بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی
کسری کاظمی

بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی

کسری کاظمی 10 بهمن 1401 2 دیدگاه
6,880 بازدید

امروزه در صنعت گیم عصر بازسازی و ریمستر است. هر ساله، توسعه‌دهندگان و ناشران بیشتری به دنبال انتشار نسخه‌های بازسازی‌شده بازی‌های گذشته هستند تا با ایجاد آن حس نوستالژی شیرین درون مخاطبان به سود آسان و ساده‌ای دست یابند. این موضوع در برخی موارد به شدت خراب شده و در دیگر موارد به خوبی عمل می‌کند. به همین دلیل است که ما لیستی از بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی را جمع آوری کرده‌ایم تا بپردازیم به آثاری که هم موفق به کسب مخاطبان جدیدی با انتشار مجدد شدند و هم سود زیادی از انتقال عنوانی به نسل جدید داشتند که تقریباً تجربه نسخه اصلی‌شان به دلیل مکانیک‌های قدیمی غیرممکن بود.

تجربه‌ای دوباره با بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی

قبل از اینکه به اصل مطلب مقاله بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی  بپردازیم، باید به نکته تفاوت میان ریمیک و ریمستر نیز اشاره کنیم. بازسازی زمانی است که یک بازی قدیمی به طور کامل از ابتدا با بافت‌های کاملاً جدید بازسازی می‌شود. ریمیک می‌تواند از آزادی‌هایی استفاده کند و مکانیک‌های آن را به خاطر بهبود و مدرن کردن بازی تغییر دهد. ریمسترها جایی هستند که دارایی‌ها و بافت‌های بازی قدیمی را می‌گیرید و به سادگی آنها را به روز می‌کنید تا مدرن‌تر به نظر برسند. این بازی به طور کامل از ابتدا ریمیک نشده است، و به سادگی چند رنگ‌آمیزی جدید برای بهبود آنچه در حال حاضر وجود دارد انجام داده شده است.

20) The Last of Us Part I

بازی The Last of Us Part I remake

زمانی که ساخته شدن نسخه بازسازی The Last of Us Part I اعلام شد، موج‌های منفی فراوانی به واسطه قیمت 70 دلاری و همچنین وجود نسخه ریمستر آن دریافت کرد. با این حال این موضوعات به این معنی نیست که با یک بازسازی بد طرف هستیم. این نسخه بهترین حالتی است که The Last of Us تابه‌حال در آن حضور داشته و کسی نمی‌تواند خلاف این اظهار نظر کند.

جزئیات بسیار زیبا و گرافیکی چشمگیر دقیقاً چیزی است که از انحصاری‌های بزرگ AAA پلی استیشن انتظار داشتیم و The Last of Us Part I نیز آن را به ما ارائه کرد. با اینکه هنوز به نظر می‌رسد که نیازی به وجود داشتن این بازی وجود نداشته باشد، ولی بدون شک The Last of Us Part I استانداردهایی را برای بازی های دیگری که قرار است ریمیک شوند اجرا می‌کند.

19) The Stanley Parable: Ultra Deluxe

بازی The Stanley Parable Ultra Deluxe remake

شاید حضور The Stanley Parable: Ultra Deluxe عجیب‌ترین گزینه در لیست بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی به نظر برسد. اولاً اینکه نسخه اورجینال که در سال 2013 منتشر شد، خود نسخه بازسازی شده از یک ماد محبوب بود؛ ثانیاً اینکه این بازی دقیقاً همان نسخه اورجینال، ولی با حضور محتوای جدید است. ولی به ما اعتماد کنید، زیرا قرار است با یک پدیده متفاوت روبرو شوید.

واقعاً نمی‌توان بازی The Stanley Parable: Ultra Deluxe را در یک دسته بندی خاص قرار داد، زیرا نه کاملاً یک ریمیک است، نه ریمستر و نه بازی جدید یا بسته الحاقی! این موضوع خود در جریان داستان و گیم پلی بازی نیز تأثیر گذاشته و لحظات خنده دار تازه‌ای را از سوی راوی بازی دریافت می‌کند. پس بهتر است بدون فکر کردن بیشتر به آن، همین حالا بازی را دانلود و تجربه کنید.

18) Live A Live

بازی Live A Live remake

یکی از بهترین کارهایی که ریمیک ها و ریمسترها انجام می‌دهند، دادن یک شانس تازه به بازی هایی است که تنها در یک بخش از دنیا منتشر شده بوده و هیچگاه به دست همه گیمرها نرسیدند. این دقیقاً کاری است که بازی Live A Live انجام میدهد. یک بازسازی از عنوانی کلاسیک در سبک نقش آفرینی و استراتژیک که تنها در ژاپن بر روی کنسول Super Famicom منتشر شده است.

Live A Live در سبک هنری HD-2D ساخته شده است که توسط Octopath Traveler رایج شده بود. گرافیک بازی خارق‌العاده به نظر می‌رسد و چیدمان آن که از هشت شخصیت قابل بازی مختلف با ماجراجویی‌ها و سبک‌های بازی بسیار متفاوت تشکیل شده، امروزه به همان اندازه که در سال 1994 بود، جدید است. بدون شک Live A Live یکی از بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی است.

17) Mafia: Definitive Edition

بازی Mafia Definitive Edition remake

اولین بازی مافیا بدون هیچ شک و شبهه‌ای نمادین و کلاسیک است، اما همچنین نزدیک به 20 سال قدمت دارد و منسوخ شده است. Mafia: Definitive Edition یک بازسازی کامل از این بازی سال 2002 است که از ابتدا ساخته شده است. داستان این بازی در دهه 1930 می‌گذرد و دنیای زیرین و گروه‌های گانگستری فعال در شهر خیالی آمریکا یعنی بهشت گمشده را بررسی می‌کند.

با همان موضوعات داستانی، گیم پلی ای با استانداردهای مدرن، به ویژه در بخش رانندگی و تیراندازی که به بهترین شکل ممکن ارتقا یافته‌اند، این بازی قدرت یک ریمیک را نشان می‌دهد. این بازی به عنوان بخشی از مجموعه Mafia: Trilogy در دسترس است که شامل ریمستر دو بازی دیگر نیز می‌شود و یکی از بهترین پکیج‌های در سراسر صنعت گیم به حساب می‌آید.

16) Halo: Combat Evolved Anniversary

بازی Halo Combat Evolved Anniversary remake

اولین بازی Halo بیست سال پیش برای همیشه انقلابی در بازی های Co-op مولتی پلیر شوتر ایجاد کرد و هنوز هم بالاترین امتیاز در سری Halo را دارد. بازسازی نسخه اصلی Combat Evolved، یعنی Anniversary برای اولین بار در سال 2011 در ایکس باکس 360 به مناسبت دهمین سالگرد بازی منتشر شد و سپس با مجموعه The Master Chief دوباره جانی تازه گرفت.

از نظر گرافیکی، Anniversary مایل‌ها جلوتر از CE اصلی است. با قابلیت‌ها و تکسچرهای HD بازسازی شده نگاهی بسیار زنده‌تری به جهان اورجینال ارائه می‌دهد. حتی نقشه‌های چندنفره دوباره ساخته شدند و علاوه بر این، Anniversary همچنین دارای ترمینال‌هایی است که ویدئوهای کوتاهی را به بازیکنان برای گسترش دنیای Halo نشان می‌دهند. این شاهکار را از دست ندهید.

15) Pokemon HeartGold/SoulSilver

بازی Pokemon HeartGoldSoulSilver remake

روزی روزگاری، Gold و Silver بهترین بازی‌های Pokémon در دنیا محسوب می‌شدند، اما نوآوری‌های Diamond و Pearl مسلماً به آن دو کمک کرد تا تاج بهترین را بدزدند. سپس Game Freak ایده درخشانی برای بازسازی Gold  و  Silver با تمام پیشرفت‌هایی که تاکنون در این سری ارائه شده بود مطرح کرد. به این ترتیب، یک بار دیگر برگ برنده دچار تغییر شد.

Gold و Silver اصلی قبلاً بازی‌های بزرگی بودند، زیرا به بازیکنان اجازه می‌دادند دو منطقه مختلف را کشف کنند، اما بازسازی‌ها به نوعی پتانسیل پنهان را رونمایی کردند. HeartGold و SoulSilver از گرافیک و صدای بهتر، عناصر داستانی جدید، حملات فیزیکی و ویژه  تازه و مهم‌تر از همه، این امکان را داشتند که به هر پوکمونی اجازه دهند بیرون از توپ مربی را دنبال کند.

14) Metal Gear Solid: The Twin Snakes

بازی Metal Gear Solid The Twin Snakes remake

Metal Gear Solid اصلی ژانر مخفی کاری را رایج کرد و شهرت هیدئو کوجیما را تثبیت کرد. با این حال، در حالی که روایت و شخصیت‌های آن بازی جزو بهترین‌های فرنچایز هستند، گرافیک و عناصر گیم پلی آن به سرعت قدیمی شدند؛ بنابراین Silicon Knights نسخه ریمیک The Twin Snakes را برای Gamecube توسعه داد که ظاهری شگفت‌انگیز به نسبت PS1 دارد.

این نسخه نه تنها مدل‌های شخصیت‌های درون بازی را بسیار بهبود می‌بخشد، بلکه شامل بهبودهای متعددی در کیفیت گیم پلی می‌شود که بازی را سخت‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند (از جمله هوش مصنوعی بهتر دشمن، هدف‌گیری اول شخص و توانایی آویزان شدن از لبه‌ها). با اینکه خیلی‌ها نسخه اورجینال را ترجیح می‌دهند، ولی چیزی از ارزش یکی از بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی کم نمی‌شود.

13) Super Mario 64 DS

بازی Super Mario 64 DS remake

Super Mario 64 اصلی یک عنوان انقلابی بود که برای به نمایش گذاشتن پتانسیل باورنکردنی N64 طراحی شده بود. چه راه بهتری برای نشان دادن قدرت اولین کنسول دستی سه بعدی نینتندو، یعنی DS، از نه تنها آوردن Super Mario 64 به آن پلتفرم بلکه بهبود آن؟ این بازی ویژگی‌های جدیدی را نیز اضافه می‌کند تا پیش‌کسوتان N64 احساس کنند که دارند چیز جدیدی بازی می‌کنند.

کنترل ماریو حالا راحت‌تر از هر زمانی بوده و از همه چشمگیرتر، سه شخصیت قابل بازی جدید نیز راه خود را به Super Mario 64 DS پیدا کرده‌اند. تنها مشکل این ریمیک این است که برای دویدن باید یک دکمه را نگه دارید، اما این بیشتر یک نکته ریز است تا یک مشکل جدی. گیمرهای جدید به هیچ وجه نباید تجربه یکی از بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی را از دست بدهند.

12) Yakuza Kiwami

بازی Yakuza Kiwami remake

در حالی که بازی‌های فرنچایز Yakuza عموماً مورد توجه قرار می‌گیرند، با این حال این سری تا زمان Yakuza 0 با کاهش بازدهی زیادی روبه‌رو شده بود. آن پیش درآمد واقعاً این فرنچایز را احیا کرد، چیزی که توسعه‌دهندگان به آن نیاز داشتند تا در نهایت نسخه بازسازی شده‌ای را تولید کنند. این بازسازی در واقع همان Yakuza Kiwami فوق‌العاده محبوب است.

Yakuza Kiwami (به معنای واقعی کلمه Yakuza Extreme) اساساً اسکلت مکانیکی Yakuza 0 است که روایت اصلی Yakuza را به عنوان کت و شلوار پوشیده است. مبارزه، پیشرفت‌ها و همه موارد دیگر مستقیماً از 0 گرفته شده است. با موفقیت‌های این بازی، عنوان Yakuza Kiwami 2 نیز عرضه شد که بازسازی Yakuza بعدی است و این روند در آینده نیز ادامه دارد.

11) Kingdom Hearts RE: Chain of Memories

بازی Kingdom Hearts RE Chain of Memories remake

روایت Kingdom Hearts به دلیل پیچیدگی و تصمیم اسکوئر انیکس برای پنهان کردن داستان‌های مهم و حیاتی به عنوان اسپین‌آف‌های کنسول‌های دستی، برای درک کامل توسط گیمرها نیاز به یک دفترچه راهنمای هزار صفحه‌ای دارد. Kingdom Hearts: Chain of Memories نیز یکی از همین آثار فراموش شده است که سال‌ها پیش بر روی GB Advance منتشر شد.

در نهایت کمپانی اسکوئر سر عقل آمد و با Kingdom Hearts RE: Chain of Memories این بازی قدیمی را برای کنسول پلی استیشن 2 بازسازی کرد. این نسخه نه تنها بازی را به صورت سه بعدی، با صداپیشگی و سیستم مبارزات مدرن به بازیکنان ارائه می‌کند، بلکه نکات داستانی بسیار مهمی را در دنیای Kingdom Hearts به تصویر می‌کشد که به شدت ضروری هستند.

10) Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2

بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 remake

بازی‌های اصلی سری Tony Hawk’s Pro Skater آثاری افسانه‌ای در صنعت گیم هستند. در حالی که این فرنچایز آن‌قدر نفوذ و شهرت ندارد،  Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 یک بازگشت موفقیت آمیز به شکلی است که دو بازی اول را در یک بسته باورنکردنی جمع می‌کند. بله درست شنیدید، نه تنها یک بازی، بلکه دو ریمیک خارق‌العاده را دریافت می‌کنید.

در زمینه گرافیک، با اینکه، برای سخت افزار مدرن به روز شده، اما این یک مورد ساده رنگ آمیزی جدید نیست. بسیاری از مراحل کلاسیک از تغییرات جزئی بهره می‌برند که شخصیت آنها را حفظ می‌کند و در عین حال احساس شادابی را در آنها ایجاد می‌کند. مهم‌تر از آن، این بازسازی، کنترل‌های بازی‌های اصلی را کاملاً به‌روزرسانی کرده و ما را آماده نسخه‌های جدید می‌کند.

9) Crash N-Sane Trilogy

بازی Crash N-Sane Trilogy remake

زمانی که بازی Crash N-Sane Trilogy عرضه شد، توانست به فروشی دیوانه‌وار دست پیدا کند که پیش از آن هیچ بازی بازسازی شده دیگری نتوانسته بود آن را کسب کند. به همین واسطه خیلی‌ها از این بازی به عنوان یکی از بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی یاد می‌کنند. Vicarious Visions دعوت به بازسازی کرش را پذیرفت، اما با اولین بازی کرش باندیکوت متوقف نشد.

این شرکت سه عنوان اول را بازسازی کرد و آنها را در یک بسته دیوانه کننده قرار داد. این بازسازی به گرافیک و موسیقی بازی‌های اصلی درخشش می‌بخشد و در عین حال بهبودهایی را در فیزیک و کنترل‌های بازی‌های اصلی ارائه می‌کند. گویی این کافی نبود، Vicarious Visions یک قدم جلوتر رفت و به طرف‌داران قدیمی کرش درجه سختی بالاتری را هم هدیه داد.

8) Metroid: Samus Returns

بازی Metroid Samus Returns remake

در حالی که دو بازی اول متروید برای فرنچایز و تکامل ژانر بسیار مهم بودند، حتی با وجود تمام اصلاحات و ایده‌های مدرن، تجربه مجدد آن بازی‌ها به دلیل گیم پلی قدیمی‌شان چالش‌برانگیز است؛ بنابراین، نینتندو در نهایت تصمیم گرفت هر دو بازی را بازسازی کند و آنها را به روش‌های هوشمندانه ارتقا دهد. این موضوع باعث خلق دو تا از بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی در صنعت شده است.

Metroid Zero Mission و Metroid: Samus Returns از محل بازی های اصلی به عنوان نقاط پرش استفاده می‌کنند و بخش‌های جدید، باس‌ها و حتی مکانیک‌های تازه (مانند مخفی کاری) را اضافه می‌کنند. حتی بهتر از آن، این بازسازی‌ها شامل تمام پیشرفت‌هایی می‌شوند که گیمرها از زمان Super Metroid بدیهی تلقی می‌کردند (به ویژه ایستگاه‌های ذخیره‌سازی).

7) The Legend of Zelda: Link’s Awakening

بازی The Legend of Zelda Link’s Awakening remake

The Legend of Zelda: Link’s Awakening چهارمین عنوان از سری The Legend of Zelda است و اولین عنوان از این سری است که بر روی یک سیستم دستی منتشر شده است. Link’s Awakening که در ابتدا در سال 1993 منتشر شد، همچنین برای Game Boy Color در سال 1998 با عنوان Link’s Awakening DX مجدداً منتشر شد که شامل تصاویری رنگی می‌شود.

بازسازی Link’s Awakening در سال 2019 برای نینتندو سوئیچ، بیشتر ساختار نسخه اصلی را دست نخورده نگه داشت. فراتر از تغییرات بصری، ریمیک با مجموعه‌ای از ارتقای گیم پلی و ویژگی‌های جدید ارائه می‌شود. یکی از آنها، ساخت سیاه‌چال است که به بازیکنان اجازه می‌دهد سیاه‌چال‌های خود را بسازند و همچنین سیاه‌چال‌هایی را که توسط بازیکنان دیگر ایجاد شده‌اند بازی کنند.

6) Demon’s Souls

بازی Demon’s Souls remake

بازیکنانی که در حال حاضر غرق در دنیای Elden Ring هستند، مدیون بازی Demon’s Souls هستند. Demon’s Souls بازی ای بود که همه چیز را با معرفی بازیکنان به سبک تنبیهی Souls/Soulsborne/Soulslike در سال 2009 زمینه سازی برای بسیاری از بازی های دشوار آینده را آغاز کرد. ولی متأسفانه قدیمی بودن این بازی دست بازیکنان جدید را برای تجربه بسته بود.

باوجوداینکه بازی Demon’s Souls پدربزرگ همه بازی‌های سولز است، در مقایسه با عناوین بعدی مانند سری Dark Souls و Bloodborne در رادار قرار می‌گیرد. Demon’s Souls سرانجام از طریق بازسازی Bluepoint Game در سال 2020 به عنوان یک عنوان انحصاری پلی استیشن 5، با گرافیکی مدرن و کنترل‌های بهبودیافته، باری دیگر روح این بازی را زنده کرد.

5) Black Mesa

بازی Black Mesa remake

در حالی که سری Half-Life به خاطر سومین قسمت از دست رفته خود به یک میم در جامعه بازی های ویدیویی تبدیل شده است، سال 2020 سال قابل توجهی برای این سری تیراندازی اول شخص تحسین شده بود. در سال 2020 شاهد انتشار واقعیت مجازی Half-Life: Alyx بودیم که اولین عنوان اصلی Half-Life پس از Half-Life 2: Episode 2 در سال 2007 محسوب می‌شود.

در کنار Half-Life: Alyx، بازسازی نسخه اصلی Half-Life، با نام Black Mesa، دوره دسترسی اولیه پنج‌ساله خود را ترک کرد تا به صورت کامل منتشر شود. Black Mesa در اصل یک ماد برای Half-Life بود که جلوه‌های بصری، گیم‌پلی و طراحی سطح را برای بازی بهبود بخشید. Valve که تحت تأثیر کار استودیو قرار گرفته بود، Black Mesa را به صورت رسمی عرضه کرد.

4) Resident Evil

بازی Resident Evil remake

وقتی صحبت از بازسازی‌های وفادار به میان می‌آید که تا حد زیادی به گیم‌پلی و طراحی در نسخه اصلی می‌چسبند و بر روی آوردن همه چیز به استانداردهای مدرن تمرکز می‌کنند، بازی‌های زیادی وجود ندارند که بهتر از Resident Evil Remake باشند. از پس‌زمینه‌های از قبل رندر شده، کنترل تانک، تا مهمات محدود و ذخیره سازی دشوار نیز در این بازسازی وجود دارد.

این بازی با این حال چندین ویژگی کاملاً جدید را نیز اضافه می‌کند که تجربه را تغییر می‌دهد و هویت خاص خود را به آن می‌بخشد. بازسازی Resident Evil می‌درخشد؛ زیرا نه فقط به این دلیل که یک بازسازی وفادار بود که یک کلاسیک PS1 را به یک فضای مدرن تبدیل کرد، بلکه به دلیل راه‌هایی که خود را از آن کلاسیک جدا کرد تا به چیزی حتی بهتر تبدیل شود.

3) Shadow of the Colossus

بازی Shadow of the Colossus remake

استودیوی Bluepoint Game که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، به نوعی در حال تبدیل شدن به استاد بازی های ریمیک شده می‌شود. نسخه اورجینال بازی Shadow of the Colossus در سال 2005 یکی از آن دسته عناوینی است که اغلب به عنوان یک اثر هنری واقعی در صنعت گیم از آن یاد می‌شود. به همین دلیل نیاز شدیدی به یک بازسازی خوب برای انتقالش به نسل جدید وجود داشت.

قابل‌توجه‌ترین مورد اضافه شده به Shadow of the Colossus 2018، یک طرح کنترل کاملاً جدید است که کمک می‌کند تا در نسخه بازسازی شده راحت‌تر از نسخه اصلی حرکت کنید. گرافیک بازی علاوه بر محیط، در نمایش هیولاهای غول آسایی که تمام صفحه را پر می‌کنند نیز به شدت بی نظیر عمل کرده و نشان میدهد که تمام بازی ها پتانسیل بازسازی شدن درست را دارند.

2) Final Fantasy VII Remake

بازی Final Fantasy VII Remake

زمانی که بحث بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی به میان بیاید، قطعاً Final Fantasy VII Remake به واسطه موفقیت و شهرت دیوانه‌واری که کسب کرد، در میان مهم‌ترین‌ها مطرح می‌شود. نسخه اورجینال این بازی در سال 1997 به یکی از مشهورترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی تبدیل شده بود که در بازار غربی هم موفق بود و به همین واسطه می‌بینیم که همچنان به زندگی ادامه میدهد.

بازی Final Fantasy VII Remake نسخه کامل از عنوان کلاسیک نبوده و تنها بخشی از داستان را به گیمرها ارائه میدهد. دلیل این موضوع عظمت بالای اثر اصلی و وقت‌گیر بودن در بازسازی کامل آن است. با اینکه باید چند سالی برای دریافت بازی کامل شده صبر کنیم، ولی همواره می‌توان از این شاهکار به عنوان یکی از قله‌های فتح شده در بازسازی مجدد یک بازی ویدیویی یاد کرد.

1) Resident Evil 2

بازی Resident Evil 2 remake

در نهایت در لیست بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی می‌رسیم به عنوانی که در زمان عرضه توانست لقب تحسین شده‌ترین بازی آن سال را نیز برای خود کسب کند. این بازسازی سال 2019 تعادل قابل توجهی بین احیای مفاهیم جاودانه و ایده‌های جدید پیدا می‌کند. بازسازی سطوح اصلی را با لایه‌ای تازه از رنگ HD ترکیب می‌کند و آن‌ها را از زاویه دید روی شانه شخصیت اصلی کاوش می‌کند.

این تجربه هیچ‌یک از ترس‌ها یا جذابیت‌های خود را از دست نمی‌دهد و در واقع، به لطف جلوه‌های نورپردازی جدید و زاویه دید متفاوت، شاهد ترسی مخوف‌تر و عمیق‌تر نیز هستیم. بازی Resident Evil 2 دستاوردی بزرگ، نه تنها در میان بازی های بازسازی شده، بلکه در میان ژانر وحشت است که استانداردهای تازه و مهمی را به این سبک معرفی و اجرا می‌کند.

جمع بندی

در حالی که بازسازی‌های فیلم و سریال هنوز از شهرت بسیار پایینی برخوردار هستند، بسیاری از بازسازی‌های بازی‌های ویدیویی از لحاظ تاریخی در زمینه‌ای موفق بوده‌اند که بازسازی‌های دیگر شکست خورده‌اند: ساخت یک نسخه حتی بهتر از بازی اورجینال. مسلماً برخی از بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی در واقع بازی هایی عالی با گرافیک بهبود یافته هستند. در واقع، بخشی از دلیل اینکه بیشتر بازسازی‌های بازی‌های ویدیویی نسبت به سایر رسانه‌ها بهتر عمل می‌کنند، این واقعیت است که بازی‌ها اغلب فقط به یک بهبود نرم افزاری و سخت افزاری مدرن نیاز دارند تا باری دیگر برای نسلی جدید قابل تجربه شوند.

با اینکه تنها یک بهبود گرافیکی برای برگرداندن یک بازی قدیمی و مُرده می‌تواند کافی باشد، هدف مقاله بهترین ریمیک های تاریخ بازی های ویدیویی به هیچ وجه این نیست. این مطلب سعی بر این داشت تا به مواردی بپردازد که چیزی فراتر از یک بهبود هستند و ایده‌های قدیمی را تبدیل به بازی های متفاوتی کرده‌اند که می‌توان گفت حتی آثاری کاملاً مستقل از بازی اورجینال هستند. آن‌ها ایده‌های جدید، مکانیک‌های جدید و اهداف جدید را به روش‌هایی ترکیب می‌کنند که به شما احساس می‌کنند برای اولین بار در حال انجام بازی‌ای هستید که برای همیشه دوستش داشته‌اید. آیا بازی دیگری در نظر دارید که در لیست نیست؟ آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

منبع: High Ground Gaming

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی ریمستر شده در تاریخ چیست؟

بازی Shadow of the Colossus علاوه بر یک نسخه بازسازی، یک نسخه ریمستر نیز دارد که آن نیز عنوانی بی نظیر است.

۱
بدترین بازی ریمستر شده در تاریخ چیست؟

بازی Grand Theft Auto: The Trilogy که نسخه ریمستر سه بازی اورجینال سری جی تی ای بود، یکی از بدترین و ضعیف ترین ریمسترها است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    سعید

    مهمان

    خنده نداره دد اسپیس نیست؟????????????

    پاسخ دهید
  • Avatar

    meiyou

    مهمان

    بازسازی dead space 1 جایی تو این لیست نداشت؟

    پاسخ دهید