بهترین بازی های لگو ایکس باکس وان
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های لگو Xbox One

ارحام ادبخواه 27 اسفند 1401 بدون دیدگاه
3,013 بازدید

دنیای لگو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای سرگرمی همه جوره جذاب است؛ حال این جذابیت می‌تواند در قالب بلوک‌های فیزیکی خانه سازی ساده باشد یا در قالب دنیای ویدیو گیم و کدهای پیچیده. حال اگر به دسته دوم بیش‌تر علاقه دارید و می‌خواهید بازی‌های ویدیویی دنیای لگو را روی کنسول نسل هشتمی خود تجربه کنید، مقاله بهترین بازی های لگو ایکس باکس وان را از دست ندهید.

بهترین بازی های لگو ایکس باکس وان

برند LEGO و بلوک‌های پلاستیکی آن برای اولین بار در سال 1949 در دسترس عموم قرار گرفتند و از همان زمان محبوبیت دیوانه واری در میان عامه مردم کسب کردند. اسباب بازی‌های پلاستیکی و بلوک مانند که می‌توانستید با کنار هم قرار دادن آن‌ها و به خرج دادن خلاقیت، ساخته‌های مینیاتوری جذابی را به وجود آورد. اما شرکت Lego به موفقیت‌های خود در اسباب بازی‌های فیزیکی بسنده نکرد و تصمیم گرفت با انتشار بازی Lego Fun to Build برای کنسول Sega Pico راه خود را به دنیای ویدیو گیم هم باز کند. این اتفاق که برای اولین بار در سال 1995 به واقعیت پیوست، روند رو به جلو خود را ادامه داد و رفته رفته بزرگ‌تر و همه گیرتر شد.

استودیو Traveller’s Tales که در سال‌های اخیر در مقام سازنده ویدیو گیم‌های لگو ظاهر شده، با اکشن-پلتفرمرهای دوست داشتنی خود رویه اعتیادآوری را به وجود آورده که سن و سال نمی‌شناسند. علاوه بر این، شرکت LEGO با فرنچایزها و شرکت‌های دیگری هم قرار داد بست تا بتواند واژه لگو را با فرنچایزهای مختلفی نظیر Marvel و Star Wars ترکیب کند. نتیجه به آثاری نظیر Lego Lord of the Ring، Lego DC Super-Villains و Lego Star Wars: The Skywalker Saga تبدیل شد که هر کدام در دوره خود موفقیت‌های چشم گیری کسب کردند. حال اگر به یک کنسول ایکس باکس وان دسترسی دارید و می‌خواهید نتیجه رابطه لگو و ویدیو گیم را در میان بهترین بازی های Xbox One مشاهده کنید، با پارسی گیم و مقاله بهترین بازی های لگو Xbox One همراه شوید.

1) بازی LEGO The Lord of the Rings

بازی LEGO The Lord of the Rings

اول از همه باید بدانید که بازی LEGO The Lord of the Rings به طور رسمی برای ایکس باکس وان عرضه نشده، اما می‌توانید به لطف قابلیت Backward Compatibility آن را روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت تجربه کنید. این بازی حتی در دنیای عجیب و غیرقابل حدس لگو هم جزو عجیب‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. اما دلیل این موضوع چیست؟ در بیش‌تر مواقع استودیو The Traveller’s Tales بازیگران را استخدام می‌کند تا برای داستان بازی به صدا پیشگی بپردازند. اما چنین روندی بر LEGO The Lord of the Rings اعمال نشد تا سازندگان، دقیقا دیالوگ‌های فیلم‌های فیل جکسون را بردارند و آن را روی بازی مورد بحث بگذارند. نتیجه نهایی را تنها می‌توان با کلمه «عجیب و غریب» توصیف کرد و بس.

دنیای جدی و تاریک ارباب حلقه‌ها در حالت عادی تناقض‌های زیادی با شخصیت‌های مربعی لگو دارد؛ اما LEGO The Lord of the Rings این تضادها را به سطح جدیدی می‌رساند. برای مثال بیش‌تر ما تحت تاثیر سکانس احساسی مرگ بورومیر (با بازی شان بین) و صدای جذاب او قرار گرفتیم. حال بازی مذکور هم صدای شان بین را بر می‌دارد و آن را با منطق احمقانه لگو عجین می‌کند. نتیجه به صحنه‌ای تبدیل شده که بدن شخصیت بورمویر توسط چند عدد موز پر شده و او در حال جان دادن است. البته که این تنها صحنه عجیب قابل ذکر نیست و تا پایان داستان با شرایط مشابه متعددی روبرو خواهید شد. اما با وجود تمامی این استدلال‌ها و تناقض‌ها، بازی LEGO The Lord of the Rings تجربه سرگرم کننده‌ای است که می‌تواند در حین خراب کردن صحنه‌های احساسی ماجراجویی یاران حلقه، موقعیت‌های فوق‌العاده بامزه‌ای را به وجود آورد.

  • سال عرضه: 2012
  • توسعه دهنده: استودیو Traveller’s Tales

2) بازی LEGO DC Super-Villains

بازی LEGO DC Super-Villains

یکی از جادوهای بازی‌های لگو که در بیش‌تر اوقات به ثمر می‌نشیند، به تصویر کشیدن نسخه شادتر و کودکانه‌تر فرنچایزها و دنیاهایی است که به تاریک بودن و حالت نوآر خود معروف هستند.  ما پیش از این آنتاگونیست‌ها و شخصیت‌های مختلفی از دنیای DC در بازی LEGO Batman دیده بودیم،  اما بازی LEGO DC Super-Villains ایده خاصی دارد و همان‌طور که از نامش پیداست، داستان خود را حور محور شخصیت‌های منفی یا همان Villainها تعریف می‌کند. البته با وجود این وجهه تاریک، بازی LEGO DC Super-Villains آن حالت خانواده دوستانه و شاد دنیای لگو را حفظ می‌کند تا چهره‌هایی نظیر جوکر و هارلی کویین به احمقانه‌ترین و بامزه‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شوند.

اما تمامی این کارها به نحوه‌ای انجام شده تا هم طرفداران کمیک بوک‌های اورجینال از نتیجه نهایی راضی باشند و هم طرفداران سرسخت دنیای لگو. علاوه بر این بازی LEGO DC Super-Villains شامل یک کاراکتر قابل شخصی سازی هم می‌شود. این شخصیت که خود شما ویژگی‌های او را تعریف می‌کنید، راه خود را به میان ابرشرورهای دنیای DC باز می‌کند و خلاقیت خاصی را به وجود می‌آورد که کم‌تر در بازی‌های لگو شاهدش بودیم. حال اگر جزو طرفداران کمیک بوک‌های DC باشید، علاوه بر شخصیت‌ها منظره‌های آشنا دیگری را هم ملاقات خواهید کرد. از جمله این مکان‌های نمادین می‌توانیم به شهر گاتهام، شهر متروپلیس و دیوانه خانه آرکام اشاره داشته باشیم.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Traveller’s Tales

3) بازی LEGO Batman 2: DC Super Heroes

بازی LEGO Batman 2 DC Super Heroes

بازی LEGO Batman 2: Super Heroes در میان تمام ساخته‌های TT Games جایگاه خاصی دارد؛ چرا که برای اولین بار حالت جهان باز یا Ope-World را به دنیای بازی‌های لگو آورد. این بازی به شما اجازه می‌دهد به صورت آزادانه در شهر گاتهام بچرخید و در سطح آن به گشت و گذار بپردازید. هرچند که نسخه‌های بعدی لگو حالت Open-World را به شکل استانداردتری پیاده می‌کنند، اما LEGO Batman 2 به خاطر اولین بودن در این مسیر حس بهتری دارد. گرفتن کنترل نسخه لگویی و احمقانه بتمن، شنیدن صدای دو رگه او و انیمشین‌های حرکتی بامزه‌اش کلیت فوق‌العاده خنده‌دار و صد البته جذابی را به وجود آورده‌اند.

این بازی نسبت به شماره اول پیشرفت‌های چشم‌گیری داشت تا هر آنچه که یک طرفدار لگو می‌خواهد را به او ارائه دهد. علاوه بر خود بتمن چهره‌های آشنای دیگری هم در بازی LEGO Batman 2: DC Super Heroes به چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به جوکر، رابین و سوپر من اشاره کنیم. نکته قابل توجه دیگر این است که بازی مذکور به صورت رسمی برای ایکس باکس وان منتشر نشده، اما می‌توانید آن را با استفاده از قابلیت Backward Compatibility روی کنسول نسل هشتمی خود تجربه کنید.

  • سال عرضه: 2012
  • توسعه دهنده: استودیو Traveller’s Tales

4) بازی LEGO Harry Potter Collection

بازی LEGO Harry Potter Collection

اگر بگوییم که پیش از عرضه Hogwarts Legacy هیچ بازی خوبی با محوریت دنیای هری پاتر عرضه نشده، در حق استودیو Traveller’s Tales اجحاف کرده‌ایم. دو بازی Lego Harry Potter: Year 1-4 و Lego Harry Potter: Year 5-7 ویدیو گیم‌های فوق‌العاده‌ای هستند و به بهترین شکل ممکن از فیلم‌ها و کتاب‌های هری پاتر الهام می‌گیرند. داستان این دو بازی دقیقا با توجه به اسم‌شان تعریف می‌شوند؛ به گونه‌ای که شماره اول داستان هری در چهار سال ابتدایی خود در مدرسه هاگوارتز را تعریف می‌کند و شماره دوم، به ماجراجویی‌های هری پاتر در سال‌های پنجم تا هفتم می‌پردازد. هر دو بازی نسخه جذابی از دنیای جادوگری جی کی رولینگ را به تصویر می‌کشند که به غیر از Hogwarts Legacy، هیچ اثری قادر به ارائه آن نیست.

گشت و گذار در مدرسه هاگوارتز، ورود به راهروها و مناطق مخفی، پرواز با دسته جاروهای جادویی و پرداختن به ورزش کوییدیچ از جمله محتویاتی هستند که در بازی LEGO Harry Potter Collection شکل می‌گیرند. نکته قابل توجه این است که بازی LEGO Harry Potter: Year 5-7 پای خود را نسبت به شماره اول فراتر می‌گذارد و علاوه بر مدرسه هاگوارتز و محدوده پیرامونی آن، اجازه گشت و گذار در شهر لندن را هم می‌دهد. فرنچایز هری پاتر به خودی خود آنقدر دوست داشتنی و خاطره انگیز است که می‌توان ساعت‌ها در مورد آن صحبت کرد؛ اما بازی LEGO Harry Potter Collection با اضافه کردن جادوی لگو، بحث تحسین ویژگی‌ها را از هر زمان دیگری طولانی‌تر می‌کند.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Traveller’s Tales

5) بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

بازی LEGO Star Wars The Skywalker Saga

اولین کراس اوری که میان دنیای لگو و یک فرنچایز دیگر اتفاق افتاد، به سری جنگ ستارگان یا Star Wars مربوط می‌شود. استودیو TT Games در طی سالیان متوالی نسخه‌های متعددی از بازی‌های جنگ ستارگان لگو محور منتشر کرد که LEGO Star Wars: The Complete Saga در رأس تاثیرگذارترین آن‌ها قرار می‌گیرد. اما کار استودیو مذکور هیچ وقت با دنیای جنگ ستارگان به پایان نرسید تا آن‌ها در یک تجربه تمام عیار به سراغ LEGO Star Wars: The Skywalker Saga بروند. اثری که داستان هر 9 فیلم حماسه استار وارز را در بر می‌گیرد و تک به تک به تعریف آن‌ها می‌پردازد. البته که بخش بزرگی از این بازی با توجه به نسخه‌های LEGO Star Wars قبلی طراحی شده و افرادی که شماره‌های قدیمی را تجربه کرده‌اند، با صحنه‌های آشنایی روبرو خواهند شد.

اما باید اشاره داشت که استودیو Traveller’s Tales صرفا به یک پورت برای کنسول‌های جدید بسنده نکرد و با زیر و رو کردن جزئيات مختلف بازی‌های قبلی، یک تجربه مدرن را ارائه داد. جزئیات بسیاری مانند عملکرد دوربین، سیستم مبارزات، شخصیت‌ها، ساختار مراحل و وسایل نقلیه همگی به شکل مدرنی طراحی شده‌اند تا بتوانید در اقیانوسی از محتویات پولیش خورده شنا کنید. بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga فعالیت‌ها و محتویات متعدد و فوق‌العاده جذابی را در خود جای می‌دهد که به این زودی‌ها از آن‌ها خسته نخواهید شد. حال این فعالیت می‌تواند به مبارزه در قالب دارث ویدر مربوط شود یا راندن سفینه‌های نمادین سری در قالب شخصیت هان سولو. The Skywalker Saga بیش از 380 شخصیت قابل کنترل دارد که در یک عبارت «نفس گیر» محسوب می‌شود.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Traveller’s Tales

6) بازی LEGO City Undercover

بازی LEGO City Undercover

بازی‌های اکشن-اونچر و Open-World متعددی مانند GTA و Saints Row وجود دارند که می‌توانید در سطح نقشه‌شان گشت و گذار کرده، کاراکتر خود را شخصی سازی کنید و به دزدیدن ماشین‌ها بپردازید. اما با این حال هیچ یک از این بازی‌ها نمی‌توانند فرمول مذکور را مانند LEGO City Undercover در محیطی خانواده دوستانه با درجه سنی E پیاده کنند. City Undercover تمامی این ایده‌ها را به بهترین شکل ممکن پیاده می‌کند و به نحوی، یک GTA لگویی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا افراد کم سن و سال‌تر هم بتوانند با خیال راحت به تجربه آن بپردازند.

بازی LEGO City Undercover دنیای بزرگ و پرجزئیاتی دارد که سطح آن توسط فعالیت‌های فرعی سرگرم کننده و جذاب پرشده است. حال در این میان ارجاعات مختلفی به فیلم‌های سینمایی اکشن وجود دارد که با خرج دادن کمی توجه، خیلی راحت متوجه آن‌ها خواهید شد. اما این پایان کار نیست و بازی مورد بحث، به روایت داستان جذابی می‌پردازد که فراتر از انتظار عمل می‌کند. جذابیت داستان بیش‌تر بازی‌های لگو به خاطر فرنچایزهای لایسنس شده و معروف مانند جنگ ستارگان است. اما LEGO City Undercover عملکرد متفاوتی دارد و با وجود اینکه به روایت یک داستان کاملا اورجینال و مستقل می‌پردازد، کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. این بازی به خوبی نشان می‌دهد که اگر آزادی عمل کافی در اختیار اعضای استودیو TT Games قرار گیرد، آن‌ها شناگران قابلی محسوب می‌شوند.

  • سال عرضه: 2013 (نسخه ایکس باکس وان در سال 2017 منتشر شد)
  • توسعه دهنده: استودیو Traveller’s Tales

7) بازی LEGO Marvel Super Heroes

بازی LEGO Marvel Super Heroes

در این نقطه از لیست بهترین بازی های لگو ایکس باکس وان به LEGO Marvel Super Heroes می‌رسیم که احتمالا انتظار دیدن آن را داشتید. دنیای کمیک بوک‌های مارول منبع الهام فوق‌العاده‌ای برای بازی‌های لگو به حساب می‌آیند. این دنیا پر از شخصیت‌های متنوع و عمیق است تا استودیو TT Games بتواند از پتانسیل تک تک آن‌ها در ساخته‌های خود بهره ببرد. تازه از آنجایی که هر یک از شخصیت‌های مارول حضورها و ظاهرهای متعددی در کمیک‌های مختلف داشته‌اند، بازی‌های لگو می‌توانند از اسکین‌های متنوع آن‌ها برای محتویات آزاد کردنی بیش‌تر کمک گیرند. البته که همه چیز در مورد موارد ظاهری نیست و ابرقهرمان‌ها و ابر شرورهای متعدد موجود در این دنیا، قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارند. هر یک از آن‌ها می‌توانند کارهای ابرقهرمانی متفاوتی انجام دهند و از گجت‌های پیشرفته متمایزی کمک گیرند.

بازی LEGO Marvel Super Heroes که از این پتانسیل فوق‌العاده بالا آگاه است، نهایت استفاده از آن را می‌برد. اگر شخصیت‌هایی که با DLC به بازی اضافه می‌شوند را حساب نکنیم، اثر مورد بحث بیش از 100 شخصیت قابل کنترل مختلف دارد که عدد دیوانه واری محسوب می‌شود. شما می‌توانید تمام خط داستانی را با هر یک از این 100 شخصیت دنبال کرده و به مکان‌های مختلفی سفر کنید. بازی LEGO Marvel Super Heroes شما را به نقاط مختلفی مانند آزگارد و آستروید می‌برد که طرفداران دنیای مارول با آن‌ها آشنایی لازم را دارند. اما با این حال شهر نیویورک به عنوان محیط اصلی این بازی از جذابیت‌های بیش‌تری نسبت به سایرین برخوردار است.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: استودیو Traveller’s Tales

8) بازی LEGO Jurassic World

بازی LEGO Jurassic World

فیلم دنیای ژوراسیک یا همان Jurassic World که اولین بار در سال 2015 رنگ نقره‌ای پرده‌های سینما را به خود دید، بدون شک یکی از موفق‌ترین فیلم‌های بلاک باستری تاریخ است. استودیو TT Games هم که متوجه بازار داغ سری پارک ژوراسیک شد، تصمیم گرفت آن را با قلم و شیوه خاص خود خلق کند. نتیجه به بازی LEGO Jurassic World منتهی شد که در این نقطه از لیست بهترین بازی های لگو ایکس باکس وان در موردش صحبت می‌کنیم. شاید این بازی در صدر لیست بهترین بازی‌های لگو قرار نگیرد، اما به خاطر عناصر Co-op و شوخ طبعی معروف لگو گلیم خود را به خوبی از آب بیرون می‌کشد.

این بازی داستان چهار نسخه از فیلم‌های پارک ژوراسیک و دنیای ژوراسیک را در داخل یک اثر واحد جای می‌دهد و آن را از زاویه دید بامزه و البته احمقانه خود به تصویر می‌کشد. البته باید بدانید که با توجه به منابع الهام این بازی، صحنه‌های اکشن کم‌تری نسبت به سایر بازی‌های لگو وجود دارد و شما کم‌تر وارد درگیری‌های مستقیم می‌شوید. در واقع آدم‌های زیادی وجود ندارند که بتوانند یک تنه به مقابله با تی رکس‌های گوشت خوار بپردازند. با این حال هنگامی که درگیری‌های مستقیم به وقوع می‌پیوندند، جلوه فوق‌العاده جذابی به خود می‌گیرند و می‌توانند آن حس و حال خاص دنیای ژوراسیک را تداعی کنند.

  • سال عرضه: 2015
  • توسعه دهنده: استودیو Traveller’s Tales

9) بازی LEGO: The Incredibles

بازی LEGO The Incredibles

بسیاری از ماها با انیمیشن The Incredibles یا همان شگفت انگیزان بزرگ شدیم و با اعضای خانواده Parr ارتباط عمیقی برقرار کردیم. بازی LEGO: The Incredibles که در سال 2018 منتشر شد، از این حس نوستالژی استفاده می‌کند و آن را با حال و هوای دنیای لگو به تصویر می‌کشد. اعضای خانواده پار که هر کدام ابرقدرت‌های مخصوص خود را دارند، پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای گیم‌پلی بازی LEGO: The Incredibles درست کرده‌اند. شما برای اینکه بتوانید از مانع پازل‌ها و چالش‌های موجود بگذرید باید میان قابلیت‌های اعضای خانواده سوییچ کنید؛ حال این قابلیت می‌تواند به سرعت فراطبیعی شخصیت Dash مربوط باشد یا بازوان پرقدرت شخصیت باب (پدر خانواده) که ناخودآگاه آدم را یاد سوپرمن می‌اندازد.

در کنار تمامی این موارد بازی LEGO: The Incredibles مکانیک جالب جدیدی دارد که مانند آن را کم‌تر در بازی‌های لگو دیده‌ایم. این مکانیک در مورد ساخت سازه‌های پیچیده‌ای است که برای به نتیجه رساندن آن‌ها، باید اعضای خانواده Parr را با یکدیگر هماهنگ کنید. در واقع اگر این همکاری میان عضوهای مختلف قرار انجام نشود، خبری از حاصل شدن پیشرفت نخواهد بود. هرچند که این مکانیک آن چنان انقلابی نیست و گیم‌پلی را به صورت کامل زیر و رو نمی‌کند، اما ویژگی جالب و متفاوتی است که یاد بلوک‌های پلاستیکی اسباب بازی لگو را زنده نگه می‌دارد. به طور کلی بازی LEGO: The Incredibles با وجود مقیاس کوچک خود، تجربه‌ای به نسبت کوتاه و سرگرم کننده است.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Traveller’s Tales

10) بازی LEGO Builder’s Journey

بازی LEGO Builder’s Journey

بازی LEGO Builder’s Journey با بیش‌تر آثاری که در لیست بهترین بازی های لگو ایکس باکس وان مشاهده می‌کنید، تفاوت‌های عمده‌ای دارد. این بازی برخلاف سایر آثار لگو که سعی می‌کنند دیدگاه خود را در فرنچایزهای مختلف به تصویر بکشند، تلاش خود را برای ارائه فلسلفه اصلی اسباب بازی‌های لگو به کار می‌گیرد. داستان این بازی در مورد یک کودک گمشده است که سعی دارد با قدم گذاشتن به یک ماجراجویی بزرگ، پدر و مادرش را پیدا کرده و به آن‌ها بپیوندد. اما این سفر علاوه بر یک هدف بزرگ چالش‌ها و موانع مختلفی دارد که در قالب پازل‌های پیچیده دیده می‌شوند. حال شما در این میان وظیفه دارید با استفاده از بلوک‌های لگو و به کار گرفتن قدرت خلاقیت خود از پس پازل‌ها برآیید.

اما پازل‌های مورد بحث به شدت جذاب‌تر و پیچیده‌تر از آن چیزی هستند که در نگاه اول به نظر می‌رسند و رفته رفته بیش‌تر با طبیعت‌شان بیش‌تر آشنا می‌شوید. همین موضوع و جلوه‌های بصری Builder’s Journey باعث می‌شوند که حسِ بازی کردن با بلوک‌های پلاستیکی و ملموس لگو بیش‌تر از هر زمان دیگر به چشم آید. نکته قابل توجه دیگر این است که برای حل کردن پازل‌ها می‌توانید به سراغ راه‌حل‌های مختلفی بروید تا به یک روش واحد محدود نشوید. بنا بر همین موضوع تا زمانی که سازه شما باعث حل شدن پازل شود، بازی ایراد خاصی از نحوه سرهم شدن آن نمی‌گیرد. به طور کلی لذت اصلی بازی LEGO Builder’s Journey در فرنچایزهای لایسنس شده و بازگویی داستان‌های قدیمی نیست و بیش‌تر حول محور روی هم گذاشتن بلوک‌های لگو پلاستیکی می‌گردد.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Light Brick

11) بازی LEGO Bricktales

بازی LEGO Bricktales

بازی LEGO Bricktales در میان اعضای این لیست از جایگاه والایی برخوردار است و بیش‌تر از هر اثر دیگری به ریشه‌های لگو پایبند می‌ماند. در واقع Bricktales نزدیک‌ترین تجربه ممکن از بازی کردن با اسباب بازی‌های لگو است که می‌توانید در دنیای ویدیو گیم پیدا کنید. این بازی که داستان اورجینال و منحصر به فرد خود را دارد، شما را به ساخت سازه‌های لگویی پیچیده تشویق می‌کند. در واقع وظیفه اصلی گیمر درست کردن سازه‌های لگویی است که بتوان از طریق آن‌ها از مانع چالش‌ها عبور کرد. حال این سازه‌های لگویی می‌توانند در برخی مواقع تزئینی باشند و در برخی مواقع دیگر، با هدف خالص عبور از مشکلات ساخته شوند.

سازه‌هایی که در بازی LEGO Bricktales به خلق آن‌ها روی می‌آورید طیف عظیمی از اشیا مختلف را شامل می‌شوند؛ حال این سازه می‌تواند یک ترن هوایی باشد یا موزیک باکسی که بتوان با استفاده از آن آهنگ گوش کرد. خود بازی تنها ایده ابتدایی و وسایل مورد نیاز را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما وظیفه دارید با امکانات موجود، شئ مورد نظر را درست کنید. حال هنگامی که روند ساخت شئ‌ها تمام شد، آن‌ها به دنیای بازی اضافه می‌شوند و حالت زنده‌ای به خود می‌گیرند. همین موضوع و مشاهده نتیجه زحمت‌ها که به کرسی نشسته و ثمره داده، لذت فزاینده‌ای به وجود می‌آورد. با وجود اینکه نمی‌توان از داستان بازی ‌LEGO Bricktales انتظار بالایی داشت، اما می‌توان روی آن به عنوان عامل وصل کننده محیط‌ها حساب کرد. همین داستان ساده و سر راست شما را به محیط‌های مختلفی مانند شهرها، بیابان‌ها و قلعه‌ها می‌برد تا با توجه به نیازها دست سه ساخت بناها و اشیا جدید بزنید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو ClockStone

12) بازی LEGO Worlds

بازی LEGO Worlds

بازی Minecraft جزو یکی از بزرگ‌ترین ویدیو گیم‌های تاریخ است که آثار زیادی قدرت برابری با اعداد و ارقام آن را ندارند. اثری که یک دنیای بی‌کران را در اختیار گیمر قرار داده و به او اجازه می‌دهد هرآنچه که در ذهن دارد را بسازد. خب بازی LEGO Worlds هم ایده مشابهی دارد و با قرار دادن مخاطب در نقشه‌ای بی‌انتها با عناصر Sandbox، دست وی را برای ساخت و ساز و پیاده کردن ایده‌ها باز می‌گذارد. پس اگر با قیمت دیوانه وار اسباب بازی‌های اصلی لگو مشکل دارید اما می‌خواهید با هزینه‌ای کم‌تر سازه‌های مخصوص خود را در فضایی دیجیتالی بسازید، به احتمال زیاد از بازی LEGO Worlds لذت خواهید برد.

با وجود اینکه بازی مورد بحث نمی‌تواند در حد ماینکرفت عمل کرده و جزئیات بی‌حد و مرز آن را تداعی کند، اما بدون شک در ارائه ایده‌های خود موفق است. شما می‌توانید در این بازی شخصیت اصلی خود را شخصی‌سازی کنید، سازه‌های مختلف بسازید، سطح محیط را تغییر دهد و حتی از وسایل نقلیه موجود هم استفاده کنید. علاوه بر این بازی LEGO Worlds شامل قابلیتی با نام Sharing-Mode می‌شود که حالت مولتی پلیر را به آن اضافه می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی دنیا و ساخته‌های خود را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید و در کنار آن‌ها در دنیای لگویی به ماجراجویی بپردازید.

  • سال عرضه: 2017 (نسخه Early Access پی سی در سال 2015 در دسترس قرار گرفت)
  • توسعه دهنده: استودیو Traveller’s tales

جمع بندی

تعداد بازی‌های لگو که زیر پرچشم شرکت برادران وارنر منتشر شده‌اند، بیش از آن چیزی است که فکرش را کنید. همین موضوع انتخاب یکی از آن‌ها و اطمینان از کیفیت محصول نهایی را سخت می‌کند. اما با این حال ما در مقاله بهترین بازی های لگو ایکس باکس وان به بهترین ویدیو گیم‌های این فرنچایز مانند LEGO Harry Potter Collection، LEGO Worlds و LEGO Stra Wars: The Skywalker Saga پرداختیم تا در حین انتخاب نهایی، آگاهی بهتری داشته باشید.

نظر شما در مورد بهترین بازی های لگو ایکس باکس وان چیست؟ شما با کدام یک از این آثار ارتباط بیش‌تری برقرار می‌کنید؟ جای خالی چه اثری بیش‌تر در این لیست حس می‌شود؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های لگو ایکس باکس وان چه آثاری هستند؟

از جمله بهترین بازی های لگو Xbox One می‌توانیم به LEGO Star Wars: The Skywalker Saga، LEGO Marvel Superheroes و LEGO DC Super Villains اشاره کنیم

۱
کدام یک از ویدیو گیم‌های لگو تجربه نزدیک‌تری به بازی کردن با اسباب بازی‌های ارائه می‌دهند؟

دو بازی LEGO Builder's Journey و LEGO Bricktales اصرار بیش‌تری روی به تصویر کشیدن فلسفه اصلی اسباب بازی‌های لگو دارند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.