست بازی های مخفی کاری

ایده بازی از یک فیلم الهام گرفته است و وین دیزل (vin diesel) نقش اصلی این فیلم سینمایی را دارد. شخصیت بازی نه تنها در بخش سینمایی حضور داشته است، بلکه کمک زیادی برای ساختن بازی با همین عنوان کرد. داستان بازی در اصل قبل از داستان اصلی فیلم سینمایی اتفاق می‌افتد. به این صورت که شخصیت اصلی بازی ریچارد ریدیک نام دارد و می‌خواهد از زندان butcher bay راه فراری پیدا کند. به عنوان یک گیمر با یک سبک خاص سر و کار ندارید و گاهی اوقات بازی اول شخص یا حالت نقش‌آفرینی به خودش می‌گیرد. از طرف دیگر ماموریت‌ها محدودیت خاصی ندارد، بنابراین با تنوع مراحل زیادی روبرو هستند.

به دلیل اینکه در زندان باید ماموریت‌ها را انجام بدهید، تنوع سلاح زیادی ندارید و باید با ابزاری مثل پیچ گوشتی نگهبانان را از پای درآوردید. هر چقدر که سعی کنید مخفی کاری بیش‌تری به خرج دهید، امکان ساده‌‌تر شدن مراحل بازی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. معمولا شنیده‌اید که سیگار باعث سرطان و مرگ می‌شود، اما در این اثر پاکت‌های سیگار کمک می‌کنند که سلامتی خودتان را بازگردانید. بعضی از زندانیان یا نگهبانان زندان ممکن است فرصت‌هایی در اختیارتان قرار دهند تا با انجام ماموریت‌ها به اطلاعات یا ابزار به درد بخور برسید. گاهی اوقات در بعضی از مراحل باید به شکل فیزیکی با نگهبانان یا دیگر زندانیان درگیر شوید، در این حالت هیچ سلاحی در اختیار ندارید. شخصیت اصلی بازی مثل کاراکتر فیلم در تاریکی عملکرد بهتری دارد و در روشنایی نمی‌تواند همه چیز را به خوبی ببیند.

7) بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater

بازی Metal Gear Solid 3 Snake Eater در فهرست بهترین بازی های Stealth

بعد از این‌که کوجیما شاهد موفقیت‌های سری دوم بازی متال‌گیر بود، تصمیم گرفت باز ریسک جدیدی را از سر بگیرد و برای نسخه سوم روی بیگ باس حساب باز کند. تمام وقایع نسخه سوم بازی Metal Gear Solid تا حدودی به داستان بازی اول ارتباط دارد و سفری در دوران جنگ سرد خواهید داشت. بیگ باس در ماموریت‌های جدید این نسخه وظیفه دارد یک دانشمند را از چنگال اتحاد جماهیر شوروی بیرون بیاورد. بعدها به دلیل خیانتی که به big boss می‌شود، مشکلی برای ادامه دادن ماموریت پیش می‌آید. تمام اتفاقاتی که در داستان بازی شکل می‌گیرند، انگیزه بیش‌تری به گیمر برای دیدن ادامه داستان می‌دهند. کوجیما برای ساختن بازی سوم تمام تلاش خودش را کرده  تا بهترین حالت داستان‌سرایی را برای این اثر داشته باشد.

جدا از داستان قدرتمند و عمیق بازی، با شخصیت‌پردازی بسیار جذاب بازی روبرو هستید که به اندازه خودش سطح کیفی این عنوان را افزایش داده است. مراحل ساخت داستان کاراکترها به قدری خوب انجام شده‌اند که در همان برخورد اول با شخصیت‌ها ارتباط خوبی می‌گیرید. این اثر در زمان خودش به عنوان یکی از گرافیکی‌ترین بازی‌های نسل ششم شناخته می‌شد و المان‌های بصری بازی در هنرمندانه‌ترین حالت ممکن طراحی شده بودند. گیم پلی بازی نیز نسبت به نسخه اول و دوم با بهبود بیش‌تری ارائه شده بود و کنترل بیگ باس برای انجام ماموریت‌های مخفی کاری راحت‌تر از قبل انجام می‌شد.

6) بازی The Last of Us: Part II

بازی The Last of Us Part II در لیست بهترین بازی های Stealth

استودیو برای ساخت قسمت دوم بازی The Last of Us ریسک زیادی کرد و بابت این ریسک مخالفان زیادی برای عنوان جدید پیدا شد. کارگردان بازی در داستان سعی داشت از انتقام‌جویی و خشونت‌طلبی انتقاد کند، اما انتظار طرفداران نسخه اول از روایت داستان چیزی نبود که کارگردان ریسک آن را به جانش خرید. جدا از داستانی که مورد انتقاد بیش‌تر هوادارن قرار گرفت، گیم پلی بازی بهبود زیادی پیدا کرده بود و مکانیزم جذابی داشت. حرکت شخصیت اصلی بازی دارای امکانات بیش‌تری شده بود، به همین خاطر گیمر می‌توانست با دست باز هر نوع درگیری با مهاجمان را انجام دهد. از طرف دیگر هوش مصنوعی دشمنان از نسخه اول پیشرفته‌تر شده بود و دیگر مشکلات فنی سری اول مشاهده نمی‌شد.

با اضافه شدن ویژگی‌های متنوع برای کنترل کاراکتر بازی، امکان انجام دادن حالت مخفی کاری قدرت بیش‌تری پیدا کرد. حالا دیگر دست بازیکن کاملا باز است که به صورت مخفی کاری از موقعیت‌های پیچیده عبور کند، یا این‌که تمام دشمنان را با درگیری مستقیم از بین ببرد. علاوه بر این می‌توانید از روش‌های متنوعی برای کشتن هر دشمن استفاده کنید، ولی کوچک‌ترین اشتباه باعث می‌شود که روند درگیری‌ها آن طور که می‌خواهید پیش نرود. به دلیل پیشرفته‌تر شدن هوش مصنوعی مهاجمان، حتی مسیر پرتاب شدن آجر یا بطری را نیز محاسبه می‌کنند.

اضافه شدن سگ‌ها در بازی، کمی انجام دادن سبک مخفی کاری را دشوارتر می‌کند؛ زیرا سگ‌ها می‌توانند با بو کشیدن مکان دقیق شما را تشخیص بدهند. از طرف دیگر علف‌ها و بوته‌های بلند کمک چندانی به پنهان شدن شما نمی‌کنند، به این خاطر که اگر دشمنی در نزدیکی شما باشد سریعا متوجه حضورتان خواهد شد. برای این‌که دست خالی با این هوش مصنوعی پیشرفته مواجه نشوید، بازی آیتم‌هایی مثل: مین ضد نفر، تیرکمان انفجاری، صدا خفه‌کن و بمب میله‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. با این‌که بازی The Last of Us: Part II یک اثر ترسناک به حساب می‌آید، اما گیم پلی بهترین حالت را برای انجام ماموریت‌ها به صورت مخفی کاری به بازیکنان ارائه داده است.

5) بازی Assassin’s Creed II

بازی Assassin’s Creed II در لیست بهترین بازی های سبک مخفی کاری

سری دوم فرنچایز Assassin’s Creed به عنوان جواهری در دیگر بازی‌های این مجموعه می‌درخشد. با این‌که این اثر در سال 2009 عرضه شد، به خوبی توانست جایگاه خودش را در بین بهترین بازی های مخفی کاری تثبیت کند. در نسخه دوم بازی شاهد این امر هستیم که شخصیت‌های قدیمی دوباره در سری جدید حضور دارند، اما این بار قوی‌تر از قبل ظاهر شده‌اند. مکانیک گیم پلی این عنوان به شکل خیره‌کننده‌ای بدون مشکل خاصی پیش می‌روند و لحظات هیجان‌انگیزی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد. از سوی دیگر محیط بازی با زیباترین حالت ممکن طراحی شده و شما را به دوره ایتالیای رنسانس می‌برد. شهرهای مثل فلورانس و رم با تمام عظمت و شکوه خودش، صحبت از یک دوره تکرار نشدنی تاریخی را می‌کنند.

درست است که در نسخه اول با یک سبک مخفی کاری جدید در بین بازی‌های دیگر مواجه شدیم، اما سبک پنهان کاری در سری دوم رنگ و بوی بهتری به خودش گرفت. دشمنان در این بازی هوش مصنوعی قوی‌تری داشتند و برای پنهان ماندن از چشمان آن‌ها با چالش‌های بیش‌تری روبرو بودید. خنجرهایی که در آستین خود داشتید به شما کمک می‌کردند تا دو مهاجم را همزمان از بین ببرید، همینطور دارت‌های سمی برای از پا درآوردن دشمنان کمک زیادی می‌کردند. همه این موارد باعث می‌شدند که مخفی‌کاری را در این عنوان دوست‌داشتنی با لذت بیش‌تری نسبت به عناوین دیگری انجام دهید.

4) بازی A Plague Tale: Innocence

بازی A Plague Tale Innocence با داستان قوی و از بهترین بازی های مخفی کاری

احساسی‌ترین بازی که می‌شود در لیست بهترین بازی های Stealth (بهترین بازی های مخفی کاری) قرار داد، بازی A Plague Tale: Innocence است. رابطه‌ای که بین دو شخصیت اصلی داستان جریان دارد را شاید در هیچ عنوان دیگری ندیده باشید و شما را مدام ترغیب به فهمیدن ادامه داشتان می‌کنند. واقع‌گرایانه بودن کاراکترهای این اثر کمک می‌کند تا گیمرهای این سبک ارتباط قوی‌تری با شخصیت‌های بازی بگیرند. متاسفانه آنتاگونیست‌ها به قدرت شخصیت‌های اصلی بازی طراحی نشده‌اند و این موضوع در تمام مراحل بازی حس می‌شود. استودیو Asobo در بازی A Plague Tale: Innocence سنگ تمام گذاشته است و اگر قرن چهاردهم میلادی را نشناسید این اثر شما را به زمان شیوع طاعون سیاه می‌برد.

متاسفانه گیم پلی بازی بعد از ساعات اولیه بازی به سمت تکراری شدن می‌رود و دیگر چیزی زیادی برای گفتن ندارد. سیستم مخفی کاری کاملا با جزئیات مناسبی طراحی شده است، اما امکانات زیادی برای لذت بردن بیش‌تر از بازی در اختیارتان قرار نمی‌گیرد. موش‌های بازی در اکثر قسمت‌های این بازی در اطرافتان حضور دارند و تنها با آتش می‌توانید جلوی هجوم آن‌ها را بگیرید. گاهی اوقات ممکن است گیم پلی حالت یکنواخت به خودش بگیرید، ولی قدرت داستان به خوبی جای کم و کاستی خلاقیت در طراحی گیم پلی را می‌گیرد.

مهاجمین بازی سربازان کلیسا هستند و نویسنده این اثر به زیباترین نحو ممکن طاعون سیاه را به کلیسا گره‌زده است. جریان بازی فقط در فرار کردن یا گیج کردن سربازان کلیسا خلاصه نمی‌شود، بلکه موش‌های آدم خوار ممکن است چالش‌های زیادی برای شما ایجاد کنند. اگر از دست گیمرهایی هستید که قدرت داستان بازی اهمیت زیادی برای شما دارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما بازی A Plague Tale: Innocence و سری دوم آن را تجربه کنید.

3) بازی Little Nightmares 2

بازی Little Nightmares 2 در سبک ترسناک، بقا و مخفی کاری

در این بازی تجربه متفاوتی از سبک پنهان کاری را تجربه خواهید کرد و اگر بازی لیمبو را بازی کرده باشید، این اثر جذابیت بیش‌تری هم برای شما پیدا می‌کند. داستان بازی Little Nightmares 2 به شکل قابل توجهی عمیق و تاثیر گذار روایت می‌شود و به مشکلات جوامع انسانی می‌پردازد. در این نسخه روایت داستان سعی کرده نسبت به نسخه قبل کامل‌تر پیش برود و جای ابهامی برای منتقدان و گیمرها باقی نگذارد. در صورتی که ژانر ترس برای شما جذابیت خودش را دارد، بازی Little Nightmares 2 می‌تواند حس جدید از ترس‌ها را در اختیارتان بگذارد.

معماها و پازل‌های بازی در نسخه دوم بازی تغییر زیادی نکرده‌اند و آن قدر دشوار نیستند. با این حال در طراحی معماهای بازی خلاقیت زیادی انجام شده و به شکل هوشمندانه ذهن بازیکن را درگیر خودش می‌کند. بیش‌تر سبک‌های صنعت گیم را می‌توانید در این عنوان ساده پیدا کنید و فقط تجربه ژانر مخفی کاری را نداشته باشید. شاید کوچک‌ترین بخش خلاق بازی همین موضوع ادغام کردن المان‌های ژانرهای مختلف در طراحی این اثر به یادماندنی عنوان کرد.

اگر کابوس زیاد می‌بینید، شاید یکی از موجودات ترسناک کابوس‌های شبانه خود را در این عنوان پیدا کنید. در سری دوم بازی با دو شخصیت سیکس و مونو مواجه می‌شوید و این دو کاراکتر قصد دارند خود را از چشمان هیولاها و موجودات ترسناک بازی پنهان کنند. مکانیزم این اثر نسبت به نسخه قدیمی‌تر خودش ارتقا پیدا کرده است و در کنار نویسندگی جذاب داستان؛ تبدیل به یک اثر تاثیرگذار در سال 2021 شد.

2) بازی Gunpoint

بازی Gunpoint در لیست بازی های Stealth

وقتی شخصیت اصلی بازی جاسوس باشد، ماموریت‌های پنهان کاری بخش اجتناب‌ناپذیر کارتان می‌شود. در بازی Gunpoint شما کنترل یک جاسوس را برعهده می‌گیرید که باید با استفاده از دستگاهی به نام Crosslink سیستم الکترونیکی ساختمان را از کار بیاندازید. تمام این فعالیت‌ها را باید در یک فضای دو بعدی انجام دهید و کار تجهیزاتی مثل دوربین مدار بسته و سیستم‌های امنیتی را مختل کنید. جدا از ایجاد کردن اختلال در سیستم‌های امنیتی ساختمان‌های مختلف، باید قبل از این‌که حواس ماموران و نگهبانان متوجه شما بشوند به اهدافتان برسید.

جدا از به پایان رساندن داستان اصلی، این عنوان به شما ماموریت‌های جانبی نیز می‌دهد، تا همه جانبه بتواند شما را سرگرم کند. جدا از انجام دادن مراحل پیش فرض بازی Gunpoint، می‌توانید چالش‌هایی هم خودتان طراحی کنید و یک امتیاز دهی خاص را برای گذراندن چالش در نظر بگیرید. با این‌که این اثر زیبا از نظر طراحی خیلی ساده به نظر می‌رسد، اما شکل دیگری از انجام چالش‌ها را به صورت مخفی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

1) بازی Middle Earth: Shadow of Mordor

بازی Middle Earth Shadow of Mordor در فهرست بهترین بازی های سبک مخفی کاری

در بازی Middle Earth: Shadow of Mordor شاهد این موضوع بودیم که سازندگان تمرکز زیادی روی گیم پلی داشتند، همین موضوع تاثیری زیادی روی شکل‌گیری یک داستان ضعیف داشت. اگر به دنیای تالکین علاقه دارید شاید این عنوان بتواند تجربه خوبی از یک بازی را در اختیارتان بگذارد، اما انتظار یک عنوان قوی را نداشته باشید. داستان بازی حول محور شخصیتی به نام تالیون می‌چرخد و او قصد دارد انتقام خانواده‌اش را از ارتش سائرون بگیرد. کلبریمبور یک شبح است و برای این‌که سائرون را به چالش بکشد کاراکتر تالیون را به زندگی بازمی‌گرداند. شما می‌توانید مثل ماشین کشتار عمل کنید و هرچیزی که سر راهتان می‌بینید را به خاک و خون بکشید. اما اگر تجربه بهتری از این بازی می‌خواهید، بهتر است مراحل را در حالت مخفی پیش ببرید.

سیستم انجام ماموریت‌ها به صورت مخفی به شکل متمایزی طراحی شده‌اند و برای از بین بردن دشمنان باید مخفیانه وارد مقر آن‌ها شوید. برای از بین بردن ارگ‌ها حتما لازم نیست مسقیما با آن‌ها درگیر شوید، فقط غذای آن‌ها را مسموم کنید یا زنبورها را به جانشان بیاندازید. با گرفتن اطلاعات و تسخیر روان ارگ‌ها می‌توانید از آن‌ها به عنوان نیروی خود استفاده کنید و مبارزه‌ها را با ویژگی Shadow Strike به لحظات سرگرم‌کننده‌تری تبدیل نمایید. سازنده بازی برای این‌که گیمرها لذت بیش‌تری از صحنه‌های بازی ببرند، مکانیزم Nemesis را به گیم پلی بازی اضافه کرده است.

کلام آخر

در گذشته سبک مخفی کاری آنطور که باید و شاید در میان گیمرها شناخته نشده بود و طرفداران زیادی برای این سبک از بازی‌های دنیای گیم وجود نداشت. اما رفته رفته تکنولوژی پیشرفته‌تر شد و بازی‌های جذاب با گرافیک و المان‌های مخفی کاری بیش‌تری عرضه شدند که توانستند با ترفندهای مختلف جذابیت‌های زیادی به وجود بیاورند. اینگونه شد که در سال‌های اخیر این ژانر از بازی‌های ویدیویی محبوبیت بالاتری پیدا کرد و امروزه در جایگاه ویژه و خاصی در قلب گیمرها ایجاد کرده است. در بعضی از عناوین شاید شما دوست داشته باشید به جای سروصدا و انفجارهای شلوغ با انجام عملیات مخفیانه دشمنان را از بین ببرید و با موفقیت به هدف خودتان برسید؛ اینجاست که بازی های مخفی کاری بهترین فرصت برای تجربه این حس لذت‌بخش است. شما کدام یک از بهترین بازی های مخفی کاری را تجربه کرده‌اید و به نظرتان چه عنوان دیگری می‌توانست در لیست بهترین‌های ما بگیرد؟ شما عزیزان می‌توانید با نظرات ارزشمند خودتان به پیشرفت تیم پارسی گیم و دیگر کاربران کمک کنید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

ترسناک‌ترین بازی در ژانر بازی های مخفی کاری کدام است؟

 بازی Outlast از جمله ترسناک‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های ترسناک در سبک مخفی کاری است که یا باید فرار کنید یا این‌که به دست موجودات مخوف به قتل می‌رسید.

۱
بهترین ساخته استودیو ساکرپانچ در سبک مخفی کاری کدام است؟

 استودیوی ساکرپانچ توانست بعد از 20 سال یک عنوان مستقل منتشر کند و بابت همین بازی حسابی سر و صدا به پا شود و این استودیو برای ساخت بازی شاهکار Ghost of Tsushima، 7 سال ناقابل را صرف کرده است.

۲
شناخته شدن فرنچایز در سبک مخفی کاری کدام مجموعه است؟

 شناخته‌شده‌ترین فرنچایز در ژانر مخفی کاری دنیای بازی‌های ویدیویی، فرنچایز به شدت محبوب و پرطرفدار Assassin’s Creed است.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    فرشاد

    مهمان

    بازی IGI رو هم فراموش کردید.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    فرشاد

    مهمان

    بازی The Saboteur کاملا مخفی کاری هستش ولی متاسفانه توی این لیست نیومده.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Taha

    مهمان

    مقاله خیلی جالبی بود و لیستش هم بازیاش واقعا قشنگ بود
    دست نویسده درد نکنه
    فقط اشتباه تایپی داره مقاله
    یکی عکسی که برا تیتر مقاله ادیت شده نوشته بهتری بازی های خراب کاری در حالیکه موضوع مقاله بهترین بازی های مخفی کاریه
    یکی دیگشم مربوط به بازی The Chronicles Of Riddick:
    که تو بخش توضیحاتش اسم بازیگر وین دیزل رو اشتباه نویشتین ویم دیزل Escape From Butcher Bay

    پاسخ دهید