بهترین بازی های موتور سواری PS4
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های موتور پلی استیشن 4

ارحام ادبخواه 11 خرداد 1402 بدون دیدگاه
6,644 بازدید

غرش موتورها، تلاش برای رسیدن به نهایت سرعت و پرش از صعب العبورترین موانع ممکن؛ بازی‌های موتور سواری هیجان‌انگیز هستند و نمی‌توان از هنر در موازین حرکتی آن‌ها لذت نبرد. اما در میان دریایی از بازی‌های مختلف، اگر بخواهیم لذت واقعی موتور سواری را بچشیم باید به سراغ چه آثاری برویم؟ اگر شما هم در مورد پاسخ این سوال کنجکاو هستید مطالعه مقاله بهترین بازی های موتور سواری PS4 را در اولویت بگذارید.

بهترین بازی های موتور سواری PS4

بازی‌های ورزشی همیشه بخش بزرگی از بازار بازی‌های ویدیویی را تشکیل داده‌اند و به صورت سالانه قسمتی از آن را تحت سلطه خود در می‌آورند. با وجود اینکه به محض آوردن اسم بازی‌های ورزشی به یاد آثاری مانند FIFA و NBA 2K می‌افتیم، نباید از ویدیو گیم‌های موتور سواری که شاخه‌ای از بازی‌های Racing محسوب می‌شوند، غافل شویم. این بازی‌ها که با هدف در بر گرفتن طیف عظیمی از سلایق ساخته می‌شوند، زمینه‌های مختلفی را در بر می‌گیرند. از ویدیو گیم‌های شبیه‌سازی گرفته تا آثار آرکید که واقع گرایی در آن‌ها ملاک نیست و سرگرم کننده بودن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اگر به دنبال بهترین بازی های موتور پلی استیشن 4 در میان بهترین بازی های PS4 بروید با گزینه‌های معدودی روبرو نخواهید شد.

برای شروع بحث تنوع سلیقه‌ها باید اشاره داشته باشیم که سازندگان در حین ساخت آثار خود، گروه‌های سلیقه‌ای مختلف را مورد هدف قرار داده‌اند. برای مثال، در حالی که بازی MotoGP 22 مسیر واقع گرایانه‌تری در پیش می‌گیرد و در صدد نزدیکی به دنیای واقعی است، بازی Rider’s Republic به این موضوع اهمیت نمی‌دهد و تنها هدف خود را هیجان زده کردن مخاطب تلقی می‌کند. البته در این میان بازی‌هایی وجود دارند که در میانه این بحث قرار می‌گیرند و سعی می‌کنند با راه رفتن روی لبه تیغ، طرفداران هر دو جبهه‌ها به سمت خود بکشند. حال اینکه شما در کدام یک از این جبهه‌ها قرار می‌گیرید و کدام یک را بیش‌تر می‌پسندید، به خودتان و افکاری که دارید باز می‌گردد. اما اگر جبهه و علاقه خود را مشخص کرده‌اید و صرفا یک مسیر درست و لذت بخش می‌خواهید، در مقاله بهترین بازی های موتور سواری PS4 شما را راهنمایی خواهیم کرد. هنگامی که این مقاله را مطالعه کنید، احتمالا با چشم‌های باز و آگاهی بیش‌تر تصمیم خواهید گرفت.

1) بازی MXGP 2021 – The Official Motocross Videogame

بازی MXGP 2021 – The Official Motocross Videogame

بگذارید لیست بهترین بازی های موتور سواری PS4 را با بازی MXGP 2021 – The Official Motocross Videogame شروع کنیم که نام آن گویای همه چیز است. بازی مورد بحث که جدیدترین نسخه MXGP (البته در دنیای ویدیو گیم) به شمار می‌رود به شبیه‌سازی ورزش موتوکراس می‌پردازد؛ ورزشی که اکثر ما صرفا نام آن را شنیده‌ایم. شما در این بازی کنترل یک موتو کراس را در دست می‌گیرید و وظیفه دارید در جاده‌های خاکی و ناهموار با رقبا مسابقه دهید.

با توجه به نظرات گیمرها و گفته‌های منتقدان هندلینگ موتورها نسبت به نسخه پیشین پیشرفت قابل توجهی داشته تا بتوانید همه چیز را تحت کنترل خود درآورید. شما می‌توانید از این هندلینگ بهبود یافته بهره ببرید و با زدن به دل پیست‌های موجود در ایتالیا، فرانسه و مکزیک مقام قهرمانی را دنبال کنید. اما آنچه که بازی MGXP 2021 – The Official Motocross Videogame را خاص می‌کند، قابلیت شخصی‌سازی فوق‌العاده‌اش است. شما می‌توانید به لطف این ویژگی شخصیت اصلی و موتور او را با بیش از 100 برند مختلف شخصی سازی کنید و تصویر ایده آل خود از یک موتو کراس را به تصویر بکشید. بازی مورد بحث علاوه بر بخش تک نفره شامل یک حالت Multiplayer می‌شود که از طریق آن می‌توانید با دوستان خود یا غریبه‌ها به رقابت بپردازید.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Milestone

2) بازی RiMS Racing

بازی RiMS Racing

همان‌طور که همه ما می‌دانیم پیروزی در یک مسابقه موتور سواری فقط به مهارت‌های راننده اصلی وابسته نیست و به عوامل مختلفی مربوط می‌شود. یکی از مهم‌ترین این موارد که می‌توان به آن اشاره کرد، وابسته به مهندس‌ها و مکانیک‌ها است. این مهندس‌ها و مکانیک‌های تیم‌های مختلف هستند که بهترین موتور ممکن را در اختیار راننده قرار می‌دهند تا وی بتواند در دل پیست، با سایرین رقابت کرده و برای پیروزی تلاش کند. بازی RiMS Racing هم اهمیت زیادی به این بحث می‌دهد و معتقد است گیمر باید علاوه بر نحوه کنترل خود موتور، از جزئیات و مکانیک‌های آن هم آگاه باشد. برای اینکه بتوانید در اثر مذکور موفق باشید باید مانند یک مهندس واقعی مواردی مانند سرعت، گشتاور، دور موتور، نحوه پیچیدن در پیست‌ها و موارد مشابه دیگر را در نظر بگیرید. در واقع اگر به این بحث‌ها دقت نکنید و بخواهید به صورتی کلی با اوضاع سر و کله بزنید، بازی RiMS Racing جای شما نیست.

سفر شما در بازی RiMS Racing با انتخاب موتور آرزوی‌هایتان شروع می‌شود که می‌توان در میان گزینه‌های موجود، اسم‌هایی مانند Ducati Panigale v4 R و BMW m 1000 RR  را مشاهده کرد. البته که فقط در مورد موتورهای اروپایی صحبت نمی‌کنیم و در صورت تمایل، می‌توانید به سراغ غول‌های ژاپنی مانند سوزوکی و هوندا هم بروید. از آنجایی که سازندگان اثر مورد بحث ارتباط نزدیکی با سازندگان موتورها داشته‌اند، RiMS Racing سرشار از جزئیات واقع گرایانه است که اگر بخواهید از همه آن‌ها سر در بیاورید، باید مدت زمان زیادی را به بررسی بخش‌های مختلف اختصاص دهید. همین جزئیات بالا و واقع گرایی باعث شده مسابقات به شدت به دنیای واقعی نزدیک باشند و حس سوار شدن بر یک موتور واقعی را به شما بدهند.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Raceward

3) بازی The Crew 2

بازی The Crew 2

بازی Crew 2 یک ریسینگِ آرکیدِ سرگرم کننده از طرف شرکت یوبیسافت است که اگر راستش را بخواهید، موتورها در رأس تمرکز آن قرار ندارند. شرکت یوبیسافت و استودیو Ivory Tower برای این بازی نسخه کوچک شده‌ای از نقشه آمریکا را طراحی کردند که می‌توانید در سطح آن به گشت و گذار بپردازید و در حالت‌ها و وسیله‌های نقلیه مختلف مسابقه دهید. با توجه به همین موضوع شما در شرایط و سطوح متنوعی قرار می‌گیرید که می‌توانند به خوبی تنوع جغرافیایی ایالات متحده و مناطق آن را به تصویر بکشند. این موضوع که اجازه دارید بدون محدودیتی خاص در نقشه آمریکا جا به جا شوید، به خودی خود یک نکته فوق‌العاده هیجان انگیز به نظر می‌رسد.

اما با گذر از این بحث‌ها باید بدانید که The Crew 2 تمرکز خود را روی نوع خاصی از وسایل نقلیه نمی‌گذارد و در طی آن می‌توانید سوار مواردی مانند ماشین‌ها، هواپیماها، قایق‌ها و صد البته موتورها شوید. تمامی این ویژگی‌ها در کنار هم حس کنجکاوی و آموزش و خطا جالبی را به وجود می‌آورند که برای رسیدن به پاسخ تمامی سوال‌ها باید در بطن آن قرار بگیرید. در حالی که بخش مهمی از گیم‌پلی این بازی به شرکت در مسابقات و شکست رقبا مربوط می‌شود، گشت و گذر آزادانه در سطح نقشه هم لطف خاص خود را دارد. حال شما می‌توانید با موتور خود به دل دنیای بازی بزنید و در جغرافیای متنوع و مثال زدنی ایالات متحده به ماجراجویی بپردازید. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده باید بدانید که نسخه جدید سری The Crew با پسوند Motorfest قرار است در سال جاری میلادی در دسترس طرفداران قرار گیرد.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Ivory Tower

4) بازی Days Gone

بازی Days Gone

شاید از دیدن نام این اثر در لیست بهترین بازی های موتور سواری PS4 تعجیب کنید، اما بازی Days Gone استحقاق حضور در این مقاله را دارد. این اثر که جزو ویدیو گیم‌های داستان محور و AAA سونی محسوب می‌شود، در یک دنیای آخر الزمانی جریان دارد که زامبی‌ها سطح آن را فرا گرفته‌اند (حال خود بازی از زامبی‌ها با نام متفاوتی یاد می‌کند). حال در این دنیای آشفته و زامبی زده، شما کنترل یک یاغی موتور سوار با نام دیکن سنت جان را به دست می‌گیرید که همیشه در حال فرار از چنگال مرگ است. دیکن که به همراه بهترین دوست خود زندگی می‌کند (که از قضا او هم یک موتور سوار است)، بیش‌تر حکم یک مزدور را دارد که برای پاداش برای گروه‌های مختلف بازماندگان کار انجام می‌دهد. حال این کار می‌تواند پاکسازی یک منطقه از زامبی‌های متعدد باشد یا پیدا کردن آیتم‌هایی که برای حیات اعضای آن گروه ضروری هستند.

اما در میان تمامی این مصائب، دیکن امیدوار است که همسر خود را پیدا کند. او که پیش از این فکر می‌کرد همسر خود را به واژه مرگ تسلیم کرده، نشانه‌هایی از حیات او پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد با دنبال کردن‌شان به عشق زندگی خود برسد. ولی خب این نشانه‌ها مسیر طولانی و سختی را به وجود می‌آورند که دیکن باید از دل آن‌ها عبور کند. این دقیقا نقطه‌ای است که موتور سیکلت شخصیت مورد بحث وارد کار می‌شود. دیکن رسما روی موتور خود زندگی می‌کند و کل زندگانی‌اش را به او مدیون است. بنابراین باید همواره به وضعیت آن رسیدگی کند و برای زندگی راحت‌تر، قطعات مختلف آن را ارتقا دهید. شاید بازی Days Gone مانند RiMS Racing واقع گرایانه نباشد و حالتی به دور از واقعیت به خود بگیرد، اما بدون شک جذاب است و تعداد طرفدارانش این نظریه را تثبیت می‌کند. اما متاسفانه فعلا خبری از ساخت شماره دوم نیست و نباید زیاد به این احتمال امیدوار بود.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Bend

5) بازی Monster Energy Supercross – The Official Videogame 5

بازی Monster Energy Supercross – The Official Videogame 5

سری The Monster Energy Supercross – The Official Videogame چند سالی است که در قالب نسخه‌های سالانه به دست طرفداران می‌رسد و در حال حاضر، شماره پنجم جدیدترین آن‌ها به حساب می‌آید. بازی Monster Energy Supercross – The Official Videogame 5 به عنوان آخرین شماره سری، توسط استودیو Milestone توسعه داده شده که در لیست بهترین بازی های موتور پلی استیشن 4 چند باری به اسم آن اشاره خواهیم کرد. این بازی یک شبیه‌ساز موتور سواری دیگر است که حول مسابقات Monster Energy AMA Supercross طراحی شده تا بتوانید به دل آن زده و به رقابت بپردازید. این بازی شامل یک حالت Career Mode می‌شود که در طی آن باید تلاش خود را به کار گیرید تا به بالاترین سطح مسابقات برسید و عنوان قهرمانی را در کنار نام خود قرار دهید.

بازی The Monster Energy Supercross – The Official Videogame 5 به طور کلی شامل 11 استادیوم مختلف می‌شود که مجموعا، 17 پیست مختلف از دل آن‌ها در می‌آید (در واقع برخی از این استادیوم‌ها شامل دو یا چند پیست می‌شوند). علاوه بر این بیش از 100 برند و اسپانسر مختلف در اثر مورد بحث وجود دارد که قادر هستید به لطف آن‌ها موتور و موتور سوار خود را شخصی‌سازی کرده و او را به یک مسابقه دهنده حرفه‌ای تبدیل کنید. با وجود اینکه شماره پنجم این سری در سال 2022 منتشر شده و چیزی حدود یک سال از عرضه آن می‌گذرد، فاصله زیادی تا عرضه The Monster Energy Supercross – The Official Videogame 6 باقی نمانده و می‌توانید با کمی صبر کردن به سراغ نسخه بعدی بروید و از ویژگی‌های جدید آن لذت ببرید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Milestone

6) بازی Grand Theft Auto V

بازی Grand Theft Auto V

حالا که با ذکر نام Days Gone پای بازی‌های داستان محور را به این مقاله باز کرده‌ایم، باید به Grand Theft Auto V یا همان GTA V خودمان هم اشاره داشته باشید. این بازی که بدون شک در لیست بهترین و موفق‌ترین ویدیو گیم‌های تمام دوران قرار می‌گیرد، بخشی از توجه خود را به کنترل وسایل نقلیه اختصاص می‌دهد. همان‌طور هم که احتمالا می‌توانید حدس بزنید، بخشی از این توجه به موتورها مربوط می‌شود. شما می‌توانید در نقشه بازی به دنبال موتورهای مورد علاقه خود بگردید و از میان آ‌ن‌ها یکی را انتخاب کنید (هرچند که تنوع دیوانه‌واری در لیست موتورها وجود ندارد). حال هنگامی که موتور سیکلت مورد علاقه خویش را پیدا کردید، کافی است به دل نقشه عظیم بازی بزنید و از دنیای فوق‌العاده زیبا و پرجزئیات آن نهایت لذت را ببرید. هنگامی که با موتور سیکلت خود یکی شدید و به دل جاده زدید، احتمالا به این زودی‌ها از سواری با آن خسته نخواهید شد.

حال اگر کسی به جنبه رقابتی موتورها بیش‌تر علاقه داشته باشد تکلیف چیست؟ خوشبختانه شرکت Rockstar به این دغدغه هم فکر کرده است. هرچند که بخش داستانی این بازی زیاد به مسابقات رانندگی و موتور سواری اهمیت نمی‌دهد و تمرکز خود را به بخش‌های دیگر می‌فرستد، GTA Online برخلاف این جریان شنا می‌کند. شما می‌توانید در GTA Online به سراغ مسابقه‌های متعدد تعبیه شده بروید و در پیست‌های اغراق شده و فوق‌العاده جذاب، دست خود را روی گاز موتورها بگذارید و از هیجان به وجود آمده لذت ببرید. علاوه بر این، بخش آنلاین بازی مورد بحث تنوع بیش‌تری در زمینه موتور سیکلت‌ها دارد تا دست بازتری در زمینه انتخاب یک وسیله نقلیه جذاب داشته باشید. پس به سراغ بازی GTA V بروید، کلاه ایمنی خود را بر سر بگذارید و از صدای غرش موتور خویش لذت ببرید.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: شرکت Rockstar

7) بازی Road Redemption

بازی Road Redemption

مجموعه Road Rush که جزو IPهای کلاسیک و ماندگار دنیای ویدیو گیم به شمار می‌رود، در زمان خود شکوه و عظمت خاصی داشت. شما در نسخه‌های مختلف این بازی سوار موتور خود می‌شدید و وظیفه داشتید با نابود کردن موتور حریف‌های خود به پیروزی برسید. حال راه‌های مختلفی برای از راه به در کردن حریف‌ها وجود داشت که از جمله آن‌ها می‌توانیم به لگد زدن یا استفاده از اسلحه‌های سرد مانند شمشیر اشاره کنیم. اما در این میان خبری از فرار کردن نبود و اگر به سمت موتور دیگری حمله نمی‌کردید، سایرین دست پیش را می‌گرفتند و برای زمین زدن‌تان پیش قدم می‌شدند. همین حلقه درگیری، تنش بزرگی در سری Road Rush به وجود می‌آورد تا هیچ وقت دست از درگیری و مبارزه برندارید.

با وجود تمامی خاطرات خوب و آثار باکیفیت کار سری Road Rush از نقطه‌ای به بعد به پایان رسید و میزبان نسخه جدیدی نشد. اما بازی Road Redemption به عنوان یک دنباله معنوی برای Road Rush در دسترس قرار گرفت که تمام ایده‌ها و فرمول اصلی خود را از منبع الهامش برداشته بود. بازی Road Redemption که به عنوان یک پروژه کیک استارتر آغاز به کار کرده بود، در سال 2017 منتشر شد تا گیمرها باری دیگر درگیر مسابقه دادن و نابود کردن موتور رقبا شوند. البته این بازی میزبان ویژگی‌های جدیدی هم می‌شد که به لطف آن‌ها می‌توانستید سایر موتور سوارها را با استفاده تفنگ و تله‌های محیطی از دور مسابقه خارج کنید. با وجود اینکه Road Redemption نتوانست آن طور که باید انتظار طرفداران Road Rush را برآورده کند، اما در حدی ظاهر می‌شود که از نام آن در مقاله معرفی بهترین بازی های موتور سواری PS4 یاد کنیم.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو EQ-Games

8) بازی MX VS ATV All Out

بازی MX VS ATV All Out

مجموعه MX vs ATV که در طی سالیان اخیر نسخه‌های مختلفی از آن منتشر شده، از محبوبیت بالایی نزد طرفداران خویش برخوردار است و این محبوبیت، بیهوده به دست نیامده. آخرین شماره این سری هم که با نام MX vs ATV All Out در سال 2018 در دسترس قرار گرفت، فرمول نسخه‌های پیشین را در پیش می‌گیرد و توجه خود را به مسابقه دادن با دوچرخه‌های آفرود، ATVها و UTVها منعطف می‌کند. بازی مورد بحث توجه زیادی به جزئیات بصری و فنی دارد و از همین منظر، باعث می‌شود که قابل باورتر از هر زمان دیگری به نظر برسد.

بازی MX vs ATV All Out پیست‌های مشخص شده‌ای دارد که قادر هستید با ورود به آن‌ها به مسابقه دادن بپردازید و برای کسب مقام اول تلاش کنید. ولی خب همه چیز در مورد مسابقه دادن نیست، چرا که در صورت علاقه می‌توانید به گشت و گذار در محیط آزاد این اثر بپردازید و از جزئیات موجود که در موردش صحبت کردیم، نهایت لذت را ببرید. نکته جالب توجهی که می‌توان به آن اشاره کرد، امکان انجام حرکات نمایشی است. در واقع شما می‌توانید به انجام حرکت‌های نمایشی بپردازید و با رسیدن به درجه استادی در آن‌ها، فانتزی‌های خود را به واقعیت نزدیک کنید. حال همزمان که در روند گیم‌پلی پیش می‌روید، می‌توانید موتورهای خود را ارتقا دهید و جزئیات متفاوت آن‌ها را دست خوش تغییرات مثبتی کنید. بدین ترتیب می‌توانید وارد رقابت‌های تنگاتنگ‌تری شده و برای پیروزی تلاش خود را به کار بگیرید. راستی در این میان یک بخش آنلاین چندنفره هم وجود دارد که 16 گیمر می‌توانند به صورت همزمان وارد آن شده و برای کسب مقام اول مسابقه دهند.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Rainbow

9) بازی TT Isle of Man: Ride on the Edge 2

بازی TT Isle of Man Ride on the Edge 2

اگر جزو طرفداران رویدادهای رقابتی مربوط به موتورها باشید، به احتمال زیاد یک بار هم که شده نام TT Isle of Man را شنیده‌اید. TT Isle of Man نام یک رویداد رقابتی واقعی است که بهترین موتور سوارهای سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند و برای به دست آوردن عنوان قهرمانی نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند. اگر هم تا به حال از این مسابقات قهرمانی را نشیده‌اید کافی است نام آن را در یوتیوب سرچ کنید و به تماشای پیست Snaefall Mountain بنشینید. پیست مذکور که در سال‌های اخیر نام بزرگی را برای خود دست و پا کرده فوق‌العاده خطرناک بوده و میزبان تصادف‌ها و سانحه‌های دلخراشی شده است.

این پیست که شامل پیچ‌های تند و راه‌های باریک متعددی است می‌تواند فوق‌العاده خطرناک باشد و همین موضوع، کشته‌های متعددی از خود بر جای گذاشته. با گذر از مسابقات اصلی بهتر است به سراغ بحث بازی‌های ویدیویی برویم. بازی TT Isle of Man: Ride on the Edge که در سال 2018 منتشر شده بود یک ویدیو گیم فوق‌العاده و محبوب به شمار می‌رفت که طرفداران زیادی داشت. اما شماره دوم سری که در سال 2020 در دسترس قرار گرفت همه جزئیات را به استانداردهای جدیدی رساند. بازی TT Isle of Man: Ride on the Edge 2 شامل پیست‌ها و موتورهای مختلفی می‌شود که قادر هستید در قالب آن‌ها با نهایت سرعت برای پیروزی تلاش کنید. اما همین طور که راه پیشرفت را در پیش می‌گیرد و پله‌های ترقی را پشت سر می‌گذارید، می‌توانید به سطوح بالاتر و پیست‌های خطرناک‌تری مانند Snaefell Mountain برسید. به طور کلی اثر مورد بحث یک ویدیو گیم استاندارد و قابل احترام به شمار می‌رود که بهتر است یکم بار هم که شده به آن فرصت دهید.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو KT Racing

10) بازی Trials Rising

بازی Trials Rising

اگر در لیست بهترین بازی های موتور سواری PS4 به دنبال آثار آرکید بیش‌تری می‌گردید، بهتر است توجه خویش را به سمت عنوانی با نام Trials Rising معطوف کنید. سری Trials که جزو فرنچایزهای قدیمی ویدیو گیم محسوب می‌شود و از حدود سال 2000 میلادی در دسترس قرار دارد، به تدریج راه خود را به سمت کنسول‌های خانگی پیدا کرد و در این مسیر به محبوبیت زیادی هم رسید. عمده تمرکز سری Trials روی بازی با قوانین فیزیک و رد شدن از موانع با استفاده از موتورها است که به لطف خلاقیت سازندگان، نه تنها خسته کننده نمی‌شود بلکه رفته رفته به جذابیت‌های بیش‌تری هم می‌رسد. بازی Trials Rising هم که جدیدترین نسخه سری محسوب می‌شود، این فرمول را به اوج جذابیت می‌رساند که در طی آن، باید برای عبور از موانع صعب العبور تمرکز کنید. فقط در حین رقابت با قوانین فیزیک باید توجه داشته باشید که راننده موتور کشته نشود و پوزه‌اش مانند یک جنازه بی‌جان به خاک نرسد. البته با وجود این سختی‌ها، سازندگان چک پوینت‌های متعددی در نظر گرفته‌اند تا در صورت کشته شدن، بتوانید خیلی سریع به جریان بازی برگردید و برای عبور از موانع به صورت مجدد تلاش کنید.

با وجود جذابیت‌های مختلف که می‌شود بارها در موردشان صحبت کرد، باید بدانید که بخش بزرگی از جذابیت بازی Trials Rising مربوط به روند آزمون و خطا می‌شود. در واقع شما باید با قوانین موجود در بازی آشنا شوید، شکست‌های متعدد را قبول کنید و برای رسیدن به پایان مسیر فکر خود را به کار بگیرید. اگر این تفکر به خوبی شکل بگیرد و از اشتباهات آزمون‌های قبلی دوری کند، به پیروزی ختم خواهد شد. علاوه بر موارد ذکر شده باید بدانید که بازی Trials Rising شامل یک بخش آنلاین هم می‌شود که در دل آن، باید برای سریع‌تر رد شدن از خط پایان مسابقه دهید. راستی بازی مورد بحث امکان ساخت مراحل شخصی‌سازی شده را هم به گیمرها می‌دهد تا آن‌ها بتوانند محیط‌های ایده‌آل خود را درست کنند. به لطف این ویژگی و آزادی عمل‌هایی که به همراه می‌آورد، بازی Trials Rising در حال حاضر شامل بیش از 10,000 مرحله مختلف می‌شود که قادر هستید از تجربه‌شان لذت ببرید.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Ubisoft RedLynx

11) بازی Ride 4

بازی Ride 4

سری Ride یکی دیگر از مجموعه‌هایی است که می‌تواند حس سوار شدن روی یک موتور سیکلت قدرتمند را به تصویر بکشد. Ride 4 به عنوان جدیدترین نسخه سری در دسترس قرار دارد و حسابی در بین عاشق‌های موتور محبوب شده است. این بازی که احتمالا ویدیوهای گرافیک چشم نوازش را در سطح اینترنت دیده‌اید، از طرف سازندگان در استودیو Milestone می‌آید که در این لیست به آن اشاره کردیم. شما در بازی Ride 4 وظیفه دارید سوار موتورهای سنگین با حجم موتور بالا شوید و طبیعت وحشی آن‌ها را تحت کنترل خود درآورید. مسائلی مانند ترمز کردن و متمایل شدن به طرفین از جمله نکات مهم برای حفظ تعادل این موتورها است.

مجموعه Ride درست مانند بسیاری از فرنچایزهای دیگر در طی زمان بزرگ‌تر و بهتر شده تا در شماره چهارم با بهترین و کامل‌ترین نسخه آن روبرو شویم. بنابراین فارغ از رفتن یا نرفتن به سراغ شماره‌های پیشین، بهتر است برای یک بار هم که شده به بازی Ride 4 فرصت دهید. بازی ذکر شده که اولین بار در سال 2020 منتشر شد، پشتیبانی خوبی از طرف استودیو Milestone دریافت کرده و میزبان به روز رسانی‌ها و محتویات جذابی شده است. با وجود اینکه نسخه پایه Ride 4 از لحاظ محتوا غنی است و می‌تواند تا ساعت‌ها شما را مشغول موتور سواری کند، اما یک DLC فوق‌العاده هم دریافت کرده است. این DLC بر تعداد موتورها و پیست‌های می‌افزاید تا بتوانید در شرایط تازه‌ای به موتور سواری بپردازید.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Milestone

12) بازی MotoGP 22

بازی MotoGP 22

موتو جی پی جزو یکی از جذاب‌ترین ورزش‌های دنیا محسوب می‌شود که برای پی بردن به آن، کافی است نگاهی به آمار و ارقام مربوط به تماشاچی‌های آن بیندازید. حال هنگامی که یک ورزش به این حد از محبوبیت می‌رسد و طرفداران پرشماری دارد، اختصاص دادن یک بازی ویدیویی به آن موضوعی اجتناب ناپذیر است. استودیو Milestone هم که از پتانسیل این بحث آگاه بود، در سال 2013 لایسنس این مسابقات موتور سواری را خریداری کرد و از دل آن یک مجموعه ویدیو گیم سالانه به وجود آورد. استودیو مذکور که از دهه 1990 میلادی مشغول به کار است، تبحر خاصی در ساخت بازی‌های موتور سیکلت محور دارد که اگر به لیست بهترین بازی های موتور سواری PS4 نگاه کنید، متوجه عمق آن خواهید شد. اما با وجود تمامی این آثار متنوع، سری MotoGP محبوب‌ترین IP استودیو Milestone به شمار می‌رود که هر سال نسخه جدیدی از آن روانه بازار می‌شود. جدیدترین نسخه مجموعه مورد بحث هم که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، همان بازی MotoGP 22 است.

بازی MotoGP 22 هم درست مانند سایر ویدیو گیم‌های ورزشی شامل یک Career Mode می‌شود که روند تکامل یک ورزشکار را به تصویر می‌کشد. شما با رفتن به سراغ این بخش کنترل یک راننده جوان و پایین سطح را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با طی کردن پله‌های ترقی، خود را به بالاترین سطح ممکن که مسابقات موتو جی پی باشد برسانید. شما می‌توانید در این مسیر با شرکت‌های لایسنس شده واقعی قرارداد ببندید و مدیریت گروه آن را به دست بگیرید و تمامی مسائلش را کنترل کنید. البته که همه چیز در مورد کریر مود نیست و مطابق انتظار، بازی MotoGP 22 شامل حالت‌های متنوع دیگری هم می‌شود. برای مثال شما این امکان را دارید که کنترل برخی از معروف‌ترین موتور سوارهای این مسابقات مانند مارک مارکز و فرانچسکو باگانیا را به دست بگیرید و در پیست‌های موجود به نهایت سرعت و لذت ببرید. البته اگر در این میان اهتمام بیش‌تری نسبت به مسابقات آنلاین می‌ورزید، مانعی در رفتن به سراغ آن و رقابت با سایر گیمرها نخواهید داشت.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Milestone

جمع بندی

اگر عاشق موتورها و صدای یاغی و جذاب آن‌ها هستید، حداقل در دنیای ویدیو گیم راه‌های زیادی برای رانندگی با آن‌ها دارید. بازی‌هایی نظیر Ride 4، Trials Rising و MotoGP 22 با محیا کردن یک زمینه مناسب کاری کرده‌اند تا گیمرها با هر سلیقه‌ای، بتوانند موتور مورد علاقه خویش را پیدا کنند و از گاز دادن با آن لذت ببرند. حال همان‌طور که همه ما می‌دانیم، برخی از آثار این کار را با کیفیت بیش‌تری انجام می‌دهند و برخی دیگر، قدرت به کرسی نشاندن ایده‌های خود را ندارد. با این حال سعی کردیم در مقاله بهترین بازی های موتور پلی استیشن 4 شما را با چندی از برترین آن‌ها آشنا کنیم.

نظر شما در مورد بهترین بازی های موتور سواری PS4 چیست؟ شما از تجربه کدام یک از آثار ذکر شده لذت بیش‌تری می‌برید؟ ما نام کدام اثر قابل توجهی را فراموش کرده‌ایم؟ نظرات خود را با تیم پارسی و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: GameRanx

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های موتور سواری PS4 چه آثاری هستند؟

در پاسخ به این سوال می‌توان از نام آثاری مانند MotoGP 22، Trials rising و Ride 4 یاد کرد

۱
کدام یک از بازی‌های داستان محور پلی استیشن 4 در ارائه تجربه موتور سواری موفق هستند؟

اگر می‌خواهید در کنار لذت بردن از داستان به موتور سواری هم بپردازید، بهتر است به سراغ دو بازی GTA V و Days Gone بروید

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.