بازی های نقش آفرینی AAA
علیرضا نظری

طراح مراحل سی دی پراجکت: ساخت بازی‌های RPG AAA به بن بست رسیده است

علیرضا نظری 8 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
249 بازدید

پاول ساسکو، یکی از اعضای استودیو CD Projekt Red در مصاحبه اخیر خود با وب‌سایت پی‌سی گیمر بیان کرد که بازی های AAA نقش آفرینی به دلیل پیچیدگی بیش از حد آن، در آینده به بن بست خواهد خورد.

استودیو لهستانی سی دی پراجکت رد که به خاطر ساخت بازی های نقش آفرینی AAA با دنیاهای گسترده مشهور است، آثاری از جمله The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 را برای بازیکنان به ارمغان آورده است. سایت پی سی گیمر اخیرا مقاله «ساخت بازی‌های RPG سینمایی به سبک استودیو BioWare منسوخ شده‌اند، فقط هنوز کسی آن را قبول نکرده است» را منتشر کرده که با واکنش پاول ساسکو، به عنوان طراح اصلی مراحل سی دی پراجکت رو‌به‌رو شده است.

به نظر می‌رسد که انتشار این سرمقاله، بحث‌ها و نقطه نظرات مختلفی را در بین طراحان شرکت سی دی پراجکت به وجود آورده است. ساسکو در این باره توضیح داد: «در واقع همه پس از خواندن مقاله گفتند که ما عمدتا با آن موافق هستیم. حداقل وقتی از صحبت از بازی‌های AAA به میان می‌آید، من فکر می‌کنم که ما در مسیر بن بست در حال حرکت هستیم و به زودی با آن رو به رو خواهیم شد.»

بازی های نقش آفرینی AAA

پیچیدگی‌ و هزینه‌‌ بالای ساخت بازی های AAA نقش آفرینی

این بن بستی که ساسکو به آن اشاره کرد، هزینه‌ها و پیچیدگی‌های روزافزون مربوط به ساخت بازی‌هایی مانند Cyberpunk 2077 است. این بازی با بودجه 316 میلیون دلار، یکی از پر هزینه‌ترین بازی‌هایی است که تاکنون ساخته شده است، اما به دلیل باگ‌ها و اشکالات متعددش در زمان عرضه، با موجی از انتقادات مواجه شد. بسیاری از بازیکنان سبک RPG تصور می‌کردند که اگر سی دی پراجکت عملکرد فوق العاده ای را در بازی The Witcher 3 ارائه کرده، پس باید بتواند همین کار را با سایبرپانک 2077 انجام دهد. کسانی که انتقاد می‌کنند باید بدانند که ساخت بازی چقدر سخت بوده و تغییر زاویه سوم شخص به اول شخص، می‌تواند دشوار باشد.

مسلما توسعه بازی‌های AAA یک تجارت پر هزینه است. در واقع هزینه‌های ساخت بازی‌های جاه‌طلبانه و داستان محور که از نظر بصری نیز خیره‌کننده هستند، بسیار بالا بوده و در چند سال اخیر، انتظار دارندگان کنسول‌های نسل فعلی و رایانه‌های شخصی قدرتمند، از این دست بازی‌ها بالاتر رفته است. به عنوان مثال، گزارش شده که توسعه بازی The Callisto Protocol با گرافیکی چشمگیر، رقمی معادل 162 میلیون دلار هزینه داشته است. در عین حال، برای بازی‌های نقش آفرینی با پیچیدگی‌ها و مقیاس طولانی‌تر، تلاش، منابع و هزینه‌های بیشتری مورد نیاز است.

منبع: Pcgamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.