بهترین بازی های اندرویدی
سارا هابطی

معرفی بهترین بازی های اندروید

سارا هابطی 19 مهر 1401 4 دیدگاه
8,364 بازدید

بیاید از همین ابتدا روراست باشیم حتی اگر شما یک گیمر سرسخت کنسولی باشید، و به هیچ وجه گیمرهای پلتفرم موبایل را قبول نداشته باشید؛ قطعا زمانی که در ایستگاه اتوبوس منتظر ماشین هستید یا زمان‌های بیکاری که دسترسی به پلتفرم مورد نظر خود را ندارید، احتمالا وجود یک بازی سرگرم‌کننده و جذاب در موبایلتان بسیار کارآمد بوده و برای کشتن ساعات بیکاری به کارتان خواهند آمد. از آنجایی که سرعت انتشار بازی‌های موبایل به علت وجود فناوری پیشرفته نسبت به سابق بسیار بالاتر رفته و در حال حاضر هزاران آثار در ژانرهای مختلف در پلی استور حضور دارد، لازم است شما نیز اطلاعاتی از رده بندی بهترین بازی های اندروید داشته باشید تا بتوانید در مواقع مورد نیاز به سراغ بهترین‌ها بروید.

گذراندن اوقات خوش فراغت با انجام بهترین بازی های اندروید

تقریبا چند سالی است که بازی‌های موبایلی به رقابت بسیار تنگاتنگی با پلتفرم‌های کنسولی پرداخته‌اند، به طوری که هر روزه به جامعه گیمرهای موبایلی افزوده می‌شود و دیگر در حال حاضر شخصی را پیدا نخواهید کرد که حتی یک عدد بازی موبایل در هر ژانری را در گوشی خود نصب نداشته باشد. در گذشته به خاطر وجود سخت افزار پایین موبایل‌ها و نبود امکانات و فناوری‌های پیشرفته بازی‌های موبایلی بسیار کم‌تر دیده می‌شدند و حتی برخی افراد آن‌ها را به عنوان یک بازی ویدیویی قبول نداشتند.

اما با پیشرفته شدن صنعت گیم و به خصوص قرارگیری سخت افزار قوی‌تر در موبایل‌ها، خوشبختانه این مورد هم برطرف شد و امروزه شاهد هزاران هزار بازی موبایلی در فروشگاه‌های مختلف از پلی استور گرفته تا اپ استور هستیم. با این وجود توسعه‌دهندگان سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس امروزه علاوه بر سخت افزاری، بسیار در بازار ارائه بازی‌های قوی‌تر و بالاتر از حد انتظار با یکدیگر رقابت دارند. با این حال ما در این مقاله قصد داریم با بهترین بازی های اندروید آشنایی پیدا کنیم که در زمان دسترسی نداشتن به پلتفرم مد نظر، می‌توانند به عنوان یک ناجی سرگرم‌کننده در موبایلتان به کمکتان بیایند. با معرفی بهترین بازی های موبایل در ژانرهای مختلف همراه پارسی گیم باشید.

بهترین بازی‌ های اکشن اندروید

در بازی های اکشن اندروید به سختی می‌توان از میان انبوهی از بهترین‌ها، نمایندگانی شایسته برای معرفی انتخاب  کرد؛ زیرا این ژانر دارای گستردگی بسیار زیادی است و تقریبا هر بازی را بخواهید در کنارش یک ژانر اکشن نیز ظاهر می‌شود. برای مثال بازی‌هایی داریم که در ژانر ترسناک هستند ولی از طرفی نیز می‌توانند در ژانر اکشن نیز قرار گیرند؛ با این حال ما در این بخش عناوینی را معرفی کردیم که خالصا در ژانر اکشن قرار گرفته‌اند. بازی‌هایی که در سبک اکشن قرار می‌گیرند می‌توانند هیجان بسیار زیادی به گیمرها ارائه کنند و آن‌ها را به تجربه‌ای هیجان‌‌انگیز ببرند.

1) بازی Metal Soldiers 2

بازی Metal Soldiers 2 از بهترین های موبایل

اگر از طرفداران بازی‌های Metal Slug هستید و با آن‌ها خاطرات خوشی را گذرانده‌اید و همچنین از سبک اکشن دوبعدی لذت می‌برید، ‌بازی Metal Soldiers 2 دقیقا همان تجربه‌ای است که منجر به میخکوب شدن شما پای موبایلتان می‌شود. عنوان Metal Soldiers 2 از آن دست از بازی‌ها است که بازیکنان را در منطقه‌ی جنگی پر از توپ و تانک قرار می‌دهد تا آن‌ها فرصت پلک زدن نداشته باشند و بدون وقفه به تجربه آن بپردازند.

دقیقا مانند سری بازی‌های محبوب Metal Slug، بازیکنان می‌توانند علاوه بر نبردهای پیاده به استفاده از تانک و تجهیزات جنگی بپردازند و دشمنان روبروی خود را یکی پس از دیگری از بین ببرند. بازی در دو بخش Mission و Endless قرار دارد که بازیکنان بعد از تمام کردن بخش داستانی Mission، می‌توانند مهارت‌های خود را در بخش Endless به چالش بکشند و رکورد بالایی از خود به جای بگذارند.

2) بازی Shadow of Death 2

بازی Shadow of Death 2 جزو بهترین بازی های اندروید

تقریبا در سال 2019 بود که عنوانی به نام Shadow of Death در پلی استور منتشر شد که توانست رکورد بالایی از دانلودها را در ژانر خود به دست بیاورد و طرفداران مختص به خود را پیدا کند. با این حال طولی نکشید که بعد از گذشت دو سال یعنی در سال 2021 نسخه دوم این بازی پرطرفدار به نام Shadow of Death 2 عرضه شد. همانند نسخه اول، بازی روایتگر زندگی شخصی به نام ماکسیموس است که باید اهریمنان و موجودات شیطانی را از بین ببرد تا بتواند سرزمین Aurora که روزگاری محل زندگی او بوده را به دوران شکوهمند خودش برساند.

در این بازی نیز مانند نسخه اول بازیکنان کنترل شخصیت ماکسیموس را برعهده خواهند گرفت و به جنگی تمام عیار به سمت دشمنان هجوم خواهند برد. این عنوان در سبک اکشن هک اند اسلش (Hack and slash) قرار دارد و بازیکنان در طی روند پیشروی در داستان مهارت و قابلیت‌های بیش‌تری را برای کنترل بهتر شخصیت خود در اختیار خواهند گرفت.

از نظر گرافیکی و طراحی محیطی، بازی در سطح مناسبی قرار دارد و عنوان Shadow of Death 2 به زیباترین شکل ممکن از تاریکی و رنگ مشکی استفاده کرده و قرار دادن این تم در پس‌زمینه به اتمسفری تاثیرگذار روی بازیکنان دست پیدا کرده است. در مراحل ابتدایی بازی، شما نیاز به استراتژیک و مهارت خاصی برای از بین بردن دشمنان ندارید، اما هرچه مراحل به انتهای خود نزدیک‌تر می‌شود؛ دشمنان سرسخت‌تر و نابودی آن‌ها دشوارتر خواهد شد.

3) بازی Xenowerk

بازی Xenowerk یکی از برترین بازی های اندروید

اگر به بیگانه‌کشی و موجودات فضایی مخوف در یک آزمایشگاه علاقه دارید، تجربه بازی Xenower را از دست ندهید. جریان اتفاقات این عنوان از جایی شروع می‌شود که شما به عنوان مامور ویژه، وظیفه پاکسازی یک آزمایشگاه که براساس اشتباهی موجودات جهش‌یافته فضایی در آن به وجود آمده‌اند را برعهده خواهید گرفت. بازیکنان می‌توانند با استفاده از انواع و اقسامی از زره‌ها، سلاح‌های کشنده و مهارت‌های مختلف به مبارزه با این نوع موجودات جهش‌یافته بپردازند.

بازی گیم پلی ساده با مکانیکی روان و دوربینی از بالا به پایین به مخاطبان ارائه کرده که بازیکنان را به تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز دعوت خواهد کرد. خوبی این عنوان این است که آفلاین بوده و شما در هر مکانی که بخواهید می‌توانید به انجام آن بپردازید.

4) بازی Slaughter 3: The Rebels

 Slaughter 3 The Rebels از محبوب ترین بازی های موبایل

بعد از موفقیت‌های نسخه‌های قبلی سری بازی Slaughter حال سازندگان با ارائه نسخه سوم آن توانسته‌‌اند همچنان طرفداران خود را راضی نگه دارند و به اعتبارات خود افزوده کنند. بازی Slaughter 3: The Rebels به خوبی می‌تواند بازیکنان را با گیم پلی هیجان‌انگیز و گرافیک منحصر به فرد خود سرگرم کند. اتمسفر و اکشن بازی به مناسب‌ترین حالت ممکن طراحی شده به طوری که بازیکنان را خسته نخواهد کرد و آن‌ها را تا آخرین لحظه همراه می‌کند.

داستان از آنجایی شروع می‌شود که براساس اتفاقی دیوار زندانی که زندانیان خطرناک در آن حضور دارند، فرو می‌ریزد و شما به عنوان یک سرباز حرفه‌ای به نام راسل باید به این شورش خاتمه دهید. خوشبختانه در این بازی سلاح‌های مختلفی برای تجربه بهتر بازیکنان قرار دارد و راحت‌تر می‌توان به پاکسازی جنایتکاران خطرناک از شهر پرداخت. این عنوان اکشنی متفاوت و خاص به کاربران خود ارائه می‌کند که در بازی‌های کمی شاهد آن خواهند بود.

5) بازی Among Us

بازی اندروید Among Us؛ از محبوب ترین بازی های موبایلی

در دوران همه‌گیری کرونا، یکی از بازی‌هایی که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، بازی Among Us بود. این بازی توسط استودیو Innersloth در سال 2018 ساخته و تقریبا دو سال بعد یعنی سال 2020 به لطف یوتیوبرها و استریمرها به دوران اوج خودش رسید و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. همین مورد موجب شد تا این بازی به طرز غیر قابل باوری در لیست بهترین بازی های اندروید قرار گیرد.

داستان از این قرار بود که بازیکنان به عنوان یک خدمه سفینه فضایی باید به انجام کارهایی برای رسیدن به هدف خود انجام می‌دادند که در این میان فردی به عنوان خیانتکار (impostor) نیز وجود داشت که باید مانع انجام کارهای دیگر افراد می‌شد. خدمه وظیفه دارد علاوه بر انجام اهداف خود، impostor را شناسایی و از سفینه خارج کنند؛ در غیر این صورت او تمامی خدمه را خواهد کشت. این بازی به صورت آنلاین اجرا می‌شود و بازیکنان می‌توانند در گروه‌های چند نفره به انجام آن بپردازند.

6) بازی Dead Cells

بازی اندروید Dead Cells

اگر از انجام بازی‌های بسیار سخت لذت می‌برید و دارای اعصابی فولادی هستید؛ تجربه بازی Dead Cells را پیشنهاد می‌کنیم. این عنوان در سبک روگ‌لایک بوده و پیش از این که روی اندروید عرضه شود، در سال 2018 برای پلتفرم‌های نسل هشتمی ایکس باکس و پلی استیشن منتشر شده بود. محیط و گیم پلی بازی به خوبی طراحی شده و بازیکنان می‌توانند ساعت‌ها به انجام آن بپردازند.

این نکته را توجه داشته باشید که در این بازی مرگ معنایی ندارد؛ زیرا شما بارها و بارها خواهید مرد و با هر بار مردن تمامی آیتم‌هایی که به دست آورده‌اید از بین خواهد رفت. با این حال مانند سایر بازی‌های روگ‌لایک و مترویدوینیا بازیکنان با پیشروی در داستان به توانایی و قدرت‌های بیش‌تری دسترسی پیدا می‌کنند و مراحل بازی چالش برانگیزتر خواهد شد. شما می‌توانید برای انجام راحت‌تر بازی از گیم پدها برای کنترل هرچه بهتر شخصیت خود استفاده کنید که همین مورد لذت بازی را چند برابر خواهد کرد.

7) بازی Disney Mirrorverse

بازی اندروید Disney Mirrorverse

شاید قرار دادن شخصیت‌های کارتونی در بازی اکشن نقش‌آفرینی کار هر توسعه دهنده‌ای نباشد و هر سازنده‌‌ای ریسک ساخت آن را برعهده نگیرد، ولی استودیو Kabam Games از پس انجام این کار برآمده و اثری خوش رنگ و لعاب از کاراکترهای کارتونی پرطرفدارار شرکت‌های پیکسار و دیزنی خلق کرده است.

بازی Disney Mirrorverse آنلاین بوده و شما علاوه بر همراهی دوستانتان، می‌‌توانید به صورت تنهایی با هوش مصنوعی به جنگ با دیگر دشمنان بروید. داستان و گیم پلی بازی جذاب و گیرا بوده و می‌تواند تجربه ای هیجان‌انگیز برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. توجه داشته باشید که گرافیک بازی بالا بوده و برای انجام بدون مشکل آن باید از موبایل‌های رده بالا با سخت افزاری قدرتمند استفاده کنید؛ زیرا در گوشی‌های اقتصادی و رده پایین بازی دچار افت فریم و لگ خواهد شد.

8) بازی Hitman Sniper

Hitman Sniper جزو برترین بازی های موبایل

مجموعه بازی‌های هیتمن از گذشته تا به امروز طرفداران بیشماری پیدا کرده است، به طوری که ما شاهد چندین فیلم سینمایی از شخصیت جذاب و قاتل هیتمن (مامور 47) به نمایش گذاشته شده است. با این حال بعد از موفقیت‌های نسخه کنسولی این مجموعه بازی، حال عنوان Hitman Sniper با وجهه‌ای کاملا متفاوت از ماموریت‌های مامور 47 در دستگاه‌های اندروید و آی او اس پا به میدان گذاشته است و توانسته تا به امروز امتیاز بالایی از مخاطبان دریافت کند.

از آنجایی که بازی تمرکز زیادی روی حالت مخفیانه و استفاده از سلاح اسنایپر دارد، پس متقابلا بازی Hitman Sniper دارای انواع و اقسام سلاح‌های تک تیرانداز و قدرتمند برای از بین بردن دشمنان خواهد بود. جالب اینجاست زمانی که شما از انجام ماموریت‌ها خسته شدید، می‌توانید به سراغ حالت Survival Mode بروید و در آن بخش به کشت و کشتار زامبی‌ها بپردازید.

9) بازی Genshin Impact

بازی موبایل Genshin Impact

یکی از بهترین بازی‌هایی که در چند سال اخیر توسط استودیو COGNOSPHERE PTE. LTD برای سیستم عامل اندروید منتشر شد، بازی Genshin Impact بود. این عنوان جهانی پر رنگ و لعاب با فعالیت‌های گسترده و پرجنب و جوشی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد و با گرافیک چشم‌نواز و مناظر بسیار زیبای خود قدرت سازندگان خود را به رخ دیگر رقبا می‌کشد.

اگر بازی Genshin Impact تجربه کرده باشید، احتمالا شاهد گیم پلی مشابه‌ای به بازی پرطرفدار The Legend Of Zelda شده‌اید. حتی در برخی مواقع مکانیزم مشابهی از بازی زلدا را در عنوان Genshin Impact شاهد هستیم. با این حال در این دنیای رنگارنگ، اهریمن و دشمنانی وجود دارند که هدف آن‌ها کشتن بازیکنان است.

خوشبختانه سازندگان دست بازیکنان را در انتخاب سلاح، کاراکتر، شخصی‌سازی وسایل و موارد دیگر باز گذاشته‌اند و از این بابت نگرانی وجود ندارد. ناگفته نماند که بازی دارای گرافیک بالایی است، پس برای اجرای بدون مشکل آن باید موبایل شما از پردازنده و رم بالایی برخوردار باشد. برای مثال حداقل رم (RAM) مورد نیاز برای اجرا بازی 4 گیگابایت است.

بهترین بازی‌ های ماجراجویی اندروید

بعد از سبک اکشن، بازی‌ های ماجراجویی اندروید قرار می‌گیرند که جزء پرطرفداران‌ترین بازی‌ها در سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس هستند و این سبک با داستان‌پردازی و گرافیک قابل قبول به خوبی شایستگی خود را به مخاطبان نشان داده است. بازی‌های ماجراجویی به لطف داستان و گیم پلی منحصر به فرد خود باعث می‌شوند بازیکنان ساعت‌ها بدون وقفه‌ای غرق دنیای جذاب و خیره‌کننده آن‌ها شوند. با این حال ما در این بخش نمایندگانی از این سبک را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانند به بازیکنان حس ماجراجویی فوق‌العاده‌ای را هدیه کنند.

1) بازی Life is Strange

Life is Strange از بهترین بازی های اندروید در سبک ماجراجویی

تا به امروز شاید کم‌‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که نام سری بازی‌های Life is Strange را نشنیده باشد و از آن به عنوان یک اثر داستان‌محور جذاب و گیرا یاد نکند. داستان بازی Life is Strange از این قرار است که بازیکنان نقش دختری به نام مکس با قدرتی جادویی را برعهده می‌گیرند که او تصمیم دارد با قدرت خاص خود اتفاقات ناگوار اطراف خود را از بین ببرد و شرایط زندگی را برای خود و دوستانش بهتر کند، اما همه چیز آنطور که او می‌خواهد پیش نمی‌رود.

در پیشروی در داستان، بازیکنان باید تصمیم‌هایی را اتخاذ کنند که مستقیما روی روند داستانی تاثیر خواهد گذاشت. بعد از موفقیت‌های بازی Life is Strange روی پلتفرم‌های کنسولی، سازندگان تصمیم گرفتند تا این اثر را روی سیستم عامل‌های دیگر نیز منتشر کنند تا همگان بتوانند از تجربه آن لذت ببرند. با این حال، اگر روزی شما قدرت کنترل زمان را داشتید، چه کاری انجام می‌دادید؟

2) بازی Machinarium

بازی Machinarium از محبوبترین بازی های موبایلی

تقریبا در سال 2009 بود که ساخته‌ای از استودیو Amanita Design به نام Machinarium برای پلتفرم پی‌سی روانه بازار شد که توجه تمامی مخاطبین و منتقدین را به خود جلب کرد. بعد از گذشت سه سال یعنی سال 2012 این عنوان نیز برای سیستم عامل اندروید عرضه شد تا همگان فرصتی برای تجربه این اثر هنری و لذت‌بخش داشته باشند. بازی Machinarium علاوه بر اینکه در سبک ماجراجویی قرار می‌گیرد، بلکه دستی در ژانر پازل و معما نیز دارد و می‌تواند طرفداران آن سبک از بازی‌های ویدیویی را از خود راضی نگه دارد.

گیم پلی بازی با استفاده از مکانیک اشاره و کلیک بازیکنان را به ماجراجویی شگفت‌انگیزی خواهد برد که نقش اصلی آن را یک ربات برعهده گرفته است. جالب اینجاست بدانید هیچ دیالوگ یا صحبتی از سمت کاراکترها رد و بدل نخواهد شد و هیچ راهنمایی غیر از موارد ابتدایی، بازیکن را راهنمایی نخواهد کرد. بهتر است بازی Machinarium یکی از بهترین‌ها در سبک و سیاق خود بدانید و حتما در اولین فرصت به سراغ تجربه آن بروید.

3) بازی To the Moon

بازی To the Moon

یکی از بازی‌هایی که در سال 2011 از استودیو مستقل Freebird Games برای اولین بار روی پلتفرم پی سی عرضه شد، عنوان To the Moon  نام داشت. که به خاطر استقبال بالا طرفداران سازندگان تصمیم گرفتند این عنوان را برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS نیز پورت کنند. مهم‌ترین ویژگی که در این بازی وجود دارد، داستان سرایی خارق‌العاده آن است.

سازندگان در خلق اثری با داستانی فراموش‌نشدنی از تمامی احساسات مخاطبین برای برجسته کردن روایت استفاده کرده‌اند، به طوری که شما در انتها بازی به خود بگویید چطور تا الان سراغ تجربه بازی To the Moon نرفته بودم! با این حال این عنوان به قدری که زیبا و هنری طراحی شده باعث می‌شود تا بازیکنان مدت‌ها غرق اتمسفر دلنشین آن شوند. جالب است بدانید گیم اسپات در سال 2011 به این عنوان جایزه بهترین موسیقی متن یک بازی ویدیویی را اهدا کرده است. با این وجود بازی نقاط ضعف مختص به خودش را نیز دارد که می‌توان از آن‌ها در بعضی مواقع چشم‌پوشی کرد.

4) بازی Alto’s Adventure

بازی Alto’s Adventure

از گذشته تا به حال ورزش‌هایی که اکثرا به اسکیت‌سواری مرتبط می‌شدند، جزء پرطرفدارترین سرگرمی‌ها به شمار می‌آمدند. به این صورت استودیو Noodlecake Studios در سال 2016 بازی به نام Alto’s Adventure را برای سیستم عامل اندروید روانه بازار کرد که بعد از گذشت زمانی بعد از موفقیت‌های پی در پی این عنوان برای پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس، کیندل فایر و iOS نیز عرضه شد.

بازیکنان در نقش پسربچه‌ای به نام آلتو به همراه اسنوبرد خود به ماجراجویی در مکان‌های مختلف از کوهستان گرفته تا جنگل و بیابان و غیره می‌روند. اگر با سبک بازی‌های Endless Runner (دویدن بی‌پایان) آشنایی داشته باشید، سریعا با این بازی نیز ارتباط برقرار خواهید کرد. در مسیر ماجراجویی و گذشتن از کوه و دشت و بیابان، موانع مختلفی وجود دارد که باید به درستی از آن‌ها عبور کنید.

همچنین تاثیرات آب و هوایی روی کنترل اسنوبرد آلتو بسیار تاثیر گذار است، برای مثال در هنگام عبور از مناطق کوهستانی ممکن است اسنوبرد شما لیز بخورد و کنترل آن کار دشواری شود. در حقیقت می‌توان گفت قوانین فیزیکی درون بازی به خوبی طراحی شده به گونه‌ای که بازیکنان حالت واقع‌گرایانه بودن بازی را احساس خواهند کرد. با این حال، هرچه شما در طول مسیر امتیازات بیش‌تری را به دست آوردید به سطح بالاتری می‌رسید و مراحل سخت و سخت‌تر خواهند شد. علاوه بر ماموریت اصلی، در بازی مراحل فرعی مختلفی قرار گرفته است که بازیکنان با انجام آن‌ها می‌توانند امتیازات خود را افزایش دهند.

5) بازی Old Man’s Journey

بازی Old Man’s Journey

همانطور که پیش‌تر گفتیم بازی‌هایی که در سبک ماجراجویی قرار می‌گیرند طرفداران منحصر به فرد خودشان را دارند و بازیکنان را به سفری هیجان‌انگیز و به یادماندنی خواهند برد. یکی دیگر از آن آثار که بعد از پایان آن حسرت می‌‌خورید که چرا زودتر به سراغ تجربه آن نرفته‌اید، بازی بسیار زیبای Old Man’s Journey است. این عنوان که از استودیو حرفه‌ای Broken Rules توسعه یافته بازیکنان را به همراه پیرمردی به ماجراجویی شگفت‌انگیز خواهد برد.

این عنوان با ایده جذاب و داستانی گیرا توانسته در طی سال‌های متعدد جایزه‌های زیادی را دریافت کند. با این که گیم پلی و داستان بازی کوتاه است، اما تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را می‌توان از آن دریافت کرد. اگر از انجام بازی‌های امروزی خسته شدید و به دنبال تنوع هستید، بازی Old Man’s Journey گزینه کاملا مناسبی است و مطمئنا شما نیز بعد از اتمام آن حس لذت‌بخش و شیرینی را احساس خواهید کرد.

6) بازی Terraria

بازی Terraria

بازی Terraria ساخته استودیو Games 505 روایت سرزمینی است که روزگارانی در آن مردم در صلح و آرامش بودند؛ اما ناگهان نیروهای اهریمنی با هجوم آوردن به این سرزمین تمامی، آرامش و صلح مردم را نابود کردند و آن را به سمت نابودی کشاندند. حال شما به عنوان یک قهرمان باید به عنوان شخصیت اصلی داستان با این نیروهای شیطانی مبارزه کنید و سرزمین و مردم خود را نجات دهید.

عنوان Terraria شباهت‌های جالبی به بازی ماینکرفت دارد و به نوعی بازیکنان در این عنوان حس آشنایی را احساس خواهند کرد. با این حال بازی Terraria آیتم‌های متنوع و زیادی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند ساخت و ساز بهتری داشته باشند و وسائل مورد نیاز خود را به راحتی بسازند. اهریمن و دشمنان بیشماری با انواع و اقسام رفتارها و قیافه‌های متنوعی در بازی وجود دارد.

بهترین بازی‌ های شوتر اول شخص اندروید

در صنعت بازی‌سازی سری بازی‌های شوتر اول شخص از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بودند، به طوری که امروزه شاهد چندین و چند عنوان در ژانرهای مختلف هستیم. محبوبیت این سبک به نوعی حد و مرزی ندارد و سازندگان براساس همین مورد روزانه بازی‌های متنوعی را روانه بازار می‌کنند. با این حال ما در این بخش نمایندگانی را برای شما انتخاب کردیم که می‌توانند بهترین تجربه از یک بازی در سبک شوتر اول شخص را به بازیکنان هدیه دهند.

1) بازی Shadowgun Legends

بازی Shadowgun Legends

یکی از پرطرفداران‌ترین بازی‌هایی که برای سیستم عامل اندروید ارائه شده است و تا به امروزه توانسته به موفقیت‌های بسیار دست پیدا کند، بازی Shadowgun Legends است. این عنوان بازیکنان را به یک جنگ تمام عیار علیه موجودات فضایی در کهکشان می‌برد و شما به عنوان شخصیت اصلی باید به پاکسازی سیارات از موجودات فضایی مختلف بپردازید و نسل بشر را از نابودی نجات دهید.

بازی آنلاین بوده و نیاز به اتصال اینترنت دارد و همچنین حالت چند نفره این عنوان امکان بازی به صورت PvP  و Co-op و شرکت در رقابت‌های سرگرم‌کننده دیگر را می‌دهد. خوشبختانه انواع و اقسام سلاح‌ها در بازی وجود دارد و شما می‌توانید با پیشروی در داستان و دریافت امتیازات بالا به خریداری و سفارشی‌سازی آن‌‌ها بپردازید. این عنوان از آن دست از بازی‌های خوش ساخت و جذاب بوده که می‌تواند هر طرفداری در سبک شوتر اول شخص را از خود راضی نگه دارد.

2) بازی Unkilled

بازی Unkilled

استودیو MADFINGER Games را اکثریت گیمرها به خاطر خلق بازی‌های خوش ساختی مانند Dead Trigger می‌شناسند که یکی دیگر از این آثار به بازی Unkilled مرتبط می‌شود. عنوان Unkilled از اکشن پرهیجان و پرجنب و جوشی برخوردار است به طوری که بازیکنان را پای گوشی خود میخکوب می‌کند.

در حقیقت می‌توان گفت که این عنوان آنلاین بوده و به بازیکنان امکان استفاده از حالت چند نفره Co-op و PvP را می‌‌دهد. بازیکنان به عنوان بازمانده باید جهان را از وجود زامبی‌ها و موجودات جهش‌یافته پاک کنند. سلاح و آیتم‌های متنوعی در بازی وجود دارد که شما می‌توانید به شخصی‌سازی آن‌ها بپردازید. گیم پلی و گرافیک بازی به مناسب‌ترین حالت برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده و شما برای انجام این بازی نیاز به سخت افزار خیلی قدرتمندی ندارید.

3) بازی LONEWOLF

بازی LONEWOLF

بازی LONEWOLF یکی از بازی‌هایی که شما را در میان جنگی هیجان‌انگیز میان گروه‌های خلافکاری قرار خواهد داد و وظیفه یک قاتل حرفه‌ای را برعهده بازیکنان قرار می‌دهد. شما به عنوان یک آدمکش حرفه‌ای باید اهداف مشخص شده خود را در موقعیت‌های مناسب از بین ببرید. ماموریت‌های فرعی و اصلی متنوعی از آزاد کردن گروگان‌ها، بمب‌گذاری در منطقه‌ای خاص و موارد دیگر در بازی وجود دارد که می‌تواند بازیکنان را به بهترین شکل سرگرم کند.

از نقاط قوت بازی می‌توان به داستان جذاب و فوق‌العاده گیرا آن اشاره داشت که تا انتهای بازی بازیکن را جذب می‌کند. روایت داستانی شبیه به کمیک بوک‌ها به بازیکنان ارائه می‌شود و همین امر موجب جذابیت بیش‌تر این عنوان می‌شود. به طور کلی بازی LONEWOLF با اتمسفر خاص و گیم پلی با کیفیت خود می‌تواند اوقات خوش و سرگرم‌کننده‌ای را برای گیمرها رقم بزند.

4) بازی Modern Combat 5

بازی Modern Combat 5

سری بازی‌های Modern Combat ساخته استودیو Gameloft در چند سال اخیر توانسته در پلتفرم موبایل خوش بدرخشد و موفقیت‌های زیادی چه در بخش داستانی و چه در بخش آنلاین چند نفره به دست بیاورد. نسخه پنجم این مجموعه علاوه بر محبوبیت بالایی که دارد، دارای کیفیت مناسبی بوده که بازیکنان می‌توانند تجربه لذت‌بخشی را از آن به دست بیاورند.

بازیکنان در نقش سربازان آمریکایی باید به جنگ با تروریست‌ها بروند و  کشور را از وجود آن‌ها پاکسازی کنند. در بازی Modern Combat 5 بازیکنان می‌توانند از هر سلاح و آیتم جنگی برای از بین بردن دشمنان استفاده کنند و محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. به طور کلی اگر علاقه به بازی‌های شوتر اول شخص با اکشنی فوق‌العاده هستید، تجربه بازی Modern Combat 5 گزینه کاملا مناسبی است.

5) بازی Warface: Global Operations

بازی Warface Global Operations

یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های استودیو My.com B.V در گوگل‌پلی به نام Warface: Global Operations به گیمرها ارائه شده است که می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای طرفداران سبک شوتر اول شخص به ارمغان بیاورد. این عنوان با تمرکز روی گیم پلی هیجانی با اضافه کردن خلاقیت و ایده‌های جذاب توانسته توجه بازیکنان را به خود جلب کند. در حالی که بازی تمرکز زیادی روی حالت Deathmatch گذاشته است، اما می‌تواند هیجانی لذت‌بخش را به گیمرهای این سبک هدیه کند.

بازی Warface: Global Operations گرافیک و گیم پلی قابل قبولی دارد و می‌تواند طرفداران خود را راضی نگه دارد. البته اگر با این نوع سبک از بازی‌های آشنایی داشته باشید سیستم گیم پلی بازی برای شما پیچیدگی خاصی نخواهد داشت و سریعا با مکانیک حرکت و تیراندازی بازی می‌توانید ارتباط برقرار کنید. در کل شباهت‌های زیادی میان بازی Warface: Global Operations و عنوان پرطرفدار Call of Duty: Mobile وجود دارد که هرازگاهی نیز مکانیزم مشابهی از این عنوان را به کاربران خود ارائه می‌کند.

6) بازی Guns of Boom

بازی Guns of Boom

اگر به بازی‌های تیمی آنلاین علاقه دارید، بازی Guns of Boom خوراک خودتان است. درحالی که چند سال است که از عرضه بازی Guns of Boom می‌گذرد، اما باز هم هنوز طرفداران پروپاقرص خود را دارد و مخاطبان جدیدی را نیز هرروزه به خود جذب می‌کند. همین مورد نشان می‌دهد که چقدر توجه به جرئیات و ارائه ایده‌های جدید و جذاب می‌تواند روی گیمرها تاثیر بگذارد، به طوری که آن‌ها بتوانند سالیان سال از آن اثر حمایت کنند.

بازی با گیم پلی اعتیاد آور خود بازیکنان را به تجربه چندین ساعته‌ای می‌برد که خودشان نتوانند گذر زمان را احساس کنند. بازی دارای گرافیک سه بعدی و جذابی است، اما نیاز به سخت افزار قدرتمند و حافظه ذخیره‌سازی زیادی ندارد. به طور کلی عنوان Guns of Boom بدون هیچ شک و شبهه‌ای یکی از بهترین و باارزش‌ترین بازی‌های اول شخص اندروید به حساب می‌آید که می‌تواند تجربه‌ی بسیار هیجان‌انگیزی را در سبک اکشن اول شخص برایتان رقم بزند.

بهترین بازی‌ های شوتر بتل رویال اندروید

تقریبا سه الی چهار سالی می‌شود که سبک بتل رویال روی کار آمده و با رشد عجیب و غریبی روبرو شده است به طوری که استودیوهای بزرگ و کوچک به دنبال ساخت بازی‌های این سبکی هستند. محبوبیت سبک بتل رویال به قدری بالا رفته که علاوه بر ژانر اکشن، روی تمامی ژانرهای دیگر تاثیر گذاشته است.

با توجه به تنوع بالایی که این سبک دارد شما می‌توانید در هر ژانری که بخواهید بازی بتل رویال مورد نیاز خود را پیدا کنید. با این حال در این قسمت می‌توانید با بهترین بازی‌های شوتر بتل رویال آشنا شوید که نمایندگانی شایسته برای معرفی این سبک از بازی‌های اندروید هستند. لازم به ذکر بوده که عناوین بسیار زیادی مانند بازی Disorder و بازی Rules of Survival و کلی موارد دیگر در این سبک وجود دارند که ما تنها نمونه‌هایی از بهترین آن‌ها را نام می‌بریم.

1) بازی Call of Duty: Mobile

بازی Call of Duty Mobile

وقتی صحبت از بهترین بازی شوتر اول شخص بتل رویال به میان بیاید، امکان ندارد نام بازی فوق‌العاده محبوب Call of Duty: Mobile در جایگاه اول آورده نشود. بازی کالاف دیوتی موبایل ساخته استودیو TiMi Studio Group در سال 2019 غوغایی در بازی‌های اندروید به پا کرد و توانست سیل عظیمی از گیمرهای موبایل را به خود جذب کند.

جالب اینجاست این محبوبیت بالا منجر شد تا در همان سال بازی Call of Duty: Mobile بتواند عنوان بهترین بازی سال اندروید را از آن خود کند. با این حال برای افرادی که نمی‌دانند، عنوان Call of Duty: Mobile دارای چندین حالت است که محبوب‌ترین آن به بخش بتل رویال اشاره دارد. در حالت بتل رویال بازیکنان باید در منطقه‌ای که 100 بازیکن دیگر وجود دارد یا به حالت گروهی یا به صورت تک نفره به رقابت با یکدیگر بپردازند.

بازی دارای سلاح و آیتم‌های جنگی متنوعی است که شما براساس نوع بازی خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همانطور که احتمالا می‌دانید عناوین سبک بتل رویال از کمپین و داستان خاصی برخوردار نبوده و بیش‌تر تمرکز خود را روی گیم پلی بازی گذاشته‌اند.

2) بازی Fortnite

بازی Fortnite

از معروف‌ترین عناوین دیگر سبک بتل رویال می‌توان به بازی فورتنایت اشاره داشت. محبوبیت این عنوان نیز از سال 2017 تا به امروزه در حال افزایش بوده و طرفداران زیادی هرروزه به تعداد پلیرهای این عنوان اضافه می‌شوند. اولین بار در سال 2011 بود که استودیو Epic Games از این عنوان رونمایی کرد که بنا به دلایل و کش و قوس‌های فراوانی عرضه بازی Fortnite تا سال 2017 تاخیر خورد.

با این حال خوشبختانه بازی توانست با گیم پلی و گرافیک منحصر به فرد خود طرفداران مختص به خودش را پیدا کند و جایگاهی در میان بهترین‌های سبک بتل رویال بیابد. مانند دیگر عناوین این سبک بازیکنان در منطقه‌ای که شامل 100 پلیر دیگر می‌شود، حضور پیدا کرده و به مبارزه با دیگر بازیکن‌ها چه به صورت گروهی و چه تنهایی می‌پردازند.

در گیم پلی بازی Fortnite مهارت ساخت و ساز (build) در اولویت قرار می‌گیرد و هرچه شما توانایی بیش‌تری در این مهارت داشته باشید، شانس زنده ماندنتان بیش‌تر خواهد شد. بازی از پشتیبانی قوی برخوردار بوده و هر از گاهی آپدیتی برای تنوع بخشیدن به مناطق و سلاح‌های و موارد دیگر منتشر می‌شود.

3) بازی Apex Legends Mobile

بازی Apex Legends Mobile

بازی بتل رویال دیگری که در مدت کوتاه توانست محبوبیت و موفقیت بالای خود را از پلتفرم‌های کنسولی به سسیتم عامل گوشی‌های هوشمند بیاورد، بازی Apex Legends Mobile است. در این بازی بازیکنان می‌توانند با کنترل شخصیت‌های مختلف به انجام بازی به صورت گروهی یا تنها بپردازند. گیم پلی بازی به این صورت است که شما با انتخاب یک قهرمان که توانایی منحصر به فرد خود دارد به جنگ با دیگر دشمنان می‌روید.

بازی Apex Legends Mobile قهرمانان مختلف با توانایی‌های خاصی وجود دارند که شما با توجه به مهارت و سبک بازی خود می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. بازی علاوه بر سبک بتل رویال خود، روی حالت Deathmatch نیز حساب ویژه‌ای باز کرده است. افرادی که با دوربین اول شخص نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند، توسعه‌‌دهندگان تجربه این بازی را به صورت سوم شخص برای آن‌ها فراهم کرده‌اند. متاسفانه بازی هنوز از قابلیت کراس‌پلی پشتیبانی نمی‌کند، اما به گفته توسعه‌دهندگان این قابلیت به‌زودی به بازی اضافه خواهد شد.

4) بازی PUBG Mobile

بازی PUBG Mobile

در میان طرفداران این سبک از بازی‌های اندروید بازی PUBG Mobile به عنوان اصلی‌ترین و پایه‌گذار ژانر بتل رویال شناخته می‌شود و به گفته طرفداران موفقیت‌های بازی پابجی موبایل بوده که توانسته چراغ راهی پرنور برای دیگر عناوین ایجاد کند. با این حال در ابتدا بازی PUBG برای پلتفرم‌های کنسولی عرضه شد که بعد از موفقیت‌های چشمگیر توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند آن را روی سیستم عامل تلفن‌های هوشمند نیز عرضه کنند، اینگونه شد که در سال 2018 بازی PUBG Mobile روی کار آمد و طرفداران را هیجان‌زده کرد.

این عنوان نیز در سبک بتل رویال بازیکنان را به رقابتی هیجان‌انگیز دعوت می‌کند و شما می‌توانید مهارت و توانایی‌های خود را در بخش چند نفره آنلاین بازی به چالش بکشید. اگر به این سبک از بازی‌های علاقه دارید، تجربه عنوان PUBG Mobile را از دست ندهید و البته نسخه جدیدی از آن به نام PUBG New State نیز عرضه شده که تجربه آن نیز خالی از لطف نیست.

بهترین بازی‌ های ترسناک اندروید

یکی دیگر از سبک‌هایی که طرفدارن خاص و ویژه خودش را دارد و توانسته با بازی‌های موفق به جایگاه بالایی دست یابد، ژانر ترس و وحشت است. شاید در گذشته کم‌تر کسی به سراغ تجربه بازی ترسناک می‌رفت، اما با گذشت زمان افراد زیادی به این سبک از بازی‌ها علاقه نشان دادند، به این شکل که امروزه شاهد چندین عنوان در ژانر ترسناک هستیم. آثار خوش ساختی از بازی‌ های ترسناک اندروید دارند که بهتر است به عنوان نمایندگانی از این ژانر به سراغشان برویم.

1) بازی In To The Dead 2

بازی In To The Dead 2

بعد از این که نسخه اول بازی In to The Dead از استودیو Prodigy Design Limited توانست در سال 2012 موفقیت زیادی را پیدا و توجه مخاطبان را به سمت خود جذب کند. بعد از گذشت پنج سال نسخه دوم آن در سال 2019 عرضه شد و توانست بار دیگر موفقیت‌های خود را تکرار کند و امتیازات بالایی را از آن خود کند. بازی In To The Dead 2 با داستان جذاب و گیم پلی سرگرم‌کننده خود بازیکنان را تا انتهای پیچ و خم روایت میخکوب گوشی خود می‌کند.

بازیکنان به عنوان فردی به نام جیمز باید راه خود را برای پیدا کردن خواهر و دختر خود از میان هزاران و هزار زامبی باز کنند. اتمسفر بازی به خوبی محیط پساآخرالزمانی را تصویر کشیده است و بازیکنان به راحتی می‌توانند با شخصیت و اتفاقات آن ارتباط برقرار کنند. سازندگان بازی از المان‌های ترس و اکشن در کنار یکدیگر به خوبی استفاده کردند و ترکیب این دو المان با هم منجر به ایجاد عنوانی هیجان‌انگیز و ترسناک شده است.

2) بازی Five Night at Freddy’s

بازی Five Night at Freddy’s

تا به امروز نسخه‌های فرعی و اصلی زیادی از سری بازی Five Night at Freddy’s روانه بازار شده است که براساس نظرسنجی از طرفداران، نسخه اول این مجموعه جزء ترسناک‌ترین عناوین بوده است. بازی Five Night at Freddy’s روایتگر نگهبانی است که باید در یک پیتزا فروشی شیفت شب خود را سپری کند. همه چیز ساده و عادی پیش می‌رود تا این که نوبت به بیدار شدن عروسک‌هایی که درون این پیتزا فروشی برای تبلیغات و شاد کردن کودکان هستند، می‌شود.

در حقیقت این عروسک‌ها را روح‌‌های شیطانی کودکانی که قبلا در آن منطقه کشته شده‌اند، تسخیر می‌کنند و با بیدار شدن در شب هر موجود زنده‌ای را می‌خواهند از بین ببرند. هدف اصلی بازیکنان ساده است؛ مراقب عروسک‌های شیطانی باشید و تا روشنایی صبح جان سالم بدر ببرید. از نظر گرافیکی هر نسخه رو به پیشرفت بوده و اولویت اصلی در این مجموعه بازی افکت‌های صدا و اهمیت بالای صداگذاری است؛ زیرا در بازی‌های ترسناک صداگذاری نقش اساسی را ایفا می‌کنند. بعد از صداگذاری مناسب، مهم‌ترین فاکتور در این بازی جامپ اسکرهای به شدت ترسناک آن است. با این حال اگر دوست دارید از استرس دائمی و هیجانی فوق‌العاده لذت ببرید، بازی Five Night at Freddy’s و عروسک‌های آن منتظر شما هستند.

3) بازی Dead by Daylight

بازی Dead by Daylight

بعد از موفقیت‌هایی که نسخه کنسولی بازی Dead by Daylight توانست به دست بیاورد، سازندگانی در اقدامی تصمیم گرفتند این عنوان را برای سیستم عامل گوشی‌های هوشمند نیز پورت کنند تا همگان بتوانند از تجربه آن لذت ببرند. اینگونه شد که بازی اکشن ترسناک Dead by Daylight که یک بازی آنلاین چند نفره است توانست موفقیت‌های بیش‌تری را به ویترین افتخارات خود اضافه کند و در سبک خود به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترسناک اندروید شناخته شود.

داستان از این قرار است که بازیکن در گروه‌های چند نفره به عنوان بازماندگان و قاتل به انجام اهدافی مشخص بپردازند. هدف و وظیقه قاتل که کاملا مشخص است، اما اهداف بازماندگان بسیار چالش‌برانگیز و سخت خواهد بود و صد البته که هیجان بالایی را می‌توان در نقش یک بازمانده احساس کرد.

4) بازی Forgotten Memories

بازی Forgotten Memories

آیا به مجموعه بازی‌های سایلنت هیل یا رزیدنت اویل علاقه دارید؟ اگر پاسختان مثبت است که بهتر بوده با بازی Forgotten Memories که تلفیق و ترکیبی از المان‌های این دو بازی پرطرفدار است آشنا شوید. فضاسازی و اتمسفر بازی به خوبی توانسته آن حس وحشت و ترس را به مخاطبان القا کند و تجربه‌ای شگفت‌انگیز از یک بازی اندرویدی ترسناک را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. در ابتدا این عنوان توسط استودیو Psychose Interactive Inc در سبک پرطرفدار ترس روانی و بقا ساخته و در سال 2015 برای سیستم عامل IOS عرضه و تقریبا چهار سال بعد نسخه ریسمتر شده آن برای اندروید منتشر شد. در کل بازی Forgotten Memories بسیار جذاب بوده و طرفداران از آن با نمرات بالایی در گوگل پلی استقبال کرده‌اند.

5) بازی Dead Trigger 2

بازی Dead Trigger 2

ترکیب المان‌هایی از ژانر ترس و اکشن را در کنار یکدیگر قرار دهید، حال این دو تا را باهم ترکیب کنید؛ نتیجه آن خلق بازی Dead Trigger 2 از استودیو حرفه‌ای Madfinger Games می‌شود. این بازی اولین بار در سال 2013 برای سیستم عامل آی او اس عرضه که بعد از گذشت یک سال برای اندروید نیز منتشر شد که از آن همان سال با محبوبیت و استقبال بسیار زیادی از سوی طرفداران و منتقدین دریافت کرد.

بازی Dead Trigger 2 اثری در سبک وسیاق زامبی‌کشی اول شخص بوده که بازیکنان را به تجربه‌ای هیجان‌انگیز از کشت و کشتار موجودات مختلف جهش یافته می‌برد. آیتم و سلاح‌های جنگی زیادی برای رویارویی با زامبی و موجودات غول‌پیکر درون بازی قرار گرفته است و خوشبختانه سازندگان از این نظر سنگ تمام گذاشته‌اند. این عنوان نیاز به سخت افزار بسیار قدرتمندی ندارد و همگان می‌توانند از تجربه آن لذت ببرند.

بهترین بازی‌های پازل و معما اندروید

مثل سبک استراتژیک که ریشه در بازی‌های ویدیویی مخصوص کامپیوتر دارد و به نوعی مکمل آن است، سبک پازل و معما به همین صورت بوده و قدمت بسیار زیادی در سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس دارد. تقریبا از آن زمان که بازی مار (Snake) برای گوشی‌های نوکیا بود تا الان که از هر نظری این سبک پیشرفته شده و توانسته امروزه عناوینی با گرافیکی باورنکردنی به طرفداران خود ارائه کند. با این حال بیایید با یکدیگر به سراغ بهترین بازی های پازل اندروید برویم.

1) بازی Monument Valley 2

بازی Monument Valley 2

بعد از غوغایی که نسخه اول بازی Monument Valley در سبک پازل و معما رخ داد، توسعه‌دهندگان با فهمیدن فرمول موفقیت و رساندن عنوان خود به اوج درخشش خود، تصمیم گرفتن نسخه دوم این سری بازی را روانه بازار کنند. از برجسته‌ترین ویژگی‌های بازی Monument Valley 2 این است که معما و مراحل آن دچار چرخه تکرار نمی‌شود و هربار بازیکنان با یک چالش روبرو خواهند شد.

گرافیک و گیم پلی بازی در کیفیت مناسبی قرار داشته و ایرادی از این نظر دیده نمی‌شود و خوشبختانه در کنار این موارد، موسیقی متن این بازی به خوبی می‌تواند آرامش را به بازیکنان انتقال دهد. عنوان بازی Monument Valley 2 یکی از بهترین عناوین برای فسفر سوزاندن و آرامش مغزی است، پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقمند به این سبک هستید، تجربه این عنوان را به هیچ وجه از دست ندهید.

2) سری بازی The Room

بازی The Room

مگر می‌شود از بازی‌های سبک معمایی صحبت کرد و نام سری بازی محبوب و پرطرفدار The Room آورده نشود. این عنوان از تمامی لحاظ چه گیم پلی و چه گرافیک و موارد دیگر یکی از بهترین و باارزش‌ترین عناوین در سیستم عامل گوشی‌های هوشمند است. طراحی معما و پازل‌ها به بهترین شکل ممکن برای سرگرم کردن طرفداران ایجاد شده و توسعه‌‌دهندگان نهایت تلاش خود را انجام داده‌اند تا ارزشی شایسته در این سبک را به طرفداران ارائه کنند. به طور کلی سری بازی The Room به قدری خلاقانه و هنری طراحی شده که تجربه آن را به همگان پیشنهاد می‌کنیم. جالب است بدانید این سری بازی در گوگل پلی از امتیازات بالایی برخوردار بوده و طرفداران با بازخوردهای بسیار مثبتی از آن‌ها استقبال کرده‌اند.

3) بازی Farm Heroes Saga

بازی Farm Heroes Saga

احتمالا تا به امروز نام بازی پرطرفدار Candy Crush Saga را شنیده‌اید یا این که خودتان برای یک بار هم شده آن را تجربه کرده‌اید. حال در این بخش می‌خواهیم با یک اثر جذاب و اعتیاد آور دیگر که از همان شرکت کینگ (KING)  که توسعه‌دهنده بازی Candy Crush Saga است را به شما به نام Farm Heroes Saga معرفی کنیم.

بازی با گرافیک و گیم پلی جذاب خود بازیکنان را ساعت‌های درگیر خود می‌کند به طوری که گذر زمان در حین انجام این عنوان معنایی نخواهد داشت. شاید در نگاه اول بازی بسیار بچگانه به نظر برسد، اما مراحل بازی در بعضی مواقع به قدری سخت می‌شود که شما را بی‌نهایت کلافه خواهد کرد. بازی Farm Heroes Saga دارای شور و شوق خاصی است، به طوری  که می‌توانید در ساعت بیکاری اوقات خوشی را برای خودتان رقم زنید.

4) بازی Mr Pumpkin 2: Walls of Kowloon

بازی Mr Pumpkin 2 Walls of Kowloon

تصور کنید می‌خواهید وارد یک شهر شوید و روی تابلویی بزرگی ابتدای این شهر نوشته شده که ورود به شهر کاولون والد بسیار آسان است، اما خروج از آن مشکل خواهد بود؛ آنوقت در آن زمان چه کاری انجام خواهید داد، آیا باز هم وارد می‌شوید یا خیر؟ اگر پاسختان مثبت است که بیایید برای به دست آوردن این تجربه به سراغ انجام بازی Mr Pumpkin 2: Walls of Kowloon برویم.

بازی Mr Pumpkin 2: Walls of Kowloon به عنوان یکی از سخت‌ترین بازی‌های ژانر معمایی با داستانی پیچیده میان طرفداران شناخته می‌شود. بازیکنان به عنوان آقای کدو تنبل با کلاه و کیفی مخصوص خودش وارد این شهر می‌شوند و باید با حل معما و رازهای نهفته در این شهر راهی برای خروج خود پیدا کنند. بازی از گرافیک و گیم پلی جذابی بهره برده و می‌تواند بازیکنان را از تجربه آن راضی نگه دارد.

5) بازی Infinity Loop

بازی Infinity Loop

از جمله خاص‌ترین عناوینی که می‌توانید در سبک معمایی و پازل تجربه کنید، بازی Infinity Loop است. این عنوان به خوبی می‌تواند ذهنتان را باز کرده و آرامشی عجیب و غریب به طرفداران انتقال دهد. وظیفه بازیکنان در این عنوان به این شکل است که با استفاده از خطوطی که شبیه به لوله هستند، حلقه‌های بینهایتی را ایجاد کنند. خوشبختانه هیچ محدودیت زمانی در بازی وجود ندارد و بازیکنان به راحتی و بدون وجود استرسی می‌توانند فکر کرده و بازی خود را پیش ببرند. بازی Infinity Loop دارای دو تا حالت است که یکی از آن‌ها باید آن خطوطی که گفتیم را به هم وصل کنید و در حالت دیگر بالعکس؛ باید آن‌ها را از یکدیگر جدا کنید. با این حال ممکن است در بعضی مواقع مراحل بازی تکراری شود، اما می‌تواند در زمان‌هایی که نیاز به آرامش دارید به کمکتان بیاید.

بهترین بازی‌ های مبارزه‌ای اندروید

ژانر مبارزه‌ای، سبکی که می‌توان در مواقعی که نیاز دارید تا خشم و عصبانیت خود را روی سر کسی خالی کنید می‌توانید به سراغ بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید بروید و تمامی کاراکترهای بازی را با مشت و لگد راهی دنیای مردگان کنید. سبک مبارزه‌ای کلا ژانری خاص و منحصر به فرد بوده که طرفداران مختص به خودش را دارد و تعداد این طرفداران بیشمار است با این حال بهتر است بدانید در این سبک پرطرفدار کدام بازی‌ها توانسته‌اند از میان انبوهی از بهترین‌ها به عنوان نماینده در لیست بهترین بازی های اندروید قرار گیرند.

1) بازی Brawlhalla

بازی Brawlhalla

اگر به سبک بازی‌های مبارزه‌ای چند نفره علاقه دارید، بازی Brawlhalla می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای گذراندن اوقات فراغت خود با دوستانتان باشد. این عنوان دارای گیم پلی مشابهی با بازی کنسولی نینتندو به نام Super Smash Bros دارد و می‌تواند طرفداران این نوع سبک از بازی‌ها را از خود راضی نگه دارد. تا به امروز این عنوان توانسته بیش از 40 میلیون کاربر به خود جذب کنند و در حالت‌های مختلف بخش آنلاین آن‌ها را به جان یکدیگر بیاندازد

. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم و خوب این عنوان، پشتیبانی از حالت کراس پلی است. به طوری که بازیکنان به راحتی می‌توانند با پلتفرم‌های مختلف با یکدیگر به رقابت‌های چندیدن نفره یا تک به تک بپردازند. خوشبختانه بازی علاوه بر این که از حالت Free for All استفاده می‌کند بلکه پشتیبانی بسیار مناسبی دارد و هر چند وقت یکبار می‌توانید شاهد به‌روزرسانی‌های مختلف برای اضافه کردن قابلیت‌های جدید به شخصیت‌های متفاوت باشیم.

2) بازی MORTAL KOMBAT: A Fighting Game

بازی MORTAL KOMBAT A Fighting Game

سری بازی‌های مورتال کمبت از گذشته تا به امروز طرفداران خاص و بیشمار خودشان را داشته‌اند به طوری که امروزه امکان ندارد کسی نام این عنوان پرآوازه را نشنیده باشد. با این حال مدت زیادی از زمان عرضه این عنوان روی سیستم عامل اندروید و iOS می‌گذرد، اما با این حال به خاطر استقبال بالای طرفداران، توسعه‌دهندگان به پشتیبانی و ارائه محتوای جدید برای این عنوان تا به امروز ادامه داده‌اند. اگر به خشونت بالا و هیجان‌انگیز بازی Mortal Kombat علاقه دارید و خون و خونریزی اغراق‌آمیز آن باعث آزارتان نمی‌شود، بدون هیچ وقفه‌ای حتما به سراغ تجربه بازی MORTAL KOMBAT: A Fighting Game بروید.

3) بازی Shadow Fight 3

بازی Shadow Fight 3

بعد از موفقیت‌های نسخه اول و دوم سری بازی‌های Shadow Fight حال نوبت به نسخه سوم از این مجموعه می‌رسد. بازی Shadow Fight 3 که با گرافیک و گیم پلی جذاب خود مخاطبان را به پای پلتفرم‌های خود میخکوب می‌کند و آن‌ها را با حرکات رزمی و هیجان‌انگیز خود به دوران جنگجویان برجسته و قدرتمند گذشته می‌برد.

این عنوان یکی از ساخته‌های استودیو با انگیزه و مطرح Nekki است که تقریبا بعد از گذشت مدت کوتاهی توانسته به شهرت بالایی درست پیدا کنند. جالب است بدانید تا به امروز بیش از 3 میلیون کاربر گوگل پلی عنوان Shadow Fight 3  را تجربه کرده‌اند و امتیازات بالایی به این عنوان داده‌اند. بازی روی گوشی‌هایی که سخت افزار قدرتمندی دارند با کیفیت تصویر بسیار بالایی اجرا خواهد شد.

4) بازی Injustice 2

بازی Injustice 2

یکی دیگر از بازی‌هایی که می‌توان به طرفدارهای سبک مبارزه‌‌ای معرفی کرد که دارای خشونت کم‌تری نسبت به بازی MORTAL KOMBAT: A Fighting Game داشته باشد، بازی Injustice 2 ساخته استودیو NetherRealm است که در سال 2017 منتشر شد. در این عنوان بازیکنان می‌توانند با ابر قهرمانان DC به جنگ با دیگر شخصیت‌ها بروند و ساعات سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنند.

فهرستی از ده‌ها ابرقهرمان در این بازی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن به مبارزه با دیگر شخصیت‌ها بپردازید، البته که می‌توانید نیروهای آن‌ها را برای داشتن قدرت بیش‌تر، ارتقا دهید. بازی از حالت‌های مختلف چند نفره پشتیبانی می‌کند و همین وجود حالت‌های مختلف درون بازی لذت تجربه آن را چند برابر خواهد کرد.

5) بازی Streets of Rage 4

بازی Streets of Rage 4

تقریبا بعد از گذشت چند سال نسخه چهارم سری بازی‌های شورش در شهر (Streets of Rage) در سال 2020 برای پلتفرم‌های کنسولی عرضه شد که توانست بار دیگر خاطرات خوش گذشته طرفداران را زنده کند و آن‌ها بتوانند با دیگر با شخصیت‌های دوست‌داشتنی خود به جنگی تمام عیار بروند. با این حال بعد از درخواست‌های مکرر از توسعه‌دهندگان این عنوان، بالاخره آن‌ها در سال 2022 تصمیم گرفتند بازی Streets of Rage 4 را برای سیستم عامل‌های گوشی های هوشمند عرضه کنند.

دقیقا مانند نسخه‌های قبلی، در بازی Streets of Rage 4 می‌توانید کنترل 8 کاراکتر را به انتخاب خود برعهده گیرند؛ از اکسل، بلیز و آدام گرفته تا فلوید و چند شخصیت جذاب دیگر. سازندگان تا حد امکان تلاش کرده‌اند تا نسخه موبایلی این عنوان همانند نسخه‌های کنسولی باشد تا بازیکنان کمبودی از این نظر احساس نکنند.

بهترین بازی‌های ریسینگ (مسابقه‌ای) اندروید

قطعا سبک ریسینگ از محبوب‌ترین بازی‌ های موبایل به حساب می‌آیند که هرروزه به خاطر افزایش قدرت گوشی‌های هوشمند بازی‌های بیش‌تری با گرافیک بالاتری عرضه خواهد شد. در این سبک خلاقیت و ایده‌های جدید توسعه‌دهندگان بسیار مهم است؛ ‌زیرا این سبک به نوعی در سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند اشباح شده و سازندگان کار سختی برای به دست آوردن توجه کاربران دارند. با این حال ما در این بخش بازی‌ هایی مسابقه ای اندروید که در چند سال گذشته توانسته‌اند امتیازات بالایی را از کاربران دریافت کنند به شما معرفی خواهیم کرد.

1) بازی Rush Rally 3

بازی Rush Rally 3

نسخه سوم بازی Rush Rally از آن دست از بازی‌های است که انقلابی در نسخه‌های قبلی خود به پا کرد؛ زیرا در نسخه‌های پیشین دوربین بازی از بالا به پایین و از حالت کلاسیک استفاده می‌کرد. اما در بازی Rush Rally 3 سازندگان دست به تغییرات گسترده و بزرگی زدند تا جایی که طرفداران این سبک را هیجان‌زده کرد. اتمسفر و فضاسازی بازی به خوبی با گرافیک و گیم پلی آن تلفیق شده و شما می‌توانید اثری هیجان‌انگیز به نام Rush Rally 3 را در سبک ریسینگ تجربه کنید. از جاده خاکی عبور کنید، دیوانه‌وار رقیبان خود را کنار بزنید و به همگان نشان دهید که شما بهترین راننده در مسابقات رالی هستید.

2) بازی GRID Autosport

بازی GRID Autosport

کلا بازی‌هایی که در سال 2019 عرضه شدند به طور کلی رنگ و بویی تازه‌تر به بازی‌های گوشی‌‌های هوشمند بخشیدند که یکی از آن‌ها بازی GRID Autosport است. این عنوان بعد از عرضه، در مدت خیلی کوتاهی توانست به بهترین بازی مسابقه‌ای برای اندروید تبدیل شود. دلیل این امر شاید نبود تبلیغات و پرداخت‌های درون برنامه‌ای درون این عنوان بود که تقریبا این ویژگی در این نوع آثار بسیار کمیاب است.

با این حال بازیکنان می‌توانند از گرافیک عالی، کنترل راحت خودروها، پشتیبانی خوب از سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند و کلی موارد دیگر موجود در این عنوان لذت ببرند. تعداد خودروهای موجود در بازی زیاد است و از این نظر ایرادی دیده نمی‌شود، اما پشتیبانی بازی ضعیف بوده و آپدیت‌های زیادی تا به امروزه برای عنوان GRID Autosport ارائه نشده است. توجه داشته باشید که بازی بسیار به یک شبیه‌ساز رانندگی شباهت دارد، پس نمی‌توانید با نهایت سرعت به دیوار بکوبید و انتظار داشته باشید اتفاقی برای ماشینتان نیفتد.

3) بازی Asphalt 9

بازی Asphalt 9

امکان ندارد صحبت از بهترین بازی‌های سبک ریسینگ باشد و نام بازی Asphalt 9 در رتبه‌های بالا دیده نشود. بعد از موفقیت‌های نسخه پیشین سری بازی آسفالت، حال نوبت به بازی نسخه نهم آن رسیده است. این سری بازی به عنوان پرچمدار شرکت گیم‌لافت هر سال طرفداران خود را با گرافیک باورنکردنی و گیم پلی هیجان‌انگیز شگفت‌زده می‌کند. جالب اینجاست که بازی Asphalt 9 را به بازی بسیار محبوب و شاهکار Forza Horizon 5 مقایسه می‌کنند.

همچنینی برای تست قدرت سخت افزاری تلفن‌های هوشمند اولین بازی برای نشان دادن این قدرت، عنوان Asphalt 9 است. عنوان آسفالت 9  دارای بخش آنلاین بوده و بازیکنان می‌توانند با متصل شدن به سرورهای بازی با دوستان خود اوقات خوشی را رقم زنند. متاسفانه بخش تبلیغات و پرداخت‌های درون برنامه‌ای از مزیت‌های منفی آن به شمار می‌آید.

4) بازی Hill Climb Racing 2

بازی Hill Climb Racing 2

اگر گوشی شما از سخت افزار بالایی پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌‌توانید بازی‌های با گرافیک بالایی را در سبک ریسینگ تجربه کنید، خب جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا بازی Hill Climb Racing 2 دست بوده که دارای گرافیک بالایی نیست، اما می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و شیرینی را به شما هدیه کند. بازی دارای بخش آنلاین و چند مدل ماشین‌های مختلف با کاراکترهای بامزه بوده که در نگاه اول ممکن است شما را به خنده بیاندازند. بعد از موفقیت نسخه اول این بازی، شرکت Fingersoft قدم بلندپروازانه‌تری برداشت و نسخه دوم این عنوان را با گرافیک و گیم پلی جذاب‌تری روانه بازار کرد. این قدم نه تنها مخاطبان بیش‌تری را به خود جلب کرد، بلکه با استقبال و برخوردهای بسیار مثبتی از سوی کاربران پلی استور روبرو شد. بازی Hill Climb Racing 2 سختی‌های خاص خودش را دارد که می‌تواند به جذابیت و تجربه لذت‌بخش آن کمک بیش‌تری کند.

5) بازی Traffic Rider

بازی Traffic Rider

سبک ریسینگ که تنها به ماشین‌های مسابقه‌ای مرتبط نمی‌شود، بلکه شامل پیست‌های موتور سواری نیز خواهد شد. تقریبا سال‌های زیادی است که از عرضه بازی Traffic Rider می‌گذرد، اما همچنان از محبوبیت این عنوان کاسته نشده است و هنوز که هنوزه می‌توانیم این عنوان را از بهترین بازی‌‌های ریسینگ موتورسواری به شمار بیاوریم.

بازی Traffic Rider با دوربین اول شخص خود به طور کامل حس یک موتور سوار حرفه‌ای را به طرفداران القا می‌کند و طعم لذت‌بخش لایی کشیدن از میان ماشین‌های دیگر را به خورد آن‌ها می‌دهد. طعمی که با یکبار چشیدن، امکان ندارد به آن اعتیاد پیدا نکنید. با توجه به این که بازی قدیمی است، نمی‌توان توقع بالایی از گرافیک و گیم پلی آن داشت؛ اما اگر به دنبال یک بازی موتورسواری حرفه‌ای و هیجان‌انگیز هستید، قطعا بازی Traffic Rider ارزش دانلود کردن را دارد.

بهترین بازی‌ های بقا اندروید

یکی از سبک‌هایی که به راحتی می‌توانید توانایی خود را در دنیای پساآخرالزمانی یا موقعیت‌های بحرانی به چالش بکشید، انجام عناوینی در سبک بقا است. در عناوین سبک بقا بازیکنان باید در گشت و گذار در محیط‌های خطرناک آیتم‌هایی برای زنده ماندن برای خود و دیگران پیدا کنند. به طور کلی بازی‌هایی که در این سبک قرار می‌گیرند، سعی دارند تمامی پارامترهای حیاتی زندگی یک انسان را به چالش‌های خطرناکی بکشند. با این حال بهتر است برای آزمایش کردن مهارت‌های خود در این موقعیت‌های خطرناک، به سراغ تجربه بهترین‌های این سبک برویم.

1) بازی Don’t Starve: Pocket Edition

بازی Don’t Starve Pocket Edition

زمانی که صحبت از بازی‌های سبک بقا می‌شود، امکان ندارد بازی Don’t Starve: Pocket Edition با تمام سرعت در جایگاه اول لیست حضور پیدا نکند. این عنوان که یکی از ساخته‌های استودیو Klei Entertainment به شمار می‌آید توانست با گرافیک خوب و جالب توجه خود طرفداران زیادی را جذب کند. به طوری که امروزه شاهد حضور آن در لیست بهترین بازی های اندروید در این سبک هستیم.

جذابیت این بازی به قدری بود که توانست راهی از پلتفرم‌های کنسولی به سیستم عامل‌های اندروید برسد. داستان از این قرار بوده که بازیکنان در نقش دانشمندی به نام ویلسون باید با نیروهای تاریک و شیاطین مبارزه کنند و در عین حال مراقبت سلامتی روانی و جسمی خود باشند. مهم‌ترین آیتم و پرامتر حیاتی در این عنوان، نگه داشتن منبع نور است؛ زیرا در زمان تاریکی مطلق قدرت شیاطین بیش‌تر می‌شود و شانس زنده ماندن بازیکنان در این موقعیت صفر است.

2) بازی Crashlands

بازی Crashlands

احتمالا یکی از متفاوت‌ترین عناوینی که می‌توانید در سبک بقا پیدا کنید، بازی Crashlands است. این عنوان در سال 2016 توسط استودیوی مستقل  Butterscotch Shenanigans ساخته و توانست نمرات بالایی را از کاربران دریافت کند. این بازی ترکیبی از المان‌های اکشن، بقا و نقش‌آفرینی بوده که می‌تواند طرفداران این سبک از بازی‌های موبایلی را از خود راضی نگه دارد. گرافیک و جلوه‌های هنری رنگارنگ بازی Crashlands باعث شده تا طرفداران ارتباط بهتری با آن بگیرند و بعد از یک مدتی از انجام آن خسته نشوند. سازندگان به خوبی از طیف‌های مختلف رنگی استفاده کرده اند تا بازیکنان حس فوق‌العاده‌ای از تجربه آن به دست بیاورند. به طور کلی این عنوان با الهام‌گیری از المان‌های بازی‌های ماینکرفت و Don’t Starve توانسته در کالبدی کاملا متفاوت‌تر به بازیکنان ارائه شود.

3) بازی This War of Mine

بازی This War of Mine

به جرات می‌توان گفت که تا به امروز هنوز که هنوز هیچ عنوانی نتوانسته به بهترین شکل مانند بازی This War of Mine پیامدهای منفی و ناگوار جنگ را با مخاطبان نشان دهد و تعریفی کلی از تلخی‌های این رویداد داشته باشند. اما بازی This War of Mine ساخته استودیو لهستانی 11 Bit این اتفاقات ناگوار و زشتی چهره جنگ را به بهترین شکل خود به تصویر کشیده، به طوری که شما به راحتی می‌توانید حال و هوای انسان‌های قرار گرفته در آن موقعیت را درک کنید.

داستان‌های متنوعی درون بازی برای تجربه بازیکنان قرار گرفته که هر کدام به یک شکل به زندگی در موقعیت‌های سخت و تلاش برای زنده ماندن می‌پردازند. اگر علاقمند به سبک بقا هستید، بدون معطلی به سراغ تجربه بازی This War of Mine بشتابید که از الزمات هر گیمری در این سبک است.

4) بازی LifeAfter

بازی LifeAfter

به گفته سازندگان استودیو NetEase Games ساخت و عرضه بازی LifeAfter در سال 2019 یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌‌های آن‌ها بوده است که با همکاری دیگر استودیو حرفه‌ای کفیر (Kefir!) به سرانجام رسید. این بازی که به عنوان پرچمدار این استودیو در ژانر اکشن بقا RPG  به حساب می‌آید توانسته با گرافیک و جلوه‌های بصری زیبا مخاطبان زیادی را از همان اوایل انتشار به خود جلب کند.

بازی دارای نقشه و دنیای بسیار گسترده‌ای می‌شود که بازیکنان می‌توانند به راحتی و البته با خطرات زیادی در آن به گشت و گذار بپردازند و منابع و آیتم‌های مورد نیاز خود را برای زنده ماندن پیدا کنند. بازی آنلاین بوده و شما برای اجرای آن نیاز به اتصال اینترنت دارید.

5) بازی Minecraft

بازی Minecraft

در این نقطه می‌رسیم به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین عنوانی که تا به امروز برای این سبک ساخته شده که چیزی جز بازی ماینکرفت نیست. عنوان Minecraft در حال حاضر روی تمامی پلتفرم‌ها در دسترس است و تمامی بازیکنان علاقمند به این سبک می‌توانند به سراغ تجربه آن بروند. برای افرادی که اطلاع ندارند، بازی ماینکرفت تا به امروز در پلی استور از سوی طرفداران بیش از 10 میلیون بار خریداری و دانلود شده و توانسته از مخاطبان امتیاز بالایی را دریافت کند.

گرافیک پیکسل‌آرتی این عنوان شما را نه تنها به خود جذب می‌کند، بلکه موجب احساس نکردن گذر زمان نیز می‌شود. هیچ پایانی برای این بازی از سوی توسعه‌دهندگان در نظر گرفته نشده و بازیکنان می‌توانند در دنیای گسترده و بیکران آن به ساخت زندگی رویایی خود با منابع مختلف بپردازند. البته لازم به ذکر بوده که بازی از ابتدا شاید به نظر ساده و آسان به نظر برسد، اما فریب ظاهر آن را به هیچ‌وجه نخورید؛ زیرا درون خود چالش‌های فوق‌العاده خطرناکی دارد که بازیکنان را به کام مرگ می‌کشاند.

6) بازی Last Day on Earth: Survival

بازی Last Day on Earth Survival

دنیا به پایان رسیده، ویروسی جهش‌یافته تمامی ساکنین زمین را نابوده کرده و آن‌ها را به مردگان متحرکی تبدیل کرده است؛ حال شما در این میان به عنوان یک بازمانده باید زندگی خود را از نو شروع کرده و با امکانات اولیه به زنده ماندن و ساخت سرپناه برای خود بپردازید. با این حال علاوه بر موجودات مختلف، شما تنها به عنوان آخرین بازمانده نیستید، بلکه افراد دیگری نیاز در حال دسته پنجه نرم کردن با این دنیای نابود شده هستند.

در بازی Last Day on Earth: Survival حتی این بازماندگان برای زنده ماندن خودشان به پناهگاه و تمامی امکانات به دست آورده شما حمله خواهند کرد و شما باید مراقب هجوم آن‌ها نیز باشید. خوشبختانه بازی به لطف پشتیبانی خوبی که دارد توانسته تا به امروز بعد از گذشت چند سال از عرضه هنوز با محتوای جدید، تازگی خود را حفظ کند.

بهترین بازی‌ های پلتفرمر اندروید

به طور کلی سبک پلتفرمر از لحاظ قدمت، یکی از قدیمی‌ترین ژانرهای صنعت گیم به شمار می‌آیند که در عین حال بسیار مورد توجه طرفداران قرار گرفته‌اند و زیرمجموعه بازی های آرکید اندروید قرار می‌گیرد. البته این سبک برای موبایل، تا همین چند سال اخیر به خاطر صفحه نمایشگرهای کوچک و نبود سخت افزار مناسب جذاب و با کیفیت نبودند تا این که توسعه‌دهندگان متوجه شدند که رمز موفقیت این سبک چیست و چطور می‌توان بدون این که جذابیت و کیفیت یک بازی را از بین ببرند، آن را برای سیستم عامل موبایل بهینه و راه‌اندازی کنند.

اینگونه شد که بازی‌های پلتفرمر (سکوبازی) توانست در قلب گیمرهای این سبک جایگاهی پیدا کند. اگر بازی قارچ‌خور (Super Mario) را تجربه کرده باشید، با گیم پلی و سبک و سیاق بازی‌های پلتفرمر قطعا آشنایی دارید. در سبک پلتفرمر بازیکنان باید شخصیت اصلی بازی را به گونه‌ای کنترل کنند که هنگام پریدن از روی موانع یا سکوها، به زمین نیفتد یا توسط دشمنان شکار نشود. حال بهتر است به سراغ بهترین نمونه‌های این سبک برویم.

1) بازی Jetpack Joyride

بازی Jetpack Joyride

یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین عناوینی که در سبک پلتفرمر اندروید می‌توانید پیدا کنید، بازی Jetpack Joyride است. توسعه‌دهندگان شرکت Half brick در سال 2011 این عنوان را برای پلتفرم موبایل روانه بازار کردند که از همان ابتدا به خاطر وجود گرافیک و گیم پلی هیجان‌انگیز با بازخوردهای مثبتی از سوی طرفداران روبرو شد.

در بازی Jetpack Joyride بازیکنان در نقش شخصیتی دوست‌داشتنی و جذاب قرار می‌گیرند که با جت پک خود به یک نیروگاه هسته‌ای حمله کرده و حال شما باید با استفاده از مهارت خود او را از این مخمصه نجات دهید. این عنوان از زمان انتشار تا به امروز بیش از 100 میلیون بار دانلود شده و اکثریت افراد با این بازی خاطرات جالب و شیرینی را در دل خود ثبت کردند.

2) بازی Grimvalor

بازی Grimvalor

یکی از خوش ساخت‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های پلتفرمی که می‌توانید در سیستم عامل اندروید تجربه کنید، بازی Grimvalor است. این عنوان در سال 2018 توسط توسعه‌‌دهندگان استودیو بازی‌‌سازی Direlight منتشر شد و از همان ابتدا به خاطر وجود المان‌هایی از سبک ماجراجویی و اکشن پرهیاهو توانست توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند. داستان از این قرار بوده که بازیکنان در نقش یک جنگجو باید سر از اتفاقاتی که برای سرزمین و قلمروی نفرین شده  Vallaris افتاده، دربیاورند.

به طور کلی بازی Grimvalor از نظر داستان‌سرایی زیاد قوی نبوده، اما گیم پلی و گرافیک آن به شدت جذاب و گیرا است و می‌تواند مخاطبان را پای گوشی‌های هوشمند خود میخکوب کند. جالب است بدانید این عنوان در سال 2019 توانست جایزه بهترین بازی ایندی را از پلی استور دریافت کند.

3) بازی My Friend Pedro

بازی My Friend Pedro

اگر دوست دارید شاهد ترکیبی از حرکات‌های شخصیت‌های جان ویک و مکس پین به علاوه چاشنی ددپول در یک بازی ویدیویی باشید، پیشنهاد ما تجربه بازی My Friend Pedro است. این عنوان در سال 2021 از مورد انتظارترین عناوین برای سیستم عامل اندروید به شمار می‌آمد و بالاخره بعد از گذشت کلی حواشی بالاخره در آگوست 2021 به صورت رسمی برای این سیستم عامل ارائه شد.

بازی My Friend Pedro با همکاری استودیوهای DeadToast Entertainment و 22nd Century Toys LLC توسعه یافته و توسط شرکت آمریکایی DevolverDigital عرضه شده است. اولین بار به صورت رسمی این بازی در ژوئن سال 2019 برای کنسول‌های نسل هشتمی و کامپیوتر منتشر شد که تقریبا بعد از گذشت دو سال توسعه‌دهندگان DevolverDigital تصمیم گرفتند تا این بازی را برای سیستم عامل‌های iOS وAndroid پورت کنند و به انتظارهای فراوان کاربران پایان دهند. جالب اینجاست بدانید این عنوان در همان هفته ابتدایی عرضه توانست به دانلود بیش‌تر از 1 میلیون بار توسط کاربران پلی استور برسد.

4) بازی Oddmar

بازی Oddmar

از جمله بازی‌هایی که می‌توان به جرات آن را با بازی‌های کنسولی مقایسه کرد، بازی پرطرفدار Oddmar است. بازی Oddmar به خاطر گرافیک و گیم پلی هیجان‌انگیز و فوق‌العاده جذاب خود توانسته به محبوبیت بسیار بالایی دست یابد، به طوری که تا به امروز بیش از 1 میلیون کاربر گوگل پلی به دانلود و تجربه آن پرداخته‌اند.

بازی روایتگر داستان وایکینگی است که زندگی سختی را گذرانده و براساس اشتباهی به بیرون از قبلیه خود تبعید شده که بعد از به دست آوردن قدرت جادویی که از یک قارچ، به عنوان یک قهرمان به انجام ماموریتی خطرناک فرستاده می‌شود. این عنوان در سال 2018 توسط استودیو ترکیه‌ای Mobge Ltd برای سیستم عامل اندروید منتشر شد که توانست از همان ابتدا به خاطر وجود جلوه‌های بصری فوق‌العاده زیبا، موسیقی گوشنواز، طراحی دقیق با داستانی سرگرم‌کننده جایگاهی در قلب گیمرها باز کند.

5) بازی Ninja Arashi 2

بازی Ninja Arashi 2

بعد از موفقیت‌های بسیار زیاد نسخه اول بازی Ninja Arashi، از آنجایی که توسعه‌دهندگان استودیو Black Panther به فرمول موفقیت و طلایی خود در زمینه ساخت بازی‌های موبایلی دست یافته بودند، اقدام به ساخت نسخه دوم این بازی به نام بازی Ninja Arashi 2 کردند.

با این که اکثریت بازی‌هایی که در این سبک قرار دارند از المان‌های ساده‌ای استفاده می‌کنند، اما بازی Ninja Arashi 2 سعی دارد با کنار زدن این سادگی اثری قابل قیاس با بازی‌های کنسولی به مخاطبان ارائه کند. این عنوان از آن دست از آثاری است که تجربه آن به همگان پیشنهاد می‌شود و همچنین امکان ندارد مخاطبان بعد از چشیدن طعم لذت‌بخش قرار گرفتن در شخصیت یک جنگجوی نینجا، لحظه‌ای از تجربه آن دست بکشند.

بهترین بازی‌ های شبیه‌ساز اندروید

بازی‌هایی که در سبک شبیه‌ساز قرار می‌گیرند معمولا به این خاطر هستند که بازیکنان زندگی‌هایی که نمی‌توانند در واقعیت انجام دهند را در این نوع عناوین تجربه کنند و از آن‌ها نهایت لذت را ببرند. معمولا در عناوین سبک شبیه‌ساز ژانرهای متنوعی از ترس گرفته تا اکشن و موارد دیگر حضور دارند و این سبک تقریبا چند سالی است که با روی کار آمدن برخی عناوین توانسته جایگاهی در میان دیگر سبک‌ها برای خود پیدا کند. با این حال بهتر است در لیست بهترین بازی های اندروید به سراغ نمونه‌هایی از بازی های شبیه ساز اندروید برویم.

1) بازی SimCity BuildIt

بازی SimCity BuildIt

یکی از عناوینی که به شما اجازه می‌دهد تا به عنوان یک شهردار شایسته به مدیریت و شهرسازی بپردازید، عنوان جالب توجه و پرطرفدار SimCity BuildIt است. در این عنوان هرچه شما شهردار تواناتری باشید، شهروندان بیش‌تری از عملکرد شما رضایت دارند و شهر را ترک نخواهند کرد. جزئیات زیادی در این عنوان به کار نرفته است، اما همین مقدار می‌تواند نظر طرفداران این سبک را جلب کند.

متاسفانه پرداخت‌های درون برنامه‌ای در این بازی وجود دارد که این مورد از نقاط ضعف بازی SimCity BuildIt به شمار می‌آید. با این حال بازی توانسته طرفداران مختص به خود را پیدا کند و امتیازات گوگل پلی نشان‌دهنده رضایت آن‌ها از این عنوان بوده است.

2) بازی The Sims Mobile

بازی The Sims Mobile

بعد از موفقیت‌های بسیار زیادی که بازی The Sims توانست به دست آورد و این افتخارات هر سال به اعتبارات این مجموعه بازی به عنوان شبیه‌ساز زندگی اضافه کرده است. حال باید شاهد نسخه موبایلی این عنوان با تفاوت‌های خاصی به نام The Sims Mobile باشیم. شرکت الکترونیک آرتز ابتدا این عنوان را به صورت آزمایشی روانه سیستم عامل‌های گوشی های هوشمند کرد که بعد از رسیدن به هدف مورد نظر، نسخه اصلی آن را در سال 2017 روانه بازار کرد. بازی The Sims Mobile یکی از بهترین عناوینی است که می‌توانید به عنوان یک شبیه‌ساز زندگی تجربه کنید و در دنیای اتفاقات و داستان‌های شخصیت‌هایی که خودتان ساختید؛ غرق شوید.

3) بازی Stardew Valley

بازی Stardew Valley

اگر از گیمرهای قدیمی باشید، قطعا بازی زیبای Harvest Moon را می‌شناسید و با آن خاطرات خوشی را گذرانده‌اید. حال استودیو دیگری به نام ConcernedApe با حفظ اتمسفر و فضاسازی این عنوان زیبا، بازی Stardew Valley را خلق کرده است. روایت داستان از این قرار بوده که بازیکنان در نقش شخصیتی قرار می‌گیرد (از جنسیت تا قیافه می‌تواند شمایل متفاوت داشته باشد) که از زندگی مدرن و تکنولوژی خسته شده و حال با وارد شدن به شهری کوچک به دنبال ارث پدربزرگش می‌رود و در آنجا باید زندگی رویایی خود را بسازد.

بازی Stardew Valley یکی از بهترین شبیه سازهای حال حاضر گوشی‌های هوشمند در زمینه ساخت و ساز زندگی است. در کل می‌توان گفت این عنوان دقیقا همان چیزی است که طرفداران این سبک از آن خواستارند، پس اگر علاقمند به این ژانر هستید؛ لحظه‌ای برای تجربه آن درنگ نکنید.

کلام آخر

محبوب ترین و بهترین بازی های اندروید

در نهایت امیدواریم از مطالعه مقاله بهترین بازی های اندروید لذت برده باشید و ناگفته نماند که اگر ما تمام عناوین را مورد بررسی قرار می‌دادیم این مقاله هیچ‌گاه به اتمام نمی‌رسید. با این حال توجه داشته باشید که مقاله بهترین‌ بازی های گوشی در ماه‌های آینده با انتشار بازی‌های جدیدتر برای اندروید آپدیت خواهد شد و شما عزیزان می‌توانید با معرفی بازی‌ های موبایل مدنظر خود در بخش نظرات به ما در به‌روزرسانی هرچه بهتر این محتوا کمک کنید. همچنین اگر بازی مد نظر خود را در این لیست پیدا نکردید، می‌توانید در بخش نظرات آن را با تیم پارسی گیم و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام عنوان در سال 2019 توانست جایزه بهترین بازی اندروید را به دست بیاورد؟

بازی Call of Duty: Mobile در سال 2019 توانست عنوان بهترین بازی سال اندروید را از آن خود کند. با این حال برای افرادی که نمی‌دانند، عنوان Call of Duty: Mobile دارای چندین حالت است که محبوب‌ترین آن به بخش بتل رویال اشاره دارد. در حالت بتل رویال بازیکنان باید در منطقه‌ای که 100 بازیکن دیگر وجود دارد یا به حالت گروهی یا به صورت تک نفره به رقابت با یکدیگر بپردازند.

۱
کدام بازی تلفیقی از مجموعه بازی های سایلنت هیل و رزیدنت اویل است؟

بازی Forgotten Memories تلفیق و ترکیبی از المان‌های مجموعه بازی های سایلنت هیل و رزیدنت اویل است. فضاسازی و اتمسفر بازی به خوبی توانسته آن حس وحشت و ترس را به مخاطبان القا کند و تجربه‌ای شگفت‌انگیز از یک بازی اندرویدی ترسناک را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

۲
کدام بازی در دوران اوج گیری کرونا بسیار مورد توجه قرار گرفت؟

در دوران همه‌گیری کرونا، یکی از بازی‌هایی که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، عنوان Among Us بود. این بازی توسط استودیو Innersloth در سال 2018 ساخته و تقریبا دو سال بعد یعنی سال 2020 به لطف یوتیوبرها و استریمرها به دوران اوج خودش رسید و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. همین مورد موجب شد تا این بازی به طرز غیر قابل باوری در لیست بهترین بازی های اندروید قرار گیرد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    Erfankhosravi86

    مهمان

    کامل بود ?
    اگه میشه یک مطلب درباره بازی های رکوردی اندروید بگذارید

    پاسخ دهید
    • سارا هابطی

      سارا هابطی در پاسخ به Erfankhosravi86

      نویسنده

      با تشکر از پیشنهاد و نظر شما دوست عزیز ???
      بله حتما این مطلب را در نظر خواهیم گرفت

  • Avatar

    امیر

    مهمان

    سلام ممون بابت وقتی که برای این مقاله گذاشتین

    پاسخ دهید
    • سارا هابطی

      سارا هابطی در پاسخ به امیر

      نویسنده

      سپاس از همراهی شما ?