عدم افزایش قیمت گیم پس به دلیل مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد
علیرضا نظری

قیمت گیم پس بعد از مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد افزایش پیدا نمی‌کند

علیرضا نظری 21 اسفند 1401 بدون دیدگاه
151 بازدید

شرکت مایکروسافت در پاسخ به بیانیه سازمان رقابت و تنظیم بازار بریتانیا در مورد تصاحب 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد اعلام کرده است که حتی در صورت انجام این معامله، قصد افزایش قیمت اشتراک ایکس باکس گیم پس را ندارد. مایکروسافت معتقد است که انجام این کار نتیجه معکوس به همراه خواهد داشت و در نتیجه منجر به ریزش مشترکین می‌شود.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا به عنوان بخشی از گفته‌های خود در رابطه با ادغام دو شرکت مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد بیان کرده است: «قیمت اشتراک‌ها را می‌توان به راحتی تغییر داد و امکان دارد که مایکروسافت زمانی که محتوای محبوب اکتیویژن از جمله سری Call of Duty را به این سرویس اضافه کند، انگیزه‌ای برای انجام این کار داشته باشد». مایکروسافت در پاسخ به این موضوع اعلام کرده است که قیمت گیم پس با وجود خرید Activision Blizzard افزایش نخواهد یافت. این شرکت همچنین تایید می‌کند که قیمت اشتراک‌ها را برای جبران انتشار بازی‌های اکتیویژن بلیزارد در گیم پس افزایش نخواهد داد.

مایکروسافت در پاسخ خود بیان کرد: «قیمت‌های اشتراک گیم پس در صورت ادغام افزایش پیدا نمی‌کند و مطمئنا تا حدی افزایش نخواهد یافت تا مزایای قابل توجه بازی‌های اکتیویژن که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند را جبران کند». مایکروسافت در ادامه خاطرنشان کرد که از زمان اضافه شدن محتواهای محبوب شرکت بتسدا به این سرویس، پس از خرید شرکت ZeniMax Media که مالکیت فرنچایزهای بزرگی همچون The Elder Scrolls ،Fallout ،Doom و Dishonored را در اختیار داشت، قیمت گیم پس را افزایش نداده است. این شرکت همچنین صحبت‌هایی راجع به خرید اکتیویژن بلیزارد به میان آورده و به بازیکنان نسبت به توزیع بهتر بازی‌ها و افزایش خروجی بازی‌های منتشر شده در گیم پس اطمینان می‌دهد.

عدم افزایش قیمت گیم پس به دلیل مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد

قیمت گیم پس افزایش نمی‌یابد

مشترکین ایکس باکس گیم پس می‌توانند پس از گذشت یک ماه از اشتراک خود، آن را لغو کنند. از آن‌جایی که سری بازی‌های کال او دیوتی تنها یک بار در سال منتشر می‌شوند، هرگونه تاثیرگذاری به صورت کوتاه مدت خواهد بود، زیرا بازیکنانی که در عرض چند ماه جدیدترین نسخه Call of Duty را بازی می‌کنند، به دلیل قیمت بالاتر از آن دست می‌کشند. به این ترتیب، هر گونه افزایش قیمت، غیر منطقی خواهد بود، به این دلیل که نرخ ریزش کاربران را افزایش می‌دهد. این کاملا با منطق اقتصادی مایکروسافت برای نهایی شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد در تضاد است.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.