بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر
ارحام ادبخواه

معرفی بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر

ارحام ادبخواه 26 بهمن 1401 4 دیدگاه
13,867 بازدید

با وجود اینکه روح اصلی ویدیو گیم در بازی‌های تک نفره و داستان محور دمیده شده، نمی‌توان جذابیت موجود در نبردهای مستقیم با گیمرهای دیگر را در برهان تردید قرار داد. مقابله با بازیکنان واقعی و تلاش برای بهتر بودن از آن‌ها حس رقابت بالایی را به وجود می‌آورد تا تک تک لحظه‌ها با تنش و حساسیت خاصی ادامه پیدا کنند.در میان بهترین بازی‌ های چند نفره کامپیوتر، عناوین خوب کم نیستند و اگر نگاهی کلی به آن‌ها داشته باشید، با حجم عظیمی از گزینه‌های مناسب روبرو خواهید شد. در ادامه به معرفی بهترین بازی های چند نفره PC خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های مولتی پلیر PC

آیا قبول دارید که جنبه رقابت می‌تواند بر جذابیت هر زمینه‌ای تاثیرگذار باشد؟ اینکه تلاش برای موفقیت باعث انگیزه مضاعف و سخت کوشی می‌شود؟ برای درک این سوال کافی است به ورزش‌های محبوب امروزی نگاهی بیندازید. چه چیزی لیگ برتر انگلستان را نسبت به سایر لیگ‌ها جذاب‌تر می‌کند؟ جواب در عبارت رقابت بیش‌تر و تنگاتنگ‌تر خلاصه می‌شود. چنین استدلالی در دنیای بازی های ویدیویی هم صدق می‌کند و اگر عنصر رقابت با سایرین در میان باشد، همه چیز جلوه جذاب‌تر و صد البته حساس‌تری به خود می‌گیرد. فقط خدا می‌داند که برخی از ماها چند ساعت را برای حرفه‌ای شدن در بازی مورد علاقه خود صرف کرده‌ایم. حال این بازی می‌توانست یک MOBA قدیمی و کلاسیک باشد یا شوترهای اول شخص رقابتی که موفقیت در آن‌ها به سرعت و مهارت به شدت بالا وابسته است.

هرچند که بازی‌های تک نفره و داستان محور از ارزش هنری بیش‌تری برخوردار هستند و در ارضای احساسات آدمی بهتر عمل می‌کند، بازی‌های Multiplayer هم لطف خاص خود را دارند. این دسته از بازی‌ها که در سال‌های اخیر به مراتب محبوب‌تر شده‌اند، بخش بزرگی از بازار را تشکیل می‌دهند و روزانه گیمرهای متعددی را در سرورهای خود سرگرم نگه می‌دارند. حال از آنجایی که حجم این ویدیو گیم‌ها زیاد است و خیلی سخت می‌توان گزینه‌ای مناسب از میان آن‌ها پیدا کرد، کسب یک آشنایی به تصمیم منطقی‌تر و جدی‌تری منجر می‌شود. به همین دلیل امروز قصد داریم در میان بهترین بازی های pc با رفتن به سراغ آثاری نظیر Dota 2، Apex Legends، Fortnite، Call of Duty: Modern Warfare 2 و… شما را با بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر آشنا کنیم. توجه داشته باشید که برای هر سلیقه‌ای یک بازی مناسب وجود دارد و با کمی کند و کاش می‌توانید به ویدیو گیم استندارد خود برسید.

1) بازی Apex Legends

بازی Apex Legends

اگر علاقه زیادی به بازی‌های داستانی ندارید و می‌خواهید به صورت مستقیم به دنبال یک اکشن بی‌وقفه و بدون مقدمه بروید، آنگاه باید بدانید که بازی Apex Legends برای شما ساخته شده است. این بازی که استودیو Respawn Entertainment در مقام سازنده آن قرار می‌گیرد، در دنیای مشترکی با مجموعه Titanfall قرار دارد که در طی آن، می‌توانید اسلحه‌ها و محیط‌های مشابهی را مشاهده کنید. ایپکس لجندز یک بازی بتل رویال 60 نفره است که بازیکنان در قالب تیم‌های سه نفره وارد نقشه‌های مختلف آن شده و به مبارزه کردن می‌پردازند. درست مانند سایر Battle Royaleهای درون بازار شما پس از ورود به نقشه باید لوت کنید و به سراغ بهترین تجهیزات و اسلحه‌های ممکن بروید. این بازی در حال حاضر شامل  23 شخصیت است که طرفداران آن‌ها را با نام Legendها می‌شناسند.

اما آنچه که Apex Legends را نسبت به سایر بتل رویال‌های متفاوت می‌سازد، همین لجندزها هستند. هر لجند چندین قابلیت مختلف دارد که می‌توانید با کمک گرفتن از آن‌ها، موقعیت بهتری نسبت به حریف خود پیدا کنید. اگر به تجربه بازی Overwatch  پرداخته باشید، قابلیت شخصیت‌های ایپکس و نحوه استفاده از آن‌ها برای شما قابل درک‌تر خواهد بود. در کنار تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، ایپکس لجندز گان پلی به شدت جذاب و قابل لمسی دارد که در اولین نگاه عاشق آن خواهید شد. صدای ریلود کردن اسلحه‌ها، انیمشین‌های مخصوص شخصیت‌ها و نبرد برای زنده ماندن روند جذابی را به وجود می‌آورد که اگر در آن غرق شوید، به سختی از آن خارج خواهید شد. نام بازی Apex Legends در چند وقت اخیر همیشه در لیست بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر به چشم می‌خورد که دلیل اصلی آن، پشتیبانی فوق‌العاده استودیو Respawn Entertainment از اثر مورد بحث است.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Respawn Entertainment

2) بازی Sea of Thieves

بازی Sea of Thieves

تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که زندگی به عنوان یک دزد دریایی می‌تواند چگونه باشد؟ همان دزدهایی که در کشتی زندگی می‌کنند و چشم‌های کور شده خود را با چشم بند می‌بندند؟ بازی Sea of Thieves نهایت تلاش خود را برای پاسخ به این سوال به کار می‌گیرد. این بازی کنترل یک دزد دریاییِ قابل شخصی‌سازی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با کشتی خود به دل دریا بزنید، به دنبال گنج‌ها بروید و با سایر دزدهای دریایی برای لوت بیش‌تر درگیر شوید. کسی چه می داند، شاید در طی این ماجراجویی با غافلگیرهای بزرگ‌تری برخورد کنید و به تماشای یک هشت پا عظیم الجثه و افسانه‌ای بنشینید.

با وجود تمامی این جذابیت‌ها که در قالب واژه‌ها به شما گفتیم، بازی Sea of Thieves در روزهای ابتدایی عرضه خود حال و روز خوبی نداشت و از فقر محتویات متنوع رنج می‌برد. با این حال سازندگان بازی در استودیو Rare امید خود را از دست ندادند و با پشتیبانی مستمر از آن و عرضه محتویات جدید، اثر مورد بحث را به یکی از بهترین بازی های مولتی پلیر PC تبدیل کردند. در ادامه این آپدیت‌ها قادر هستید به اتفاق دوستان خود کنترل یک کشتی را به دست بگیرید و برای پیدا کردن گنجی ناشناخته، وارد یک ماجراجویی بزرگ شوید. توجه داشته باشید که همکاری در بازی Sea of Thieves نقش مهمی دارد و اگر با دوستان خود در امر کنترل کشتی اشتراک نداشته باشید، لحظات سختی را در پیش خواهید داشت.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Rare

3) بازی Counter-Strike: Global Offensive

بازی Counter-Strike Global Offensive

مجموعه کانتر استرایک به عنوان یکی از بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر به بخشی از هویت PCهای گیمینگ تبدیل شده است. یک فرنچایز قدیمی و فوق‌العاده محبوب که بسیاری از ماها ساعات زیادی را به تجربه آن پرداخته‌ایم و با آن خاطرات زیادی داریم. اما آن اثری که کانتر استرایک را به اوج محبوبیت رساند و سری را چندین قدم رو به جلو حرکت داد، بازی Counter Strike: Global Offensive  بود که با نام CS:GO هم شناخته می‌شود. این اثر هم درست مانند نسخه‌های کلاسیک فرمول به نسبت مشخصی دارد؛ دو تیم در مقابل هم قرار می‌گیرند و باید برای کشتن هم، استقرار یا خنثی کردن بمب با یکدیگر مبارزه کنند. شاید این فرمول در ابتدا ساده به نظر برسد، اما جادوی عجیبی دارد که اگر گرفتارش شوید داخل یک چرخه بی‌نهایت گیر خواهید کرد. بازی Counter-Strike: Global Offensive که به صورت رایگان هم در دسترس قرار دارد، شامل ارزش تجربه و تکرار بی‌نهایتی است که به همین زودی‌ها از آن خسته نمی‌شوید.

اما نکته جالب دیگری که در این میان وجود دارد، همه گیر بودن CS:GO است. در واقع اگر شما از یک سیستم معمولی و به نسبت قدیمی هم بهره ببرید، مشکلی در اجرا و تجربه بازی نخواهید داشت. گیم پلی خاص و جذاب بازی در کنار جامعه کاربری و همه گیر بودن، باعث محبوبیت فوق‌العاده اثر مورد بحث شده است. البته در این میان نباید از پشتیبانی شرکت Valve و استودیو Hidden Path Entertainment هم گذشت که در طی سال‌ها، بازی را زنده نگه داشتند و باعث پر بودن سرورهای آن شدند. به طور کلی CS: GO یکی از بهترین گزینه‌های موجود در لیست بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر است که می‌توانید به سراغش بروید.

  • سال عرضه: 2012
  • توسعه دهنده: شرکت Valve و استودیو Hidden Path Entertainment

4) بازی Hearthstone

بازی Hearthstone

بازی‌های کارتی هم بخش عظیمی از اکوسیستم بازی‌های آنلاین را تشکیل می‌دهند و همین دلیل ضرورتی بر ذکر نام یکی از آن‌ها در چنین لیستی است. بازی Hearthstone که آن را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های کارتی مولتی پلیر می‌شناسیم، گزینه مناسبی برای معرفی در لیست بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر به شمار می‌رود. شما در این بازی مجموعه مشخصی از کارت‌ها را در ترکیب خود دارید و باید با استراتژی مناسب و زمان‌بندی درست، از آن‌ها بهره ببرید. اگر روند انتخاب کارت‌ها فکر شده باشد و نسبت به حرکات دشمن شکل بگیرد، به پیروزی منجر خواهد شد. جالب است بدانید که وقایع و شخصیت‌های بازی Hearthstone بخشی از دنیای Warcraft هستند و از این طریق به بزرگ‌ترین IP شرکت Blizzard مربوط می‌شوند. بنابراین اگر جزو طرفداران World of Warcraft و سایر نسخه‌های این سری باشید، در Hearthstone چهره‌های آشنای متعددی را ملاقات خواهید کرد.

نکته قابل توجه دیگری که می‌توانیم در موردش صحبت کنیم رایگان یا Free-to-Play بودن بازی مورد بحث است. به عبارتی دیگر شما می‌توانید بدون صرف هزینه خاصی وارد دنیای این بازی شوید و از نبرد با رقبا لذت ببرید. با توجه به همین موضوع پرداخت‌های درون برنامه‌ای نقش پررنگی در سیاست‌های Hearthstone دارند و اگر گیمری بخواهد دست به جیب شود و پول واقعی پرداخت کند، روند پیشرفت سریع‌تر و راحت‌تری را در پیش خواهد داشت. اما ورای این پرداخت‌های درون برنامه‌ای و تاثیرات آن روی بردها و باخت‌ها، بازی مورد بحث به شکل عجیبی عمیق و اعتیاد آور است. هنگامی که با مکانیک‌های بازی آشنا شوید و نحوه عمکلرد هر کارت را با افکار خود درک کنید، با یکی از جذاب‌ترین ویدیو گیم‌های عمر خود مواجه خواهید شد.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: Blizzard Entertainment

5) بازی Fortnite

بازی Fortnite

حتی اگر دنیای بازی‌های ویدیویی را خیلی جدی دنبال نکنید و جزو مخاطب‌های عام محسوب شوید، بعید است که تا به حال نام  بازی Fortnite را در میان بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر نشنیده باشید. یک غول اقتصادی و نمادین که نشانه‌ای از افت در آن دیده نمی‌شود و به صورت مستمر مسیر رو به پیشرفت خود را ادامه می‌دهد. فورتنایت نقش غیرقابل انکاری در همه گیر شدن سبک بتل رویال (Battle Royale) داشت و با اینکه اولین نبود، به معروف‌ترین و محبوب‌ترین سبک مذکور تبدیل شد. بازی فورتنایت در مورد بیش‌تر زنده ماندن است و همین فرمول ساده بسیاری از ما گیمرها را از کار و زندگی عقب انداخت. در این بازی 100 بازیکن واقعی وارد یک نقشه می‌شوند و وظیفه دارند با لوت کردن، ساخت و ساز و کشتن گیمرهای دیگر بیش‌تر زنده بمانند. هر کسی هم که بیش‌تر از همه زنده ماند، عنوان Victory Royale را کسب خواهد کرد.

شرکت اپیک گیمز (Epic Games) از زمان عرضه اولیه فورتنایت پشتیبانی فوق‌العاده از آن به عمل آورد و باعث شد که تعداد مخاطب‌های آن با روند فزاینده‌ای روبرو شود. این پشتیبانی‌ها در قالب به روز رسانی‌های متعدد در دسترس قرار می‌گیرند و مواردی مانند اسلحه‌ها، عناصر نقشه و خط داستانی بازی را تغییر می‌دهند. اما آنچه که فورتنایت را بیش از پیش جذاب می‌کند، تبحر خاص اپیک گیمز در اضافه کردن اسکین شخصیت‌های معروف به بازی است. از بتمن، تانوس و اسپایدرمن گرفته  تا مندلورین و نروتو؛ تقریبا اسکین تمامی شخصیت‌های معروف در فورتنایت به چشم می‌خورند. در کل باید بگوییم که اثر مورد بحث به عنوان یکی از بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر می‌تواند بیش از هزار ساعت شما را سرگرم کند و تشنه محتویات جدید نگه دارد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: شرکت Epic Games

6) بازی Rainbow Six Siege

بازی Rainbow Six Siege

اگر جزو طرفداران CSGO محسوب می‌شوید و به دنبال تجربه‌ای مدرن اما متفاوت می‌گردید، بهتر است نیم نگاهی به بازی Rainbow Six Siege یکی دیگر از بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر داشته باشید. این بازی یک شوتر تاکتیکال محسوب می‌شود که هماهنگی هم‌تیمی‌ها و یک برنامه از پیش تعیین شده تاثیر بسزایی بر موفقیت تیم‌ها در مسیر پیروزی دارد. البته اگر در بین این هماهنگی‌های تیمی از مهارت بالایی برخوردار نباشید و نتوانید از پس موقعیت‌های تک به تک برآیید، گیمرهای قدیمی و فوق‌العاده حرفه‌ای Rainbow Six Siege اجازه نفس کشیدن را از شما خواهند گرفت. با گذر از این موضوع باید بدانید که ایده اولیه بازی مذکور شباهت زیادی به CSGO دارد؛ یک تیم باید بمب را بکارد و تیم دیگر باید با نهایت تلاش برای خنثی کردن آن پیشروی کند. البته که در این میان حالت‌های دیگری مانند آزاد کردن گروگان‌ها هم وجود دارد که در طی آن دو تیم در مقابل هم قرار می‌گیرند و باید برای رسیدن به پیروزی نهایی، از روی جنازه‌ی اعضای تیم رقیب رد شوند.

علاوه بر حرف‌های زده شده باید بدانید که شخصیت‌ها یا Operatorها در رینبو سیکس سیج از اهمیت به شدت بالایی برخوردار هستند. هر یک از این Operatorها قابلیت‌ها و تجهیزات خاص خود را دارند و به عنوان مکمل سایر شخصیت‌ها عمل می‌کنند. در ادامه همین صحبت‌ها باید نحوه مبارزه با هر یک از این Operatorها را یاد بگیرید تا بتوانید در زمان نیاز به کمک تیم خود بروید و یک قدم به پیروزی نزدیک‌تر شوید. البته باید بدانید که شخصیت‌های موجود در بازی Rainbow Six Siege به دو دسته کلی مدافع و مهاجم تقسیم می‌شوند. در واقع هنگامی که می‌خواهید به تیم مقابل حمله کنید به ترکیب خاصی از شخصیت‌ها دسترسی دارید و در وهله کارهای دفاعی، می‌توانید از دسته دیگری از Operatorها کمک بگیرید. همه این موارد در کنار هم باعث شده‌اند تا Rainbow Six Siege یک حالت جذاب و تاکتیکال به خود بگیرد که در حین تجربه آن، حس حضور در یک عملیات ضربت را داشته باشید.

  • سال عرضه: 2015
  • توسعه دهنده: استودیو Ubisoft Montreal

7) بازی PUBG: Battlegrounds

بازی PUBG Battlegrounds

حالا که پیش از این وارد بحث بتل رویال‌ها شدیم و در مورد Apex Legends و Fortnite صحبت کردیم، نباید نام PUBG: Battlegrounds را در میان بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر از یاد ببریم. اثری که در ابتدا با نام کامل PlayerUnknown’s Battlegrounds  منتشر شد، در کنار فورتنایت سبک بتل رویال را بالا کشید و باعث محبوبیت عظیم این ژانر شد. بازی PUBG: Battlegrounds که با عنوان نسخه پی سی پابجی شناخته می‌شود، شما را در یک نقشه صد نفره رها می‌کند که باید برای برنده شدن، بقیه بازیکنان را بکشید و تا جای ممکن زنده بمانید. اما آنچه که اثر مذکور را نسبت به Fortnite و حتی Apex Legends خاص می‌کند، برداشت به نسبت واقع‌گرایانه‌تر و گیم‌پلی آهسته‌تر است. به عبارتی دیگر در PUBG خبری از نیروهای ماورایی و سیستم Building نیست و همه چیز به مهارت شما در چیدن استراتژی و کار با اسلحه‌ها خلاصه می‌شود.

با اینکه بازی پابجی در ابتدا به صورت پولی عرضه شد، اما در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس قرار دارد که اگر دوست داشتید، می‌توانید با خرید اسکین‌ها و استفاده از خریدهای درون برنامه‌ای از سازندگان حمایت کنید. بازی PUBG: Battlegrounds هم درست مانند فورتنایت ید طولایی در پشتیبانی‌های مستمر و عرضه به روز رسانی‌ها دارد و همیشه با محتویات جدید کاربران خود را درگیر نگه می‌دارد. هرچند که بازی مذکور از دوران اوج خود فاصله گرفته و دیگر اعداد و ارقام قدیم را ندارد، اما هنوز هم یکی از بهترین بازی های PC شناخته می‌شود که به عنوان یک گیمر، باید یک شانس به آن بدهید. از آنجایی هم که به صورت رایگان در دسترس قرار دارد، در صورت امتحان کردن آن چیزی را از دست نخواهید داد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو PUBG Studios

8) بازی Valorant

بازی Valorant

اگر بخواهیم به زبان خیلی ساده توضیح دهیم و اذهان عمومی را به عنوان معیار در نظر بگیریم، بازی Valorant رسما ترکیبی از بازی CSGO و Overwatch است. این بازی گیم پلی سنگین و آهسته‌ای دارد که برای موفقیت در آن باید با دقت قدم بردارید و حسابی روی مهارت هدف گیری خود کار کنید. فقط توجه داشته باشید که یاد گرفتن Valorant سخت‌تری از چیزی است که تصور می‌کنید و برای تبدیل شدن به یک بازیکن مدعی، باید مدت زمان زیادی را به تمرین کردن بپردازید. اما اگر مهارت خود را به یک حد نصاب حداقلی برسانید با یکی از اعتیادآورترین، عمیق‌ترین و لذت بخش‌ترین شوترهای آنلاین عمر خود روبرو خواهید شد. البته از آنجایی که درجه سختی بازی مورد بحث به نسبت بالا است باید حسابی مواظب اعصاب و کیبرد خود باشید؛ چرا که هر لحظه ممکن است اختیار خود را از دست داده و با یک مشت کاری کیبرد را از وسط دو نصف کنید.

بازی Valorant به عنوانی یکی دیگر از بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر درست مانند Overwatch و Rainbow Six Siege شامل شخصیت‌های قابل کنترل متعددی می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و توانایی‌های خاص خود را دارند. بدین ترتیب اگر بخواهید در این بازی موفق باشید و تیم حریف را به زانو درآورید، باید نحوه کار کردن با این شخصیت‌ها (که خود بازی از آن‌ها با نام Agent یاد می‌کند) را یاد گرفته و Agent مورد علاقه خود را پیدا کنید. با گذر از این موضوع باید بدانید که کار تیمی و هماهنگی میان گیمرها کلید اصلی رسیدن به پیروزی است. Valorant تمرکز خاصی روی کار تیمی دارد و با حذف معنای آن در ذهن خود، هدف اصلی سازندگان را نادیده گرفته‌اید. بنا بر همین موضوع بهتر است به اتفاق دوستان‌تان وارد دنیای این بازی شوید و با تمام قوا کمر به شکست دشمن ببندید.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Riot Games

9) بازی Overwatch 2

بازی Overwatch 2

از آنجایی که مقاله بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر را با یک شوتر رایگان شروع کردیم، اجازه دهید آن را با یک شوتر فوق‌العاده جدید دیگر ادامه دهیم. همه ما از توانایی‌های شرکت Blizzard Entertainment آگاه هستیم و می‌دانیم هنگامی که آن‌ها به سراغ یک بازی جدید می‌روند، تمام استاندارندهای موجود را جا به جا می‌کنند. آن‌ها حدود 7 سال پیش و با انتشار بازی Overwatch یک بار استانداردهای شوترهای آنلاین را جا به کرده بودند و با همین کار، توانستند جایز بهترین بازی مراسم The Game Awards 2016 را ازآن خود کنند.

اما حالا با گذشت حدود 7 سال شرکت Blizzard Entertainment، نسخه دوم Overwatch را منتشر کرده که یک اثر رایگان یا Free-To-Play محسوب می‌شود. هرچند که Overwatch 2 نتوانست موفقیت‌ها و تحسین‌های به وجود آمده شماره اول را تکرار کند، اما یک قدم رو به جلوی بزرگ برداشت و همه چیز را به حالت متعادل‌تری رساند. جلوه‌های بصری تقویت شده، شخصیت‌های جدید، نقشه‌های تازه و رایگان بودن تنها بخشی از ویژگی‌های مثبت اورواچ 2 را تشکیل می‌دهند. پس اگر هوس یک Arena-Shooter آنلاین و جذاب کرده‌اید و آثاری نظیر Valorant و Rainbow Six Siege را دوست دارید، نباید به هیچ وجه بازی مورد بحث را از دست بدهید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: Blizzard Entertainment

10) بازی Among Us

بازی Among Us

با وجود اینکه از تب و تاب اولیه Among Us فاصله گرفته‌ایم و دیگر نام آن را در صدر دسته‌بندی‌های وبسایت Twitch نمی‌بینیم، نمی‌توانیم جذابیت آن را زیر سوال ببریم. در این بازی 4 الی 10 نفر سوار یک سفینه فضایی می‌شوند و به اعماق فضای بی‌کران سفر می‌کنند. اما در این میان نه سفینه فضایی از اهمیت خاصی برخوردار است و نه سفر به نقاط مختلف فضا؛ چرا که یک یا دو نفر از مسافرهای موجود قاتل هستند و هدفی به غیر از خرابکاری و کشتن سایرین ندارند. بازی نقش‌ها را به صورت اتفاقی انتخاب می‌کند و اگر به عنوان یکی از مسافران سوار سفینه شدید، باید خرابکارها را بیابید. اما در طرفی دیگر اگر نقش یک خرابکار به شما رسید، باید حسابی آشوب به راه بیندازید و مسافرین را یک به یک از میان بردازید.

به طور کلی اگر بخواهیم بازی Among Us را به شکل ساده‌تری توضیح دهیم‌، باید بدانید که این ویدیو گیم شباهت زیادی به بازی مافیا دارد. تنها تفاوت موجود این است که به جای نقش‌هایی مانند دکتر، کارآگاه، ناتاشا و گادفادر گیمرها به دوست دسته خرابکارها و مسافرها تبدیل می‌شوند. اگر بخواهید در Among Us موفق باشید و از دست شکست فرار کنید، باید با نهایت دقت دروغ بگویید و همه افراد را دچار سردرگمی کنید. اگر کار خود را به خوبی انجام دهید و دروغ قابل باوری را بسازید، در رأی گیری‌های تعیین کننده از بازی خارج نخواهید شد. اگر می‌خواهید کمی از بازی‌های چندنفره اکشن و شوتر دوری کنید و تجربه متفاوتی را در پیش بگیرید، بازی Among Us می‌تواند گزینه خوبی به شمار رود.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو InnerSloth

11) بازی League of Legends

بازی League of Legends

اگر به دنبال یک تجربه اعتیاد آور و خانمان سوز می‌گردید که شما را از کار و زندگی بیندازد و به یک گیمر تمام وقت تبدیل کند، بازی League of Legends با اقتدار تمام انتظارات ذکر شده را به واقعیت پیوند می‌زند. بازی League of Legends که در جریان آثار Moba قرار می‌گیرد و در نگاه اول به شدت پیچیده و سردرد آور به نظر می‌رسد، به شکل عجیبی جذاب است. گیمرها در این بازی در قالب دو تیم قرار می‌گیرند و وظیفه دارند با حمله از طرف زمین خود به سمت زمین دشمن، Nexus (یک سنگ کریستالی بزرگ) حریف را نابود کنند و در آن دست پیروز شوند. حال شما پس از هر دست قدرت بیش‌تری به دست می‌آورد و می‌توانید برای شخصیت‌های خود آیتم‌ها و قابلیت‌های جدیدی آزاد کنید.

اما حالا که از شخصیت‌ها نام بردیم باید کمی به Legendهای بازی هم بپردازید. بازی League of Legends که لیست بلند بالایی از شخصیت‌های مختلف را درون خود جای داده، هر کدام از آن‌ها را برای شرایط مشخصی در نظر گرفته است. حال شما باید با هر یک از این Legendsها به تجربه بازی بپردازید تا گزینه مناسب را پیدا کرده و با تمرین مستمر، در استفاده از آن به تبحر برسید. از آنجایی که لیگ آو لجندز کمی پیچیده به نظر می‌رسد و ممکن است شما را در حد خرد کردن وسایل پیرامون عصبانی کند، بهتر است کار را با یکی از دوستان با تجربه خود استارت بزنید. اگر یک راهنمای کهنه کار وجود داشته باشد که نکات آموزشی را به شما گوشزد کند، روند آموزشی سریع‌تر از آنچه که فکر کنید به پایان می‌رسد. به طور کلی بازی League of Legends با شخصیت‌ها و عمق بالای گیم پلی می‌تواند شما را بیش از 1000 ساعت درگیر یک Moba جذاب و اعتیادآور کند.

  • سال عرضه: 2009
  • توسعه دهنده: استودیو Riot Games

12) بازی Halo Infinite

بازی Halo Infinite

اگر در مورد بهترین بازی های چند نفره PC صحبت کنیم و به یاد نام هیلو و مستر چیف نیفیتم، اشتباه بزرگی انجام داده‌ایم. مجموعه Halo که در نسخه‌های مختلف در بخش‌های Multiplayer پیشتازه بوده، در Halo Infinite پای خود را از همیشه فراتر می‌گذارد تا به یک شوتر آنلاین، خوش ساخت و جذاب تبدیل شود. اینفینت که شباهت زیادی به هیلوهای کلاسیک دارد، شامل بخش‌های چندنفره مختلفی نظیر Slayer، Capture the Flag و Strongholds می‌شود که هر کدام قوانین و شرایط خاص خود را دارند. برای مثال در حالت Capture Flag شما وظیفه دارید پرچم موجود را از دشمن گرفته و به سمت زمین خود بیاورید و آن را تا جای ممکن حفظ کنید. یا در مثالی دیگر می‌توانیم به حالت Slayer اشاره کنیم که در واقع همان Team Death Match مرسوم است؛ به گونه‌ای که هر تیمی تعداد Killهای بیش‌تری به دست آورد برنده است.

با وجود تمامی ویژگی‌های ذکر شده آنچه که بازی Halo Infinite را نسبت به سایر آثار موجود در این لیست متمایز می‌سازد، گان پلی معروف مجموعه Halo است. در اینفینیت شخصیت‌های به شکل آهسته‌تری حرکت می‌کنند تا بتوانید حس سنگینی حرکت با زره‌های بزرگ فولادی را حفظ کنید. علاوه بر این بازی مورد بحث آیتم‌های و گجت‌های مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا نسبت به حریف پیشی بگیرید. برای مثال اگر آیتمی تحت عنوان Graplleshot پیدا کنید قادر هستید با شلیک کردنش مانند مرد عنکبوتی در محیط جا به جا شوید. تنها نکته قابل ذکری که در این میان باقی می‌ماند وضعیت به نسبت ناامید کننده سرورهای Halo Infinite در ایران است. بنا بر همین موضوع اگر به اینترنت پرسرعت با Ping پایین دسترسی ندارید بهتر است قید آن را بزنید؛ چرا که در غیر این صورت مجبورید با پینگی بالاتر از 150 الی 200 به کشتن دشمنان بپردازید (که تقریبا غیرممکن و منزجر کننده است).

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو 343 Industries

13) بازی Minecraft

بازی Minecraft

Minecraft در طی سال‌های اخیر از یک بازی فراتر رفته و حالا دنیای خاص خود را دارد، دنیای که می‌توان در آن زندگی کرد، خانه ساخت و با دوستان وقت گذراند. ماینکرفت با وجود سادگی‌های ظاهری که در نگاه اول با آن‌ها برخورد می‌کنید، مجموعه‌ای است از احتمالات و پیامدهای ممکن. با توجه به همین موضوع و امکان ایجاد شرایط‌های مختلف بی‌نهایت، تقریبا برای هرکاری که بخواهید می‌توانید یک سرور پیدا کرده و در آن مشغول شوید. با این حال بگذارید از ایده پایه بازی شروع کنیم که به ساخت و ساز، زنده ماندن و مبارزه با یک سری موجودات زامبی مانند خلاصه می‌شود. نکته جالبی که در مورد این روند سه بخشی وجود دارد، امکان به اشتراک گذاشتن آن‌ها با سایر گیمرها است. به عبارتی دیگر شما می‌توانید به اتفاق دوستان خود وارد دنیای ماینکرفت شوید، به ساخت و ساز بپردازید، برای زنده ماندن تلاش کنید و به جنگ با Creeperها بروید. همه این موارد در کنار هم رسما یک زندگی هیجان انگیز و چندنفره را تشکیل می‌دهند که می‌توان صدها ساعت در لذت‌های بامزه آن غرق شد.

اما همان‌طور که گفته شد تقریبا برای انجام هر کار منطقی یا غیرمنطقی در دنیای Minecraft یک سرور جداگانه تعبیه شده است. برای مثال بگذارید به حالت Bed Wars اشاره کنیم که واقعا غیرمنطقی است و سرورهای خاص خود را دارد. در این حالت که معادل فارسی آن به جنگ تخت‌ها اشاره می‌کند، شما باید از تخت خواب دفاع کنید و در حین حال به فکر نابود کردن تخت خواب سایر بازیکن‌ها باشید. یا اگر از Bed Wars خسته شدید می‌توانید کمی به جبهه منطقی بازی رو بیاورید و با پیوستن به سرورهای مربوطه، به همراه غریبه‌ها شروع به ساختن سازه‌های عظیم کنید. به طور کلی بازی Minecraft می‌تواند برای هر سلیقه و سن و سالی جالب باشد و سرگرمی خاصی ارائه دهد.

  • سال عرضه: 2011
  • توسعه دهنده: استودیو Mojang

14) بازی Rocket League

بازی Rocket League

شاید این موضوع کاملا غیرمنطقی به نظر برسد و به هیچ وجه در مخیله یک انسان عاقل جای نگیرد. اما با این وجود تا به حال به این فکر کرده‌اید که فوتبال بازی کردن با ماشین‌ها چه شکلی می‌شد؟ چه اتفاقی رخ می‌داد اگر بازیکنان سوار ماشین‌های خود می‌شدند و برای باز کردن دروازه حریف به جای دویدن گاز می‌دادند؟ خب بازی Rocket League هم چنین ایده‌ای دارد و سعی می‌کند نحوه فوتبال بازی کردن با ماشین‌ها را به تصویر بکشد. البته توجه داشته باشید که منظور از کنترل ماشین‌های چیزی مشابه Gran Turismo یا Project Cars نیست و سازندگان حالت تخیلی و به دور از ذهنی را برای پیاده کردن افکار خود در نظر گرفته‌اند. ماشین‌های موجود در Rocket League مانند یک سری اسباب بازی گران قیمت می‌مانند که می‌توانند با نهایت سرعت روی زمین حرکت کنند و در شرایط خاص به سمت ارتفاعات بروند و بپرند. حال از آنجایی که تمامی این اتفاقات در یک زمین فوتبال نه چندان بزرگ رخ می‌دهد رقابت این ماشین‌ها با یکدیگر حالت پرتنشی به خود می‌گیرد.

حال همان‌طور که می‌دانید از اسم Rocket League در لیست بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر نام می‌بریم و با توجه به همین موضوع، می‌توانید انتظار عناصر Multiplayer قابل توجهی را داشته باشید. راکت لیگ به شما اجازه می‌دهد به اتفاق دوستان خود و سایر گیمرها کنترل ماشین‌ها را به دست بگیرید و با راندن آن‌ها دروازه حریف را باز کنید. حال اینکه چگونه مدافعین حریف را پشت سر بگذارید و راه خود را به سمت دروازه روبرو پیدا کنید برعهده شما و هم‌تیمی‌هایتان خواهد بود. در کنار تمامی این موارد باید بدانید که استودیو Psyonix حجم زیادی از شرایط غیرطبیعی و دور از منطق را در جریان گیم‌پلی ساخته خود جای داده تا همه چیز جلوه دیوانه‌واری داشته باشد. برای درک این موضوع کافی است تصور کنید که در جریان بازی Rocket League، چند ماشین اسباب بازی مانند به دنبال یک توپ عظیم الجثه می‌روند و برای رسیدن به گل یکدیگر را با تمام توان مورد اصابت قرار می‌دهند.

  • سال عرضه: 2015
  • توسعه دهنده: استودیو Psyonix

15) بازی Call of Duty: Warzone

بازی Call of Duty Warzone

مگر می‌شود در مورد بهترین بازی های مولتی پلیر کامپیوتر صحبت کنیم و نامی از وارزون نبریم؟ یکی از محبوب‌ترین ویدیو گیم‌های سال‌های اخیر که تب سبک بتل رویال را به اوج رساند و جان تازه‌ای به آن بخشید؟ بازی Call of Duty: Warzone که برای اولین بار در سال 2020 منتشر شد، قصد داشت ناکامی‌های بخش Blackout بازی Call of Duty: Black Ops 4 را برطرف کند. Blackout با وجود اینکه ایده‌های جالبی داشت و در بسیاری از مواقع جذاب به نظر می‌رسید، فقط در دسترس خریداران بازی Call of Duty: Black Ops 4 قرار می‌گرفت و به صورت جدگانه منتشر نشد. همین موضوع باعث شد که بسیاری از افراد نتوانند به تجربه این بخش بپردازند و به سراغ سایر بتل رویال‌ها رفتند. اما شرکت Activision که از پتانسیل‌های سبک مورد بحث آگاه بود، بازی Call of Duty: Warzone را معرفی و عرضه کرد. یک بتل رویال جاه طلبانه و بزرگ که به صورت رایگان در دسترس تمامی گیمرها قرار گرفت تا کسی از تجربه آن جا نماند. همین موضوع باعث سرازیر شدن خیل عظیمی از گیمرها به سمت وارزون شد تا این بازی برای چند وقتی هم که شده دنیای ویدیو گیم را به سلطه خود درآورد.

اما با وجود تمامی این برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های مناسب، بازی Call of Duty: Warzone در پایان روز یک ویدیو گیم چندنفره خوش ساخت بود که ایده‌های جدیدی داشت و با گان‌پلی فوق‌العاده کالاف دیوتی ترکیب شده بود. مواردی مانند Loadoutها و شخصی‌سازی مفصل اسلحه‌های در بتل رویال دیگری دیده نشده بودند و برای مخاظب تازگی خاصی داشتند. علاوه بر این وارزون به جای 100 نفر چیزی حدود 150 نفر را وارد یک نقشه می‌کرد تا برای کسب مقام اول به کشتن یکدیگر بپردازند. همین موضوع و تعداد بیش از اندازه گیمرهای موجود در یک نقشه باعث شد تا وارزون سرعت خاصی در زمینه گیم‌پلی بگیرد و بازیکنان را به تیراندازی و کشتن سایرین تشویق کند. با وجود اینکه بازی Call of Duty: Warzone 2.0 هم چند وقتی است که در دسترس قرار گرفت، بیش‌تر طرفداران از شماره اول بیش‌تر راضی هستند و آن را به بازی جدید ترجیح می‌دهند. پیشنهاد ما هم این است که تا پیش از برطرف شدن مشکلات Warzone 2.0 به تجربه شماره اول و مسابقات هیجان‌انگیز آن ادامه دهید.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Infinity Ward و Raven Software

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، بازی‌های متعددی لیاقت حضور در لیست بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر را داشتند که به خاطر محدودیت‌ها موفق به صحبت در مورد آن‌ها نشدیم. در ادامه می‌توانید چند عدد از Multiplayerهای قابل احترام پلتفرم پی سی را مشاهده کنید:

  • بازی Team Fortress 2
  • بازی Dota 2
  • بازی Multiversus
  • بازی Garry’s Mode
  • بازی Starcraft 2
  • بازی Hunt Showdown
  • بازی Fall Guys
  • بازی War Thunder
  • و…

جمع‌بندی

سال‌های به نسبت زیادی از متولد شدن بازی‌های چندنفره می‌گذرد و در طی این سال‌ها آثار باکیفیت متعددی در دسترس قرار گرفته‌اند. برخی از این بازی‌ها برای ما از یک سرگرمی فراتر رفتند و به بخشی مهم و ثابت از زندگی تبدیل شدند. این اهمیت یافتن و ارزش پیدا کردن بیهوده نیست و ثمره سال‌ها تلاش و ایده پردازی است تا بتوانیم در یک حالت پولیش خورده از تجربه آن‌ها لذت ببریم. حال در این میان یک سری بازی‌ها مانند Apex Legends، Minecraft، Call of Duty Warzone و Hearthstone این رویه طولانی مدت را به نحو احسن انجام می‌دهند تا بتوانند گیمرها را مشغول مبارزه با یکدیگر نگه دارند. ما سعی کردیم در مقاله بهترین بازی های مولتی پلیر PC به چندی از بهترین این آثار اشاره داشته باشیم.

نظر شما در مورد بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر چیست؟ شما با کدام یک از آین آثار وقت بیش‌تری گذرانده‌اید؟ جای خالی چه نامی بیش‌تر از سایرین در ذهن شما حس می‌شود؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: RockPaperShotgun

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های شوتر چندنفره کامپیوتر چه آثاری هستند؟

از Call of Duty: Warzone، Call of Duty: Modern Warfare 2 و Apex Legends می‌توانیم با عنوان بهترین شوترهای چندنفره پی سی یاد کنیم

۱
بهترین بازی های بتل رویال پی سی چه عناوینی هستند؟

اگر به سبک بتل رویال علاقه دارید می‌توانید به سراغ بازی‌هایی نظیر Fortnite، PUBG و Warzone بروید

۲
بهترین بازی‌های سبک Moba کامپیوتر کدام‌اند؟

از آثاری مانند Legaue of Legends، Dota 2 و Smite می‌توانیم با عنوان بهترین Mobaهای پی سی یاد کنیم

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    علی

    مهمان

    دستینی دو؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    علیرضا

    مهمان

    عالی خیلی خوب بود.
    راجب عنوان های چند نفره مطالب بیشتری بزارید. چه انلاین چه آفلاین و عناوینی که کمتر شناخته شده هستن هم پوشش داده بشه.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    میثاق

    مهمان

    اپدیت سیزن دو وارزون لطفا قرار بدید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Serios

    مهمان

    Rogue Company

    پاسخ دهید