بهترین بازی های مسابقه ای Xbox One
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های ماشینی ایکس باکس وان

ارحام ادبخواه 9 بهمن 1401 بدون دیدگاه
3,321 بازدید

 با وجود اینکه هنر-صنعت ویدیو گیم بیش‌تر به سمت دو جریان آثار داستان محور و بازی‌های آنلاین شوتر رفته است، سبک‌ها و زیرسبک‌های دیگر از جمله Racingها هم در این میان نفس می‌کشند. یکی از این راه‌های تنفس کنسول ایکس باکس وان بود که با وجود فاصله گرفتن از نقطه اوج خود در زمینه انحصاری‌ها، ریسینگ‌های فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربران خود قرار دارد. مهم نیست که در مورد آثار First-Party صحبت کنیم یا به سراغ ریسینگ‌های Third-Party برویم، تعداد بهترین بازی های مسابقه ای Xbox One کم نیست و طیف عظیمی از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. در ادامه با پارسی گیم همراه باشید.

بهترین بازی های مسابقه ای Xbox One

همان‌طور که همه ما می‌دانیم دنیای ویدیو گیم در چند سال اخیر نسبت به بازی‌های مسابقه‌ای بی‌رحم بوده است. با وجود اینکه در طی سالیان شاهده Racingهای فوق‌العاده‌ای بودیم، به خاطر سایه سنگین ویدیو گیم‌های دیگر توجه کافی را نسبت به آن‌ها نداشتیم. حال در این میان برخی شرکت‌ها از جمله مایکروسافت سعی خود را برای داغ کردن موضوع Racing به کار گرفتند و اگر از حق نگذریم این کار را به نحو احسن انجام دادند. برای مثال مایکروسافت خود را با نشر بازی‌هایی مانند Forza Motorsport 7 و Forza Horizon 5 نشان داد و شرکتی نظیر یوبیسافت، با تمرکز روی Crew 2 حق خود را در این مسیر غیرقابل پیش بینی ادا کرد.

اما جدا از تمامی این قضیه‌ها بیاید قضیه را پیچیده نکنیم. با وجود ایده‌های متفاوت و متنوع هدف اکثر بازی‌های موجود در این لیست شبیه‌سازی شرایط رانندگی با ماشین‌های مختلف است که هر کدام برای این کار روش خاص خود را دارند. برای مثال بازی Need for Speed Heat مسیر ریسینگ‌های آرکید را در پیش گرفت و Project Cars 2 تمایل خود را نسبت به Simulatorها سوق داد. هر یک از این IPها عمل قابل احترامی انجام دادند تا غیرممکن‌ها را ممکن، آرزوها را واقعی و سرگرمی را به صورتی لذت بخش ارائه دهند. در ادامه در میان بهترین بازی های ایکس باکس وان، به معرفی بهترین بازی های مسابقه ای Xbox One می‌پردازیم تا با بهترین گزینه‌های ممکن برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت آشنا شوید.

1) بازی Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 5

اجازه دهید لیست معرفی بهترین بازی های مسابقه ای Xbox One را با معروف‌ترین (و شاید محبوب‌ترین) گزینه موجود شروع کنیم. جدیدترین ساخته استودیو PlayGround Games جاده‌های بریتانیا را رها می‌کند و فستیوال Horizon را به دل طبیعت بِکر و زیبای مکزیک می‌برد. نقشه سرزمین مکزیک که در بازی Forza Horizon 5 با آن روبرو می‌شویم حدودا 50 درصد از نقشه Forza Horizon 4 در بریتانیا بزرگ‌تر است و با محتویات غنی‌تری همراه می‌شود. فورتزا هورایزن 5 پر از جنگل‌ها، شهرهای کوچک، بیابان‌ها و دره‌های نفس‌گیری است که می‌توان ساعت‌ها نشست و به تحسین زیبایی آن‌ها پرداخت. این بازی هم درست مانند شماره چهارم با توجه به سیستم فصل‌بندی طراحی شده و شما را با شرایط آب و هوایی مختلف به چالش می‌کشد. حال این شرایط می‌تواند طوفان شن باشد یا بارانی که تمامی خاک‌های جنگل را به گِل تبدیل کرده است.

با وجود تمامی نکاتی که ذکر کردیم، بازی Forza Horizon 5 تغییر چشم‌گیری نسبت به شماره قبلی ندارد و صرفا با استراتژی کامل‌تر و پخته‌تری پا به عرصه می‌گذارد. البته نمی‌توان از این حرف برای انتقاد از استودیو PlayGround Games  استفاده کرد؛ چرا که راه‌های زیادی برای بهبود یک ویدیو کم‌نقص مانند فورتزا هورایزن 4 وجود ندارد. بازیForza Horizon 5  شما را در دریایی از محتویات غنی رها می‌کند تا برای خود مسابقه دهید، ماشین‌های جدید بخرید و به اتفاق دوستان خود از نقشه زیبا مکزیک لذت ببرید. هنگامی که پا به فستیوال هورایزن در این بازی گذاشتید، هیچ چیز به غیر از خودتان نمی‌تواند باعث به وجود آمدن محدودیت شود.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو PlayGround Games

2) بازی Forza Motorsport 7

بازی Forza Motorsport 7

با وجود اینکه به عرضه نسخه جدید سری Forza Motorsport برای کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت نزدیک هستیم، بازی Forza Motorsport 7 بهترین گزینه Simulation برای کاربران ایکس باکس وان به شمار می‌رود. اثری که تجربه ساخت 6 نسخه قبلی را در یک پیکر واحد جمع می‌کند و آن را در قالبی بزرگ‌تر، جاه طلبانه‌تر و پرجزئیات‌تر ادامه می‌دهد. هفتمین شماره فورتزا موتوراسپرت یکی از بهترین شبیه سازهای رانندگی و بهترین بازی های ریسینگ Xbox One است که می‌توانید در عمرتان تجربه کنید؛ چرا که همه اجزا در هماهنگی مثال زدنی در کنار هم حرکت می‌کنند و واقع گرایی و سرگرم کننده بودن را به صورت همزمان ارائه می‌دهند. اما این اتفاق دقیقا چگونه رخ می‌دهد؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

بازی Forza Motorsport 7 در ابتدا بازیکن را در قالب یک راننده آماتور قرار می‌دهد. راننده‌ای که باید با ماشین‌های ضعیف‌تر و ارزان قیمت‌تر کار خود را استارت بزند و رفته رفته پله‌های ترقی را پشت سر بگذارد. همین موضوع و روند پیشرفت تدریجی باعث می‌شود پس از مدتی روی روحیه یاغی‌گر ماشین‌های قوی‌تر تسلط پیدا کنید و پیست‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. البته که تمام ویژگی‌های بازی مورد بحث به بخش تک نفره محدود نمی‌شود و در صورت تمایل می‌توانید به تجربه یک بخش چندنفره غنی هم بپردازید. فقط توجه داشته باشید که بازی Forza Motorsport 7 چند وقتی است که به صورت دیجیتالی در فروشگاه‌های معتبر به فروش نمی‌رود و تنها راه تهیه آن، خرید نسخه فیزیکی یا اکانت‌های اشتراکی است.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Turn 10

3) بازی Need For Speed Heat

بازی Need For Speed Heat

بازی Need for Speed Unbound چند وقتی است که در دسترس قرار گرفته و طبق نظر بسیاری از طرفداران، بهترین نسخه چند سال اخیر سری نید فور اسپید محسوب می‌شود. اما متاسفانه همان طور که احتمالا می‌دانید، Unbound برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر نشد و به همین ترتیب، کارابران PS4 قادر به تجربه آن نخواهند بود. پس اگر یکی از طرفداران سری Need For Speed هستید و فقط به یک Xbox One دسترسی دارید، باید آنباوند را فراموش کرده و به سراغ بازی Need for Speed Heat بروید.

بازی Need For Speed Heat که در سال 2019 منتشر شد، شما را وارد یک شهر خیالی با نام Palm City می‌کند که می‌توانید در سطح آن به اتمام مسابقات قانونی بپردازید. اما در هنگام شب اوضاع تغییر می‌کند و بساط مسابقه‌های خیابانی و غیرقانونی پهن می‌شود. در حین شب می‌توانید به انجام Street Raceها بپردازید و با مشهور شدن، به یک افسانه خیابانی تبدیل شوید. فقط در حین نمایان شدن ماه باید حسابی حساب خود را جمع کنید؛ چرا که پلیس‌های موجود در Palm City و بازی Need For Speed Heat به هیچ وجه با راننده‌های غیرقانونی شوخی ندارند.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Ghost Games

4) بازی Hot Wheels Unleashed

بازی Hot Wheels Unleashed

در تعریف اولیه برند Hot Wheels به ماشین‌های اسباب بازی مینیاتوری محسوب می‌شود که برای جمع کردن کلکسیون‌های تزئینی العاده هستند. اما شرکت مورد بحث کار خود را فقط به ماشین‌های اسباب بازی محدود نکرده و پس از مدتی وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شد. نتیجه این تغییر رویه به چند ویدیو گیم خاطره انگیز رسید که به احتمال زیاد در دوران کودکی خود به تجربه آن‌ها پرداخته‌اید. اما آنچه که در مقاله بهترین بازی های مسابقه ای Xbox One به آن می‌پردازیم بازی Hot Wheels Unleashed نام دارد؛ جدیدترین شماره مجموعه مورد بحث که یک بار دیگر ما را درگیر مسابقه با ماشین‌های اسباب بازی کوچک و مینیاتوری می‌کند.

اما نگذارید که واژه‌هایی نظیر «اسباب بازی» و «مینیاتوری» شمار را فریب دهند؛ Hot Wheels Unleashed یک ریسینگِ آرکید خوش ساخت است که می‌توانید در آن به مسابقه‌های هیجان انگیز و فوق‌العاده جذابی بپردازید. البته که این بازی طیف سنی عظیمی از گیمرها را مورد هدف قرار می‌گیرد تا همه بتوانند چیزی برای لذت بردن داشته باشند. در حالی که یک سری مسابقه‌های آسان برای گیمرهای کم سن و سال‌تر تعبیه شده‌اند، Unleashed در برخی از مواقع خود را جدی می‌گیرد و مخاطبش را درگیر مسابقات نزدیکی می‌کند. مهم نیست که چه سنی داشته باشید و بیش‌تر به چه سلیقه‌ای تمایل بورزید، بازی Hot Wheels Unleashed برای هر قشری محتویات بامزه و سرگرم کننده‌ای دارد.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Milestone

5) بازی Dirt Rally 2.0

بازی Dirt Rally 2.0

اگر بخواهیم خیلی رو راست صحبت کنیم باید بدانید که بازی Dirt Rally 2.0 برای مخاطب‌های معمولی نیست. اگر به دنبال تجربه مسابقه‌های رالی می‌گردید که در طی آن پشت خود را به صندلی بچسبانید و با خیال راحت گاز بدهید، بهتر است به سراغ Dirt 4 یا Dirt 5 بروید. اما در دستی دیگر اگر جزو طرفداران سرسخت ورزش رالی محسوب می‌شوید و می‌توانید تک تک پیچ‌های کوهستان‌ها و جاده‌های خاکی را با مغز استخوان درک کنید، گزینه بهتری از بازی Dirt Rally 2.0 نخواهید داشت. شما در این بازی در شرایط یک رالی فوق‌العاده واقع گرایانه قرار می‌گیرید و باید برای رسیدن به موفقیت، به حرف‌ها و راهنمایی‌های کمک راننده‌تان گوش دهید. کنترل نفس یاغی‌گر ماشین‌های رالی، رد شدن از پیچ‌ها در ظریف‌ترین حالت ممکن و بلند شدن خاک از پشت ماشین‌ها در Dirt Rally 2.0 در یک کلمه «فوق‌العاده» هستند.

بازی مورد بحث که یکی از بهترین بازی های ماشینی کامپیوتر و بهترین بازی های ریسینگ Xbox One محسوب می‌شود، در مورد مکانیک‌های واقع گرایانه خود سخت‌گیر عمل می‌کند و جایی برای اشتباه نمی‌گذارد. برخلاف سایر بازی های مسابقه ای کامپیوتر عامه پسند که به مخاطب اجازه اشتباه می‌دهند، بازی Dirt Rally 2.0 بویی از رحم و مروت نبرده و در ادامه کوچک‌ترین اشتباه‌ها شما را مجازات می‌کند. برای مثال کافی است در یک نقطه به حرف کمک راننده خود درست گوش ندهید تا از عرش به نقطه‌ای در زیر فرش برسید. اما اگر با تمام این سخت‌گیری‌ها کنار بیایید و با فرمان ماشین رالی خود یکی شوید، کارهای کمی در دنیا وجود دارند که از تجربه بازی Dirt Rally 2.0 لذت‌بخش‌تر جلوه کنند.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Codemasters

6) بازی SnowRunner

بازی SnowRunner

بازی Dirt Rally 2.0 خارج از پیست‌های آسفالت شده جریان دارد و از همین طریق نسبت به سایر بازی های مسابقه ای Xbox One متمایز می‌شود. اما اگر جاده‌های کوهستانی هم شما را راضی نمی‌کنند و به سطح ناهموارتری برای رانندگی آفرود نیاز دارید، بازی SnowRunner می‌تواند گزینه خوبی تلقی شود. شما در این بازی کنترل ماشین‌های SUV یا کامیون‌ها را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با گذر از سطوح ناهموار به مقصد برسید. حال مسیرهای Off-Road پیام آور چالش‌های متعددی هستند که باید برای گذر از آن‌ها و رسیدن به خط پایان مهارت خویش را به کار بگیرید.

اما وقتی از واژه «مهارت» برای گذر از موانع و چالش‌ها صحبت می‌کنیم، به هیچ وجه آن را دست کم نگیرید. بازی SnowRunner به هیچ وجه با مخاطب خود شوخی ندارد و او را برای تکمیل ماموریت‌ها و مسیرها در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار می‌دهد. حال در این میان شما گزینه‌های متعددی دارید و می‌توانید از بین بیش از 40 وسیله نقلیه مختلف یکی را انتخاب کرده و به دل جاده بزنید. هر یک از این وسایل نقلیه ویژگی‌ها و خصلت‌های خود را دارد و برای گذر از شرایط منحصر به فردی طراحی شده است. به طور کلی اگر دوست دارید کمی از سرعت و رقابت فاصله بگیرید و برای یک تجربه Off-Road به دل جاده بزنید، بازی SnowRunner می‌تواند فوق‌العاده لذت بخش و صد البته سرگرم کننده  در میان بهترین بازی های ریسینگ Xbox One باشد.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Saber Interactive

7) بازی F1 22

بازی F1 22

همه ما از محبوبیت دیوانه وار مسابقات فرمول یک خبردار هستیم و نمی‌توانیم هیچ گونه انکاری در مورد آن به کار ببریم. مشخصا همین محبوبیت بالا محصولات و محتویات مرتبطی را به وجود می‌آورد تا موسسات و شرکت‌های مسئول به منابع درآمدی جدیدی برسند. یکی از این منابع درآمد که می‌تواند خیلی موثر باشد، بازی‌های ویدیویی هستند. استودیو Codemasters که از پتانسیل موجود با خبر بود به سراغ ساخت شبیه‌ساز فرمول وان خود رفت و در طی سال‌ها نسخه‌های مختلفی از آن را در دسترس طرفداران قرار داد.

اما استودیو Codemasters در جدیدترین نسخه سری که F1 22 نام دارد، با کمک شرکت EA به عنوان مالک جدید خود توانست جاه طلبی بیش‌تری به کار گیرد. نتیجه به بهترین و کامل‌ترین نسخه فرنچایز تبدیل شد که به سختی می‌توان ایراد خاصی از آن گرفت. در میان بهبود و تکمیل تجربه موجود، استودیو سازنده یک سری Hyper Car را هم به ویدیو گیم خود اضافه کرد که می‌توانید با رفتن به سراغ آن‌ها و مسابقه دادن، تنوع خوبی از بازی دریافت کنید. با این حال هنگامی که کسی بازی F1 22 را تهیه می‌کند می‌خواهد به رانندگی در ماشین‌های فرمول یک بپردازد، نه هایپرکارها. به هر حال بازی مورد بحث از کیفیت خوبی برخوردار است که در مقاله معرفی بهترین بازی های ماشینی ایکس باکس وان می‌توانیم از آن به عنوان یکی از بهترین شبیه‌سازهای موجود یاد کنیم.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Codemasters

8) بازی Wreckfest

بازی Wreckfest

معمولا هدف بازی‌های ریسینگ که در حال پرداختن به آن‌ها هستیم، رقابت سالم و گذر از خط پایان در سریع‌ترین زمان ممکن است. اما بازی Wreckfest با وجود قرار گرفتن در زمره ریسینگ‌ها اعتقاد مشابهی ندارد و خشونت بیش‌تری به خرج می‌دهد. هدف اصلی شما در این بازی نه رد شدن از خط پایان، بلکه جلوگیری از راه رفتن ماشین‌های دیگر است. در واقع کلید موفقیت در Wreckfest کوبیدن به ماشین‌های دیگر و نابود کردن آن‌ها است. هر کسی که در جریان مسابقه خشونت بیش‌تری به خرج بدهد و خرابی بیش‌تری به بار آورد، به عنوان برنده معرفی می‌شود. البته اگر هم علاقه خاصی به درگیری فیزیکی ندارید و ترجیح می‌دهید مسابقه را به صورت سالم‌تری ببرید، می‌توانید گاز را تا انتها فشرده و به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کنید.

اما خب لذت اصلی نهفته در بازی مورد بحث بیدار کردن آن روحیه یاغی‌گری و متلاشی کردن خودرو سایر رقبا است. سازندگان بازی هم که از این موضوع باخبر بودند حالت‌های متناسبی با این روحیه تعبیه کرده‌اند. در واقع علاوه بر مسابقات معمولی، یک سری حالت مانند بخش Battle Royale وجود دارد که در طی آن، باید با نابود کردن ماشین دیگران تا جای ممکن زنده بمانید و برنده مسابقه شوید. به طور کلی در بازی Wreckfest ماشین‌ها بیش از یک وسیله نقلیه حکم اسلحه را دارند و برای موفق شدن، باید این قانون را به خاطر بسپرید.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو Bugbear Entertainment

9) بازی Need for Speed: Hot Pursuit Remastered

بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered

بازی Need for Speed: Hot Pursuit Remastered که حکم ورژن ریمستر شده یکی از بهترین نسخه‌های سری را دارد، ریسینگ فوق العاده استودیو Criterion Games را یک بار دیگر زنده کرده و وارد بازار می‌کند. اما موضوع قابل توجه این است که بازی مورد بحث از لحاظ گیم‌پلی هنوز هم جذاب بوده و می‌تواند تا ساعت‌ها شما را مشغول تعقیب و گریز میان پلیس‌ها و راننده‌های غیرقانونی کند. هرچند که گیم‌پلی هنوز هم نفس گیر عمل می‌کند، ولی جلوه‌های بصری عملکرد خوبی ندارند و نمی‌توانند کلمه ریمستر در بهترین حالت ممکن را تعریف کنند.

بازی NFS: Hot Pursuit Remastered یک ریسینگ آرکید فوق‌العاده و یکی از بهترین بازی های ماشینی ایکس باکس وان است که قوانین فیزیک را در برخی جاها زیر پا می‌گذارد و به شما اجازه می‌دهد در پیچ‌هایی به شدت تند با سرعت بالا دریفت بکشید و لاستیک بسوزانید. علاوه بر این صحنه‌های Slow Motion که در حین خراب شدن ماشین‌ها به نمایش در می‌آیند یادآور سری Burnout هستند و تصاویری سینمایی به وجود می‌آورند. نکته جالب دیگری که در مورد Hot Pursuit وجود دارد این است که شما می‌توانید هم در قالب پلیس‌ها به دنبال ماشین‌ها بروید و هم در قالب راننده‌های غیرقانونی، از پلیس‌ها فرار کنید. این موضوع یک بازی دو سر برد را به وجود می‌آورد که قادر هستید به کمک هر جفت آن‌ها نهایت آدرنالین ممکن را از غدد خود بیرون بکشید.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Stellar Entertainment (نسخه ریمستر شده توسط این استودیو ساخته شده است)

10) بازی Burnout Paradise Remastered

بازی Burnout Paradise Remastered

حالا که بحث ریسینگ‌های ریمستر شده آرکید در لیست بهترین بازی های مسابقه ای Xbox One داغ است، بد نیست که به یکی از بهترین بازی‌های نسل هفتم کنسول‌های خانگی اشاره کنیم. بازی Burnout Paradise Remastered  حکم نسخه ریمستر شده اثری را دارد که در زمان پلی استیشن 3 در عرصه خود یکه تازی می‌کرد و حریف‌های زیادی را به چشم نمی‌دی. Burn Out Paradise  یک ریسینگ آرکید فوق‌العاده بود که از قضا همین استودیو Criterion Games در مقام سازنده آن حضور داشت. این بازی نسبت به زمان خود خیلی جلو بود و حتی با استانداردهای امروزی هم یک Racing کم نظیر محسوب می‌شود.

بازی Burnout Paradise Remastered از لحاظ بصری پیشرفت خوبی نسبت به نسخه اورجینال دارد و به عنوان یک اثر ریمستر شده نمره قبولی را از سمت طرفداران گرفته است. حال این گرافیک بصری خوب را به گیم‌پلی سریع و نفس گیر آن هم اضافه کنید تا متوجه شوید که چرا با این حد از تحسین در مورد Paradise صحبت می‌کنیم. علاوه بر این‌ها بازی مورد بحث بخش آنلاین خلاقانه‌ای دارد که از بسیاری از ریسینگ‌های کلیشه‌ای امروز بهتر به نظر می‌رسد. بازی Burnout Paradise Remastered شامل تمامی DLCهای منتشر شده هم می‌شود که در کنار بازی اصلی، یک سرگرم غنی و به نسبت طولانی را برای مخاطب خود خود تداعی می‌کنند.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Criterion Games

11) بازی Trials Rising

بازی Trials Rising

مجموعه Trials یکی از آن IPهایی است که هیچ وقت به اندازه کافی مشهور نشد و در زیر سایه سایر مجموعه‌ها باقی ماند. فرنچایزی که تمرکز خود را روی موتوکراس‌ها، پریدن از روی موانع و حرکات نمایشی می‌گذارد. بازی Trials Rising به عنوان جدیدترین و آخرین نسخه سری مورد بحث، ایده مبارزه با فیزیک در محیطی دو بُعدی را در کامل‌ترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. اما چرا از عبارت مبارزه با فیزیک استفاده کردیم؟ پریدن از روی موانع سخت و بالارفتن از شیب‌هایی به شدت تند نیازمند شکستن قوانین فیزیک است که بازی Trials Rising به خوبی حس آن را منتقل می‌کند.

اما بازی مورد بحث به یک ویدیو گیم معمولی با محیط‌های تکراری تبدیل نمی‌شود. سازندگان Rising در استودیو RedLynx محیط‌های مختلفی نظیر برج ایفل، نیویورک و دیوار چین را در ساخته خود جا داده‌اند تا علاوه بر پشت سر گذشتن موانع از مکان‌های مشهور کره خاکی لذت ببرید. حال اگر از محیط‌های واقعی خسته شدید و نیاز به تخیل بیش‌تری داشتید می‌توانید به سراغ بخش Track Central بروید. این بخش به شما اجازه می‌دهد با بیش از 10,000 آیتم مختلف مسیر منحصر به فرد خود را بسازید و به موتور سواری در آن بپردازید.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو RedLynx

12) بازی Dirt 5

بازی Dirt 5

اگر جزو عاشقان رالی هستید اما بازی Dirt 2.0 بیش از حد سخت و واقع گرایانه به نظر می‌رسد، می‌توانید به سراغ یکی دیگر از ساخته‌های استودیو Codemasters یعنی Dirt 5 بروید. یک بازی رالی محور که شما را وارد پیست‌های گلی، خاکی و حتی یخی می‌کند تا در آن‌ها حسابی گرد و خاک بلند کنید و لیز بخورید. اما با وجود اینکه Dirt 5 بیش‌تر یک ریسینگ آرکید محسوب می‌شود، توجه خاصی به ریزه‌کاری‌ها و جزئیات دارد. برای مثال سطح جاده‌ها (مانند سطوح خاکی یا یخی) تغییر چشم‌گیری روی گیم‌پلی ایجاد می‌کنند و برای موفقیت، باید رویه رانندگی خود را با شرایط تطبیق دهید.

بازی Dirt 5 در کنار تمامی جذابیت‌های گیم‌پلی و هندلیگ ماشین‌ها، گرافیک به شدت چشم‌نوازی دارد و با وجود اینکه سه سال از عرضه آن می‌گذرد، جزو یکی از بهترین بازی های مسابقه ای Xbox One از جنبه بصری به حساب می‌آید. حال شما می‌توانید از این جذابیت‌های بصری و پیست‌ها در بخش آنلاین لذت ببرید یا تمرکز خود را روی لیز خوردن در جاده‌های بخش داستانی و آفلاین بگذارید. این بازی کمپین داستانی غنی و جذابی دارد که در طی آن می‌توانید به رانندگی در انواع مختلفی از ماشین‌ها بپردازید. به طور کلی بازی Dirt 5 یک تجربه مفرح و نه چندان جاه طلبانه است که کار خود را انجام می‌دهد و چیزی را بیش از حد شلوغ نمی‌کند.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Codemasters

13) بازی Crash Team Racing Nitro Fueled

بازی Crash Team Racing Nitro Fueled

اکثر ما با بازی Crash Team Racing یا به قولی کرش ماشینی که در سال 1999 منتشر شد خاطره داریم. اثری که حکم معادل Mario Kart در کنسول پلی استیشن را داشت و به خاطر جذابیت‌های بالای خود طرفداران بی‌شماری جذب کرده بود. حال با گذشت بیش از 24 سال می‌توانیم به سراغ بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled برویم و خاطره خوش سالیان دور را زنده کنید. این بازی که حکم نسخه Remake بازی اورجینال را دارد، همه چیز را تغییر می‌دهد تا یک ویدیو کاملا مدرن و استاندارد تبدیل شود.

سازندگان این بازی در استودیو Beenox محیط‌ها را بازسازی کرده‌اند، کیفیت بافت‌ها را ارتقا داده‌اند و برخی مکانیک‌ها را با توجه به جریان امروزی دست خوش تغییرات مختلفی کرده‌اند. برای مثال امکان شخصی‌سازی شخصیت‌ها با نهایت جزئیات وجود دارد تا بتوانید راننده مورد علاقه خود را با توجه به سلیقه‌تان تغییر دهید. راستی حال که حرف شخصیت‌های قابل کنترل شد باید بدانید که Crash team Racing-Nitro-Fueled شامل بیش از 50 کاراکتر متمایز می‌شود که قادر هستید با به دست گرفتن کنترل ایشان در بیش از 10 پیست مختلف به مسابقه بپردازید.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Beenox

14) بازی Project Cars 2

بازی Project Cars 2

پس از عرضه دو نسخه مختلف از مجموعه Need For Speed تحت نام Shift، استودیو Slightly Mad راه خود را از EA جدا کرد تا ماجراجویی جدیدی را در پیش بگیرد. نتیجه این راه مستقل به بازی‌های کوچک و بزرگی ختم شد که ما سردمداران آن‌ها را با نام Project Cars می‌شناسیم. سری Project Cars که تا به حال سه نسخه مختلف از آن منتشر شده، توانست در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به لیست بهترین بازی‌های ریسینگ دنیا اضافه کند و به شهرت برسد. اما در میان این سه‌گانه قابل تحسین شماره دوم که در مورد آن صحبت می‌کنیم، از لحاظ کیفی در بُعد دیگری سر می‌کند.

بازی Project Cars 2 فرمول نسخه اول سری را در پیش گرفت و آن را از طُرُق مختلف بهبود بخشید. نتیجه به یک شبیه‌ساز تمام عیار شد که می‌تواند از لحاظ گرافیک، جزئیات فنی ماشین‌ها، واقع گرایی و… با نام‌های بزرگی مانند Forza Motorsport و Gran Turismo  رقابت کند. البته توجه داشته باشید که Project Cars 2 زیاد مناسب مخاطب عامه پسند نیست و بحث شبیه‌سازی را بیش‌تر از آنچه که فکر کنید، جدی می‌گیرد. تنوع بالای ماشین‌ها، پیست‌ها، امکان شخصی‌سازی فنی و ظاهری تنها بخشی از نقاط قوت اثر مورد بحث به شمار می‌روند. حال شاید از خود بپرسید که چرا از Project Cars 3 نامی به میان نیاوردیم؟ پاسخ ساده است. سومین شماره مجموعه مذکور از ریشه‌های خود فاصله گرفت و با در پیش گرفتن جریان ریسینگ‌های آرکید عامه پسند از مسیر درست خود خارج شد. بنابراین بهتر است شماره دوم را همیشه به عنوان نماد سری پروجکت کارز به یاد آوریم.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Slightly Mad

15) بازی Rocket League

بازی Rocket League

Rocket League در تعریف اولیه خود یک ریسینگ رقابتی محسوب نمی‌شود و مسیر متفاوتی را نسبت به هرآنچه که دیده‌اید در پیش می‌گیرد. با این حال شما در این بازی کنترل ماشین‌ها را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با کنترل آن‌ها به پیروزی دست پیدا کنید. اما پیروزی در این بازی به معنی رد شدن از خط پایان نیست، بلکه باز کردن دروازه حریف است. اگر با بازی Rocket Legaue آشنایی کافی را نداشته باشید احتمالا با توصیفات ذکر شده سردرگم شده‌اید؛ اما بگذارید با جمله بندی دقیق‌تری به تعریف ایده اصلی آن بپردازیم.

اگر قرار بود فوتبال را با استفاده از ماشین‌ها بازی کنیم تا دیگر خبری از بازیکن‌ها نباشد چه اتفاقی رخ می‌داد؟ خب Rocket League می‌خواهد به این سوال پاسخ دهد. شما در این بازی کنترل یک ماشین را به دست می‌گیرید و به زمین فوتبال فرستاده می‌شوید. در ادامه وظیفه اصلی شما کنترل توپ با استفاده از ماشین، همکاری با هم‌تیمی‌ها و باز کردن دروازه حریف است. اگر بتوانید این اصول را با دقت در کنار یکدیگر قرار دهد و از قابلیت‌های ماشین خود به خوبی استفاده کنید، برنده مسابقه خواهید شد. فقط توجه داشته باشید که خودروهای موجود در بازی Rocket League زیاد واقع گرایانه نیستند و بیش از هر چیز دیگری، به ماشین‌های اسباب بازی کوچک شباهت دارند.

سال عرضه: 2015

توسعه دهنده: استودیو Psyonix

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم یک سری بازی های ماشینی دیگر برای ایکس باکس وان وجود دارند که بد نیست حداقل نیم نگاهی به آن‌ها داشته باشیم و ادای احترام کنیم:

  • بازی Assetto Corsa Competizione
  • بازی Art of Rally
  • بازی WRC Generation
  • بازی Moto GP 22
  • بازی Grid Legends
  • و…

جمع بندی

سبک ریسینگ هم درست مانند ژانر‌های دیگر شامل زیرشاخه‌های متعددی می‌شود که هر کدام سعی می‌کنند با استفاده از روش خاص خود به سرگرم کردن مخاطب بپردازند. حال برخی از بازی‌های نظیر Forza Motorsport 7 و Project Cars 2 به شبیه‌سازی و واقع گرایی علاقه دارند و برخی بازی‌های دیگر نظیر Crash Team Racing Nitro-Fueled و Need for Speed Heat، سیاست‌های یک بازی آرکید و عامه پسند را در پیش می‌گیرد. با تمامی این تفاسیر در پایان روز شما سبک مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنید و می‌توانید با توجه به آنچه که در ذهن دارید به سراغ ویدیو گیم مورد علاقه خود بروید.

نظر شما در مورد بهترین بازی های مسابقه ای Xbox One چیست؟ جای خالی چه اثری بیش‌تر در این لیست احساس می‌شود؟ چه ویدیو گیمی را باید از میان گزینه‌های موجود حذف کنیم؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی‌های شبیه ساز ریسینگ ایکس باکس وان کدام هستند؟

از جمله بهترین شبیه‌سازهای رانندگی می‌توانیم به Forza Motorsport 7، F1 2022 و Project Cars 2 اشاره داشته باشیم

۱
بهترین بازی‌های ریسینگ آرکید Xbox One چه آثاری هستند؟

از آثاری نظیر Forza Horizon 5، Need for Speed Heat و Dirt 5 می‌توانیم با عنوان بهترین ریسینگ‌های آرکید این کنسول یاد کنیم

۲
آیا هنوز می‌توان بازی Forza Motorsport 7 را خرید؟

متاسفانه در حال حاضر امکان خرید رسمی این بازی وجود ندارد. با این حال در صورت خرید دیسک فیزیکی یا اکانت اشتراکی آن مانعی به وجود نخواهد آورد

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.