اطلاعات جدید بازی Starfield
ارحام ادبخواه

انتشار اطلاعات تکمیلی بازی Starfield توسط بتسدا

ارحام ادبخواه 22 خرداد 1402 بدون دیدگاه
362 بازدید

شرکت Bethesda در رویداد Starfield Direct که پس از Xbox Games Showcase به نمایش درآمد، اطلاعات جدید و هیجان انگیزی در مورد جاه طلبانه‌ترین پروژه خود تا به امروز منتشر کرد. با توجه به گفته‌های سازندگان بازی Starfield بیش از 1000 سیاره مختلف خواهد داشت.

پس از مدت‌ها انتظار شرکت مایکروسافت بالاخره رویداد بزرگی برای طرفداران تدارک دید تا آن‌ها بدانند چه آینده‌ای در انتظار اکوسیستم مایکروسافت است. مراسم Xbox Games Show که در ابتدا به نمایش درآمد، حاوی اطلاعات جالبی در مورد بازی‌های جدید بود که انتظار برخی از آن‌ها را نداشتیم. اما پس از ایکس باکس گیمز شو، این مراسم Starfield Direct بود که در نوک قله توجهات قرار گرفت.

Starfield Direct که 45 دقیقه به طول انجامید، نگاهی عمیق به مکانیک‌ها و اجزای مختلف استارفیلد داشت که در یک کلام هیجان انگیز به نظر می‌رسیدند. در این ویدیو 45 دقیقه‌ای، سران بخش‌های مختلف Bethesda جلوی دوربین آمدند و از مواردی مانند گشت و گذار در دنیای بازی، شخصی‌سازی شخصیت اصلی، شخصی‌سازی سفینه و… رونمایی کردند؛ اطلاعاتی که باعث شد حسابی در مورد اثر مورد بحث هیجان زده شویم.

یکی از افراد مهمی که در استارفیلد دایرکت حضور پررنگی داشت تاد هاوارد (Todd Howard) بود؛ شخصی که وی را به عنوان کارگردان بازی می‌شناسیم. طبق گفته‌های هاوارد بازی Starfield بیش از 1000 سیاره مختلف خواهد داشت که هر کدام محیط‌ها، منابع و اکوسیستم منحصر به فرد خود را دارند. اما این پایان جاه طلبی‌ها نیست و در ویدیوی گیم‌پلی، ما شاهد سیاره‌ای بودیم که یک قمر یا ماه بزرگ در کنار آن قرار داشت. با توجه به گفته‌های تاد هاوارد شما می‌توانید به سمت این قمر بروید و در سطح آن به گشت و گذار بپردازید. البته که امکان رفتن به قمرهای مختلف مختص به یک سیاره نیست و سناریوهای متنوع و متعددی را شامل می‌شود.

اما یکی از نکاتی که در بازی‌های اخیر شرکت Bethesda مورد انتقاد قرار می‌گرفت، انیمشین‌ها بود. سازندگان هم که از این موضوع اطلاع داشتند، یک سیستم انیمشین کاملا جدید را طراحی کردند تا همه چیز ملموس‌تر و قابل درک‌تر به نظر برسد. ولی با وجود اینکه انیمشین‌ها نسبت به Fallout 4 و The Elder Scrolls V: Skyrim کاملا متحول شده‌اند، یک ویژگی دوست داشتنی و معروف به استارفیلد منتقل شده است. شما می‌توانید این بازی را دست مانند اکثر ساخته‌های اخیر استودیو Bethesda Game، با دوربین اول شخص و سوم شخص تجربه کنید. سوییچ کردن میان این دو زاویه هیچ سختی خاصی ندارد و در لحظه انجام می‌شود.

حال اگر خواستید از دوربین سوم شخص استفاده کنید و چهره شخصیت اصلی را ببینید، دست‌های آزادی خواهید داشت. استارفیلد شامل یک بخش ساخت شخصیت فوق‌العاده است تا بتوانید چهره و بدن پروتاگونیست بازی را با نهایت جزئیات بسازید. پس از اینکه شخصیت خود را ساختید، قادر هستید از Traitهای موجود یکی را برگزینید. Traitها قابلیت‌های جالبی هستند که در حین داشتن نقاط قوت، نقاط ضعف خاص خود را هم دارند. برای مثال، یکی از این Traitها باعث می‌شود که طرفداران پر و پا قرص شما (که قهرمان داستان هستید) به سمت‌تان بیایند و شروع به تعریف کردند بکنند؛ ولی خب ممکن است حسابی وقت‌تان را بگیرند.

یکی دیگر از مواردی که انتظار داشتیم در Starfield Direct ببینیم، بحث درخت مهارت‌ها بود که به شکل پرجزئیاتی هم به نمایش درآمد. این بازی شامل پنج درخت مهارت مختلف می‌شود که ارتقا هر یک از آن‌ها ویژگی‌های جدیدی به همراه خواهد داشت. برای مثال اگر به ارتقا دو بخش Tech و Science بپردازید، به شکل بهینه‌تری از جت پک خود استفاده می‌کنید و از سد درهای قفل شده به شکل راحت‌تری عبور خواهید کرد.

اما درخت مهارت‌ها صرفا به جریان نبردها و رد شدن از قفل‌ها مربوط نمی‌شود و جزئیات دیگری را هم در بر می‌گیرد. درست مانند سایر ساخته‌های استودیو مورد بحث، Starfield هم به شما اجازه می‌دهد مراحل مختلف را با سلیقه خود پیش ببرید. برای مثال اگر مهارت‌های اجتماعی (Social) خود را ارتقا دهید، قادر به قانع کردن مردم از طریق صحبت خواهید بود. ولی اگر مخفی‌کاری را بیش‌تر می‌پسندید، بهتر است به Upgrade قابلیت‌های مربوط به مخفی‌کاری بپردازید و آرام قدم بردارید. گزینه نبرد مستقیم هم همیشه در دسترس قرار دارد تا با کشتن دشمنان مراحل را رو به جلو ببرید.

اطلاعات جدید بازی Starfield

بازی Starfield شامل پنج درخت مهارت مختلف خواهد بود

از جمله سایر مکانیک‌های معرفی شده می‌توانیم به ایستگاه‌های فضایی یا Spaceportها اشاره کنیم. این ایستگاه‌ها که در سطح کهکشان پخش شده‌اند، هر کدام شامل یک سری تنکسین منحصر به فرد می‌شوند. هر یک از این تکنسین‌ها Upgradeهای سفینه خاص خود را به شما ارائه می‌دهند که در جاهای دیگر پیدا می‌شوند. اما سفینه اصلی بازی تنها به شما تعلق ندارد و خانه شخصیت‌های همراه یا به اصطلاحی Follwerها هم به حساب می‌آید. این شخصیت‌های همراه نه تنها رفتار و ماموریت‌های مختص به خویش را دارند، بلکه نسبت به رفتارهای شما هم واکنش نشان می‌دهند. این واکنش‌ها به نوعی است که اگر یکی از آن‌ها را برگزینید، قابلیت ازدواج با وی را دارید.

علاوه بر این نکات باید بدانید که آسمان بی‌کران بازی Starfield پر از تهدیدهای مختلف است که به صورت اتفاقی با آن‌ها برخورد خواهید کرد. حال می‌توانید این سفینه‌های دشمن را نابود کنید و آیتم‌هایش را بدارید یا با سوار شدن بر آن، به رویدادهای دیگری برخورد کنید. البته که تمامی این سفینه‌ها تهدید آمیز نبوده و ممکن است برخورد دوستانه‌ای داشته باشند. برای مثال، در Starfield Direct شاهد سفینه‌ای بودیم Grandma نام داشت و آیتم‌های باارزشی به شخصیت اصلی داد.

اگر به یک خانه محکم‌تر و ثابت‌تر از سفینه نیاز داشتید، بهتر است به سراغ Outpostها بروید. این Outpostها که قابلیت استقرار آن‌ها در نقاط مختلف وجود دارد، می‌توانند به خانه شخصیت‌های همراه‌تان نیز بدل شوند. اما برای اینکه Outpostها را امن کنید و به اختیار خود درآورید، به اسلحه‌های قوی‌تری نیاز خواهید داشت. با توجه به این موضوع بازی استارفیلد بخش شخصی سازی اسلحه بزرگی دارد تا بتوانید جزئیات سلاح‌های خود را مشخص سازید.

از آنجایی که داریم در مورد ویدیو گیمی با محوریت فضا حرف می‌زنیم، باید بدانید که نیروی جاذبه در سیاره‌های مختلف بازی Starfield متغیر خواهد شود؛ به گونه‌ای برخی از آن‌ها جاذبه قدرتمندی دارند و برخی دیگر، شامل جاذبه صفر می‌شوند. هنگامی که در یک سیاره بدون جاذبه قرار دارید، باید با جت پک خود جا به جا شوید. اگر هم در سطح آن‌ها مشغول به تیراندازی شوید، به خاطر عدم وجود جاذبه به سمت مختلف حرکت خواهید کرد.

نظر شما در مورد مراسم Starfield Direct و اطلاعات مربوطه چیست؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم به اشتراک بگذارید.

منبع: VideoGamesChronicles

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.