فروش بازی Resident Evil 3 Remake‌
محمد صادق شجاعی

کپکام فروش ‌3.9‌ میلیونی بازی Resident Evil 3 Remake‌ را موفقیت بزرگ می‌داند

محمد صادق شجاعی 9 آبان 1400 2 دیدگاه
1,024 بازدید

پس از آن که بازی Resident Evil 2 Remake توانست در بازار موفق ظاهر شود، شرکت Capcom تصمیم گرفت که نسخه بازسازی سومین اثر سری Resident Evil را نیز در دسترس مخاطبین قرار دهد. اکنون بعد از گذشت بیش از یک سال از عرضه این اثر، شرکت کپکام اعلام کرد که از عملکرد و فروش بازی Resident Evil 3 Remake‌ راضی بوده و آن را موفقیتی بزرگ می‌داند.

براساس گزارش سالانه شرکت Capcom، فروش بازی رزیدنت اویل 3 ریمیک در بازار‌های جهانی معادل با 3.9 میلیون نسخه بوده است.. بدون شک امار فعلی این اثر بیش از رقم اعلامی از سوی کپکام است؛ زیرا آمار منتشر شده میزان فروش بازی Resident Evil 3 Remake تا 31 مارس (11 فروردین) را شامل می‌شود. این در حالی بوده که از زمان عرضه در سال 1999، تنها تعداد 3.5 میلیون از نسخه اصلی این بازی توسط بازیکنان و علاقه‌مندان خریداری شده است. شرکت کپکام موفقیت نسخه ریمیک بازی Resident Evil 3 را مدیون فروش دیجیتالی این اثر می‌داند.

در صنعت بازی‌های ویدیویی که پنهان کردن و عدم اعلام آمار فروش، امری مرسوم است، انتشار گزارش‌های سالانه از سوی شرکت Capcom رویکردی مثبت و ارزشمند است. به مانند گذشته، گزارش کپکام دارای آمار فروش آثار دیگر این شرکت از جمله Resident Evil Village (4.5 میلیون نسخه) و Monster Hunter Rise (4.8 میلیون نسخه) نیز بوده که نشان از موفقیت آن‌ها در جلب نظر مخاطبین دارند. بازی Monster Hunter World: Iceborne تنها در سال مالی گذشته به تعداد 2.4 میلیون نسخه فروش داشته که با این حساب فروش این بازی بدون احتساب بازی Monster Hunter World به رقم 7.6 میلیون نسخه رسیده است.

عملکرد بازی Monster Hunter: World در جذب مخاطبین به حدی عالی بوده که شرکت کپکام با اعمال تخفیف‌های قابل توجه هیچ مشکلی ندارد. براساس گزارش این شرکت، بازی مذکور در مجموع بیش از 17 میلیون نسخه فروخته که بخش اعظم آن مربوط به سال دوم انتشار بوده است. با این وجود که در گذشته بازی Monster Hunter: World تا 10 دلار نیز کاهش قیمت داشته، اما همچنان پرسود ظاهر شده است. نتیجه این امر این است که حتی با فروش این اثر با قیمتی کمتر از پنج دلار نیز می‌تواند برای کپکام سود آوری داشته باشد. شرکت Capcom قصد دارد از کاهش قیمت فروش، بیشترین بهره را برده و تعداد بازیکنان بازی پنجمین اثر سری Monster Hunter را افزایش دهد. هدف شرکت مذکور دستیابی به رکورد فروش 20 میلیون نسخه از بازی Monster Hunter: World است.

فروش بازی Resident Evil 3 Remake‌

بازی Resident Evil 3 Remake موفق‌ترین اثر کپکام

در بخشی از گزارش سه ماهه کپکام مربوط به ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر سال جاری، آمده است که در طی این مدت تعداد یک میلیون نسخه از بازی Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin به فروش رسیده و بازی Monster Hunter Rise همچنان به روند روبه‌رشد خود ادامه داده است. شرکت Capcom در بازه زمانی آوریل 2020 تا مارس 2021 در مجموع تعداد 30.1 میلیون نسخه از آثار خود را به فروش رسانده که از این تعداد 23.1 میلیون نسخه به صورت دیجیتالی خریداری شده است. لازم به ذکر است که بازی‌های Monster Hunter Rise و Resident Evil 3 Remake‌ پر‌فروش‌ترین آثار شرکت کپکام در طی این مدت بوده‌اند. کنیچی نومورا (Kenkichi Nomura)، مدیرعامل شرکت Capcom، بیان کرده است که این شرکت قصد دارد در نهایت به فروش 100 میلیون بازی در سال برسد.

در پایان گزارش مالی کپکام، به فروش کلی مجموعه‌های مختلف این شرکت اشاره شده است. برای مثال، تا پایان ماه مارس سال جاری تعداد 36 میلیون نسخه از بازی‌های سری The Mega Man فروخته شده است. علاوه بر این فروش کلی مجموعه‌های Resident Evil ،Monster Hunter و Street Fighter به ترتیب 72 میلیون، 110 میلیون و 46 میلیون نسخه بوده است.

نظر شما در مورد بازی Resident Evil 3 Remake‌ چیست؟ آیا موفق به تجربه این اثر شده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Caesar

    مهمان

    در اول متن نوشتید Resident Evil 2 ولی لینک evil 3 زدید

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به Caesar

      پشتیبانی

      سلام
      ممنون بابت اطلاع رسانی ویرایش شد