بازی جدید سازنده سری Hitman
محمد صادق شجاعی

بازی جدید سازنده سری Hitman یک اثر نقش‌آفرینی چند‌نفره است

محمد صادق شجاعی 3 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
192 بازدید

استودیو IO Interactive که به عنوان سازنده سری Hitman (هیتمن) شناخته می‌شود، هم‌اکنون در حال کار روی اثری جدید در سبک نقش‌آفرینی چند‌نفره است. این بازی که در حال حاضر Project Fantasy نام دارد، در حدود یک ماه پیش معرفی شد.

IO Interactive یک استودیو بازی‌سازی دانمارکی است که دفتر اصلی آن در کپنهاگ قرار دارد. این استودیو در سال 1998 و به واسطه ادغام استودیو بازی‌سازی Reto-Moto و استودیو فیلم‌سازی Nordisk Film تاسیس شد. استودیو مذکور در ابتدا قصد داشت یک اثر نقش‌آفرینی فانتزی تحت عنوان Rex Dominus بسازد. اما Nordisk Film از تیم بازی‌سازی خواست که تولید اثر مذکور را متوقف کرده و در عوض یک بازی تیر‌اندازی ساده ساخته شود.

این تصمیم موجب شد که اولین بازی سری هیتمن با نام Hitman: Codename 47 در سال 2000 منتشر شود. به منظور ساخت اثر مذکور، استودیو IO Interactive اقدام به توسعه موتور بازی‌سازی خود یعنی Glacier کرد. اعضای این استودیو به دنبال ارائه انیمیشن‌های مرگ بهتر نسبت به استاندارد صنعت ویدیو بودند، به همین دلیل برای اولین بار از Ragdoll physics در یک بازی ویدیویی استفاده کردند.

در آگهی استخدامی که اوایل سال جاری منتشر شد، استودیو IO Interactive جزئیات جالبی از محصول جدید خود ارائه کرده است. بر اساس آگهی، استودیو مذکور به دنبال جذب یک برنامه‌نویس ارشد گیم پلی برای کار روی بازی Project Fantasy است. در بخش الزامات اشاره شده متقاضی استخدام باید قبلا روی یک اثر AAA ترجیحا چند‌نفره کار کرده باشد. با استناد به این الزام، می‌توان نتیجه گرفت که بازی جدید استودیو IO Interactive یک تجربه نقش‌آفرینی چند‌نفره است.

بازی جدید سازنده سری Hitman

اهمیت Project Fantasy برای سازنده سری Hitman

چگونگی معرفی Project Fantasy در وب سایت رسمی استودیو IO Interactive جالب‌توجه است. بر این اساس به نظر می‌رسد که بازی مذکور پروژه رویایی اعضای استودیو مذکور بوده و اکثر آن‌ها با آن ارتباط عاطفی دارند. استودیو سازنده سری Hitman در رابطه با Project Fantasy چنین اعلام کرده است: «برای بسیاری از اعضا، ساخت این بازی یک سفر عمیقا احساسی است که به دوران پیش از شروع ساخت بازی‌ها به عنوان راهی برای امرار معاش بر‌می‌گردد.»

سوالی که ذهن بسیاری از بازیکنان را به خود مشغول کرده، این بوده که آیا Project Fantasy در واقع بازی Rex Dominus است یا خیر. به احتمال زیاد مفهوم اصلی اثر مذکور طی 25 سال گذشته از بین رفته است، اما نظریه ارتباط این دو بازی ارزش بررسی را دارد. حقیقت امر این است که استودیو IO Interactive قصد داشت حیات خود را به واسطه یک بازی MMO فانتزی شروع کند و اکنون این استودیو از رابطه عاطفی اعضا با اثر نقش‌آفرینی چند‌نفره در حال ساخت صحبت کرده است. به همین دلیل نمی‌توان ارتباط Rex Dominus و Project Fantasy را به طور کلی کنار گذاشت.

چه این تئوری رد شود یا اعضای استودیو IO Interactive آن را تایید کنند، بدون شک فاصله گرفتن این استودیو از سری هیتمن و تمرکز روی ساخت یک اثر نقش‌آفرینی چند‌نفره جالب‌توجه است.

منبع: Gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.