بهترین بازی های فضایی
کسری کاظمی

بهترین بازی های فضایی که باید تجربه کنید

کسری کاظمی 28 آذر 1401 3 دیدگاه
11,444 بازدید

همه ما در یک نقطه از زندگی خود به دنبال کهکشانی بسیار دور افتاده بودیم. قطعاً شما نیز به این فکر کرده‌اید که کاوش در فضا، سیارات متعدد آن و مواجهه با موجودات فضایی چگونه خواهد بود. برخی از ما حتی از رخ دادن این موضوع می‌ترسیم. صرف نظر از این موضوعات، اتفاقات این چنینی چیزهایی نیستند که در طول زندگی خود تجربه کنید. خوشبختانه بازی های ویدیویی راه فراری برایمان به فضای بزرگ و بی پایان ایجاد کرده‌اند. از همان ابتدای صنعت گیم، بازی های مختلفی مانند Space Invaders تصمیم به نقاشی فضا و اتفاقات علمی تخیلی گرفته‌اند. پس با ما در بهترین بازی های فضایی که باید تجربه کنید همراه باشید.

سفر به ناشناخته ها با بهترین بازی های فضایی

بهترین بازی های فضایی به ما اجازه می‌دهند به نقاطی از فضا سفر کنیم که پای هیچ انسانی به آن جا باز نشده است. دنیاهای متمرکز و پیچیده‌ای که بسیاری از این بازی ها خلق می‌کنند، بدون شک نمایانگر اوج خلاقیت سازندگانش است. برخی به ما اجازه می‌دهند دنیای خود را بسازیم و برخی دیگر برای ما جهانی می‌سازند که برای ترساندن و القای ترس خالص طراحی شده است.

پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی که در فضا اتفاق می‌افتند ژانرهای مختلفی را شامل می‌شوند؛ از ترسناک گرفته تا استراتژی و نقش آفرینی. برخی از بازی‌های این لیست الهام‌بخش صدها بازی هستند که بعداً عرضه شدند. در ادامه مسیر، با ما همراه باشید.

15) Prey

بازی Prey

Prey یک بازی علمی تخیلی هیجان انگیز با المان‌هایی از سبک نقش آفرینی است که در آن همه چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست. شما در نقش مورگان بازی می‌کنید. وی موضوع اصلی آزمایشی که البته به طرز وحشتناکی اشتباه پیش رفته است. در Prey، شما در Talos I، یک ایستگاه فضایی که به دور ماه می‌چرخد، به دام افتاده‌اید. شما باید با مجموعه‌ای از قدرت‌ها و سلاح‌هایی که در اختیار دارید، در مقابل موجودات فضایی مرگباری که در سفینه هستند زنده بمانید. تعدادی از سلاح‌ها و توانایی‌های بازی به شما اجازه می‌دهند هر طور که می‌خواهید بازی کنید که منجر به میزان بالایی از بداهه‌پردازی و استایل‌های مختلف شده است.

با اینکه بازی Prey محصول سال 2017 عنوانی اورجینال از سوی استودیوی Arkane است، ولی این نام پیش از این بر روی یک بازی شوتر اول شخص فضایی محصول سال 2006 نیز قرار داشت که این بازی در ابتدا قرار بود نسخه بازسازی شده‌اش باشد. آن عنوان نیز به نوبه خود اثری خارق‌العاده است که طرف‌داران شوترهای فضایی، نباید از دستش بدهند. با این حال نسخه سال 2017 با تمرکز بر روی نقش آفرینی و گیم پلی پیچیده ترش، چیزی فراتر از یک شوتر اول شخص بی مغز است. اگر در میان بهترین بازی های فضایی موجود در بازار به دنبال اثری عمیق و در عین حال سرگرم کننده هستید، تجربه Prey به شدت توصیه می‌شود.

14) Returnal

بازی Returnal

Returnal به همراه Deathloop تا از نمونه‌های جدید و بسیار موفق در دنیای بازی های «چرخه زمانی» هستند. داستان بازی بر روی شخصیت سلن تمرکز دارد که بر روی یک سیاره بیگانه فرود می‌آید. هر بار که او در این سیاره می‌میرد، وی به نقطه ابتدایی یعنی سقوط بازمی گردد. هنگامی که کاراکتر شما می‌میرد و در یک حلقه زمانی جدید قرار می‌گیرد، بیشتر اقلامی که با خود حمل می‌کرد را از دست می‌دهد، اما برای همیشه چیزهای دیگری مانند کلیدها، اتر و ابزارهای ضروری را با خود نگه می‌دارد. اتمسفر ترسناک و رعب آور محیط‌های فضایی بازی، Returnal را به یک اثر متفاوت در لیست تبدیل کرده است.

این بازی همچنین با به‌کاربردن المان‌های ژانر روگ لایک و bullet-hell، توانسته سیستم گیم پلی و مبارزات جالبی را خلق کند که به خوبی داستان جذابش را ارائه می‌کنند. پس اگر از طرف‌داران هر کدام از این ژانرها باشید، می‌توانید از تجربه این بازی لذت ببرید. دشمنان محیطی با هر بار مردن شما، تغییراتی کرده و مانند اولین چرخه نیستند. این موضوع هم چالش‌های تازه‌ای به وجود آورده و هم مزایای خوبی دارد، زیرا شما می‌دانید که باید منتظر چه چیزهایی باشید. Returnal در سبک شوتر سوم شخص قرار می‌گیرد و پس از مدتی که در انحصاری پلی استیشن بود، قرار است به زودی برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شود.

13) Metroid Dread

بازی Metroid Dread

با اینکه مدت زمان زیادی از انتشار یک نسخه رسمی از فرنچایز Metroid می‌گذشت، کلی بازی مستقل جذاب در زیرمجموعه Metroidvania توانسته بودند این جای خالی را پر کنند. با این حال، دنیا نیاز به یک نسخه مستقیم و هیجان انگیز از این سری داشت و خوشبختانه در سال 2021 این اتفاق با Metroid Dread رخ داد. تیم MercurySteam بدون اغراق، تجربه‌ای از Metroid ارائه می‌دهد که نه تنها به ما یادآوری می‌کند که چرا هیچ‌کس این کار را بهتر از آن‌ها انجام نمی‌دهد، بلکه موفق می‌شود این فرنچایز را در جهت‌های جدید جسورانه سوق دهد که پیش از این شاهدش نبودیم. البته گویا این پایانی برای سری خواهد بود.

اگر در جریان باشید، سری بازی های Metroid تأثیر گسترده و فراوانی در شکل گیری صنعت گیم از دهه 80 میلادی داشته‌اند. با این حال خیلی از بازی های این سری بسیار قدیمی بوده و گیمرهای جدید نمی‌توانند تجربه‌شان کنند. در نتیجه بازی Metroid Dread اهمیت بالایی دارد، زیرا بازیکنان تازه می‌توانند بر روی کنسول نینتندو سوئیچ خود، بالاخره درکی مستقیم از ارزش بالایشان کسب کنند. این بازی همچنین از ژانر شوتر اول شخص خارج شده و سری را به ریشه‌های دوبعدی و سایداسکرولی اش برمی‌گرداند. این بازی با باس‌های چالش برانگیزش، یکی از بهترین تجربه‌های ممکن از این فرنچایز را به ما ارائه می‌دهد.

12) Marvel’s Guardians of the Galaxy

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

با توجه به حجم بالای آثار متوسطی که از روی فرنچایزهای ابرقهرمانی ساخته می‌شوند، در زمان انتشار، انتظار می‌رفت که بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy نیز یک اثر معمولی باشد. خب، Guardians of the Galaxy دارای یک موسیقی متن فوق‌العاده است، همچنین از یکی از بهترین داستان‌های سال انتشار، برخی از بهترین شخصیت‌های درون یک بازی و برخی از بهترین طراحی‌های مراحلی که در یک بازی اکشن و ماجراجویی وجود دارد بهره‌مند است. این بازی موفق شده تا تمام کلیشه‌های معمول آثار ابرقهرمانی را پشت سر گذاشته و تبدیل به اثری شایسته و درخور نام فرنچایز محبوب نگهبانان کهکشان باشد.

درست مانند کتاب‌های کمیک و فیلم‌های سینمایی Guardians of the Galaxy، شما در نقش استارلورد شوخ طبع بازی می‌کنید. باید خدمه خود را جمع آوری کرده و در این ماجراجویی فضایی بامزه، با کلی دشمن مختلف مبارزه کنید؛ اما مراقب باشید، زیرا اعمال شما ممکن است در واقع بر سرنوشت جهان تأثیر بگذارد. ابزارهای معروفی که در کمیک‌ها توسط شخصیت اصلی به کار می‌رود، در اینجا نیز حضور پیدا کرده و شما می‌توانید از آن‌ها در مبارزات استفاده کنید. گرافیک بازی شاد و رنگارنگ بوده و همه چیز همان‌طور که باید باشد به نظر می‌رسد. Guardians of the Galaxy از بهترین بازی های فضایی درون بازار است.

11) Alien: Isolation

بازی Alien Isolation

جای شکی وجود ندارد که بازی Alien: Isolation نه تنها یکی از بهترین بازی های ترسناک تمام دوران، بلکه یکی از بهترین اقتباس‌های دنیای بازی، از روی فیلم‌های سینمایی است. درست مانند حس ترس از فضای بسته که در فیلم‌ها شاهد اجرایشان بودیم، در این بازی نیز خود را بدون دفاع، در محیط‌های تاریک و تنگ سفینه‌ای فضایی پیدا می‌کنید، در حالی که یک موجود خطرناک و مرگبار نیز در همان جا حضور دارد. هدف اصلی بازی، هدایت شخصیت اصلی با موفقیت از جایی به جای دیگر است تا از خطر بیگانه در امان بماند. هوش مصنوعی فوق‌العاده موجود فضایی، کار شما را سخت کرده و نمی‌دانید که وی کجا حضور دارد.

اتفاقات بازی حدود 15 سال پس از جریانات فیلم اول رخ می‌دهد. شما در نقش آماندا ریپلی، دختر الن بازی می‌کنید که در ایستگاه فضایی سواستوپل به دنبال مادرش می‌گردد. Alien: Isolation یک کلاس درس در ژانر ترسناک، مخفی کاری و احساس تنهایی در وسعت بزرگ است. ژانر بازی در میان آثار ترس و بقا دسته‌بندی‌شده و الحق یکی از بهترین‌های این سبک از زمان انتشار اولین نسخه Resident Evil است. اگر حتی مقداری از طرف‌داران فیلم‌های بیگانه هستید، Isolation سفری خوفناک و نزدیک به فیلم‌ها را برایتان آماده کرده است. این عنوان همچنین نشان می‌دهد که باید بازی های ترسناک فضایی بیشتری وجود داشته باشند.

10) Stellaris

بازی Stellaris

تیم Paradox که سازنده شاهکار قرون وسطایی Crusader Kings 2 است، استعدادهای خود را به سمت آسمان معطوف می‌کند و نتیجه آن نیز خیره کننده است. Stellaris یک بازی استراتژیک عمیق و جذاب در مورد ایجاد یک امپراتوری فضایی و له کردن هر دشمنی است که به سمتش بیاید؛ یا، اگر ترجیح می‌دهید، در مورد ایجاد یک نژاد از لاک‌پشت‌های تکنوکرات دوستانه دست به کار شوید که به گونه‌های دیگر کمک می‌کنند تا نژاد خود را گسترش دهند، این بازی هوای شما را دارد. زیبایی Stellaris در این است: شما اهداف خود را تعیین می‌کنید، ویژگی‌های مختلف را به نژادها اعمال کرده و هر طور که دوست دارید بازی می‌کنید.

بازی Stellaris تمام ویژگی‌های مثبت و شناخته شده در ژانر استراتژیک شبیه ساز را دارا است. شما تمدن خود را از طریق جنگ و صلح هدایت خواهید کرد، اتحادها را مشاهده می‌کنید که به یکدیگر خیانت می‌کنند و با دشمنان متحد می‌شوید تا با مهاجمان مشترک بینتان مبارزه کنید. Stellaris از طریق به‌روزرسانی‌های فراوانی که برایش منتشر می‌شود، غنی‌تر شده، به همین دلیل، شما در حالت ایده‌آل می‌خواهید نسخه رایانه شخصی را بخرید که از نسخه کنسولی بسیار جلوتر است. اگر از طرف‌داران ژانر استراتژیک فضایی باشید، بدون شک شاهکار عمیق و پیچیده Stellaris، از بهترین بازی های فضایی که باید تجربه کنید است.

9) Mass Effect Legendary Edition

بازی Mass Effect Legendary Edition

اگر با آوازه فرنچایز عظیم و شناخته شده Mass Effect آشنا باشید، می‌دانید که این همان بازی فضایی ای است که باقی آثار را با آن اندازه می‌گیرند. سه‌گانه اصلی و به ویژه بازی دوم، همچنان شاهکار هستند و به لطف نسخه بازسازی شده Mass Effect Legendary Edition، حتی راحت‌تر می‌توان این سری عالی را دوباره از سر گرفت. موضوع اصلی این بازی ها درباره یک قهرمان فضایی و کاپیتان کشتی فضایی است که تلاش می‌کند تا کهکشان را در برابر یک نیروی مرگبار متحد کند و نجات دهد. شاید این داستان برایتان معمولی و تکراری به نظر می‌رسد، اما به ما اعتیاد کنید، زیرا از لحظه به لحظه آن لذت خواهید برد.

شاید اصلی‌ترین دلیل متفاوت بودن این بازی ها با سایر آثار مشابه خود، مربوط به خدمه‌ای است که شما در طول هر سفر جمع آوری می‌کنید. هر کدام از این افراد دارای شخصیت‌ها، اهداف و حس شوخ طبعی متفاوتی هستند. همان‌طور که آنها به تدریج باز می‌شوند، شما مشتاقانه منتظر هر سفری به سفینه خود بین مأموریت خواهید بود، فقط برای اینکه بتوانید ببینید که آنها در چه حالی بوده و چه چیزهایی برای گفتن دارند. سیستم مبارزات این بازی ها به مرور با جلوتر رفتن، گسترش پیدا کرده و شکل فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. نسخه دوم نیز به واسطه روایت حماسی و تکامل نسبت به بازی اول، همواره از بهترین بازی های فضایی است.

8) Destiny 2

بازی Destiny 2

اگر در زندگی‌تان فقط برای یک FPS آنلاین جا دارید، بهتر است Destiny 2 را انتخاب کنید. این بازی همه چیز دارد: حالت‌های PvP اعتیادآور، مبارزه با باس‌های بزرگ به همراه دوستانتان، آرک‌های داستانی طولانی و مهم‌تر از همه، ده‌ها سیاره برای غارت کردن. شما هرگز از کارهایی که باید انجام دهید خسته نمی‌شوید و محتوای بازی نیز هرگز به اتمام نمی‌رسد. شما اغلب چندین کار را به طور هم‌زمان در سیارات مختلف انجام می‌دهید؛ از مأموریت‌های پیچیده و چند قسمتی گرفته تا افزایش آمار شخصیت خود ارتقاهای متفاوت، مانند تکمیل تعداد معینی از نبردهای PvP. الحق که با بهترین شوتر فضایی حال حاضر سروکار داریم.

وقتی صحبت از تیراندازی به میان می‌آید، Destiny 2 عمل کشیدن ماشه را رضایت‌بخش‌تر از هر FPS دیگری در بازار ارائه می‌کند. اسلحه‌ها سنگین هستند، اما دست و پا گیر نیستند و شلیک به سر دشمنان، به شما با بارش جلوه‌های ویژه پاداش می‌دهد. توصیه می‌کنیم با یک گروه بازی کنید، به‌ویژه برای سخت‌ترین عملیات، اما اگر تنها هستید، باز هم زمان بی نظیری در انتظارتان است. بهتر از همه، بیشتر بازی کاملاً رایگان است و شما به راحتی می‌توانید 100 ساعت را قبل از اینکه وسوسه شوید که پول نقد خرج کنید، در آن صرف کنید. به مرور شاهد افزایش قدرت بوده و نگهبان خود را به تجهیزات مرگبارتری مجهز می‌کنید.

7) Elite Dangerous

بازی Elite Dangerous

Elite Dangerous که در سال 2014 منتشر شده، دنباله‌ای معنوی برای بازی Frontier: First Encounters محصول 1995 است. این عنوان در کهکشان راه شیری اتفاق می‌افتد و یک بازی حماسی فضایی مولتی پلیر عظیم است. شما با یک کشتی کوچک و سرمایه کمی شروع می‌کنید و باید از کهکشان عبور کرده و زنده بمانید. بازیکنان می‌توانند کشتی خود را ارتقا دهند، بجنگند، استخراج کنند، قاچاق کنند و کل کهکشان را کشف کنند. حتی بهتر از آن، اگر می‌خواهید یک تجربه واقعیت مجازی کامل داشته باشید، این بازی در Oculus Rift نیز موجود است. البته اگر کشتی شما شروع به چرخیدن خارج از کنترل کرد، هول نکنید!

Elite: Dangerous کمی شبیه به Space: The Game است. بازی کشتی را به شما می‌دهد، موتور را روشن می‌کند و از شما می‌خواهد که در کهکشانی پر از بازیکنان دیگر، خواه از هر طریقی، هر طور که دوست دارید زندگی فضایی خود را پیش ببرید. این یک شبیه ساز فضایی کامل نیست، اما واقعاً فانتزی سفر فضایی را به بهترین شکل ارائه می‌کند. کابین شما با چراغ‌های چشمک‌زن زنده است که به شما امکان می‌دهد توازن قدرت را با سیستم‌های کشتی خود تنظیم کنید و مقیاس بزرگ جهان، به این معنی است که پرواز بین دو سیاره، حتی با مکانیک‌های بازی، ممکن است کمی طول بکشد. بنشینید و از مناظر زیبا لذت ببرید.

6) Dead Space

بازی Dead Space

به یاد دارید که کمی پیش‌تر از بازی Alien: Isolation به عنوان یکی از بهترین آثار ترس و بقا در فضا یاد کردیم؟ خب Dead Space بدون شک مکان شماره یک برای تجربه بهترین بازی ترسناک فضایی است. نسخه اول این فرنچایز در سال 2008 به دست استودیوی خلاق Visceral Games ساخته شد و تا همین لحظه نیز می‌تواند هر گیمری را در سراسر دنیا به وحشت بیندازد. یکی از بهترین قسمت‌های بازی مبارزه آن است. اولین سلاحی که به دست می‌آورید کاتر پلاسما است و بهترین و ساده‌ترین راه برای از بین بردن دشمنان، تکه‌تکه کردن آنهاست. زمان بسیار خوبی برای بریدن دست و پای بیگانگان جهش یافته رسیده است.

Dead Space یکی از بهترین بازی های فضایی تمام دوران است؛ زیرا این بازی با طراحی موجودات، فضای خفه کننده و مکانیکی و روایت جذاب و پر رمز و رازش، آینده تاریک و مرگباری را به تصویر میکشد. با وجود حس بد و نگران‌کننده‌ای که ایجاد می‌کند، Dead Space یک تجربه لذت بخش است. روایت پرتنش بازی که مربوط به زنده ماندن در بدترین شرایط است، دو دنباله جذاب را هم ارائه کرده که هر دو بازی های خوبی هستند. اگر از طرف‌داران بازی های ترس و بقا مانند Resident Evil یا Silent Hill هستید و هنوز Dead Space را تجربه نکرده‌اید، وقت را تلف نکرده و همین حالا به سراغش بروید!

5) Star Wars: Knights of the Old Republic

بازی Star Wars Knights of the Old Republic

مگر می‌شود درباره بهترین بازی های فضایی تاریخ صحبت کنیم و نامی از فرنچایز محبوب و عظیم جنگ ستارگان نیاوریم؟ این سری که از دنیای سینمایی آغاز شده، مسیر خود را به سوی بازی ها باز کرد و تا به امروز نیز شاهد انتشار تعداد زیادی نسخه جذاب از روی دنیای این سری هستیم. با این حال یک بازی وجود دارد که از نظر خیلی‌ها، بهترین و خوش ساخت ترین بوده و آن چیزی نیست جز: Star Wars: Knights of the Old Republic. این بازی در ژانر نقش آفرینی توسعه یافته و به دست تیم افسانه‌ای BioWare در سال 2003 ساخته شده است. همه چیز درباره این بازی از داستان تا طراحی مبارزاتش، خارق‌العاده است.

صدها کاراکتر برای مکالمه و ارتباط، سیستم مبارزات متفاوتی که بر روی شانس تمرکز دارد، هزاران آیتم برای جمع آوری و استفاده و مأموریت‌های فراموش نشدنی، از Star Wars: Knights of the Old Republic یک بازی نقش آفرینی ساخته‌اند که بدون شک باید در لیست بهترین‌های این ژانر قرار بگیرد. دنیای بزرگ و بی پایان جنگ ستارگان به شدت مناسب نبردهای فضایی و ماجراهای جذابی است و تا به امروز نیز هیچ بازی دیگری به اندازه Star Wars: Knights of the Old Republic موفق نشده این را بهتر نشان دهد. همچنین یک نسخه بازسازی شده از این بازی در دست ساخت قرار دارد که خبر فوق‌العاده‌ای است.

4) FTL: Faster Than Light

بازی FTL Faster Than Light

یکی از بهترین بازی های  فضایی که در کنار المان‌های زیبای علمی تخیلی، یکی از متفاوت‌ترین و خارق‌العاده‌ترین سفرهای فضایی را به شما ارائه می‌کند، بازی ای با نام FTL: Faster than Light است. گیم پلی این عنوان مخلوطی از عناوین سبک استراتژی و مدیریتی، با ویژگی‌های سبک Roguelike است. این عنوان شما را در یک ماجرای کاملاً رندوم قرار داده و همه چیز به تصمیمات خلاقانه شما بستگی دارد که چگونه با کشتی‌های دشمن نبرد کنید. هر دست این بازی یک داستان جدید را خلق می‌کند و ممکن نیست که دو گیمر تجربه‌ای مشابه در آن داشته باشند. هزاران ساعت تجربه شگفت انگیز در انتظارتان است.

FTL: Faster Than Light یکی از بهترین بازی‌های مستقل که تا کنون ساخته شده است و هنوز سوخت زیادی در باک دارد. تصادفی بودن ذاتی هر سناریو و کمبود منابع، باعث می‌شود FTL احساس بی رحمی ایجاد کند. هر تصمیمی پر پیچ و خم است و هر پیروزی هزینه‌ای دارد. کمک به یک کشتی غیرنظامی که توسط دزدان دریایی تعقیب می‌شود به شما پاداش می‌دهد، اما این یک مبارزه دیگر است که باید نگران آن باشید و در FTL، هر نبرد می‌تواند آخرین نبرد شما باشد. ساخت سفینه فضایی، جمع آوری کارمندان کشتی، کسب منابع و حمله به ناشناخته‌ها، از جذاب‌ترین چیزهایی است که این بازی به شما ارائه می‌کند.

3) Outer Wilds

بازی Outer Wilds

Outer Wilds یک ماجراجویی فضایی مستقل با طراحی فوق‌العاده و با پایان‌های مختلف است که شما را غافلگیر می‌کنند. گرافیک زیبای بازی بخش عظیمی از موفقیت‌هایش است. شما به عنوان یک فضانورد برای اولین بار، یک کهکشان مینیاتوری را در طول 22 دقیقه کاوش می‌کنید. شما بین سیارات کشتی خود زوم می‌کنید و رشته‌های داستان را انتخاب می‌کنید. وقتی زمان تمام می‌شود، دوباره به نقطه اول برگشته و همه چیز را از نو انجام می‌دهید؛ این بار با همه اطلاعاتی که در زندگی قبلی‌تان آموخته‌اید. به تدریج، اسرار Outer Wilds را کشف می‌کنید، فضانوردان دیگری را پیدا می‌کنید و متوجه می‌شوید که چرا در لوپ گیر افتاده‌اید.

دنیای این بازی به شدت پویا و زنده است. Outer Wilds برای 22 دقیقه‌ای که آن را بازی می‌کنید، ثابت نمی‌ماند؛ در عوض، سیارات به دور خورشید می‌چرخند و ستاره‌های دنباله دارها مسیرهای از پیش تعریف شده را در زمان واقعی طی می‌کنند. تنها زمانی می‌توان یک معما را حل کرد که سیارات خاصی در یک راستا قرار گیرند که فقط در زمان‌های خاص اتفاق می‌افتد. سیاره دیگری به تدریج در طول هر بازی می‌میرد؛ در ابتدا دست نخورده است، اما در پایان به دو نیم تبدیل شده است. اسرار بی پایانی برای کشف پیدا خواهید کرد و تا زمانی که تکه‌های پازل را در جای خود قرار ندهید، نمی‌خواهید از تلاش دست بردارید.

2) EVE Online

بازی EVE Online

بازی مولتی پلیر و افسانه‌ای EVE Online آن‌قدر در صنعت گیم حضور داشته و بازیکنان را درگیر گیم پلی بی نهایتش کرده که خیلی‌ها شاید از آن به عنوان بازی شماره یک فضایی در دنیا یاد کنند. بدون شک، Eve Online یکی از جالب‌ترین‌های ژانر خود بوده، زیرا که نیم میلیون نفر از ساکنان آنلاین آن به جای تحمل سرورهای شخصی و طراحی شده به دست سایر بازیکنان، بر روی یک سرور عظیم و کاملاً متصل بازی می‌کنند. بازیکنان به هم ملحق می‌شوند تا ناوگان‌هایی را تشکیل دهند که تعداد آنها به هزاران می‌رسد و اتحادهایی به ده‌ها هزار نفر می‌رسد و همه مناطق موجود در بازی را برای ماه‌ها متوالی محاصره می‌کنند.

بازیکنان EVE Online شامل زنجیره گسترده‌ای از معدنچیان، بازرگانان، محققان و تولیدکنندگان می‌شود که همگی در کنار هم کار می‌کنند تا زندگی در این دنیای بزرگ فضایی را تبدیل به یک رؤیای باورنکردنی کنند. از نظر مقیاس و کیفیت، واقعاً هیچ چیز دیگری مانند آن وجود ندارد. به‌عنوان‌مثال، یک کشتی درون بازی به ارزش 309 میلیارد ISK که یکی از سه کشتی موجود شبیه به خود بود، توسط جاسوسی که در سازمان مالک کشتی جاسازی شده بود، نابود شد. بله، هیچ چیز مانند داستان‌های خاص و متفاوتی که هر لحظه در جامعه EVE Online خلق می‌شود نیست. پس اگر عظیم‌ترین دنیای فضایی را می‌خواهید، این بازی برای شماست.

1) No Man’s Sky

بازی No Man’s Sky

فضا محیطی کشف نشده و بی پایان است. این میل به کشف ناشناخته‌ها همچنین عامل اصلی جذابیت No Man’s Sky  از استودیوی Hello Games را تشکیل می‌دهد که از سیستم متفاوت و انقلابی ای استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که هرگز به پایان کشف کامل فضا که بیش از 18 کوینتیلیون سیاره برای کاوش دارد نخواهید رسید. با این حال، اکتشاف تنها کاری نیست که در بازی No Man’s Sky انجام می‌دهید، زیرا باید راه‌هایی برای زنده ماندن پیدا کنید. مهم‌ترین عامل موفقیت شما در انجام این کار، تسلط بر تجارت و سیستم مبارزه بازی است. No Man’s Sky همچنین شامل یک داستان موفقیت عجیب و غیر معمول در صنعت گیم است.

انتشار پر سروصدا و البته شکست خورده این بازی در سال 2016 با تمسخر و جنجال زیادی همراه بود. با این حال از آن زمان مدت زیادی گذشته و انبوهی از به‌روزرسانی‌های جدید و عظیمی که برای بازی منتشر شده، از جمله جستجوی عمیق گرفته تا ساخت و ساز پایگاه، باعث جذب و گسترش بازیکنان و طرف‌داران این عنوان شد و از آن یکی از بهتری بازگشت‌های یک بازی شکست خورده را در تاریخ صنعت گیم به وجود آورد. امروزه نیز کلی بروز رسانی برای بازی منتشر می‌شود و هر ماه محتویات جذابی را به آن اضافه می‌کند که دریافت لقب بهترین بازی فضایی درون بازار را برای No Man’s Sky به شدت شایسته کرده است.

جمع بندی

بازی سازان از ابتدایی‌ترین مرحله خلق بازی های ویدیویی، به دنبال تصرف کهکشان عظیم بوده‌اند. از کاوش در سرزمین‌های دوردست گرفته تا خلبانی کشتی‌های فضایی شخصی‌سازی‌شده خودمان و تجربه داستان‌هایی به یاد ماندنی در میان ستارگان با حضور شخصیت‌های فراموش نشدنی. ماجراجویی‌های زیادی در فضا وجود دارد که در بازی های دیگر پیدایشان نمی‌کنید. با طیف وسیعی از ژانرها و سبک‌های مختلف نیز روبرو هستیم؛ از استراتژی عمیق و تاکتیکی گرفته تا نقش‌آفرینی‌های داستانی و ژانر وحشت که ترس را به فضایی دور که صدایمان به گوش کسی نمی‌رسد برده است. باید انتظار غیر منتظره‌ها را داشته باشید.

با توجه به اینکه در سال آینده میلادی قرار است یکی از عظیم‌ترین و حماسی‌ترین بازی های فضایی تاریخ یعنی Starfield را از کمپانی Bethesda تجربه کنیم، می‌توانید از بازی های درون این لیست با هدف آماده شدن برای آن ماجراجویی استفاده کنید. به دلیل حجم زیاد بازی هایی که در فضا اتفاق می‌افتند، حضور ژانرهای متنوع و رنگارنگ و همچنین کیفیت بالای بسیاری از این بازی ها، امکان قرار دادن همشان در لیست بهترین بازی های فضایی که باید تجربه کنید وجود ندارد؛ با این حال اگر شما نیز به تجربه چنین عناوینی پرداخته‌اید که به نظرتان لایق حضور در لیست هستند، لطفاً آن‌ها را در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بدترین بازی فضایی که تا به حال ساخته شده چیست؟

بازی Aliens: Colonial Marines با نمرات فاجعه بار و شهرت عجیبی که دارد، به عنوان بدترین بازی فضایی تمام دوران شناخته می‌شود.

۱
پرفروش‌ترین بازی استراتژیک فضایی چیست؟

بازی کلاسیک StarCraft همواره به عنوان یکی از جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی های استراتژیک فضایی شناخته می‌شود.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    Mani

    مهمان

    the planet crafter هم بازی بدی نیست و starfild هم باید توی این رده بندی می بود.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    سلام با اینکه بازی های خوب و متنوعی رو در این مقاله معرفی کردید ولی من تصمیم گرفتم prey رو تجربه کنم. دمتون گرم ❤️

    پاسخ دهید
    • کسری کاظمی

      کسری کاظمی در پاسخ به مسعود روشن

      نویسنده

      سلام، ممنون و خوشحالم که مفید بود براتون.