بهترین بازی های نینجایی کامپیوتر
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های نینجایی PC

ارحام ادبخواه 27 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
9,573 بازدید

در کنار سامورایی‌های ژاپنی و کاتاناهای نمادین آن‌ها، نینجاها یا شینوبی‌ها قرار دارند که زیاد شرافتمندانه مبارزه نمی‌کنند و سایه‌ها را به نور مستقیم آفتاب ترجیح می‌دهند. حرفه‌ای‌ها سیاه پوشی که فوق‌العاده خونسرد هستند و مانند گربه‌ها با آرامی و تسلط خاصی حرکت می‌کنند. حال اگر کسی بخواهد در دنیای ویدیو گیم کنترل این مبارزین مخوف را به دست بگیرید چه گزینه‌هایی دارد؟ در ادامه مقاله بهترین بازی های نینجایی کامپیوتر شما را با بهترین ویدیو گیم‌های مربوط به شینوبی‌های افسانه‌ای آشنا خواهیم کرد.

15 تا از بهترین بازی های نینجایی کامپیوتر

فرهنگ عامه ژاپن نزد بیش‌تر افراد کره خاکی از جذابیت بالایی برخوردار بوده و برای پی بردن به این موضوع، کافی است به بحث‌های متعدد حول انیمه‌ها و سامورایی‌ها توجه کنید. اما در کنار این بحث‌های جریان اصلی و پرکاربرد، نینجاها یا شینوبی‌های ژاپنی هم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و سبک خاص خود را برای ریختن خون دشمن دارند. شب دوستانِ سیاه پوشی که در سایه‌ها حرکت می‌کنند، از دیوارها بالا می‌روند و خنجر خود را از پشت وارد بدن نیروهای حریف می‌کنند. شینوبی‌ها همیشه به بی‌سر و صدا بودن و چالاکی معروف هستند و همین موضوع، پتانسیل خوبی برای توسعه بازی‌های ویدویی به وجود می‌آورد.

نینجاها دقیقا در نقطه مقابل سامورایی‌ها قرار می‌گیرند. در حالی که سامورایی‌ها کاملا شرافتمندانه مبارزه می‌کنند و دشمنان خود را فقط در مبارزات مستقیم شکست می‌دهند، نینجاها اعتقادی به شرافت ندارند و با روش خاص خود ماموریت‌ها را به پایان می‌رسانند. این مبارزها که اغلب برای ترور اشخاص مهم و نفوذ به مقر دشمن به کار گرفته می‌شدند، در طی سال‌های اخیر جای خود را در دنیای ویدیو گیم پیدا کرده‌اند و به خوبی با فلسفه بازی‌های مخفی‌کاری سازگار هستند. البته که همه چیز در مورد مخفی‌کاری نیست و هنگامی که صحبت از مبارزات تن به تن و مستقیم باشد، شینوبی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. به هر حال اگر به دنبال تجربه‌ای هستید که ترکیبی از مخفی‌کاری و اکشن را به تصویر بکشد، باید به سراغ آثاری مانند Sekiro: Shadows Die Twice، Katana Zero و Aragami بروید. در ادامه این بازی‌ها و ویژگی‌های آن‌ها را در میان بهترین بازی های PC بسط خواهیم داد.

1) بازی Warframe

بازی Warframe

بگذارید لیست بهترین بازی های نینجایی کامپیوتر را با اثری شروع کنیم که ایده‌های مختلف و تا حدودی نامربوط را با یکدیگر ترکیب می‌کند. بازی Warframe یک لوتر-شوتر با عناصر علمی تخیلی است که در فضا جریان دارد و مبارزهای نینجا مانندی را به عنوان پروتاگونیست‌های اصلی در نظر می‌گیرد. این شخصیت‌ها که ناخودآگاه یادآور نینجاهای ژاپنی هستند، قدرت مانور و سرعت بالایی دارند و می‌توانند با کمک از همین ویژگی‌ها صحنه‌های انیمه واری درست کنند که دشمنان در استایلیش‌ترین حالت ممکن سلاخی شوند. اما آنچه که به بازی Warframe محبوبیت و ارزش تجربه بیش‌تری می‌دهد، رایگان بودن آن است. به عبارتی دیگر ما در مورد اثری Free-to-play صحبت می‌کنیم که به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به عنوان تنها منبع درآمد خود در نظر می‌گیرد.

با تمامی این تفاسیر اگر بازی Warframe نتوانست شما را به عنوان یک ویدیو گیم نینجا محورِ فضایی راضی کند، اکشن‌های فوق‌العاده سریع و جذابی دارد که باعث به وجود آمدن درگیری‌های لذت بخشی می‌شود. اما در کنار این اکشن‌های مستقیم، استفاده از مخفی‌کاری فراموش نشده و در صورت تمایل می‌توانید خطرهای بزرگ‌تر را با آهسته قدم برداشتن پشت سر بگذارید. البته در این میان یک سری گزینه برای کشتن دشمنان به صورت مخفیانه هم وجود دارد که بهتر است آن را در تیر و کمان‌های موجود در بازی پیدا کنید. اما در کنار بحث‌های مطرح شده، Warframe یک بازی لوتر-شوتر با عناصر Live-Service جذاب است که حتی با گذشت این همه سال هنوز هم جذاب و بدیع به نظر می‌رسد.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: استودیو Digital Extremes

2) بازی Mark of the Ninja: Remastered

بازی Mark of the Ninja Remastered

همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، مخفی‌کاری جزئی جدا ناپذیر از استراتژی نینجاها است. بنا بر همین موضوع استفاده از عناصر مخفی‌کاری یا Stealth در ویدیو گیم‌های نینجا محور یک امر طبیعی محسوب می‌شود. بازی Mark of the Ninja: Remastered به عنوان یک ویدیو گیم نینجا محور دو بعدی، استفاده از Stealth را به طرز استادانه‌ای انجام می‌دهد که در نوع خود به شدت تحسین برانگیز است. شما برای اینکه بتوانید در این بازی به صورت مخفیانه از سد دشمنان عبور کنید، باید در سایه‌ها یا پشت اشیا مختلف پنهان شوید و منتظر موقعیت مناسب برای حمله کردن بمانید. حال سازندگان در این باره خلاقیت چشم گیری اعمال کرده‌اند تا مخفی شدن در محیط بازی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر از هر زمان دیگری به نظر برسد.

اما تولید کردن کم‌ترین صدای ممکن هم در بازی Mark of the Ninja: Remastered از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که دشمنان گوش‌های تیزی دارند و به محض اینکه صدای بلندی تولید کنید شما را پیدا خواهند کرد. حال اگر تمامی این کارها را درست انجام دهید و دشمنان را به صورت مخفیانه بکشید، گیم‌پلی جذابی به وجود می‌آید تا غده‌های شما مجبور شوند مقادیر زیادی از دوپامین را ترشح کنند. بازی مورد بحث که برای اولین بار در سال 2012 منتشر شد، توانست تحسین منتقدها و مخاطب‌ها را برانگیزد و حسابی سر و صدا کند. اما سازندگان بازی مورد بحث تصمیم گرفتند با عرضه نسخه ریمستر شده این بازی بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده و موفقیت‌های خود را تکرار کنند. بازی Mark of the Ninja: Remastered علاوه بر جلوه‌های بصری بهبود یافته، شامل DLCها و محتویات اضافه‌ای می‌شود تا ساعات بیش‌تری را در قالب یک نینجا مبارزه کنید و یکی از بهترین بازی های نینجایی کامپیوتر را به خورد خود دهید.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Klei Entertainment

3) بازی Shadow Tactics: Blades of the Shogun

بازی Shadow Tactics Blades of the Shogun

در این نقطه از لیست بهترین بازی های نینجایی کامپیوتر به اثری می‌رسیم که از فرمول فرنچایز Commandos الهام می‌گیرد و گیمر را به دوره Edo در تاریخ ژاپن می‌برد. بازی Shadow Tactics: Blades of Shogun کنترل مبارزهای مختلف با توانایی‌های منحصر را به شما می‌دهد تا با آن‌ها در روند داستان پیشروی کرده و ارتقاءشان دهید. برای مثال شخصیت Hayato می‌تواند با استفاده از شوریکن‌ها (اسلحه‌های قابل پرتاب آهنی که به نینجاها مربوط می‌شود) دشمنان را به آرامی بکشد و شخصیت Aiko، قادر است به کمک Sneezing Powder بینایی رقبا را دچار مشکل کند.

استفاده متفکرانه و مناسب از قابلیت‌ها در بازی Shadow Tactics: Blades of Shogun از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به گونه‌ای که پرده میان شکست و موفقیت جایی در میان همین Abilityهای قرار می‌گیرد. علاوه بر این موارد، بازی مورد بحث به گونه‌ای طراحی شده که باید برای موفقیت در آن خلاقیت به خرج دهید. در ادامه همین موضوع راه‌های مختلفی برای تکمیل هر مرحله وجود که بر حسب سلیقه خویش باید یکی از آن‌ها را دنبال کنید. حال از آنجایی که راه‌های متفاوتی برای تکمیل ماموریت‌ها دیده می‌شود، Blades of Shogun ارزش تکرار بالایی به دست می‌آورد تا به همین زودی‌ها از تجربه آن خسته نشوید.  فقط توجه داشته باشید که بازی مذبور در گروه ویدیو گیم‌های استراتژیک قرار می‌گیرد و برای خلق جذابیت فزاینده به سراغ مکانیک‌های این سبک می‌رود.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Mimimi Productions

4) بازی The Messenger

بازی The Messenger

در این نقطه از لیست به اثری با نام The Messenger می‌رسیم که حکم یک ادای احترام جذاب به مجموعه Ninja Gaiden را دارد. این بازی پلتفرمر در مورد یک نینجا جوان است که ماموریت دارد طوماری باستانی را به نوک یک قله بزرگ برساند. این طومار حاوی اطلاعاتی است که می‌توان با کمک گرفتن از آن دنیا را از نابودی نجات داد و شانسی دیگر برای نسل بشر خلق کرد. The Messenger که در گروه بازی‌های Side scrolling قرار می‌گیرد، یادآور دوران طلایی بازی‌های پلتفرمر کنسول NES است و از این منظر خاص به نظر می‌رسد. البته که این بازی به عنوان یک ویدیو گیم مدرن هم عملکرد مناسبی دارد و به لطف درخت مهارت و مسائلی از این قبیل، به مذاق گیمرهای جدید هم خوش خواهد آمد.

بازی The Messenger آنقدری دقیق و استادانه طراحی شده که می‌توانیم از نام آن به عنوان یکی از بهترین Side-Scrollingهای اکشن سال‌های اخیر یاد کنیم. نحوه طراحی کنترل شخصیت اصلی در تک تک ثانیه‌ها لذت بخش به نظر می‌رسد که اگر با آن ارتباط برقرار کنید، به شکل عجیبی بر آن تسلط پیدا خواهید کرد. علاوه بر این‌ها بازی The Messenger گرافیک بصری و رترو خاصی دارد و می‌تواند به کمک مراحل زیبای پیکسلی خود، حسابی توجه مخاطب را به خود جمع کند. فقط توجه داشته باشید که این بازی به عنوان یک پروژه مستقل با بودجه‌ای منتشر شده و نباید از آن انتظار اثری به بزرگی Warframe را داشت اما باز هم به عنوان یکی از بهترین بازی های نینجایی PC تلقی می‌شود.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Sabotage

5) بازی Aragami

بازی Aragami

اگر در بین تمامی ویژگی‌های نینجاها از بحث مخفی‌کاری بیش‌تر لذت می‌برید، بازی Aragami می‌تواند به خوبی انتظارات شما را برآورده کنید. Aragami که بخش عمده‌ای از تمرکز خود را روی عناصر Stealth می‌گذارد، شما را در محیط‌های آزاد و به نسبت بزرگی قرار می‌دهد تا در سایه‌ها حرکت کنید و گلوی دشمنان را در ساکت‌ترین شکل ممکن ببرید. اما خب ماجراها به همین سادگی‌ها نیست و برای لذت بردن از بازی مورد بحث، باید در استفاده از ویژگی‌های مختلف آن به سطح استادی برسید. بازی Aragami طیف بزرگی از قابلیت‌ها و اسلحه‌های را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید با ترکیب آن‌ها، روش‌های جدیدی برای کشتن دشمنان خلق کنید.

تله پورت کردن در محیط، نامرئی شدن و استقرار تله‌های جادویی تنها بخشی از این قابلیت‌ها هستند که باید با بهره گیری از خلاقیت خود، آن‌ها را در مکان و زمان مناسب اعمال کنید. حال اگر نتوانستید خلاقیت کافی برای کشتن دشمنان خرج دهید، می‌توانید از یکی از دوستان خود کمک بگیرید. بازی Aragami یکی از معدود گزینه‌های موجود در این لیست است که اجازه بازی آنلاین و Co-op را می‌دهد. حال اگر فرد مناسبی را برای انجام این کار پیدا کردید، با یکی از بهترین بازی‌های مخفی‌کاری عمر خود روبرو خواهید شد. حرکت در سایه‌ها و کشتن دشمنان در کنار یکی از دوستان، لذت دو چندانی به وجود می‌آورد که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. راستی اگر از تجربه این بازی در میان بهترین بازی های نینجایی کامپیوتر لذت بردید، بهتر است به سراغ بازی Aragami 2 بروید که ایده‌ها نسخه اول را به شکل عمیق‌تر پیاده می‌کند.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Lince Works

6) بازی Metal Gear Rising: Revengeance

بازی Metal Gear Rising Revengeance

مجموعه Metal Gear به عنوان یکی از معروف‌ترین و نمادین‌تری سری‌های دنیای ویدیو گیم، همیشه داستان‌های عمیق و پیچیده‌ای را تعریف کرده که برای درک آن‌ها باید حسابی فکر کرد. خوشبختانه یکی از این داستان‌های عمیق و جذاب با کانسپت نینجاها همراه شده تا شاهد یک نسخه متفاوت از متال گیر باشیم. البته توجه داشته باشید که در بازی Metal Gear Rising: Revengeance که یکی دیگر از بهترین بازی های نینجایی PC است، خبری از ژاپن فئودال یا Edo نیست و همه چیز در محیطی آینده نگرانه و پر از ربات رخ می‌دهد (حتی شخصیت اصلی هم ترکیبی از ربات و نینجا است). داستان این بازی در مورد شخصیتی با نام Raiden است که برای تکمیل ماموریت انتقام خود وارد ماجراجویی بزرگی می‌شود. البته که ماجرا به هیچ وجه ساده نیست و دلایل و وقایع عمیقی پشت واژه «انتقام» قرار می‌گیرند.

اما توجه داشته باشید که Metal Gear Rising: Revengeance تفاوت‌های عمده‌ای با سایر نسخه‌های مجموعه دارد و بیش‌تر یک ویدیو گیم Hack and Slash محسوب می‌شود (برخلاف سایر نسخه‌ها که اکشن-ماجراجویی با عناصر مخفی‌کاری هستند). این بازی که توسط استودیو خوشنام Platinum Games ساخته شده، از تمامی آزمون‌های خود سربلند بیرون می‌آید تا یک ساخته درخشان دیگر در پرونده استودیو مذکور ثبت شود. Revengeance درست مانند سایر ساخته‌های Platinum Games نبردهای سریع و سنگینی را به تصویر می‌کشد که معمولا حول شمشیرهای بزرگ و عجیب جریان دارد. در این بازی شخصیت اصلی مانند یک توپخانه متحرک است و به لطف اسلحه‌ها و توانایی‌های بالای خود، مانند یک نینجا مبارزه می‌کند و حریف‌های خود را از لب تیغه‌های شمشیر می‌گذراند.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: استودیو Platinum Games

7) بازی N++

بازی N++

در میان تمامی اعضای لیست بهترین بازی های نینجایی کامپیوتر، بازی N++ از همه گزینه‌ها ساده‌تر و اولیه‌تر است. اما به هیچ وجه نباید فریب گرافیک و ظاهر ساده این بازی را بخورید، چرا که N++ گیم‌پلی به شدت اعتیادآور و جذابی دارد که به همین زودی‌ها از تکرار آن خسته نخواهید شد. اثر مورد بحث یک ویدیو گیم پلتفرمر و دو بُعدی است که تمرکز اصلی گیم پلی را روی عبور از موانع محیطی و بالا رفتن از دیوارها می‌گذارد. ولی آنچه که N++ را خاص می‌کند و وجهه منحصر به فردی به آن می‌دهد، نحوه کنترل شخصیت اصلی است. کنترل‌های پروتاگونیست بازی به بهترین و روان‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند تا در حین حرکت دادن او، بهترین حس ممکن را از موس و کیبرد خود دریافت کنید. البته که بازی مورد بحث برخلاف آنچه که به نظر می‌‌رسد آنقدرها هم چالش برانگیز نیست و در صورت استفاده از یک استراتژی مناسب استاندارد، از موانع موجود در آن گذر خواهید کرد.

در کنار مواردی که در موردشان صحبت کردیم، طراحی مراحل موجود در بازی N++ هم به شکل استادانه‌ای به واقعیت پیوسته‌اند. مراحل ابتدایی از درجه سختی پایینی برخوردار هستند تا گیمر بتواند با مکانیک‌ها و قوانین آشنایی پیدا کند. اما این درجه سختی با پیشروی در مراحل به تدریج بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود تا نتوانید حتی برای چند لحظه در یک نقطه ساکن بمانید. این پایان کار نیست و افرادی که به ساختن مراحل جدید و پیاده کردن ایده‌های خود علاقه دارند، می‌توانند از قابلیت‌های موجود در N++ کمک بگیرند و محیط‌های جدیدی بسازند. شاید بازی مذبور زرق و برق سایر گزینه‌های موجود در این لیست را نداشته باشد، اما بدون شک طبیعی دوست داشتنی دارد که می‌تواند در حد چند ساعتی هم که شده شما را سرگرم کند.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Metanet Software Inc.

8) بازی Shadow Warrior 2

بازی Shadow Warrior 2

اگر درون بازار بازی‌های ویدیویی بگردید و به دنبال بهترین بازی های نینجایی کامپیوتر باشید، به احتمال زیاد ویدیو گیم‌های اول شخص متعددی پیدا نخواهید کرد. اما بازی Shadow Warrior 2 به خوبی این خلأ را پر می‌کند تا بتوانید دنیای نینجاها را از زاویه اول شخص ببینید. اگر بتوانید با یک سری از مشکلات موجود در بازی مورد بحث کنار بیایید، Shadow Warrior 2 بهانه‌های زیادی برای جذب افکار شما دارد که گیم‌پلی در رأس‌شان قرار می‌گیرد. گیم‌پلی و سیستم مبارزه این بازی موارد مختلفی مانند شمشیر، تفنگ و عناصر نقش آفرینی را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا با یک بازی اکشن همه جانبه روبرو باشیم.

مراحل موجود در بازی Shadow Warrior 2 آزادی عمل مناسبی به شما می‌دهند تا بتوانید با استفاده از مکانیک‌های حرکتی در سطح محیط گشت و گذار کنید. از جمله این مکانیک‌ها می‌توانیم به دابل جامپ و بالا رفتن از دیوارها اشاره کنیم که جا به جا شدن در نقشه را به لذت بخش‌ترین حالت ممکن به تصویر می‌کشد. همچنین باید بدانید که بازی Shadow Warrior 2 مخاطب خود را به مکان‌های متفاوتی می‌برد که قطعا شما را شگفت زده خواهند کرد. از شهرهای بزرگ آینده نگرانه گرفته تا معابد آرام و مقدس ژاپنی؛ این بازی در برخی مواقع ربات‌ها را روبری‌تان قرار می‌دهد و در برخی دیگر، شیاطین را برای کشتن شما اجیر می‌کند. حال اگر دوستی دارید که از بازی‌های اکشن و شوتر خوشش می‌آید، می‌توانید به او بپیوندید و داستان بازی را به شکل Co-op دنبال کنید.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Flying Wild Hog

9) بازی Strider

بازی Strider

با وجود اینکه نسخه‌های متعددی از سری Strider منتشر نشده، اما این مجموعه نزد گیمرها از محبوبیت خاصی برخوردار است. جدیدترین شماره فرنچایز که با نام خالی Strider در دسترس قرار گرفته، از بزرگان سبک Metroidvania الهام می‌گیرد و آن را با قلم و ترجمه خاص خود همراه می‌شود. شما در این بازی در محدوده یک جهان پیچیده قرار می‌گیرید که اکثر بخش‌های آن به یکدیگر متصل هستند. حال به مروری که قابلیت‌های جدیدی آزاد می‌کنید، می‌توانید وارد بخش‌های جدیدی از این جهان شوید و به یک ماجراجویی دیگر پا بگذارید.

بازی Strider سیستم مبارزه خود را هم حول دفاع و حمله کردن با استفاده از سلاح‌های سرد می‌گذارد که طبیعت چالش برانگیزی دارد. شما باید قابلیت‌های شخصیت اصلی را یاد بگیرید و روی آن‌ها تسلط پیدا کنید تا بتوانید رفته رفته دشمنان متنوع و متعدد را شکست دهید. البته توجه داشته باشید که Strider گیم‌پلی به شدت سریعی دارد که برای موفقیت در مبارزه‌هایش باید واکنش‌های فوق‌العاده سریعی نشان دهید.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو Double Helix Games

10) بازی Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro Shadows Die Twice

هنگامی که استودیو FromSoftware بازی Dark Souls 3 را منتشر کرد و کار سری سولز را حداقل برای مدتی به اتمام رساند، وقت ‌آن بود که تنوع به خرج داده و به سراغ یک IP جدید برود (درست مانند کاری که با Bloodborn انجام دادند و موفق هم شدند). خوشبختانه استودیو مذکور هم متوجه این موضوع شد و به سراغ بازی Sekiro: Shadows Die Twice رفت تا نوآوری‌های خود را به شکل دیگری پیاده کند. این بازی متفاوت‌ترین ساخته Souls-Like استودیو FromSoftware بود که بیش از یک نقش آفرینی، به سمت سبک Action-Adventure سنگینی می‌کرد. علاوه بر این سازندگان در Shadows Die Twice یک دکمه جداگانه برای پرش تعبیه کردند تا قدرت مانور شخصیت اصلی به شمل چشم‌گیری ارتقا پیدا کند.

اما بازی Sekiro: Shadows Die Twice برخلاف سری سولز و بلادبورن که یک کاراکتر قابل شخصی‌سازی را در اختیار گیمر قرار می‌دادند، شامل یک شخصیت از پیش تعیین شده می‌شد. شخصیت اصلی بازی که با نام Wolf معروف است، یک شینوبی حرفه‌ای به شمار می‌رود که می‌تواند با استفاده از قلاب خود میان ارتفاعات حرکت کند. علاوه بر این Wolf باعث شد که استودیو FromSoftware برای اولین بار و بعد از مدت‌ها به سراغ عنصر مخفی‌کاری برود و گیم‌پلی را با هویت شخصیت اصلی به عنوان یک نینجا، هماهنگ کند. به عبارتی دیگر، Wolf در کنار مهارت بالای خود در شمشیرزنی می‌تواند در علف‌ها و موقعیت‌های مختلف پنهان شود و دشمنان را از پشت و با استفاده از یک ضربه بکشد. البته توجه داشته باشید که امکان تکمیل داستان بازی Sekiro: Shadows Die Twice فقط با استفاده از مخفی‌کاری وجود ندارد و باید با باس‌ها و دشمنان فوق‌العاده چالش برانگیزی به نبرد بپردازید.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو FromSoftware

11) بازی Katana Zero

بازی Katana Zero

اگر فکر کردید که کار ما در مقاله بهترین بازی های نینجایی PC با ویدیو گیم‌های چالش برانگیز تمام شده، باید بدانید که در اشتباه هستید. بازی Katana Zero یک ویدیو گیم اکشن و Side-Scrolling خوش ساخت است که مجازاتی به نام مرگ را همواره در کنار گلوی مخاطب خود نگه می‌دارد. شما در این بازی قابلیت دفاع، حمله و آهسته کردن زمان برای غلبه بر دشمنان را دارید و از این لحاظ احساس محدودیت نخواهید کرد. اما کار جایی به مشکل می‌خورد که متوجه شوید حتی یک ضربه کوچک از سوی دشمنان به معنی Game Over شدن است.

با توجه به همین موضوع، بازی Katana Zero فرصت هیچ اشتباهی را به مخاطب خود نمی‌دهد تا عملکرد بی‌نقص به تنها روش اتمام داستان تبدیل شود. به طور کلی بازی مورد بحث از جهات مختلفی شبیه Hotline Miami است که تمرکز بیش‌تری روی نینجاها دارد. اما در کنار تمامی این بحث‌ها، باید بدانید که بازی Katana Zero موسیقی متن فوق‌العاده‌ای دارد. قطعات موسیقی این بازی به حدی خاص و گوش نواز هستند که احتمالا با گذشت چندین سال هم آن‌ها را فراموش نخواهید کرد.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: Justin Stander

12) بازی Ninja Blade

بازی Ninja Blade

هنگامی که بازی Ninja Blade برای اولین بار عرضه شد، به خاطر مسائل مختلفی مانند مشکلات فنی و افراط در استفاده از QTE (فرآیند دکمه زنی در میان پرده‌ها) مورد انتقاد قرار گرفت. با این وجود ظاهرا Ninja Blade نسبت به گذر زمان مصون است و با گذشت سال‌ها از عرضه اولیه هنوز هم جذاب به نظر می‌رسد. این بازی شما را به سرزمین اصلی نینجاها یا همان ژاپن می‌برد و شهر توکیو را در اختیارتان می‌گذارد. حال شما وظیفه دارید در سطح شهر به گشت و گذار بپردازید و از یک پاندمی خطرناک که به کرم‌های غول پیکر مربوط است، جلوگیری کنید.

بازی Ninja Blade از همان ثانیه‌های ابتدایی تا زمان ظاهر شدن تیتراژ پایانی هیجان انگیز عمل می‌کند و چندی از دیوانه وارترین صحنه‌های اکشن تاریخ ویدیو گیم را به تصویر می‌کشد. البته ممکن است در این میان با مکانیک‌های QTE به مشکل برخورده و بازی را سخت‌تر از آن چیزی که است تصور کنید. اما نگران نباشید، برای کنار آمدن با این سختی کافی است درجه سختی بازی را پایین آورده و از تجربه یک ویدیو گیم سرگرم کننده و خالص لذت ببرید.

  • سال عرضه: 2009
  • توسعه دهنده: استودیو FromSoftware

13) بازی Ghostrunner

بازی Ghostrunner

بازی Ghostrunner شما را در قالب یک نینجا رباتیک می‌گذارد که در یک دنیای آخر الزمانی سایبرپانکی زندگی می‌کند. این نینجا از قابلیت مانور بالایی برخوردار است و باید با استفاده از تکنیک‌ها و آمادگی بالای خود از موانع عبور کند و دشمنان را به سازی اعمال‌شان برساند. در حالی که ایده اولیه ساده به نظر می‌رسد، عناصر مختلف Ghostrunner آن را به یک ویدیو گیم هیجان انگیز تبدیل می‌کنند که در حین تجربه آن نیمه خیز خواهید بود. از جمله این عناصر جذاب می‌توانیم به مکانیک‌های مربوط به پارکور، خشونت بالا و خوی خشن شخصیت اصلی اشاره کنیم که علاقه خاصی به سلاخی کردن دشمنان بخت برگشته خود دارد. فقط توجه داشته باشید که در مورد یک بازی فوق‌العاده سخت صحبت می‌کنیم؛ به گونه‌ای که پس از دریافت حتی یک ضربه از سوی دشمنان و باس‌ها جان خود را از دست خواهید داد.

البته که سازندگان برای این درجه سختی بالا ایده‌های استادنداردی تعبیه کردند تا مخاطب در حین تجربه بازی اذیت نشود. برای مثال شما بلافاصله پس از Game Over شدن به چک پوینت قبلی باز می‌گردید تا شانس خود را یک بار دیگر برای موفقیت امتحان کنید. نزدیک بودن این چک پوینت‌ها به یکدیگر باعث می‌شود عطش خاصی برای ادامه دادن به وجود آید که تا زمانی که بر آن غلبه نکنید، آرام نخواهید گرفت. بنابراین اگر حوصله یک ویدیو گیم نینجا محور و اول شخص را دارید که به شکل عجیبی چالش برانگیز است، از تجربه بازی Ghostrunner لذت خواهید برد.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو One More Level

14) بازی Ninja Gaiden: Master Collection

بازی Ninja Gaiden Master Collection

اگر در مورد بهترین بازی های نینجایی کامپیوتر صحبت کنیم و نامی از سری Ninja Gaiden نیاوریم، دچار یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های زندگی خود شده‌ایم. مجموعه‌ای که میزان محوبیت نینجاها در دنیای ویدیو گیم را به شکل قابل توجهی بالا برد و با ایده‌های مختلف در دوره‌های زمانی متفاوت حسابی مورد تحسین قرار گرفت. اما آن اثر به خصوصی که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، بازی Ninja Gaiden: Master Collection خواهد بود. این پکیج که سه بازی Ninja Gaiden Sigma، Ninja Gaiden Sigma 2 و Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge را در خود جای داده، نسخه پیشرفته‌تری از این بازی‌ها را به مخاطبان ارائه خواهد داد. بازی‌هایی به یاد ماندنی که خیلی‌ها اعتقاد دارند در صورت عدم وجود آن‌ها، هیچ وقت شاهد بازی‌های Souls-like نمی‌شدیم (که البته این جمله خودش جای بحث دارد).

به هر حال باید بدانید که آثار موجود در Ninja Gaiden: Master Collection به شدت هیجان انگیز و صد البته چالش برانگیز هستند. سیستم مبارزات تعبیه شده در این سه‌گانه به شدت سریع بوده و اگر نتوانید ریتم خود را با آن هماهنگ کنید، دفعات بیش‌تری جان خود را از دست خواهید داد. با این حال اگر با مکانیک‌های سخت و به نسبت تاریخ مصرف گذشته آن‌ها کنار بیایید، نینجا گیدن‌ها لذت خاصی دارند که نمی‌توان مشابه آن را در بازی‌های دیگر پیدا کرد. راستی باید بدانید که با توجه به اطلاعات موجود در صفحه استیم، شما برای تجربه این بازی به یک کنترلر نیاز خواهید داشت و با استفاده از موس و کیبرد، موفق به تجربه آن نمی‌شوید.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو KOEI TECMO Games

15) بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge

بازی Teenage Mutant Ninja Turtles Shredder’s Revenge

لاک پشت‌های نینجا تلفیق جذابی از فرهنگ ژاپنی و کمیک بوک‌های غربی هستند که بسیاری از ما دوران شیرین کودکی خود را به همراه آن‌ها گذرانده‌ایم. اما خب گروه چهار نفره لاک پشت‌های نینجا فقط به دنیای انیمشین، سینما و کمیک بوک خلاصه نمی‌شود و حرف‌های خاص خود را در دنیای ویدیو گیم هم دارد. بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge یک ویدیو گیم Beat ’em Up خوش ساختِ Side-Scrolling است که امکان کنترل هر چه شخصیت نمادین مجموعه را به شما می‌دهد. حال جالب است بدانید که وظیفه صداگذاری لاک پشت‌ها در بازی مورد بحث، توسط همان هنرپیشه‌هایی انجام شده که سابقه حضور در انیمشین سریالی سال 1987 را هم در پرونده دارند.

البته که این پایان کار نیست و علاوه بر خود لاک پشت‌های نینجا، شما قادر به کنترل شخصیت‌هایی مانند آپریل، استاد اسپلینتر و کیسی جونز را هم دارید که جزو چهره‌های معروف دیگر سری محسوب می‌شوند. داستان بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge هم دوباره به داستان مبارزه میان لاک پشت‌ها و شخصیت شردر می‌پردازد که تا به خاطر داریم رقبای دوست داشتنی و جذابی بوده‌اند. این بازی از ایده بازی‌های آرکید لاک پشت‌های نینجا استفاده می‌کند و آن‌ها را با یک سری Upgradeهای قابل توجه در اختیار مخاطب می‌گذارد. تنها خرده‌ای که می‌توان به Shredder’s Revenge گرفت مربوط به کوتاه بودن داستان می‌شود؛ به گونه‌ای که پس از تجربه سه ساعته می‌توانید آن را به پایان برسانید. اما با این حال تجربه کلی بازی فوق‌العاده سرگرم کننده و جذاب است و ارزش بهایی که برای آن می‌پردازید را دارد.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Tribute Games

جمع بندی

نینجاها به عنوان یکی از نمادین‌ترین اجزای فرهنگ عامه سنتی ژاپن، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. نحوه لباس پوشیدن، استفاده از مخفی کاری و شیوه مبارزه‌ای که این شینوبی‌ها در پیش می‌گیرند به شدت جذاب است و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. حال اگر می‌خواهید این تعاریف جذاب را در قالب یک بازی ویدیویی تماشا کنید، بهتر است سراغ آثاری مانند Ninja Gaiden: Master Collection و TMNT: Shredder’s Revenge را در پیش بگیرید.

نظر شما در مورد بهترین بازی های نینجایی کامپیوتر چیست؟ جای خالی چه اثری در این لیست حس می‌شود که به آن اشاره نکرده‌ایم؟ از تجربه کدام یک از این بازی‌ها لذت بیش‌تری برده‌اید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم در میان بگذارید.

منبع: PCGamesN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های نینجا کامپیوتر چه آثاری هستند؟

برای پاسخ به این سوال می‌توانیم به بازی‌هایی مانند Sekiro: Shadows Die Twice، Aragami و Katana Zero یاد کنیم

۱
بازی Ninja Gaiden Master Collection شامل چه آثاری می‌شود؟

این پکیج سه بازی Ninja Gaiden Sigma، Ninja Gaiden Sigma 2 و Ninja Gaiden 3: Razor's Edge را در خود جای داده است

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.