یحیی رحیمی

دنوو عملکرد نسخه کامپیوتر Resident Evil 4 Remake را مختل کرد

یحیی رحیمی 6 فروردین 1402 10 دیدگاه
3,473 بازدید

انتشار بازی Resident Evil 4 Remake با انبوهی از نظرات مثبت همراه شد. بسیاری از کاربران استیم از بازی رضایت دارند و امتیاز عالی برای آن ثبت کرده‌اند. این بدین معنی نیست که عملکرد بازی خالی از اشکال است و انتقاداتی در مورد قفل دنوو مطرح شده است. نرم‌افزار حفاظت از بازی Denuvo باعث شده تا عملکرد رزیدنت اویل 4 ریمیک روی کامپیوتر با مشکل مواجه شود و شاهد افت فریم و لگ باشیم. مسئله‌ای که در نسخه‌های کنسول همانند PS5 و ایکس‌باکس سری دیده نمی‌شود.

مکانیسم حفاظتی دنوو تابه‌حال مشکلات اساسی برای بازی‌‌های جدید ایجاد کرده است. برای نمونه نسخه کرک شده Resident Evil Village عملکرد به مراتب بهتری از نسخه اصلی داشت. این مسئله در مورد Dying Light 2 هم تکرار شد. دنوو در حال حاضر بهترین راه برای جلوگیری از کرک شدن بازی است. ناشران بازی‌های ویدیویی علاقه خود به این قفل را در سال جدید میلادی افزایش داده‌اند. اکثر بازی‌های مهم سال از دنوو استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود تا جلوی کرک شدن بازی گرفته شود، اما مشکلات جدی برای بازی‌کنان ایجاد شود.

دنوو کرک Resident Evil 4 Remake

احتمال ضعیف کرک شدن Resident Evil 4 Remake

یکی از کاربران استیم نوشته است: «دمو با تنظیمات درست خوب کار می‌کرد و هیچ مشکلی نداشتم. اما عملکرد نسخه نهایی مشکل دارد و مانند همیشه این تقصیر دنوو است.» یکی دیگر از کاربران ناراضی نوشته است: «دنوو بار دیگر کار خود را کرد. حتی نمی‌توانم بازی را اجرا کنم. دمو را بدون مشکل بازی کردم، اما بازی اصلی را نمی‌توانم اجرا کنم.» بررسی اولیه نشان می‌دهد که عملکرد بازی Resident Evil 4 Remake روی سیستم‌های متوسط به پایین با مشکل مواجه است و دنوو، بخش بزرگی از قدرت پردازنده را مصرف می‌کند.

مهم نیست که بازی چقدر مهم و محبوب باشد، دنوو همچنان تأثیر منفی را خواهد گذاشت. شرکت کپکام در نهایت این قفل را از بازی رزیدنت اویل 2 حذف کرد، اما خبر بد آن است که این اتفاق پس از یک سال رخ می‌دهد. گفتنی است قرارداد با شرکت سازنده دنوو یک‌ساله است و اگر ناشر بخواهد آن را تمدید کند باید مبلغ زیادی بپردازد. این باعث می‌شود تا دنوو پس از یک سال گذشت از انتشار بازی، حذف شود. اتفاقی که در مورد بازی هشتم رخ داد، بحث‌برانگیز شد. این بازی سریعاً توسط امپرس کرک شد و افرادی که بازی را خریده بودند، بدترین تجربه را داشتند.

گفتنی است اکثر بازی‌کنان توانسته‌اند بدون مشکل بازی را ادامه دهند و افت عملکرد چندان محسوس نیست. البته حذف دنوو می‌تواند تجربه بازی را دل‌نشین‌تر کند. امپرس در گروه ویژه‌ خود اعلام کرده است که روی کرک بازی Resident Evil 4 Remake کار نمی‌کند و مشغول بازی دیگری است.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 10 دیدگاه
  • Avatar

    Sajad

    مهمان

    توی بازی dead space remake هم دنوو واقعا بازی با افت فریم شدیدی مواجه هسته

    پاسخ دهید
  • Avatar

    متین برکت

    مهمان

    توی یکی دوسال اخیر چه بازی هایی با قفل دنوو وجود داشتن که “کرک” شدن؟ اصلا بوده؟ (دقت کنید دارم راجع به کرک صبحت می‌کنم، نه اینکه خود سازنده حذفش کرده باشه)

    پاسخ دهید
    • Avatar

      بتمن در پاسخ به متین برکت

      مهمان

      اره رزیدنت اویل 8

    • Avatar

      Yt در پاسخ به متین برکت

      مهمان

      کمبت ۱۱ بعد تقریباً ۲ سال

  • Avatar

    سید علیرضا نیک اردستانی

    مهمان

    یعنی لعنتی بهت امپرس ، اصل کاری هارو ول کرده ، چسبیده به بازی های به درد نخور

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Sajad

    مهمان

    ناراحت شدم که امپرس همچین حرفی زد خب لامصب حداقل فعلا این بازی رو کرک بکن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Reza hd

    مهمان

    هم چنان باید انتظار بازی رو کشید….!

    پاسخ دهید
  • Avatar

    milad

    مهمان

    مرگ بر دنوو

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Javad

    مهمان

    حیف شد . اگرم بشه رفت تا ۵ دیگه

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مرتضی در پاسخ به Javad

      مهمان

      خب نسخه اشتراکی افلاینش رو بخر بازی کن.قیمتشم خیلی پایینه.پول دوتا چیپسه