بازی Starfield
ارحام ادبخواه

بازی Starfield قرار بود انحصاری پلی استیشن 5 باشد

ارحام ادبخواه 3 تیر 1402 بدون دیدگاه
203 بازدید

با وجود تمامی نگرانی‌هایی که سونی بابت انحصاری شدن بازی‌های Activision و Bethesda برای ایکس باکس بروز می‌دهد، ظاهرا بازی Starfield در ابتدا قرار بود به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر شود، اما مایکروسافت و ایکس باکس دست به کار شدند و از رخ دادن این اتفاق جلوگیری کردند.

داستان مایکروسافت و خرید شرکت Activision Blizzard در ماه‌های اخیر حاشیه‌های زیادی به وجود آورده و حسابی همه را خسته کرده است؛ چه طرفداران ایکس باکس که منتظر این همکاری هستند و چه طرفداران پلی استیشن که امید به صورت نگرفتن آن دارند. اما آنچه که باعث شده این معامله به ثمر ننشیند و این همه طول بکشد، نگرانی‌های شرکت‌های رقیب برای انحصاری شدن مجموعه‌های معروفی مانند Call of Duty و The Elder Scrolls است. شرکت‌هایی نظیر سونی فکر می‌کنند که اگر این مجموعه‌ها به انحصار ردموندی‌ها درآیند، آن‌ها پول و درآمد هنگفتی را در این میان از دست خواهند داد.

با وجود تمامی این نگرانی، یک تناقض بسیار بزرگ وجود دارد. با توجه به اظهاراتی که فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت، انجام داده، بازی فوق‌العاده مورد انتظار Starfield در ابتدا قرار بود در انحصار PS5 قرار گیرد؛ درست مانند اتفاقی که برای دو بازی Deathloop و Ghostwire: Tokyo رخ داد (هرچند که این دو بازی پس از یک سال از انحصار پلی استیشن 5 خارج شدند). به عبارتی دیگر اگر همکاری میان مایکروسافت و بتسدا رخ نمی‌داد و این خرید شکل نمی‌گرفت، بازی Starfield هم به صورت انحصاری برای کنسول نسل نهمی سونی منتشر می‌شد.

در جریان دادگاه FTC که وظیفه بررسی قرارداد میان اکتیویژن-بلیزارد و مایکروسافت را برعهده دارد، اطلاعات جالبی به بیرون درز کرده است. طبق این اطلاعات، سونی به توسعه دهنده‌های بازی‌های مختلف پول می‌دهد تا آن‌ها آثار خود را برای پلتفرم ایکس باکس منتشر نکنند. بنا بر همین موضوع، تیم اسپنسر و ایکس باکس به خرید شرکت Bethesda روی آوردند تا از به انحصار درآمدن آثار این شرکت به نفع سونی جلوگیری کنند.

بازی Starfield

برخی از بازی‌های بتسدا به انحصار Xbox در خواهند آمد

فیل اسپنسر در مورد موضوع مورد بحث چنین سخن گفته است:«هنگامی که ما شرکت Zenimax (شرکت مادر Bethesda) را به مالکیت خود درآوردیم، یکی از انگیز‌ها معامله‌ای بود که سونی در مورد دو بازی Deathloop و Ghostwire: Tokyo انجام داده بود. آن‌ها به بتسدا پول داده بودند تا دو اثر مورد بحث برای ایکس باکس منتشر نشوند. بنابراین هنگامی که متوجه شدیم بازی Starfield هم ممکن است برای Xbox منتشر نشود، نمی‌توانستیم به عنوان یک پلتفرم سوم شخص از مالکیت محتویات مربوط به خود عقب بکشیم. طبق همین موضوع مجبور شدیم حریم امنی در مورد این محتویات به وجود آوریم تا در بازار زنده بمانیم.»

شرکت مایکروسافت در سال 2021 شرکت زنیمکس و زیرشاخه‌های آن از جمله بتسدا را را به قیمت هفت و نیم میلیارد دلار به مالکیت خود درآورد. هنگامی که این قرارداد به صورت رسمی به ثمر نشست، متوجه شدیم که «برخی» از بازی‌های Bethesda قرار است در انحصار پلتفرم ایکس باکس و پی سی قرار گیرد؛ رویدادی که با توجه به وضعیت بازار کاملا منطقی به نظر می‌رسد. از آن زمان به بعد، شرکت Bethesda بازی Redfall را به صورت انحصاری برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پی سی منتشر کرد و قصد دارد چنین رویه‌ای را برای بازی Starfield هم در پیش بگیرد.

علاوه بر موارد ذکر شده جالب است بدانید که بازی The Elder Scrolls VI هنوز پلتفرم مشخصی ندارد و مشخص نیست که آیا در انحصار ایکس باکس قرار می‌گیرد یا خیر؛ چرا که حداقل پنج سال تا عرضه رسمی آن فاصله داریم. این پایان کار نیست و طبق گزارش‌ها، اگر همکاری مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد به ثمر ننشیند، ردموندی‌ها در رابطه با مجموعه Call of Duty و محتویات انحصاری آن برای پلتفرم پلی استیشن متحمل ضرر جبران ناپذیری می‌شوند.

نظر شما در مورد بازی Starfield و عرضه انحصاری آن برای Xbox و PC چیست؟ نظرات خود را در این باره با تیم پارسی گیم به اشتراک بگذارید.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.