بهترین بازی های هیجان انگیز کامپیوتر
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های هیجان انگیز کامپیوتر

ارحام ادبخواه 4 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
5,972 بازدید

بعضی مواقع هیجان بالا و یک انرژی مضاعف برای ادامه زندگی تمام چیزی است که نیاز داریم. در دنیای بازی‌های ویدیویی آثار زیادی وجود دارند که می‌توانند این انرژی مضاعف را به وجود آورده و آدرنالین ترشح شده در بدن‌مان را به اوج برسانند. رایانه‌های شخصی به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های جهان، میزبان حجم عظیمی از این بازی‌های آدرنالین محور می‌شود که در مقاله بهترین بازی های هیجان انگیز کامپیوتر به آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین بازی های هیجانی PC

در زندگی مدرنی که همه ما در روزمرگی آن دست و پا می‌زنیم، وجود یک هیجان نسبی برای ایجاد انرژی به امری نادر تبدیل شده است. اکثر ما زندگی خود را در یک چهارچوب مشخصی می‌گذرانیم و خیلی سخت تنوع خاصی را در آن به وجود می‌آوریم. اما در این میان چگونه می‌شود با کم‌ترین خطر و زمان صرف شده به هیجان و آدرنالین مورد نیاز دست پیدا کرد؟ چگونه می‌توان مغز یک انسان را در داخل دیوارهای یک خانه به وجد آورد و رو به جلو ادامه داد؟ در حالی که راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند، شاید هیچ یک از آن‌ها در حد تجربه بازی‌های ویدیویی موثر نباشند؛ چرا که ما در در بازی‌های ویدیویی می‌توانیم در قالب هر فردی قدم برداریم و روزمرگی‌های وی را تجربه کنیم.

اما منظور از بازی های هیجان انگیز کامپیوتر دقیقا چیست؟ اگر راستش را بخواهید واژه «هیجان انگیز» به خودی خود معرف یک سبک از ویدیو گیم نیست و چهارچوبی از مکانیک‌های مشخص ندارد؛ اما می‌توان با استدلال‌های مختلف آثار متعددی را در زیر سایه آن جا کرد. حال این هیجان می‌تواند از صحنه‌های ترسناک بازی‌هایی مانند Resident Evil 4 Remake و Outlast 2 به عمل آید یا آثار مربوط به ورزش‌های آدرنالینی نظیر Rider’s Republic. تعاریف زیادی به بهترین بازی های هیجان انگیز کامپیوتر تعمیم داده می‌شوند که در ادامه به چندی از آن‌ها در میان بهترین بازی های کامپیوتر خواهیم پرداخت.

1) بازی Beat Saber

بازی Beat Saber

بگذارید لیست بهترین بازی های هیجان انگیز PC را با اثری شروع کنیم که یکی از محبوب‌ترین ویدیو گیم‌های واقعیت مجازی محسوب می‌شود. بازی Beat Saber که در گروه ویدیو گیم‌های سبک Rythm قرار می‌گیرد، شما را مجبور می‌کند که خود را با ریتم آهنگ‌های مختلف هماهنگ کنید و با دستان‌تان اشیائی که با الگو خاصی به سمت‌تان می‌آیند را نابود کنید. در واقع شما در این بازی دو شمشیر نوری (که شباهت زیادی به شمشیرهای معروف جنگ ستارگان دارند) را به دست می‌گیرید و باید به ترتیب خاصی که توسط موسیقی‌ها تعیین می‌شود، آن‌ها را به سمت اشیاء ذکر شده ببرید.

Beast Saber که در نگاه اول یادآور بازی‌های ساده‌ای مانند Piano Tiles است، پای خود را فراتر می‌گذارد و سعی می‌کند در کاری که انجام دهد بهترین باشد. سازندگان بازی در استودیو Beat Games موسیقی‌های متعدد و معروف لایسنس شده‌ای را در نظر گرفته‌اند که باید خود را با آن‌ها هماهنگ کنید و از کمی فعالیت بدنی لذت ببرید. حال هرچقدر که ریتم این آهنگ‌ها سریع‌تر باشد، اشیاء مورد بحث به شکل سریع‌تری حرکت می‌کنند و نابود کردن آن‌ها سخت‌تر می‌شود. در چنین شرایطی باید خود را با سرعت موسیقی‌های وفق دهید تا Game Over نشوید. از جمله بهترین موسیقی‌های موجود در بازی Beat Saber می‌توانیم به Beliver، Whatever It Takes و Bohemian Rhapsody اشاره کنیم.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Beat Games

2) بازی Metal: Hellsinger

بازی Metal Hellsinger

بازی Metal: Hellsinger یک شوتر اول شخص است که در حین کپی برداری واضح از سری Doom، نوآوری‌های خاص خود را دارد و برخی مواقع از مسیر تکرار خارج می‌شود. مهم‌ترین دلیل خروج از این مسیر تکرار عنصر تیراندازی روی یک ریتم مشخص است که اگر طبق آن حرکت نکنید، نمی‌توانید آسیب خوبی به دشمنان بزنید. هرچند که هماهنگ شدن با این ریتم کمی سخت به نظر می‌رسد، اما هنگامی که متوجه عملکردش شوید می‌توانید حسابی از سلاخی شیاطین لذت ببرید.

اما در دستی دیگر Hellsinger رسما یک ‌Doom Clone مدرن است و بدون احساس شرم خاصی از منبع الهام خود کپی می‌کند و صرفا در یک سری زمینه‌ها راه اورجینال خود را در پیش می‌گیرد. شما در این بازی کنترل شخصیتی صامت با نام Unknown را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با بالا رفتن از سطح‌های مختلف جهنم، دشمنان را پشت سر بگذارید تا به شیطان اصلی یا همان Red Judge برسید. البته که داستان در بازی Metal: Hellsinger جایگاه خاصی ندارد و تمامی دوش جذابیت روی شانه‌های گیم‌پلی می‌افتد. با وجود این تفاسیر گیم‌پلی هلسینگر در میان بهترین بازی های هیجان انگیز کامپیوتر به معنی واقعی کلمه جذاب است و می‌تواند چند ساعتی شما را مشغول تنبیه شیاطین مختلف کند؛ آن هم بدون اینکه احساس خستگی خاص کنید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو The Outsiders

3) بازی Riders Republic

بازی Riders Republic

اگر درست به یاد داشته باشید پیش از این در مورد ورزش‌های آدرنالینی صحبت کردیم. این ورزش‌ها که به خاطر تولید حجم عظیمی از آدرنالین و هیجان معروف هستند، می‌توانند انرژی مضاعف و غیرقابل توصیفی به شما منتقل کنند. شرکت Ubisoft با بازی Riders Republic سعی کرده چندی از این ورزش‌های هیجان انگیز را در قالب یک ویدیو گیم جمع کند و آن‌ها را با حالتی رقابتی و Multiplayer ارائه دهد. این بازی که شامل ورزش‌های مختلفی مانند دوچرخه سواری کوهستان، اسکی، اسنوبرد و وینگ سوت می‌شود، شما را در یک محیط آزاد رها می‌کند تا به انجام کارهای مورد علاقه خویش بپردازید. شرکت یوبیسافت بازی مورد بحث را به عنوان یک ویدیو گیم عظیم و چندنفره توصیف کرده که گیمرها می‌توانند در سطح آن، به رقابت بپردازند و ضربان قلب خود را از فرط هیجان بالا ببرند.

بازی Riders Republic شامل مسابقات بزرگ و هیجان انگیزی می‌شود که تا سقف 64 بازیکن می‌توانند برای کسب مقام اولش مسابقه دهند (البته که این عدد در نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به 20 تقلیل پیدا می‌کند). اما علاوه بر این مسابقات عظیم، یک حالت 6 علیه 6 با نام Tricks Battle Arena هم وجود دارد که اعضای دو تیم باید تمام تلاش خود را برای انجام حرکات نمایشی و کسب امتیازات بیش‌تر به کار گیرند. در نهایت هر تیمی که امتیاز بیش‌تری کسب کرده باشد لقب برنده را به نام خود اختصاص می‌دهد. بازی Riders Republic شامل نقشه بزرگی می‌شود که در غرب ایالات متحده آمریکا و یک پارک ملی قرار دارد. این نقشه بزرگ آکنده از فعالیت‌های مختلف ورزشی است که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید، با دوستان خود به رقابت بپردازید و مهارت‌های خود را به عرصه نمایش بگذارید. به طور کلی بازی Riders Republic پکیج کاملی از شبیه‌سازی ورزش‌های هیجان انگیز است که می‌تواند تا ساعت‌ها شما را مشغول ماجراجویی در ارتفاعات و کوهستان‌ها نگه دارید.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Ubisoft Annecy

4) بازی Doom Eternal

بازی Doom Eternal

مگر می‌شود در مورد Metal: Hellsinger که خودش یک Doom Clone است صحبت کنیم و اشاره‌ای به خود سری دووم نداشته باشیم؟ بازی Doom Eternal به عنوان جدیدترین نسخه این مجموعه افسانه‌ای خشونت را در بالاترین درجه ممکن و اکشن را در جذاب‌ترین حالت موجود به تصویر می‌کشد. Doom Slayer (یا همان شخصیت اصلی) در هیچ اثری مانند Eternal کشنده، سریع و مجهز نبوده است. این شخصیت می‌تواند با شمشیر جدید خود شیطان‌ها را از وسط نصف کند یا با نارنجک انداز تازه خود به صورت دسته جمعی از خجالت‌شان درآید. خلاصه که استودیو id Software هرآنچه که برای کشتن و خالی کردن عصبانیت روی دشمنان نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

ایترنال با وجود اینکه نوآوری‌های چشم‌گیری نسبت به نسخه سال 2016 ندارد، اما هرآنچه که از یک شوتر اول شخص انتظار دارید را به تصویر می‌کشد (البته نسخه 2016 آنقدری کامل بود که نتوان آن را تا مقادیر زیادی بهبود داد). Doom Eternal اسلحه‌های بیش‌تری دارد، محیط‌های بزرگ‌تری را به جلادگاه تبدیل می‌کند و به تعریف داستان عمیق‌تری می‌پردازد. همه این موارد در کنار هم باعث می‌شوند که از بازی مورد بحث به عنوان یکی از بهترین بازی های هیجان انگیز کامپیوتر یاد کنیم؛ اثری که خیلی سخت می‌توان به استانداردهایش رسید و با آن رقابت کرد.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو id Software

5) بازی Resident Evil 4 Remake

بازی Resident Evil 4 Remake

اگر یک شرایط به مناسب به وجود آید و خطری واقعی انسان را تهدید نکند، تعریف دو واژه ترس و هیجان می‌تواند فوق‌العاده نزدیک باشد. به همین دلیل باید در این لیست به چندی از بازی‌های ترسناک هم اشاره داشته باشیم. بگذارید کار را با بازی Resident Evil 4 Remake شروع کنیم، اثری که مدت زمان زیادی از عرضه آن نمی‌گذرد و در همین مدت کوتاه حسابی مورد تحسین و تشویق قرار گرفته. این بازی که حکم بازسازی نسخه اورجینال رزیدنت ایول 4 را دارد، از لحاظ بصری پیشرفت چشم‌گیری کرده و به لطف موتور گرافیکی RE Engine، مانند یک الماس کمیاب می‌درخشد. شرکت Capcom در Remake یکی از معروف‌ترین ویدیو گیم‌های خود کار خارق العاده‌ای انجام داده که نمی‌توان دست رد به سینه آن زد.

اما بازی Resident Evil 4 Remake در مورد ماموری با نام لئون کندی است که ماموریت دارد برای نجات دختر رئیس جمهور، وارد یک روستا نفرین شده و ترسناک شود. همان‌طور که انتظار می‌رود، گوشه و کنار این روستا از دشمنان خطرناک پرشده که هر یک از آن‌ها می‌خواهند به روش خاص خود لئون را به سینه قبرستان بفرستند. همین دشمنان خطرناک و اتمسفرسازی فوق‌العاده، بازی RE4 Remake را فوق‌العاده ترسناک و هیجان انگیز جلوه می‌دهد که باید در حین تجربه‌اش روی لبه صندلی خود بنشینید تا چیزی را از دست ندهید. ماجراجویی لئون در بازی مورد بحث یک داستان کلاسیک را روایت می‌کند که طرفداران بازی‌های ترسناک و بهترین بازی های هیجان انگیز کامپیوتر نباید به هیچ وجه نسبت به آن چشم پوشی کنند.

  • سال عرضه: 2023
  • توسعه دهنده: شرکت Capcom

6) بازی Visage

بازی Visage

شاید Resident Evil 4 Remake به طور کلی ویدیو گیم به مراتب بهتری از Visage باشد، اما از لحاظ عناصر ترسناک و هیجان انگیز به آن نزدیک هم نمی‌شود. بازی Visage که با الهام از دمو P.T. (نسخه‌ای کنسل شده از سری Silent Hill) ساخته شده، یک ویدیو گیم ترسناک روان شناختانه است که به عنوان اولین ساخته استودیو SadSquare عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. دوربین اول شخص اثر مورد بحث در کنار اتمسفر سازی بی‌نظیر آن، ترس ملموسی را به وجود می‌آورد تا تک تک قدم‌های خود را با لرزش و بی‌اعتمادی نسبت به محیط بردارید.

اما داستان بازی Visage در دهه 1980 میلادی جریان دارد و ماجرای شخصیتی با نام دوین اندرسون را تعریف می‌کند. دوین اندرسون که در یک خانه بزرگ سکونت گزیده، توسط نیروهای ماورا طبیعی مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرد و در ادامه همین موضوع، می‌خواهد از خانه خود فرار کند. اما خب این ماموریت فرار قرار نیست به این سادگی‌ها باشد و دلایل و داستان‌های پیچیده‌ای پشت آن قرار می‌گیرد؛ دلایلی که باید با گشت و گذار در محیط و دقت به داستان از آن‌ها سر درآورید. خانه ترسناک موجود در بازی Visage علاقه زیادی به ترساندن دوین اندرسون دارد و این کار را با انجام کارهایی مانند شکستن لامپ‌ها، کوبیدن درها و تولید صداهای عجیب انجام می‌دهد. اما خب شخصیت اصلی پس از مدتی دچار دوگانگی می‌شود و نمی‌‌داند که این اتفاقات واقعی هستند یا صرفا از مغز مریض وی خارج می‌شوند.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو SadSquare

7) بازی Outlast 2

بازی Outlast 2

سری Outlast که یکی از معروف‌ترین فرنچایزهای ژانر وحشت در دنیای ویدیو گیم است، همیشه راه مخصوص به خود را در پیش گرفته. برخلاف بیش‌تر بازی‌ های ترسناک و بازی های هیجانی PC که به شما قابلیت‌های مختلفی برای مبارزه و دفاع از خود می‌دهند، Outlast چنین اعتقادی ندارد و تنها راه زنده ماندن را فرار و پنهان شدن می‌داند. بازی Outlast 2 که در سال 2017 منتشر شد، این فرمول را به نقطه اوج رساند و آن را در اثری بزرگ‌تر، عمیق‌تر و ترسناک‌تر به عرصه نمایش گذاشت. شما در این بازی حتی یک چوب کبریت هم برای دفاع از خود ندارید و تنها می‌توانید با استفاده از دوربین دید در شب، نگاه آگاهانه‌تری به محیط پیرامون داشته باشید. البته که این دوربین دید در شب استفاده محدودی دارد و تا زمانی که باطری نداشته باشید، قادر به روشن کردن آن نخواهید بود.

اما داستان بازی Outlast 2 در مورد خبرنگاری به نام بلیک لنگرمن است که به همراه همسر خود به بیابان آریزونا سفر می‌کند. هدف اصلی آن‌ها از این سفر بررسی پرونده قتل یک زن باردار بوده که به شکل عجیبی و ترسناکی کشته شده است. اما خب درست مانند سایر بازی‌های ترسناک شرایط به خوبی پیش نمی‌رود و هلیکوپتر بلیک و همسرش سقوط می‌کند. این دو در ادامه این حادثه همدیگر را گم می‌کنند و حال شما وظیفه دارید به عنوان خود بلیک، وارد یک روستا نفرین شده شوید و همسر خود را پیدا کنید. اما سطح این روستا توسط یک فرقه افراطی پر شده است که اعتقاد دارند آخرالزمان نزدیک بوده و همه آن‌ها قرار است به زودی جان خود را از دست بدهند. اعضای این فرقه افراطی هم درست مانند همتایان خود رفتار و کردار مناسبی ندارند و از سلاخی و آزار مردم معمولی لذت می‌برند. بازی Outlast 2 به عنوان یک ویدیو گیم ترسناک کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و حتی برای چند دقیقه هم که شده به مخاطب خود فرصت نفس کشیدن نمی‌دهند.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Red Barrels

8) بازی Celeste

بازی Celeste

هنگامی که برای اولین بار به Celeste نگاه کنید متوجه می‌شوید که این بازی، به اندازه سایر آثار موجود در لیست بهترین بازی های هیجان انگیز کامپیوتر پر زرق و برق نیست. Celeste یک بازی مستقل در سبک پلتفرمر است که همیشه بیش از حد انتظار ظاهر می‌شود و مخاطب خود را شگفت زده می‌کند. شما در این بازی کنترل یک خانم جوان را به دست می‌گیرید که با مشکلاتی مانند استرس و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند و نمی‌تواند در مقابل این مشکلات پیروز شود. با این حال او ماموریت دارد از کوهی با نام Celeste بالا برود و در همین حین، با تنش‌های ذهنی خود مقابله کند. اما این دختر در طی سفر خود با شخصیت‌های متعددی روبرو می‌شود که از ضعف‌های روانی خود او ریشه می‌گیرند. این شخصیت‌ها که با نام Badeline شناخته می‌شوند سعی به متوقف کردن او دارند و می‌خواهند قدرت ذهنی‌اش را به تسلیم درآورند.

اما بازی Celeste در کنار این داستان پرمفهوم عمیق که به شکل خلاقانه‌ای روایت می‌شود، گیم‌پلی فوق‌العاده سخت و هیجان انگیزی دارد تا از نام آن در چنین لیستی بهره ببریم. شخصیت اصلی بازی که Madeline نام دارد، باید در دنیای دو بعدی بازی از موانع عبور کند و راه صعود از کوه Celeste را در پیش گیرد. اما خب این کار به هیچ وجه آسان نیست و کوچک‌ترین لغزش ممکن او را به قهقرا هدایت خواهد کرد. حال اگر بخواهید از هر گونه لغزشی جلوگیری کرده و راه موفقیت را در پیش بگیرید، باید بی‌نقص عمل کنید. همین اصرار بر بی‌نقص عمل کردن و محدود بودن موقعیت‌های پیشرفت، کاری می‌کند که تا پایان داستان برای تک تک نفس‌های خود برنامه ریزی کنید. عملیات دم و بازدم در بازی Celeste مانند همیشه نیست و باید آن را با رتیم گیم‌پلی در یک مسیر قرار داد.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: Matt Makes Games

9) بازی Monster Hunter: World

بازی Monster Hunter World

مجموعه قدیمی و پیشینه دار Monster Hunter تا قبل از سال 2018 میلادی بیش‌تر محوبیت خود را مربوط به بازار درون ژاپن بود و زیاد تحت پوشش تحسین مخاطبین غرقی قرار نمی‌گرفت. اما هنگامی که بازی Monster Hunter: World در سال 2018 منتشر شد، همه چیز تغییر کرد تا گیمرهای غربی هم شکار هیولاهای عظیم الجثه را جذاب و هیجان انگیز پندارند. این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی بزرگ‌تر، پیشرفته‌تر و عامه پسندتر بود و به همین ترتیب، به یکی از موفق‌ترین ویدیو گیم‌های شرکت Capcom تبدیل شد. ایده بازی مورد بحث کاملا ساده است و هیچ جزء مبهمی به خود نمی‌بیند. گیمر کنترل یک شکارچی را به دست می‌گیرد و باید با برنامه و استراتژی مناسب، به شکار هیولاهای متفاوتی بپردازد که در رفتارها و ظاهرهای مختلفی دیده می‌شوند. اما این مبارزات در اکثر مواقع حالتی حماسی به خود می‌گیرند تا نفس‌ها را در سینه حبس کرده و با افزایش آدرنالین خون خود روبرو شوید.

حال هنگامی که یک هیولا را می‌کشید و باقی مانده‌های جسد او را بر می‌دارید، قادر هستید با استفاده از آن‌ها اسلحه‌ها و زره‌های قدرتمندتری بسازید. بدین گونه می‌توانید به سراغ هیولاهای بزرگ‌تر بروید و آن‌ها را در استایلیش‌ترین حالت ممکن شکار کنید. اما نباید فریب ایده ساده بازی را بخورید، چرا که سیستم مبارزات آن به شکل فوق‌العاده سختی طراحی شده تا نبردهای عظیم تنش‌های عظیمی هم در بدن مخاطب به وجود آورند. البته اگر استراتژی درستی به کار بگیرید، از Buffهای مناسبی استفاده کنید و آیتم‌های قدرتمندتر و مقاوم‌تری بسازید، در سلاخی دشمنان غول پیکر خود لحظات آسان‌تر و قابل تحمل‌تری خواهید داشت.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: شرکت ‌Capcom

10) بازی Hi-Fi Rush

آثاری که در گروه بازی های ریتم محور یا Rhythm-Based قرار می‌گیرند، اکثرا هیجان زیادی در خود جای می‌دهند که برای موفقیت باید خود را با آن هماهنگ کنید. بازی Hi-Fi Rush هم به عنوان یک ویدیو گیم ریتم محور و هک اند اسلش (که بحث‌های زیادی می‌توان در مورد سبک دقیق آن کرد)، علاقه زیادی به بالا نگه داشتن آدرنالین مخاطب دارد و سعی می‌کند او را همیشه در جریان نبردهای شلوغ و نیازمند تلاش نگه دارد. این بازی که از سمت استودیو Tango Gameworks می‌آید، با ساخته‌های پیشین این توسعه دهنده (که اکثرا در ژانر وحشت بودند) مذکور تفاوت‌های بنیادینی دارند که از همان ابتدا می‌توان متوجه‌ش شد. برای شروع کافی است بدانید که دو نسخه The Evil Within جزئی از کارنامه Tango Gameworks به شمار می‌روند.

اما گیم‌پلی Hi-Fi Rush شما را مجبور می‌کند سرعت حرکات خود را روی یک الگو مشخص نگه دارید و با استایلیش‌ترین حالت ممکن به شکار دشمنان بپردازید. حال اگر به ریتم موسیقی‌ها توجه نکنید و دکمه‌های را در زمان اشتباهی فشار دهید، قدرت آسیب زنی شخصیت اصلی به میزان قابل توجهی کم شده و دچار تعضیف می‌شود. اما از طرفی دیگر اگر سرعت خود را با ریتم موجود هماهنگ کنید و با توجه به آن پیش بروید، می‌توانید حداکثر استفاده را از قدرت شخصیت اصلی ببرید. بازی Hi-Fi Rush که پس از معرفی اولیه بلافاصله منتشر شد، جزو آثار First-Party مایکروسافت محسوب می‌شود. بنا بر همین موضوع اگر جزو کاربران PC Game Pass هستید می‌توانید به طور رایگان به تجربه آن بپردازید.

  • سال عرضه: 2023
  • توسعه دهنده: استودیو Tango Gameworks

11) بازی The Evil Within 2

بازی The Evil Within 2

حالا که در لیست بهترین بازی های هیجانی pc نام استودیو Tango Gameworks را به میان آوردیم، نباید از معروف‌ترین ساخته‌ آن‌ها غافل شوین. با وجود اینکه سری The Evil Within تنها میزبان دو نسخه مجزا شده و فعلا هم خبری از شماره سوم آن نیست، اما می‌توانیم از آن با عنوان یکی از بهترین فرنچایزهای Survival-Horror تاریخ ویدیو گیم یاد کنیم. مجموعه‌ای که بر اساس ایده‌های شینجی میکامی، خالق سری رزیدنت ایول، بنا شده و در نسخه دوم قدم‌های بزرگ‌تری برای تبدیل شدن به یک بازی جاه طلبانه بر می‌دارد. با وجود اینکه نسخه اول هم بازی خوبی به شمار می‌رود و جذابیت‌های خاص خود را دارد، اما The Evil Within 2 همه چیز را به مرز جدیدی می‌برد و آن را در محیطی بزرگ‌تر، پرجزئیات‌تر و ترسناک‌تر به تصویر می‌کشد.

با وجود اینکه بازی مورد بحث مانند Resident Evil 4 Remake و Outlast 2 نمی‌تواند شما را زهره ترک کند، اما صحنه‌های دلهره آور و هیجان انگیزی دارد که سخت می‌توان از آن‌ها تعریف نکرد.. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که سباستین کاستیانو (Sebastian Castellanos) برای پیدا کردن دختر گمشده خود به یک شهر جدید پا می‌گذارد و باید با دنبال کردن سرنخ‌ها به دستاوردهای جدیدی برسد. البته محیط موجود در این بازی دقیقا در دنیای واقعی ما جا نمی‌گیرد و بیش‌تر حکم یک محیط در جهانی موازی را دارد. به طور کلی بازی The Evil Within 2 با وجود داستان و گیم‌پلی درگیر کننده خود می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌های Survival Horror شما تبدیل شود.

  • سال عرضه: 2017
  • استودیو Tango Gameworks

جمع بندی

با وجود اینکه عبارت هیجان انگیز یک سبک منحصر به فرد از دنیای ویدیو گیم را تعریف نمی‌کند و رسما یک صفت عامیانه است، اما می‌توان آثار مشخصی را به آن تعمیم داد. بازی‌هایی که بتوانند هیجان شما را بالا ببرند و آدرنالین خون‌تان را افزایش دهند، در وهله اول می‌تواند صفت هیجان انگیز را در مقابل ستون ویژگی‌های خود ببیند. ما هم سعی کردیم با عدم سخت گیری و اتکا به محاورات عامیانه به معرفی بازی‌های هیجان انگیزی مثل Resident evil 4 Remake، Doom Eternal و Hi-Fi Rush بپردازیم.

نظر شما در مورد بهترین بازی های هیجان انگیز کامپیوتر چیست؟ شما چه بازی‌هایی را مترادف کلمه هیجان انگیر قرار می‌دهید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های هیجان انگیز و ترسناک کامپیوتر چه آثاری هستند؟

برای پاسخ به این سوال می‌توانیم از نام بازی‌هایی مانند RE4 Remake، Outlast 2 و Visage یاد کنیم

۱
بهترین بازی های هیجان انگیز و اکشن کامپیوتر چه آثاری هستند؟

اگر به دنبال بازی های هیجان انگیز با محوریت اکشن می‌گردید بهتر است نگاه خود را به سمت آثاری مانند Doom Eternal، Hi-Fi Rush و Metal: Hellsinger ببرید

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.