بازی Final Fantasy 16
یحیی رحیمی

نسخه کامپیوتر Final Fantasy 16‌ به این زودی‌ها منتشر نمی‌شود

یحیی رحیمی 10 اسفند 1401 بدون دیدگاه
140 بازدید

بازی فاینال فانتزی 16 تازه‌ترین شماره از مجموعه بازی نقش‌آفرینی شرکت اسکوئر انیکس است که امسال برای پلی‌استیشن 5 منتشر می‌شود. در حالی که بازی دارای قرارداد انحصاری شش ماهه با سونی است، اما نسخه کامپیوتر Final Fantasy 16 پس از اتمام مهلت مقرر، منتشر نخواهد شد و توسعه‌دهنده تابه‌حال نسخه PC بازی را تائید نکرده است.

نائوکی یوشیدا در گفتگو با وب‌سایت پلی‌استیشن، توضیحاتی در مورد نسخه ساخت بازی جدید فاینال فانتزی و انتشار آن برای کامپیوتر ارائه کرد. او می‌گوید که انتشار بازی برای ویندوز پس از اتمام مهلت انحصاری PS5 رخ نخواهد داد. تیم سازنده سخت روی نسخه پلی‌استیشن کار می‌کند و اینکه نسخه کامپیوتر در شش ماه بهینه و پولیش شود، امکان‌پذیر نیست. یوشیدا می‌گوید در نهایت به عرضه نسخه کامپیوتر علاقه دارد و او فکر می‌کند که این اتفاق رخ می‌دهد، اما زمان دقیق آن را نمی‌تواند پیش‌بینی کند.

در صورتی که می‌خواهید بازی Final Fantasy 16 را تجربه کنید، بهتر است پلی‌استیشن 5 تهیه کنید و ماجراجویی را آغاز کنید. یوشیدا مدتی پیش به نسخه کامپیوتر بازی اشاره کرده بود و گفته بود که طرفداران می‌توانند PS5 تهیه کنند و بازی را تجربه کنند. به نظر می‌رسد که ساخت نسخه PC‌ آغاز نشده است و فرایند بهینه‌سازی و کدنویسی بازی برای سیستم‌عامل جدید ممکن حداقل یک سال طول بکشد. این می‌تواند فرصت استثنایی برای سونی باشد تا بدون تمدید قرارداد انحصاری، همچنان بازی جدید اسکوئر انیکس را در انحصار پلتفرم خود قرار دهد.

نسخه کامپیوتر Final Fantasy 16

نسخه کامپیوتر Final Fantasy 16

اسکوئر انیکس دسترسی زودهنگام به بازی را برای چندین رسانه را امکان‌پذیر کرد. پیش‌نمایش فاینال فانتزی 16‌ توسط چند رسانه منتشر شد. نظرات اولیه در مورد بازی مثبت است. برای نمونه سوییچ میان مبارزه با شمشیر و وردهای جادو بسیار روان است و تغییر سیستم مبارزه کاملاً با سبک و سیاق جدید بازی همخوانی دارد. در واقع مبارزه به‌طور مداوم ادامه دارد و بازی‌کننده هر بار یک فن جدید را پیاده می‌کند، روندی مشابه مبارزه نوبتی که تکرار یک فن به‌صورت مداوم امکان‌پذیر نیست.

تنها دو فصل از بازی Final Fantasy XVI در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته است و فرصتی برای کاوش در جهان بازی وجود نداشته است. تمرکز روی نبردهای بازی است و توسعه‌دهنده می‌خواهد که نظرات رسمی در مورد تغییرات سیستم مبارزه را بداند. طراحی گرافیکی بازی هم به نظر منتقدان جذاب است و تمام نشانه‌ها از یک بازی عالی خبر می‌دهند. هیروشی تاکای، کارگردان بازی از تأثیر سخت‌افزار قدرتمند PS5 می‌گویند و اینکه اگر این کنسول و قابلیت‌های فنی آن نبود، توسعه بازی جدید به این زودی‌ها تمام نمی‌شد. این نشان می‌دهد که نسخه کامپیوتر نیازمند سخت‌افزار قدرتمندی است و ممکن است توسعه آن سال‌ها زمان ببرد.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.