بازی های اندروید فضایی
Avatar

معرفی بهترین بازی های اندروید فضایی

مهدیه سیفی 19 فروردین 1402 3 دیدگاه
660 بازدید

طرفداران بازی های اندروید فضایی دست‌ها بالا! این مطلب به شما اختصاص دارد. بهترین بازی های اندروید فضایی را گردآوری کرده‌ایم تا تقدیم هواداران سبک‌های علمی- تخیلی و فضایی کنیم. پس سوار شوید و کمربندهای خودتان را ببندید. سفر بسیار دور و درازی در پیش داریم. سه دو یک… پرتاب!

بهترین بازیی های اندروید فضایی که باید تجربه کنید

21 عنوان جذاب و بهترین در نوع خود. از جمع این بازی‌ها دست خالی بیرون بروید باختید! اگر عاشق ژانر تخیلی هستید و از خواندن کتاب‌های علمی-تخیلی یا تماشای فیلم‌های جنگ‌ ستارگان لذت می‌برید احتمالا از تجربه بازی‌های این مقاله نیز لذت خواهید برد. خوب برویم سراغ اصل مطلب که در میان بهترین بازی های اندروید، بتوانیم بازی های فضایی موبایل خوب را معرفی کنیم. تجربه چنین بازی‌هایی ماجراجویی در فضا را به خوردتان خواهد داد و تا ساعت‌های طولانی می‌توانید در اکشن، تخیلات و هیجان غرق شوید.

1) Last Horizon

بازی Last Horizon

داستان آینده‌ای دوردست را روایت می‌کند که در آن بشریت بهترین کار را انجام داده و سیاره خود را نابود کرده است. شما به ‌عنوان آخرین انسان باقی‌مانده، باید سفری طولانی در میان ستاره‌ها داشته باشید تا دنیای جدیدی را بیابید و بسازید، به این امید که بشریت بتواند به حیات خود ادامه دهد. برای این کار یک رانشگر دارید که می‌توانید آن را به راست و چپ بچرخانید. هدف شما این است که در سراسر جهان کاوش کنید، روی سیارات برای سوخت‌گیری مجدد فرود بیایید، اکسیژن جمع‌آوری کنید و از سنگ معدن برای ترمیم هر نوع آسیب استفاده کنید. برای فرود ایمن در بازی باید تماس حاصل کنید و مطمئن شوید که همه چیز مرتب است؛ به خصوص در شرایطی که گرانش و خطرات مجاور سیارات علیه شما هستند.

بازی Last Horizon در سال 2015 توسط Pixeljam منتشر شده است. چنان چه به بازی های اندروید فضایی علاقه دارید می توانید این بازی را به عنوان یک گزینه خوب به حساب بیاورید.

2) Cosmonautica

بازی Cosmonautica

یک بازی جالب که به جای ایده تکراری مدیریت شهری، به مدیریت فضایی می پردازد. هدف کلی شما این است که یک کشتی را به بهترین شکل اداره کنید اما برای انجام این کار به پول نیاز دارید. پول را از کجا می آورید؟ شما آزادید تا انتخاب کنید؛ کار و تلاش، تجارت کالا یا حتی حمله و سرقت از کشتی‌های دیگر هر کدام برای درآمدزایی خوب هستند. البته همه چیز به این موارد ختم نمی شود بلکه شما با یک حالت داستانی نیز درگیر خواهید شد که سرگرم‌تان می‌کند. Cosmonautica جذابیت های پرشماری دارد به طوری که قبل از این که متوجه شوید ساعت‌ها صرف بازی کرده‌اید. برای این که بتوانید نهایت استفاده و لذت را از بازی ببرید آن را در یک صفحه اسکرین مناسب اجرا کنید.

3) Crying Suns

بازی Crying Suns

اگر به دنبال یک بازی تاریک و مرموزتر می گردید Crying Suns را امتحان کنید. در این بازی هدف اصلی شما این است که سوخت را تامین کرده و با دشمنان و کشتی‌های دیگر مقابله کنید. Crying Suns می‌تواند فوق‌العاده بی‌رحم باشد و بازی را برایتان سخت بگیرد چرا که باید همه چیز را در لحظه مدیریت کنید. بازی بر اساس مکانیزم کاشی های شش ضلعی است که در آن یونیت‌ها با حساب و کتاب حرکت می‌کنند. این مکانیزم بازی را نوبتی می‌کند؛ یعنی باید منتظر حریف بمانید و حرکات آن را نیز نظاره کنید. از مزایای بازی‌های نوبتی این است که شما قادر هستید تا حرکات اصولی و فنی انجام دهید و از اشتباهات پرهیز کنید. بازی برای کسانی که به بازی های اندروید فضایی و هم بازی‌های سبک استراتژیک علاقه دارند مناسب خواهد بود.

4) Star Command

بازی Star Command

شما به عنوان کاپیتان در Star Command باید در مورد عملکرد کشتی خود و همچنین آن چه در طول برخوردهای ماجراجویی مختلف اتفاق می‌افتد تصمیم بگیرید. همان طور که دشمنان را رصد و همزمان اهداف داستانی را کامل می‌کنید، باید پاداش‌های رنگی خود را بگیرید تا به کمک آن‌ها پیش بروید. می‌توانید از توکن‌ها برای ارتقا کشتی و استخدام خدمه خود بهره ببرید.

در این بازی باید حوصله به خرج دهید؛ در واقع به جای این که بسیار تلاش کنید باید زمان بگذارید. بازی Star Command گیم پلی ساده‌ای دارد و اتمسفری روان و ملایمی مهیا کرده است. اگر صفحه اسکرین کوچکی دارید ناراحتی را کنار بگذارید و بازی را دانلود کنید.

5) Star Wars: Knights of the Old Republic 1 & 2

بازی Star Wars Knights of the Old Republic 1 & 2

یکی از بهترین بازی های اندروید فضایی همین مورد استStar Wars: Knights of the Old Republic (KOTOR) یکی از بهترین تجربیاتی است که می‌توانید در موبایل خود داشته باشید و هیچ فرقی هم نمی‌کند کدام نسخه را برای بازی انتخاب می‌کنید چرا که عملا این دو شماره در یک فضا برگزار می‌شوند. یکی از دلایلی که باعث شده است این نوع سبک فضایی و نقش‌آفرینی موفق باشد و به خوبی عمل کند این است که خود را در موبایل عالی جای می‌دهد. این در حالی است که بسیاری از بازی های اندروید فضایی به دلیل کوچک بودن نمایشگر موبایل‌ها نمی‌توانند از پس خواسته‌ها طرفداران بر بیایند و شکست می‌خورند. از این لحاظ، استار وارز یکی از بهترین بازی های اندروید فضایی است.

KOTOR از یک سیستم مبتنی بر نوبت استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد اعمال مختلف را در یک زمان متوقف کنید و سپس اقداماتی را که می‌خواهید تیم‌تان انجام دهند در یک صف قرار دهید؛ این کار کمک می‌کند تا بتوانید بازی اکشن را به خوبی مدیریت و کنترل کنید و مجبور به استفاده از ضربات متوالی نباشید.  در نتیجه همیشه می‌توانید زمان را ثابت نگه دارید و به این فکر کنید که از چه حملاتی می‌خواهید استفاده کنید.

به جرات می‌توان گفت اگر تا کنون عنوانی از بازی‌های جنگ ستارگان را انجام نداده‌اید واقعا از دست‌تان رفته است! این عنوان برای طرفداران ژانر علمی-تخیلی یک بهشت به حساب می‌آید. این اثر خیره‌کننده مظهر فیلم‌ها و بازی‌های علمی-تخیلی است. شاید بگویید که در توصیف آن اغراق شده است اما واقع این طور نیست. بازی استار وارز یک عنوان ممتاز است که ارزش وقت گذاشتن روی آن را دارد (البته به شرطی که طرفدار این عنوان و ژانر علمی-تخیلی باشید در غیر این صورت، احتمالا آن قدر که فکرش را می‌کردید از آن لذت نبرید.).

6) Second Galaxy

بازی Second Galaxy

بازی EVE که کمی جلوتر آن را نیز معرفی خواهیم کرد، یک بازی MMO بسیار خوب است که تنها یک ایراد دارد؛ بازی با آن دشوار است و هر کسی نمی‌تواند در آن قوی ظاهر شود. بنابراین یک نسخه مشابه و ساده‌تر ظهور کرد که احتمالا حدس می‌زنید همین بازی است. در Second Galaxy شما باید شخصیت خود را به عنوان یک جناح از بین چندین جناح مختلف موجود بسازید، سپس به دور کهکشان بروید و ماموریت‌ها را به پایان برسانید و به طور مداوم شخصیت و کشتی خود را بهبود ببخشید. شما می‌توانید این بازی را به صورت چندنفره انجام دهید و رخدادهای اجتماعی خوبی رقم بزنید. با اتحاد بازیکنان در بازی، نقش بزرگی در رویدادهای گیم‌پلی ایفا خواهید کرد.

بازی رایگان ارائه شده است اما پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای وجود دارند. با این حال نباید نالان بود چرا که Second Galaxy آن قدرها هم سنگدل نیست و کاری کرده است تا همه از بازی لذت ببرند. بنابراین محتوای رایگان و بدون پرداخت آیتمی نیز جذابیت فراوانی خواهد داشت.

7) Space Commander: War and Trade

بازی Space Commander War and Trade

Space Commander: War and Trade فرانچایز بزرگی در این سبک است؛ مانند Wing Commander: Privateer یا Elite: Dangerous. همیشه اکتشاف در فضایی بی‌کران سخت بوده است اما باید این را در نظر داشت که وجود چنین بازی به عنوان یک بازی رایگان چقدر می‌تواند نعمت بزرگی باشد. شما در بازی باید کشف کنید. مطمئن باشید این کشفیات آن قدری هستند که حالا حالاها تمام نشوند. برای پیشمایش به پول احتیاج دارید. پس باید کسب درآمد کنید و فضاپیماهای خود را ارتقا دهید. هدف نهایی این است که بتوانید به بهترین خلبان تبدیل شوید.

8) Among Us

بازی Among Us

اگر نمی‌دانید با چه بازی طرف هستید خیلی عجیب است که هنوز نام Among Us را نشنیده‌اید! بازی Among Us یک بازی مافیایی است که در فضا اتفاق می‌افتد. ابتدا بازیکنان وارد سفینه فضایی (کشتی) می‌شوند و منتظر تکمیل تعداد بازیکنان می‌مانند. سپس شما وارد کابین فضاپیما می‌شوید و در آن جا بازی می‌کنید. می‌توانید از بین 3 فضاپیما (نقشه) انتخاب کنید.

در بازی باید دنبال یک تا سه شیاد (Impostor) بگردید. آن‌ها تلاش می‌کنند بدون دیده شدن، خدمه کشتی (Crewmates) را بکشند. اگر دیدید کسی دوست‌تان را کشد بدانید با یک شیاد طرف هستید. البته قابلیت‌های بسیار جذاب و جدیدی به بازی اضافه شده‌اند و همچنان نیز اضافه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به Engineers، Scientists و Shapeshifter اشاره کرد. مهندسان می‌توانند مانند شیادها از داخل کانال‌ها حرکات مخفیانه داشته باشند و سریع‌تر حرکت کنند و پزشکان می‌توانند زنده یا مرده بودن افراد را در هر لحظه چک کنند. شیادها نیز با قابلیت تغییر چهره قادر هستند تا برای مدتی به شکل یک فرد بی‌گناه در بیایند و با شکل و شمایل آن جنایت کنند. به احتمال زیاد آن فرد بی‌گناه در رای‌گیری و جلسه اضطراری به بیرون از سفینه پرت خواهد شد.

بی‌شک می‌توان Among Us را یکی از بهترین بازی های اندروید فضایی دانست؛ آوازه بلند آن و تعداد بازیکنان زیاد همیشه آن را سر پا نگه می‌دارند و مانع سقوط این بازی می‌شوند. البته سازندگان نیز در تلاش هستند و همیشه به‌روزرسانی‌هایی ارائه می‌دهند، هر چند همیشه هم باگ وجود دارد که بسیار اذیت‌کننده هستند.

9) SPACECOM

بازی SPACECOM

در ادامه معرفی بازی های اندروید فضایی به SPACECOM می‌رسیم که سبکی استراتژیک دارد اما با سایر بازی‌های موجود در این لیست از بهترین بازی های اندروید فضایی متفاوت است. تفاوت بازی با سایر موارد به گیم پلی و ماموریت‌های بر می‌گردد. در بازی شما کاوش نخواهید کرد و مانند سایر بازی‌ها، به بیرون نمی‌روید تا فضا را بشکافید بلکه می‌مانید و تعاملات خود را با شبکه‌های مختلف گسترش می‌دهد. تفاوت کلیدی دیگر این است که در این جا شما کنترل کل ناوگان و واحدها را دارید تا یک کشتی و خدمه آن. هدف این است که کشتی‌های خود را جابه‌جا کنید، واحدهای ضعیف‌تر را کنار بگذارید و سیارات را در یک منظومه ستاره‌ای کنترل کنید. همان طور که زمین بیشتری را کنترل می‌کنید، همان طور هم واحدهای بیشتری تولید خواهید کرد. پس سعی کنید همه جا را اشغال کنید!

10) Beholder 2

بازی Beholder 2

همه داستان‌های علمی-تخیلی به ربات‌های سخنگو و جنگ‌های فضایی محدود نمی‌شود. Beholder 2 یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های بازی فضایی است که با حفظ سبک تخیلی توانسته است تفاوت‌هایی ایجاد کند. این که یک افسر سرسخت خواهید شد یا کسی که با همان جدیت از هم‌نوعان خود دفاع می‌کند بستگی به شما دارد. بازی می‌تواند برای شما سفید یا سیاه باشد اما ممکن است خاکستری شوید! انتخاب با شما است.

11) Lifeline

بازی Lifeline

بازی Lifeline از آن بازی‌ها نیست که سرگرم آن شوید، سرتان را بالا بیاورید و به ساعتی نگاه کنید که انگار کسی دنبالش کرده است. در لایف لاین هر لحظه یک اتفاق جدید و هیجان‌انگیز منتظرتان است؛ در نتیجه نمی‌توانید از زمان طفره بروید. البته نباید فراموش کرد که با یک بازی تخیلی-تعاملی یا Interactive روبه‌رو هستیم، بنابراین از نظر بصری چیز زیادی گیرمان نخواهد آمد اما قطعا روایت بازی درست مانند سبک آن، فضایی و باورنکردنی است. اگر عاشق بازی‌های داستانی و روایتی هستید قویا این بازی را پیشنهاد می‌کنیم.

12) CyberSphere Online

بازی CyberSphere Online

آیا به دنبال یک بازی تیراندازی فضایی و با کیفیت بالا برای اندروید هستید؟ پس همه چیز را کنار بگذارید چرا که CyberSphere Online جواب ابهام شما است. CyberSphere Online عنوانی دوست‌داشتنی است که برای شما همه چیز خواهد آورد: حالات اکشن، ربات‌ها، تیراندازی، انفجار و لیزر. مورد دیگری باقی می‌ماند؟ البته یک مورد جا ماند: بازی چند نفره.

شما اساسا در CyberSphere با بازیکنان دیگر در چندین پلتفرم متحد می‌شوید و در حالت‌های مختلف بازی شرکت می‌کنید؛ از باس‌ها گرفته تا مسابقات PvP. متاسفانه گرافیک بازی به خوبی سایر بازی‌های آنلاین چندنفره نیست اما این شوتر علمی-تخیلی به هیچ وجه بی‌ارزش نیست؛ روان و بدون لگ. خوب این موضوع برای تیراندازی بسیار اهمیت دارد. اگر از وضعیت اینترنت خود مطمئن باشید می‌توانید مواردی را که گفتیم به وضوح ببینید اما اگر با مشکلات اینترنتی مانند قطع و وصل شدن یا پینگ بالا مواجه هستید بد نیست از طریق روش‌های کاهش پینگ آن‌ها را بر طرف کنید.

13) OPUS: The Day We found Earth

بازی OPUS The Day We found Earth

بازی یک قهرمان رباتی شبیه به WALL-E دارد که از تماشای ستاره لذت می‌برد. حتما متوجه شده‌اید که با یک بازی فضایی روایتی دیگر رو‌به‌رو هستیم. خوب چه دلیلی وجود دارد که ما را قانع کند تا آن را دوست نداشته باشیم؟ فکر نکنم دلیلی وجود داشته باشد. بازی های اندروید فضایی روایتی می‌توانند عالی یا افتضاح باشند اما OPUS: The Day We Found Earth جزو اولین دسته قرار می‌گیرد که مخاطب را مجذوب خود می‌کند.

از آن جایی که بازی تمرکز خود را روی روایت گذاشته است ترجیح داده تا گیم پلی آسانی برای آن در نظر بگیرد. نباید نگران باشید چرا که کار آسانی در پیش دارید و می‌توانید با چند اقدام نه چندان پیچیده به اهداف خود برسید. در واقع تلاش بازی این است که از آن لذت ببرید تا که تلاش کرده و خود را وقف کنید. بازی OPUS: The Day We Found Earth هم یکی از بهترین بازی های اندروید فضایی است که کاربران آن را به خواندن یک کتاب علمی-تخیلی تشبیه کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم حین سواری به عقب خم شوید و از احاطه شدن توسط بازی جلوگیری نکنید. سواری خوبی را برایتان آرزو می‌کنیم.

14) Space Plan

بازی Space Plan

اگر بخواهیم SpacePlan را دست کم بگیریم می‌گوییم که یک بازی کلیکی است. شما باید به طور مداوم ضربه بزنید تا اعداد بالاتر بروند اما قضیه این قدر ساده نیست بلکه باید اسرار فضایی نسبتا جذاب را کشف کنید. این کلیک گاه به گاه برای بازی در هر زمان و هر ساعت و همیشه عالی و خوشایند است، حتی وقتی که فقط 5 دقیقه زمان برای بازی دارید. بهتر است اجازه دهید بازی کار خودش را بکند و شما را با خود همراه کند اما نباید انتظار زیادی درباره گذر زمان داشته باشید. اکتشافات آن طور هم سریع نیستند.

15) EVE Echoes

بازی EVE Echoes

در معرفی سایر بازی های اندروید فضایی صحبت از EVE شد؛ خوب این هم از EVE Echoes. حتی با گذر سال‌ها و حضور در سال 2023 هنوز هم رقیبی برای EVE پیدا نمی‎شود؛ ما که بازی بد به شما پیشنهاد نمی‌دهیم! یکی از بهترین بازی های اندروید فضایی است که به دلیل پایگاه قدرتمند بازیکنان پا بر جا است و افول نمی‌کند. شما در EVE می‌توانید یک جناح را انتخاب کرده و بلافاصله سفر فضایی خود را شروع کنید، کشتی‌های خود را ارتقا دهید، تجارت و ساخت‌وساز کنید و حتی تبدیل به یک دزد دریایی فضایی شوید. چرا که نه؟

بازیکنان می‌توانند مناطق فضایی منحصربه‌فرد را کشف کنند یا به سادگی در کهکشان گشت‌وگذار کنند و از منظره لذت ببرند. ما شخصا عاشق بخش معاملاتی بازی هستیم که جایگزینی است که به بازیکنان کمک می‌کند پول در بیاورند و آن را برای ارتقا به کار ببندند. برای این امر زمان و تجهیزات لازم است ولی ارزشش را دارد تا زمان بگذارید و به بازی وفادار بمانید. هر چه از عمیق بودن و جذابیت‌های کشف نشده بازی بگوییم کم گفته‌ایم. همه‌اش را که نمی‌توان نوشت. پس بهتر است خودتان تجربه کنید و حظ ببرید.

16) Galaxy on Fire 2

بازی Galaxy on Fire 2

در Galaxy on Fire 2 HD می‌توانید سفینه فضایی خود را برانید و ایستگاه فضایی شخصی‌تان را بسازید. در بازی که در آن نقش یک کهنه سرباز سابق جنگ فضایی به نام Keith T. Maxwell را بازی می‌کنید، بار دیگر روی سفینه فضایی می‌پرید و برای محافظت از خود و عزیزانتان با دشمنان مختلف در اعماق کهکشان مبارزه می‌کنید. Galaxy on Fire 2 با بیش از 100 سیاره و ایستگاه فضایی دارای بیش از 50 سفینه فضایی کاملا قابل شخصی‌سازی است.

17) N.O.V.A. Legacy

بازی N.O.V.A. Legacy

نسخه موبایل بازی PC افسانه‌ای باز هم جزئیات باشکوهی را ارائه می‌دهد. به غیر از حالت آفلاین بازی که می‌توانید آن را با تجربه FPS سه‌بعدی بازی کنید، حالت‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به صورت آنلاین تجربه کنید. در بازی، کال واردین، قهرمان ما، احضار می‌شود تا لباس زرهی خود را بپوشد و به دشمنان نیروهای اداره استعمار حمله کند. اگر قبلا از بازی های اندروید فضایی داستانی تجربه کرده باشید می‌دانید که داستان کل بازی را در دست می‌گیرد و تمام جذابیت آن را به تسخیر در می‌آورد. پس اگر داستان برایتان جالب است و سبک فضایی سبک مورد علاقه‌تان است، N.O.V.A. Legacy را حتما بازی کنید.

18) Star Trek Timelines

بازی Star Trek Timelines

در حالی که صحبت از بهترین بازی های اندروید فضایی می‌شود نمی‌توان از Star Trek و شخصیت‌هایی مانند Spock، Picard، Captain Kirk، Data، Worf، Janeway، Burnham اسم نبرد. در این بازی اقتباسی می‌توانید ناوگان فضایی راه‌اندازی کرده و اوقات خوشی را سپری کنید. Star Trek Timelines که می‌تواند شما را در لحظات خسته‌کننده خود به یک سفر فضایی بسیار سرگرم کننده ببرد، به صورت رایگان در فروشگاه Google Play در دسترس است.

19) Space Armada

بازی Space Armada

در Space Armada، جایی که شما کاپیتان یک سفینه فضایی بین‌ستاره‌ای هستید، سعی می‌کنید ناوگان کهکشانی خود را که با یک رزم‌ناو کوچک شروع کرده‌اید، توسعه دهید. همان طور که پایگاه فضایی شما تکامل می‌یابد، کنترل کشتی‌های جنگی و حتی رزمناوهای فضایی بزرگ را آغاز خواهید کرد.

20) Mines of Mars

بازی Mines of Mars

این که آیا حیات در سیاره مریخ وجود دارد یا خیر، مدت‌ها است که موضوع بحث بوده است و هنوز هم در حال بررسی است. Mines of Mars یک بازی ماینینگ جوی است که ابزارها و سلاح‌های زیادی را برای این منظور در اختیارتان قرار می‌دهد. سناریو بازی نیز خوب است که باعث می‌شود از آن خسته نشوید.

21) Space Frontier

بازی Space Frontier

فهرست بهترین بازی های اندروید فضایی را با Space Frontier به پایان می‌رسانیم. یک بازی موشکی فیزیک که در آن ماموریت شما این است موشک خود را تا آن جا که ممکن است به مدار زمین پرتاب کنید. از راه‌اندازی‌های موفق در بازی پول کسب کرده و آن را برای به دست آوردن قطعات و سبک‌های جدید خرج خواهید کرد.

کدام را انتخاب کردید؟

امیدواریم توانسته باشید یکی از بازی های اندروید فضایی را انتخاب کنید. در این فهرست بهترین بازی های اندروید فضایی را معرفی کردیم که در از نظر سبک، گرافیک، گیم پلی و داستان جذاب و بهترین هستند و می‌توانند ساعت‌ها شما را از پشت موبایل و گوشی سرگرم کنند. به ما بگویید که کدام بازی را انتخاب کردید؟ جای کدام بازی در فهرست بهترین بازی های فضایی موبایل خالی است؟

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی های فضایی برای تجربه روی گوشی بهترین هستند؟

سری بازی های Star wars، بازی Last Horizon، بازی Star Trek و هم‌چنین بازی N.O.V.A Legacy

۱
سوژه اصلی بازی های فضایی اندروید چیست؟

بازی های فضایی اندروید با محوریت فضا و کهکشان و ماجراجویی‌های علمی تخیلی و مهیج ساخته می‌شوند در سبک‌های اکشن، ماجرایی و معمایی دیده‌ شده‌اند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    Javadi

    مهمان

    سلام ، بازی second galaxy نیاز به فیلتر شکن داره؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدیه سیفی در پاسخ به Javadi

      نویسنده

      سلام خیر

  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    ممنون از مقاله جالبتون

    پاسخ دهید