بهترین بازی های جنگ جهانی PS4
Avatar

بهترین بازی های جنگ جهانی PS4 که باید تجربه کنید

آرش تهرانی 24 خرداد 1402 3 دیدگاه
5,711 بازدید

اگر بخواهیم بی‌تعارف صحبت کنیم جنگ به شکل کلی چیز خوبی نیست و شاید تنها چیزی که از خود «جنگ» هولناک‌تر است یک جنگ جهانی باشد، با این حال امروزه این موضوع تحت عنوان یک ژانر مجزا در دنیای هنر جایگاه خاصی دارد و آثار چشمگیر آن در همه‌ی حوزه‌ها اعم از سینما، ادبیات، نقاشی، موسیقی، عکاسی و سایر زمینه‌های هنری موجود است. ژانر «جنگی» یا به شکل خاص «جنگ جهانی» همیشه در صنعت بازیسازی جایگاه ویژه‌ و طرفداران پرشماری داشته چرا که اساسا هیچ فیلم، کتاب، تابلو، آهنگ یا عکسی نمی‌تواند اسلحه در دست مخاطب خود بگذارد و او را در نقش یک سرباز به دل میدان جنگی بفرستد که بیش از 80 سال پیش به پایان رسیده یا حتی هیچوقت رخ نداده است. در این مطلب در میان بهترین بازی های پلی استیشن 4 بهترین بازی های جنگ جهانی PS4 را معرفی می‌کنیم.

سینما، ادبیات، نقاشی و باقی زمینه‌های هنری قطعا می‌توانند نماهای شگفت‌انگیز و تکان‌دهنده‌ای از جنگ را برای مخاطب توصیف کنند یا به تصویر بکشند اما جدا از یک خط مقدم واقعی تنها در بازی‌های کامپیوتری می‌توان از نزدیک با شبیه‌ترین تجربه ممکن از جنگ تعامل داشت و به گونه‌ای در تاریخ سفر کرد و شاید به همین خاطر است که بازی‌های جنگی علیرغم موضوع هولناک‌شان همچنان پر طرفدارند، البته آنها در کنار فراهم کردن تجربه تعامل در محیط نظامی مواردی هم دارند که ممکن است در دنیای واقعی نیز برای گیمرها سودمند باشد زیرا در صورت استفاده‌ی درست در شرایط صحیح می‌تواند برای اکثر افراد مزایایی نظیر تقویت هوش هیجانی، افزایش قدرت تصمیم‌گیری، بهبود قابلیت‌های مرتبط با فرماندهی و مدیریت منابع به همراه تقویت روحیه همکاری گروهی را به دنبال داشته باشد.

با این تفاسیر عجیب نیست که ژانر بازی‌های جنگی یا جنگ جهانی هیچگاه محبوبیت خود را از دست نمی‌دهند.

10 تا از بهترین بازی های جنگ جهانی PS4

گفتنی است همانطور که از عنوان مقاله بهترین بازی های جنگ جهانی PS4 برمی‌آید، فهرستی که در ادامه مرور خواهیم کرد فقط به بازی‌های جنگی پلی استیشن 4 اختصاص ندارد و به شکل ویژه قرار است به بهترین بازی‌ های جنگ جهانی پلی استیشن 4 بپردازیم. همچنین بد نیست به این نکته اشاره شود که بازی‌های انتخاب شده نیز تنها محدود به عناوین اول یا سوم شخص نیستند و تلاش بر این بوده تا فهرست مذکور با تنوع ژانر تقریبا هر سلیقه‌ای را در بر بگیرد و برای هر گیمری یک انتخاب داشته باشد. بنابراین فرقی نمی‌کند که اهل بازی‌های اول‌شخص، استراتژی یا حتی نقش‌آفرینی جنگی هستید، در ادامه خشاب خود را عوض کنید تا نگاهی به بهترین بازی های جنگ جهانی PS4 داشته باشیم.

10) بازی «World of Warships»

بازی World of Warships

آغاز فهرست بهترین بازی های جنگ جهانی PS4 را با عنوانی حول محور نبردهای دریایی آغاز می‌کنیم. نبردهای دریایی جنگ جهانی (یا هر جنگی) یکی از آن بخش‌هایی است که در میان بازی‌ها کمتر به آن پرداخته شده که فکر می‌کنم دلایل واضحی هم دارد.

به عنوان مثال یک پهنه‌ی آبی وسیع و ثابت به عنوان محیط بازی برای بسیاری از گیمرها فاقد جذابیت است، همچنین نبرد‌های دریایی به واسطه محدودیت‌های حرکتی یک کشتی جنگی، ناوشکن یا زیردریایی به طور حتم آن سرعت و تحرک جنگ‌های زمینی یا هوایی را دارا نیستند، در نتیجه تعداد زیادی از گیمرها با توجه به همین موارد از خیر بازی‌های با محوریت جنگ‌های دریایی می‌گذرند.

با این تفاسیر همچنان ممکن است عنوان استراتژی آنلاین رایگان و چند نفره‌ی World of Warships روی PS4 ارزش امتحان کردن داشته باشد. البته این امر بی‌دلیل نیست زیرا سازنده و ناشر این عنوان یعنی Wargaming به شکل خاصی تلاش کرده تا بهترین نبردهای‌ دریایی تاریخ بازی‌ها را به مخاطبان ارائه دهد و محصول نهایی نیز تا حد زیادی توانسته به این هدف دست یابد.

لازم به ذکر است که این بازی حدود 400 کشتی جنگی مختلف از جنگ جهانی اول و دوم را به بازیکنان ارائه می‌دهد و گیمرها می‌توانند در جناح‌های مختلف درگیر جنگ مانند نیروهای دریایی ژاپن، آمریکا، روسیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بسیاری از کشورهای دیگر بازی را تجربه کنند.

بدین ترتیب با وجود گیم پلی و گرافیک خوب در کنار سناریوهای جنگی متنوع که بسیاری از آنها مانند «تخلیه دانکرک» عملیات‌های تاریخی جنگ جهانی دوم را شامل می‌شوند، بازی World of Warships یکی از بهترین نبردهای دریایی در ژانر بازی‌های جنگ جهانی پلی استیشن 4 را عرضه کرده است.

9) بازی «World of Tanks»

بازی World of Tanks

وقتی در فهرستی تحت عنوان بهترین بازی های جنگ جهانی PS4 یک بازی با محوریت نبردهای دریایی معرفی می‌شود طبیعی است که یک عنوان جنگی با تمرکز روی جنگ‌افزارهای زره‌پوش زمینی و تانک‌ها نیز معرفی شود.

بازی World of Tanks یا دنیای تانک‌ها همانطور که ممکن است از  نام آن مشخص باشد محصول سازنده‌ی بازی معرفی شده‌ی قبلی یا همان شرکت Wargaming است که این بار به جای سکان ناوهای غول پیکر، گیمرها را پشت فرمان تانک‌های معروف جنگ جهانی دوم قرار داده است.

عنوان  آنلاین و رایگان دنیای تانک‌ها دارای شش حالت برای بازی است و در حال حاضر بیش از 600 مدل خودروی زرهی از ملل اصلی جنگ جهانی دوم مثل انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا تا کشورهای کوچک‌تر مانند لهستان، چکسلواکی یا سوئد که اغلب در این دست بازی‌ها حضور ندارند را هم شامل می‌شود.

عنوان مذکور مثل سایر عناوین این شرکت ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد، طوری که هر کشور دارای یک درخت فناوری مختص به خود است که گزینه‌های مختلف آن با پیشرفت گیمر باز می‌شوند. همچنین تمامی خودروهای زرهی این بازی تا حدی به لحاظ ظاهر و عملکرد فنی قابلیت دستکاری و شخصی‌سازی دارند.

8) بازی «Sniper Elite 4»

بازی Sniper Elite 4

عنوان اسنایپر الیت 4 که در سال 2017 توسط Rebellion Developments ساخته و عرضه شد، یک شوتر سوم شخص تاکتیکی به همراه المان‌های مخفی‌کاری است و به درد گیمرهایی می‌خورد که در فضای جنگ جهانی به دنبال آزادی عملی در مبارزات هستند که نمی‌توان نمونه‌اش را در نبردهای دریایی یا سوار بر تانک پیدا کرد.

لازم به ذکر است اسنایپر الیت 4 که در ایتالیای 1943 رخ می‌دهد نسبت به نسخه سوم بسیار بزرگ‌تر شده است، در نتیجه گیمر برای به پایان رساندن ماموریت‌ها آزادی عمل بسیار بیشتری دارد، همچنین هوش مصنوعی دشمنان نیز نسبت به نسخه قبل بهتر شده و در شماره 4 واکنش‌ها بسیار واقع‌گرایانه‌تر از سابق شده‌اند.

در مجموع این بازی شاید خط داستانی و کاراکترهای به یادماندنی نداشته باشد اما نقاط قوت آن که در گیم پلی و روند رضایت‌بخش مبارزات خلاصه می‌شود این بازی را حتی حدود 6 سال پس از عرضه در میان بهترین بازی های جنگ جهانی PS4 قرار می‌دهد.

7) بازی «Battlefield V»

بازی Battlefield V

بازی Battlefield V پنجمین نسخه اصلی از مجموعه اول شخص مشهور استدیوی دایس است که در سال 2018 توسط EA عرضه شد. سری بتل‌فیلد که سال‌هاست جزو مجموعه‌های شناخته‌ شده‌ی جنگی به شمار می‌رود همیشه عادت داشته در نسخه‌های مختلف از جنگی به جنگ دیگر بپرد تا علاوه بر نشان دادن پیشرفت گرافیکی موتور بازیسازی فراست‌بایت، رشد و تغییرات صورت گرفته در جنگ‌ها را نیز به تصویر بکشد.

بتل‌فیلد 5 که رویدادهای آن در طول جنگ جهانی دوم می‌گذرد بدون شک یک تجربه دیداری و شنیداری فوق‌العاده منحصر به فرد است، همچنین این جلوه‌های صوتی و بصری خیره‌کننده تنها محدود به نبردهای زمینی نیستند زیرا بازیکنان طی حالت داستانی درگیر نبردهای هوایی و دریایی نیز می‌شوند که این گستردگی برای یک عنوان اول شخص بسیار جالب توجه است و در واقع قابلیت‌های فنی قدرتمند بازی را هم به نمایش می‌گذارد.

از سوی دیگر اگر اهل رقابت آنلاین هم باشید می‌توان گفت که سری بتل‌فیلد همیشه در این حوزه توانسته پاسخگوی انتظارات مخاطبین باشد، در ضمن آپدیت‌های بعدی بازی نیز همچنان محتوای بیشتری نظیر نقشه‌ها، سلاح‌ها و مادهای جدید را به بازی افزوده‌اند که موجب می‌شوند ارزش تجربه آن بیش از پیش در میان بهترین بازی های جنگ جهانی PS4 افزایش پیدا کند.

6) بازی «Sudden Strike 4»

بازی Sudden Strike 4

بازی Sudden Strike 4 که در سال 2017 توسط استدیوی کایت گیمز ساخته و توسط کالیپسو مدیا روانه‌ی بازار شد، یکی از بهترین عناوین استراتژی جنگ جهانی دوم است که برای پلی استیشن 4 هم منتشر شده است.

این بازی علاوه بر حالت چند نفره کامل دارای یک بخش تک نفره متشکل از 3 کمپین آلمان، شوروی و متفقین است که بسیاری از لحظات 45 مرحله آن در حقیقت بازسازی مهم‌ترین رویدادهای جنگ جهانی دوم مانند حمله به فرانسه، عملیات بارباروسا، نبرد استالینگراد و بسیاری از جنگ‌های حساس دیگر در این دوره را شامل می‌شود.

لازم به ذکر است که این بازی بیش از 200 واحد نظامی مختلف با توانایی‌های متعدد را در اختیار گیمر قرار می‌دهد با این وجود Sudden Strike 4 برخلاف اغلب عناوین استراتژیک به جای آنکه روی مدیریت و جمع‌آوری منابع یا ساخت پایگاه تاکید داشته باشد روی خصوصیات و مهارت‌های واحد‌های نظامی و نحوه استفاده از آنها تمرکز دارد.

در مجموع این عنوان با بیش از 30 ساعت گیم‌پلی در بخش داستانی و قابلیت ساعت‌ها بازی در بخش چند نفره یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان بهترین بازی های جنگ جهانی PS4 است.

5) بازی «Call of Duty: Vanguard»

بازی Call of Duty Vanguard

نسخه ونگارد هجدهمین ورودی مجموعه‌ی کال آو دیوتی است که طی سال 2021 توسط اسلج‌همر گیمز توسعه داده شد و طبق معمول کمپانی اکتیویژن ناشر آن بود.

حالت داستانی بازی Call of Duty: Vanguard که در اواخر جنگ و در سال 1945 رخ می‌دهد به شکل‌گیری نیروهای ویژه‌ای می‌پردازد که در نهایت مسیر و چهره‌ی جنگ جهانی دوم را تغییر دادند، با این حال مکانیسم گیم پلی بازی تقریبا شبیه همان چیزی است که در بازی مدرن وارفر نسخه 2019 معرفی شده بود. ونگارد در بخش گرافیک نیز مانند گیم پلی قوی ظاهر می‌شود و با استفاده از موتور بازیسازی IW 8.0 جلوه‌های جدیدی مانند نورپردازی حجیم، تخریب‌پذیری واقع‌گرایانه و سیستم تخریب جدید سطوح مختلف در برابر اثر گلوله را به مخاطبین ارائه می‌دهد.

به شکل کلی نحوه مبارزات ونگارد نسبت به سایر نسخه‌های این مجموعه تاکتیکی‌تر شده زیرا با افزوده شدن مواردی مانند شلیک کور از پشت سنگر، از بین بردن موانع قابل تخریب و بالا رفتن از دیوارها مسیرهای تازه‌ای را برای رسیدن به اهداف ایجاد می‌کنند.

در سوی دیگر بخش چند نفره بازی نیز دارای تمامی گزینه‌هایی است که باعث شده‌اند تا سری کال آو دیوتی همیشه جزو بازی‌های درجه یک مالتی پلیر باشد. در کنار حالت چند نفره معمول، این شماره از حالت زامبی نیز برخوردار است تا سفر گیمرها به سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم از همه نظر کامل شود. (انگار که در پایان جنگ بشر حقیقتا درگیر نازی‌های زامبی شده باشد)

4) بازی «Wolfenstein: The New Order»

بازی Wolfenstein The New Order    

این نسخه از فرنچایز ولفناشتاین که به نوعی پدر شوترهای اول شخص به شمار می‌رود، هفتمین شماره اصلی سری و یکی از بهترین اکشن‌های ماجراجویی است که در سال 2014 منتشر شد.

بازی Wolfenstein: The New Order برخلاف سایر بازی‌های معرفی شده در این مقاله به لحظات حقیقی جنگ جهانی دوم نمی‌پردازد بلکه داستان از جایی آغاز می‌شود که آلمان نازی‌ به واسطه پیشرفت چشمگیر فناوری و نظامی پیروز جنگ بوده‌ و حالا بخش اعظمی از دنیا را فتح کرده‌ است.

این چرخش داستانی و روایت ادامه سرنوشت نازی‌ها در یک دنیای موازی اصولا یکی از عادات و امضاهای سری ولفناشتاین است، در این صورت سازندگان می‌توانند از سلاح‌ها یا المان‌های داستانی‌ای استفاده کنند که در سایر عناوین مربوط به جنگ جهانی دوم حضور ندارند یا استفاده از آنها غیرممکن است.

از سوی دیگر داستان تخیلی این نسخه رنگ و بوی متفاوتی به بازی بخشیده و آن را به خوبی از دیگر بازی‌های این ژانر متمایز ساخته است. این تنوع مذکور بدین خاطر حائز اهمیت است که خب اساسا هرکسی که نگاهی به تاریخ داشته از سرنوشت تمامی نبردهای ریز و درشت جنگ جهانی اول یا دوم باخبر است، در  نتیجه المان غافلگیری در داستان به شکل عمده از بین می‌رود و یافتن یک عنوان متفاوت به کار دشواری بدل می شود.

اینجاست که داستان Wolfenstein: The New Order با تحریف تاریخ وارد ماجرا می‌شود تا تنوعی به بازی‌های عموما قابل پیش‌بینی در میان بهترین بازی های جنگ جهانی پلی استیشن 4 بدهد.

3) بازی «Sniper Elite 5»

بازی Sniper Elite 5

نسخه پنجم بازی اسنایپر الیت که اتفاقا شماره چهارم آن را هم در فهرست بهترین بازی های جنگ جهانی پلی استیشن 4، داشتیم کم و بیش حدود یک سال پیش توسط همان توسعه‌دهنده و ناشر یعنی Rebellion Developments وارد بازار شد.

به شکل کلی یکی از نکات مثبت سازندگان سری اسنایپر الیت اینست که آنها از اشتباهات خود درس می‌گیرند و اگر چیزی در بازی جواب دهد آن را بهتر از قبل ادامه می‌دهند و اگر موردی به بازی‌شان لطمه بزند آن را حذف می‌کنند، به همین خاطر به راحتی می‌توان اسنایپر الیت 5 را بهتر از نسخه قبلی قلمداد کرد.

داستان بازی در فرانسه‌ی اشغالی سال 1944 رخ می‌دهد و مانند نسخه پیشین حاوی چند مرحله بسیار بزرگ است که در آنها راه‌های متفاوتی برای نفوذ میان دشمنان و به پایان رساندن ماموریت ‌وجود دارد. در کنار این آزادی عمل استفاده لذت بخش از دوربین اشعه‌ اکس در مواقع کشتن دشمنان نیز همچنان در بازی وجود دارد و با دقتی خشن و مثال‌زدنی تکه‌ پاره شدن دشمنان را به مخاطب نشان می‌دهد.

در مجموع بسیاری از منتقدین اسنایپر الیت 5 را با وجود طراحی مراحل هوشمندانه، سیستم شخصی‌سازی پرجزئیات سلاح و گیم پلی رضایت بخش بهترین عنوان این مجموعه می‌دانند، البته که نباید از این عنوان انتظار شخصیت‌پردازی و داستانی عمیق را داشت اما بازی هنوز آنقدر خوب است که در بین بهترین بازی های جنگ جهانی پلی استیشن 4 قرار گیرد.

2) بازی «Valkyria Chronicles»

بازی Valkyria Chronicles

عنوان Valkyria Chronicles نیز به جهات بسیاری مانند ولفناشتاین یکی از متفاوت‌ترین عناوین معرفی شده در این مطلب است.

این بازی که نسخه اول آن در سال 2008 توسط کمپانی نام‌آشنای سگا ساخته و منتشر شد نه فقط یک روایت موازی و کاملا متفاوت از جنگ جهانی دارد بلکه همین داستان متفاوت را هم در قالب یک شوتر سوم شخص نقش آفرینی و تاکتیکی پیاده‌سازی کرده است!

به بیان دیگر این عنوان به لحاظ ساختاری و داستانی شاید متفاوت‌ترین بازی ژانر جنگ جهانی باشد که روی پلی استیشن 4 در دسترس است. داستان این عنوان از سال 1935 آغاز می‌شود، دوره‌ای خیالی از تاریخ که طی آن قاره اروپا میان دو ابر قدرت «اتحادیه امپراتوری اروپای شرقی» و «فدراسیون آتلانتیک» تقسیم شده، این در حالیست که اقتصاد هر دو قدرت به ماده‌ی معدنی چند منظوره و کمیابی متکی است که رگنایت نام دارد و همین ماده در نهایت سبب شعله‌ور شدن آتش جنگ می‌شود.

همانطور که گفته شد Valkyria Chronicles یک عنوان نقش‌آفرینی تاکتیکی است که بازیکنان در آن از یک سیستم مبارزه نوبتی منحصر به فرد به نام BLiTZ استفاده می‌کنند. هر بازیکن در نوبت خود نمایی کلی از نقشه را مشاهده می‌کند که می‌تواند فرامین مختلفی نیز در آن صادر کند، با این حال زوم کردن روی نقشه و هر گروهان باعث ورود به حالت اکشن می‌شود.

در حالت اکشن بازیکن می‌تواند هر واحد نظامی را به شکل انفرادی کنترل کند هرچند حرکت نیروها به دلیل مکانیسم نوبتی بازی محدودیت دارد. بیشتر مراحل با تسخیر پایگاه‌های اصلی دشمن تکمیل می‌شوند و مخاطب می‌تواند با پول و تجربه‌ی بدست آمده از هر مرحله قابلیت‌های خود را افزایش دهد.

بدین ترتیب Valkyria Chronicles با گیم پلی متفاوت و گرافیکی شبیه تکنیک آبرنگ یکی از متفاوت‌ترین بازی های جنگ جهانی کنسول پلی‌استیشن 4 محسوب می‌شود، اگر از عناوین مرسوم و ساختار قابل پیش‌بینی این ژانر خسته شده‌اید و احیانا به عناوین ژاپنی علاقه‌مند هستید Valkyria Chronicles را از دست ندهید.

1) بازی «Call of Duty: WWII»

بازی Call of Duty WWII

خب نوبتی هم که باشد نوبت نخستین یا در واقع بهترین بازی جنگ جهانی برای پلی استیشن 4 است و این عنوان نیز بازی‌ای نیست جز Call of Duty: WWII.

بازی Call of Duty: WWII چهاردهمین نسخه اصلی از فرنچایز کال آو دیوتی است که سال 2017 عرضه شد و یکی از مهم‌ترین نسخه‌های این مجموعه به شمار می‌رود. از میان دلایل مهم بودن این بازی می‌توان به این نکته اشاره کرد که Call of Duty: WWII نقطه‌ی تولد دوباره‌ی این مجموعه بود زیرا اگر از حالا حدود 20 سال به عقب برگردیم می‌بینیم که اکتیویژن سال 2003 استارت فرنچایز مذکور را در بستر جنگ جهانی دوم زده بود.

البته اکتیویژن طی سال‌ها و به دلیل پیروی از ترند صنعت بازیسازی کم‌کم از جنگ جهانی دوم فاصله گرفت، سری به جنگ سرد، جنگ‌های حال حاضر و نبردهای تخیلی آینده زد اما در نهایت پس از یک چرخه به نقطه آغازین خود یعنی همان جنگ جهانی دوم بازگشت.

عنوان Call of Duty: WWII مانند دو نسخه ابتدایی کال آو دیوتی که آنها هم طی جنگ جهانی دوم رخ می‌دادند یک بازی بی‌نظیر و درجه یک بود. تقریبا تمامی موارد بازی از داستان و تغییرات سیستم مبارزه و حالت‌های چند نفره گرفته تا گرافیک و ظاهر بازی همگی مورد تحسین منتقدین قرار گرفتند. شاید یکی از معدود نقدهای منفی که به بازی وارد بود فقدان نوآوری در گیم‌ پلی بخش تک نفره بود، البته این به معنای بد بودن حالت داستانی نبود، مشکل تنها این بود که در روند آن چیز جدیدی وجود نداشت.

به هر صورت آمار فروش حیرت‌انگیز 500 میلیون دلاری در تنها 3 روز اول عرضه نشان می‌دهد که بازگشت کال آو دیوتی به ریشه‌هایش تا چه مقدار موفق بوده و ما نیز به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال بهترین بازی جنگ جهانی کنسول پلی استیشن 4 هستید این عنوان را از دست ندهید.

جمع‌بندی

بدون شک شما بهتر از من می‌دانید که بازی‌های متعدد دیگری هم لیاقت حضور در این لیست را دارند اما به دو دلیل اصلی از اشاره به آنها اجتناب کردیم. اول به این خاطر که خب بسیاری از بازی‌ های جنگ جهانی PS4 شاید به اندازه قرار گرفتن در این مطلب خوب باشند اما به شکل خاص موضوع آنها در خصوص جنگ جهانی دوم نیست.

همچنین دلیل دوم همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد ایجاد تنوع و معرفی گزینه‌هایی بوده که دربرگیرنده سلیقه‌ی همه‌ی گیمرها باشد، بدون وجود عناوین متنوع در ژانرهایی مانند استراتژی یا نقش‌آفرینی احتمالا تنها باعث می‌شد تا با یک مقاله‌ی خشک و یکدست، پر از بازی‌های اول و سوم شخصی که همگی آنها را می‌شناسیم رو به رو شویم، نظر شما در این باره چیست؟ کدام عناوین دیگر می‌توانند در میان بهترین بازی های جنگ جهانی PS4 قرار بگیرند؟

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

تاکنون چند نسخه از سری بازی‌های Valkyria Chronicles منتشر شده است؟

در فاصله‌ی سال‌های 2008 تا 2018 شش نسخه اصلی و فرعی از این مجموعه منتشر شده است.

۱
فروش نسخه‌ کال آو دیوتی WWII چقدر بوده؟

گفتنی است که نسخه WWII حدود 19.82 میلیون کپی فروش داشته است.

۲
از سری کال آو دیوتی تاکنون چند عنوان منتشر شده است؟

بازی‌های اصلی این مجموعه 22 عدد است اما اگر تمامی بسته‌های الحاقی، اسپین‌آف‌ها و عرضه‌های کوچک را در نظر بگیریم تا کنون 50 عنوان کال آو دیوتی منتشر شده است.

۳
از سری Battlefield تاکنون چند عنوان اصلی منتشر شده و موفق‌ترین نسخه آن کدام بوده است؟

از سری Battlefield حدود 13 عنوان اصلی عرضه شده که نسخه اول Battlefield 1942 با فروش 3 میلیون نسخه موفق‌ترین عنوان مجموعه محسوب می‌شود.

۴
تفاوت فروش کلی میان دو فرنچایز بتل‌فیلد و کال آو دیوتی چقدر است؟

طبق آمارهای موجود با اینکه هر دو مجموعه تقریبا در دوره زمانی یکسانی خلق شدند اما سری کال آو دیوتی با فروش نجومی بیش از 400 میلیون نسخه در مقام اول قرار دارد، این در حالیست که فروش کل مجموعه بتل‌فیلد تاکنون حدود 88.7 میلیون کپی بوده است. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که تعداد بازی‌های کال آو دیوتی عرضه شده نیز بیشتر از سری بتل‌فیلد است.

۵
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • KURD WARRIOR

    KURD WARRIOR

    مهمان

    خسته نباشید به اقای تهرانی عزیز بابت لیست جالبی که طراحی کردن/به نظرم ولفنشتاین جاش توی این لیست نیست چون کلا فانتزیه و بیشتر شبیه بایوشاکه تا یه رویداد تاریخی جنگ جهانی/کالاف دیوتی ها که زبان زد خاص و عام هستن/اسنپایر الیت هم واقعا عالیه در زمینه حس و حال جنگ اما متاسفانه گرافیکش قدیمیه/بتلفیلد 1 هم جا داشت اضافه میکردید/همچنین سری بازی های مدال افتخار.

    پاسخ دهید
    • Avatar

      simon در پاسخ به KURD WARRIOR

      مهمان

      در واقع ولفشتاین نگاه دور و اشاره دوری ب چنگ داره و میشه اون دو برای این لیست هم منتخب دونست اما بازی جنبه فانتزی هم داره و در کل ب علت اینکه ب طور غیر مستقیم ب جنگ اشاره داره انتخاب شده برا این لیست

  • Avatar

    simon

    مهمان

    لیست خوبی بود برای کسی ک بخواد تجربه این جور بازی هارو داشته باشه. جا داشت Battlefield1 هم اضاف می کردی

    پاسخ دهید